Je snijdt jezelf hiermee genadeloos in de vingers. Wat dat betreft heeft het openen van dit topic je zaak niet echt goed gedaan door je eigen gedrag. Mensen uitschelden voor klootzat en gestoord omdat ze het niet met je eens zijn...quote:Op maandag 12 april 2010 15:20 schreef polderturk het volgende:
Het spijt me overigens dat ik wat harder wordt in mijn reacties. Sommige leden beginnen me echter persoonlijk aan te vallen. Het frustreert mij een beetje dat sommigen niet de moeite nemen alle berichten die ik heb geplaatst te lezen.
quote:We stuurden mensen naar Rusland die patriot waren en kennis hadden van de lokale situatie. Door middel van deze personen zetten we een organisatie op die zich richtte op de eenvoudige moslimbevolking in het gebied (...) en die ons hulp kon garanderen voor het geval ons leger naar die streken zou oprukken.
(Vijfde zitting, Takvîm-i Vekâya, nr. 3554 (12 mayis1335/12 mei 1919)
Çürüksülü Mahmud Pasha, voormalig minister van Openbare Werken:quote:De Oostenrijkse ambassadeur (een bondgenoot) in Trabzon rapporteerde dat op 2 september 1914 een gevechtseenheid van honderd man Rusland was binnengevallen om er een opstand te ontketenen. Uit andere bronnen weten we dat dit getal in feite veel hoger was
(Akçam 2006:143-143)
De Turkse journalist Ahmet Emin Yalman tekende uit de mond van Bahaettin Shakir op over de Armeniërs in deze context:quote:Met zocht zijn toevlucht tot middelen die haaks op het neutraliteitsprincipe stonden(...) Er werden heel wat voorbereidingen getroffen en ophitsende plannen bedacht en uitgevoerd - vooral bij de grenzen van Syrië en Anatolië - die laten zien dat men graag oorlog wilde.
(Ibid., 12 Kânnunuevvek 1334 (12 december 1918), Pershembe, 25, Inikad, blz. 316-317
quote:Het was iedereen duidelijk dat de blijvende aanwezigheid van de Armeniërs die bij en langs de Russische grens woonden, een groe bedreiging voor de toekomst van het land vormden. Voor het welzijn van de natie was het noodzakelijk alles in het werk te stellen om dit gevaar te bezweren. sloeg je die weg in, dan zou je misschien tegengesteld handelen aan het volkenrecht en de menselijkheid....
(Yakin Tarihte Gördüklerim ve Geçirdiklerim, dl. 1 (Istanbul, 1970), blz. 332)
Die bendes waren speciaal gecreëerd voor dit werk uit gevangenen, criminelen en hardasses uit het Turkse leger:quote:In september [1914] begonnen de militaire acties tegen Rusland en de Armeniërs (noot: de oorlog werd pas officieel in november geopend!). In september startten de milities vooral langs de grens met de Kaukasus, met hun aanvallen op Armeens dorpen en ook op Armeense intellectuelen, politici en religieuze leiders.
Volgens Lepsius "zagen de gewapende bendes het als hun voornaamste taak om de Armeense dorpen binnen te vallen en te plunderen..."
(Lepsius Der Todesgang, pag. 35)
Let er vooral even op dat deze bronnen vooral uit jouw geliefde Ottomaanse archieven komenquote:Talaat Pasha zei:
"dat de gevangen die nodig zijn voor de irreguliere eenheden vrijgelaten zullen worden"
(Ibid. afleveringsnr 27. (29 Inkincitesrin/november 1933)
Falih rifki Atay:
"Een leger van moordenaars...dat het Centrale Comité gewapende bendes van moordenaars had geformeerd en dat ze onder bevel stonden van mensen die wij kenden, en dat ik me in verbinding met Dr. Nazim moest stellen"
(Falih Rifki Atay 1985:35-36)
Jeetje.. als je nu zelfs al door gaat op je mobiel.....quote:Op dinsdag 13 april 2010 15:52 schreef polderturk het volgende:
Ik reageer nu met een mobieltje. Dat is best lastig. Ik kom er later nog op terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 15 april 2010 21:36 schreef gitler het volgende:
De armeense genocide is inderdaad onzin. Ze zijn allemaal gedeporteerd. Zo zie je ook dat Armenië de grootste diaspora in de wereld heeft.
De armeense economie is zelfs afhankelijk van hun diaspora. Hun diaspora is ook best wel machtig in Amerika. Geen wonder dat armeense wetenschappers 'de Armeense genocide' erkennen.
Maar dit even terzijde (of je nou erin gelooft of niet), wat over de genocide in Azerbaijan, Khojaly genocide?
Armeniërs hebben in 1992 honderden mensen (ook vrouwen, kinderen en baby's) in Karabakh vermoord.
http://en.wikipedia.org/wiki/Khojaly_Massacre
De volgende video bevat schokkende beelden.Nee, dit niet even terzijde. Wat jij hier neerkwakt gaat over 77 jaar later. Heel naar en fout, maar daar hebben we het hier niet over. Doe dat dus maar terzijde.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
Kijk, dit laat wel zien hoe armeniers zijn. Het is 77 jaar later maar dit sluit er gewoon bij aan hoor.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:43 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Nee, dit niet even terzijde. Wat jij hier neerkwakt gaat over 77 jaar later. Heel naar en fout, maar daar hebben we het hier niet over. Doe dat dus maar terzijde.
Ik heb de video niet bekeken, maar je verhaal klopt niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:02 schreef gitler het volgende:
[..]
Kijk, dit laat wel zien hoe armeniers zijn. Het is 77 jaar later maar dit sluit er gewoon bij aan hoor.
Als jij dit geen nuttige informatie noemt, dan kan ik ook niet meer verwachten van jou.
Deze genocide is bewezen, maar kijk je bij de armeense kant, dan zie je gewoon dat dit nog wordt ontkent, en er zelfs andere verhalen worden verzonnen. Nee laat maar, dit wil jij niet weten en gaat HELEMAAL over iets anders...
Dat is het officiële verhaal niet. Waar haal je dat vandaan?quote:Op maandag 5 april 2010 17:44 schreef polderturk het volgende:
[..]
Het officiele verhaal is nu eenmaal dat er geen Armeense opstand was en dat de Turken zomaar 1,5 miljoen Armeniers heeft vermoord. Ik wil aantonen dat dat officiele verhaal niet klopt.
Op 8 mei 1915 zijn er 40.000 Koerden en Turken vermoord door Armeniers in Bitlis. Waarom wordt dat niet op deze chronologie vermeld? Op 22 mei zijn er 80,000 Koerden en Turken vermoord door Armeniers in Van. Waarom wordt dat niet vermeld in onderstaande chronologie?quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:02 schreef Roquentin het volgende:
[..]
Dat is het officiële verhaal niet. Waar haal je dat vandaan?
Het heet ook Khojaly genocide, en ik zou het geen dorp noemen hoor. Karabakh is 20% van Azerbaijan.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik heb de video niet bekeken, maar je verhaal klopt niet.
Het uitmoorden van een dorp is geen genocide. Daarmee is het niet goedgepraat, maar het valt gewoon in een andere categorie. Het uitroeien van een volk is genocide. En dan ook nog het uitroeien van een volk omdat het dat volk is.
Edit:
Oh, en ik ben geen Armeniër. Mijn ouders zijn Nederlanders en de familie van mijn vader is zelfs aantoonbaar Nederlands vanaf 1600.
Nee, hoezo?quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:44 schreef polderturk het volgende:
Conclusie:
Officiele verhaal Armeniers:
Turken hebben Armeniers massaal gedeporteerd en afgeslacht en er was geen sprake van een Armeense opstand
Kunnen we met zijn allen vaststellen dat het officiele Armeense verhaal onzin is?
Doe je nu je best om zoveel mogelijk op een neo-nazi te lijken? Je ontkent een genocide, en iedereen die je tegenspreekt, is een jood Armenier.*quote:Op donderdag 15 april 2010 22:02 schreef gitler het volgende:
[..]
Kijk, dit laat wel zien hoe armeniers zijn.
Laatste waarschuwing: dit hoort niet in dit topic. Dat gaat over de gebeurtenissen rond de Eerste Wereldoorlog. Wil je het hier toch over hebben? Prima, start een nieuw topic.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:30 schreef gitler het volgende:
En nog wat om aan dit onderwerp te bijdragen. Een korte video met een duidelijke punt.
Leuk, maar dat vroeg ik niet. Dit is geen wedstrijd wie het zieligst is. Nog een keer. Waar haal je vandaan dat geclaimd wordt dat Armenen geen verzet hebben gepleegd?quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:41 schreef polderturk het volgende:
[..]
Op 8 mei 1915 zijn er 40.000 Koerden en Turken vermoord door Armeniers in Bitlis. Waarom wordt dat niet op deze chronologie vermeld? Op 22 mei zijn er 80,000 Koerden en Turken vermoord door Armeniers in Van. Waarom wordt dat niet vermeld in onderstaande chronologie?
Bijna iedereen....behalve polderturk, natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:26 schreef gitler het volgende:
Wel grappig dat bijna iedereen hier al een uitgesproken mening heeft zonder maar enig (goed) onderzoek te doen.
Ook grappig dat men wat blogs leest en denkt het beter te weten dan de algemene wetenschappelijke consensus. Ik had het niveau hier wel wat hoger ingeschat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:26 schreef gitler het volgende:
Wel grappig dat bijna iedereen hier al een uitgesproken mening heeft zonder maar enig (goed) onderzoek te doen.
Ik had de niveau hier wel wat hoger ingeschat...
Er zitten in dit topic tenminste één historicus en een armenoloog.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:26 schreef gitler het volgende:
Ik had de niveau hier wel wat hoger ingeschat...
Jij weet niet echt veel van politiek he? En dan bedoel ik niet de politiek in Nederland, maar over het algemeen en wat zich in de wereld afspeelt. Jij komt erg naïef over.quote:Op vrijdag 16 april 2010 17:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Er zitten in dit topic tenminste één historicus en een armenoloog.
Aan Turkse kant zie ik alleen een hoop hersenloos gecopypaste en gejank dat het uit racistische overwegingen is. Maar dat niveau ben ik inmiddels wel gewend in deze eindeloze discussie.
Als polderturk één post kan fabriceren waarin hij in eigen woorden mét bronvermelding iets kan hardmaken dan wint ie een paashaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |