abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80084339
heej toch even je best doen op een TT
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80084368
Kom met een suggestie
pi_80084540
plaatjes en linkjes naar de AGA aquascape contest
wat plaatjes en linkjes naar galleries van Takashi Amano
en verzin zelf ook wat
  donderdag 8 april 2010 @ 15:13:21 #5
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80084959
* --H-I-M-- is er weer bij!
pi_80085643
Iemand anders zou een mooie OP maken *hint hint hint*
Maarre admiraal, wat voor een beginners co2 set heb jij?

Ik ga een bio co2 aanleggen in me plantenbak
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80085854
Ádmiraal, dus de planten groeien sneller, en de kleuren worden mooier ?
pi_80086198
quote:
Op donderdag 8 april 2010 15:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iemand anders zou een mooie OP maken *hint hint hint*
Maarre admiraal, wat voor een beginners co2 set heb jij?

Ik ga een bio co2 aanleggen in me plantenbak
Ik heb deze

Is echt het simpelste van het simpelste. Kostte ook maar 18 euro maar is voor mij een test of co2 ook echt wat doet met mijn bak. Nou die verandering heb ik idd gezien dus nu kan ik me er verder in verdiepen wat voor systeem ik wil en hoe ik dat kan wegwerken.

Planten groeien idd stuk beter, zal vanaaf even een foto posten van mijn beginnersstekjes die er inzaten en hoe ze nu zijn
  donderdag 8 april 2010 @ 16:18:59 #9
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80087791
Ben ook wel benieuwd naar die co2 a_a
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_80088667
Wat is je budget aa ? Heb net een super mooi systeem gekocht, niet goedkoop maar wel compleet
  donderdag 8 april 2010 @ 17:27:55 #11
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80090536
TVisP
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80093721
Mijn man zit braaf stenen stuk te slaan in de badkamer
20 cent per kilo op de tuinafdeling, of 5 euro per kilo op de aquariumafdeling. Belachelijk eigenlijk, zijn precies dezelfde stenen :|

En och, heeft hij ook wat te doen
pi_80100135
Zolang het maar geen kalk enzo afgeeft is het goed

Zit je man ook aan een ketting? haha
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80106961
hmmmzz, tvp
pi_80112008
eitjes van de A. agassizii Fire-Red zijn weer opgegeten door het vrouwtje, ze moet het nog leren (ze is nog jong)
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:27:43 #16
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
  vrijdag 9 april 2010 @ 12:10:11 #17
43778 NeoDweezil
Full-Time 0_o
pi_80118633
ik zag vorige week een van m'n maanvissen elke keer achter een zwaardrager aanzwemmen, dus ik eens van dichtbij kijken is die zwaarddrager aan het jongen en die maanvis elke keer hap en weer een weg.....

heb de zwaardrager daarna maar even in een kweekbakje gezet, en heb nu dus nog twee jonge zwaardjes
  vrijdag 9 april 2010 @ 13:11:08 #18
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_80120659
mn vuurgarnaaltjes maken het goedd de babies groeien hard en hebben het dik naar hun zin
an urge to help mankind overcomes me
pi_80122446
Hej JortK! Alles goed? Lang niet gezien hier!

NeoD; ja das apart he Platy's doen dat soms ook..
Weet je veel van zwaarddragers? Als je namelijk allemaal vrouwtjes pakt, veranderd er een vrouwtje naar een mannetje Ze kunnen gewoon transformeren die vreemde visjes haha

@Saaw; goed zo!!
Prrrrttt
pi_80146413
Ben opzoek naar een voerkorfje zodat ik er diepvriesvoer en muggenlarven in kan doen, iemand een linkje waar ik het kan bestellen ?
pi_80153465
Als het licht uit gaat om 0.20 uur komen alle garnalen te leven lijkt het wel, ze zitten dan met ze alle op de achterwand, op de bodem overal maar overdag niet, zo jammer. Zie ze dus alleen als ik naar bed ga en af en toe overdag op de achterwand hoe kan ik ervoor zorgen dat ze zich wat veiliger voelen ? Heb maar 5 dwerg cichliden en die jagen ze niet heel de dag achterna of leeft de garnaal meer in de nacht.

Zal van de week is wat foto's maken want ze beginnen aardig te groeien :) Moet wel zeggen dat de vuurgarnaal wat meer lef heeft, die zie je overdag wel tussen de planten en het mos.
pi_80158757
Garnalen leven ook overdag
Waarschijnlijk zijn ze nog een beetje bang.
Prrrrttt
pi_80160591
Denk het, naja ze hebben het in de nacht in ieder geval goed naar hun zin, komt goed.
pi_80161889
Updatepic!

Indraai-de-indraai!

Mijn doorzichtige aanzuigbuis is nog niet binnen.
Had de plant er dus zo voor gezet, en eigenlijk was ik wel tevreden met waar hij nu staat. Misschien laat ik 'm er dus lekker zo.

In het midden van de bak komt nog een soort huisje. Dat "huisje" (het is meer een brok bruin steen met allemaal gaten erin, maar uitleggen is zo moeilijk ) is speciaal voor de Petricola's, en ze zitten d'r ook vaak in

Zo'n voerkorfje zag ik laatst nog bij de Hornbach voor een euro, Rob. Zonde om 6 euro verzendkosten te betalen voor zoiets kleins
pi_80162260
Super mooie combi !
pi_80170213
Niemand interesse?
quote:
Hier iemand interesse in +- 20 Endlers (mannen en vrouwen). Het betreft Yellow Top Swords en N-klasse. Ik heb besloten om te stoppen met mijn aquarium (o.a. wegens steeds terugkomende draadalgplaag en aankomende renovatie van ons huis). Je mag ze gratis afhalen in De Ronde Venen (tussen Amsterdam en Utrecht).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poecilia_wingei
pi_80175964
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:16 schreef Faithfulness het volgende:
Updatepic!

[ afbeelding ]
Indraai-de-indraai!

Mijn doorzichtige aanzuigbuis is nog niet binnen.
Had de plant er dus zo voor gezet, en eigenlijk was ik wel tevreden met waar hij nu staat. Misschien laat ik 'm er dus lekker zo.

In het midden van de bak komt nog een soort huisje. Dat "huisje" (het is meer een brok bruin steen met allemaal gaten erin, maar uitleggen is zo moeilijk ) is speciaal voor de Petricola's, en ze zitten d'r ook vaak in

Zo'n voerkorfje zag ik laatst nog bij de Hornbach voor een euro, Rob. Zonde om 6 euro verzendkosten te betalen voor zoiets kleins
Goh, dat heb je mooi gedaan zeg! Petje af, heel strak gedaan op de randen.

Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.

Zo'n korfje wil ik ook wel. Maar werkt het ook echt?
Ik koop allerlei voer, ook die dure geleigevallen waarbij je vissen volgens de verpakking uit je handen komen eten maar bij mij halen ze vrijwel voor alles hun vissenbek op want het moet levend zijn en anders spugen ze het even zo vrolijk weer uit. .
pi_80176081
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:22 schreef Trusten het volgende:
Niemand interesse?
[..]

[ afbeelding ]
Het zijn mooie vissen maar dit is ook weer geen heel drukke reeks.
Zet ze op MP e.d. en vraag er ook gewoon geld voor. Zo weet je in ieder geval een beetje zeker dat ze niet gevoerd zullen worden.

Of als je er toch vanaf wilt, bied je aquarium te koop aan met vissen en al. Algen scheppen en verversen. Wie weet wil je ze dan helemaal niet meer kwijt. .
pi_80176987
Guys, dit zijn toch goudkarpers, of niet soms? Die kikkers he.....

Vind het zo gek dat ze met dit formaat niet tam zijn. Maar ze zal niet voor niets het gaas hebben, denk ik.
pi_80177034
Ik heb hier allemaal zwaarddragers die nog een goed tehuis zoeken (zijn er te veel nu), dus wie interesse heeft mag ze gratis komen halen in Lelystad. Ook aardig wat jonge guppen.
pi_80178518
Met karpers ben ik niet bekend, dus daarover kan ik weinig vertellen..

Jullie bieden leuke vissen aan, maar helaas kan ik jullie hierin ook niet helpen, omdat mijn bakken vol genoeg zitten..
Op MP zetten lijkt me het verstandigst, of naar een LFS gaan. Sommige willen dergelijke vissen wel hebben
Prrrrttt
pi_80214401
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood! )
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
Prrrrttt
pi_80214685
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
de afgelopen 3 dagen leek er bij mij ook een waaierhandgarnaal dood te gaan: rood, ging zich afzonderen en deed niet veel meer. eergisteren dacht ik nog: die haalt de avond niet, maar ik laat hem nog wel even zitten. maar de volgende dag leefde hij nog en gisteravond at hij gewoon weer en liep hij alweer iets meer rond. vanmorgen zag ik hem in het donker niet meer op z'n plekje zitten dus ben benieuwd wat ik vanmiddag aan ga treffen als ik weer thuis ben
pi_80214735
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80214956
Eergister hebk me bio co2 trouwens in elkaar geflanst..
Maar het wil nog niet helemaal werken, dus wellicht vanmiddag/vanavond nog ff verder hobby'en
Prrrrttt
  maandag 12 april 2010 @ 11:16:34 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80218843
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

ik heb regelmatig in me bak een dode garnaal. Vaak oudere grote garnalen. En die zijn binnen een uur volledig opgegeten door de andere opgegeten

heb nu 3 zwangere in me grote bak. En in me kleine garnale bak heb ik er 6 die zwanger zijn
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_80219336
Soms gaat het zo lekker he?
Prrrrttt
  maandag 12 april 2010 @ 11:47:14 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80219855
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Soms gaat het zo lekker he?
gaat mij veel te snel

binnen kort wil ik de aqua40 helemaal gaan verranderen
achterwandje er in. Filter en verwarming weg werken. Vol met planten zetten. Zooitje garnalen in en een paar kleine visjes.
  maandag 12 april 2010 @ 11:52:38 #39
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80220025
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:27 schreef Symphonic het volgende:
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
pi_80223840
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.

Met elke rode plant die we gehad hebben, heb ik slechte ervaring. Bladeren die loslaten, hele planten die dood gaan of gedeeltelijk slijmerig worden. Ik vind rode planten heel mooi, maar ze willen het maar niet doen hier :-(

De mollies zijn trouwens weg Zitten nu in een groot 500 liter aquarium bij kennisen!
Wij hebben enkel nog de Petricola's en de Siamese Algeneter Gold
pi_80224748
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:42 schreef Faithfulness het volgende:
Siamese Algeneter Gold
deze?

dat is namelijk een chinese en geen siamese algeneter (en eet dus niet zo goed alle algen op als de echte siamese:

pi_80225640
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

deze?

Klopt, het is de Chinese. Dat wist ik overigens wel, dus geen idee waarom ik siamese schreef
pi_80236433
Het gaat steeds beter, planten beginnen beter aan te slaan, 1 van de mooiste rode planten die ik heb begint nu goed aan te slaan, nog steeds geen algen gehad

Verder zie ik de garnalen steeds meer, goed dat ik er veel gekocht en nu hopen dat ze gaan paren. Verder krijg ik morgen mijn co2 set binnen, de fles heb ik al maar krijg nu de andere spullen binnen.

Heb net nog wat spul gekocht voor mijn planten:

Artikelen
-----------------------------------------------------
1 x Easy-Life Pro Fito 2000 ml (VITO-2000) = ¤28,80
1 x Easy-Life Easycarbo 1000ml (CARBO1000) = ¤23,00
1 x Easy-Life Ferro 500 ml (FERRO-500) = ¤9,00
1 x Easy-Life Kalium 500 ml (KALIUM-500) = ¤10,80

Heb geen ervaring met Ferro/Kalium maar las dat het goed voor je planten is, vandaar de koop. Iemand anders ervaring met deze 2 producten? Ga dus deze 4 producten gebruiken icm Co2 en mijn voedingsbodem, dat moet leiden tot mooie planten en een sterke kleur.
Neem aan dat ik nu alle voeding heb voor de planten ???

Heb net foto's gemaakt maar die upload ik na het sporten, vanavond.

Zag net dat de appelslakken alweer eitjes hebben gelegd, heb nu binnen 1 maand 6 grote bossen met eitjes gehad, goed voor mijn kleine dwerg kogel.
pi_80237450
quote:
[
goed voor mijn kleine dwerg kogel.
Kleine dwerg kogel ....
(sorry, ik vond dit te komisch)
pi_80241919
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvis Super leuk visje
pi_80243626
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef versteegrob het volgende:
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvis Super leuk visje
Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
pi_80243754
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef piepie het volgende:

[..]

Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
zijn kogels geen brakwatervissen
pi_80245507
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Markster het volgende:

[..]

zijn kogels geen brakwatervissen
Je hebt verschillende soorten, zoet/brak/zeewater
  maandag 12 april 2010 @ 22:34:40 #49
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_80245641
Ik heb ook een poosje 2 dwergkogelvisjes in mn gemengde bak gehad maar de vraten constant aan de vinnen van mn corydorassen, en die werden daar erg gestrest van, dus toen heb ik ze maar weer teruggebracht

zijn wel mega cute
an urge to help mankind overcomes me
pi_80246215
Ik zoek nog slakken..
Gewone poelslakken, zoals iedereen die ze irritant vind en een plaag; ik wil ze graag hebben..

De botia's vervelen zich hier, en slopen me 1 dag oude planten namelijk
Prrrrttt
pi_80250420
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:34 schreef saaw het volgende:
Ik heb ook een poosje 2 dwergkogelvisjes in mn gemengde bak gehad maar de vraten constant aan de vinnen van mn corydorassen, en die werden daar erg gestrest van, dus toen heb ik ze maar weer teruggebracht

[ afbeelding ]
zijn wel mega cute
Daar begin ik dan maar niet aan ...
Ja ze zijn echt mega-cute ...
pi_80251309
quote:
Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zoek nog slakken..
Gewone poelslakken, zoals iedereen die ze irritant vind en een plaag; ik wil ze graag hebben..

De botia's vervelen zich hier, en slopen me 1 dag oude planten namelijk
Kun je geen poelslakken kweken in de plantenkweekbak?
pi_80251821
Dat kan, maar dan moet ik er wel eerst een stel hebben
Prrrrttt
pi_80269053
Indraaien gaat goed. Plantjes staan er mooi bij.
Nog 13 dagen volhouden!
pi_80269404
De co2 werkt bijna, alles is aangesloten alleen het magneetventiel werkt nog niet, stroom komt niet door via het kastje van de ph-controller, afijn dat komt goed, hier de foto's. Was om 10 uur begonnen en nu bijna klaar, wel wat andere dingen tussendoor gedaan maar toch aardig wat werk.

pi_80292915
bewaar trouwens de ijkvloeistof het liefst in de koelkast: blijft het langer goed

heb zelf de mazzel dat mijn vriendin in een apotheek werkt waar ze ook met PH-meters in de weer zijn. Kan ik mooi aan zeer goede kwaliteit ijkvloeistof komen (die in de LFS staan vaak al een tijdje en staan vaak ook te warm waardoor de waarde verloopt)

ziet er leuk uit dat setje, ben benieuwd hoe het na een tijdje allemaal gaat
pi_80294097
Probleem is alleen daar waar de stekker van het magneetventiel in moet niet werkt, het lampje brand wel als er geen stekker in zit, doe je de stekker erin dan werkt het niet meer, heel vaag. Mooi irritant want nu moet ik met de hand co2 toevoegen ivm via de controller.
pi_80294225
220v magneetventiel? anders even een lamp eraan hangen ipv het magneetventiel en even aan het testen gaan. een lamp zie je wat sneller van of hij goed werkt zonder dat je een stoot co2 in je aquarium pompt

kun je meteen zien of het aan de controller of aan het magneetventiel ligt
pi_80294831
Heb het al getest met een oplader van de iphone maar die laad niet op, heel irritant. Het stomme is wanneer er geen stekker in het apparaat zit het rode lampje wel brand, dan staat er stroom op, ga nog maar even wat aanklooien, hij moet en zal het doen.

Zal de ijkvloeistof in de koelkast bewaren, moet ik trouwens de eerste 2 weken echt iedere dag ijken ?
pi_80295650
Dit kastje is het probleem, zoals je kan zien aan beide rode puntjes geeft het apparaat aan dat het werkt en er stroom op staat, echter als ik de stekker van het magneetventiel aansluit dan komt er geen stroom door, iemand een tip hoe ik dit werkend kan krijgen ? Ben al bijna een hele dag bezig dit te maken maar het lukt nog steeds niet. En het stekkerblok lijkt wel uit een andere land te komen, kan het daaraan liggen ?

pi_80295852
op je plaatje heb je de controller nog op SET ipv PH staan. nou heb ik niet dezelfde controller, maar bij mij doet het magneetventiel het ook niet als hij niet in de PH modus staat

en ijken: zou niet zo vaak nodig moeten zijn. ik zou hem wel een aantal keer controleren. als hij veel verloop heeft is de PH-probe oud/defect/uitgedroogt geweest en kan je hem weggooien...... een ander teken is als hij er erg lang (uren) over doet om een stabiele waarde te meten in je ijkvloeistof (dit duurt altijd even, maar dus geen uren)

mijn probe heeft in 6 maanden tijd bijv. max 0.1 verloop

tip om problemen te voorkomen als het magneetventiel kapot gaat en dan open blijft staan: zet je naaldventiel op de fles niet vol open, maar probeer een instelling te vinden waarbij je magneetventiel ongeveer 90% van de tijd open blijft staan zonder dat je PH te laag wordt. hiermee voorkom je dat je bij een kapot magneetventiel (die krengen blijven meestal open staan als ze kapot gaan) al je vissen vermoord doordat de PH omlaag kiepert...
pi_80296392
Hehe je hebt het geraden Leipo, kwam er gelukkig net achter en het werkt. Mijn ph is momenteel 7.7/7.5 maar ik kan hem dan toch nog niet instellen op ph 7 ? Deed dat namelijk net en er kwam echt veel co2 vrij vandaar dat ik de ventiel iets heb dichtgedraaid en hij staat nu op 7.5 en dan iedere dag 1 ph naar beneden
pi_80297455
je kan de controller gewoon op 7.0 zetten.
dan kun je het ventiel iets open zetten zodat hij langzaam naar bijvoorbeeld 7.4 gaat en dan stabiel blijft. door dan iedere dag het ventiel ietsje verder open te zetten totdat hij stabiel op die 7.0 blijft dan loop je nooit risico dat je door een kapot magneetventiel je vissen vermoord

wat is trouwens je KH? belangrijk om te berekenen hoeveel je PH mag zijn om niet teveel co2 te hebben
pi_80299327
Mijn kh 4 is en de ph ongeveer 7.7./7.5 dus vrij weinig co2 daarom staat mijn ph straks op 7
pi_80367266
Het ijken lukt nog steeds niet, kan het ding niet eens goed instellen, hij staat namelijk op -ph ipv ph

Iemand een tip na het bekijken van de video
pi_80371246
Hmm hier kan ik niks over vertellen, behalve dat ik je aan zou raden om het boekje is te gaan lezen hierover
Prrrrttt
pi_80375788
Al te vaak gedaan maar hij is misschien kapot dan krijg ik een nieuwe
pi_80378100
Wat kostte jouw setje rob?
Ben aan het rondkijken voor een co2 setje gezien ik er zeer tevreden over ben
pi_80378296
ik heb zelf trouwens deze controller + accesoires

http://www.aquaplantsonline.nl/flora-mate-meter-luxe-p-850.html

heeft als voordeel dat hij zelf weet in welke ijkvloeistof hij zit en hij dan met 1 druk op de knop zichzelf calibreert. geen gekloot met schroefjes dus

en hij staat ook mooi bovenop het aquarium
pi_80379558
Wow, alleen is die van jou 3 x zo duur, unk ! Maar die van mij heeft nog een stekkerblok waar ik de magneetventiel stekker in kan doen, zo kan die in de nacht mooi uit, als die werkt, snik snik
pi_80379720
Sommige dingen kosten gewoon eenmaal veel geld Rob.. Dat is helaas niet anders.
Het biedt voordelen en natuurlijk wil je voor de zwemmende vriendjes het beste

Maar ik mag er vanuit gaan dat die van jou het ook moeten doen natuurlijk.. Dus ik zou de verkoper is opbellen en vragen of hij weet waar het aan ligt.
Prrrrttt
pi_80380124
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef versteegrob het volgende:
Wow, alleen is die van jou 3 x zo duur, unk ! Maar die van mij heeft nog een stekkerblok waar ik de magneetventiel stekker in kan doen, zo kan die in de nacht mooi uit, als die werkt, snik snik
dit is dan ook wel meteen een complete set van PH controller, navulbare electrode, 12v magneetventiel en temperatuur sensor
zo heel erg veel scheelt het dan niet meer met andere setjes die toendertijd op de mark waren. hoe het nu zit kwa alternatieven weet ik niet want daar heb ik me al een hele tijd niet meer in verdiept
pi_80388145
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 12:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Sommige dingen kosten gewoon eenmaal veel geld Rob.. Dat is helaas niet anders.
Het biedt voordelen en natuurlijk wil je voor de zwemmende vriendjes het beste

Maar ik mag er vanuit gaan dat die van jou het ook moeten doen natuurlijk.. Dus ik zou de verkoper is opbellen en vragen of hij weet waar het aan ligt.
Weet ik, mijn set totaal was ook ruim 300 euro maar dan moet die wel werken. Heb al veel contact met de verkoper dus het komt vast goed.
pi_80388671
Jullie zijn mij helemaal kwijt door dit soort gesprekken, moet ik zeggen

Nog 10 dagen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 20:28:48 #75
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80397977
Ik heb mijn visjes. .

5 neon tetra's
3 modderkruipers
2 algenetertjes.

Nu nog ff wachten en dan straks nog wat garnaaltjes... .

Die modderkruipers leken echt heel tof trouwens in de winkel, maar eigenlijk zitten ze bij mij gewoon de hele tijd onder een steen. .
pi_80398115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes. .

5 neon tetra's
3 modderkruipers
2 algenetertjes.

Nu nog ff wachten en dan straks nog wat garnaaltjes... .

Die modderkruipers leken echt heel tof trouwens in de winkel, maar eigenlijk zitten ze bij mij gewoon de hele tijd onder een steen. .
niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.

Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens )
pi_80398225
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes. .

Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:49:12 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80398902
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Markster het volgende:

[..]

niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.

Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens )
Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 20:51:40 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80398994
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:34 schreef Faithfulness het volgende:
Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
pi_80399081
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
pi_80399115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

ow 30l is idd niet erg veel voor tetra's, houden van flink rondzwemmen namelijk

hoe groot is 30L ? 30x20x20 of iets ?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:00:24 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80399345
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
Ik heb er 2 goedjes ingegooid. 1 voor de bacteriën en voor wat andere dingen. Volgens mij ook voor nitriet.

@Markster, ik maak wel een nieuwe foto (morgen).
En geen idee van de afmetingen..
pi_80399876
oeh, ik ook foto's:

bak staat nu een jaartje
pi_80399898
moet weer even snoeien
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:15:08 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80399993
Flinke bak. Nice.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:17:43 #86
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80400117
En toch vind ik em er erg mooi uit zien!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:23:38 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80400404
Toch maar ff gemaakt nog.

Zoals je ziet. je vindt ze niet nauwelijks terug. .
pi_80400761
leuk design bakkie!

Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.

volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:36:06 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80401017
Ik heb geen idee. Maar ik heb wel langzaam groeiende planten gekozen en visjes die ook niet veel groeien. Dus ik hoop maar dat het goed gaat. En anders heb ik jullie .
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:36:25 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80401031
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:30 schreef Markster het volgende:
leuk design bakkie!

Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.

volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
Wat denk je, zouden er eventueel nog wat Tetra's in kunnen? Ik dacht zelf van wel... maar ik weet het ook niet zeker, ben geen expert.
pi_80404304
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 23:11:35 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80405310
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:49 schreef Markster het volgende:
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
Ok. Dan laat ik het zo en dan kijk ik wel of ze gelukkig zijn .
pi_80408098
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
30 liter. Bedriegelijk is dat op de foto's want naar mijn idee lijkt het groter.
Het ziet er trouwens heel erg mooi uit! .
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat nanoaquaria deze reputatie hebben? Bij mij is het echt, hoe kleiner het bakje hoe beter het gaat.
Zelf wil ik heel graag de welbekende kleine nano en heb ook met veel belangstelling een prachtige drieluik gevolgd en het werd een algenfiasco. Maar goed, ze had de drie nano's voor het raam bovenop de verwarming gezet. . Dan kun je wel styliste zijn maar dit is niet handig.

Verder heb ik begrepen dat de verlichting van een kleine nano eigenlijk veel te veel is maar bij de wat grotere zoals Kreator en Samzz hebben zie je een zachte verlichting. Ben benieuwd hoe dat verder gaat want ik wil ook heel graag een nano voor garnaaltjes en een schooltje dwergtetra's maar durf het vanwege de teleurstellingen van verschillende houders toch niet aan. Maar wie weet is het gewoon wel onzin.
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:22:45 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80408357
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.

Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
pi_80409238
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.

Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
Ik vind het erg mooi om te zien. Heel strak en heel mooi ingericht. Ben ook benieuwd naar het verloop want het wakkert bij mij ook weer de wens voor een kleine nano aan. Maar goed, heb een wijnton in de tuin, een hoofdaquarium, een kikkerbak en een aqua40.

Wat voor algen trouwens? Weet je dit misschien? En hoe lang al? Het is sowieso niet te zien op de foto's want het ziet er gewoon geweldig uit.
Kreator schreef dat jullie er langzaam groeiende planten in hebben gezet. Maar bij sommige algen helpen juist snelgroeiers. Zou in ieder geval niet gaan wachten tot de alg erger wordt maar het juist meteen proberen aan te pakken.
pi_80409797
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak.

Juh. Zo heb ik ook 2 lieve vissen vermoord.
Maar goed! We gaan er gewoon vanuit dat het goed gaat bij jullie!

En Stali, ik spreek uit ervaring. De hel die ik gehad heb met een 30 liter aquarium gun ik niemand. Had alles volgens "de regeltjes" gedaan. Jammer dat de regeltjes van de winkelier vaak niet de goede regeltjes zijn (behalve voor hun portemonnee).

Nu naar bedje! Liefs!
pi_80411567
Het is toch ook logisch dat een nano bak moeilijk is, iedere kleine schommeling voelen de vissen veel eerder omdat er zo weinig liters in zitten.

Stali: Hoe doen de kikkers het ?

Leuke design bak
pi_80411572
De lampen(840 - 865) zijn onderweg, ik ga ervan uit dat de Co2 binnen een goede week optimaal werkt. Dan kan ik me richten op de plantenvoeding.

Volgens de laatste test is er volgende nitraat/fosfaat aanwezig, helaas heb ik ijzer nog niet kunnen meten. Wel heb ik constateerd dat sommige planten gaten hebben, sommige bladeren helemaal kaal zijn en dat je alleen nog de skelet zien. Verder zijn bij sommige bladeren de punten geel en verder is het groei tempo in mijn ogen te langzaam, ik denk aan voeding gebrek.

Zal vanavond met wat foto's komen om het probleem te verduidelijken. Nu naar de voeding, heb de volgende 6 middelen in huis om te planten te voorzien, welke raden jullie aan en welke hoeveelheden ?

ProFito
Easycarbo
Ferro
Kalium
Nitro
Fosfo

Heb nu 1 x Ferro/Kaluim toegevoegd, Profito voeg ik wekelijks toe en Easycarbo dagelijks.

Wat is jullie advies ?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 10:08:04 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80412657
@stali: Er zit inderdaad wel wat alg in al. Ik heb nu 2 algeneters en die zijn vamorgen begonnen aan de boomstronk. Ik hoop dat het genoeg is om het een beetje onder controle te houden.
Bak staat nooit in de zon.

Overigens moest ik wel een half uur zoeken, ondanks de kleine bak, om alle visjes te vinden. . 1 van de moddereters voelt zich al thuis want die was aan het rondzwemmen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:43:25 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80413332
Modderkruipers

Volgensmij is het draadalg. Het zou idd goed zijn dat te verwijderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')