Ik heb dezequote:Op donderdag 8 april 2010 15:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Iemand anders zou een mooie OP maken![]()
![]()
*hint hint hint*
Maarre admiraal, wat voor een beginners co2 set heb jij?
Ik ga een bio co2 aanleggen in me plantenbak
quote:Hier iemand interesse in +- 20 Endlers (mannen en vrouwen). Het betreft Yellow Top Swords en N-klasse. Ik heb besloten om te stoppen met mijn aquarium (o.a. wegens steeds terugkomende draadalgplaag en aankomende renovatie van ons huis). Je mag ze gratis afhalen in De Ronde Venen (tussen Amsterdam en Utrecht).
http://nl.wikipedia.org/wiki/Poecilia_wingei
Goh, dat heb je mooi gedaan zeg! Petje af, heel strak gedaan op de randen.quote:Op zaterdag 10 april 2010 16:16 schreef Faithfulness het volgende:
Updatepic!
[ afbeelding ]
Indraai-de-indraai!
Mijn doorzichtige aanzuigbuis is nog niet binnen.![]()
Had de plant er dus zo voor gezet, en eigenlijk was ik wel tevreden met waar hij nu staat. Misschien laat ik 'm er dus lekker zo.
In het midden van de bak komt nog een soort huisje. Dat "huisje" (het is meer een brok bruin steen met allemaal gaten erin, maar uitleggen is zo moeilijk) is speciaal voor de Petricola's, en ze zitten d'r ook vaak in
Zo'n voerkorfje zag ik laatst nog bij de Hornbach voor een euro, Rob. Zonde om 6 euro verzendkosten te betalen voor zoiets kleins
Het zijn mooie vissen maar dit is ook weer geen heel drukke reeks.quote:
de afgelopen 3 dagen leek er bij mij ook een waaierhandgarnaal dood te gaan: rood, ging zich afzonderen en deed niet veel meer. eergisteren dacht ik nog: die haalt de avond niet, maar ik laat hem nog wel even zitten. maar de volgende dag leefde hij nog en gisteravond at hij gewoon weerquote:Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood!)
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.
Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
ik heb regelmatig in me bak een dode garnaal. Vaak oudere grote garnalen. En die zijn binnen een uur volledig opgegeten door de andere opgegetenquote:Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood!)
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.
Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
gaat mij veel te snelquote:
quote:Op maandag 12 april 2010 08:27 schreef Symphonic het volgende:
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
quote:Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Stali het volgende:
[..]
Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.
deze?quote:
Ja zeker leuk (heb even gegoogled).quote:Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef versteegrob het volgende:
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvisSuper leuk visje
zijn kogels geen brakwatervissenquote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef piepie het volgende:
[..]
Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
Daar begin ik dan maar niet aan ...quote:Op maandag 12 april 2010 22:34 schreef saaw het volgende:
Ik heb ook een poosje 2 dwergkogelvisjes in mn gemengde bak gehad maar de vraten constant aan de vinnen van mn corydorassen, en die werden daar erg gestrest van, dus toen heb ik ze maar weer teruggebracht![]()
[ afbeelding ]
zijn wel mega cute
Kun je geen poelslakken kweken in de plantenkweekbak?quote:Op maandag 12 april 2010 22:46 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Ik zoek nog slakken..
Gewone poelslakken, zoals iedereen die ze irritant vind en een plaag; ik wil ze graag hebben..
De botia's vervelen zich hier, en slopen me 1 dag oude planten namelijk
dit is dan ook wel meteen een complete set van PH controller, navulbare electrode, 12v magneetventiel en temperatuur sensorquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:23 schreef versteegrob het volgende:
Wow, alleen is die van jou 3 x zo duur, unk ! Maar die van mij heeft nog een stekkerblok waar ik de magneetventiel stekker in kan doen, zo kan die in de nacht mooi uit, als die werkt, snik snik
Weet ik, mijn set totaal was ook ruim 300 euro maar dan moet die wel werken. Heb al veel contact met de verkoper dus het komt vast goed.quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:28 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Sommige dingen kosten gewoon eenmaal veel geld Rob.. Dat is helaas niet anders.
Het biedt voordelen en natuurlijk wil je voor de zwemmende vriendjes het beste
Maar ik mag er vanuit gaan dat die van jou het ook moeten doen natuurlijk.. Dus ik zou de verkoper is opbellen en vragen of hij weet waar het aan ligt.
niet om te zeiken hoorquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes..
5 neon tetra's
3 modderkruipers
2 algenetertjes.
Nu nog ff wachten en dan straks nog wat garnaaltjes....
Die modderkruipers leken echt heel tof trouwens in de winkel, maar eigenlijk zitten ze bij mij gewoon de hele tijd onder een steen..
Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Markster het volgende:
[..]
niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.
Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens)
Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:34 schreef Faithfulness het volgende:
Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.
En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
ow 30l is idd niet erg veel voor tetra's, houden van flink rondzwemmen namelijkquote:Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:
[..]
Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.
En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
Ik heb er 2 goedjes ingegooid. 1 voor de bacteriën en voor wat andere dingen. Volgens mij ook voor nitriet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
Wat denk je, zouden er eventueel nog wat Tetra's in kunnen? Ik dacht zelf van wel... maar ik weet het ook niet zeker, ben geen expert.quote:Op vrijdag 16 april 2010 21:30 schreef Markster het volgende:
leuk design bakkie!
Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.
volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
Ok. Dan laat ik het zo en dan kijk ik wel of ze gelukkig zijnquote:Op vrijdag 16 april 2010 22:49 schreef Markster het volgende:
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
30 liter. Bedriegelijk is dat op de foto's want naar mijn idee lijkt het groter.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:49 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
Hoe komt het eigenlijk dat nanoaquaria deze reputatie hebben? Bij mij is het echt, hoe kleiner het bakje hoe beter het gaat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:
[..]
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
Ik vind het erg mooi om te zien. Heel strak en heel mooi ingericht. Ben ook benieuwd naar het verloop want het wakkert bij mij ook weer de wens voor een kleine nano aan. Maar goed, heb een wijnton in de tuin, een hoofdaquarium, een kikkerbak en een aqua40.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.
Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
Juh. Zo heb ik ook 2 lieve vissen vermoord.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |