quote:
+ Blauwe luchtquote:Op donderdag 8 april 2010 19:05 schreef polariteit het volgende:
Mooie kleuren dark angelus! geel kleur lekker op het blauw. mooi! al vind ik de onderkant met al die fietsen wel ana de drukke kant.
[ link | afbeelding ]
klikbaar
+ Het zwarte contrast is echt supermooiquote:Op donderdag 8 april 2010 19:48 schreef Dizer het volgende:
[..]
+ Blauwe lucht
+ Lekkere cropping
- Mis de warmte in de foto
Voila:
[ afbeelding ]
+ een passerende auto? Ik zou niet echt wat kunnen bedenken. Effecten zijn leuk, maar doe 't dan met een doel, zorg ervoor dat er een leuk plaatje komt.quote:Op donderdag 8 april 2010 21:59 schreef Renderclippur het volgende:
Om meteen met zelfkritiek te beginnen, onderstaande foto heb ik niet geselecteerd vanwege de mooiheid, maar omdat ik er best van hou om bepaalde effecten te bereiken met mijn simpele camera. Hierdoor heb ik van een passerende auto dit kunnen maken:
[ afbeelding ]
Freebie:quote:Op vrijdag 9 april 2010 00:28 schreef zquing het volgende:
[..]
+ een passerende auto? Ik zou niet echt wat kunnen bedenken. Effecten zijn leuk, maar doe 't dan met een doel, zorg ervoor dat er een leuk plaatje komt.
- Niet echt iets van compositie
- Experimenteer plaatje, gewoon kijken wat je kan doen en wat voor effect 't geeft
[ link | afbeelding ]
Jammer dat ik geen statief heb
Ik schiet niet alles op filmquote:Op vrijdag 9 april 2010 10:24 schreef infp2009 het volgende:
[..]
Freebie:
+ Goede kleur
+ 18 punten (als ik goed tel) op de sterren! Welke lens/camera is dit? Heeft die Hexar 9 bladen op het diafragma?
- Wat is het verhaal van de foto? Het is nu een mooie plaat door de kleur, maar het heeft geen echt focuspunt, als je begrijpt wat ik bedoel...
quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:53 schreef zquing het volgende:
[..]
Foto heeft ook niet echt een verhaal, moet er alleen leuk uitzien. Had geen statief dus moest ik 't maar doen met waar ik mn camera op zetten kon. Aaah, ik herinner me net wat ik wou doen met de foto, ik wou leuke 18puntige sterren hebben
quote:
Weer een uitgebeten plaat van mij (twijfel erg of ik hem niet al ergens heb neergezetquote:Op vrijdag 9 april 2010 00:28 schreef zquing het volgende:
[..]
+ een passerende auto? Ik zou niet echt wat kunnen bedenken. Effecten zijn leuk, maar doe 't dan met een doel, zorg ervoor dat er een leuk plaatje komt.
- Niet echt iets van compositie
- Experimenteer plaatje, gewoon kijken wat je kan doen en wat voor effect 't geeft
[ link | afbeelding ]
Jammer dat ik geen statief heb
+sfeerquote:Op zaterdag 10 april 2010 01:07 schreef jack4ya het volgende:
Deze heb je al geplaatst idd...
Nog eens reviewen lijkt me niet zinvol?
En anders verneem ik het graag.
Mijne alvast.(klikbaar)
[ afbeelding ]
zelfkritiek:
+ fijne kleuren,
- weer wat statisch, saai misschien,
-/+ In fiets in het midden maar het zwaartepunt op 1/3.
Ik heb andere crops geprobeerd, maar dan miste ik toch iedere keer iets.
en het verticale klikbare zusje
[ afbeelding ]
+ erg kleurrijke fotoquote:Op zaterdag 10 april 2010 18:28 schreef appelsjap het volgende:
[..]
+sfeer
+scherp
+goed belicht
- geen enkele, kan echt niets vinden..
[ afbeelding ]
HMH ROTTERDAM
+ goed belicht.quote:Op zaterdag 10 april 2010 18:41 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ erg kleurrijke foto
+ mooi scherp en een wazigere achtergrond, mooi gebruik gemaakt van diepte zoals het hoort bij dit soort foto's
- het is en blijven een paar rietjes... niet zo'n boeiend onderwerp
Limburg! (schaduw van paard is er niet volledig op, ik weet het)
[ afbeelding ]
quote:* Geen foto plaatsen zonder 1 positief punt en 1 verbeter punt te noemen over de laatstgeplaatste foto
natuurlijk mag je daarnaast ook op eerder geplaatste foto's + en - punten noemen.
Freebie:quote:Op zondag 11 april 2010 18:57 schreef Cavemania het volgende:
Foto Jack4ya
- spiegel staat niet geheel op de foto
- camera zichtbaar in spiegel
+ leuk idee om een foto zo te maken
Mijn foto
Het spoor in kamp Westerbork
[ afbeelding ]
Je hebt geen foto geplaatst. Hier een tip dan maar voor je volgende foto: Laat iemand anders rijden en ga in de passagiersstoel zitten. Probeer een statief of monopod te gebruiken en de sluitertijd wat langzamer te houden, zodat je bewegingsonscherpte krijgt (buiten je spiegel).quote:Op zondag 11 april 2010 19:28 schreef jack4ya het volgende:
[..]
Freebie:
+ zwart wit vind ik hier een goed plan. Daardoor komt de nadruk op de compositie
+ rauwigheid
+ dof
- beetje scheef
- dof ietsjes te kort.
Fijne plaat!
spiegel niet geheel in beeld in mijn foto... euh 't is lastig mikken in een rijdende auto![]()
Aan de andere kant geeft het m.i. ook een hint dat het een spiegel is (met de camera deels in beeld bedoel ik).
Gaarne de foto van Cavemania beoordelen.quote:
Wel heb weinig toe te voegen bij het commentaar van Jack4ya, mooie foto, goed gebruik van Z/W, misschien was het ook interessant geweest om beide sporen in de voorgrond te krijgen of de foto van onder naar boven te maken, als het weer daar toe reikte.quote:Op maandag 12 april 2010 10:25 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaarne de foto van Cavemania beoordelen.
+ Scherpquote:Op zondag 11 april 2010 20:50 schreef john_ven24 het volgende:
[..]
Je hebt geen foto geplaatst. Hier een tip dan maar voor je volgende foto: Laat iemand anders rijden en ga in de passagiersstoel zitten. Probeer een statief of monopod te gebruiken en de sluitertijd wat langzamer te houden, zodat je bewegingsonscherpte krijgt (buiten je spiegel).
Hier mijn foto, een steigertje:
[ afbeelding ]
+ Blik van de hondquote:
+quote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef Danny het volgende:
Panorama gemaakt van vier oude foto's uit 2006. Grand Canyon, geschoten met m'n oude Nikon D70 met 28-80 kitlens.
[ link | afbeelding ]
klik voor grotere versies (waaronder fullsize 12000x2200px) op flickr (hoewel een tussenmaat de scherpte ten goede was gekomen)
+DOFquote:Op woensdag 14 april 2010 23:55 schreef Ruud het volgende:
[..]
+![]()
+ Diepte, goed gebruik gemaakt van voorgrond
+ Kleuren
- N.v.t.
Metrostation Londen:
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Toffe spontane foto.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:55 schreef Ruud het volgende:
Metrostation Londen:
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Ziet er erg goed uit hoor!quote:Op donderdag 15 april 2010 22:39 schreef jack4ya het volgende:
+ Dieptewerking is leuk, je kijkt steeds iets dieper.
- lap links stoort me
Was natuurlijk te verwachten een avond foto...
1 van de pics van vanaaf. Om eerlijk te zijn heb ik niet gekeken of het de beste van vanaaf was.![]()
[ afbeelding ]
Zelfkritiek:
+ aangezette kleuren
- flairing
- aangezette kleuren
+ flairing
En toch vind ik 'm wel 'lekker'.
Die 'flair' zoals jij 'm noemt is mooi. Past erg goed bij het totaal. Mooi silhouet plaatjequote:Op donderdag 15 april 2010 22:39 schreef jack4ya het volgende:
- lap links stoort me
1 van de pics van vanaaf. Om eerlijk te zijn heb ik niet gekeken of het de beste van vanaaf was.![]()
[ afbeelding ]
Zelfkritiek:
+ aangezette kleuren
- flairing
- aangezette kleuren
+ flairing
Fraai plaatje, manquote:Op donderdag 15 april 2010 22:39 schreef jack4ya het volgende:
- lap links stoort me
[ afbeelding ]
Zelfkritiek:
+ aangezette kleuren
- flairing
- aangezette kleuren
+ flairing
quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:22 schreef Momo... het volgende:
Iemand willekeurig die op het strand aan het rennen was :
[ afbeelding ]
Ja hier:quote:Op vrijdag 16 april 2010 18:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Je horizon staat scheef...
.
.
.
.
Geintje hoor
Ziet er op het eerste gezicht tof uit! Grotere versie?
Freebiequote:Op vrijdag 16 april 2010 21:39 schreef missyB het volgende:
Oke hier even mijn kritiekjes
+ leuke sportieve plaat
+geen storenende elementen, voor mij dan
- groot wateroppervlak
-vind de kleuren wat flets
- hond iets te veraf
[ afbeelding ]
Wat bedoel je precies met te groot wateroppervlak ? Had ik meer lucht erop moeten zetten/inzoomen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:39 schreef missyB het volgende:
Oke hier even mijn kritiekjes
+ leuke sportieve plaat
+geen storenende elementen, voor mij dan
- groot wateroppervlak
-vind de kleuren wat flets
- hond iets te veraf
[ afbeelding ]
quote:
+ Leuke blik!quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:23 schreef missyB het volgende:
Dit vind ik nou een erg mooie foto!
1 die je even laat nadenken wat is het, hoe is de foto genomen, mooie kleuren.
heb geen minnen!
bedankt voor je kritiek, ik schrijf het weer even op in mn schriftje, is leuk om zo met kritiek bezig te zijn!
En nog 1 van mij maar das pure dochterscam!
(omdat ik haar zo n pracht kind vind)
[ afbeelding ]
+ Leuk moment,quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:33 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
+ Leuke blik!
+ Aflopen van tegeltjes past leuk in de foto
- Kan weinig mis mee gaan toch?
Avondje 3FM Awards:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
quote:
Mooie foto alleen groot minpunt zijn de slecht belichte benen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef Danny het volgende:
[..]
+ avondrood
- bijna vierkante crop. had wijdser mogen zijn. oogt ook onscherp, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.
[ link | afbeelding ]
1/100s . f/2.8 . ISO 2500 . 24-70mm f2.8G @ 50 mm . D3s
Klik voor groter (en zwartwit versie)
hihi, ik heb hem niet gecropped...quote:Op zaterdag 17 april 2010 13:57 schreef Danny het volgende:
[..]
+ avondrood
- bijna vierkante crop. had wijdser mogen zijn. oogt ook onscherp, maar dat kan gezichtsbedrog zijn.
[ link | afbeelding ]
1/100s . f/2.8 . ISO 2500 . 24-70mm f2.8G @ 50 mm . D3s
Klik voor groter (en zwartwit versie)
quote:Op vrijdag 16 april 2010 19:01 schreef Momo... het volgende:
[..]
Ja hier:
http://farm5.static.flickr.com/4067/4526205658_2f1a49e5cf_b.jpg
Alleen heb je er niet zo heel veel aan want ik heb de foto iets vager gemaakt.
+ Mooie kleurquote:Op zaterdag 17 april 2010 18:14 schreef Frano het volgende:
+ Het hdr effect als je ervan houdt
- "Standaard" foto. Ik hou niet van het effect.
[ afbeelding ]
Hele toffe fotoquote:Op zondag 18 april 2010 01:37 schreef Ruud het volgende:
[..]
+ Mooie kleur
+ DoF, aandacht wordt goed naar het midden van de bloem getrokken
- Crop, had ik liever vierkant gezien
London Eye:
[ afbeelding ]
Klikbaar.
Dat laatste was de bedoeling jaquote:Op zondag 18 april 2010 01:56 schreef Omniej het volgende:
Plus:
Erg fijn perspectief; het feit dat ik zo'n veelgefotografeerd object niet meteen herkende is zeker een pluspunt. Met dank aan dat wat originelere perspectief is de compositie ook gewoon erg lekker, met de rand van het rad dat van de ene naar de andere hoek toeloopt. Zwart-wit werkt ook goed.
Min:
De bewolking is vrij heftig aanwezig en werkt wat afleidend. Het verstoort imo ook de lekker strakke lijnen van de Eye. Niet dat je aan aanwezige bewolking iets kan doen, maar doordat je de blauwtonen vrij donker hebt gemaakt, valt die bewolking wel meer op. Door die donkere lucht steekt de Eye zelf wat mij betreft ook net niet goed genoeg af tegen de achtergrond... Een wat groter contrast tussen de donkere lijnen van de Eye en dus een lichtere lucht, zou ik denk ik prettiger hebben gevonden. (is natuurlijk een ander verhaal als je echt een dreigende sfeer probeerde te bereiken; in dat geval is het gelukt)
Mooie weerspiegeling in het water, alleen jammer van die eend die er zo nodig doorheen moet zwemmen. En misschien had je de horizon beter in het midden kunnen zetten.quote:[ afbeelding ]
Ik was eigenlijk een zonsondergang aan het fotograferen, maar dit was een tussendoortje.
quote:Op maandag 19 april 2010 17:08 schreef TedjeKroketje het volgende:
Mooi contrast, alleen jammer van de eend anders was het water mooi strak geweest.
Gister de eerste foto's met de camera gemaakt!
[ afbeelding ]
Vind hem wel gelukt alleen de horizon is scheef
quote:
leuke visjes, goede compositie, vind de kleurtjes wel leukquote:Op maandag 19 april 2010 23:25 schreef Danny het volgende:
[..]
lekkere kleuren en diepte en de voorgrond gebroken met de paal, maar ik mis een onderwerp. Iets dat meteen de aandacht trekt. Als geheel/sfeerplaatje te 'common' imo.
[ link | afbeelding ]
klikbaar (groter = beter)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Those unforgettable days, for them I live"
Ik heb een Nikon D3000 en nu nog met de 18-55 lens erop.quote:Op maandag 19 april 2010 17:30 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik zou de horizon idd even rechtzetten, hoewel het niet heel storend is in dit geval imo. Storender vind ik dat de onderkant een groen/geel zweem heeft. Kan zijn dat dat stuk hout idd groen was, maar het komt erg onnatuurlijk over zo. Qua compositie verder wel ok imo.
Welke camera heb je?
als dat ding echt jaren blijft doorgaan ga ik volgend jaarquote:
quote:Op dinsdag 20 april 2010 21:16 schreef zquing het volgende:
[..]
als dat ding echt jaren blijft doorgaan ga ik volgend jaar
Ik zeg doen, alleen ben ik bang dat mn budget niet echt overeenkomt met de rest van de fokkersquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Als dat zo is moeten we eigenlijk met een groepje gaan. FOK!fotoreisje
quote:
Ik had de achtergrond op mijn foto liever ook nog wat vager gehad inderdaad, maar ik zat al op m'n maximale diafragma helaas.quote:Op dinsdag 20 april 2010 22:21 schreef Danny het volgende:
@Omniej:
Doet al erg 's zomers aan. Wel jammer van de weg aan de linkerkant en de achtergrond had van mij nog iets vager gemogen, maar wel een fraaie plaat hoor
Eentje uit dezelfde serie als m'n vorige:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
+ Mooie belichtingquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:21 schreef Danny het volgende:
[..]
Gelijk heb je...
@Omniej:
Doet al erg 's zomers aan. Wel jammer van de weg aan de linkerkant en de achtergrond had van mij nog iets vager gemogen, maar wel een fraaie plaat hoor
Eentje uit dezelfde serie als m'n vorige:
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
+ mooie lucht en contrast met het landschapquote:Op donderdag 22 april 2010 19:44 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
+ Mooie belichting
+ leuk idee om zo hun kinderlijkheid te fotograferen
- Jammer van de overbelichte dolfijn
Ubachsberg (gemeente Voerendaal in Limburg) vanaf de Vrouwenheide
[ link | afbeelding ]
Klikbaar
ik zou zweren dat er een minuut geleden een ander plaatje stondquote:Op zaterdag 24 april 2010 10:25 schreef Frano het volgende:
[..]
+ mooie lucht en contrast met het landschap
- De compositie kan beter, ik zou kiezen voor meer van het landschap of meer van de lucht, dan wordt de foto spannender. Daarnaast zou ik hem iets anders uitsnijden.
[ afbeelding ]
Klopt, dat was het verkeerde plaatje. Gr,quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:28 schreef Danny het volgende:
[..]
ik zou zweren dat er een minuut geleden een ander plaatje stond
Dank jequote:Op zaterdag 24 april 2010 21:25 schreef Arean het volgende:
Ik las in een ander topic dat je deze camera pas net in bezit hebt. Leuk dat je er meteen al iets mee post
+Bijzondere tak met bloemetjes (wat is het eigenlijk?)
-Ik vind de lichte vlek aan de rechterkant wat storend.
-Ik denk dat het mooier was geweest om nog meer van de tak scherp te laten zien
Ik kwam onderstaande tafereeltje vanmiddag tegen
*klikbaar*
[ afbeelding ]
+ dit is echt een lentefotoquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:25 schreef Arean het volgende:
Ik las in een ander topic dat je deze camera pas net in bezit hebt. Leuk dat je er meteen al iets mee post
+Bijzondere tak met bloemetjes (wat is het eigenlijk?)
-Ik vind de lichte vlek aan de rechterkant wat storend.
-Ik denk dat het mooier was geweest om nog meer van de tak scherp te laten zien
Ik kwam onderstaande tafereeltje vanmiddag tegen
*klikbaar*
[ afbeelding ]
quote:
Klopt ik heb hem verticaal geschoten, er is daarom vooral veel gras afgecropt.quote:Op zondag 25 april 2010 10:36 schreef Danny het volgende:
@Arean: Lammetje!Maar ik vind 'm wel wat saai. Gebeurde er niets om de lammetjes heen? Het lijkt een flinke crop te zijn namelijk.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |