abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79993117
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 01:04 schreef r_one het volgende:

[..]

Bronvermelding? Tuuuurlijk, kun je uiteraard krijgen
Kijk, zo hoort het. Daar kunnen sommigen nog wat van leren hier
quote:
Zie Werk, Geldzaken & Recht
Ik heb dat topic nu maar eens gekickt met de schijnheilige uitspraak van karr-1; als een mod het een kutkick vindt, zie ik 'm wel verdwijnen. Ik vond 'm wel relevant.
Link dan gelijk het topic, scheelt weer zoeken en mocht hij weer wegzakken, kan ik hem nog terugvinden: Boete wegens verkeerd aanleveren huisvuil
Oh, en trouwens, ik vind hem ook zeer relevant
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_79993268
Ja dit mag in Nederland, maar vraag gerust een rechtzaak aan. Blijf lekker de hele dag in de rechtzaal en hoor alle verhalen en kutsmoezen aan die iedereen komt aanvoeren wat er wel niet kan en mag. Eind van de dag ben je ervan overtuigd dat als een agent iets contstateerd, dit door de rechter als waarheid wordt aangenomen.
.
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:22:12 #53
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_79993442
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:05 schreef karr-1 het volgende:
Ja deze methode is geoorloofd een agent in functie heeft nu eenmaal altijd gelijk. Notoire hardrijders noemen dit het LAF principe (Leugen + Ambtseed = Feit) maar dat slaat natuurlijk nergens op.

Uiteraard kun je hiertegen in beroep gaan, maar dat ga je nooit winnen omdat het woord van een agent altijd zwaarder telt.
Wat niet uitsluit dat het heel goed mogelijk is dat de betreffende agent een vette fout heeft gemaakt. De agent geeft immers toe dat hij daar een vette correctie van 20 km/u vanaf doet. Dat lijkt me niet erg betrouwbaar en dat zal een rechter ook vinden.

Beroep verlies je inderdaad. Altijd, dat is bijna de standaard. Je gelijk haal je bij de rechter.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 6 april 2010 @ 08:40:53 #54
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_79993615
Een huisvuilboete is ook echt te vergelijken met een verkeersboete..... Maar goed, als andere meningen niet gerespecteerd kunnen worden ben ik duidelijk te veel hier. Jammer, heel jammer.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:01:54 #55
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_79993898
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:00 schreef Fer het volgende:
Ja dit mag in Nederland, maar vraag gerust een rechtzaak aan. Blijf lekker de hele dag in de rechtzaal en hoor alle verhalen en kutsmoezen aan die iedereen komt aanvoeren wat er wel niet kan en mag. Eind van de dag ben je ervan overtuigd dat als een agent iets contstateerd, dit door de rechter als waarheid wordt aangenomen.
Niet helemaal. Een vriend van me heeft twee van de drie bekeuringen kwijtgescholden gekregen in de rechtzaal. Terwijl hij ze wel degelijk begaan had. Het is gewoon een kwestie van hoe aannemelijk je je bezwaar kunt maken.
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:03:59 #56
278786 EINZ
WHEEEH! HEHEH!
pi_79993924
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 08:40 schreef karr-1 het volgende:
Een huisvuilboete is ook echt te vergelijken met een verkeersboete..... Maar goed, als andere meningen niet gerespecteerd kunnen worden ben ik duidelijk te veel hier. Jammer, heel jammer.
Inderdaad een beetje jammer. Van jouw instelling dan wel te verstaan. Net zoals jij een bepaalde mening en ervaring hebt, hebben anderen die ook, en als die verschilt kan je daarover discussieren. Daar is toch niets mis mee toch? Misschien steken anderen iets van jou op en steek jij iets van anderen op. Leuk toch zo'n steekpartij?
pi_79993969
quote:
Op maandag 5 april 2010 18:07 schreef Boschkabouter het volgende:
Vraag het ijk-rapport van de agent op.

Bij flitspalen is het normaal zo dat wanneer dit niet overlegd kan worden, of wanneer de ijk-datum te lang geleden is, een boete ongeldig wordt verklaard.
En dat is niet waar hoor, heb ik zelf mogen ervaren.
echter als er geen officieel geijkt apparatuur is gebruikt wordt er 2 maal een correctie toegepast van x % of xkm/h.

Dat die agent dus zegt 130 --> is 110km/h kan hendig, maar wacht eerst op het proces verbaal voor je allemaal conclusies trekt.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:15:06 #58
152789 karr-1
pi_79994105
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:03 schreef EINZ het volgende:

[..]

Inderdaad een beetje jammer. Van jouw instelling dan wel te verstaan. Net zoals jij een bepaalde mening en ervaring hebt, hebben anderen die ook, en als die verschilt kan je daarover discussieren. Daar is toch niets mis mee toch? Misschien steken anderen iets van jou op en steek jij iets van anderen op. Leuk toch zo'n steekpartij?
Zeker leuk en dat was ook altijd mijn bedoeling. Maar zodra ik een mening uit word ik aan alle kanten neergesabeld omdat mijn mening anders is dan de rest En daar heb ik dus geen zin meer in.
pi_79994140
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:15 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Zeker leuk en dat was ook altijd mijn bedoeling. Maar zodra ik een mening uit word ik aan alle kanten neergesabeld omdat mijn mening anders is dan de rest En daar heb ik dus geen zin meer in.
Omdat je een mening hebt over iets dat feitelijk is. Da's minimaal 'apart' te noemen....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:19:34 #60
152789 karr-1
pi_79994171
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Omdat je een mening hebt over iets dat feitelijk is. Da's minimaal 'apart' te noemen....
Dat is het ook, maar een mening mag iedereen hebben. Daar kun je het dan wel of niet mee eens zijn.
pi_79994204
Heb je nou echt zo'n plaat voor je hoofd of doe je gewoon alsof? Het eerste is jammer, maar domheid is (helaas) geen misdaad. Het tweede is gewoon de troll uithangen, hier.
pi_79994221
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:19 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dat is het ook, maar een mening mag iedereen hebben. Daar kun je het dan wel of niet mee eens zijn.
Mensen komen hier advies vragen over wat feitelijk juist is en vragen niet om je mening. Als je graag je mening wilt geven kan je beter in R&P topics posten of een dagboek kopen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:24:51 #63
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79994247
quote:
Op maandag 5 april 2010 19:57 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ook weer zo'n fabel, het bestaan van een quotum. LAFjes bestaan niet en zullen ook nooit bestaan. En nee ik heb nooit een boete gehad en nee ik hou me echt niet altijd aan de regels. Mocht ik ooit een boete krijgen dan zal ik die ook gewoon betalen.
Hij bestaat wel, hij is alleen niet zo hoog.
Heb eind vorig jaar (november ofzo) een informatieavond bij de Politie in Nijmegen gehad, daar wist een agent te vertellen dat hij 150 boetes op jaarbasis uit moest schrijven.
pi_79994265
Ontopic; die agent maakt er gewoon een artikeltje 5 van als je begint te zeuren hoor. Juridisch sta je wel in je recht, het krijgen is een tweede verhaal...

[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2010 09:26:32 ]
pi_79994270
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:24 schreef Keltie het volgende:

[..]

Hij bestaat wel, hij is alleen niet zo hoog.
Heb eind vorig jaar (november ofzo) een informatieavond bij de Politie in Nijmegen gehad, daar wist een agent te vertellen dat hij 150 boetes op jaarbasis uit moest schrijven.
Er zijn onderhandelingen gaande om quota`s te laten vervallen.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:26:29 #66
43784 Dr_Strangelove
We'll meet again
pi_79994278
quote:
Op maandag 5 april 2010 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Kom maar met je bronnen

Nogmaals: een snelheid exact schatten is onmogelijk. Een leuke schatting (130) en daar *vinger in de lucht houdend een correctie (20 km) op toepassen is onzinnig.

Waarom denk je dat er laserguns zijn uitgevonden
Laserguns leveren natuurlijk beter bewijs dan een menselijke waarneming, maar dat wil helemaal niet zeggen dat het andere niet mag. Getuigenverklaringen zijn ook niet in de ban gedaan toen de videocamera uitgevonden is.

Om het even op het strafrecht (= de meeste waarborgen) te betrekken: de inschatting van één agent kan inderdaad voldoende zijn voor een bewezenverklaring (344 lid 2 Sv). Dat de rechter dit niet hoeft als hij dit niet geloofwaardig acht is een tweede, en bij dit geval zal dat ook niet het geval zijn, omdat het nergens op slaat, en het simpel weerlegbaar is. Maar dat ligt toch aan de rechter: die is binnen de grenzen van de wet vrij in de selectie en waardering van het beschikbare bewijsmateriaal (HR Rijswijkse Stoeptegelgooiers).
"Patriotism is the last refuge of a scoundrel"
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:26:37 #67
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79994284
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Er zijn onderhandelingen gaande om quota`s te laten vervallen.
Zou kunnen, maakt ook niet uit. 150 boetes per jaar haal je fluitend
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:32:28 #68
152789 karr-1
pi_79994394
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:21 schreef Five_Horizons het volgende:
Heb je nou echt zo'n plaat voor je hoofd of doe je gewoon alsof? Het eerste is jammer, maar domheid is (helaas) geen misdaad. Het tweede is gewoon de troll uithangen, hier.
Voila daar gaan we weer. Ik geef TS een advies zo goed als ik kan, dat is anders dan de rest en dus mijn mening en dat word niet gerespecteerd maar meteen de grond in geboord als onzin
pi_79994424
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:26 schreef Keltie het volgende:

[..]

Zou kunnen, maakt ook niet uit. 150 boetes per jaar haal je fluitend
Och, op een werkweek van 36 uur x 40 weken (pak hem beet) = 1440 uur / 150 bonnen = 1 bon per werkdag. Dat valt toch wel mee?
pi_79994801
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Voila daar gaan we weer. Ik geef TS een advies zo goed als ik kan, dat is anders dan de rest en dus mijn mening en dat word niet gerespecteerd maar meteen de grond in geboord als onzin
Een advies is iets anders als je eigen mening. Ik ben van mening dat je best een kind kan slaan als het heel vervelend is. Maar dat is niet mijn advies om een kind stil te krijgen.

Mijn mening is dat TS het moet proberen om het aan te vechten, maar ik geef geen advies omdat ik er geen onderbouwing voor heb.
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:57:02 #71
260000 Cat_Tank
Is not amused
pi_79994923
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Och, op een werkweek van 36 uur x 40 weken (pak hem beet) = 1440 uur / 150 bonnen = 1 bon per werkdag. Dat valt toch wel mee?
Even iets anders... Is er op die info avond ook verteld wat er gebeurd met agenten die dat quotum niet halen?
SPACE AND TIME ARE NO OBSTACLE TO CAT_TANK
Cat_Tank is strong
  Official ESF Kreviewer dinsdag 6 april 2010 @ 10:01:39 #72
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_79995036
edit: doe normaal

[ Bericht 50% gewijzigd door Five_Horizons op 06-04-2010 10:09:28 ]
  dinsdag 6 april 2010 @ 10:07:01 #73
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_79995153
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 09:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch?
pi_79995200
Het woord van TS tegen die van een politieagent, dus de politieagent wint.

Hetzelfde verhaal had ik een aantal jaar terug. Ik lag op een heerlijke zomernacht in de bosjes met een vriend te vozen. Geen seks ofzo, maar wel intieme aanrakingen. Komen we uit de bosjes, m'n vriend doet z'n gulp dicht, rijdt er net een politiehufter langs. Proces verbaal voor wildplassen. Probeer dan maar duidelijk te maken dat je ligt te vozen, straks krijg je nog een boete voor openbare seks!
I feel kinda Locrian today
pi_79995242
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 10:09 schreef starla het volgende:
Het woord van TS tegen die van een politieagent, dus de politieagent wint.
Dit gaat om de inschatting van een snelheid. Dat is gewoon onmogelijk. De politieagent wint dus niet (en dat wist hij blijkbaar ook...).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')