Welke users dan?quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:41 schreef Dr.Nikita het volgende:Ik lig in een deuk van die zogenaamde Hongarijekenners hier.
Er zijn maar enkele users die het begrepen hebben,
"Als we spreken over zich misdragende voetbalsupporters of criminele Marokkanen, dan hebben we het over uitzonderingen. Want de meeste voetbalsupporters en Marokkanen zijn niet zo. Maar bij de Roma is dat anders. De Roma-gemeenschap houdt zich bezig met criminaliteit, met strafbare feiten. Inbraken plegen wordt bij hen heel gewoon gevonden. Ze onttrekken zich aan onze cultuur en dat kunnen we niet hebben."quote:Op vrijdag 9 april 2010 12:15 schreef Harlon het volgende:
Roma zijn waar dan ook niet veel anders dan een ware nachtmerrie voor omwonenden. Tuig eerste klas, zelfs marokkaanse hangjongeren zijn er schatjes bij.
Fijn... Gooi je problemen maar bij de buren over de schutting.quote:"In terms of the gypsy issue, the situation in certain parts of the country is akin to civil war," said Jobbik's young leader, Gabor Vona. "Now only drastic interventions are capable of helping ... we must produce an environment in which gypsy people can return to a world of work, laws and education. And for those unwilling to do so, two alternatives remain: they can either choose to take advantage of the right of free movement granted by the European Union, and leave the country, because we will simply no longer put up with lifestyles dedicated to freeloading or criminality; or, there is always prison."
Het is de wijk niet de gehele stad. In rotterdam is dat 35% ofzo. Nu is het iets lager maar niet veel http://www.geenstijl.nl/paginas/mijnburen/?postcode=3014quote:Op vrijdag 9 april 2010 17:02 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Bron dat 73% van rotterdam niet westers is en 88% allochtoon-dan-wel-allochtonig?
Jij, Misteriks en Kreator om een paar users te noemen die het dichtste bij de waarheid zitten,quote:Op vrijdag 9 april 2010 19:53 schreef Krantenman het volgende:
[..]
Welke users dan?
Ik ben er wel benieuwd naar. Ik ben vaak in Hongarije geweest en heb ook intensief contact op het Internet met een paar Hongaren. Misschien zijn ze niet representatief voor de hele bevolking, dat zou kunnen, en vandaar mijn vraag.
Hihi, en dat uit jouw mond.quote:Op vrijdag 9 april 2010 15:21 schreef Hellas2009 het volgende:
Wat we volgens mij kunnen concluderen is dat ieder volk over een ziek gedeelte beschikt dat op extreemrechts stemt. Zo zie je maar weer hoe xenofoob men is in Hongarije terwijl ze niet eens over een moslimminderheid beschikken, dus al die zogenaamde islamofoben in West-Europa zijn wel degelijk smerige racisten, als de moslims niet in het Westen waren dan zouden ze de joden en zigeuners wel pesten.
En wanneer ik het in mijn eerste zin over ieder volk heb, dan bedoel ik ook het moederland van de TS waar ze ook over een extreemrechtse partij beschikken.
Oostbloklanden bestaan niet meer na het uiteenvallen van het Sovjet-imperium. Je bent trouwens niet de enige die deze term bezigt in dit topic.quote:Op zaterdag 10 april 2010 01:05 schreef Boldface het volgende:
Veel landen in Europa liggen nog enkele tientallen jaren achter op ons qua beschavingsniveau. Vormen van racisme en discriminatie die hier al tientallen jaren zijn teruggedrongen, zijn daar nog steeds springlevend. Overigens gebeurt het wel in meer Oostbloklanden dat kiezers massaal heen en weer switchen naar rechts of links. Zulke schommelingen zie je overal en het is ook een duidelijk teken dat die mensen nog erg aan democratie moeten wennen.
Was het maar zo in Hongarije.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Ik begrijp het nationalisme van de Hongaren. Ze zijn trots op hun natie. Na eeuwenlang onderdrukt te zijn, hebben ze nu in een democratie weer een kans op verbeteringen. Helaas kan het te ver doorslaan naar fascisme waarbij zondebokken worden aangewezen die het moeten ontgelden.
En Nederlandquote:Op zaterdag 10 april 2010 00:59 schreef AryaMehr het volgende:
Prima. Zo eens in de tijd is een enorme rush van rechts wel goed. Roma's zijn overigens niets meer dan tuig. Uitgekotst in elk land waar ze aanwezig zijn. Ook Italië is daar een goed voorbeeld van.
Exacte dezelfde situatie waar Marrokanen in Nederland over 10.jaar zullen zitten. Niemand die ze meer aan wil nemen en erg lage uitkeringen waardoor ze min of meer "Gedwongen" zullen worden om te gaan stelen.quote:
Wishfull thinking allemaal van jou kant.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:01 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Exacte dezelfde situatie waar Marrokanen in Nederland over 10.jaar zullen zitten. Niemand die ze meer aan wil nemen en erg lage uitkeringen waardoor ze min of meer "Gedwongen" zullen worden om te gaan stelen.
Trouwens hier bovengenoemde TuranWat een idee
Weet je wat nou het jammere is aan jou? Dat je nogal erg stempeltjes drukt op mensen. Daar zou jij wel weer lachen waarschijnlijk en weer wat onzin aanhalen over racisme. Ik zou het liefst willen dat al die gozers een baantje hadden en een gezinnetje en goed mee kunnen draaien in de maatschappij.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
Wishfull thinking allemaal van jou kant.
Dat is inderdaad zo een niche-idee, net zoals mensen die weer een Groot-Nederland willen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:05 schreef IHVK het volgende:
Vrijwel alle Hongaren hebben trouwens niks met Turan.
Ach als je de ene ongefundeede onheilsprofetie na de ander loslaat, kan je vroeg of laat zelf ook een ongefundeerde reactie terug verwachten. Toegegeven, het is niet netjes.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:11 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Weet je wat nou het jammere is aan jou? Dat je nogal erg stempeltjes drukt op mensen. Daar zou jij wel weer lachen waarschijnlijk en weer wat onzin aanhalen over racisme. Ik zou het liefst willen dat al die gozers een baantje hadden en een gezinnetje en goed mee kunnen draaien in de maatschappij.
Dit bedoel ik nou. Je gaat per definitie uit van het meest negatieve en noemt dat dan realisme.quote:
Lukt niet dus ik ben gewoon realisitisch. Marrokanen zullen de nieuwe Roma worden in NL. Simpel.
Misschien zit ik iets te diep in de andere kant van de Europese bestluitvorming en baseer ik mijn denkbeelden teveel op rapporten en simulaties.quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach als je de ene ongefundeede onheilsprofetie na de ander loslaat, kan je vroeg of laat zelf ook een ongefundeerde reactie terug verwachten. Toegegeven, het is niet netjes.
Echter die beweringen van jou slaan vaak kant noch wal.
[..]
Dit bedoel ik nou. Je gaat per definitie uit van het meest negatieve en noemt dat dan realisme.
"Cynism isn't realistic and tough. It's unrealistic and kind of cowardly because it mean's you don't have to try"
Vond ik wel treffend in deze discussie.
Ik vind juist dat er in de reguliere media onevenredig veel aandacht is voor negatief nieuws over allochtonen. Zo neemt het aantal hoogopgeleide allochtonen al jaren toe en er lijkt nog geen einde aan te komen. Je hoeft echt maar een Telegraaf/Spits/Metro open te slaan en je wordt doodgegooid met negatief nieuws over allochtonen. Laatst bleek ook nog dat één verhaal compleet uit de duim was gezogen door de Telegraaf bijvoorbeeld..quote:Op zaterdag 10 april 2010 11:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Misschien zit ik iets te diep in de andere kant van de Europese bestluitvorming en baseer ik mijn denkbeelden teveel op rapporten en simulaties.
Maar als ik de reguliere media zie waar in 5 jaar de werkeloosheid onder allochtonen is verdubbeld dan maak ik me ernstige zorgen over mensen die dingen bagataliseren en goedpraten of simpelweg negeren.
Dan heb ik mij vergist. En had ik niet zo snel met een oordeel moeten komen. We staan zeker aan dezelfde kant als ik dit zo lees.quote:En geloof me ondanks mijn vaak extreme uitspraken en denkbeelden staan we uiteindelijk aan dezelfde kant denk (hoop) ik. Wellicht ben ik zwaar anti islam. Maar dat geld voor elke religie. Ik ben tenminste realistisch genoeg om te begrijpen dat 2e of latere generatie allochtonen nooit meer weg zullen gaan uit Nederland. Kan ook niet anders. Maar doordat er in deze discussies eigenlijk nooit dieper ingegaan wordt op oplossingen onstaan er kampementen. Naar oplossingen wordt er niet gezocht en de discussie daalt neer in een spiraal van tegenbeweringen. Ongetwijfeld ben ik daar ook schuldig aan.
Sorry, maar jij bent echt niet goed bij je hoofd. Helemaal de zin: 'omdat sommige het beter hebben dan oorspronkelijke Nederlanders...' Wat is dat nou voor een gelul? Het is ook nooit goed. De een loopt te zeiken dat allochtonen allemaal in de bijstand zitten. En nu zeik jij dat er allochtonen zijn die het beter hebben. Kom op zeg.quote:Op zaterdag 10 april 2010 14:09 schreef tennisarm het volgende:
Een goede ontwikkeling.
Allochtonen zijn voor vele autochtonen een doorn in het oog. En dan heb ik het nog niet eens over de hoge criminaliteit onder die lui.
Alleen al hun aanwezigheid kan irriteren, bv. omdat sommigen het beter hebben dan oorspronkelijke Nederlanders die dit land hebben opgebouwd, omdat ze de taal niet spreken, omdat ze hun eigen normen en waarden willen opleggen, omdat ze ondankbaar zijn, omdat ze mij als autochtoon niet respecteren terwijl ze hier in feite te gast zijn enz.
Natuurlijk zijn er een hoop normale allochtonen, maar als ik kan kiezen tussen allemaal weg (de normale en de irritante allochtonen) of allemaal blijven weet ik het wel!
Ik ben wel een realist dus het zal niet gebeuren dat er miljoenen worden uitgezet, maar ik ben blij dat "extreem"rechts het steeds beter doet. Het zal in ieder geval helpen om de islamisering en verdere verkleuring van de maatschappij tegen te gaan.
Hongaren zijn geen Turken.quote:Op zaterdag 10 april 2010 02:28 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Oostbloklanden bestaan niet meer na het uiteenvallen van het Sovjet-imperium. Je bent trouwens niet de enige die deze term bezigt in dit topic.
Hongaren zijn door hun eeuwenlange verleden van onderdrukking veel minder soft dan bijv. Nederlanders in hun benadering van misstanden of terreur in hun samenleving, en maken dat dan ook duidelijk kenbaar.
Ik neem even als voorbeeld de opstand tegen de inval van de Russen in 1956, of recentelijk de betogingen tegen de corrupte Hongaarse minister.
De roma-zigeuners zijn overigens als heel lang de pispaal in Hongarije, dat was ook al zo
ook tijdens de periode van de Sovjet-dictatuur.
Hier in Nederland is het een taboe om te zeggen dat een bepaalde bevolkingsgroep uit dieven en asocialen bestaat. In Hongarije noemen ze die wel bij hun naam.
Ik begrijp het nationalisme van de Hongaren. Ze zijn trots op hun natie. Na eeuwenlang onderdrukt te zijn, hebben ze nu in een democratie weer een kans op verbeteringen. Helaas kan het te ver doorslaan naar fascisme waarbij zondebokken worden aangewezen die het moeten ontgelden.
Het is een heel ingewikkeld iets, dat Oost-Europa vind ik. Op Youtube zie je heel vaak dat de Roemenen tegen de Hongaren (Magyaren) schelden dat ze moeten oprotten naar hun oorspronkelijke Turkenland in Azië. De Hongaren reageren op hun beurt dat de Roemenen smerige zigeuners zijn en vernietigd moeten worden![]()
Het gaat heel ver het nationalisme. niet alleen dat van de Hongaren..... Een nieuwe tendens qua nationalisme is de droomstaat Turan ergens in Azië. Alle broedervolken van Turkse afkomst dromen van een nieuwe staat, genaamd Turan.
Turken, Hongaren, Kazachen, Oezbeken, Turkmenen, Mongolen etc etc posten op Youtube filmpjes van hun absolute ideaal, de nieuwe staat Turan.
Het nationalisme beperkt zich niet meer alleen tot Oost-Europa, maar verspreidt zich als een inktvlek over veel voormalige Sovjet-republieken die zich met elkaar verbonden voelen qua identiteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |