Hoe bedoel je slecht?quote:Op maandag 3 mei 2010 00:12 schreef Samzz het volgende:
Ik heb nog een vraagje. Een lichte bodem, is dit nu werkelijk zo slecht als beweerd word?
Rot op met dat habitatgelul.quote:Op maandag 3 mei 2010 01:23 schreef versteegrob het volgende:
Vaak lees je wel dat vissen en planten mooier/beter naar voren komen in een donkere bodem maar als je het echt goed wilt doen moet je kijken waar de vissen leven in hun natuurlijke habitat.
Er is helemaal geen middenweg. Ik heb een beetje genoeg van die schijnheiligheid onder de so called aquaristen met hun stupide biotopen en niet alleen hoe ze daar over orakelen maar vooral hoe ze elkaar verbeteren. Misschien heb ik ook wel iets te veel gelezen op die aquafora. Dat kan best maar ik vind het gewoon hypocriet.quote:Op maandag 3 mei 2010 02:19 schreef versteegrob het volgende:
Er is ook nog een middenweg dus zon biotoop is echt geen gek idee dat wil zeggen alle planten uit 1 gebied, inc bodem enz maar het ligt schijnbaar gevoelig.
Die domme vissen weten het niet he en waarom moeten dan bepaalde vissen op een bepaalde temperatuur ? enz
Je kunt met een paar liter tussen gekit glas en wat plantjes geen Malawimeer bieden.quote:Op maandag 3 mei 2010 02:43 schreef versteegrob het volgende:
Jij bent wel erg zwart-wit
Maar stel je hebt cichliden uit het malawi meer en je richt je bak net zo in als het malawi meer en je stopt ze in een planten bak, een ZA bak en een koudwater bak, wat zullen ze het dan het fijnste vinden ?
Lijkt mij het eerste, hun natuurlijke habitat, snap trouwens ook niet wat hier hypocriet aan is.
Ik zei toch al dat het hele vissenhouden lastig is en mijn kritiek zich vooral spint op het biotoopgelul?quote:Op maandag 3 mei 2010 02:51 schreef versteegrob het volgende:
Verder zoek jij toch ook de juiste vissen bij elkaar maar zo gaat dat in de natuur ook niet, is het dan ook hypocriet ? Maar hoe is het met je kikkers ?
Wat is dit precies? Dan zoek ik met je mee.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:21 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zoek een afdichtingsring van Dennerle, en ik krijg maar geen dealers gevonden.
Jullie een idee waar dat te krijgen is, of hebben jullie een dealeradres in de buurt van Eindhoven?
Hier moeten ze em bestellen, maar dat duurt een week. Dat systeem moet sneller weer up en running zijn.
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen natuurlijk. Maar verder wel wat jij en ook Faith zegt. Beetje water bij de wijn mag ik ook wel doen.quote:Op maandag 3 mei 2010 13:22 schreef Leipo666 het volgende:
licht of donkere bodem? doe wat je zelf leuk vind
mijn vissen vinden mijn lichte zandbodem prima, de vissen bij mijn pa vinden zijn zwarte grindbodem prima.
en over biotopen: dat gaat voornamelijk om de waterwaarden en omstandigheden. malawi's vinden het heerlijk om algen van stenen af te grazen en houden van wat harder water, discusvissen vinden het heerlijk om tussen de vallisneria te hangen en hebben het liefst zacht water.
voor de rest vinden sommige mensen het gewoon leuk alles uit 1 rivier of meer te hebben in een bak. Een zuid-Amerika/Amazone biotoop bestaat niet, een Rio Negro biotoop daarentegen wel
tuurlijk kunnen gekweekte vissen vaak wat beter tegen afwijkende waterwaarden, maar je kan evolutie er niet zomaar uit kweken
Toevallig vandaag en zit ze net te bekijken om ze aan the mama door te sturen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:17 schreef versteegrob het volgende:
Stali hoe is het met de kikkers ? Al fotos gemaakt ?
Jouw aquarium is ook te groot. Vervelende is dat er niet zo erg veel bekend is over ze en ze vaak verdrinken of door aanwezigheid van snelle vissen gewoon verhongeren.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:44 schreef versteegrob het volgende:
Vet ! Zag ze laatst ook nog maar kon me net in houden, kan niet alles kopen wat ik wil. Morgen avond de discussen kopen.
een Co2 setje..quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:16 schreef Stali het volgende:
[..]
Wat is dit precies? Dan zoek ik met je mee.
jaren geleden veel op aquaforum rondgehangen samen met een aantal andere buitenlandse fora (plantedtank.net, aquahobby.org, etc) maar uiteindelijk er maar mee gestopt (ik wist alles al wat er gepost werd in die tijdquote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:24 schreef Stali het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel iets bij voorstellen natuurlijk. Maar verder wel wat jij en ook Faith zegt. Beetje water bij de wijn mag ik ook wel doen.
Wrs. hang ik ook teveel op die visfora rond en soms krijg ik zo de kriebels van die belerende ik doe iets goed verhalen. Jemig, neem dan een aquarium van vijf kilometer lang en breed, denk ik dan.
Wat is er gebeurdquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:14 schreef Guppyfriend het volgende:
In mijn aquarium zit nog maar één vis
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:05 schreef versteegrob het volgende:
Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
Nee, ze leeft nog. Het is een Ancistrus vrouwtje.quote:
Welke neem je? Ik vind zelf Marlboro reds erg mooiquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:05 schreef versteegrob het volgende:
Anders ik wel, heb pas om 21 uur afgesproken dus moet ik nog even wachten. Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
Hoe kleiner hoe goedkoper en het begint van rond de 18 euro en een beetje mooie van rond de 8 a 10 cm betaal je 30 euro.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:34 schreef Samzz het volgende:
Leopard spotted eruption is mooi
Hoeveel kosten de vissen bij hem?
Robquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:05 schreef versteegrob het volgende:
Anders ik wel, heb pas om 21 uur afgesproken dus moet ik nog even wachten. Omdat ik niet al te veel liters heb, rond de 350L doe ik weer gratis vissen weg. School kardinaal tetra's dit keer
Je begint met dit:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:08 schreef versteegrob het volgende:
JortK
Reageer gewoon normaal of stop met die kansloze smiles die niks toevoegen aub
quote:Op woensdag 28 april 2010 12:01 schreef versteegrob het volgende:
Zeker, begin het vak te leren, eindelijk. Veel rust en verversen en het komt allemaal goed.
quote:Op woensdag 28 april 2010 12:27 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Dat zeg je steeds nadat je er weer nieuwe vissen in hebt gegooit
quote:Op woensdag 28 april 2010 13:36 schreef versteegrob het volgende:
Valt wel mee toch, naja voor me gevoel gaat het beter en verlies geen vissen maar ga weer levend voer halen
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 01:44 schreef versteegrob het volgende:
Vet ! Zag ze laatst ook nog maar kon me net in houden, kan niet alles kopen wat ik wil. Morgen avond de discussen kopen.
Waarom koop jij niet gewoon een groter aquarium van laten we zeggen 2.00x70x60, lijkt mij een ideale maat voor jouquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Even bij het beginnen beginnen
Rust in de bak = Ja
Vaker verversen = Ja
Discussen zouden er altijd al in komen = Ja
Visbestand afstellen op de discussen = Ja
Jezelf in houden in de viswinkel = Ja
Niet alles kopen wat je wilt kopen = Ja
Vooruit gang = Jazeker !
Maar waardeer je medeleven
Het is niet slecht bedoeld (ook al komt het zo over.)quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:20 schreef versteegrob het volgende:
Even bij het beginnen beginnen
Rust in de bak = Ja
Vaker verversen = Ja
Discussen zouden er altijd al in komen = Ja
Visbestand afstellen op de discussen = Ja
Jezelf in houden in de viswinkel = Ja
Niet alles kopen wat je wilt kopen = Ja
Vooruit gang = Jazeker !
Maar waardeer je medeleven
Met een netjequote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:31 schreef versteegrob het volgende:
Was het maar zo makkelijk, heb het geld, de ruimte alleen mijn eigen aquarium is net nieuw, pas 3 maanden oud en om dan gelijk een nieuwe te kopen. Verder ben ik al dik 2000 euro armer maar het enige wat me tegen houd is me vriendinMaar ben al heel blij dat ik een aquarium heb hoor
Heb net iemand gevonden voor me tetra's, iemand enig idee hoe ik die het beste kan vangen ?
Zelfs de tetra ? Ze zijn zo snel dus vul nu 2 plastic bakken van rond de 50 liter en dan leeg ik 60% water dan moet het lukken, hoop ik. Probleem zijn namelijk de vele planten en die wil ik niet weer er allemaal uit halen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:43 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
dmv 2 netten gaat het vaak beter.
eentje om "op te jagen", en met de andere vang je ze dan binnen no time
beide dingen waar ik ook mee begonnen ben, en met overstap naar een groter aquarium snel heb laten vallen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef Faithfulness het volgende:
Moet je die niet even vervangen dan? En welk plastic? Van het houdertje of zo?
Update van m'n man's 60 litertje. Ben niet zo te spreken over het feit dat het geen achterwand heeft, en een intern filter, maar man wil het zo dus ik houd m'n mond
[ afbeelding ]
Waarom wil hij geen achterwand?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:16 schreef Faithfulness het volgende:
Moet je die niet even vervangen dan? En welk plastic? Van het houdertje of zo?
Update van m'n man's 60 litertje. Ben niet zo te spreken over het feit dat het geen achterwand heeft, en een intern filter, maar man wil het zo dus ik houd m'n mond
[ afbeelding ]
Pfff, wat een miepquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:36 schreef Faithfulness het volgende:
Ik citeer: "Te lelijk wat er te koop is, te lui om zelf te maken"
Er komen 1 of 2 kogeltjes in, even informeren wat het best is voor hen, want de meningen daarover lopen nogal uiteen
Nieuwe camera, leuk speeltje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(Iemand enig idee welke vis dit is?)
En speciaal voor Rob
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(1e is met flits, 2e is wat bewogen. Ze willen echt niet stilzitten)
Hij is inderdaad een miepquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Pfff, wat een miepIk zou juist tijd steken in een mooie achterwand, daar heb je later veel plezier van. En je vissen ook
Ik was laatst met vriendlief bij een kweker dier twee tussen een hele bende vissen had zitten. Echt ontzettend mooie nieuwschierige kogeltjes, van de kids
Ik heb ze 1x gezien voor maar 12,50 per stuk, ze zijn echt verrekte kleinquote:Op dinsdag 4 mei 2010 19:46 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik heb eindelijk algeneters gevonden die ik wil kopennu nog uitzoeken waar ik ze kan halen
Dit is dus de: Hara jerdoni
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:03 schreef Prowl het volgende:
[..]
Ik heb ze 1x gezien voor maar 12,50 per stuk, ze zijn echt verrekte klein
Jij bedoelt malawi discussen, die hebben inderdaad veel stenen nodig, zie het malawi meer op youtube. De discussen die ik hebben wat planten nodig en wortelhoutquote:Op woensdag 5 mei 2010 18:25 schreef Markster het volgende:
ehmm even hoor? discussen zijn toch cicliden? Moeten die geen stenen hebben ipv veel begroeiing?
Naar mijn idee hebben ze meer planten en hout nodig dan jij op dit moment in je aquarium hebt.quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:59 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Jij bedoelt malawi discussen, die hebben inderdaad veel stenen nodig, zie het malawi meer op youtube. De discussen die ik hebben wat planten nodig en wortelhout
Okay dan ben ik niet de enige kennelijk.quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Topic is bijna volen mij zie je hier niet meer
Ik vreet me iedere keer op aan de gemakzucht van Versteegrob waarmee hij bezig is. Ja, dan heeft hij misschien genoeg geld maar de manier waarop hij bezig is irriteer ik me mateloos en dat maakt het voor mij dat ik geen zin meer heb om hier in mee te posten... dus hup hup hup dat topic volposten
Dat is nou precies wat ik ook dacht!quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:47 schreef witte_fantasie het volgende:
[..]
Okay dan ben ik niet de enige kennelijk.![]()
Waarschijnlijk is ie over een maandje er klaar mee, als z'n discusvissen dood zijn. Die gaan niet zo lang mee namelijk als je ze niet behandeld als je eigen kind.
amenquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ik vreet me iedere keer op aan de gemakzucht van Versteegrob waarmee hij bezig is. Ja, dan heeft hij misschien genoeg geld maar de manier waarop hij bezig is irriteer ik me mateloos en dat maakt het voor mij dat ik geen zin meer heb om hier in mee te posten... dus hup hup hup dat topic volposten
Relax het is maar internetquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:39 schreef admiraal_anaal het volgende:
Maakte een foutje met malawi discussen maar de waardes zijn momenteelquote:Op woensdag 5 mei 2010 19:29 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Malawi discussen?? wtf moet dat zijn, dat bestaat niet eens..
Discusvissen zijn id zoals Markster al aangeeft gewoon cicliden.
Eigenlijk Zuid Amerikaanse Cicliden zelfs..
Er zijn 3 "soorten" discussen, te weten; wildvang, die zuurstok beesten en de Pigeon/Pigeonblood.
Ze houden allen van rode muggenlarven, en als ze dat weigeren zullen ze naar alle waarschijnlijkheid ziek zijn.
Discussen vereisen een hogere temperatuur, niet teveel verschillende beplanting (blijkbaar te druk voor ze), en constante waterwaardes.
Het beste kun je dan dmv een bioloog werken, ipv alleen een extern filter.
Maargoed, het houden van discussen is niet het aller simpelste, want je dient net wat meer aandacht eraan te geven, dan aan een "gewoon" tropisch aquarium.
wat zijn jou waterwaardes+temp Rob?
Het zijn levende wezens waar je het over hebt... Dan moet die vis weg, dan gaan die vissen weer weg... Vissen erbij, moeten andere vissen er weer uit...quote:Op woensdag 5 mei 2010 21:00 schreef versteegrob het volgende:
[..]
Relax het is maar internetAls je je hier over al druk maakt wordt je volgens mij niet oud en ik doe mijn best met de verzorging
Bedanktquote:Op donderdag 6 mei 2010 09:53 schreef Samzz het volgende:
@ Perry, ik snap wat je bedoelt en ik ben het met je eens. Maar een aantal mensen reageert hier erg raar. Jaloezie misschien?
Ik ga ervanuit dat de kweker Rob tips heeft gegeven en dat hij met vragen altijd kan bellenrob, succes met je discussen, ze zijn prachtig
Het is al heel lange tijd gaande.quote:Op donderdag 6 mei 2010 10:10 schreef Samzz het volgende:
Het komt op mij zo over
Als je maar doet wat voor de vissen het beste is.
Oke. dat heb ik dan niet meegekregenquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:20 schreef Stali het volgende:
[..]
Het is al heel lange tijd gaande.. Dat kan jij natuurlijk niet weten. In het begin niet maar inmiddels snap ik de ergernis heel erg goed want heb het zelf ook. Als Versteeg zo met een hondje om zou zijn gegaan dan had je echt een enorme rel gehad maar met vissen moet het allemaal maar kunnen.
Aan de andere kant, het staat iedereen vrij om te doen en laten wat-ie wilt en te posten natuurlijk, dus tja.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |