Ja dat begreep ik al. Ik snap dat het woord van de agent doorslaggevend is en ik geloof ook nog best dat hij daadwerkelijk in de veronderstelling was dat ik 130 reed, het is voor een mens nou eenmaal moeilijk in te schatten. Maar ik vroeg me meer af hoe het zit met de jurdische houdbaarheid zit van deze methode. Er kan namelijk gewoon worden aangetoond dat de mens matig scoort op het inschatten van snelheid en niet in staat is versnellingen in te schatten.quote:Op maandag 5 april 2010 18:05 schreef karr-1 het volgende:
Ja deze methode is geoorloofd een agent in functie heeft nu eenmaal altijd gelijk. Notoire hardrijders noemen dit het LAF principe (Leugen + Ambtseed = Feit) maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Uiteraard kun je hiertegen in beroep gaan, maar dat ga je nooit winnen omdat het woord van een agent altijd zwaarder telt.
Ongetwijfeld maar dat doet hier niet terzake. Men gaat er vanuit dat een agent dat kan inschatten en dan is dat ook zo. Dit zal echt wel juridisch afgetimmerd zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik al. Ik snap dat het woord van de agent doorslaggevend is en ik geloof ook nog best dat hij daadwerkelijk in de veronderstelling was dat ik 130 reed, het is voor een mens nou eenmaal moeilijk in te schatten. Maar ik vroeg me meer af hoe het zit met de jurdische houdbaarheid zit van deze methode. Er kan namelijk gewoon worden aangetoond dat de mens matig scoort op het inschatten van snelheid en niet in staat is versnellingen in te schatten.
Bron? Want ik meen dat een snelheid gemeten moet zijn met geijkte apparatuur en niet een subjectieve inschatting kan zijn van een agent(e).quote:Op maandag 5 april 2010 18:10 schreef karr-1 het volgende:
Men gaat er vanuit dat een agent dat kan inschatten en dan is dat ook zo. Dit zal echt wel juridisch afgetimmerd zijn.
Notoire braafheids-ridders ontkennen het bestaan van LAFjes, totdat ze zelf mee worden geconfronteerd, en hun boeteloze leven besmeurd wordt met een boete voor een overtreding die ze niet begaan hebben. Gewoonlijk aan het einde van de maand, als de blauwe maffia het quotum nog niet heeft gescoord.quote:Op maandag 5 april 2010 18:05 schreef karr-1 het volgende:
Ja deze methode is geoorloofd een agent in functie heeft nu eenmaal altijd gelijk. Notoire hardrijders noemen dit het LAF principe (Leugen + Ambtseed = Feit) maar dat slaat natuurlijk nergens op.
Uiteraard kun je hiertegen in beroep gaan, maar dat ga je nooit winnen omdat het woord van een agent altijd zwaarder telt.
Die mensen zouden een training moeten hebben gehad, speciaal voor het inschatten van snelheden volgens mijn info.quote:Op maandag 5 april 2010 18:09 schreef Meesteroog het volgende:
[..]
Ja dat begreep ik al. Ik snap dat het woord van de agent doorslaggevend is en ik geloof ook nog best dat hij daadwerkelijk in de veronderstelling was dat ik 130 reed, het is voor een mens nou eenmaal moeilijk in te schatten. Maar ik vroeg me meer af hoe het zit met de jurdische houdbaarheid zit van deze methode. Er kan namelijk gewoon worden aangetoond dat de mens matig scoort op het inschatten van snelheid en niet in staat is versnellingen in te schatten.
Maar dat men daar vanuit gaat valt gewoon niet te onderbouwen. Zelfs als ik met constante snelheid rechtlijnig beweeg is het al een behoorlijke opgave, laat staan dat ik door een bocht rijd en ook nog 2x van snelheid verander. Een agent die door een muur kan kijken, wordt toch ook niet serieus genomen?quote:Op maandag 5 april 2010 18:10 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ongetwijfeld maar dat doet hier niet terzake. Men gaat er vanuit dat een agent dat kan inschatten en dan is dat ook zo. Dit zal echt wel juridisch afgetimmerd zijn.
Het mag misschien genoeg bewijs zijn voor betaling van bekeuring. Maar het lijkt mij idd niet zo heel sterk. Het is maar één agent en die kan ook toevallig wat te weinig geslapen hebben of er met zijn gedachten niet bij zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 18:48 schreef PalmRoyale het volgende:
Ongeveer 2 jaar geleden werden mijn vriendin en ik aangehouden door een agent. Mijn vriendin reed en kreeg een bekeuring omdat ze volgens de agent 110 reed waar 80 is toegestaan. Ik zei tegen de agent dat ie uit z'n nek lulde en dat ik zelf op de teller zag dat ze nooit boven de 90 uitkwam. Die agent hield eerst voet bij stuk waarop we zeiden dat we het geld en de wil hebben om het keihard in de rechtzaal uit te vechten en dat we dan bewijs willen hebben dat hij als enige mens ter wereld op die manier snelheid kan inschatten. Hij liet het toen vreemd genoeg toch maar vallen.
Onze Karr-1 reageert helaas nooit wanneer je hem om een bron van de, sorry, zijn waarheid vraagt.quote:Op maandag 5 april 2010 18:17 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Bron? Want ik meen dat een snelheid gemeten moet zijn met geijkte apparatuur en niet een subjectieve inschatting kan zijn van een agent(e).
Ook weer zo'n fabel, het bestaan van een quotum. LAFjes bestaan niet en zullen ook nooit bestaan. En nee ik heb nooit een boete gehad en nee ik hou me echt niet altijd aan de regels. Mocht ik ooit een boete krijgen dan zal ik die ook gewoon betalen.quote:Op maandag 5 april 2010 18:20 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Notoire braafheids-ridders ontkennen het bestaan van LAFjes, totdat ze zelf mee worden geconfronteerd, en hun boeteloze leven besmeurd wordt met een boete voor een overtreding die ze niet begaan hebben. Gewoonlijk aan het einde van de maand, als de blauwe maffia het quotum nog niet heeft gescoord.
Lekker he schelden als je geen antwoord weetquote:Op maandag 5 april 2010 19:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Onze Karr-1 reageert helaas nooit wanneer je hem om een bron van de, sorry, zijn waarheid vraagt.
Geef dan de bron maarquote:Op maandag 5 april 2010 19:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lekker he schelden als je geen antwoord weet
De nederlandse wetquote:
Dat dus. Geen agent die zo snelheden kan schatten, laat staan dat ze standhouden in een evt. proces.quote:
Daar staat dat een snelheidsovertreding op het oog geconstateerd kan worden?quote:
*zucht* Nee maar op basis daarvan krijgt een ambtenaar in functie vrijwel altijd gelijk in dit soort gevallen. Voorbeelden genoeg lijkt mij.quote:Op maandag 5 april 2010 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Daar staat dat een snelheidsovertreding op het oog geconstateerd kan worden?
Ik weet daar zeker geen antwoord op te geven anders dan dat ik DENK dat je zo'n platte pet bij de kantonrechter met de juiste argumenten wel eens een rood hoofd van schaamte zou kunnen bezorgen.quote:Op maandag 5 april 2010 19:57 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Lekker he schelden als je geen antwoord weet
quote:Op maandag 5 april 2010 20:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik weet daar zeker geen antwoord op te geven anders dan dat ik DENK dat je zo'n platte pet bij de kantonrechter met de juiste argumenten wel eens een rood hoofd van schaamte zou kunnen bezorgen.
Jij weet het dus ook niet, zo blijkt, maar geeft hiet wel een mening die een ieder dan maar voor waar moet aannemen, omdat het jouw waarheid is. Kwal!
Kom maar met je bronnenquote:Op maandag 5 april 2010 20:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
*zucht* Nee maar op basis daarvan krijgt een ambtenaar in functie vrijwel altijd gelijk in dit soort gevallen. Voorbeelden genoeg lijkt mij.
Zullen we eens ophouden over bronnen? Ik weet ook wel dat een inschatting op het oog onmogelijk is, maar helaas gebeurt het wel in de praktijk.quote:Op maandag 5 april 2010 20:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Kom maar met je bronnen
Nogmaals: een snelheid exact schatten is onmogelijk. Een leuke schatting (130) en daar *vinger in de lucht houdend een correctie (20 km) op toepassen is onzinnig.
Waarom denk je dat er laserguns zijn uitgevonden
Leuk dat je dat roept, maar je hebt er geen onderbouwing voor. Daarom vraag ik om roepen. Dergelijke (onmogelijke) dingen roepen in een topic als deze lijkt meer op trollenquote:Op maandag 5 april 2010 20:12 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Zullen we eens ophouden over bronnen? Ik weet ook wel dat een inschatting op het oog onmogelijk is, maar helaas gebeurt het wel in de praktijk.
Laat maar, als ik dat nog uit moet gaan leggen. Zelfstandigheid is onbekend hier....quote:Op maandag 5 april 2010 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Leuk dat je dat roept, maar je hebt er geen onderbouwing voor. Daarom vraag ik om roepen. Dergelijke (onmogelijke) dingen roepen in een topic als deze lijkt meer op trollen
Ik neem aan dat je hiervoor jurisprudentie gevonden hebt?
quote:Op maandag 5 april 2010 20:15 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Laat maar, als ik dat nog uit moet gaan leggen. Zelfstandigheid is onbekend hier....
Ik zeg alleen dat het in de praktijk vaak zo zal gaan. Nee dat is geen wet, dat is ervaring. Een forum als flitsservice staat vol met mensen die op een inschatting van een agent een bekeuring krijgen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Wat heeft dit nou met zelfstandigheid te maken. Laat ik het zo zeggen: ik heb het niet gevonden.... het is er simpelweg ook niet.
Jij komt hier het topic binnen met het equivalent van '1+1=3' en vindt dat we maar zelf uit moeten zoeken wat de gedachte hierachter is.
Ik verdenk Karr-1 er stiekum van dat hijzelf een één streper platte pet in opleiding is.quote:Op maandag 5 april 2010 20:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Leuk dat je dat roept, maar je hebt er geen onderbouwing voor. Daarom vraag ik om roepen. Dergelijke (onmogelijke) dingen roepen in een topic als deze lijkt meer op trollen
Ik neem aan dat je hiervoor jurisprudentie gevonden hebt?
Nee dank je wel, daar ga ik mijn tijd niet aan verspillen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:19 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik verdenk Karr-1 er stiekum van dat hijzelf een één streper platte pet in opleiding is.
Nogmaals: kom met bronnen/links/uitspraken. En stop anders met trollen.quote:Op maandag 5 april 2010 20:19 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik zeg alleen dat het in de praktijk vaak zo zal gaan. Nee dat is geen wet, dat is ervaring. Een forum als flitsservice staat vol met mensen die op een inschatting van een agent een bekeuring krijgen.
Als het op dit niveau moet dan lijkt het me inderdaad beter dat ik stop. En ik was niet aan het trollen, ik had een andere mening, maar dat mag hier niet.quote:Op maandag 5 april 2010 20:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nogmaals: kom met bronnen/links/uitspraken. En stop anders met trollen.
Er valt geen mening te zijn over iets dat feitelijk juist/onjuist is.quote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het op dit niveau moet dan lijkt het me inderdaad beter dat ik stop. En ik was niet aan het trollen, ik had een andere mening, maar dat mag hier niet.
Zullen we maar ophouden, aangezien we nooit dezelfde mening gaan krijgen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Er valt geen mening te zijn over iets dat feitelijk juist/onjuist is.1+1 is immers 2
Ja dat mag hier wel, maar omdat jij altijd naar de bron van een ander vraagt, dringt het niet door die betonplaat van je door dat een paar mensen hier zo langszamerhand jouw nietszeggende gezeik meer dan zat zijn.quote:Op maandag 5 april 2010 20:23 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Als het op dit niveau moet dan lijkt het me inderdaad beter dat ik stop. En ik was niet aan het trollen, ik had een andere mening, maar dat mag hier niet.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ja dat mag hier wel, maar omdat jij altijd naar de bron van een ander vraagt, dringt het niet door die betonplaat van je door dat een paar mensen hier zo langszamerhand jouw nietszeggende gezeik meer dan zat zijn.
Hey we kunnen dus toch dezelfde mening hebbenquote:Op maandag 5 april 2010 20:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Anyway: TS, dit is niet houdbaar, aangezien het onmogelijk is. Hooguit kan een agent een overtreding op basis van artikel 5, zoals gevaarlijk rijgedrag.
Een vaststelling van de snelheid kan gewoonweg niet.
quote:Op maandag 5 april 2010 20:31 schreef JanJanJan het volgende:
ik zou het even op http://www.flitsservice.nl vragen.
Daar zitten mensen met verstand van zaken. (en niet van die randdebielen met een mening die ze niet kunnen onderbouwen)
Volgens karr-1 anders wel hoorquote:Op maandag 5 april 2010 18:39 schreef Meesteroog het volgende:
Een agent die door een muur kan kijken, wordt toch ook niet serieus genomen?
Ignorance is bliss.quote:Op maandag 5 april 2010 19:57 schreef karr-1 het volgende:
Ook weer zo'n fabel, het bestaan van een quotum.
HOAX! Je hebt al wel eens een boete gehad!quote:En nee ik heb nooit een boete gehad en nee ik hou me echt niet altijd aan de regels.
HOAX nummer 2! In plaats van "gewoon betalen", opende je verongelijkt een topic hier op Fok!quote:Mocht ik ooit een boete krijgen dan zal ik die ook gewoon betalen.
Bedankt. Dat dacht ik nameljk ook, maar de agent was er erg van overtuigd.quote:Op maandag 5 april 2010 20:27 schreef Five_Horizons het volgende:
Anyway: TS, dit is niet houdbaar, aangezien het onmogelijk is. Hooguit kan een agent een overtreding op basis van artikel 5, zoals gevaarlijk rijgedrag.
Een vaststelling van de snelheid kan gewoonweg niet.
Zoals ik al zei in mijn eerste post, verbaasde het me erg. Aangezien ik geen rechten heb gestudeerd, wist ik niet of er nog bepaalde regels aan vast zaten. Dat kwam ik hier dus vragen, dat de overtreding niet correct kon worden waargenomen staat sowieso al in mijn bezwaar.quote:Op maandag 5 april 2010 20:45 schreef dalaiblama het volgende:
[..]
Het verbaast me dat iemand die is gepromoveerd op deze materie niet in staat is zelf deze conclusie te trekken.
Fok is een behoorlijk groot en drukbezocht forum. Statistisch gezien heb ik op dit forum dus de beste papieren voor een snel en correct antwoord. Helaas ook voor onzinnige reacties, maar dat onderscheid kan ik prima maken:)quote:Overigens had je deze vraag per definitie bij het betreffend bureau moeten stellen. Het gegeven dat je denkt dat jurisprudentie blijkt uit een topic op een jongerenforum baart me zorgen.
Bij deze bevestiging dat er een quotum geldt binnen de politie in Nederland. Ik, als voormalig werknemer, heb onder andere vanwege het bonnenquotum ontslag genomen bij de politie.quote:Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef r_one het volgende:
[..]
Ignorance is bliss.
Meermaals een bron (!) voorbij gekomen in andere topics hier op Fok! waar je het bestaan van het quotum al ontkende Waarna het ook opvallend stil bleef rond karr-1
Geef eens een bron, dat wil ik wel eens zien.quote:Op maandag 5 april 2010 21:54 schreef r_one het volgende:
HOAX nummer 2! In plaats van "gewoon betalen", opende je verongelijkt een topic hier op Fok!
Bronvermelding? Tuuuurlijk, kun je uiteraard krijgenquote:Op dinsdag 6 april 2010 00:43 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Geef eens een bron, dat wil ik wel eens zien.Valt me op dat karr-1 regelmatig de moraalridder uithangt hier, beetje irritant. (understatement
) Schelden op z'n seksuele voorkeur is niet nodig, dat dan weer niet. </minimod>
Dat schelden comment was algemeen en niet voor jou persoonlijk bedoeld.quote:Op dinsdag 6 april 2010 01:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Bronvermelding? Tuuuurlijk, kun je uiteraard krijgen![]()
Zie Werk, Geldzaken & Recht
Ik heb dat topic nu maar eens gekickt met de schijnheilige uitspraak van karr-1; als een mod het een kutkick vindt, zie ik 'm wel verdwijnen. Ik vond 'm wel relevant.
En mij zul je niet kunnen betrappen op schelden op seksuele voorkeuren; ik weet ook niet waar je dat vandaan haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |