er worden ook heel veel honden gewoon afgegeven aan de poort an de vrijwilligers met de mededeling ïk hoef hem/haar niet meer alsjeblieft. niet te geloven maar waar.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:13 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Maar de honden in de dodingsstations zijn niet de enige honden die gered worden toch?
Ik zou hoe hard het ook is voor het grote plaatje die honden sowieso laten schieten en voorkomen dat ze daar terecht komen, zodat je die dodingsstations niet spekt, want dat vind ik echt misselijkmakend, het idee dat die mensen daar 100 euro per hond vangen zonder er enige moeite voor hoeven te doen.
En daarom zou ik nooit met ACE in zee willen gaan, omdat je geld dan niet op de goede plek terecht komt, en er ook andere honden zijn die je kan rennen zonder bloedgeld te dokken.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:17 schreef bigsan het volgende:
[..]
er worden ook heel veel honden gewoon afgegeven aan de poort an de vrijwilligers met de mededeling ïk hoef hem/haar niet meer alsjeblieft. niet te geloven maar waar.
de honden die buiten zijn gezet of afgegeven worden opgehaald en naar de dodingstations gebracht en krijgen daar 10 dagen de tijd en daar springen de organisatie te hulp niet alleen ACE.
er zitten zoveel organisaties in Spanje die hetzelfde doen. en het is idd misselijkmakend en ziek dat er voor betaald moet worden met dat is helaas een feit op dit moment. ook dit stoot elke organisatie tegen de borst maar je kan er niets aan doen je moet het gewoon betalen om een hond van de dood te redden.
de hond heeft zeker wel veiligheid, en vele vrijwilligers als baasje, lijden doet hij niet want heeft geen pijn.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:16 schreef Cat22 het volgende:
[..]
(als de quote niet klopt wil een modje hem dna fixen please?)
Je zegt zelf dat de kans heel klein is. Ik vind een hond met een handicap die jarenlang in een asiel zit, zonder baas, zonder vertrouwen, zonder veiligheid, een stuk zieliger dan diezelfde hond die vrij snel geëuthanaseerd wordt en niet meer hoeft te lijden.
Vind ik dus persoonlijk he. Maar iedereen heeft daarin zijn of haar eigen mening.
precies, en die keuze maken de organisaties omdat ze respect hebben voor die dieren.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:19 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Niks moet he.
Het is een keus van ACE om dat te doen.
Ik zag echt liever dat ze het geld ergens anders in investeerden, er is altijd geldtekort toch?
Laat dat die dodingsstations niet meer de lachende derden zijn en help er andere honden mee.
nee dat begrijpt iedereen denk ik wel want hier zijn instellingen en inrichtingen en heel veel faciliteiten om je te helpen. ZELFS HONDEN (smile).quote:Op zondag 4 juli 2010 15:57 schreef senesta het volgende:
[..]
Als iemand mij blind in een hokje zou willen stoppen voor de rest van mijn leven zou ik ze niet bepaald dankbaar zijn eerlijk gezegd hoor.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:33 schreef bigsan het volgende:
[..]
nee dat begrijpt iedereen denk ik wel want hier zijn instellingen en inrichtingen en heel veel faciliteiten om je te helpen. ZELFS HONDEN (smile).
en de organisaties doen voor de honden wat de instellingen en inrichtingen voor de mensheid doet.
je zal nooit in een hokje geplaatst worden hier.
een hond leeft ook heel anders dan een mens. dus ik vind dat je eigenlijk die vergelijking niet kan maken.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:32 schreef oh-oh het volgende:
Bigsan, je moet echt ophouden met mensen met dieren te vergelijken...
Zie je zelf niet hoe krom dat is?
de honden worden altijd in Spanje gecastreerd/gesteriliseerd want er mag NOOIT meer mee gefokt worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:03 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je het hier nu over adoptie op afstand, of over dat de hond dan hierheen komt voor die 250 euro? Want het gaat er juist om dat de honden dáár gecastreerd worden, die daar blijven.
dat mag je lulkoek vinden maar zo denk ik er wel over en ik denk velen met mij.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:38 schreef oh-oh het volgende:
Nou dat vind ik echt lulkoek.
Ik heb heel veel respect voor dieren, maar je kan mensen niet vergelijken met dieren in wat ze nodig hebben en in hoe ze leven.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:39 schreef bigsan het volgende:
[..]
de honden worden altijd in Spanje gecastreerd/gesteriliseerd want er mag NOOIT meer mee gefokt worden.
ik dacht dat dat toch wel duidelijk was. dat staat op de site.
en dit is het adopties bedrag wat je betaalt om ze hier heen te halen.
adoptie op afstand kan altijd voor elk bedrag wat je maar wilt.
hihihhi ja idd we begrijpen elkaar even verkeerd maar dat krijg je met schrijven.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:48 schreef Greys het volgende:
[..]
We praten langs elkaar heen...
Dus klaarblijkelijk is het toch nog niet duidelijk
Ik begrijp dat de hond die je hierheen haalt bij adoptie gecastreerd/gesteriliseerd wordt.
Een aantal mensen hier hebben echter liever dat de honden dáár (dus niet de adoptiehonden) worden gecastreerd om nakomelingen te voorkomen. Dus dat het geld wordt besteed aan castratie van de honden die gewoon daar blijven, die daar al wonen/zwerven/etc.
Dus we hebben het allebei over iets anders.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:45 schreef oh-oh het volgende:
Vaak is het echt niet dierwaardig om dieren maar in leven te houden omdat mensen ze vaak vermenselijken, daar moet je ook eens goed over nadenken hoor.
Scheelt ook weer een hoop dierenleed.
En dat is dan nog wel met de beste bedoelingen , maar toch vaak niet diervriendelijk helaas.
Precies, al het geld dat de stichtingen nu naar de dodingsstations brengen, kan zoveel beter besteed worden. Maar doordat de stichtingleden zo geraakt zijn door de zieligheid van de honden (en ze zijn ook echt zielig), gaat het geld naar enkele individuele honden en niet naar de oorzaak van het probleem.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:02 schreef Cat22 het volgende:
Bigsan, nu heb je het alleen over honden die een baasje hebben. Ik zou liever zien dat jullie geld steken in het castreren van de zwerfhonden. Steek het geld wat je nu naar de dodingsstations doet in een mobiele operatiekamer of wat dan ook, werf lokaal vrijwilligers, leg contact met dierenartsen, ga in overleg met de gemeente en ga de straat op om die honden te vangen, te castreren en weer vrij te laten. Dan heb je na 1 generatie een heel stuk van het zwerfhondenprobleem opgelost. En zijn er een stuk minder honden die naar een asiel of dodingsstation moeten.
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:02 schreef Cat22 het volgende:
Bigsan, nu heb je het alleen over honden die een baasje hebben. Ik zou liever zien dat jullie geld steken in het castreren van de zwerfhonden. Steek het geld wat je nu naar de dodingsstations doet in een mobiele operatiekamer of wat dan ook, werf lokaal vrijwilligers, leg contact met dierenartsen, ga in overleg met de gemeente en ga de straat op om die honden te vangen, te castreren en weer vrij te laten. Dan heb je na 1 generatie een heel stuk van het zwerfhondenprobleem opgelost. En zijn er een stuk minder honden die naar een asiel of dodingsstation moeten.
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:21 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Precies, al het geld dat de stichtingen nu naar de dodingsstations brengen, kan zoveel beter besteed worden. Maar doordat de stichtingleden zo geraakt zijn door de zieligheid van de honden (en ze zijn ook echt zielig), gaat het geld naar enkele individuele honden en niet naar de oorzaak van het probleem.
Je kunt dan wel blijven roepen dat we er niks over kunnen/mogen zeggen tot we er zelf een keer zijn gaan kijken. Ik denk dat iedereen hier wel eens de verschikkelijke beelden heeft gezien. Afreizen naar Spanje is daar tegenwoordig echt geen noodzaak meer. Iedereen weet hier dus best wel waar het over gaat.
Het is de mentaliteit van de bevolking die moet worden aangepakt. Daar is waar het probleem zit. Met een slimme campagne, handige marketing en goede voorlichting kun je zoveel bereiken. Veel meer dan dat er nu wordt bereikt door de talloze goede doelen. Wanneer de handen ineen geslagen worden, zal dit echt niet zo onmogelijk zijn als je het nu doet voorkomen.
Het is daar inderdaad gewoon dat mensen hun hond daar komen afgeven omdat ze hem niet meer hoeven. Maar gebeurt dat in NL niet net zo goed? Asiels hebben hier dagelijks mee te maken, ik noem bijvoorbeeld de beruchte vakantieperiode. Ook die mensen hebben een ietwat vreemde norm van met dieren omgaan, maar gelukkig is dit niet de maatstaf in NL. En dat kan in Spanje ook gebeuren.
Als er maar eens over na gedacht werd. Er zijn zoveel organisaties, wanneer die beter zouden samenwerken zou er zoveel bereikt kunnen worden. Neem bijvoorbeeld eens contact op met een andere organisatie die al wel veel bereikt heeft. Ik denk bijvoorbeeld aan Greenpeace, CAS, of iets anders. Leer iets van de manier waarop zij werken. Daar zouden stichtingen als ACE veel aan hebben.
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:30 schreef bigsan het volgende:
[..]
ik ben het helemaal met je eens. ik kan alleen maar zeggen
pak het heft in handen en ga het opzetten
en laat me alsjeblieft weten wanneer het gelukt is.
want zoals ik al zo vaak eerder heb geschreven ga alle goede ideen die jullie hebben dan ten uitvoer brengen. leg dat niet bij de organisaties want die zijn er zelf druk mee bezig en dat is zo makkelijk om de vinger te wijzen of het af te schuiven. hoe meer mensen helpen hoe eerder dit probleem kan worden opgelost.
en van die 40 euro red je het niet helaas.
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:39 schreef Cat22 het volgende:
Zoals ik het lees is de organisatie waaraan jij verbonden bent hier helemaal niet mee bezig. Jullie proberen het probleem op een andere manier aan te pakken. En ik denk dat wel duidelijk is hoe ik over die manier denk.
Ik vang zelf zwerfkatten op (in Nederland) dus ik voel me niet echt aangesproken als je zegt dat ik niks aan het zwerfdierenprobleem doe. Ik doe het alleen op een andere manier, eentje die mij veel meer aanspreekt en waarvan ik denk dat het écht iets oplost.
klopt maar dan zitten we hier voor lucht en onze tijd te verdoen.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Je hebt voor een deel best gelijk hoor, dat daden beter zijn dan woorden.
Maar het is niet zo dat je alleen aan zo'n/deze discussie kunt en mag meedoen als je ook daadwerkelijk iets gaat doen en het op gaat zetten
daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar hoe je daar in staat dan en wat je doet hieraan.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:39 schreef Cat22 het volgende:
Zoals ik het lees is de organisatie waaraan jij verbonden bent hier helemaal niet mee bezig. Jullie proberen het probleem op een andere manier aan te pakken. En ik denk dat wel duidelijk is hoe ik over die manier denk.
Ik vang zelf zwerfkatten op (in Nederland) dus ik voel me niet echt aangesproken als je zegt dat ik niks aan het zwerfdierenprobleem doe. Ik doe het alleen op een andere manier, eentje die mij veel meer aanspreekt en waarvan ik denk dat het écht iets oplost.
absoluut niet. maar ga ze ook niet vertellen hoe ze het wel moeten doen vanuit je luie stoel.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:52 schreef oh-oh het volgende:
Jij legt toch uit wat ze doen ?
Dat hoeven wij toch maar niet klakkeloos puur en alleen geweldig en goed te vinden?
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:46 schreef bigsan het volgende:
[..]
klopt maar dan zitten we hier voor lucht en onze tijd te verdoen.
want dan zit ik me alleen maar te verdedigen voor jan doedel en die tijd had ik dan beter kunnen besteden.
je probeert toch dan iets op te lossen toch! het is zo makkelijk om te oordelen en veroordelen over organisaties. dat vind ik niet eerlijk als je niet weet wat ze allemaal doen.
quote:Op zondag 4 juli 2010 17:54 schreef bigsan het volgende:
[..]
absoluut niet. maar ga ze ook niet vertellen hoe ze het wel moeten doen vanuit je luie stoel.
(even zo omdat de layout hier nog steeds weg is)quote:daar ben ik wel erg nieuwsgierig naar hoe je daar in staat dan en wat je doet hieraan.
tuurlijk staan ze open voor ideen. maar de asiels zijn afhankelijk van vrijwilligers en die zijn er niet zoveel.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
J
Die stichtingen die daar toch al honden redden hebben toch ook best wat aan mensen die met ze meedenken? Of staan ze totaal niet open voor andere manieren die misschien nóg beter zouden zijn dan de manier waarop ze nu werken?
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:01 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind niet dat wij hoeven te verantwoorden wat we wel doen hoor.
Los daarvan denken we al kritisch na over waar we wel of niet een dier zouden willen adopteren, das al heel wat, anders posten we hier niet.
Same here. En aangezien wij weten wat zij (?) doet mag ze van mij ook weten wat ik doe. Om het plaatje even compleet te maken.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
We hoeven ons ook absoluut niet te verantwoorden, maar ik wilde de 'vanuit je luie stoel' van Bigsan toch even enigszins rechtzetten.
precies over adoptie in het buitenland. maar de topic is begonnen over ACE en wordt steeds aangehaald met ACE. ik spreek over organisaties , soms over ace omdat het niet anders kan.quote:Op zondag 4 juli 2010 17:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Het gaat hier over een hond uit het buitenland adopteren.
Niet alléén maar over Ace...
En je bent wel erg zwart wit, waarom nou? Dus óf we moeten het allemaal met je eens zijn, of je vindt het zonde van je tijd. Da's helemaal niet waar, je hebt heel interessante dingen gezegd, dingen die mensen wellicht nog niet wisten. Maar dat hoeft dan nog steeds niet te betekenen dat we allemaal direct zelf een stichting gaan oprichten en even wetten kunnen gaan veranderen.
Een aantal mensen hier heeft al drie jaar asielacties hier op FOK! opgezet om de asieldieren hier in Nederland te helpen. Of de stichting Dierenthuis die afgedankte asieldieren die niemand wilde een liefdevol huis te bieden. Kortom, er zijn mensen zat hier die op hun eigen manier goede dingen voor dieren doen. Zwerfkittens in hun huis opvangen via de stichting Redcat, noem maar op.
Kortom, we doen allemaal goede dingen op onze eigen manier. Dat we niet direct onze eigen ideeën allemaal over hoe het zou moeten gaan in het buitenland in de praktijk kunnen of willen brengen, dat betekent echt niet dat we dan uitgepraat zijn. Als jij vindt dat je dan je tijd verdoet is dat jouw keuze natuurlijk
Iedereen hier geeft al aan dat ze het niet eens zijn met de wijze waarop ACE "helpt" dus waarom zouden wij ACE willen helpen?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:12 schreef bigsan het volgende:
[..]
precies over adoptie in het buitenland. maar de topic is begonnen over ACE en wordt steeds aangehaald met ACE. ik spreek over organisaties , soms over ace omdat het niet anders kan.
nee jullie hoeven het niet eens te zijn met mij. ik vind alleen en daar blijf ik bij dat je eerst zelf moet wezen kijken en praten met de organisaties daar. er wordt zo makkelijk gezegd doe dit doe dat en dan komt het goed.helaas is dat niet zo was het maar waar.
je hoeft geen stichting op te zetten dat heb ik nooit gezegd maar kom ons helpen.
ik vind het geweldig wat alle mensen doen om dieren te helpen waar ook ter wereld. want ik blijf het zeggen. ieder levend wezen heeft recht op een liefdevol leven.
en de een doet het voor honden de ander voor katten, of apen paarden ezels etc.etc.etc. het maakt mij niet uit. ik ga er van uit dat een ieder die helpt het goed voor heeft met dieren.
ik vind dat er te weinig informatie is opgevraagd bij de organisaties zelf om zo te oordelen over ze.
er wordt van alles van internet gehaald. en natuurlijk staan daar waar en onwaarheden. maar baseer daar je oordeel niet op. want ieder verhaal heeft twee kanten.
he Cat ik vroeg dit echt puur uit interesse niets anders hoor.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:11 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Same here. En aangezien wij weten wat zij (?) doet mag ze van mij ook weten wat ik doe. Om het plaatje even compleet te maken.
Bigsan: Greys zegt wel heel bescheiden dat een aantal mensen 3 keer de Fok! asielactie hebben opgezet, maar zij is dus één van die drie mensen en steekt daar heel veel tijd in.
kijk dat bedoel ik dus Greys. ik heb het niet over ACE ik heb het over organisaties.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:14 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Iedereen hier geeft al aan dat ze het niet eens zijn met de wijze waarop ACE "helpt" dus waarom zouden wij ACE willen helpen?
Prima dat je het vroeg. Alleen was het vriendelijker overgekomen als je eerst had gevraagd wat wij doen voor de dieren en daarna had bedacht of je nog steeds vond dat wij vanuit de luie stoel redeneren.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:16 schreef bigsan het volgende:
[..]
he Cat ik vroeg dit echt puur uit interesse niets anders hoor.
dat vind ik dus zo vervelend van mailen.
misschien dat wat jij doet er ook nog punten tussen zitten voor ons.
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:12 schreef bigsan het volgende:
je hoeft geen stichting op te zetten dat heb ik nooit gezegd maar kom ons helpen.
Jij bent toch van Ace en jij zegt help ons, hoe moet ik dan raden dat jij met ons andere mensen bedoelt dan jijzelf?quote:Op zondag 4 juli 2010 18:18 schreef bigsan het volgende:
[..]
kijk dat bedoel ik dus Greys. ik heb het niet over ACE ik heb het over organisaties.
als je ACE niet wilt helpen doe je het niet. doe ik ook niet. ik help andere organisaties.er zijn er genoeg.
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jij bent toch van Ace en jij zegt help ons, hoe moet ik dan raden dat jij met ons andere mensen bedoelt dan jijzelf?
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:20 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Jij bent toch van Ace en jij zegt help ons, hoe moet ik dan raden dat jij met ons andere mensen bedoelt dan jijzelf?
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:24 schreef bigsan het volgende:
[..]
nou sorry maar ik denk dat jij je beter met iets anders kan gaan bemoeien. want je weet niet eens wat ik doe. hemeltje lief. je bemoeit je dus met dingen en je weet niet eens waar je het over hebt.
ga de hele topic maar lezen daar staat het geloof ik 4x in vermeld.
Ik weet dat jij voorstander bent van dieren naar Nederland halen, en ik weet dat de mensen in dit topic hier niet achter staan. Wanneer jij dan zegt dat wij JULLIE/ONS moeten helpen, dan zeg jij dat wij moeten helpen met dieren naar Nederland halen.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:24 schreef bigsan het volgende:
[..]
nou sorry maar ik denk dat jij je beter met iets anders kan gaan bemoeien. want je weet niet eens wat ik doe. hemeltje lief. je bemoeit je dus met dingen en je weet niet eens waar je het over hebt.
ga de hele topic maar lezen daar staat het geloof ik 4x in vermeld.
Ja, je hebt gelijk hoor. Ik heb 't zelf voor 't gemak ACE genoemd omdat ze hetzelfde doen en ik anders geen naam had, dat is mijn fout.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:24 schreef Greys het volgende:
[..]
Zij wás van Ace. Niet meer, toch?
Daar ging toch heel die onenigheid met Mevr. vd Waal over?
hoe moet ik het dan noemen als er alleen maar gezegd wordt hoe we het moeten doen maar je er zelf niets voor doet. ik zeg nogmaals een ieder die iets doet voor wat voor dier ook (heb ik ook al meerdere keren gezegd) is helemaal top.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat heb je inderdaad niet gezegd, maar je had het wel over onze luie stoel
En wij doen onze eigen dingen om dieren te proberen te helpen, zoals de dingen die ik hier net genoemd heb. Dus óók als we geen vrijwilliger zijn bij Ace of een andere stichting, dan doen we weer andere dingen, nogmaals, zoals net genoemd.
Cat22 heeft bijvoorbeeld heel vaak zwerfkatten nestjes in haar huis, waar ze voor zorgt en waar ze vaak 's nachts voor haar bed uit moet om ze te verzorgen. Da's weer heel iets anders dus, maar wel haar bijdrage aan dierenwelzijn. En een heel goede en tijdrovende bijdrage. Dan kan ze dus niet ook nog eens vrijwilliger bij een stichting worden, maar dan mag ze nog steeds hier haar ideeën neerzetten over hoe dat soort stichtingen in haar ogen beter zouden kunnen werken.
quote:Op zondag 4 juli 2010 18:27 schreef bigsan het volgende:
[..]
hoe moet ik het dan noemen als er alleen maar gezegd wordt hoe we het moeten doen maar je er zelf niets voor doet. ik zeg nogmaals een ieder die iets doet voor wat voor dier ook (heb ik ook al meerdere keren gezegd) is helemaal top.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |