The.Pacific.Pt.IV.720p.HDTV.x264-IMMERSEquote:
Ik heb hem al binnen in HD.quote:Op maandag 5 april 2010 13:24 schreef Strolie75 het volgende:
Is hij al als torrent gesignaleerd?
Installeer de k-lite codecpack maar eens.quote:Op maandag 5 april 2010 13:41 schreef Jahr00n het volgende:
Ik heb die HD versie van Teevee binnengehaald, nu stottert deze een beetje. Ligt dit aan m'n computer of aan de download?
In 2020 zou je door de geheime dienst bij je gezin weg worden gesleurd om zo'n opmerking.... Gelukkig werkt brein nog niet samen met de geheime dienstquote:
Omdat Torrents prima werken?quote:Op maandag 5 april 2010 15:24 schreef franske19 het volgende:
Vind The Pacific tot nog toe enorm tegenvallend. Misschien realistischer dan Band of Brothers maar als TV kijker wil je toch geamuseerd worden. De acteurs zijn niet zo goed en het verhaal springt van de hak op de tak.
Waarom torrents gebruiken als je nieuwsgroepen hebt?
Is te merken aan bovenstaande reacties!quote:Op maandag 5 april 2010 15:32 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Omdat Torrents prima werken?
je zet je Torrent aan.... heb het bestand soms al binnen 30 minuten binnen... en kunt het op HD niveau kijken.
En met de juiste Torrent sites heb je ook nog eens nooit last van Virussen of rotzooi
Omdat ik nog altijd te lui ben geweest om me eens fatsoenlijk in nieuwsgroepen te verdiepen...quote:Op maandag 5 april 2010 15:24 schreef franske19 het volgende:
Waarom torrents gebruiken als je nieuwsgroepen hebt?
passwordquote:Op maandag 5 april 2010 15:22 schreef .aeon het volgende:
Ik heb ook maar die van ~550 MB gedaan, duurde me te lang
Kost alleen al heeeel veel geld om alles authentiek te krijgen.quote:Op maandag 5 april 2010 17:40 schreef wolfrolf het volgende:
Echt heel mooi gemaakt dit. Top serie, maar waar ze de 20 miljoen per aflevering voor nodig hebben is me niet volledig duidelijk
Ik vind die schepen er trouwens heel erg nep uit zien, vooral die beelden dat ze die kerstliedjes aan het zingen waren.quote:Op maandag 5 april 2010 17:41 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Kost alleen al heeeel veel geld om alles authentiek te krijgen.
Die slang rechtsonderin in een scene nadat Leckie vier Jappen neerknalde zag er echt te nep uit. De schepen zijn er niets bij!quote:Op maandag 5 april 2010 17:47 schreef Jahr00n het volgende:
[..]
Ik vind die schepen er trouwens heel erg nep uit zien, vooral die beelden dat ze die kerstliedjes aan het zingen waren.
klopt hele serie voor mij verpest door die bewegende tuinslangquote:Op maandag 5 april 2010 19:29 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Die slang rechtsonderin in een scene nadat Leckie vier Jappen neerknalde zag er echt te nep uit. De schepen zijn er niets bij!
Inderdaad ja!quote:Op maandag 5 april 2010 19:45 schreef ASroma het volgende:
[..]
klopt hele serie voor mij verpest door die bewegende tuinslang
Hoezo, 'dit keer niet', zijn ze ooit verslagen dan door de Japanners? Leuk trouwens dat ze weer vechten in het donkerquote:Juist mooi om te zien, hoe ze dit keer niet verslagen werden door de jappen, maar gewoon langzaam gek werden van de omstandigheden...
Ja dat had ik even anders moeten formuleren...quote:Op maandag 5 april 2010 20:56 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoezo, 'dit keer niet', zijn ze ooit verslagen dan door de Japanners? Leuk trouwens dat ze weer vechten in het donker.
Heb hetzelfde. Het is gewoon een ijzersterke serie, wat zich echt kan meten met BoB. Maar de 'herkijkfactor' van BoB is dermate groot, dat zal The Pacific niet lukken denk ik.quote:Op maandag 5 april 2010 21:21 schreef FrituurVetPet het volgende:
Vind het een hele sterke serie, maar onderhand wel geconcludeerd dat ik dit niet zo vaak ga kijken als bob. Maar dat was dan ook wel erg vaak.
Vond ik ook, samen met de vorige. Leuk om in een oorlogsserie iets anders te zien dan alleen maar knokken, maar ook wat het met de mensen op persoonlijk niveau doet.quote:Op maandag 5 april 2010 22:52 schreef FrankRicard het volgende:
Aflv. 4 was de beste aflevering tot nu toe imho.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn, dit is een aspect van de oorlog dat maar al te vaak wordt vergeten.quote:Op maandag 5 april 2010 18:23 schreef ASroma het volgende:
beste aflevering tot nu toe![]()
goed uitgewerkte aflevering over de psychologisch last die er op soldaten in combat rust
trollquote:Op dinsdag 6 april 2010 05:19 schreef copilco het volgende:
maar eens kijken of we in ep 4 weer een beetje actie krijgen
quote:Guadalcanal
Basilone with his machinegun at Guadalcanal
While on Guadalcanal his fellow Marines gave him the nickname "Manila John" due to his former service in the Philippines.[3] On the night of October 24–25, 1942 his unit engaged the Japanese in the Lunga area when their position came under attack by a regiment of approximately 3,000 soldiers. The Japanese forces began a frontal attack using machine-guns, grenades and mortars against the American heavy machine-guns. Basilone commanded two sections of machineguns that fought for the next 48 hours until only Basilone and two other men were still able to continue fighting. Basilone moved an extra gun into position and maintained continual fire against the incoming Japanese forces. He repaired another machine-gun and personally manned it, holding the defensive line until replacements arrived. With the continuous fighting, ammunition became critically low and supply lines were cut off. Basilone fought through hostile lines and returned with urgently needed ammunition for his gunners. By the end of the battle, the Japanese regiment was virtually annihilated. For his actions during this battle he received the United States military's highest award for bravery, the Medal of Honor.[4]
Afterwards Private First Class Nash W. Phillips, of Fayetteville, North Carolina, recalled him from the battle for Guadalcanal: "Basilone had a machine gun on the go for three days and nights without sleep, rest or food". "He was in a good emplacement, and causing the Japanese lots of trouble, not only firing his machine gun but also using his pistol."[3]
Het is nog steeds dezelfde oorlog hoorquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:41 schreef colorito86 het volgende:
Ik snap al die vergelijkingen eigenlijk niet echt. Het is een andere oorlog en een totaal andere serie. Dus waarom vergelijken met BoB?
Daarnaast is de serie gebaseerd op de boeken van Sledge & Leckie, dus daar zal vooral de nadruk op liggen.
Dit is eigenlijk gelijk het punt waarom de serie niet zo goed 'aanslaat'. Als je niets van Leckie moet hebben (waar eigenlijk de laatste paar afleveringen over gingen) dan is de serie gelijk wat minder. Sledge heeft nog niet zo'n grote rol gehad maar dat moet blijkbaar ik aflevering 5 komen. Eerlijk gezegd vind ik dit ook jammer want karakters als Hoosier, Chuckler etc. zijn ook interessant.
Daarnaast draait het ook om Basilone omdat hij bekend staat om zijn Medal of Honor en wat hij daarvoor heeft gedaan. En degene die zeggen dat het niet realistisch was weergegeven, moet je maar eens even opzoeken wat hij daadwerkelijk heeft gedaan. Dat gevecht duurde 2 dagen lang waarbij hij tegen 3000 Japanners moest vechten.
[..]
Ik snap niet dat jij het niet snapt. Zelfde makers, zelfde opzet, zelfde oorlog. Andere acteurs, andere plaats, ander verhaal.quote:Op dinsdag 6 april 2010 21:41 schreef colorito86 het volgende:
Ik snap al die vergelijkingen eigenlijk niet echt. Het is een andere oorlog en een totaal andere serie. Dus waarom vergelijken met BoB?
Daarnaast is de serie gebaseerd op de boeken van Sledge & Leckie, dus daar zal vooral de nadruk op liggen.
Dit is eigenlijk gelijk het punt waarom de serie niet zo goed 'aanslaat'. Als je niets van Leckie moet hebben (waar eigenlijk de laatste paar afleveringen over gingen) dan is de serie gelijk wat minder. Sledge heeft nog niet zo'n grote rol gehad maar dat moet blijkbaar ik aflevering 5 komen. Eerlijk gezegd vind ik dit ook jammer want karakters als Hoosier, Chuckler etc. zijn ook interessant.
Daarnaast draait het ook om Basilone omdat hij bekend staat om zijn Medal of Honor en wat hij daarvoor heeft gedaan. En degene die zeggen dat het niet realistisch was weergegeven, moet je maar eens even opzoeken wat hij daadwerkelijk heeft gedaan. Dat gevecht duurde 2 dagen lang waarbij hij tegen 3000 Japanners moest vechten.
[..]
Dat was meer omdat het praktisch onmogelijk was elk eiland los te veroveren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:37 schreef Steeven het volgende:
Ben wel erg benieuwd naar de komende episodes, want dan gaan de Amerikanen in de aanval. Ze gooiden niet voor niets nukes op Japan dus ik verwacht veel doden aan beide kanten.
Die gasten ZIJN de mariniers.quote:Op woensdag 7 april 2010 00:57 schreef horned_reaper het volgende:
Ik heb alvast de eerste echte fout gespot in de serie.
Tijdens deel 3 is er een uitreiking waarbij één van de soldaten een Medal of Honour krijgt.
In een tel zie je de medaille voorbij flitsen, en dit is inderdaad een medal of honour, het nieuwe model uit 1943.... maar er is duidelijk een medal of honour te zien voor de mariniers en niet voor de grondtroepen.
De groentroepen kregen een hele andere vorm medal of honour...
Als ik het mis heb mag iemand me verbeteren
Nope, alle manschappen in The Pacific (wat betreft hoofdpersonen) zijn mariniers en niet military police of civilians of zo.quote:Op woensdag 7 april 2010 01:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat ze worden verplaatst met boodjes maakt ze nog geen mariniers.... toch ?
Nee natuurlijk niet. US Army is ook ingezet in de Pacific. Maar het feit dat er heel groot USMC op hun gevechtsuniform staat moet toch wel een belletje doen rinkelen.quote:Op woensdag 7 april 2010 01:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het feit dat er Semper Fi wordt geroepen in iig aflevering 3, continue wordt geroepen dat het marines zijn, dat de kolonel in een toespraak zegt dat ze er niet uit zien en de army er aan komt, maar dat het niet uitmaakt, want ze zijn marines. Dat ze van de army de goede spullen jatten. Al dat soort dingen. En oh ja, omdat de serie wordt omschreven als: The Pacific focuses on the United States Marine Corps.quote:Op woensdag 7 april 2010 01:31 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Wat bedoel je met praktisch? Volgens mij herhaal je gewoon wat ik zegquote:Op woensdag 7 april 2010 00:42 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Dat was meer omdat het praktisch onmogelijk was elk eiland los te veroveren.
Wat is het verschil tussen USMC en US Army?quote:Op woensdag 7 april 2010 07:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Het feit dat er Semper Fi wordt geroepen in iig aflevering 3, continue wordt geroepen dat het marines zijn, dat de kolonel in een toespraak zegt dat ze er niet uit zien en de army er aan komt, maar dat het niet uitmaakt, want ze zijn marines. Dat ze van de army de goede spullen jatten. Al dat soort dingen. En oh ja, omdat de serie wordt omschreven als: The Pacific focuses on the United States Marine Corps.
Dat zijn lijkt mij wel voldoende aanwijzingen...
quote:Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef horned_reaper het volgende:
stom... ik vindt dat mariniers op boodjes horen te vechten, grondtroepen op de grond, en luchtmacht in de lucht... maja
quote:The United States Marine Corps (USMC) is a branch of the United States armed forces responsible for providing force projection from the sea,[5] using the mobility of the United States Navy to rapidly deliver combined-arms task forces.
quote:Op woensdag 7 april 2010 12:34 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
[..]
Bovendien zijn het bootjes en niet boodjes.
Dan heb je blijkbaar totaal geen idee wat mariniers zijn. Alleen omdat het zoveel op marine lijkt wil niet zeggen dat ze 24/7 op een boot zitten, integendeel.quote:Op woensdag 7 april 2010 09:45 schreef horned_reaper het volgende:
stom... ik vindt dat mariniers op boodjes horen te vechten, grondtroepen op de grond, en luchtmacht in de lucht... maja
USMC zijn de grondtroepen van de Marine, de US Army is de VS variant van de Landmacht.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:33 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen USMC en US Army?
Daar heb ik me stiekem ook een beetje aan geërgerd. Komt over als een vrij beperkt acteur.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:29 schreef pberends het volgende:
Depressieve aflevering... die Leckie-acteur kan ook niet al te best acteren, dat gedoe in het modder kwam op mij meer melodramatisch-nep over.
Staan compleet los van elkaar qua verhaallijn en sfeer.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:17 schreef Shadow_NL het volgende:
Hij komt dus zo op veronica, maar heb nog even een vraag.
Als je Band of Brothers niet heb gekeken, heeft dat dan invloed op het kijken naar deze serie of staan deze 2 los van elkaar?
iddquote:Op woensdag 7 april 2010 22:31 schreef Pierce-Showdown het volgende:
What the?!?! Veronica heeft een heel stuk van het begin eraf geknipt! Het documentaire stuk en het deel waar die veteranen aan het woord komen (wat in BoB toch wel zeer mooie en indrukwekkende delen waren)
Stelletje prutsers!
Ja.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:35 schreef Sharpdressedman het volgende:
maar had je die stukken alleen aan het begin? want wil ze niet missen
Ik heb Band Of Brothers nog niet gezien en dat lijkt mij een groot voordeel als ik al het gezeur in dit topic lees.quote:Op woensdag 7 april 2010 22:17 schreef Shadow_NL het volgende:
Als je Band of Brothers niet heb gekeken, heeft dat dan invloed op het kijken naar deze serie of staan deze 2 los van elkaar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |