abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80170213
Niemand interesse?
quote:
Hier iemand interesse in +- 20 Endlers (mannen en vrouwen). Het betreft Yellow Top Swords en N-klasse. Ik heb besloten om te stoppen met mijn aquarium (o.a. wegens steeds terugkomende draadalgplaag en aankomende renovatie van ons huis). Je mag ze gratis afhalen in De Ronde Venen (tussen Amsterdam en Utrecht).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poecilia_wingei
pi_80175964
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 16:16 schreef Faithfulness het volgende:
Updatepic!

[ afbeelding ]
Indraai-de-indraai!

Mijn doorzichtige aanzuigbuis is nog niet binnen.
Had de plant er dus zo voor gezet, en eigenlijk was ik wel tevreden met waar hij nu staat. Misschien laat ik 'm er dus lekker zo.

In het midden van de bak komt nog een soort huisje. Dat "huisje" (het is meer een brok bruin steen met allemaal gaten erin, maar uitleggen is zo moeilijk ) is speciaal voor de Petricola's, en ze zitten d'r ook vaak in

Zo'n voerkorfje zag ik laatst nog bij de Hornbach voor een euro, Rob. Zonde om 6 euro verzendkosten te betalen voor zoiets kleins
Goh, dat heb je mooi gedaan zeg! Petje af, heel strak gedaan op de randen.

Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.

Zo'n korfje wil ik ook wel. Maar werkt het ook echt?
Ik koop allerlei voer, ook die dure geleigevallen waarbij je vissen volgens de verpakking uit je handen komen eten maar bij mij halen ze vrijwel voor alles hun vissenbek op want het moet levend zijn en anders spugen ze het even zo vrolijk weer uit. .
pi_80176081
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 21:22 schreef Trusten het volgende:
Niemand interesse?
[..]

[ afbeelding ]
Het zijn mooie vissen maar dit is ook weer geen heel drukke reeks.
Zet ze op MP e.d. en vraag er ook gewoon geld voor. Zo weet je in ieder geval een beetje zeker dat ze niet gevoerd zullen worden.

Of als je er toch vanaf wilt, bied je aquarium te koop aan met vissen en al. Algen scheppen en verversen. Wie weet wil je ze dan helemaal niet meer kwijt. .
pi_80176987
Guys, dit zijn toch goudkarpers, of niet soms? Die kikkers he.....

Vind het zo gek dat ze met dit formaat niet tam zijn. Maar ze zal niet voor niets het gaas hebben, denk ik.
pi_80177034
Ik heb hier allemaal zwaarddragers die nog een goed tehuis zoeken (zijn er te veel nu), dus wie interesse heeft mag ze gratis komen halen in Lelystad. Ook aardig wat jonge guppen.
pi_80178518
Met karpers ben ik niet bekend, dus daarover kan ik weinig vertellen..

Jullie bieden leuke vissen aan, maar helaas kan ik jullie hierin ook niet helpen, omdat mijn bakken vol genoeg zitten..
Op MP zetten lijkt me het verstandigst, of naar een LFS gaan. Sommige willen dergelijke vissen wel hebben
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80214401
Ik zag een dode garnaal bij mij..
Zo te zien was ie al wat ouder (en fel rood! )
Maar de andere waren ervan aan het eten, dus ik laat em nog maar ff liggen.

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
Prrrrttt
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:11 schreef 4EverBlackEyed het volgende:Perry is de oppercavia :')
pi_80214685
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

Verder ben ik al een hele hoop kleintjes tegengekomen. Hopelijk binnenkort nog veel meer
de afgelopen 3 dagen leek er bij mij ook een waaierhandgarnaal dood te gaan: rood, ging zich afzonderen en deed niet veel meer. eergisteren dacht ik nog: die haalt de avond niet, maar ik laat hem nog wel even zitten. maar de volgende dag leefde hij nog en gisteravond at hij gewoon weer en liep hij alweer iets meer rond. vanmorgen zag ik hem in het donker niet meer op z'n plekje zitten dus ben benieuwd wat ik vanmiddag aan ga treffen als ik weer thuis ben
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80214735
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80214956
Eergister hebk me bio co2 trouwens in elkaar geflanst..
Maar het wil nog niet helemaal werken, dus wellicht vanmiddag/vanavond nog ff verder hobby'en
Prrrrttt
  maandag 12 april 2010 @ 11:16:34 #36
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80218843
quote:
Op maandag 12 april 2010 07:48 schreef PerryVogelbekdier het volgende:

ik heb regelmatig in me bak een dode garnaal. Vaak oudere grote garnalen. En die zijn binnen een uur volledig opgegeten door de andere opgegeten

heb nu 3 zwangere in me grote bak. En in me kleine garnale bak heb ik er 6 die zwanger zijn
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_80219336
Soms gaat het zo lekker he?
Prrrrttt
  maandag 12 april 2010 @ 11:47:14 #38
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_80219855
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:30 schreef PerryVogelbekdier het volgende:
Soms gaat het zo lekker he?
gaat mij veel te snel

binnen kort wil ik de aqua40 helemaal gaan verranderen
achterwandje er in. Filter en verwarming weg werken. Vol met planten zetten. Zooitje garnalen in en een paar kleine visjes.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  maandag 12 april 2010 @ 11:52:38 #39
24114 --H-I-M--
beyond redemption...
pi_80220025
quote:
Op maandag 12 april 2010 08:27 schreef Symphonic het volgende:
Jammer dat een topic als dit geen mooie OP heeft...
Als ik eens een uurtje over heb, zal ik eens een poging wagen.
pi_80223840
quote:
Op zondag 11 april 2010 00:52 schreef Stali het volgende:

[..]

Is een rode plant trouwens ook niets voor jouw aquarium? Of vind je dit te kitscherig?
Weet de de bijna-bewoners niet meer maar vraag het me zomaar af omdat je in ieder geval Black Mollies hebt (kweekt) en dan zouden ze heel mooi afsteken tegen het rood.

Met elke rode plant die we gehad hebben, heb ik slechte ervaring. Bladeren die loslaten, hele planten die dood gaan of gedeeltelijk slijmerig worden. Ik vind rode planten heel mooi, maar ze willen het maar niet doen hier :-(

De mollies zijn trouwens weg Zitten nu in een groot 500 liter aquarium bij kennisen!
Wij hebben enkel nog de Petricola's en de Siamese Algeneter Gold
pi_80224748
quote:
Op maandag 12 april 2010 13:42 schreef Faithfulness het volgende:
Siamese Algeneter Gold
deze?

dat is namelijk een chinese en geen siamese algeneter (en eet dus niet zo goed alle algen op als de echte siamese:

(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80225640
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:03 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

deze?

Klopt, het is de Chinese. Dat wist ik overigens wel, dus geen idee waarom ik siamese schreef
pi_80236433
Het gaat steeds beter, planten beginnen beter aan te slaan, 1 van de mooiste rode planten die ik heb begint nu goed aan te slaan, nog steeds geen algen gehad

Verder zie ik de garnalen steeds meer, goed dat ik er veel gekocht en nu hopen dat ze gaan paren. Verder krijg ik morgen mijn co2 set binnen, de fles heb ik al maar krijg nu de andere spullen binnen.

Heb net nog wat spul gekocht voor mijn planten:

Artikelen
-----------------------------------------------------
1 x Easy-Life Pro Fito 2000 ml (VITO-2000) = ¤28,80
1 x Easy-Life Easycarbo 1000ml (CARBO1000) = ¤23,00
1 x Easy-Life Ferro 500 ml (FERRO-500) = ¤9,00
1 x Easy-Life Kalium 500 ml (KALIUM-500) = ¤10,80

Heb geen ervaring met Ferro/Kalium maar las dat het goed voor je planten is, vandaar de koop. Iemand anders ervaring met deze 2 producten? Ga dus deze 4 producten gebruiken icm Co2 en mijn voedingsbodem, dat moet leiden tot mooie planten en een sterke kleur.
Neem aan dat ik nu alle voeding heb voor de planten ???

Heb net foto's gemaakt maar die upload ik na het sporten, vanavond.

Zag net dat de appelslakken alweer eitjes hebben gelegd, heb nu binnen 1 maand 6 grote bossen met eitjes gehad, goed voor mijn kleine dwerg kogel.
pi_80237450
quote:
[
goed voor mijn kleine dwerg kogel.
Kleine dwerg kogel ....
(sorry, ik vond dit te komisch)
pi_80241919
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvis Super leuk visje
pi_80243626
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:18 schreef versteegrob het volgende:
Als je het zo leest wel ja, dwergkogelvis Super leuk visje
Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
pi_80243754
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef piepie het volgende:

[..]

Ja zeker leuk (heb even gegoogled).
Kunnen die kogeltjes (haha) bij zwaarddragers/guppen/coridories/anchistra's/tetra's??
zijn kogels geen brakwatervissen
pi_80245507
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Markster het volgende:

[..]

zijn kogels geen brakwatervissen
Je hebt verschillende soorten, zoet/brak/zeewater
  maandag 12 april 2010 @ 22:34:40 #49
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_80245641
Ik heb ook een poosje 2 dwergkogelvisjes in mn gemengde bak gehad maar de vraten constant aan de vinnen van mn corydorassen, en die werden daar erg gestrest van, dus toen heb ik ze maar weer teruggebracht

zijn wel mega cute
an urge to help mankind overcomes me
pi_80246215
Ik zoek nog slakken..
Gewone poelslakken, zoals iedereen die ze irritant vind en een plaag; ik wil ze graag hebben..

De botia's vervelen zich hier, en slopen me 1 dag oude planten namelijk
Prrrrttt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')