Nou ja, voor 3 ton heb je in de randstad, althans, in het gedeelte waar ik woon, een eengezinswoning met serre, tuin en alles erop en eraan.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Praat niet over zaken waar je geen verstand van hebt.
Neehoor, ondernemers die meer dan 150k verdienen, meestal door hard te werken en veel risico te nemen (en te lopen!), vind ik een zegen voor Nederland. Wel vind ik zo'n persoon ook een klein beetje dom, omdat hij van die 150k niet 100k in een bv'tje heeft geparkeerd.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En ondernemers die meer dan 150.000 euro verdienen zijn graaiers. Echt hoor, redenatieniveau van een 8 jarige
Dus het enige verschil is dat persoon A daadwerkelijk eigenaar is van het bedrijf, en persoon B manager is binnen hetzelfde bedrijf?quote:Op donderdag 8 april 2010 11:55 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Neehoor, ondernemers die meer dan 150k verdienen, meestal door hard te werken en veel risico te nemen (en te lopen!), vind ik een zegen voor Nederland. Wel vind ik zo'n persoon ook een klein beetje dom, omdat hij van die 150k niet 100k in een bv'tje heeft geparkeerd.
In Zweden was de huizenprijs na 5 jaar weer op peil en gaat het sindsdien prima.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:54 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Kijk maar hoe het in zweden is gegaan...
Het hangt er nogal vanaf waar je kijkt natuurlijk. In bv Amsterdam is 3 ton voor een appartementje schering en inslag. Degene waar ik op reageerde beweerde echter dat het niet klopte wat ik zei, en dat toont zijn onkunde.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, voor 3 ton heb je in de randstad, althans, in het gedeelte waar ik woon, een eengezinswoning met serre, tuin en alles erop en eraan.
Zelfs in amsterdam, binnen de ring kan je beter dan dat krijgen voor dat geldquote:Op donderdag 8 april 2010 11:23 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Een huis van drie ton is een appartementje met twee kamers, dat weet je? Dat wil ik toch niet luxe noemen.
Je snapt toch wel het verschil tussen ondernemer en manager? Een ondernemer die ook nog manager is, is in de eerste plaats toch altijd ondernemer.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus het enige verschil is dat persoon A daadwerkelijk eigenaar is van het bedrijf, en persoon B manager is binnen hetzelfde bedrijf?
A is goed, B is fout?
Amsterdam is geen b.v. maar een uitzondering.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Het hangt er nogal vanaf waar je kijkt natuurlijk. In bv Amsterdam is 3 ton voor een appartementje schering en inslag. Degene waar ik op reageerde beweerde echter dat het niet klopte wat ik zei, en dat toont zijn onkunde.
http://www.funda.nl/koop/(...)de-ruijterweg-118-i/quote:Op donderdag 8 april 2010 12:00 schreef zquing het volgende:
[..]
Zelfs in amsterdam, binnen de ring kan je beter dan dat krijgen voor dat geld
Jezus wat een niveau van discussie voeren zegquote:Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)de-ruijterweg-118-i/
Betwist jij dat dit een tweekamerappartement is dat meer dan 3 ton kost?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:08 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Jezus wat een niveau van discussie voeren zeg
en dit dan?quote:Op donderdag 8 april 2010 12:04 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
http://www.funda.nl/koop/(...)de-ruijterweg-118-i/
Ja die zjin er ook, maar ook 3kamer appartementen voor minder dan 3tonquote:Op donderdag 8 april 2010 12:14 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Betwist jij dat dit een tweekamerappartement is dat meer dan 3 ton kost?
quote:
Nee, het voornaamste verschil is dat persoon A zelf opdraait voor de miskleunen voortkomende uit door hemzelf genomen risico's, zelf verantwoordelijkheid neemt voor eigen falen, terwijl persoon B de wildste plannen verzint maar tegelijk alle risico's op slinkse wijze afwentelt op het lagere personeel en op de samenleving.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dus het enige verschil is dat persoon A daadwerkelijk eigenaar is van het bedrijf, en persoon B manager is binnen hetzelfde bedrijf?
A is goed, B is fout?
