Vermoorden (nog) niet:quote:Op maandag 5 april 2010 19:04 schreef waht het volgende:
[..]
Klopt, de mediaoorlog is net zo belangrijk als de 'echte' oorlog geworden.
Maar ik geloof nog steeds niet dat de VS structureel journalisten vermoord. Als in Irak en Afghanistan geen journalisten meer zijn (het liefst niet 'embedded'), gaat het echt fout.
klikquote:Het tonen van de video is onzeker geweest. Vorige maand hielden Amerikaanse autoriteiten een medewerker van Wikileaks 22 uur gevangen voor ondervraging om het materiaal in handen te krijgen. Andere medewerkers werden gevolgd.
Uit eerder gelekt materiaal blijkt dat de VS eerder opties hebben onderzocht om Wikileaks te sluiten en de mensen erachter op te pakken. Het Pentagon beschouwt de medewerkers als een 'gevaar voor de nationale veiligheid'.
Als je doelt op mijn eerdere opmerking: dat was een reactie op een dooddoener van jou.quote:Op maandag 5 april 2010 19:16 schreef DeParo het volgende:
[..]
Nogmaals Aryah Mehr, waar was het een reactie op,
je geeft nooit antwoord op een vraag, dat kan je niet, want je kan er niet tegen als je ongelijk hebt, tsja.
Dit mag hier dan ook niet ontbreken (uit het stukje timeline):quote:Op maandag 5 april 2010 19:42 schreef BluesRebel het volgende:
Hier staat alles:
http://www.collateralmurder.com/
KutAmerika
quote:Responses
July 12th, 2007 New York Times reports that two Iraqi journalists were killed in a militia clash with U.S. forces - ''There is no question that coalition forces were clearly engaged in combat operations against a hostile force,'' said Lt. Col. Scott Bleichwehl, a spokesman for the multinational forces in Baghdad.
July 13th, 2007 Press statement from public affairs office in camp Victory reports on the event. "There is no question that Coalition Forces were clearly engaged in combat operations against a hostile force," said Lt. Col Scott Bleichwehl, spokesperson and public affairs officer for MND-B.
July 13th, 2007 Reuters blog posts an entry on the killings of Namir Noor-Eldeen and Saeed Chmagh. Namir was the 109th journalist to be killed in Iraq since the invasion in 2003, and Saeed the 40th member of support staff.
July 16th, 2007 Reuters seeks U.S. probe into the killings of their staff. "Our preliminary investigation raises real questions about whether there was fighting at the time the two men were killed," said David Schlesinger, editor-in-chief of Reuters. Specifically, Reuters wanted an explanation of why the two cameras were confiscated, access to any cameras onboard the Apache helicopters that were involved in the incident, access to any voice communications between the helicopter crews and U.S. ground forces and access to reports from the unit involved in the incident, in particular a log of any weapons taken from the scene.
July 16th, 2007Counterpunch reports that "The US military says US and Iraqi forces engaged "a hostile force" and, after coming under fire, called for air support that killed nine insurgents and two civilians. The police and witnesses tell a different story. A preliminary police report from al-Rashad police station said Mr Noor-Eldeen and Mr Chmagh were killed along with nine others by a "random American bombardment." One witness, Karim Shindakh, said: "The aircraft began striking randomly and people were wounded. A Kia [mini-van] arrived to take them away. They hit the Kia and killed ... the two journalists."
March 2008 Reuters opens website "Bearing Witness" dedicated to the memory of the Reuters journalists that have been killed in Iraq during the war: Taras Protsyuk (2003); Mazen Dana (2003); Dhia Najim (2003); Waleed Khaled (2005); Saeed Chmagh (2007); Namir Noor-Eldeen (2007); and an anonymous Reuters journalist who was killed in 2007.
July 15th, 2008 Reuters posts memorial article. In it they mention that "Reuters News is seeking video footage from the U.S. military and other materials relating to the killing of Noor-Eldeen and Chmagh. The footage was taken by cameras on board the U.S. helicopters involved in the incident, in which nine other people were killed. The U.S. military said last week it is still processing the request"
April 5th, 2010 WikiLeaks releases video footage from Apache helicopter.
Zo, zelfs een hele website opgericht om die verdomde Amerikanen te ontmaskerenquote:Op maandag 5 april 2010 19:42 schreef BluesRebel het volgende:
Hier staat alles:
http://www.collateralmurder.com/
KutAmerika
Wat bedoel je preciesquote:Op maandag 5 april 2010 19:48 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Zo, zelfs een hele website opgericht om die verdomde Amerikanen te ontmaskeren
Maar wedden dat deze onschuldige mensen niet dezelfde aandacht zullen krijgen omdat ze niet door de Amerikanen zijn gedood
4 April 2010:
42 onschuldige zielen gedood.
Amerikanen zijn prutsers. Echt, dat volk kan niks voor elkaar krijgen. Van banken omhooghouden tot huurwoningen, noem maar op.quote:Op maandag 5 april 2010 19:54 schreef Zith het volgende:
Wat een reacties hier zegMen zien blijkbaar wat ze willen zien, blijkbaar zijn 2 mensen met wapens (die geen wapens zijn) genoeg om een hele straat neer te maaien, blijkbaar zijn mensen die gewonden behandelen fout bezig en moeten ook dood. Blijkbaar is het OK om hierover te liegen als regering en filmpjes ervan proberen in doofpotten te stoppen...
omdat het oorlog was, toch?
Ik zie toch overduidelijk enkele gasten met AK's in het filmpje. En dan is het filmpje voor ons nog low res ook.quote:Op maandag 5 april 2010 19:54 schreef Zith het volgende:
Wat een reacties hier zegMen zien blijkbaar wat ze willen zien, blijkbaar zijn 2 mensen met wapens (die geen wapens zijn) genoeg om een hele straat neer te maaien, blijkbaar zijn mensen die gewonden behandelen fout bezig en moeten ook dood. Blijkbaar is het OK om hierover te liegen als regering en filmpjes ervan proberen in doofpotten te stoppen...
Heb je de video wel gezien?quote:Op maandag 5 april 2010 20:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ik zie toch overduidelijk enkele gasten met AK's in het filmpje. En dan is het filmpje voor ons nog low res ook.
om Israel en Europa te redden van Saddam's massavernietigingswapensquote:Op maandag 5 april 2010 19:54 schreef Zith het volgende:
ja maar wat over de gasten die een verwonde op een brancard leggen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
Ik zie toch overduidelijk enkele gasten met AK's in het filmpje. En dan is het filmpje voor ons nog low res ook.
Beter laat dan nooit.quote:een gevoel van begrip voor de opstandelingen in Irak en de anti-Irak/Afghanistan oorlog sentimenten elders in de wereld
Makkelijk praten achteraf.quote:Op maandag 5 april 2010 20:03 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Heb je de video wel gezien?Dat zijn camera's mafkees.
Niet dat ik je niet geloof (je hebt daar AKs nodig om veilig over straat te komen, mijn vader had ook een AK in zn auto liggen toen hij in afganisthan werkte), maar kun je een tijdstip geven in het youtube filmpje waar je dit ziet?quote:Op maandag 5 april 2010 20:01 schreef franske19 het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat een incident uit juli 2007 130+ reacties haalt omdat de Amerikanen de daders zijn. Maar 3 zelfmoordaanslagen die nog geen 24 uur geleden zijn gepleegd door terroristen en die het leven hebben gekost aan 42 Irakezen, haalt maar 6 reacties.quote:Op maandag 5 april 2010 19:52 schreef Zith het volgende:
[..]
Wat bedoel je preciesDat het vreemd is dat met valt over amerikanen die burgers doden en ervan genieten en dat men de terroristische aanvallen niet erg vind?
Dat is het werk van terroristen, terreur. Maar hoort dit ook het werk te zijn van een leger die zogenaamd vrede komt brengen?quote:Op maandag 5 april 2010 20:05 schreef DelBosque het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat een incident uit juli 2007 130+ reacties haalt omdat de Amerikanen de daders zijn. Maar 3 zelfmoordaanslagen die nog geen 24 uur geleden zijn gepleegd door terroristen en die het leven hebben gekost aan 42 Irakezen, haalt maar 6 reacties.
Uiteraard lopen er terroristen rond in Irak die misbruik proberen te maken van de ontstane chaos. Er bestaan echter ook opstandelingen die je wel prima kunt duiden als verzetsstrijders. Overigens geloof ik niet in het bestaan van Al-Qaeda, maar dat terzijde.quote:Op maandag 5 april 2010 19:16 schreef Middle-East het volgende:
[..]
Ik ontken niet dat het Amerikaanse optreden kwaad bloed kan zetten bij sommige Irakezen. Zo ken ik iemand wiens onschuldige bejaarde vader per ongeluk door de Amerikanen is doodgeschoten in zijn eigen huis en vervolgens met spoed naar het ziekenhuis gebracht nadat de Amerikanen achter hun fout kwamen. Maar die man is niet in een terrorist verandert die onschuldige Irakezen opblaast wat al-Qaeda en consorten wel doen, en daarom noem ik hen geen verzetsstijders maar ordinaire terroristen die geen haar beter zijn dan oorlogsmisdadigers.
Vanaf 2:04 zie je vier mannen in beeld, zeker twee van hen hebben een wapen in de hand. Je ziet het zwaaien.quote:Op maandag 5 april 2010 20:05 schreef Zith het volgende:
[..]
Niet dat ik je niet geloof (je hebt daar AKs nodig om veilig over straat te komen, mijn vader had ook een AK in zn auto liggen toen hij in afganisthan werkte), maar kun je een tijdstip geven in het youtube filmpje waar je dit ziet?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |