quote:Op zondag 4 juli 2010 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ja maar Greys, bij die apen gaat het vaak om diersoorten die met uitsterven bedreigd worden.
Bij chimps en orang oetangs en zo is het natuurlijk zo dat elk dier telt en bovendien doen die stichtingen ook echt heel veel aan voorlichting, ook onder de arme bevolking in die landen.
Ik zou zelf liever zien dat die 40 euro die het in Spanje kost om 1 hond uit een dodingsstation te redden geinvesteerd wordt in het castreren van dieren die op straat leven, of van de bevolking die daar zelf geen geld voor heeft.
Dan voorkom je per hond mss wel weer tig nazaten, en komen er dus uiteindelijk ook minder honden in die dodingsstations terecht, waardoor op de lange termijn dat probleem ook steeds kleiner wordt.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ja maar Greys, bij die apen gaat het vaak om diersoorten die met uitsterven bedreigd worden.
Bij chimps en orang oetangs en zo is het natuurlijk zo dat elk dier telt en bovendien doen die stichtingen ook echt heel veel aan voorlichting, ook onder de arme bevolking in die landen.
Ik zou zelf liever zien dat die 40 euro die het in Spanje kost om 1 hond uit een dodingsstation te redden geinvesteerd wordt in het castreren van dieren die op straat leven, of van de bevolking die daar zelf geen geld voor heeft.
Dan voorkom je per hond mss wel weer tig nazaten, en komen er dus uiteindelijk ook minder honden in die dodingsstations terecht, waardoor op de lange termijn dat probleem ook steeds kleiner wordt.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:30 schreef Cat22 het volgende:
(sorry, kan niet quoten omdat de layout het bij mij heeft begeven)
Bigsan: maar snap je onze argumenten dan niet? Je zegt dat jullie ministapjes doen door de opinie te bewerken en daarnaast door te gaan met dieren redden maar dat dat heel lang duurt. En dat geloof ik best. Want je kunt een opinie veel effectiever bewerken door de asiels en dodingsstations vol te laten lopen met honden zodat de lokale en landelijke politiek er niet meer omheen kan dat dit een heel groot probleem is. En zo worden ze zelf gemotiveerd er iets aan te doen. Wreed voor de honden die er op dat moment zitten, maar de redding voor de honden die er anders ook terecht zouden komen.
Door de reddingsacties ontkracht je eigenlijk de verandering in opinievorming. Want 'de gemiddelde spanjaard' zal nu denken dat het probleem wel meevalt. Ze zien immers niet veel honden op straat en horen geen verhalen van overvolle asiels en dodingsstations. Want het aantal honden wat er verblijft en wordt gedood wordt afgeroomd door organisaties die deze dieren naar andere landen meenemen.
En uiteindelijk zijn het toch de cijfers die de mensen overtuigen.
helemaal mee eens. als dat toch eens waarheid kon worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:39 schreef oh-oh het volgende:
Er moeten gewoon goede Europese richtlijnen komen mbt dierenrechten.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat stukje over die blinde honden en zo die in kooien gedaan worden en daar hun leven nog uit mogen zingen ook tenenkrommend.
Mss kunnen die dieren beter wel gewoon ingeslapen worden om zo plek te creeëren voor gezonde dieren. Ik vind het nogal krom om zulke honden in leven te houden als er zoveel problemen zijn met een hondenoverschot in die landen.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:55 schreef bigsan het volgende:
[..]
helemaal mee eens. als dat toch eens waarheid kon worden.
ALGEMENE EUROPESE RICHTLIJNEN.
ik vind dit zo jammer dat dit gezegd wordt. je laat een baby die blind geboren wordt, of iemand die op latere leeftijd om wat voor reden dan ook blind wordt toch ook niet inslapen.
dan kan je ook zeggen die neemt het geld in van de verzorging etc. voor anderen.en de verzekeringskosten zijn tegenwoordig ook zo hoog. want ook wij betalen hiervoor.
en voor een blinde hond wordt bewust betaald, want daar zijn de organisaties voor. als je dara niet aan wilt betalen doe je dat niet. maar je ziekenfonds daar betalen we allemaal voor.
waar is het respect voor het levende wezen???
want ook de gezonde dieren lijden hier niet onder die krijgen ook hun eten, water liefde en aandacht.
en soms heeeeeel soms is er iemand die zelfs een hond met een handicap adopteert en dan toch nog een liefdevol leven krijgt. dat is toch geweldig!!
Het is een forum, met verschillende meningenquote:
quote:je laat een baby die blind geboren wordt, of iemand die op latere leeftijd om wat voor reden dan ook blind wordt toch ook niet inslapen.
Stoppen wij blinde baby's in een hokje voor de rest van hun leven? Nee, dus die vergelijking gaat niet op.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:55 schreef bigsan het volgende:
[..]
helemaal mee eens. als dat toch eens waarheid kon worden.
ALGEMENE EUROPESE RICHTLIJNEN.
ik vind dit zo jammer dat dit gezegd wordt. je laat een baby die blind geboren wordt, of iemand die op latere leeftijd om wat voor reden dan ook blind wordt toch ook niet inslapen.
dan kan je ook zeggen die neemt het geld in van de verzorging etc. voor anderen.en de verzekeringskosten zijn tegenwoordig ook zo hoog. want ook wij betalen hiervoor.
en voor een blinde hond wordt bewust betaald, want daar zijn de organisaties voor. als je dara niet aan wilt betalen doe je dat niet. maar je ziekenfonds daar betalen we allemaal voor.
waar is het respect voor het levende wezen???
want ook de gezonde dieren lijden hier niet onder die krijgen ook hun eten, water liefde en aandacht.
en soms heeeeeel soms is er iemand die zelfs een hond met een handicap adopteert en dan toch nog een liefdevol leven krijgt. dat is toch geweldig!!
van die 40 euro worden ze ook gecastreerd/gesteriliseerd. dat zit o.a. in het bedrag van 250 wat je betaalt voor adoptie. ik weet dat de bevolking hun hond kunnen brengen voor sterilisatie/castratie bij ACE ik weet alleen niet hoe dat afgehandeld wordt. misschien dat hier van ACE uit een antwoord op gegeven kan worden.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:33 schreef oh-oh het volgende:
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:01 schreef bigsan het volgende:
[..]
van die 40 euro worden ze ook gecastreerd/gesteriliseerd. dat zit o.a. in het bedrag van 250 wat je betaalt voor adoptie. ik weet dat de bevolking hun hond kunnen brengen voor sterilisatie/castratie bij ACE ik weet alleen niet hoe dat afgehandeld wordt. misschien dat hier van ACE uit een antwoord op gegeven kan worden.
want ook daar zijn ze mee bezig.
waarom moet een hond in kooi die blind is omdat hij zichzelf niet kan verzorgen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:01 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Stoppen wij blinde baby's in een hokje voor de rest van hun leven? Nee, dus die vergelijking gaat niet op.
Als je je gaat richten op castratie en voorlichting in plaats van het probleem verplaatsen, dan houd je steeds minder zwerfdieren over. Ze planten zich niet meer voort, dus de populatie wordt hoe dan ook kleiner. Ondertussen ben je dus ook bezig met voorlichting, waardoor steeds minder mensen hun hond op straat gooien -> de populatie wordt nóg kleiner.
Maar nee, dodingsstations financieren en honden hierheen brengen terwijl er in Spanje weer 200 voor in de plaats komen, dat is een veel betere manier inderdaad.
Ja, die honden waar jij het over hebt leven in een gezin, met mensen die ze verzorgen.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:07 schreef bigsan het volgende:
[..]
waarom moet een hond in kooi die blind is omdat hij zichzelf niet kan verzorgen.
een baby/mens woont in een huis en krijgt daar zijn verzorging . dat is nou eenmaal het verschil tussen een hond en mens. maar het principe waar het om gaat blijft hetzelfde.
waarom een levend wezen afmaken als het gehandicapt is.
ik heb ze gezien, blinde, doven op drie poten levende honden die een heel fijn leven hebben.
kwispelen en een blind vertrouwen (leuke woordspeling) hebben op hun baas.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:07 schreef bigsan het volgende:
[..]
waarom moet een hond in kooi die blind is omdat hij zichzelf niet kan verzorgen.
een baby/mens woont in een huis en krijgt daar zijn verzorging . dat is nou eenmaal het verschil tussen een hond en mens. maar het principe waar het om gaat blijft hetzelfde.
ik heb ze gezien, blinde, doven op drie poten levende honden die een heel fijn leven hebben.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:07 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja maar zoals ik al deze hele topic schrijf helaas is het op dit moment nog niet anders.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik had het trouwens over die 40 euro die het dodingsstation vangt om die hond aan ACE af te staan.
Van dat geld kunnen zij lekker luxe doen, niet meer en niet minder, van dat geld worden geen honden geholpen of zo, en daar betaal je dan idd je adoptiegeld voor.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:10 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja maar zoals ik al deze hele topic schrijf helaas is het op dit moment nog niet anders.
we vechten en geven voorlichting en proberen op alle manieren een poot tussen die deur te krijgen maar het gaat niet zoals we willen.
dan kan je blijven schoppen op wat we doen maar je kan ons ook komen helpen met de plannen die jullie steeds maar weer geven. want als het jullie wel lukt om het voor elkaar te krijgen is alleen maar geweldig toch.
dat is toch geweldig dan dat zo'n hond een baas heeft. dat er iemand met een hart van goud voor zo een dier wil zorgen?quote:Op zondag 4 juli 2010 16:09 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik, ik ken dr ook zat, met een baas.
Niet in kooien in opvangcentra waar ook heel veel gezonde honden wachten op een baas en de kans op een nieuwe baas dus vrij klein is.
sorry verkeerde woordkeuze.quote:Op zondag 4 juli 2010 16:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Je moet niet elke andere mening meteen als 'schoppen' zien.
Echt niet. Niemand zegt dat jullie slechte mensen zijn omdat jullie dit doen, alleen men mag toch wel een mening geven en meedenken over hoe het eventueel beter zou kunnen?
Daar is dit nou eenmaal een forum voor
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:10 schreef bigsan het volgende:
[..]
ja maar zoals ik al deze hele topic schrijf helaas is het op dit moment nog niet anders.
we vechten en geven voorlichting en proberen op alle manieren een poot tussen die deur te krijgen maar het gaat niet zoals we willen.
dan kan je blijven schoppen op wat we doen maar je kan ons ook komen helpen met de plannen die jullie steeds maar weer geven. want als het jullie wel lukt om het voor elkaar te krijgen is alleen maar geweldig toch.
quote:Op zondag 4 juli 2010 16:12 schreef bigsan het volgende:
[..]
dat is toch geweldig dan dat zo'n hond een baas heeft. dat er iemand met een hart van goud voor zo een dier wil zorgen?
ja helaas is de kans klein maar is dat een reden om afgemaakt te worden??? nee toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |