lekker! eet smakelijk voor vanavond!quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:01 schreef Curiosity het volgende:
Ayam betawi, semoor djawa, hete kip(penpoten), basmati, kroepoek, atjar, seroendeng enz enz, en dit gaan we met zijn 6en opeten vanavond.
quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:47 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
lekker! eet smakelijk voor vanavond!
Als ik dat had geweten.......quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:36 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vanmiddag zelf tomatensoep gemaakt en lekker strokbroodje met knoflookboter erbij
Vanavond de restjes, heel de dag aan het witten en verven geweest dus het komt wel mooi uit dat er nog wat over is.quote:Op zaterdag 3 april 2010 13:01 schreef Curiosity het volgende:
Ayam betawi, semoor djawa, hete kip(penpoten), basmati, kroepoek, atjar, seroendeng enz enz, en dit gaan we met zijn 6en opeten vanavond.
De Lamstajine was erg goed gelukt!quote:Op zaterdag 3 april 2010 19:11 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Tajine opstaan, bodem bedekt met schijven sinaasappel, daarop een halve kilo lamsvlees en 4 aardappels. Een kruidenmix met oa. rozemarijn, knoflook, vers rood pepertje, korianderzaad, en wat andere dingen. Lamsvlees heeft een uurtje of 2 gemarineerd in een mengsel van knoflook, rozemarijn, rodewijn azijn, gembersiroop en zwarte peper.
In de tajine ook nog gedroogde vruchten. En ik ben vast nog wel wat dingen vergeten. Staat sinds een uur of vijf ofzo op.
Wij hadden zojuist ook spinaziesoep! Met krokante seranoham en geroosterde pijnboompitjes......quote:Op zondag 4 april 2010 18:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Spinaziesoep en spinaziesoep en nog een spinaziesoep
Eet alleen en normaal eet ik dan echt heel slecht maar hier zit iig nog vitaminen in...
wauw, ziet er lekker uit zeg!quote:Op zondag 4 april 2010 19:23 schreef LasTeR het volgende:
[ afbeelding ]
Trots op mijn allereerste zelfgemaakte rollade.
mag ik een receptje? IK heb nog een hele zak spinazie liggen die op moet morgen!quote:Op zondag 4 april 2010 18:30 schreef uniekhoorn het volgende:
Spinaziesoep en spinaziesoep en nog een spinaziesoep
Eet alleen en normaal eet ik dan echt heel slecht maar hier zit iig nog vitaminen in...
Heb een ui en 2 teentjes knoflook gefruit in olijfolie, daarbij een liter kippenboillon (van een blokje) en een aardappel, koken, spinazie erbij, staafmixen, veel grove mosterd.quote:Op zondag 4 april 2010 20:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
mag ik een receptje? IK heb nog een hele zak spinazie liggen die op moet morgen!
quote:
Ziet er heerlijk uit!!quote:Op zondag 4 april 2010 19:23 schreef LasTeR het volgende:
[ afbeelding ]
Trots op mijn allereerste zelfgemaakte rollade.
Aardappelen, rozemarijn en ganzevet... Dat kan alleen maar geweldig zijn!quote:Op maandag 5 april 2010 17:30 schreef Windigo het volgende:
Vanavond gebakken roseval aardappeltjes met knof rozemarijn en maldon zeezout (gebakken in ganzenvet), met een frisse groene salade. Meer is niet nodig, de ingrediënten spreken voor zich![]()
Ben met mijn lief bij de sligro geweest
ach, bagger is ook weleens lekker tochquote:Op dinsdag 6 april 2010 08:56 schreef numero_uno het volgende:en een goedemorgen perzik.
vanavond wordt een baggermaaltijd omdat ik tot 20:00 op kantoor moet zitten en dan alle supermarkten dicht zijn
Ik probeer wat gezonder te etenquote:Op dinsdag 6 april 2010 09:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ach, bagger is ook weleens lekker toch![]()
Ik heb thee en een plakje amandelstol
Had opeens zin in wat anders, en heb gele curry gemaakt met aardappel, wortel en mango.. De beste curry die ik ooit gemaakt heb! Hij is zoooo lekker gewordenquote:Op dinsdag 6 april 2010 14:22 schreef Windigo het volgende:
Vanavond macaroni met een saus van tomaten, aubergine en pittig gehakt met mozzarella en pecorino
lekker heur!quote:Op woensdag 7 april 2010 17:31 schreef Underdoggy het volgende:
Pasta met cherry tomaatjes, paprika, courgette, champignons en ham uit de oven (in roomsausje). Lekker knapperig kaaslaagje bovenop en smullen maar! Daarbij een komkommersalade met zelf gemaakt honing-mosterd-tijmsausje.
Een vorm van zoete aardappels. http://nl.wikipedia.org/wiki/Zoete_aardappelquote:
aparte en lekkere tapas zeg, waar heb je gegeten?quote:Op donderdag 8 april 2010 10:12 schreef motorbloempje het volgende:gisteren met
tapa's gaan eten voor mijn verjaardag. Héérlijk.
Hadden maiskolfjes, lamsballetjes, visstoofpotje, bataat, makreel, empanada's, spinazieflapjes en toe een 'stefaantje': chocolade fondant (perféct!) met jasmijn-sinaasappelijs![]()
![]()
héérlijk!
En nu, een banaanwant ik ga zo spinnen
Mergpijpjes van vee waren vroeger een delicatesse. Ik heb een opa die regelmatig een stukje rundermerg uitlepelde en op brood smeerde, daar komt de naam van die koekjes vandaan. Hard van buiten, zacht en romig vanbinnen. Of het lekker is is een hele andere vraag, maar vroeger werd het relatief veel gegeten.quote:Op donderdag 8 april 2010 11:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aparte en lekkere tapas zeg, waar heb je gegeten?
Ik heb een grote mergpijp (wat een vieze naam voor een koekje eigenlijk, wie verzint dat?) van een collega met thee
klinkt erg lekker renzell! wij eten hetzelfde als gister:bami goreng met sate ajam, gebakken uitjes en pindasaus... lekker makkelijkquote:Op donderdag 8 april 2010 09:57 schreef renzell het volgende:
Vanavond volkoren spaghetti met pompoen, geitenkaas, rucola en geroosterde pijnboompitjes. Nu al zin in.
Maar straks eerst nog lekker lunchen met een vriendin.![]()
Het is inderdaad heerlijk. Ik smeer wel eens merg op een broodje als ik osso buco heb gemaakt. De smaak van merg lijkt een beetje op een combi tussen boter en spek vind ik.quote:Op donderdag 8 april 2010 12:08 schreef Windigo het volgende:
[..]
Mergpijpjes van vee waren vroeger een delicatesse. Ik heb een opa die regelmatig een stukje rundermerg uitlepelde en op brood smeerde, daar komt de naam van die koekjes vandaan. Hard van buiten, zacht en romig vanbinnen. Of het lekker is is een hele andere vraag, maar vroeger werd het relatief veel gegeten.
Ze hadden ook de meer 'standaard', zoals patatas bravas en dat soort ongeinquote:Op donderdag 8 april 2010 11:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aparte en lekkere tapas zeg, waar heb je gegeten?
Ik heb een grote mergpijp (wat een vieze naam voor een koekje eigenlijk, wie verzint dat?) van een collega met thee
ah jammer dat het zo ver is..quote:Op donderdag 8 april 2010 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ze hadden ook de meer 'standaard', zoals patatas bravas en dat soort ongeinmaar we gaan daar meestal voor de leuke originele dingen. ZO hebben ze ook witvis met bosbessenmascarpone
![]()
De Ontmoeting heet 't, in Nijmegen
bonenburgers? fill me inquote:Op vrijdag 9 april 2010 09:53 schreef motorbloempje het volgende:
Vandaag pastasalade![]()
Morgen:
BBQ!
Zelfgemaakte hamburgers, kipsate, spare-ribs, bonenburgers en gevulde aubergine
Erbij couscous, pastasalade en brood en zelfgemaakte pindasaus!
Zondag:
Vooraf: wortel-gember-soep
Hoofd: Curry met kruidige rijst en naan erbij
Na: griekse yoghurt met honing en walnotenheb er nu al zin in!
yup!quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:34 schreef -Mellow- het volgende:
Ah thx, beetje zelfde idee als zijn kikkererwten burgers uit de BBQ bible.
Spicy Casablanca Couscousquote:Op vrijdag 9 april 2010 12:29 schreef renzell het volgende:
Wat gaat er door die Casablanca couscous motorbloem? Ik zoek al tijden lekkere recepten met couscous.
Die burgers lijken me ook niet te versmaden trouwens!![]()
Hier vanavond pannenkoeken. Hetviert zijn vijfde. Hoewel ik denk dat ik voor mezelf snel even een salade in elkaar draai. Ben niet dol op pannenkoeken.
beschuitjequote:Op zaterdag 10 april 2010 08:08 schreef Heidi- het volgende:
Thee.
wat kun je het beste eten als je buikgriep hebt? Heb al 3 dagen vrijwel niets gehad omdat elk soort voedsel melaat voelen. Het voelt op dit moment of ik net enorm veel heb gegeten ook.
Ja, dat wist ik, maar na 3 dagen begint mijn energie wel op te rakenquote:
Kater?quote:Op zaterdag 10 april 2010 13:16 schreef vosss het volgende:
Ontbijt, zachte broodjes met jonge kaas
Al had ik liever ook vette hap nu
Nee hoor, dat viel zat meequote:
quote:Op zaterdag 10 april 2010 15:31 schreef DarkElf het volgende:
net buiten de deur geluncht: gebakken kabeljauw met witloof en appeltjes in roomsaus
vanavond maak ik kastanjechampignon/bleekselderijrisotto met erbij gebakken pancetta
Ohhww....ik heb vandaag de ingeblikte nasi geprobeerd. Ik hoop dat ik de ochtend haalquote:Op zaterdag 10 april 2010 16:44 schreef Karina het volgende:
Zometeen: een warm broodje kip-saté en een grote Italiaanse bol met lever en pekelvlees, halfom dus, met mosterd en peper en zout erop.
quote:Op zaterdag 10 april 2010 20:37 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Ohhww....ik heb vandaag de ingeblikte nasi geprobeerd. Ik hoop dat ik de ochtend haal
Ik heb het net gelezen, ik laat het aan me voorbijgaanquote:Op zaterdag 10 april 2010 20:37 schreef Marlalala het volgende:
[..]
Ohhww....ik heb vandaag de ingeblikte nasi geprobeerd. Ik hoop dat ik de ochtend haal
Dat lijkt me best lekker, wat is een goed recept daarvoor?quote:Op zondag 11 april 2010 13:32 schreef MalaCocinera het volgende:
Warme Borek met feta en een klein flesje wijn
gefeliciteerd alvastquote:Op zondag 11 april 2010 12:11 schreef KiwiTjuHh het volgende:
Vooral gebak en hapjs etc, ben morgen jarig maar vier mijn verjaardag vandaag
Lekkere dingen eet jij als ik dit allemaal zo lees, Motorbloempje.quote:Op zondag 11 april 2010 12:23 schreef motorbloempje het volgende:
gisteren gebbq-ed met lamsribjes, hamburgers, kipsaté, pindasaus, couscous en falafel (ja, dat ging niet zo lekker op de bbq en zijn dus gebakken uiteindelijk, en de bonenburgers zijn dus veranderd in deze falafel)
vanavond eten we wortel-gembersoep vooraf en curry (mild curry paste, patak's) met kip, groenten en rijst
Ik woon in Rotterdam, gewoon ff alle Turken in de buurt uitgebrobeerd om te kijken welke de lekkerste heeftquote:Op zondag 11 april 2010 13:53 schreef Yankee het volgende:
[..]
Dat lijkt me best lekker, wat is een goed recept daarvoor?
Heb ik ook 's ochtends het eerste uur nadat ik wakker ben. Ik neem altijd gewoon brood mee in een boterhamzakje als ik weg moet.quote:Op maandag 12 april 2010 09:07 schreef numero_uno het volgende:
nu een lekker![]()
Het enige wat ik merk is dat sinds ik een geregeld full time leven heb toch echt moet gaan ontbijten.
Ik krijg alleen niks door mijn keel heen. Iemand ideeen?
smaakte best aardig in de zin van: "voor mn man dan" of vond je het écht aardig?quote:Op maandag 12 april 2010 18:17 schreef Tezz het volgende:
Manlief heeft gekookt vandaag: een kotelet, snijbonen en aardappels met jus. Smaakte best aardig!
oh heb je daar een receptje van?quote:Op maandag 12 april 2010 19:46 schreef progje het volgende:
Een lente groenten stoofpotje met merguez
jummie, ik zelfgemaakt broodje hamburger. Vnv geen idee. Eet samen met mn jongste zusje (17) dus moet ff wat verzinnen wat ze lekker vindquote:
Ook lekkerrquote:Op dinsdag 13 april 2010 13:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
jummie, ik zelfgemaakt broodje hamburger. Vnv geen idee. Eet samen met mn jongste zusje (17) dus moet ff wat verzinnen wat ze lekker vind
Dat, of reepjes courgette bakken en wat rode paprika grillen, met mozzarella op je hamburgerquote:Op dinsdag 13 april 2010 14:49 schreef Bluezz het volgende:
Gegrilde aubergine of tomaten ontvellen en grillen. Daaronder mozarella of iets van kaas, ijsbergsla en tussen je broodje hamburger douwe
Hmm.. *Jaloers is* Dat ga ik binnenkort ook maar weer eens maken..quote:Op dinsdag 13 april 2010 16:44 schreef Krambo het volgende:
Gehaktballetjes met stamppot rauwe andijvie, simpel maar wel
PM me even je mail adres, dan gooi ik het daar heenquote:
oh myquote:Op dinsdag 13 april 2010 18:45 schreef progje het volgende:
roseval aardappeltjes + een entrecote met champignons en truffelroom saus
Ziet er superlekker uit!quote:
dat klinkt jummie en ziet er ook lekker uit!quote:Op woensdag 14 april 2010 08:37 schreef Boze_Appel het volgende:
Niet vandaag, maar van het weekend. Semla maken. Dat zijn Zweedse broodjes met amandelspijs en room erop:
[ afbeelding ]
Dat moet het worden. Ik ben benieuwd wat ik er van knutsel, want het is mijn eerste broodexperiment.
aah, kun je niet tegen bepaald eten?quote:Op woensdag 14 april 2010 09:33 schreef Enfermera het volgende:
Vrij weinig, omdat ik weer eens met maagzuur zitVanochtend half banaantje en half kopje thee.
Dat sowieso, geen pepers, niet teveel alcohol, niet te vet eten, dat soort zaken.. Maar heb er nu al langer last van; ben al een maand aan de maagzuurremmers maar dat helpt niet, en sinds gisteravond dus nog meer last. Nu wat sterkere remmers gekregen van de doc, en een testje of er een bepaalde bacterie in mn maag zit.quote:Op woensdag 14 april 2010 09:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
aah, kun je niet tegen bepaald eten?
tjee wat irritant en een kutgevoel.. ik hoop dat het iets is wat met een bepaald medicijn weggaat zodat je weer lekker kunt eten. Geen peper maakt ook flauw enzo..quote:Op woensdag 14 april 2010 10:14 schreef Enfermera het volgende:
[..]
Dat sowieso, geen pepers, niet teveel alcohol, niet te vet eten, dat soort zaken.. Maar heb er nu al langer last van; ben al een maand aan de maagzuurremmers maar dat helpt niet, en sinds gisteravond dus nog meer last. Nu wat sterkere remmers gekregen van de doc, en een testje of er een bepaalde bacterie in mn maag zit.
Nouja, het zijn vooral de paprika's en rode pepers (vooral dat laatste) waar ik echt niet tegen kan.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:15 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
tjee wat irritant en een kutgevoel.. ik hoop dat het iets is wat met een bepaald medicijn weggaat zodat je weer lekker kunt eten. Geen peper maakt ook flauw enzo..
Zo klinkt het altijd zo luxe en bijzonderquote:Op woensdag 14 april 2010 18:54 schreef FutureFairytale het volgende:
Casa di Mama prosciutto funghi
diepvriespizza ham champignons klinkt zo stomquote:Op woensdag 14 april 2010 19:22 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Zo klinkt het altijd zo luxe en bijzonder
lekker! tijd geleden dat ik bifteki heb gegeten.. wordt wel weer eens tijd, erg lekkerquote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Tezz het volgende:
Voorgerechten: Feta van de grill met brood (met pepers en tomaat), gebakken mosselen in fetasaus, salade met inktvis.
Hoofdgerechten: giros met tzaziki, souflaki, bifteki, witte bonen, rijst, dolmadakia, aubergine, koolsalade. \
Nagerechten: gesorteerd grieks gebak, ijs, slagroom, cappucino.
Tezz zegt burp!
Ik zeg ook burp maar dat van jou... daar heb ik nu zelfs zin in, hou zo van grieksquote:Op woensdag 14 april 2010 19:52 schreef Tezz het volgende:
Voorgerechten: Feta van de grill met brood (met pepers en tomaat), gebakken mosselen in fetasaus, salade met inktvis.
Hoofdgerechten: giros met tzaziki, souflaki, bifteki, witte bonen, rijst, dolmadakia, aubergine, koolsalade. \
Nagerechten: gesorteerd grieks gebak, ijs, slagroom, cappucino.
Tezz zegt burp!
Klinkt wel ok hequote:Op donderdag 15 april 2010 12:15 schreef SeaOfLove het volgende:
boterham met mayo en kaas en roerei met tomaat daarop, erna een bakje met druiven, aardbeien en watermeloen
Wat is een gevulde visburger?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:16 schreef littledrummergirl het volgende:
röstimet rode kool en een gevulde visburger
ik had ze vandaag ook voor et eerstquote:
Klinkt lekker SeaOfLove!quote:Op donderdag 15 april 2010 16:52 schreef SeaOfLove het volgende:
courgettekoekjes met feta, couscoussalade met kikkererwten en koriander, tzaziki met turks brood
Zijn dat niet iglo visschnitzels? Die heb ik ook wel eens, en die zijn lekkerquote:Op donderdag 15 april 2010 18:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
ik had ze vandaag ook voor et eerstvond ze in het vriesvak van de ah.
Soort dikke hamburgerachtige ( met paneermeel aan de buitenkant) van koolvis, met erin iets wat wat weg had van paturain ofzo.
T klinkt een beetje als een veredelde visstick, maar ze waren eigenlijk best lekker
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |