abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80398115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes. .

5 neon tetra's
3 modderkruipers
2 algenetertjes.

Nu nog ff wachten en dan straks nog wat garnaaltjes... .

Die modderkruipers leken echt heel tof trouwens in de winkel, maar eigenlijk zitten ze bij mij gewoon de hele tijd onder een steen. .
niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.

Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens )
pi_80398225
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:28 schreef Kreator het volgende:
Ik heb mijn visjes. .

Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
  vrijdag 16 april 2010 @ 20:49:12 #78
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80398902
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:32 schreef Markster het volgende:

[..]

niet om te zeiken hoor
maar 5 neons is wel beetje weinig hoor, zijn schoolvisjes, en klein genoeg om in groepen van 15-20 te houden in een beetje redelijke bak.
wat is je formaat.

Die modderkruipers heb ik ook (5 stuks) zie ze bijna nooit, alleen bij eten geven. (dikzakken zijn het geworden overigens )
Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 20:51:40 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80398994
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:34 schreef Faithfulness het volgende:
Kon je het drie weken wachten niet opbrengen?
Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
pi_80399081
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

Nope. 2 weken doet het ook wel. Bak zag er goed uit. De visjes zijn blij. Ik ben blij.

En 5 stuks kan prima trouwens. Tis maar 30 liter... misschien dt er nog een paar bijkomen.
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
pi_80399115
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:51 schreef Kreator het volgende:

[..]

ow 30l is idd niet erg veel voor tetra's, houden van flink rondzwemmen namelijk

hoe groot is 30L ? 30x20x20 of iets ?
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:00:24 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80399345
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:
Let ajb goed op je visjes, want de kans is aanwezig dat je nog een nitrietpiek gaat krijgen. Zeker aangezien je een nanobak hebt, die zijn wat minder goed met een biologisch evenwicht vinden.
Ik heb er 2 goedjes ingegooid. 1 voor de bacteriën en voor wat andere dingen. Volgens mij ook voor nitriet.

@Markster, ik maak wel een nieuwe foto (morgen).
En geen idee van de afmetingen..
pi_80399876
oeh, ik ook foto's:

bak staat nu een jaartje
pi_80399898
moet weer even snoeien
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:15:08 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80399993
Flinke bak. Nice.
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:17:43 #86
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80400117
En toch vind ik em er erg mooi uit zien!
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:23:38 #87
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80400404
Toch maar ff gemaakt nog.

Zoals je ziet. je vindt ze niet nauwelijks terug. .
pi_80400761
leuk design bakkie!

Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.

volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 21:36:06 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80401017
Ik heb geen idee. Maar ik heb wel langzaam groeiende planten gekozen en visjes die ook niet veel groeien. Dus ik hoop maar dat het goed gaat. En anders heb ik jullie .
  vrijdag 16 april 2010 @ 21:36:25 #90
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80401031
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:30 schreef Markster het volgende:
leuk design bakkie!

Lijkt me erg moeilijk zo een nanobak. Mijn bak was binnen 2 weken ofzo (vissen meteen erin met water oude aqua) in balans. sindsdien groeien me planten als kool, en is er slechts 1 vis (gup) dood waarvan ik niet weet waarom.

volgens mij is dat met zo een nanobak veel moelijker.
Wat denk je, zouden er eventueel nog wat Tetra's in kunnen? Ik dacht zelf van wel... maar ik weet het ook niet zeker, ben geen expert.
pi_80404304
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
  Official ESF Kreviewer vrijdag 16 april 2010 @ 23:11:35 #92
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80405310
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 22:49 schreef Markster het volgende:
paar erbij misschien, maar zeker niet teveel. max 8 in totaal ofzo. neon blijven misschien wel vrij klein, maar het zijn toch behoorlijk zwem-vissen, die ruimte willen hebben om te zwemmen
Ok. Dan laat ik het zo en dan kijk ik wel of ze gelukkig zijn .
pi_80408098
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:49 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is geen grote bak (30 l) volgens de aquariumzaak zijn vijf tetra's om mee te beginnen prima en ze zien er gelukkig uit, zijn onderzoekend en eten goed.
30 liter. Bedriegelijk is dat op de foto's want naar mijn idee lijkt het groter.
Het ziet er trouwens heel erg mooi uit! .
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 20:53 schreef Faithfulness het volgende:

[..]

Hoe komt het eigenlijk dat nanoaquaria deze reputatie hebben? Bij mij is het echt, hoe kleiner het bakje hoe beter het gaat.
Zelf wil ik heel graag de welbekende kleine nano en heb ook met veel belangstelling een prachtige drieluik gevolgd en het werd een algenfiasco. Maar goed, ze had de drie nano's voor het raam bovenop de verwarming gezet. . Dan kun je wel styliste zijn maar dit is niet handig.

Verder heb ik begrepen dat de verlichting van een kleine nano eigenlijk veel te veel is maar bij de wat grotere zoals Kreator en Samzz hebben zie je een zachte verlichting. Ben benieuwd hoe dat verder gaat want ik wil ook heel graag een nano voor garnaaltjes en een schooltje dwergtetra's maar durf het vanwege de teleurstellingen van verschillende houders toch niet aan. Maar wie weet is het gewoon wel onzin.
  zaterdag 17 april 2010 @ 00:22:45 #94
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80408357
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.

Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
pi_80409238
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak. Er zit an sich wel wat alg in, maar het loopt niet de spuitgaten uit.

Het is een erg mooie designbak en ook groter dan hij lijkt zo in het echt. Er zitten geloof ik twee 45 watt lampen in, wat voor het zijn, weet ik niet precies. Het geeft heel mooi licht
Ik vind het erg mooi om te zien. Heel strak en heel mooi ingericht. Ben ook benieuwd naar het verloop want het wakkert bij mij ook weer de wens voor een kleine nano aan. Maar goed, heb een wijnton in de tuin, een hoofdaquarium, een kikkerbak en een aqua40.

Wat voor algen trouwens? Weet je dit misschien? En hoe lang al? Het is sowieso niet te zien op de foto's want het ziet er gewoon geweldig uit.
Kreator schreef dat jullie er langzaam groeiende planten in hebben gezet. Maar bij sommige algen helpen juist snelgroeiers. Zou in ieder geval niet gaan wachten tot de alg erger wordt maar het juist meteen proberen aan te pakken.
pi_80409797
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 00:22 schreef Samzz het volgende:
Nitriet moet geen probleem zijn, daarvoor zit er een speciaal vloeistofje bij, die neutraliseert nitriet en ammoniak.

Juh. Zo heb ik ook 2 lieve vissen vermoord.
Maar goed! We gaan er gewoon vanuit dat het goed gaat bij jullie!

En Stali, ik spreek uit ervaring. De hel die ik gehad heb met een 30 liter aquarium gun ik niemand. Had alles volgens "de regeltjes" gedaan. Jammer dat de regeltjes van de winkelier vaak niet de goede regeltjes zijn (behalve voor hun portemonnee).

Nu naar bedje! Liefs!
pi_80411567
Het is toch ook logisch dat een nano bak moeilijk is, iedere kleine schommeling voelen de vissen veel eerder omdat er zo weinig liters in zitten.

Stali: Hoe doen de kikkers het ?

Leuke design bak
pi_80411572
De lampen(840 - 865) zijn onderweg, ik ga ervan uit dat de Co2 binnen een goede week optimaal werkt. Dan kan ik me richten op de plantenvoeding.

Volgens de laatste test is er volgende nitraat/fosfaat aanwezig, helaas heb ik ijzer nog niet kunnen meten. Wel heb ik constateerd dat sommige planten gaten hebben, sommige bladeren helemaal kaal zijn en dat je alleen nog de skelet zien. Verder zijn bij sommige bladeren de punten geel en verder is het groei tempo in mijn ogen te langzaam, ik denk aan voeding gebrek.

Zal vanavond met wat foto's komen om het probleem te verduidelijken. Nu naar de voeding, heb de volgende 6 middelen in huis om te planten te voorzien, welke raden jullie aan en welke hoeveelheden ?

ProFito
Easycarbo
Ferro
Kalium
Nitro
Fosfo

Heb nu 1 x Ferro/Kaluim toegevoegd, Profito voeg ik wekelijks toe en Easycarbo dagelijks.

Wat is jullie advies ?
  Official ESF Kreviewer zaterdag 17 april 2010 @ 10:08:04 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_80412657
@stali: Er zit inderdaad wel wat alg in al. Ik heb nu 2 algeneters en die zijn vamorgen begonnen aan de boomstronk. Ik hoop dat het genoeg is om het een beetje onder controle te houden.
Bak staat nooit in de zon.

Overigens moest ik wel een half uur zoeken, ondanks de kleine bak, om alle visjes te vinden. . 1 van de moddereters voelt zich al thuis want die was aan het rondzwemmen.
  zaterdag 17 april 2010 @ 10:43:25 #100
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_80413332
Modderkruipers

Volgensmij is het draadalg. Het zou idd goed zijn dat te verwijderen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')