abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 april 2010 @ 09:34:04 #1
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80113472
Hier gaan we verder waar we in deel 3 gebleven waren .

Openingspost van deel 2:
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:41 schreef Amos_ het volgende:
'The secret', de onzin - discussieer ! (deel 1)

Hier verder dus.

Wat opvalt is het schijnbare geloof dat enkel positief denken een dusdanig systeem in werking zet dat ALLES mogelijk is.

Kun je dat in het extreme doortrekken? Jazeker. Oftewel iemand die niet meer kan lopen door verlamming zou door The Secret weer kunnen lopen? Want zulke gouden bergen worden in mijn ogen met dit systeem wel beloofd.

Kijk, als je door The Secret ineens overal geld vandaan haalt, waarom zou dan je verlamming ook niet te genezen zijn.

Er is niks mis met positief denken, maar denken dat alleen positief denken de poort naar geluk opent is op zijn minst naief te noemen. Er komt meer bij kijken. Positief denken is 1, maar ernaar handelen is 2.

Het zou mooi zijn als hier zowel voor als tegenstanders met punten/stellingen komen die hun zaak kracht bij zetten.

Om in stijl af te sluiten.... Succes
Uit deel 3:
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:19 schreef Bastard het volgende:
Jullie blijven er graag in hangen he
Ja Bastard, blijkbaar is er iemand die dat wil .

STING zegt dat hij een erg dominante vriendin heeft en dus geen vrije wil heeft:
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 08:21 schreef STING het volgende:
Pardon..... "Vrije Wil"
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80113500
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:25 schreef Plus1 het volgende:

[..]

The Secret gaat niet over willen

[..]

Ja, wat bedoel je?
Sorry, ik had moeten quoten
quote:
Maar Aarde is de planeet van Vrije Wil, dus voor je het weet wijk je volledig af van je geplande leven.
Let's see, we hebben:

God
The Observer
Source Energy
Universe

En ook dus "Vrije Wil"
Wat betekent het?
pi_80113529
Thanks voor het openen van het vervolg, goed bezig!

Vrije Wil hebben we allemaal, alleen weet 90% van de mensen op aarde niet wat de keuzes zijn van de entiteit ie beschikte over die Vrije Wil. Ons Ego heeft ook een wil, maar die is vele malen beperkter dan de Oorspronkelijke Vrije Wil.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_80113531
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
STING zegt dat hij een erg dominante vriendin heeft en dus geen vrije wil heeft:
Zonder de definitie van hoe de term "Vrije Wil" hier gebruikt wordt, kan ik er moeilijk een oordeel over vellen
pi_80113579
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:36 schreef Plus1 het volgende:
Thanks voor het openen van het vervolg, goed bezig!

Vrije Wil hebben we allemaal, alleen weet 90% van de mensen op aarde niet wat de keuzes zijn van de entiteit ie beschikte over die Vrije Wil. Ons Ego heeft ook een wil, maar die is vele malen beperkter dan de Oorspronkelijke Vrije Wil.
Nogmaals, wat is Vrije Wil? (met hoofdletters kennelijk)
En versta je onder Ego? (ook met hoofdletters kennelijk )
pi_80113606
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:34 schreef STING het volgende:

[..]

Sorry, ik had moeten quoten
[..]

Let's see, we hebben:

God
The Observer
Source Energy
Universe

En ook dus "Vrije Wil"
Wat betekent het?
Vrije Wil is datgene waat je over beschikt, voordat je je leven hier kiest. Voordat je incarneert, heb je de Vrije Keuze om je leven hier geheel in te richten en ieder van ons heeft dit gedaan.

Het 'willen' waar Joepie (en anderen) over struikelen bij de The Secret, is van een heel andere orde: dat is het willen van de Ego.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_80113641
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:38 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Vrije Wil is datgene waat je over beschikt, voordat je je leven hier kiest. Voordat je incarneert, heb je de Vrije Keuze om je leven hier geheel in te richten en ieder van ons heeft dit gedaan.
Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?
Het klinkt een beetje als van te voren je lot bepalen voordat je aan je stoffelijke leven begint.
quote:
Het 'willen' waar Joepie (en anderen) over struikelen bij de The Secret, is van een heel andere orde: dat is het willen van de Ego.
Ego?
pi_80113681
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:37 schreef STING het volgende:

[..]

Nogmaals, wat is Vrije Wil? (met hoofdletters kennelijk)
En versta je onder Ego? (ook met hoofdletters kennelijk )
Je Ego is een van de instrumenten die wij hebben gekregen om ons ervan te overtuigen dat de Afscheiding echt is. Toch is het slechts een instrument en niet je Essentie, zoals heel veel mensen intussen zijn gaan geloven. Je Ego is op iets heel anders uit dan je Essentie: je Ego wil aanzien, succes, rijkdom, respect, etc.
Je Essentie boeit dat allemaal niet: voor je Essentie is alleen belangrijk wie je Bent.
pi_80113745
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:40 schreef STING het volgende:

[..]

Kun je daar een praktisch voorbeeld van geven?
Het klinkt een beetje als van te voren je lot bepalen voordat je aan je stoffelijke leven begint.
[..]

Ego?
Een praktisch voorbeeld? Nee, dat kan ik niet: ik beschik helaas niet over de vaardigheden om tussen de verschillende lagen van Werkelijkheid te opereren.

Maar het is inderdaad een beetje je lot bepalen, maar niet zo beperkt als jij het schetst: je bepaalt élk mogelijk lot, afhankelijk van de randvoorwaarden die jij gekozen hebt.
pi_80113766
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:42 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Je Ego is een van de instrumenten die wij hebben gekregen om ons ervan te overtuigen dat de Afscheiding echt is.
Wat is de "Afscheiding"?
quote:
Toch is het slechts een instrument en niet je Essentie, zoals heel veel mensen intussen zijn gaan geloven. Je Ego is op iets heel anders uit dan je Essentie: je Ego wil aanzien, succes, rijkdom, respect, etc.
Je Essentie boeit dat allemaal niet: voor je Essentie is alleen belangrijk wie je Bent.
"Essentie"?

Geen disrepect btw hoor, maar je noemt bepaalde labels op, die kennelijk bij een bepaalde stroming horen, die mij onbekend is
pi_80113818
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:44 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Een praktisch voorbeeld? Nee, dat kan ik niet: ik beschik helaas niet over de vaardigheden om tussen de verschillende lagen van Werkelijkheid te opereren.
Je zegt dat een ieder van ons het leven heeft ingericht. Wat betekent dat precies?
pi_80113870
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:44 schreef STING het volgende:

[..]

Wat is de "Afscheiding"?
[..]

"Essentie"?

Geen disrepect btw hoor, maar je noemt bepaalde labels op, die kennelijk bij een bepaalde stroming horen, die mij onbekend is
Geen probleem. Ik leg het graag uit!
De Afscheiding is het geloof van de meerderheid van de mensen, dat niemand met elkaar verbonden is.
Dat je als persoon compleet op jezelf aangewezen bent en er geen enkel verband met de rest bestaat.
Waar Wij vandaan komen (Het Absolute), bestaat de Afscheiding niet en is Alles Eén. Onze Afscheiding is een Illusie, die Wij met z'n allen geschapen hebben - om zo onszelf te leren kennen.

Je Essentie is je Ziel, je Godsdeeltje. Datgene wat over een Eeuwig Bewustzijn beschikt.
pi_80113909
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:47 schreef STING het volgende:

[..]

Je zegt dat een ieder van ons het leven heeft ingericht. Wat betekent dat precies?

Goede vraag!

Voordat je hier komt, bepaal je elke randvoorwaarde in je leven. Elke persoon die je tegenkomt en elke omstandigheid. Maar ook de vervolgstappen: elke mogelijke mogelijkheid bepaal je van te voren.
pi_80114059
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:50 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Goede vraag!

Voordat je hier komt, bepaal je elke randvoorwaarde in je leven. Elke persoon die je tegenkomt en elke omstandigheid. Maar ook de vervolgstappen: elke mogelijke mogelijkheid bepaal je van te voren.
Als je alles al vastlegt van te voren, wat voor doel heeft het leven dan precies?

Met andere woorden, je bepaalt je eigen quantum universum o.i.d.?

Uit welke stroming komen deze overtuigingen?
pi_80114107
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:55 schreef STING het volgende:

[..]

Als je alles al vastlegt van te voren, wat voor doel heeft dat dan precies?

Met andere woorden, je bepaalt je eigen quantum universum o.i.d.?

Uit welke stroming komen deze overtuigingen?
Je legt niet álles vast: je legt slechts de mogelijke mogelijkheden vast. Dat zijn er heel veel, maar lang niet alles. Je legt sowieso niet vast op welke manier jij reageert en wat je precies ervaart, maar de randvoorwaarden wel. Die kies je zelf.

Ik heb geen idee uit welke stroming het komt
pi_80114166
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 09:57 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Je legt niet álles vast: je legt slechts de mogelijke mogelijkheden vast. Dat zijn er heel veel, maar lang niet alles. Je legt sowieso niet vast op welke manier jij reageert en wat je precies ervaart, maar de randvoorwaarden wel. Die kies je zelf.

Ik heb geen idee uit welke stroming het komt
]

Oh en het doel:
Hier kunnen we ervaren wat we wel al van onszelf wisten, maar nog niet ervaren hadden. Met als uiteindelijk doel om elke mogelijke ervaring te ervaren.
pi_80114569
Het is niet zo dat alles al vast staat
check de kwantum fysica voor dit soort zaken, hell check what the bleep do we know for that matter

er gebeurd pas iets als jij er naar kijkt; en de uitkomst is anders als een ander ernaar kijkt
in die zin is bewezen dat je je eigen realiteit creert.
betreffende (ziele)contracten die je afsluit voor je hier komt
check het boek courageous souls... een aanrader
wij zijn hier om te ervaren
Goed en slecht is in the eye of the beholder, dus afhangende van je perspectief
positief en negatief zijn 2 zijden van dezelfde munt.. alleen kun je dat niet zien als je midden in
de negatieve ervaringen zit.

Plus1 zei het al; een bevalling is het perfecte voorbeeld.. als je dat hebt meegemaakt dan weet je dat pas; namelijk bijna elke emotie ervaar je dan tegelijk; angst vreugde liefde geluk enz.
dan weet je dat het 2 zijden van dezelfde munt zijn
zoiets wonderlijks, tegelijkertijd zoiets heftigs...
Al is de mode uit dan ben ik nog steeds in
pi_80114641
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef LORD_ANU het volgende:
check de kwantum fysica voor dit soort zaken, hell check what the bleep do we know for that matter

er gebeurd pas iets als jij er naar kijkt; en de uitkomst is anders als een ander ernaar kijkt
positief en negatief zijn 2 zijden van dezelfde munt.. alleen kun je dat niet zien als je midden in

Plus1 zei het al; een bevalling is het perfecte voorbeeld.. als je dat hebt meegemaakt dan weet je dat pas; namelijk bijna elke emotie ervaar je dan tegelijk; angst vreugde liefde geluk enz.
Precies. En The Secret geeft je de mogelijkheid om de uitkomst te wijzigen, mits je het op de juiste manier toepast.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:27:43 #19
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80114920
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:15 schreef LORD_ANU het volgende:

Mooie post, welkom trouwens .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_80115081
Tvp ...deeltje 4 alweer
pi_80115210
thnx!
ja tenminste zo zie ik de dingen een btje
blijft natuurlijk wel zo dat iets niet per definitie zo is
meningen veranderen naarmate je leert
pi_80115334
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:37 schreef LORD_ANU het volgende:
thnx!
ja tenminste zo zie ik de dingen een btje
blijft natuurlijk wel zo dat iets niet per definitie zo is
meningen veranderen naarmate je leert
Dat vind ik het mooiste: niets is per definitie 'iets'. Het is alleen datgene wat wij er aan toekennen. Daarom werkt The Secret ook zo goed: door aan te passen wat je toekent aan dingen, kun je de Werkelijkheid wijzigen.
pi_80115508
maar ik ben het wel eens dat je iets niet moet 'willen'
want dan zegt het universum gewoon terug ok dat wil jij (als het ware)
met andere woorden, leef alsof je het al hebt of bent..
en dankbaar zijn voor wat je al hebt (en nog moet krijgen, daar dank je dan meteen voor omdat alles NU gebeurd, naast elkaar; heden/verleden/toekomst)

ik denk ook niet dat het bewust te maken heeft met iets wat idd je ego wilt
het is wel zo; where attention go's energy flows... daar waar je je enkel op richt zal uiteindelijk
ook werkelijk heid worden denk ik.

Bedenk maar is toen je die auto zocht en dagen lang zocht en zocht tot je hem vond en kocht
en als je daarmee bezig bent; zie je opeens ook overal dat type auto rijden...

[ Bericht 16% gewijzigd door LORD_ANU op 09-04-2010 10:52:37 ]
pi_80115760
Hoe maak je van 'willen', 'Zijn'? Dat vind ik een lastig gegeven nl! Ik probeer dankbaarheid te tonen voor wat ik al ervaar, al merk ik dat ik dat ook vaak vergeet. Het lijkt automatisme te zijn om altijd het negatieve te belichten.
  vrijdag 9 april 2010 @ 10:56:15 #25
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80115850
Beroepsmatige tvp.
The truth was in here.
pi_80115923
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:56 schreef Bastard het volgende:
Beroepsmatige tvp.
Fok-beroepsmatig?
pi_80115966
Ja negatieve zaken hebben in je kop nou eenmaal de overhand
men zegt ook dat een positieve gedachte 10 x krachtiger is dan een negatieve.. maar goed ook anders zouden we ALLEEN MAAR ellende hebben, ben ik van overtuigd
monitor je gedachte maar eens.. je gaat schrikken hoeveel negatieve je tegenkomt in tegenstelling tot positieve.

Ik dank elke dag in gedachte de infinite creator voor alles wat ik heb, en vraag to bless my path.
i see the creator in all living thing.
be the light that lights up the dark vind ik altijd een hele mooie
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:01:38 #28
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80116030
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:58 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Fok-beroepsmatig?
Ja ik krijg hier geld voor, anders zou ik het ook niet doen.
The truth was in here.
pi_80116086
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:59 schreef LORD_ANU het volgende:
Ja negatieve zaken hebben in je kop nou eenmaal de overhand
men zegt ook dat een positieve gedachte 10 x krachtiger is dan een negatieve.. maar goed ook anders zouden we ALLEEN MAAR ellende hebben, ben ik van overtuigd
monitor je gedachte maar eens.. je gaat schrikken hoeveel negatieve je tegenkomt in tegenstelling tot positieve.

Ik dank elke dag in gedachte de infinite creator voor alles wat ik heb, en vraag to bless my path.
i see the creator in all living thing.
be the light that lights up the dark vind ik altijd een hele mooie
Ja, ik wou dat ik dat ook deed. Moet ik ook maar eens in gaan bouwen. Grappig hoe je het pad kunt kennen, maar het nog niet bewandelt. Net als Neo in The Matrix: Morpheus liet hem de deur zien, maar kon hem niet voor hem openen. Same thing.
pi_80116106
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:01 schreef Bastard het volgende:

[..]

Ja ik krijg hier geld voor, anders zou ik het ook niet doen.
Haha, goed bezig - gelijk heb je!
pi_80116149
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:03 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Haha, goed bezig - gelijk heb je!
...
pi_80116196
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:05 schreef Flammie het volgende:

[..]

...
Moet je huilen jochie? Neem aan dat Bastard een geintje maakte nl...
pi_80116275
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:06 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Moet je huilen jochie? Neem aan dat Bastard een geintje maakte nl...
Oh ok.. vandaar dat je zegt "goed bezig, gelijk heb je"

pi_80116309
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef Flammie het volgende:

[..]

Oh ok.. vandaar dat je zegt "goed bezig, gelijk heb je"

Nog nooit van sarcasme gehoord?
pi_80116335
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:09 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Nog nooit van sarcasme gehoord?
Waar haal je het vandaan

OT maar weer :
pi_80116391
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:03 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ja, ik wou dat ik dat ook deed. Moet ik ook maar eens in gaan bouwen. Grappig hoe je het pad kunt kennen, maar het nog niet bewandelt. Net als Neo in The Matrix: Morpheus liet hem de deur zien, maar kon hem niet voor hem openen. Same thing.
Amen
daarom heb je ook guidance nodig.. we all need a morpheus to show us the way
ik denk dat het ook wel gebeurd als je er klaar voor bent.. een soort guidance van hogere hand
trieste ervan is dat als dat waar is, wij nog steeds niet klaar zijn ;-)

we zien het pad, proberen hem te bewandelen
zoals Yoda ooit zei :-P
Do or do not! there is no try
pi_80116406
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:10 schreef Flammie het volgende:

[..]

Waar haal je het vandaan

OT maar weer :
Tja, ik ben een God. En heb alle baby's hier op aarde verdoemd om eigen keuzes te maken, inclusief alle zieken.
pi_80116452
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef LORD_ANU het volgende:

[..]

Amen
ik denk dat het ook wel gebeurd als je er klaar voor bent.. een soort guidance van hogere hand

we zien het pad, proberen hem te bewandelen
zoals Yoda ooit zei :-P
Do or do not! there is no try
Ja, waar kan ik mijn gids vinden dan? Werkt natuurlijk hetzelfde! Niet zoeken, komt vanzelf. Maar hoe maak ik bewust keuzes die me naar een Hoger Plan brengen? En hoe kom ik van de oude manier van kijken af?
pi_80116573
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:13 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ja, waar kan ik mijn gids vinden dan? Werkt natuurlijk hetzelfde! Niet zoeken, komt vanzelf. Maar hoe maak ik bewust keuzes die me naar een Hoger Plan brengen? En hoe kom ik van de oude manier van kijken af?
Neo zocht ook he...
ja er moet iets in jezelf veranderen voor het in de buitenwereld veranderen kan...
overstijgen gaat niet over een nachtje denk ik.. takes a lifetime.. of meerdere
pi_80116706
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:16 schreef LORD_ANU het volgende:

[..]

Neo zocht ook he...
ja er moet iets in jezelf veranderen voor het in de buitenwereld veranderen kan...
overstijgen gaat niet over een nachtje denk ik.. takes a lifetime.. of meerdere
Hij zocht, maar wist niet wat. Is dat het geheim? Je focus op iets leggen, zonder dat je weet wat?
Damn, dat is lastig...of is het de kunst om helemaal niets te willen?
pi_80116857
TerugVoorPlus1
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef LORD_ANU het volgende:
Amen
Moest iedereen steeds uiteindelijk een guidance krijgen om het juiste pad te bewandelen, zouden er zovelen niet moeten terugkomen vanwege karma.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_80116973
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:25 schreef UncleScorp het volgende:
TerugVoorPlus1
[..]

Moest iedereen steeds uiteindelijk een guidance krijgen om het juiste pad te bewandelen, zouden er zovelen niet moeten terugkomen vanwege karma.
Euh...dit snap ik ff niet? Hoe werkt dat eigenlijk met karma volgens jou? Moeten we echt van ons karma afkomen? Zo lijkt het nl wel heel veel op een straf en ik weet dat straffen nooit het Hoogste Plan dient.
pi_80117205
Je komt naar hier met een welbepaald doel, bent alles vergeten bij de geboorte en door Vrije Wil en aardse verleidingen bouw je algauw karma op.
Het verwerken/oplossen van karma is geen straf, het is uiteindelijk je eigen beslissing. Je wil zelf terugkomen om het beter te doen als je na je dood je eigen daden beoordeelt.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_80117275
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:33 schreef UncleScorp het volgende:
Je komt naar hier met een welbepaald doel, bent alles vergeten bij de geboorte en door Vrije Wil en aardse verleidingen bouw je algauw karma op.
Het verwerken/oplossen van karma is geen straf, het is uiteindelijk je eigen beslissing. Je wil zelf terugkomen om het beter te doen als je na je dood je eigen daden beoordeelt.
Dus als ik ervoor zou kiezen om mijn karma niet op te lossen, kan ik alsnog een stap Hoger komen?
pi_80117342
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:35 schreef Plus1 het volgende:
Dus als ik ervoor zou kiezen om mijn karma niet op te lossen, kan ik alsnog een stap Hoger komen?
Denk niet dat je naar een hogere klas mag als je gebuisd bent op je examens, ook al zou je dat zelf wel willen
pi_80117400
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:37 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Denk niet dat je naar een hogere klas mag als je gebuisd bent op je examens, ook al zou je dat zelf wel willen
Precies, dus dan zou je je karma alsnog als straf kunnen ervaren. Of denk je dat je vanuit een ander perspectief dat ook wel mee zal vallen? Ik ben geneigd karma als straf te zien, maar ik weet dat het komt omdat me hier geleerd is om zo te denken.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:40:36 #47
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80117470
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:27 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Euh...dit snap ik ff niet? Hoe werkt dat eigenlijk met karma volgens jou? Moeten we echt van ons karma afkomen? Zo lijkt het nl wel heel veel op een straf en ik weet dat straffen nooit het Hoogste Plan dient.
Karma is volgens mij geen straf an sich (met de gedachte dat het bewustzijn tijdloos is natuurlijk) maar een realisatieweg, persoonlijk heb ik ook het vermoeden dat karma niet werkt op basis van een extern oordeel maar door je eigen bewustzijn.
Vrijheid
pi_80117547
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:40 schreef jogy het volgende:

[..]

Karma is volgens mij geen straf an sich (met de gedachte dat het bewustzijn tijdloos is natuurlijk) maar een realisatieweg, persoonlijk heb ik ook het vermoeden dat karma niet werkt op basis van een extern oordeel maar door je eigen bewustzijn.
Helder! Met als toevoeging dat je wel aan Natuurwetten gebonden bent denk ik? Dus de ascentie kan alleen plaatsvinden als je Bewustzijn er klaar voor is (lees: je karma ingelost is)?
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:43:55 #49
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80117606
Vlgs mij is karma ook een weg die we moeten bewandelen. We zijn overal een keer dader en een keer slachtoffer in en uiteindelijk stijgen we op uit die dader/slachtoffer levenswijze gaan we er aan voorbij.
The truth was in here.
pi_80117658
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:43 schreef Bastard het volgende:
Vlgs mij is karma ook een weg die we moeten bewandelen. We zijn overal een keer dader en een keer slachtoffer in en uiteindelijk stijgen we op uit die dader/slachtoffer levenswijze gaan we er aan voorbij.
Ja, op zich denk ik dat ook wel. Alleen het 'moeten' stuit me ergens tegen de borst: als niets wat je doet hier boeit (resultaten zijn slechts onderdeel van de Illusie), waarom dan wel gevolgen voor je Ziel?
pi_80117803
Vergeving zou de beste manier zijn om karma te verwerken, niet altijd de makkelijkste maar wel de snelste.
Heb zo ooit es gelezen over de moeder van een van de slachtoffertjes van Dutroux ... zij vergaf hem volledig opdat hij niet zou hervallen in een volgend leven ...
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:50:18 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80117882
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:45 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Ja, op zich denk ik dat ook wel. Alleen het 'moeten' stuit me ergens tegen de borst: als niets wat je doet hier boeit (resultaten zijn slechts onderdeel van de Illusie), waarom dan wel gevolgen voor je Ziel?
Het moet niet.. het mag.. en je ziel heeft er zelf voor gekozen om weer geboren te worden om het te bewerkstelligen. Daarom denk ik dat iets 'goed aanvoelt' als je een bepaalde kant op gaat. "alsof het zo moet zijn" omdat het zo vooraf bedoeld was om mee te maken of te doen.
The truth was in here.
pi_80117956
Plus1 ... je zou hier een nieuw topic over moeten starten !
Dit hoort niet meer onder The Secret
pi_80118198
precies, je speelt elke rol hier op aarde
ga maar eens in regressie, je gaat schrikken wat voor rollen je wel niet hebt gespeeld
maar ik denk dat het waardeoordeel die wij eraan verbinden, het zo zwaar maakt

ik zie het zo; als je in een computerspel iemand 'dood' maakt, huil je er ook niet om
alleen daar ligt meteen het gevaar
als je inziet dat deze wereld slechts toneel is, een illusie, kun je gekke dingen gaan doen
zolang je bij jezelf blijft en daarin gewoon inziet dat het illusie is, maar niet daarnaar gaat handelen, is het goed denk ik. Dat is denk ik ook 1 van de functies van de angst voor bv de dood.. als die er niet was, zouden we roekeloos worden niet?
pi_80118250
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:50 schreef Bastard het volgende:

[..]

Het moet niet.. het mag.. en je ziel heeft er zelf voor gekozen om weer geboren te worden om het te bewerkstelligen. Daarom denk ik dat iets 'goed aanvoelt' als je een bepaalde kant op gaat. "alsof het zo moet zijn" omdat het zo vooraf bedoeld was om mee te maken of te doen.
je zegt het alsof je ziel iets anders is dan jij zelf
je ziel = jij, dus jij hebt gekozen.
je ziel is wie jij werkelijk bent, the spark, het licht
je lichaam is slechts een voertuig..
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:01:46 #56
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80118326
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:59 schreef LORD_ANU het volgende:

[..]

je zegt het alsof je ziel iets anders is dan jij zelf
je ziel = jij, dus jij hebt gekozen.
je ziel is wie jij werkelijk bent, the spark, het licht
je lichaam is slechts een voertuig..
I know, maar ik verwijs er naar als derde persoon omdat we ons niet bewust zijn van onszelf, hoe we allemaal eigenlijk energievormen zijn.
The truth was in here.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:04:44 #57
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80118431
Maar wellicht dwalen we toch inderdaad nu een beetje af van het begrip 'the secret'
Het universum naar je hand zetten... go!
The truth was in here.
pi_80118486
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:04 schreef Bastard het volgende:
Maar wellicht dwalen we toch inderdaad nu een beetje af van het begrip 'the secret'
Mwa, The Secret komt voort uit dezelfde materie: als je niet begrijpt hoe dat in elkaar zit, begrijp je ook niet hoe The Secret kan werken.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:08:05 #59
8372 Bastard
Persona non grata
pi_80118556
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:06 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Mwa, The Secret komt voort uit dezelfde materie: als je niet begrijpt hoe dat in elkaar zit, begrijp je ook niet hoe The Secret kan werken.
Ja dat is wel waar inderdaad.. ik zeg ook altijd dat je het groter moet zien. Het is niet alleen dat boekje, het is niet alleen the law of attraction, het is meer een levenswijze iets waar je bewust mee om kan proberen te gaan.
Proberen je positief op te stellen, bewust vragen uitzenden naar de kosmos, vraag om dingen die je wil weten of leren of wil meemaken.
The truth was in here.
pi_80118573
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:04 schreef Bastard het volgende:
Ok poging ...
Het proberen toepassen van The Secret gebeurt op niveau van het bewustzijn en niet op zielsniveau. Des te groter de kans dat je nog meer afwijkt van je vooropgesteld levenspad omdat je gaat kiezen voor de aardse verleidingen ... rijkdom, weelde etc.
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:14:02 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80118765
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:42 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Helder! Met als toevoeging dat je wel aan Natuurwetten gebonden bent denk ik? Dus de ascentie kan alleen plaatsvinden als je Bewustzijn er klaar voor is (lees: je karma ingelost is)?
Je volledige bewustzijn weet alles wat het moet weten en begrijpt de connecties onderling die wij nu nog niet zien en in die staat heb je ook wel door dat je niet ergens heen moet gaan waar je nog niet klaar voor bent. Je wordt dus niet teruggehouden op basis van een 'hogere macht' die het beslist voor je, je wil gewoon niet omdat je nog niet klaar bent en alle tijdloosheid van het universum hebt .
Vrijheid
pi_80118844
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ok poging ...
Het proberen toepassen van The Secret gebeurt op niveau van het bewustzijn en niet op zielsniveau. Des te groter de kans dat je nog meer afwijkt van je vooropgesteld levenspad omdat je gaat kiezen voor de aardse verleidingen ... rijkdom, weelde etc.
mee eens, en dat is ook een beetje the trap, misleiding van de film en het hele american dream verhaal
ze houden je al die shit voor je neus, zodat jij kwijlend naar dat soort dingen verlangt
en hoe meer je daar achteraan gaat, hoe meer je van het pad dwaalt waar het echt om gaat
die rijkdom, vrouwen champagne flash... don't last (scarface)
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:37:59 #63
207400 rac
Handleiding in uitvoer
pi_80119535
Deze wil blijven volgen , daar ben ik mij van bewust, dus ....

Hier geloof ik in
pi_80119663
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:16 schreef LORD_ANU het volgende:

[..]

mee eens, en dat is ook een beetje the trap, misleiding van de film en het hele american dream verhaal
ze houden je al die shit voor je neus, zodat jij kwijlend naar dat soort dingen verlangt
en hoe meer je daar achteraan gaat, hoe meer je van het pad dwaalt waar het echt om gaat
die rijkdom, vrouwen champagne flash... don't last (scarface)
Inderdaad, dat staat me ook tegen van The Secret: dat het zo gericht is op materie verkrijgen. De nadruk zou volgens mij veel meer op je gevoel en Zijnstoenstand moeten liggen.

The fact of the matter is
That nothing else matters
All matter shall perish
pi_80120160
happenm naar peijnenburg.. houden je wat voor wat je niet krijgt
zolang daar je focus is, mis je de rest
pure afleiding

je zou bijna gaan denken dat "satans" plannetje werkt
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:51:38 #66
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_80122160
Voor The Secret-aanhangers:

Hoe zien jullie The Secret nou eigenlijk? Ik bedoel, wel als een geloof toch en niet als feit (ik weet dat Plus1 ergens in een vorig topic gepost heeft dat hij het geen geloof vindt)?

Ik vraag dit omdat ik dit soort dingen niet goed kan bevatten, omdat de een het dus wel een geloof noemt en de ander weer niet. Van degenen die het niet als geloof zien, zou ik willen weten of jullie het als feiten zien (zo is het, zo werkt het, en denk je er anders over (geloof je er niet in) dan weet je gewoon niet hoe het werkelijk in elkaar zit).

Want wat ik vaak niet begrijp van mensen die een geloof aanhangen (ja, ik blijf het nu nog wel 'geloof' noemen, totdat misschien iemand met een betere(?) definitie komt, want in mijn ogen is het nog steeds een geloof), is dat elk individu er weer anders over denkt.

"Het zit zus"
"Het zit zo"

Ik zag hier in dit topic al een kleine discussie ontstaan over wat het begrip 'karma' precies inhoudt.

En dat soort dingen willen er bij mij niet in. Want hoe kun je dan in poepsnaam zo'n geloof aanhangen als niemand precies zeker weet wat het inhoudt en heel veel mensen er juist wel weer van overtuigd zijn precies te weten wat het inhoudt, maar er toch weer allemaal verschillend over denken? Hoe kun je dan in poepsnaam ooit gaan spreken van feiten betreffende zo'n geloof? (En dan heb ik het nog niet eens over dingen als 'bewijs maar dat dit of dat zo is'..., maar vooral vanwege het gegeven dat iedereen er weer anders over denkt.)

Zijn mijn vragen duidelijk ?
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_80123713
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:51 schreef JoepiePoepie het volgende:
Voor The Secret-aanhangers:

Hoe zien jullie The Secret nou eigenlijk? Ik bedoel, wel als een geloof toch en niet als feit (ik weet dat Plus1 ergens in een vorig topic gepost heeft dat hij het geen geloof vindt)?

Ik vraag dit omdat ik dit soort dingen niet goed kan bevatten, omdat de een het dus wel een geloof noemt en de ander weer niet. Van degenen die het niet als geloof zien, zou ik willen weten of jullie het als feiten zien (zo is het, zo werkt het, en denk je er anders over (geloof je er niet in) dan weet je gewoon niet hoe het werkelijk in elkaar zit).

Want wat ik vaak niet begrijp van mensen die een geloof aanhangen (ja, ik blijf het nu nog wel 'geloof' noemen, totdat misschien iemand met een betere(?) definitie komt, want in mijn ogen is het nog steeds een geloof), is dat elk individu er weer anders over denkt.

"Het zit zus"
"Het zit zo"

Ik zag hier in dit topic al een kleine discussie ontstaan over wat het begrip 'karma' precies inhoudt.

En dat soort dingen willen er bij mij niet in. Want hoe kun je dan in poepsnaam zo'n geloof aanhangen als niemand precies zeker weet wat het inhoudt en heel veel mensen er juist wel weer van overtuigd zijn precies te weten wat het inhoudt, maar er toch weer allemaal verschillend over denken? Hoe kun je dan in poepsnaam ooit gaan spreken van feiten betreffende zo'n geloof? (En dan heb ik het nog niet eens over dingen als 'bewijs maar dat dit of dat zo is'..., maar vooral vanwege het gegeven dat iedereen er weer anders over denkt.)

Goede vragen!

Wat betreft het geloof:
Ik zie het inderdaad niet als geloof. Een geloof staat voor mij gelijk aan een religie, waarbij mensen verzonnen regels opleggen om een God te aanbidden. Een God die ze zelf verzonnen hebben en de regels beperken bijna altijd de bewegingsvrijheid van de gelovige.

The Secret zie ik als een instrument, meer niet. Het legt uit wat de Werkelijke Werking van ons Universum is en hoe je er op een andere manier dan tot nu toe bekend was, gebruik van kunt maken.

The Secret is zoals gezegd slechts een klein deel van deze materie. Deze materie is geen geloof, men legt geen enkele beperking van buitenaf op. Sterker nog, er is geen 'men'. Het gaat puur om de ontwikkeling van je eigen Bewustzijn.

Staar je niet blind op feiten. Een objectief feit bestaat gewoonweg niet. Elke uitkomst is afhankelijk van degene die ernaar kijkt, zoals Lord_Anu ook al aangaf. Er bestaat slechts Eén absoluut gegegeven in onze relativiteit en dat is de snelheid van het Licht. Voor de rest is alles relatief.
pi_80123864
Toevoeging:
Het draait uiteindelijk om je perspectief. Even terugkomen op mijn eerder uitspraken: de AIDS-baby's. Men viel er heel erg over, omdat aangenomen werd dat ik de 'slachtoffers' met mijn uitspraken in diskrediet zou hebben gebracht. Toch waren er ook enkelen die begrepen wat ik bedoelde: in het Licht van een Eeuwig Bewustzijn, is het zeker geen belediging om te zeggen dat iedereen vooraf zijn eigen randvoorwaarden stelt.

Eeen ander, simpeler voorbeeld: ik lust geen bier, bier is voor mij echt een goor drankje. Mijn buurman is er echter gek op. Voor hem is het een heerlijk, verfrissend goedje, waar ie geen genoeg van kan krijgen.
Is bier dan vies of lekker? Het hangt er gewoon maar net van af wie het vanaf waar bekijkt.
  vrijdag 9 april 2010 @ 15:11:47 #69
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_80124921
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 13:51 schreef JoepiePoepie het volgende:

Jup .

"Hoe zien jullie The Secret nou eigenlijk?" Als een klein stukje van een veel groter geheel, zoals een wiel een deel van een auto is zegmaar. Persoonlijk zie ik het niet als een geloof, misschien omdat ik een negatieve associatie heb met 'geloof', geloof heb je zonder enige noodzakelijke grondslag van feiten en waarnemingen (ookal zijn het dan persoonlijke waarnemingen en feiten die niet noodzakelijkergewijs stroken met de gedachten van anderen), ik noem het dan maar een vermoeden op de beperkte basis waarmee ik er mee te maken heb. De waarnemingen komen nog niet eens door een eerste stadium van een wetenschappelijk experiment en de feiten zijn gestoeld op aannames gezien het feit dat niet alle gegevens bekend zijn maar we moeten roeien met de riemen die we hebben natuurlijk.

Daarom is een topic enkel over 'the secret' ook zo beperkt eigenlijk, je bediscussïeerd een wiel terwijl de auto in zijn totaliteit vele malen begrijpelijker is. Zoals hier weleens geopperd wordt met betrekking tot de holocaust, aidsbabies en wat al nog meer, beperkt tot the secret's deel van het plaatje kan het onbegrijpelijk zijn, alsof je een uitkomst hebt maar de rekensom niet kan zien.

Heel simpel gezegd is het 'the secret' deel enkel waar je aan denkt dat trek je aan, waar je weerstand aan biedt blijft terugkomen en je intentie (positief of negatief) is de aantrekkende factor, als je dit traint kan je dus een bewuste sturing aanbrengen in het proces van wat je aantrekt. Dit proces is neutraal en een 'letterneuker', wat je wil zal je blijven willen waar je bang voor bent komt op je af en wat je accepteert zal verdwijnen. Frustratie én dankbaarheid zijn beide een factor die ervoor zorgt dat meer van dat op je afkomt en de 'cheat' van de secret is dat je eerst dankbaar bent voor iets wat je niet hebt om het alsnog te krijgen. Zoiets.

[ Bericht 0% gewijzigd door jogy op 09-04-2010 15:18:14 ]
Vrijheid
pi_80126169
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 12:08 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ok poging ...
Ach, hoe diep worteld het christelijk denken bij ons is zeg!
Wie zegt dat het slecht is om dat te doen, wie zegt dat dat niet kan in combi met geestelijke groei?
Sterker nog, ik denk dat als je het matrieel goed voor elkaar hebt je veel meer ruimte hebt om geestelijk verder te komen.

Wat is er zo heel erg aan rijkdom en weelde dat het je in de weg zal zitten, slecht is voor je?
Wie zegt dat ons bewustzijnsniveau niet presies verlangt naar dat waar we op zielsniveau voor gekozen hebben?
We vullen graag veel in voor onszelf bij dit soort vragen, soms lijkt het wel of we denken dat we zo sober mogelijk moeten zijn, zo ingetogen mogelijk, dat echt geluk niet mag ofzo.
Ik vind dat raar, geniet van het leven, haal het beste uit het leven en denk tegelijkertijd erver na niemand daarmee kwaad te doen, denk erover na dat je goed voor je innerlijke mens moet zijn en schaam je vooral niet voor wat jij hebt en een ander niet heeft, als je er hard voor gewerkt hebt, fiks je best voor heb gedaan dan verdien je dat ook gewoon.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_80126331
Ik heb het boek gelezen en ik probeer het toe te passen, maar het is wel lastig hoor. Vooral dat positieve denken is niet gemakkelijk als je zoveel ziektes en problemen hebt als ik. Misschien heb ik dat wel een klein beetje over mijzelf afgeroepen, omdat ik altijd zo negatief denk, maar dat geloof ik niet helemaal. Sommige dingen overkomen je gewoon. Ik geloof wel in het lot en dat er meer is tussen hemel en aarde. Dat van het universum lijkt mij helemaal waar en ik probeer altijd dankbaar te zijn voor al de mooie dingen die ik in mijn leven krijg. Dan krijg ik misschien nog meer mooie dingen van het universum toegestuurd .
Wat is normaal?
pi_80127030
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:46 schreef Fairynice het volgende:
Ik heb het boek gelezen en ik probeer het toe te passen, maar het is wel lastig hoor. Vooral dat positieve denken is niet gemakkelijk als je zoveel ziektes en problemen hebt als ik. Misschien heb ik dat wel een klein beetje over mijzelf afgeroepen, omdat ik altijd zo negatief denk, maar dat geloof ik niet helemaal. Sommige dingen overkomen je gewoon. Ik geloof wel in het lot en dat er meer is tussen hemel en aarde. Dat van het universum lijkt mij helemaal waar en ik probeer altijd dankbaar te zijn voor al de mooie dingen die ik in mijn leven krijg. Dan krijg ik misschien nog meer mooie dingen van het universum toegestuurd .
Ik vind het erg knap dat je, ondanks de dingen die je zijn overkomen, alsnog zo kan denken! Ik ben ervan overtuigd dat je op deze manier een heel eind gaat komen.

Zodra je beseft dat je alles over jezelf afroept, neem je verantwoordelijkheid ervoor en pas dan kun je het veranderen. Zo lang je blijft denken dat het je is overkomen, blijf je slachtoffer van datgene wat je ervaart. The Secret kan je helpen om uit die slachtofferrol te stappen!
pi_80127104
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Ach, hoe diep worteld het christelijk denken bij ons is zeg!
Wie zegt dat het slecht is om dat te doen, wie zegt dat dat niet kan in combi met geestelijke groei?
Sterker nog, ik denk dat als je het matrieel goed voor elkaar hebt je veel meer ruimte hebt om geestelijk verder te komen.

Wat is er zo heel erg aan rijkdom en weelde dat het je in de weg zal zitten, slecht is voor je?
Wie zegt dat ons bewustzijnsniveau niet presies verlangt naar dat waar we op zielsniveau voor gekozen hebben?
We vullen graag veel in voor onszelf bij dit soort vragen, soms lijkt het wel of we denken dat we zo sober mogelijk moeten zijn, zo ingetogen mogelijk, dat echt geluk niet mag ofzo.
Ik vind dat raar, geniet van het leven, haal het beste uit het leven en denk tegelijkertijd erver na niemand daarmee kwaad te doen, denk erover na dat je goed voor je innerlijke mens moet zijn en schaam je vooral niet voor wat jij hebt en een ander niet heeft, als je er hard voor gewerkt hebt, fiks je best voor heb gedaan dan verdien je dat ook gewoon.
Hier heb je wel een goed punt. Het een hoeft het ander ook helemaal niet uit te sluiten. Het is alleen jammer dat het vaak wel zo is: zodra je te veel gefocused bent op de buitenwereld, vergeet je je innerlijk.
pi_80194113
Bedankt voor je compliment Plus1!
Wat is normaal?
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:21:39 #75
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101147182
ff een reanimatieschopje. Gezien de discussie weer opgelaaid is.
Vrijheid
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:30:06 #76
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101147741
De 'reeks' ontbreekt ... O-)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:31:34 #77
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101147829
quote:
6s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:30 schreef R0N1N het volgende:
De 'reeks' ontbreekt ... O-)
Het is ook echt een vloek, dat hele reeksgedoe :{w.
Vrijheid
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:33:04 #78
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101147917
Laatste topic erin geplakt, de rest verzin je er maar bij B-).
Vrijheid
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:34:51 #79
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101148038
quote:
9s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:31 schreef jogy het volgende:
Het is ook echt een vloek, dat hele reeksgedoe :{w.
Met het handje stuk voor stuk opzoeken en koppelen zeker ?
Tja, misschien wil je het stiekem wel ? >:)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 22:46:04 #80
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101148636
Nee, ik dacht vanochtend nog ''ik hoop dat ik geen topicreeks hoeft te koppelen vandaag' Gezien het 'feit' dat het Universum, secreet dat het is, een onwil ook beschouwd als iets waar je aandacht aan besteed zendde het jou naar mij met de vraag om dit topic te koppelen. Bedankt nog daarvoor, stom Universum. :{.
Vrijheid
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:08:02 #81
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_101149808
Conclusie?
pi_101150065
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:08 schreef Blaadje11 het volgende:
Conclusie?
Ik denk dat je vooral alles zelf moet bewerkstelligen. Positief denken helpt, maar uiteindelijk moet je het zelf doen.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 23:18:27 #83
323368 Blaadje11
Laat maar waaiennn!
pi_101150363
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 23:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik denk dat je vooral alles zelf moet bewerkstelligen. Positief denken helpt, maar uiteindelijk moet je het zelf doen.
Ja idd, eigen verantwoordelijkheid, jij schept je leven.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 00:00:04 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_101152395
Ik wilde zo graag een goede samenvatting wat me er aan stoort, en toen vond ik dit op you tube, het werkt!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 00:32:55 #85
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101153735
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 00:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik wilde zo graag een goede samenvatting wat me er aan stoort, en toen vond ik dit op you tube, het werkt!
Goed filmpje.
Vrijheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')