Jammer, had vast nog véél meer mooie verhalen opgeleverd.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:38 schreef freako het volgende:
[..]
Heeft ie wel een probleem, want Wilders heeft maar 50 kandidaten..
Goed punt, maar met de SP gaat het dan ook beroerd. De PvdA staat wel heel hoog.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:40 schreef DaverzNL het volgende:
[..]
En toch staat de SP zo laag en de VVD hoog. Dat zou dan eerder andersom moeten zijn he...
De absolute zetelaantallen kloppen vast niet, maar het geeft denk ik zeker wel een trend aan. Zoals de VVD die nu in de lift zit of de PvdA die dankzij Cohen weer opkrabbelt.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:33 schreef eriksd het volgende:
Die peilingen zijn allemaal natuurlijk maar een gok. Mensen die de moeite nemen zich te registeren voor een dergelijk panel zijn natuurlijk over het algemeen andere mensen dan die de hele dag op het land werken (ik noem maar wat). Een zekere kleuring zit er altijd in.
Ik zet in op 18.quote:Op woensdag 14 april 2010 22:45 schreef phpmystyle het volgende:
Sowieso geloof ik niet dat de pvv maar 20 zetels heeft, bij barometer staat ie net niet op 24 en bij haagspeil staat ie fier op 24, getuige de andere verkiezingen verwacht ik minimaal 25 zetels.
dan win je niet. Europa verkiezingen waren ze net zo groot als het cda, almere en denhaag fantastisch.quote:
Ik zet in op 26.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
dan win je niet. Europa verkiezingen waren ze net zo groot als het cda, almere en denhaag fantastisch.
Kan ook, sowieso wordt het ergens tussen de 24 en de 30. Het is maar net hoe goed Wilders de debatten doet. Want het not-dun gevoel is langzaamhand ook wel weg, mensen kunnen gewoon pvv stemmen. Alleen je ziet nu de media de pvv tot op het bot ontleden, misschien komt er morgen wel een artikel dat Raymond de roon vorige week te hard reed en derhalve een zware crimineel is. Of dat Richart de mos vroeger wel eens snoep pikte uit de snoeptrommel van z'n moeder.quote:
Ik ook, de ballon is weer aardig aan het leeglopen de PVV blijkt toch echt inhoudelijk helemaal niks te kunnen en niks te kunnen bieden voor de kiezers in Den Haag en Almere.quote:
Toen zat de PVV nog in een lift omhoog, nu gaat die lift naar beneden. 20 lijkt me een mooi aantal (als in, mooi voor de partij). Regeren gaan ze daarmee niet, maar dat gaan ze sowieso niet doen tenzij ze 35+ zetels scoren en er geen partij is die daarbij in de buurt kan komen.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
dan win je niet. Europa verkiezingen waren ze net zo groot als het cda, almere en denhaag fantastisch.
Waarom naar andere partijen kijken? We doen al niks andersquote:Op woensdag 14 april 2010 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan ook, sowieso wordt het ergens tussen de 24 en de 30. Het is maar net hoe goed Wilders de debatten doet. Want het not-dun gevoel is langzaamhand ook wel weg, mensen kunnen gewoon pvv stemmen. Alleen je ziet nu de media de pvv tot op het bot ontleden, misschien komt er morgen wel een artikel dat Raymond de roon vorige week te hard reed en derhalve een zware crimineel is. Of dat Richart de mos vroeger wel eens snoep pikte uit de snoeptrommel van z'n moeder.
Jezus wat een niveau zeg, Duyvendak bleek extreem links te zijn en kraker, paul tang lekt rapporten uit, vogelaar kon niet met media overweg, mijn god, en als er bij de PVV iemand rondloopt als vrijwilllige bewaker en dan een pistool op zak heeft en per ongelijk zijn papieren niet in orde heeft dan reageert hier iedereen van jaziejewel-ikhebhetzogezegd-depvvislecht.
Kijk naar andere politieke partijen denk ik dan
Precies, dus ik zet in op 15 zetels.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:
Ik ook, de ballon is weer aardig aan het leeglopen de PVV blijkt toch echt inhoudelijk helemaal niks te kunnen en niks te kunnen bieden voor de kiezers in Den Haag en Almere.
Dat denk ik dus ook; denk dat de verstandige mensen inmiddels wel door het PVV-verhaal heen prikken. En dan heb ik het niet over de standpunten (ben ik het overigens ook volledig niet mee eens), maar het blijkt dus gewoon dat ze niet wíllen regeren / in een college. En dat soort gezeur hebben we nu niet nodig; dit land moet geregeerd worden en er moet bezuinigd worden. Geen gemiereneuk dus.quote:Op donderdag 15 april 2010 00:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik ook, de ballon is weer aardig aan het leeglopen de PVV blijkt toch echt inhoudelijk helemaal niks te kunnen en niks te kunnen bieden voor de kiezers in Den Haag en Almere.
Ze maken het er nu zelf naar. In Almere eerst de coalitieonderhandelingen starten met de kreet "hoofddoekjesverbod is een breekpunt", vervolgens in korte tijd tot de conclusie komen dat het niet lukt. In de pers uiten dat het hooddoekjesverbod geen breekpunt was, terwijl uit de verslagen blijkt dat het dat wel is.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Kan ook, sowieso wordt het ergens tussen de 24 en de 30. Het is maar net hoe goed Wilders de debatten doet. Want het not-dun gevoel is langzaamhand ook wel weg, mensen kunnen gewoon pvv stemmen. Alleen je ziet nu de media de pvv tot op het bot ontleden, misschien komt er morgen wel een artikel dat Raymond de roon vorige week te hard reed en derhalve een zware crimineel is. Of dat Richart de mos vroeger wel eens snoep pikte uit de snoeptrommel van z'n moeder.
Jezus wat een niveau zeg, Duyvendak bleek extreem links te zijn en kraker, paul tang lekt rapporten uit, vogelaar kon niet met media overweg, mijn god, en als er bij de PVV iemand rondloopt als vrijwilllige bewaker en dan een pistool op zak heeft en per ongelijk zijn papieren niet in orde heeft dan reageert hier iedereen van jaziejewel-ikhebhetzogezegd-depvvislecht.
Kijk naar andere politieke partijen denk ik dan
De ballon is een beetje leeg voor wat betreft zwevende kiezers. Als je een partij wil met bestuurlijke ervaring waar je op het gebied van bezuinigingen wat aan hebt, dan komen die bij de VVD uit.quote:Op woensdag 14 april 2010 23:49 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Misschien. Gaat ook een gerucht dat het tweewekelijks is nou.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
Morgen komt de barometer toch??
Dat is lastig te zien op die cap van jou.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:33 schreef ItaloDancer het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmm PvdA en CDA gelijk
Neequote:Op vrijdag 16 april 2010 22:34 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is lastig te zien op die cap van jou.
Moet altijd een beetje bijgewerkt worden om netjes te passen.quote:
Daar stond eerst iets heel anders.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:36 schreef phpmystyle het volgende:
PVDA heeft een fikse opdonder, net zoals pvv..
Dus je hebt er extra werk aan gehad en dan sla je het op als JPGquote:Op vrijdag 16 april 2010 22:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Moet altijd een beetje bijgewerkt worden om netjes te passen.
Mwah, de eerste en de tweede optie zitten bijna op een meerderheidquote:Op vrijdag 16 april 2010 22:39 schreef BasEnAad het volgende:
Het wordt er niet simpeler op![]()
[ afbeelding ]
Idd, ik wilde 2 berichten typen en ineens was het veranderd.quote:
Met de PVV, word je daar blij van?quote:
Ik betwijfel dat de eerste optie gaat geschieden, zie dan nog eerder CDA-PvdA-VVD. Nu Bos geen lijsttrekker meer is, is dat niet eens geheel onmogelijk.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:41 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Mwah, de eerste en de tweede optie zitten bijna op een meerderheid
Nee hoor, dat deed tinypic.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Dus je hebt er extra werk aan gehad en dan sla je het op als JPG
Alsof Wilders gaat regeren.:')quote:
Zeker, vooral in combi met VVD. PVV wil soms nog wat links zijn, en daarom zou de VVD daar een mooie ruggengraat voor zijn.quote:
LPF deed het ook.quote:
Mooie grafiek!quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:39 schreef BasEnAad het volgende:
Het wordt er niet simpeler op![]()
[ afbeelding ]
Dat weet Wilders ook. En dat is precies de reden waarom ie niet gaat regeren en niet wil regeren. Zijn lijst bestaat op het moment uit fantasten en borderliners.quote:
Tuurlijk niet, AOW is breekpunt en dus zal de PVV niet in de regering komen, want die moet gewoon omhoog. Dat weten ze bij eigenlijk elke partij wel.quote:
De eerste 10 lijken mij redelijk capabel, die andere hoeveel alleen maar in de oppositie banken te zitten en doen wat hun fractieleider zegt. Niets aan de hand.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:52 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dat weet Wilders ook. En dat is precies de reden waarom ie niet gaat regeren en niet wil regeren. Zijn lijst bestaat op het moment uit fantasten en borderliners.
Oh, nee, niks aan de hand als we een stel jaknikkers zonder enige capaciteiten in onze volksvertegenwoordiging hebben.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De eerste 10 lijken mij redelijk capabel, die andere hoeveel alleen maar in de oppositie banken te zitten en doen wat hun fractieleider zegt. Niets aan de hand.
AOW als breekpunt is puur opportunisme. Wat betreft de kandidatenlijst... mijn theorie is nog steeds dat een partij met een dergelijke ideologie niet in staat competente representanten af te vaardigen. Die competenties die vereist zijn voor het vak zul je niet in voldoende mate aantreffen onder mensen die zich voor een partij van deze alloi willen kandideren. Je zult het dus moeten doen met baantjesjagers met een meninkje aan de borreltafel.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:53 schreef Morthill het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, AOW is breekpunt en dus zal de PVV niet in de regering komen, want die moet gewoon omhoog. Dat weten ze bij eigenlijk elke partij wel.
Met alle impopulaire maatregelen die getroffen gaan worden kan Wilders zijn tijd ook wel afwachten en als grootste oppositiepartij optreden. Kan hij over een paar jaar met een competente lijst de regering in, niet zoals nu met een in de haast bij elkaar geraapt zooitje.
De PVV bestaat uit Martin Bosma en Geert Wilders. De rest doet er niet toe. Ze zijn in ieder geval niet ministeriabel.quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
De eerste 10 lijken mij redelijk capabel, die andere hoeveel alleen maar in de oppositie banken te zitten en doen wat hun fractieleider zegt. Niets aan de hand.
Nee Duyevendak Rossenmuller of Tofik Dibi en Halsema lijken mij bevordelijk voor dit land.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, nee, niks aan de hand als we een stel jaknikkers zonder enige capaciteiten in onze volksvertegenwoordiging hebben.
Wilders Roon Bosma Fritsma Agema, die zouden dat best kunnen, en van de nieuwkomers weten we dat nog niet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:18 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
AOW als breekpunt is puur opportunisme. Wat betreft de kandidatenlijst... mijn theorie is nog steeds dat een partij met een dergelijke ideologie niet in staat competente representanten af te vaardigen. Die competenties die vereist zijn voor het vak zul je niet in voldoende mate aantreffen onder mensen die zich voor een partij van deze alloi willen kandideren. Je zult het dus moeten doen met baantjesjagers met een meninkje aan de borreltafel.
[..]
De PVV bestaat uit Martin Bosma en Geert Wilders. De rest doet er niet toe. Ze zijn in ieder geval niet ministeriabel.
Ach kom. Ze zijn niet eens in staat een fatsoenlijke gemeentecoalitie uit te onderhandelen. Zie jij dat al als minister van Binnenlandse Zaken fungerenquote:Op vrijdag 16 april 2010 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders Roon Bosma Fritsma Agema, die zouden dat best kunnen, en van de nieuwkomers weten we dat nog niet.
De Roon. Hoe die man AG heeft kunnen worden, blijft voor mij een raadsel. Om over Fritsma maar te zwijgen. Ik had gehoopt dat Wilders met mensen zou komen die een zekere palmares opgebouwd hadden. De oude lijst was erg, dit is het summum van wrakhout.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders Roon Bosma Fritsma Agema, die zouden dat best kunnen, en van de nieuwkomers weten we dat nog niet.
Zeker wel. En idd, die gemeenteraadscoalitie hebben ze expres verknalt, boeie. Zolang ze het straks maar niet verknallen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ach kom. Ze zijn niet eens in staat een fatsoenlijke gemeentecoalitie uit te onderhandelen. Zie jij dat al als minister van Binnenlandse Zaken fungeren
Cool je was m'n ninja-edit voorquote:Op vrijdag 16 april 2010 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker wel. En idd, die gemeenteraadscoalitie hebben ze expres verknalt, boeie. Zolang ze het straks maar niet verknallen.
Ik sta heel open en eerlijk tegenover de pvv, op het moment dat ze iets doen wat niet in de haak is dan geef ik dat ruiterlijk toe. De pvv is niet opportunistisch maar weten wel telkens op het juiste manier de media te bewerken om de kiezers zodoende naar hun pijpen te laten dansen. En dat lukt ze ook nog, alleen al als je bekijkt wat voor haat Wilders heeft weten te zaaien tegen de pvda. En juist niet tegen de Moslims, ik spreek vaak zat Moslims en ze geven allemaal aan Wilders selectief te vinden, ook geven ze aan dat ze niet op hem stemmen maar zeker ook niet onwelwillend tegenover zijn premierschap zoude staan. En dat maakt mij optimistisch, ik denk dan altijd van ''yes, ik wist het wel, Wilders zaait geen haat maar zet iedereen aan het denken''. En dat terwijl hij overwegend alleen maar onaardige dingen over de Islam kan zeggen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Cool je was m'n ninja-edit voor
Weet je php, ik heb bij jou altijd het idee dat jij best doorhebt wat een opportunistische insteek de PVV heeft en hoe hun ideologie in feite berust op drijfzand. Maar op een of andere manier laat je je daardoor nooit van de wijs brengen. Daar heb ik best bewondering voor.
Wilders heeft geen partij. Hij is leider met een stel volgelingen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:52 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik sta heel open en eerlijk tegenover de pvv, op het moment dat ze iets doen wat niet in de haak is dan geef ik dat ruiterlijk toe. De pvv is niet opportunistisch maar weten wel telkens op het juiste manier de media te bewerken om de kiezers zodoende naar hun pijpen te laten dansen. En dat lukt ze ook nog, alleen al als je bekijkt wat voor haat Wilders heeft weten te zaaien tegen de pvda. En juist niet tegen de Moslims, ik spreek vaak zat Moslims en ze geven allemaal aan Wilders selectief te vinden, ook geven ze aan dat ze niet op hem stemmen maar zeker ook niet onwelwillend tegenover zijn premierschap zoude staan. En dat maakt mij optimistisch, ik denk dan altijd van ''yes, ik wist het wel, Wilders zaait geen haat maar zet iedereen aan het denken''. En dat terwijl hij overwegend alleen maar onaardige dingen over de Islam kan zeggen.
De pvv drijft momenteel op drijfzand ja, met de nadruk op momenteel, Wilders moet de boel is professionaliseren. Straks halverwege mei flink campagne gaan voeren en dan vooral anti-links. Als ie dat goed doet dan haalt ie waarschijnlijk 25 zetels, CDA haalt vermoedelijk 30 zetels, en VVD tussen de 20 a 25. Wilders moet geen enkel breekpunt tijdens de formatie formuleren, op 1 ding na dan, immigratie stop uit niet westerse landen. (behalve voor heel extreme gevallen). En misschien nog de AOW op 65 houden, ook dat kan prima want het gaan om ''maar'' 4 miljard euro, dat is makkelijk terug te verdienen door de integratie stop te zetten. Als Wilders het lukt om dan met een stuk of 4 a5 mensen in het kabinet te komen Ministers (Wilders Agema Bosma Roon Fritsma) die zijn wel capabel. Dan sluit ik het niet uit dat het een succesvol kabinet kan worden.
Dan rest Wilders nog 1 ding, en dat is... stoppen. Dan is zijn missie volbracht, hij heeft een partij met potentie, hij heeft de Islam bekritiseert, het debat opgang geholpen, en zijn zwaarbevochten immigratie stop. De pvv zal dat met een nieuwe leider dat proberen te handhaven.
Idd, het zal anders aflopen. Wilders wil niet regeren, want hij weet verdomd goed dat zijn 'partij' niets voorstelt en te weinig kwaliteit heeft. Hij zal dus op een breekpunt aansturen. Kan 'ie lekker vanuit de oppositie schreeuwen en janken dat ze hem buitenspel hebben gezet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:54 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is een mogelijk scenario hoor, het kan ook anders aflopen.
Hij kan dat natuurlijk overdragen, en ik gebruikte ook het woord ''professionaliseren''. Dat dekte de lading imo wel.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:56 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wilders heeft geen partij. Hij is leider met een stel volgelingen.
Als Wilders stopt, dan valt de boel nog sneller uit elkaar dan de LPF na de dood van Fortuyn.
Bovendien zie ik Wilders niet stoppen.
Wilders noch balkenende worden premier, a die 2 kunnen niet door 1 deur, mocht Wilders toch 1e worden dan zal hij verplicht worden door VVD en CDA daar afstand van te nemen, dan vermoed ik dat Verhagen van het CDA premier wordt, ook sluit ik mensen als Hans Wiegel en Opstelten niet helemaal uit.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Idd, het zal anders aflopen. Wilders wil niet regeren, want hij weet verdomd goed dat zijn 'partij' niets voorstelt en te weinig kwaliteit heeft. Hij zal dus op een breekpunt aansturen. Kan 'ie lekker vanuit de oppositie schreeuwen en janken dat ze hem buitenspel hebben gezet.
Mocht 'ie dat niet doen, dan valt een kabinet (zeker als het geleid wordt door Balkenende) binnen 3 maanden weer uit elkaar.
Maar dat gaat natuurlijk niet lukken in 4 maanden tijd, als het hem in 4 jaar al niet gelukt is.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:58 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Hij kan dat natuurlijk overdragen, en ik gebruikte ook het woord ''professionaliseren''. Dat dekte de lading imo wel.
Ook zonder Balkenende als premier zal een kabinet met de PVV snel vallen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wilders noch balkenende worden premier, a die 2 kunnen niet door 1 deur, mocht Wilders toch 1e worden dan zal hij verplicht worden door VVD en CDA daar afstand van te nemen, dan vermoed ik dat Verhagen van het CDA premier wordt, ook sluit ik mensen als Hans Wiegel en Opstelten niet helemaal uit.
Ik zeg dat ik dat een mooi einde van Wilders zou vinden, dat hij het iets democratischer maakt en ervoor zorgt dat het''fortuynisme'' wordt voortgezet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Maar dat gaat natuurlijk niet lukken in 4 maanden tijd, als het hem in 4 jaar al niet gelukt is.
Ok, wat jij denkt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:01 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook zonder Balkenende als premier zal een kabinet met de PVV snel vallen.
Dat is geen argument. Kom eens met iets beters dan het "maar hullie doen het oohook". Dat is voor kleuters.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee Duyevendak Rossenmuller of Tofik Dibi en Halsema lijken mij bevordelijk voor dit land.
Waarom zou hij het nu opeens democratischer maken? Hij heeft toch nog geen enkele aanleiding gegeven om die indruk te wekken?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik dat een mooi einde van Wilders zou vinden, dat hij het iets democratischer maakt en ervoor zorgt dat het''fortuynisme'' wordt voortgezet.
Jij doet precies hetzelfde, ik kaats alleen de bal terug, jij weet de bal niet terug te kaatsen en daarom kom jij met dit soort retoriek die jij in het leeuwendeel van je posts weet te verstoppen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Kom eens met iets beters dan het "maar hullie doen het oohook". Dat is voor kleuters.
Ok, en wat voor kabinet gaan we hieruit smeden?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dit is ongeveer het gemiddelde (heb de restzetels aan de 3 grootste partijen gegeven):
CDA 29
PvdA 32
SP 10
VVD 26
PVV 20
GL 10
CU 7
D66 12
SGP 2
PvdD 2
Nee, dat deed 'ie niet. Jij stelde dat de PVV alleen maar 4 goede kandidaten hoefde te hebben, en de rest alleen maar de grote leider hoefde te volgen (wat trouwens weer in volstrekte tegenspraak is met wat je net zei, want als Wilders moet professionaliseren, dan heeft 'ie echt wel wat meer nodig dan jaknikkers).quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde, ik kaats alleen de bal terug, jij weet de bal niet terug te kaatsen en daarom kom jij met dit soort retoriek die jij in het leeuwendeel van je posts weet te verstoppen.
Wat een aan elkaar gerijgde onzin loop jij hier te spuien zeg. Ik antwoordde op Thomas B over hoe ik de PVV mogelijk zou zien ontwikkelen, ik noem een goed scenario en ik noem de haken en ogen die eraan vast kleven. Ook stelde ik dat Wilders waarschijnlijk wel met 4 a 5 goede kandidaten het kabinet in kan stappen, verder heb ik geen enkel idee hoe capabel de overige kandidaten zijn (daar heb jij ook geen kaas van gegeten), ik stelde daarom dat de andere mogelijk parlementariërs maar gewoon moeten doen wat de fractieleider ze opdraagt, dat is in dat geval niet Wilders meer want die zit in het kabinet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:11 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, dat deed 'ie niet. Jij stelde dat de PVV alleen maar 4 goede kandidaten hoefde te hebben, en de rest alleen maar de grote leider hoefde te volgen (wat trouwens weer in volstrekte tegenspraak is met wat je net zei, want als Wilders moet professionaliseren, dan heeft 'ie echt wel wat meer nodig dan jaknikkers).
Ethiraseth vond dat maar een slecht idee, dat de Kamer bestond uit jaknikkers. Vervolgens kwam jij met Duyvedak en Halsema etc. aan.
Dus jij begon met "hullie zijn ook slecht."
Nee, ik las terug, dit is de discussie die je met ethiraseth had (steeds de rechtstreekse reactie op elkaar):quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:16 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een aan elkaar gerijgde onzin loop jij hier te spuien zeg. Ik antwoordde op Thomas B over hoe ik de PVV mogelijk zou zien ontwikkelen, ik noem een goed scenario en ik noem de haken en ogen die eraan vast kleven.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 22:53 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Oh, nee, niks aan de hand als we een stel jaknikkers zonder enige capaciteiten in onze volksvertegenwoordiging hebben.
quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee Duyevendak Rossenmuller of Tofik Dibi en Halsema lijken mij bevordelijk voor dit land.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Kom eens met iets beters dan het "maar hullie doen het oohook". Dat is voor kleuters.
En om onze discussie te vervolgen:quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:07 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij doet precies hetzelfde, ik kaats alleen de bal terug, jij weet de bal niet terug te kaatsen en daarom kom jij met dit soort retoriek die jij in het leeuwendeel van je posts weet te verstoppen.
Mensen die alleen maar hoeven te doen wat hun fractieleider zegt is in tegenspraak met professionaliseren, dus wat wil je nu?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:16 schreef phpmystyle het volgende:
Ook stelde ik dat Wilders waarschijnlijk wel met 4 a 5 goede kandidaten het kabinet in kan stappen, verder heb ik geen enkel idee hoe capabel de overige kandidaten zijn (daar heb jij ook geen kaas van gegeten), ik stelde daarom dat de andere mogelijk parlementariërs maar gewoon moeten doen wat de fractieleider ze opdraagt, dat is in dat geval niet Wilders meer want die zit in het kabinet.
Op langere termijn heeft ie allicht betere kandidaten nodig, anyway, andere partijen hebben ook genoeg euvels ook al is dat geen valide tegenargument
Veel plezier met je baantje bij milieudefensie, ik ga niet met jou in discussie als jij mijn zinnen verdraait.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:25 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, ik las terug, dit is de discussie die je met ethiraseth had (steeds de rechtstreekse reactie op elkaar):
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
En om onze discussie te vervolgen:
[..]
Mensen die alleen maar hoeven te doen wat hun fractieleider zegt is in tegenspraak met professionaliseren, dus wat wil je nu?
De andere partijen hebben in ieder geval de nodige kandidaten met politieke ervaring, dat ontbreekt bij de PVV. En afgaande op wat er nu voor de PVV in de kamer zit, is dat geen goed teken.
Het punt is dat alle tekenen wijzen op een herhaling van wat er bij de LPF is gebeurd. Dus een opstapeling van conflicten en een gebrek aan vermogen om die op te lossen. Wilders zal alle zeilen bij moeten zetten om daar wat aan te doen en het ziet er niet best voor hem uit gezien de presentatie van de nieuwe lijst. Hij zal nu de kiezer moeten overtuigen van het tegendeel, maar andere partijen zullen hem daar haarfijn op gaan wijzen in de komende debatten. Ervan uitgaande dat ie daaraan zal deelnemen uiteraard. De bal ligt nu goeddeels bij Wilders.quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Veel plezier met je baantje bij milieudefensie, ik ga niet met jou in discussie als jij mijn zinnen verdraait.
Lees het gesprek eens terug zou ik zeggen en het word je vanzelf duidelijk.
Ik ook. Phpquote:Op vrijdag 16 april 2010 23:29 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Cool je was m'n ninja-edit voor
Weet je php, ik heb bij jou altijd het idee dat jij best doorhebt wat een opportunistische insteek de PVV heeft en hoe hun ideologie in feite berust op drijfzand. Maar op een of andere manier laat je je daardoor nooit van de wijs brengen. Daar heb ik best bewondering voor.
Dankje. Maar jij zit toch ook een beetje in de pvv/vvd hoek?quote:
Nou en? Ik zit in de antiPVVhoek, maar ik heb ook niets dan respect voor jou, hoe je je mening blijft verkondigen, hoeveel emmers stront je daarmee ook over je heenkrijgt.quote:Op zaterdag 17 april 2010 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dankje. Maar jij zit toch ook een beetje in de pvv/vvd hoek?
Dankjewelquote:Op zaterdag 17 april 2010 19:26 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou en? Ik zit in de antiPVVhoek, maar ik heb ook niets dan respect voor jou, hoe je je mening blijft verkondigen, hoeveel emmers stront je daarmee ook over je heenkrijgt.
Ik ben blij dat er in ieder geval nog iemand hier is die openlijk voor zijn PVVvoorkeur uitkomt.
PHP
quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:29 schreef Thomas B. het volgende:
Dit is eng. Ongeacht wat voor incompetentie en extremisme er bij PVV te zien valt, bewonderen (!) jullie iemand die dat volmondig blijft steunen. Het bewonderen van dogmatsicche partijloyaliteit... Ben ik de Elsevier Zone binnengelopen?quote:
Elsevier Zone?quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:54 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Dit is eng. Ongeacht wat voor incompetentie en extremisme er bij PVV te zien valt, bewonderen (!) jullie iemand die dat volmondig blijft steunen. Het bewonderen van dogmatsicche partijloyaliteit... Ben ik de Elsevier Zone binnengelopen?
Op het internet een fatsoenlijke discussie voeren en nog erger, op FOK! een inhoudele politieke discussie volgen, zonder flames... De dag dat dat gebeurt moeten alle varkensboeren netten kopen om hun vee dat net weggevlogen is te vangen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
DankjewelDat doet me goed aangezien de reacties die ik krijg niet over viooltjes en rozen gaan. Maar dat 2e wat je zei is wel belangrijk, ''wederzijds'' respect. Daar draait het om, ongeacht je politieke voorkeur of wat dan ook. De discussies zouden zoveel prettiger zijn als iedereen zich aan die wijsbegeerte zou houden.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:18 schreef Morthill het volgende:
[..]
Op het internet een fatsoenlijke discussie voeren en nog erger, op FOK! een inhoudele politieke discussie volgen, zonder flames... De dag dat dat gebeurt moeten alle varkensboeren netten kopen om hun vee dat net weggevlogen is te vangen.
Ik heb respect voor een individu die zijn eigen mening aan blijft hangen, hoezeer de groep ook druk zet.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:54 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Dit is eng. Ongeacht wat voor incompetentie en extremisme er bij PVV te zien valt, bewonderen (!) jullie iemand die dat volmondig blijft steunen. Het bewonderen van dogmatsicche partijloyaliteit... Ben ik de Elsevier Zone binnengelopen?
Een combinatie tussen de Twilight Zone en Bizarro World. Een plaats waar normale natuurwetten niet gelden, en een plek waar waanzin regeert. Kortom, de Republikeinse partij, Wilders, Glenn Beck, noem ze maar op.quote:
Er wordt gesteld dat PVV opportunistisch is en op drijfzand gebaseerd, en dat php dat ook doorheeft. Jij bewondert iemand die zo'n partij blijft steunen. Ik vind het een schande voor de democratie dat we willen en wetens op politici/partijen stemmen waarvan we weten dat het bagger is.quote:Hier is ruimte voor álle partijen, dus ook voor de PVV, en voor de mensen die van plan zijn om op de PVV te gaan stemmen.
En iemand als Php, die vol vuur 'zijn' partij verdedigt, elke dag weer, bewonder ik. Want dat valt niet mee in je eentje, want zo zal hij dat weleens voelen aangezien ik verder niet veel PVV-stemmers hier zie.
Een beetje het David en Goliath-verhaal.
Ik wens onder geen beding geassocieerd te worden met partijen als Voorpost!quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Een combinatie tussen de Twilight Zone en Bizarro World. Een plaats waar normale natuurwetten niet gelden, en een plek waar waanzin regeert. Kortom, de Republikeinse partij, Wilders, Glenn Beck, noem ze maar op.
[..]
Er wordt gesteld dat PVV opportunistisch is en op drijfzand gebaseerd, en dat php dat ook doorheeft. Jij bewondert iemand die zo'n partij blijft steunen. Ik vind het een schande voor de democratie dat we willen en wetens op politici/partijen stemmen waarvan we weten dat het bagger is.
En wat te denken van die Voorposter? Hij is ook alleen in zijn extremistische ideeen hier op Fok. Beetje David en Goliath verhaal. Hij gaat vol vuur voor zijn vereniging, elke dag weer. Laten we hem ook gaan bewonderen.![]()
En dan ook nog zegen dat er weinig PVV-stemmers hier zijn. Dat is nu een typische uitspraak in de Elsevier Zone.
Ja, "druk".quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:34 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik heb respect voor een individu die zijn eigen mening aan blijft hangen, hoezeer de groep ook druk zet.
Hij wordt dus bewonderd voor de manier waarop hij voor zijn partij opkomt, ondanks dat de partij het zichzelf moeilijk maakt. Mij ontgaat de relevantie van het feit dat de partij toevallig de PVV is. Hij verdient gewoon respect voor de manier waarop hij zijn partij hier verdedigt. Of het de PVV is, of de SGP, SP, CDA, GroenLinks is, is niet interessant.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:34 schreef Montov het volgende:
[..]
Een combinatie tussen de Twilight Zone en Bizarro World. Een plaats waar normale natuurwetten niet gelden, en een plek waar waanzin regeert. Kortom, de Republikeinse partij, Wilders, Glenn Beck, noem ze maar op.
[..]
Er wordt gesteld dat PVV opportunistisch is en op drijfzand gebaseerd, en dat php dat ook doorheeft. Jij bewondert iemand die zo'n partij blijft steunen. Ik vind het een schande voor de democratie dat we willen en wetens op politici/partijen stemmen waarvan we weten dat het bagger is.
En wat te denken van die Voorposter? Hij is ook alleen in zijn extremistische ideeen hier op Fok. Beetje David en Goliath verhaal. Hij gaat vol vuur voor zijn vereniging, elke dag weer. Laten we hem ook gaan bewonderen.![]()
En dan ook nog zegen dat er weinig PVV-stemmers hier zijn. Dat is nu een typische uitspraak in de Elsevier Zone.
Nee, dit soort reacties, dáár moet je bewondering voor hebben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat wordt je ook niet, echter heb je het leesvermogen van een analfabetisch washandje. Je partijkeuze is dan ook niet vreemd.
quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:41 schreef Montov het volgende:
[..]
Dat wordt je ook niet, echter heb je het leesvermogen van een analfabetisch washandje. Je partijkeuze is dan ook niet vreemd.
Die user van Voorpost zou best wel eens extremistische ideeën ''kunnen'' hebben. Jij stelt sarcastisch dat wij hem dan ook maar moeten bewonderen, wat impliceert dat ik dus ook extremistisch ben.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:34 schreef Montov het volgende:
[..]
[..]
Het begrip respect wordt hier uitgehold. Het verdient helemaal niets.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:43 schreef Ferdo het volgende:
Hij verdient gewoon respect voor de manier waarop hij zijn partij hier verdedigt.
Dit verdient respect, voor de manier waarop hij zijn partij verdedigt? Elsevier Zone.quote:Op vrijdag 16 april 2010 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zeker wel. En idd, die gemeenteraadscoalitie hebben ze expres verknalt, boeie. Zolang ze het straks maar niet verknallen.
Jij hebt liever dat ik het goedpraat door te zeggen dat het door de ''linkse kerk'' komt? Ik ben gewoon eerlijk. Moet jij ook doen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Het begrip respect wordt hier uitgehold. Het verdient helemaal niets.
Phpmystyle verdedigt zijn partij door de Nederlandse rechtsstaat af te kraken, door Wilders' visie op detentie zonder proces goed te praten onder het motto "Zachte heelmeesters maken stinkende wonden"
Of, de uitspraak waar het allemaal mee begon:
[..]
Dit verdient respect, voor de manier waarop hij zijn partij verdedigt? Elsevier Zone.
Wat bedoel je hiermee?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:56 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
[..]
Die user van Voorpost zou best wel eens extremistische ideeën ''kunnen'' hebben.
Ik vergelijk jullie omdat jullie beide "in je eentje" tegen de rest ingaan. Uiteraard sta jij niet in je eentje want je steunt een partij die kans maakt om de grootste partij van Nederland te worden, maar ja, ik heb dat dan ook niet verzonnen.quote:Jij stelt sarcastisch dat wij hem dan ook maar moeten bewonderen, wat impliceert dat ik dus ook extremistisch ben.
Jouw bewondering is betekenisloos en daar mis ik niets aan. Maar ik sta hier alleen tegen de groepsdruk van 3 crewleden en een andere user, David en Goliath mensen, verdien ik niet respect?quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:46 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, dit soort reacties, dáár moet je bewondering voor hebben.
Als je erin slaagt je punt te maken zonder je medemensen te denigreren, waarom niet?quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:18 schreef Montov het volgende:
[..]
Wat bedoel je hiermee?
[..]
Ik vergelijk jullie omdat jullie beide "in je eentje" tegen de rest ingaan. Uiteraard sta jij niet in je eentje want je steunt een partij die kans maakt om de grootste partij van Nederland te worden, maar ja, ik heb dat dan ook niet verzonnen.
[..]
Jouw bewondering is betekenisloos en daar mis ik niets aan. Maar ik sta hier alleen tegen de groepsdruk van 3 crewleden en een andere user, David en Goliath mensen, verdien ik niet respect?
Of gewoon regelmatig gebash, gezuig en getroll. Verder heeft het feit voor wie ik al dan niet respect heb, helemaal niets te maken met de waarde van het woord. Of met jou natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:38 schreef Montov het volgende:
[..]
Ja, "druk".Of gewoon argumentatie, voorbeelden en recente ontwikkelingen...
Wat een devaluatie van het woord respect.
Paars+quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:06 schreef Dichtpiet. het volgende:
Dit is ongeveer het gemiddelde (heb de restzetels aan de 3 grootste partijen gegeven):
CDA 29
PvdA 32
SP 10
VVD 26
PVV 20
GL 10
CU 7
D66 12
SGP 2
PvdD 2
Ik denk dat in Paars+ VVD gek begint te doen wanneer rechts tijdens de kabinetsperidoe een meerderheid heeft in de peilingen.quote:
Ik denk dat de VVD sowieso gek gaat doen in zo'n kabinet. De paarse VVD bestaat niet meer, ze is diepblauw, conservatiever dan ooit.quote:Op maandag 19 april 2010 13:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik denk dat in Paars+ VVD gek begint te doen wanneer rechts tijdens de kabinetsperidoe een meerderheid heeft in de peilingen.
ik zie nog eerder PvdA en CDA weer samen regeren.quote:Op maandag 19 april 2010 13:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik denk dat de VVD sowieso gek gaat doen in zo'n kabinet. De paarse VVD bestaat niet meer, ze is diepblauw, conservatiever dan ooit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |