Der staat dat ik het des net door hebquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:16 schreef swarmahoer het volgende:succes jongens, wie legt het ts even uit
Inderdaad. Buiten Fok wordt de verwarring ook al verspreid: http://snowboarding.hyves.nl/polls/4836429/2_keer_de_helft_isquote:
quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:25 schreef Yreal het volgende:
en om even te bewijzen dat ik et snap
Twee keer de helft
2 x 1/2 = 1
de helft x de helft = 0,25
Mag ik nu een biertje?
quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:25 schreef Yreal het volgende:
Twee keer de helft
2 x 1/2 = 1
Mag ik nu een biertje?
Als je de helft x de helft moest doen stond dat er wel. Je moet niet twee keer de helft doen maar twee vermenigvuldigen met de helftquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:25 schreef Yreal het volgende:
Twee keer de helft
2 x 1/2 = 1
Mag ik nu een biertje?
Idd, sommige users zijn ECHT dom.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:27 schreef Rijpie het volgende:
[..]
wat jij nu doet is twee keer een half, niet twee keer de helft
Daar ga je al de fout in. De 2e keer doe je natuurlijk de helft van 0.5, wat dus 0.25 is.quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:26 schreef henrydg het volgende:
Volgens mij is het zo :
1
daar de helft van = 0.5
2 keer de helft ( van 1 )
Trollquote:Op dinsdag 6 april 2010 23:26 schreef henrydg het volgende:
Volgens mij is het zo :
1
daar de helft van = 0.5
2 keer de helft ( van 1 )
2 * 0.5 = 1
op een rekenmachine typ je het dan zo
2*(1/2) = 1
idd omdraaienquote:Op woensdag 7 april 2010 00:09 schreef Dastan het volgende:
Twee keer de helft is de helft maal twee.
Dus 2 staat gelijk aan 1/2?quote:Op dinsdag 6 april 2010 23:56 schreef Ethanolic het volgende:
dude?ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou
2x1/2 = 1/2 x 1/2
Foutquote:Op woensdag 7 april 2010 09:30 schreef TheKC het volgende:
twee keer de helft
twee = 2
de helft = 0,5
keer = x
2 x 0,5 = 1
Opgelost, slotje.
Friet?quote:Op woensdag 7 april 2010 11:13 schreef Mr.Houdoe het volgende:
Al die mensen in dit topic die de "meme" nog niet kennen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor wiskundige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor normale mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 13:22 schreef Stofzuigerzak het volgende:
Als ik jouw twee keer een halve taart geef hoeveel taart heb je.
Antwoord voor vadsige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor wiskundige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor normale mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
mmmm lekker 1 taart![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 13:38 schreef Furdinand het volgende:
Er heeft nooit iemand gezegd dat "de helft" de helft van 1 is stelletje idioten._!
![]()
Goh.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:38 schreef Furdinand het volgende:
Er heeft nooit iemand gezegd dat "de helft" de helft van 1 is stelletje idioten.![]()
Het is frites.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.![]()
Antwoord voor vadsige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor wiskundige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor normale mensen:Antwoord voor mensen met kennis van de Nederlandse taal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.![]()
Antwoord voor vadsige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor wiskundige mensen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Antwoord voor normale mensen:Ja leuk maar daar gaat dit topic niet over, hier gaat het over 2x de helft, niet 2x een half.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In dit geval geef je dus iemand de helft van een taart, en daar dan weer de helft van (2x de helft), dan heb je dus een kwart taart.Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾![]()
Neenquote:Op woensdag 7 april 2010 13:48 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja leuk maar daar gaat dit topic niet over, hier gaat het over 2x de helft, niet 2x een half.
In dit geval geef je dus iemand de helft van een taart, en daar dan weer de helft van (2x de helft), dan heb je dus een kwart taart.![]()
Wellus.quote:Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾![]()
Ok het probleem met deze kreet en waarom jullie er niet uit komen heeft te maken met de Nederlandse taal. De Nederlandse taal is geen formele taal.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:48 schreef mstx het volgende:
[..]
Ja leuk maar daar gaat dit topic niet over, hier gaat het over 2x de helft, niet 2x een half.
In dit geval geef je dus iemand de helft van een taart, en daar dan weer de helft van (2x de helft), dan heb je dus een kwart taart.
Voorbeeld:
Piet en kees of koos meekomen!!!! Wie moet er nu mee komen? Piet en Kees? Piet en Koos?
Nu voor "twee keer de helft"
Is dit 2x(1/2) of (1/2)*(1/2)?
Je komt er dus niet uit omdat de Nederlandse taal niet formeel is. Het antwoord kan dus 1/4 of 1 zijn.![]()
![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 13:45 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Antwoord voor mensen met kennis van de Nederlandse taal:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ow in het geval van TS is het duidelijk.
Hij snapt twee keer de helft niet dus of hij snapt niks of een heeeeeel klein beetje![]()
![]()
2 keer de helft (van 2 dus)
2x 1 dus
= 2
dus 2x de helft = 2Op dinsdag 16 maart 2010 18:45 schreef henrydg het volgende:
Wat is er mis met de Prius?
[ afbeelding ]
Ik vind 't een hele mooie auto.![]()
quote:3 mogelijkhedenquote:Op woensdag 7 april 2010 14:00 schreef Stofzuigerzak het volgende:
[..]
Ok het probleem met deze kreet en waarom jullie er niet uit komen heeft te maken met de Nederlandse taal. De Nederlandse taal is geen formele taal.
Voorbeeld:
Piet en kees of koos meekomen!!!! Wie moet er nu mee komen? Piet en Kees? Piet en Koos?
Nu voor "twee keer de helft"
Is dit 2x(1/2) of (1/2)*(1/2)?
Je komt er dus niet uit omdat de Nederlandse taal niet formeel is. Het antwoord kan dus 1/4 of 1 zijn.
1. Piet en Kees
2. Koos alleen
3. Piet en Kees en KoosNietusquote:![]()
De enige reden voor al deze verwarring is het nalaten van het gebruiken van haakjes.Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.![]()
Nee hoor.quote:Op woensdag 7 april 2010 15:00 schreef Zero17 het volgende:
De enige reden voor al deze verwarring is het nalaten van het gebruiken van haakjes.![]()
Je hebt 2 opties:
1) Twee, keer, de helft
2) Twee keer, de helft
ad 1 = 2 * 0,5 = 1
ad2 = 0,5 * 0,5 = 0,25
SLOTJE!I feel kinda Locrian today![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:02 schreef starla het volgende:
Je hebt 2 opties:
1) Twee, keer, de helft
2) Twee keer, de helft
ad 1 = 2 * 0,5 = 1
ad2 = 0,5 * 0,5 = 0,25
SLOTJE!![]()
![]()
![]()
de laatste 4 posts van jou bestaan alleen uit een ontkenningquote:
wat ben je? een in de kastzittende flikker die SP stemt?
I feel kinda Locrian today![]()
Ja en jij bent vanaf nu mijn bilmaatje, op jouw verzoekquote:Op woensdag 7 april 2010 15:09 schreef starla het volgende:
[..]
de laatste 4 posts van jou bestaan alleen uit een ontkenning
wat ben je? een in de kastzittende flikker die SP stemt?![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:14 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Ja en jij bent vanaf nu mijn bilmaatje, op jouw verzoek
I feel kinda Locrian today![]()
quote:Op woensdag 7 april 2010 15:48 schreef Olle. het volgende:
geweldig topic, goeie humor en een uitsteken niveau!![]()
[ afbeelding ]
De helft van de helft is inderdaad 1/4![]()
Dat is het hele punt..quote:This crypto stuff is all hype anyway, nothing will ever replace Windows 10.![]()
Wellusquote:Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
👾
Forum Opties Forumhop: Hop naar: