abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 15:33:31 #226
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_83645158
Uhm ja maar Greys, bij die apen gaat het vaak om diersoorten die met uitsterven bedreigd worden.
Bij chimps en orang oetangs en zo is het natuurlijk zo dat elk dier telt en bovendien doen die stichtingen ook echt heel veel aan voorlichting, ook onder de arme bevolking in die landen.
Ik zou zelf liever zien dat die 40 euro die het in Spanje kost om 1 hond uit een dodingsstation te redden geinvesteerd wordt in het castreren van dieren die op straat leven, of van de bevolking die daar zelf geen geld voor heeft.
Dan voorkom je per hond mss wel weer tig nazaten, en komen er dus uiteindelijk ook minder honden in die dodingsstations terecht, waardoor op de lange termijn dat probleem ook steeds kleiner wordt.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juli 2010 @ 15:35:46 #227
163650 Greys
pi_83645215
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:33 schreef oh-oh het volgende:
Uhm ja maar Greys, bij die apen gaat het vaak om diersoorten die met uitsterven bedreigd worden.
Bij chimps en orang oetangs en zo is het natuurlijk zo dat elk dier telt en bovendien doen die stichtingen ook echt heel veel aan voorlichting, ook onder de arme bevolking in die landen.
Ik zou zelf liever zien dat die 40 euro die het in Spanje kost om 1 hond uit een dodingsstation te redden geinvesteerd wordt in het castreren van dieren die op straat leven, of van de bevolking die daar zelf geen geld voor heeft.
Dan voorkom je per hond mss wel weer tig nazaten, en komen er dus uiteindelijk ook minder honden in die dodingsstations terecht, waardoor op de lange termijn dat probleem ook steeds kleiner wordt.

Daarom zei ik zelf ook al dat het wellicht een wat gekke vergelijking was

En verder helemaal mee eens over het castreren.
En er zou een gedragscode/wet moeten komen dat de dieren die wel gedood moeten worden, dat dat dan op een humane manier gebeurt ipv tegen de muur kwakken en voor dood laten liggen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 15:36:57 #228
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83645238
quote:

En er zijn in Spanje zelf ook organisaties die dat proberen, het zou geen gek idee zijn om de handen ineen te slaan denk ik.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 4 juli 2010 @ 15:39:21 #229
176471 oh-oh
pi_83645290
Er moeten gewoon goede Europese richtlijnen komen mbt dierenrechten.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat stukje over die blinde honden en zo die in kooien gedaan worden en daar hun leven nog uit mogen zingen ook tenenkrommend.
Mss kunnen die dieren beter wel gewoon ingeslapen worden om zo plek te creeëren voor gezonde dieren. Ik vind het nogal krom om zulke honden in leven te houden als er zoveel problemen zijn met een hondenoverschot in die landen.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_83645527
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:30 schreef Cat22 het volgende:
(sorry, kan niet quoten omdat de layout het bij mij heeft begeven)

Bigsan: maar snap je onze argumenten dan niet? Je zegt dat jullie ministapjes doen door de opinie te bewerken en daarnaast door te gaan met dieren redden maar dat dat heel lang duurt. En dat geloof ik best. Want je kunt een opinie veel effectiever bewerken door de asiels en dodingsstations vol te laten lopen met honden zodat de lokale en landelijke politiek er niet meer omheen kan dat dit een heel groot probleem is. En zo worden ze zelf gemotiveerd er iets aan te doen. Wreed voor de honden die er op dat moment zitten, maar de redding voor de honden die er anders ook terecht zouden komen.

Door de reddingsacties ontkracht je eigenlijk de verandering in opinievorming. Want 'de gemiddelde spanjaard' zal nu denken dat het probleem wel meevalt. Ze zien immers niet veel honden op straat en horen geen verhalen van overvolle asiels en dodingsstations. Want het aantal honden wat er verblijft en wordt gedood wordt afgeroomd door organisaties die deze dieren naar andere landen meenemen.

En uiteindelijk zijn het toch de cijfers die de mensen overtuigen.

ik snap jullie argumenten wel alleen die werken niet. was het maar waar. als je dodingstations vol laat lopen zoals je zegt wordt er niet meer 1x per 10 dagen honden afgemaakt maar dan draait die oven 24 uur per dag. want je moet de mentaliteit van het hele land veranderen. en ga je terug in de tijd ipv van die kleine stapje vooruit die nu geboekt zijn.

de Spanjaard denkt niet dat het wel meevalt. De SPanjaard interesseert het niet hoe er met een hond wordt omgegaan dat is het pijnlijke probleem. zij zien het niet als een levend wezen dat recht heeft op een liefdevol leven. en respect. als ik je vertel dat er Spanjaarden zijn (en ik zeg niet allemaal hoor) die er een sport vanmaken om loslopende honden op de autobaan aan te rijden, gaat er dan nu een lampje branden. ja het is echt niet te geloven maar dat gebeurt echt. en dan voelen ze zich "the Man". walgelijk gewoon.

ik kan alleen maar zeggen aan iedereen hier. ga naar Spanje, ga zelf kijken, ga eens zelf proberen wat wij ook doen, want het zijn goede plannen die jullie hebben. Alleen wij weten dat het niet helpt. en je zal het zelf moeten ondervinden om dat te gaan geloven. want ik kan me blijven verdedigen en met voorbeelden aankomen maar als je het zelf niet hebt gezien of meegemaakt geloof je het niet. en ik neem het jullie niet eens kwalijk want ik dacht er ook altijd zo over totdat ik het met mijn eigen ogen had gezien.

ik vecht hier voor mijn honden, maar zo kan ik ook tegen kinderarbeid waar wij met zijn allen toch nog steeds gretig gebruik van maken door al die spullen te kopen zo kwaad om worden. en zo heb ik nog wel een lijst. maar als er niemand iets al is het nog maar zo klein probeert zal er nooit iets veranderen.
pi_83645706
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:39 schreef oh-oh het volgende:
Er moeten gewoon goede Europese richtlijnen komen mbt dierenrechten.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat stukje over die blinde honden en zo die in kooien gedaan worden en daar hun leven nog uit mogen zingen ook tenenkrommend.
Mss kunnen die dieren beter wel gewoon ingeslapen worden om zo plek te creeëren voor gezonde dieren. Ik vind het nogal krom om zulke honden in leven te houden als er zoveel problemen zijn met een hondenoverschot in die landen.
helemaal mee eens. als dat toch eens waarheid kon worden.
ALGEMENE EUROPESE RICHTLIJNEN.

ik vind dit zo jammer dat dit gezegd wordt. je laat een baby die blind geboren wordt, of iemand die op latere leeftijd om wat voor reden dan ook blind wordt toch ook niet inslapen.
dan kan je ook zeggen die neemt het geld in van de verzorging etc. voor anderen.en de verzekeringskosten zijn tegenwoordig ook zo hoog. want ook wij betalen hiervoor.
en voor een blinde hond wordt bewust betaald, want daar zijn de organisaties voor. als je dara niet aan wilt betalen doe je dat niet. maar je ziekenfonds daar betalen we allemaal voor.

waar is het respect voor het levende wezen???
want ook de gezonde dieren lijden hier niet onder die krijgen ook hun eten, water liefde en aandacht.
en soms heeeeeel soms is er iemand die zelfs een hond met een handicap adopteert en dan toch nog een liefdevol leven krijgt. dat is toch geweldig!!
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 15:57:56 #232
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_83645790
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:55 schreef bigsan het volgende:

[..]

ik vind dit zo jammer dat dit gezegd wordt. je laat een baby die blind geboren wordt, of iemand die op latere leeftijd om wat voor reden dan ook blind wordt toch ook niet inslapen.
dan kan je ook zeggen die neemt het geld in van de verzorging etc. voor anderen.en de verzekeringskosten zijn tegenwoordig ook zo hoog. want ook wij betalen hiervoor.
en voor een blinde hond wordt bewust betaald, want daar zijn de organisaties voor. als je dara niet aan wilt betalen doe je dat niet. maar je ziekenfonds daar betalen we allemaal voor.

want ook de gezonde dieren lijden hier niet onder die krijgen ook hun eten, water liefde en aandacht.
en soms heeeeeel soms is er iemand die zelfs een hond met een handicap adopteert en dan toch nog een liefdevol leven krijgt. dat is toch geweldig!!

Als iemand mij blind in een hokje zou willen stoppen voor de rest van mijn leven zou ik ze niet bepaald dankbaar zijn eerlijk gezegd hoor.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juli 2010 @ 15:58:47 #233
163650 Greys
pi_83645816
quote:

ik vind dit zo jammer dat dit gezegd wordt.
Het is een forum, met verschillende meningen Het is niet jammer dat dit gezegd wordt, het is gewoon de mening van een ander.
quote:
je laat een baby die blind geboren wordt, of iemand die op latere leeftijd om wat voor reden dan ook blind wordt toch ook niet inslapen.

Nou kom, dat is nou écht een vergelijking die je niet mag maken. Je blinde kind, of een hond die blind is en in een opvangkooi wordt gestopt. Dat mag je gewoon echt niet vergelijken, vind ik.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 juli 2010 @ 16:00:03 #234
176471 oh-oh
pi_83645859
A vind ik weer dat je mensen in geen geval mag vergelijken met dieren en B vind ik dan mensen te vaak hun eigen gevoelens projecteren op honden in zulke dingen.
En natuurlijk hangt het van de handicap af, maar er zijn vaak honden die door mensen in leven gehouden worden ondanks hun handicaps die geen hondwaardig bestaan leiden.
Wat moet een blinde hond nog jaren slijten in een hok met andere honden waar hij af en toe wat aandacht krijgt?
Is het dan niet juist veel humaner om die hond in te laten slapen?
Ik ken een blinde retriever zonder ogen die in een liefdevol huis woont en prima kan functioneren dankzij de inzet van haar baasjes. Dat vind ik echt een ander verhaal dan een blinde hond in een land met een onzettende hondenproblematiek waarvan de kans op een liefdevol huis nog maar nihil is hoor.
( Groucho Marx )
  zondag 4 juli 2010 @ 16:01:17 #235
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83645887
quote:

[..]

Stoppen wij blinde baby's in een hokje voor de rest van hun leven? Nee, dus die vergelijking gaat niet op.

Als je je gaat richten op castratie en voorlichting in plaats van het probleem verplaatsen, dan houd je steeds minder zwerfdieren over. Ze planten zich niet meer voort, dus de populatie wordt hoe dan ook kleiner. Ondertussen ben je dus ook bezig met voorlichting, waardoor steeds minder mensen hun hond op straat gooien -> de populatie wordt nóg kleiner.

Maar nee, dodingsstations financieren en honden hierheen brengen terwijl er in Spanje weer 200 voor in de plaats komen, dat is een veel betere manier inderdaad.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_83645907
quote:
van die 40 euro worden ze ook gecastreerd/gesteriliseerd. dat zit o.a. in het bedrag van 250 wat je betaalt voor adoptie. ik weet dat de bevolking hun hond kunnen brengen voor sterilisatie/castratie bij ACE ik weet alleen niet hoe dat afgehandeld wordt. misschien dat hier van ACE uit een antwoord op gegeven kan worden.
want ook daar zijn ze mee bezig.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juli 2010 @ 16:02:18 #237
163650 Greys
pi_83645922
Bigsan heeft misschien het gevoel dat wij geen dierenliefhebbers zijn?
Maar het tegendeel is waar hoor, we hebben in deze alleen een andere mening.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83645937
Wat Senesta en Greys zeggen. Het is echt een heel kromme vergelijking.
En daarbij: als ik mijn hele leven pijn had en niks meer kon, dan weet ik niet zeker of ik verder zou willen leven. Ook al kun je als mens ook op andere manieren zin geven aan je leven.

Ik heb zelf een jaar geleden mijn kat in laten slapen omdat ze nierfalen had en niet meer wilde eten. Eerst probeer je van alles maar op en gegeven moment was haar leven niet dierwaardig meer. En dan ga ik dat niet rekken met kunst- en vliegwerk en dwangvoeren. Maar laat haar inslapen op een moment dat ze nog echt kat was. En ook dat is liefde.
Maar dat is weer een andere discussie.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juli 2010 @ 16:03:17 #239
163650 Greys
pi_83645947
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:01 schreef bigsan het volgende:

[..]

van die 40 euro worden ze ook gecastreerd/gesteriliseerd. dat zit o.a. in het bedrag van 250 wat je betaalt voor adoptie. ik weet dat de bevolking hun hond kunnen brengen voor sterilisatie/castratie bij ACE ik weet alleen niet hoe dat afgehandeld wordt. misschien dat hier van ACE uit een antwoord op gegeven kan worden.
want ook daar zijn ze mee bezig.

Heb je het hier nu over adoptie op afstand, of over dat de hond dan hierheen komt voor die 250 euro? Want het gaat er juist om dat de honden dáár gecastreerd worden, die daar blijven.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 juli 2010 @ 16:05:13 #240
176471 oh-oh
pi_83646000
Ik had het trouwens over die 40 euro die het dodingsstation vangt om die hond aan ACE af te staan.
Van dat geld kunnen zij lekker luxe doen, niet meer en niet minder, van dat geld worden geen honden geholpen of zo, en daar betaal je dan idd je adoptiegeld voor.
( Groucho Marx )
pi_83646067
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:01 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Stoppen wij blinde baby's in een hokje voor de rest van hun leven? Nee, dus die vergelijking gaat niet op.

Als je je gaat richten op castratie en voorlichting in plaats van het probleem verplaatsen, dan houd je steeds minder zwerfdieren over. Ze planten zich niet meer voort, dus de populatie wordt hoe dan ook kleiner. Ondertussen ben je dus ook bezig met voorlichting, waardoor steeds minder mensen hun hond op straat gooien -> de populatie wordt nóg kleiner.

Maar nee, dodingsstations financieren en honden hierheen brengen terwijl er in Spanje weer 200 voor in de plaats komen, dat is een veel betere manier inderdaad.
waarom moet een hond in kooi die blind is omdat hij zichzelf niet kan verzorgen.
een baby/mens woont in een huis en krijgt daar zijn verzorging . dat is nou eenmaal het verschil tussen een hond en mens. maar het principe waar het om gaat blijft hetzelfde.
waarom een levend wezen afmaken als het gehandicapt is.
ik heb ze gezien, blinde, doven op drie poten levende honden die een heel fijn leven hebben.
kwispelen en een blind vertrouwen (leuke woordspeling) hebben op hun baas.
  zondag 4 juli 2010 @ 16:08:58 #242
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83646110
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:07 schreef bigsan het volgende:

[..]

waarom moet een hond in kooi die blind is omdat hij zichzelf niet kan verzorgen.
een baby/mens woont in een huis en krijgt daar zijn verzorging . dat is nou eenmaal het verschil tussen een hond en mens. maar het principe waar het om gaat blijft hetzelfde.
ik heb ze gezien, blinde, doven op drie poten levende honden die een heel fijn leven hebben.
Ja, die honden waar jij het over hebt leven in een gezin, met mensen die ze verzorgen.

Eerdergenoemde hond woont zijn leven lang in een kooitje, dat is dierenmishandeling.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juli 2010 @ 16:09:31 #243
163650 Greys
pi_83646124
quote:

[..]

Die zijn er inderdaad ook wel, gehandicapte honden die een prima leven hebben
Alleen hoe jij het beschreef met in die kooi klonk het niet echt als een aantrekkelijk leven.
Een blind hondje zou dan alleen bij iemand in een huis moeten wonen, waar hij precies weet waar welke meubels staan enzo. Dan hoeft ie niet in een kooi
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 4 juli 2010 @ 16:09:34 #244
176471 oh-oh
pi_83646126
quote:

[..]

Ja, dat zeg ik, ik ken dr ook zat, met een baas.
Niet in kooien in opvangcentra waar ook heel veel gezonde honden wachten op een baas en de kans op een nieuwe baas dus vrij klein is.
( Groucho Marx )
pi_83646164
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:05 schreef oh-oh het volgende:
Ik had het trouwens over die 40 euro die het dodingsstation vangt om die hond aan ACE af te staan.
Van dat geld kunnen zij lekker luxe doen, niet meer en niet minder, van dat geld worden geen honden geholpen of zo, en daar betaal je dan idd je adoptiegeld voor.
ja maar zoals ik al deze hele topic schrijf helaas is het op dit moment nog niet anders.
we vechten en geven voorlichting en proberen op alle manieren een poot tussen die deur te krijgen maar het gaat niet zoals we willen.
dan kan je blijven schoppen op wat we doen maar je kan ons ook komen helpen met de plannen die jullie steeds maar weer geven. want als het jullie wel lukt om het voor elkaar te krijgen is alleen maar geweldig toch.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 4 juli 2010 @ 16:11:53 #246
163650 Greys
pi_83646215
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:10 schreef bigsan het volgende:

[..]

ja maar zoals ik al deze hele topic schrijf helaas is het op dit moment nog niet anders.
we vechten en geven voorlichting en proberen op alle manieren een poot tussen die deur te krijgen maar het gaat niet zoals we willen.
dan kan je blijven schoppen op wat we doen maar je kan ons ook komen helpen met de plannen die jullie steeds maar weer geven. want als het jullie wel lukt om het voor elkaar te krijgen is alleen maar geweldig toch.

Je moet niet elke andere mening meteen als 'schoppen' zien.
Echt niet. Niemand zegt dat jullie slechte mensen zijn omdat jullie dit doen, alleen men mag toch wel een mening geven en meedenken over hoe het eventueel beter zou kunnen?
Daar is dit nou eenmaal een forum voor
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_83646228
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:09 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik, ik ken dr ook zat, met een baas.
Niet in kooien in opvangcentra waar ook heel veel gezonde honden wachten op een baas en de kans op een nieuwe baas dus vrij klein is.
dat is toch geweldig dan dat zo'n hond een baas heeft. dat er iemand met een hart van goud voor zo een dier wil zorgen?

ja helaas is de kans klein maar is dat een reden om afgemaakt te worden??? nee toch
pi_83646254
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Je moet niet elke andere mening meteen als 'schoppen' zien.
Echt niet. Niemand zegt dat jullie slechte mensen zijn omdat jullie dit doen, alleen men mag toch wel een mening geven en meedenken over hoe het eventueel beter zou kunnen?
Daar is dit nou eenmaal een forum voor
sorry verkeerde woordkeuze.

je moet niet blijven zeggen.
  zondag 4 juli 2010 @ 16:13:20 #249
176471 oh-oh
pi_83646255
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:10 schreef bigsan het volgende:

[..]

Maar de honden in de dodingsstations zijn niet de enige honden die gered worden toch?
Ik zou hoe hard het ook is voor het grote plaatje die honden sowieso laten schieten en voorkomen dat ze daar terecht komen, zodat je die dodingsstations niet spekt, want dat vind ik echt misselijkmakend, het idee dat die mensen daar 100 euro per hond vangen zonder er enige moeite voor hoeven te doen.
En daarom zou ik nooit met ACE in zee willen gaan, omdat je geld dan niet op de goede plek terecht komt, en er ook andere honden zijn die je kan rennen zonder bloedgeld te dokken.
( Groucho Marx )
pi_83646349
quote:
Op zondag 4 juli 2010 16:12 schreef bigsan het volgende:

[..]

dat is toch geweldig dan dat zo'n hond een baas heeft. dat er iemand met een hart van goud voor zo een dier wil zorgen?

ja helaas is de kans klein maar is dat een reden om afgemaakt te worden??? nee toch

Je zegt zelf dat de kans heel klein is. Ik vind een hond met een handicap die jarenlang in een asiel zit, zonder baas, zonder vertrouwen, zonder veiligheid, een stuk zieliger dan diezelfde hond die vrij snel geëuthanaseerd wordt en niet meer hoeft te lijden.

Vind ik dus persoonlijk he. Maar iedereen heeft daarin zijn of haar eigen mening.

[ Bericht 26% gewijzigd door Greys op 04-07-2010 16:22:15 (quote aangepast op verzoek) ]
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')