De uitzondering die de regel bevestigt.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:16 schreef zquing het volgende:
[..]
en dit dan?
http://www.funda.nl/koop/(...)000-300000/3+kamers/
Natuurlijk, maar wat ik in feite wilde zeggen is dat je voor een fatsoenlijke woning enorm veel geld moet neerleggen in de Randstad. Dat lijkt me afdoende aangetoond.quote:[..]
Ja die zjin er ook, maar ook 3kamer appartementen voor minder dan 3ton
44 3+kamer appartementen tegenover 80 2kamer, dat is niet echt meer een uitzondering die een regel bevestigdquote:Op donderdag 8 april 2010 12:19 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De uitzondering die de regel bevestigt.
Dat is waar, alleen krijg je er wel locatie voor terugquote:[..]
Natuurlijk, maar wat ik in feite wilde zeggen is dat je voor een fatsoenlijke woning enorm veel geld moet neerleggen in de Randstad. Dat lijkt me afdoende aangetoond.
Nam jij POL nog serieus dan? Ik lees veel te vaak berichten van gelijke strekking die niet lollig bedoeld zijn.quote:Op donderdag 8 april 2010 10:20 schreef Copycat het volgende:
[..]
![]()
Laat dat infantiel gedoe lekker in ONZ.
Je betrekt het nu wel op 'ondernemen', maar de vereiste vaardigheden van persoon B zijn natuurlijk heel anders dan persoon A. Je kunt wel roepen dat er geen kunst aan is, maar het compensatiebeleid voor persoon B is heel wat complexer dan die voor de selfmade ondernemer.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:19 schreef goudenregen het volgende:
[..]
Nee, het voornaamste verschil is dat persoon A zelf opdraait voor de miskleunen voortkomende uit door hemzelf genomen risico's, zelf verantwoordelijkheid neemt voor eigen falen, terwijl persoon B de wildste plannen verzint maar tegelijk alle risico's op slinkse wijze afwentelt op het lagere personeel en op de samenleving.
Zoals persoon B "onderneemt" kan elke josti "ondernemen". Daar is geen kunst aan en daar hoort ook een bijbehorend lager salaris bij, of anders een substantiële bijdrage aan de Nederlandse samenleving, die uiteindelijk het risico loopt, in de vorm van een zogenaamde "toppertjesbelasting".
Die locatie betaal je alleen maar zo duur met dank aan het PvdwAnbeleid. Drie ton voor een appartementje in een Vogelaarwijk is natuurlijk bizar.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:22 schreef zquing het volgende:
[..]
44 3+kamer appartementen tegenover 80 2kamer, dat is niet echt meer een uitzondering die een regel bevestigd
[..]
Dat is waar, alleen krijg je er wel locatie voor terug
Ik weet niet wat je nu probeert te zeggen, maar je haalt nog steeds niet de stelling onderuit dat een ondernemer ondernemersrisico loopt, en een manager slechts werknemersrisico.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:28 schreef axis303 het volgende:
[..]
Je betrekt het nu wel op 'ondernemen', maar de vereiste vaardigheden van persoon B zijn natuurlijk heel anders dan persoon A. Je kunt wel roepen dat er geen kunst aan is, maar het compensatiebeleid voor persoon B is heel wat complexer dan die voor de selfmade ondernemer.
quote:Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die locatie betaal je alleen maar zo duur met dank aan het PvdwAnbeleid. Drie ton voor een appartementje in een Vogelaarwijk is natuurlijk bizar.
Gelukkig voor de PvdwAntoestanden is er altijd wel een jongedame te vinden die dat er voor over heeft. "Locatie, locatie, locatie" heet dat dan in makelaarsjargon!quote:Op donderdag 8 april 2010 12:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die locatie betaal je alleen maar zo duur met dank aan het PvdwAnbeleid. Drie ton voor een appartementje in een Vogelaarwijk is natuurlijk bizar.
Waarom moet ik dat onderuit halen, dat is toch duidelijk? Bovendien is dat geen issue in de discussie over compensatie. Zoals ik zei, dat is complex met vele factoren. Het gaat mij om het punt dat hij stelt dat de functie van manager geen kunst is en daarom maar minder compensatie moet krijgen.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:36 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nu probeert te zeggen, maar je haalt nog steeds niet de stelling onderuit dat een ondernemer ondernemersrisico loopt, en een manager slechts werknemersrisico.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |