abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 april 2010 @ 09:53:08 #1
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79894896
Spitsheffing trein
quote:
door Harry van Gelder en Jouke Schaafsma
AMSTERDAM - De forens staat straks met de rug tegen de muur. Na de spitsheffing voor de auto dreigt nu ook het treinkaartje in de drukke uren duurder te worden.

De Nederlandse Spoorwegen willen de spits duurder maken om treinreizigers meer over de dag te verspreiden. Ervaringen met het zogenoemde zoutkaartje leren dat het werkt, zeggen de NS. De NS reageren op de plannen van de ambtelijke werkgroep Mobiliteit en Water. Die stelt niet alleen voor de treinkaartjes tien procent duurder te maken, maar ook na te denken over een spitsheffing aangezien reizigers nu al vaak moeten staan in de spits.
Verzet

In 2007 probeerde NS-president-directeur Bert Meertstadt ook al een hoger tarief in de spits door te zetten, maar dit plan werd afgeblazen door een hevig verzet van de Tweede Kamer. De NS hebben ervan geleerd en zegt nu dat de politiek moet instemmen met het plan. De NS juichen echter prijsverschillen tussen de piek- en daluren toe, zegt woordvoerder John Krijgsman. Het spoorvervoerbedrijf kijkt daarbij als eerste naar de avondspits.
Ook kan er wat de NS betreft gevarieerd worden naar locatie. Zo kan bijvoorbeeld de Randstad duurder worden dan daarbuiten. De NS hebben nog geen concrete percentages voor ogen.
CDA en PvdA willen nog niet reageren op de plannen, maar de VVD en SP verwijzen een spitsheffing op het spoor direct naar de prullenbak. "Dit is schandalig", reageert SP-leider Emile Roemer. "Als je automobilisten de auto uit wilt krijgen, moet je vooral het openbaar vervoer in de spits duurder maken."
'Niet doen'
De VVD keurt het idee van een spitsheffing voor treinreizigers volstrekt af.
VVD-Kamerlid Aptroot vindt het idee 'belachelijk'. "De ambtenaren hadden de opdracht om te kijken hoe er bezuinigd kan worden. Zo'n spitsheffing is een kostenverhoging. Dat gaan we dus niet doen", zegt Aptroot.
Spitsreizigers zijn erg duur voor de NS. Er moeten extra treinen voor worden aangeschaft die in de daluren werkloos aan de kant staan. De NS willen daarom de treinreizigers meer over de dag spreiden.
Het goedmakertje voor de winterchaos, het zoutkaartje, bleek een test. Toen werd twee dagen lang een korting van 40% gegeven aan reizigers die niet in de spits reden. Het zoutkaartje was een groot succes voor de NS. In totaal reisden er niet meer mensen met de trein, maar er vond wel een verschuiving naar de daluren plaats. Ongeveer 10% meer treinpassagiers pakte in de rustige uren de trein. "Meer prijsdifferentiatie, ofwel meer verschil tussen de prijs voor een treinkaartje in de spits en daarbuiten, maar ook op basis van locatie, zouden wij niet onredelijk vinden", zegt Krijgsman. Hij stelt dat de spitsbelasting in de trein nog sterker is dan op de wegen. "De helft van de treinen is maar vijf uur per dag nodig. Voor de rest staan ze vaak ergens geparkeerd. Daardoor is er een gemiddelde bezettingsgraad van dertig procent."
"Het moet niet gekker worden", zegt PVV-Kamerlid De Mos. "Eerst zeggen die linkse vrienden dat je vooral de trein moet nemen omdat dat zo goed is voor het milieu. Dan doe je dat, ondanks alle drukte en onveiligheid, en dan betaal je alsnog een spitstarief! Nou ja."
http://www.telegraaf.nl/b(...)heffing_trein__.html


Ik geloof er niks van dat de NS juist in de spits verlies zou draaien. De treinen zitten dan overvol! Ik heb weleens berekend dat één zo'n trein vanaf Den Bosch naar Utrecht een omzet genereert van 25.000 euro. En die rijden er da 4 per uur!

Ze kunnen beter acties ondernemen om de trein buiten de spits vol te krijgen door die goedkoper te maken. Als ik nu met het gezin per trein bijv. naar zee gaat kost me dat 120 euro. Met de auto 30. Terwijl die trein toch bijna helemaal leeg is.
The End Times are wild
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:02:19 #2
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79895020
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:53 schreef LXIV het volgende:

Ik geloof er niks van dat de NS juist in de spits verlies zou draaien.
Waar staat dat dan?

De NS moet het juist van de spits hebben, maar de helft van de treinen staat buiten de spits stil. Dat laatste lijkt me ook niet echt positief voor de winstgevendheid.
pi_79895054
het succes van het zoutkaartje is dus korting tijdens daluren. Niet verhoging tijdens spitsuren..
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:05:27 #4
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79895061
Ja goed plan zeg!!!!! Zo lossen we de files wel op hoor

De overheid probeert mensen uit de auto te krijgen dmv een spitstarief, en het enige alternatief wordt aan de andere kant ook extra belast. Ja jongens zo lossen we de problemen wel op
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:06:18 #5
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_79895077
Tuurlijk, maak de treinen NOG duurder. Een kaartje kost al achterlijk veel, terwijl er in de spits vrijwel nooit voldoende capaciteit is. Ondanks de capaciteitproblemen proberen ze continu nog meer mensen in de spits met de trein laten gaan, terwijl ze zelf duidelijk aangeven dat ze het nu al niet aankunnen. En om die mensen dan ook daadwerkelijk in de trein te krijgen, willen ze de tarieven verder verhogen. Echt, wie die strategie bedacht heeft...

Verder is dit plan ook nog eens compleet waardeloos. Forensen blijven toch wel afhankelijk van de spits, dus het is gewoon een manier voor de NS om extra geld te innen.

Typisch trouwens dat hun goedmakertje 'het zoutkaartje' een experiment was. NS denkt echt alleen maar aan haar eigen belang en is zeer klantonvriendelijk, zo blijkt keer op keer wel weer.
pi_79895106
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:05 schreef athlonkmf het volgende:
het succes van het zoutkaartje is dus korting tijdens daluren. Niet verhoging tijdens spitsuren..
Ja, maar dat gaan ze niet doen natuurlijk. De daluren zullen dan wel iets goedkoper worden en de spitsuren duurder, zodat er een grotere marge ontstaat en het de NS niets kost.
pi_79895151
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 09:53 schreef LXIV het volgende:
Spitsheffing trein
[..]

http://www.telegraaf.nl/b(...)heffing_trein__.html


Ik geloof er niks van dat de NS juist in de spits verlies zou draaien. De treinen zitten dan overvol! Ik heb weleens berekend dat één zo'n trein vanaf Den Bosch naar Utrecht een omzet genereert van 25.000 euro. En die rijden er da 4 per uur!
Heb je die berekening nog? En hoe maak je daaruit op wat voor winst ze maken? Het gaat erom dat die treinen misschien maar een paar uur per dag gebruikt worden.
Oh, and that's a bad miss!
pi_79895162
Laat de NS maar eens de treinen wat langer maken in de spits. Het is echt ongelooflijk hoe kort de treinen vaak zijn in de spits op het stuk waar ik vaak reis.
Huur deze plek voor ¤100 per maand!
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:16:28 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79895257
quote:
Ervaringen met het zogenoemde zoutkaartje leren dat het werkt, zeggen de NS.
HAHAHA dit was dus gewoon een test van NS om prijzen te verhogen? Wat een nep, als excuus gratis korting aanbieden, en dat gebruiken om prijzen te verhogen...
quote:
Ik heb weleens berekend dat één zo'n trein vanaf Den Bosch naar Utrecht een omzet genereert van 25.000 euro. En die rijden er da 4 per uur!
Yep! Werkelijk schandalig hoe de NS met z'n klanten omgaat... Juist in de spits zou er concurrentie op het spoor moeten zijn. En dan niet zoals nu, dat "de concurrent" slechts op bepaalde trajecten rijdt, want je gaat niet naar een andere bestemming omdat daar een andere maatschappij rijdt. De concurrent zou op alle trajecten moeten rijden.
Juist in de spits verdient de NS goud geld, logisch dat ze dat duurder willen maken, dan kan je nog meer betalen voor je STAPLEK...
censuur :O
pi_79895455
Waanzin!
pi_79895471
> 50% van de ochtendspitsreizigers zijn studenten, dan ben ik heel benieuwd hoe ze dat met de studentenkaart/ib groep willen gaan regelen?
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:29:23 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79895507
LXIV, jouw oplossing is dus niet het duurder maken van de spits maar het goedkoper maken van de kaartjes buiten de spits. Hoe is dat geen spitstarief?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:30:13 #14
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79895524
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:27 schreef Basp1 het volgende:
> 50% van de ochtendspitsreizigers zijn studenten
Bron?
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79895566
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:05 schreef -Techno- het volgende:
Ja goed plan zeg!!!!! Zo lossen we de files wel op hoor

De overheid probeert mensen uit de auto te krijgen dmv een spitstarief, en het enige alternatief wordt aan de andere kant ook extra belast. Ja jongens zo lossen we de problemen wel op
Misschien dat er dan eindelijk eens "out of the box" gedacht wordt en we er achter komen dat er toch nog wel meer alternatieven zijn.

Massale verplaatsingen in een korte tijdsspanne zijn achterhaald.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_79895649
quote:
Ook kan er wat de NS betreft gevarieerd worden naar locatie. Zo kan bijvoorbeeld de Randstad duurder worden dan daarbuiten. De NS hebben nog geen concrete percentages voor ogen.
Laat ik maar naar Groningen gaan in plaats van Amsterdam.

Maar verder een goed plan om treinreizen voor de werkenden onder ons nog onaantrekkelijker te maken. Dit is juist de groep vrijwillige treinreizigers die milieubewust de auto laat staan.
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:36:31 #17
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79895660
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:32 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Misschien dat er dan eindelijk eens "out of the box" gedacht wordt en we er achter komen dat er toch nog wel meer alternatieven zijn.

Massale verplaatsingen in een korte tijdsspanne zijn achterhaald.
Je doelt op een aanpassing van de gemiddelde werktijden? Geen 9 tot 5 meer, maar zoiets als van 12 tot 8?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_79895797
Openbaar vervoer en Nederland is nooit een mooie combinatie geweest Maar straks spitstarief in de auto en in het OV, dan kan je net zo goed met de auto blijven gaan.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_79895807
Ze zeggen dat mensen nu al vaak moeten staan in de spits, dus denken ze 'we maken zo'n staplek maar even nog wat duurder' ? Triest.

Ik wil IntercityAPT's commentaar hier weleens op zien
pi_79895834
Dus: Files oplossen door OV aantrekkelijker te maken met duurdere kaartjes ?
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:45:39 #21
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79895859
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:36 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Je doelt op een aanpassing van de gemiddelde werktijden? Geen 9 tot 5 meer, maar zoiets als van 12 tot 8?
- Op afstand werken
- Geen standaard 36-40urige uitzingwerkweek meer
- Teleportatie
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79895871
Wat een paniek weer alleen maar omdat er PLANNEN worden bekend gemaakt
Leaf
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:47:36 #23
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_79895904
yea nou word met de auto naar me werk goedkoper dan met de trein denk ik
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_79895907
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:45 schreef Marble het volgende:

[..]

- Op afstand werken
- Geen standaard 36-40urige uitzingwerkweek meer
- Teleportatie
Oooh, teleportatie! Zeg dat dan!

  zaterdag 3 april 2010 @ 10:52:27 #25
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79895999
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:45 schreef Marble het volgende:

[..]

- Op afstand werken
Voor een groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking niet mogelijk.
quote:
- Geen standaard 36-40urige uitzingwerkweek meer
Helaas is een werkweek van 40 uur noodzakelijk om rond te komen, tenminste dat geldt voor het grootste gedeelte van de Nederlandse beroepsbevolking. Wie vult het gat aan?
quote:
- Teleportatie
Zou er al patent op gevraagd zijn?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_79896055
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:52 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Voor een groot deel van de Nederlandse beroepsbevolking niet mogelijk.
[..]

Als dat deel waar het WEL voor mogelijk is, nou eens een paar dagen thuis blijft werken, zou het ook al schelen!
Leaf
  zaterdag 3 april 2010 @ 10:56:36 #27
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_79896078
Ze kunnen beter heffing leggen op mensen die in de spits met hun fiets in de trein zitten. Trein zit al stampvol staan er in die tussen stukken allemaal irritante fietsen in de weg.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_79896132
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze kunnen beter heffing leggen op mensen die in de spits met hun fiets in de trein zitten. Trein zit al stampvol staan er in die tussen stukken allemaal irritante fietsen in de weg.
Die fiets kun je gewoon naar buiten gooien. Voor 9 uur mogen alleen vouwfietsen mee.
Leaf
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:04:24 #29
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_79896248
Het zou al helpen als ze de daluren ook voor zevenen laten lopen bijvoorbeeld. Dan krijg je mensen eerder in de trein. En laat de daluren niet gelden in de avondspits.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_79896286
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:56 schreef boem-dikkie het volgende:
Ze kunnen beter heffing leggen op mensen die in de spits met hun fiets in de trein zitten. Trein zit al stampvol staan er in die tussen stukken allemaal irritante fietsen in de weg.
Ik zie eigenlijk vrijwel nooit fietsen in de trein, en zeker niet tijdens de spits.
pi_79896365
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:04 schreef Dagonet het volgende:
Het zou al helpen als ze de daluren ook voor zevenen laten lopen bijvoorbeeld. Dan krijg je mensen eerder in de trein. En laat de daluren niet gelden in de avondspits.
Misschien is dat ook wel 1 van de andere ideeën.
Leaf
pi_79896470
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:16 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

HAHAHA dit was dus gewoon een test van NS om prijzen te verhogen? Wat een nep, als excuus gratis korting aanbieden, en dat gebruiken om prijzen te verhogen...
[..]

Het zijn klootzakken met een dubbele agenda. Wat mij betreft kan het hele bestuur zo tegen de muur. Vuige winstmannetjes in crisistijd.
Het zou verboden moeten worden!
pi_79896533
Mjah, opzich bestaat zoiets natuurlijk al. Mensen die frequent na 09.00u reizen, reizen al 40% goedkoper dan mensen in de spits.
  Eindredactie Games zaterdag 3 april 2010 @ 11:20:19 #34
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_79896593
Waarom maken ze dan niet in de daluren de kaartjes 40% goedkoper als ze meer mensen in de trein willen?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:21:39 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79896632
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:27 schreef Basp1 het volgende:
> 50% van de ochtendspitsreizigers zijn studenten, dan ben ik heel benieuwd hoe ze dat met de studentenkaart/ib groep willen gaan regelen?
Simpel, de basisbeurs gaat verder omlaag
censuur :O
pi_79896643
Absurd idee. Ik moet nou eenmaal op tijd op mijn werk zijn en dat betekent dat ik in de spits moet treinen. Ze zetten maar gewoon meer treinen in. Dat veevervoer af en toe is te belachelijk voor woorden.
pi_79896657
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:17 schreef Socios het volgende:
Mjah, opzich bestaat zoiets natuurlijk al. Mensen die frequent na 09.00u reizen, reizen al 40% goedkoper dan mensen in de spits.
Daarvoor moeten ze wel een kortingkaart aanschaffen die ook 50 euro per jaar kost.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:24:14 #38
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79896692
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ze zeggen dat mensen nu al vaak moeten staan in de spits, dus denken ze 'we maken zo'n staplek maar even nog wat duurder' ? Triest.
15 jaar geleden beloofde de NS "binnen enkele jaren iedereen een zitplaats in de spits". Daarna kwamen ze erachter dat ze veel meer verdienen als ze minder tr5einen inzetten, mensen hebben toch geen keus, dankzij het overheidsbeleid.
Hoeveel procent van de treinreizigers doet dat nou vrijwillig? Hoeveel procent zou ook met de trein gaan als ze niet door financieen (auto's worden zwaar belast) of files (te veel mensen voor te weinig wegen) werden gedwongen? Ik denk nog geen 5% van de treinreizigers...
censuur :O
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:24:47 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79896706
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Daarvoor moeten ze wel een kortingkaart aanschaffen die ook 50 euro per jaar kost.
M.a.w. wat NS nu promoot is afschaffing van die kortingskaart, en standaard korting buiten de spits!
censuur :O
pi_79896797
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Simpel, de basisbeurs gaat verder omlaag
Ik denk dat ik de oplossing wel weet, waarom denk je dat ze zo graag die ov-chipkaart wilden doorvoeren, daarmee kunnen ze in de spits de studenten ook gewoon een toeslag laten betalen. En hopsakee opeens gaan veel studenten s'ochtends colleges skippen omdat ze geen zin hebben om een toeslag te betalen, meteen het capaciteits probleem tijdelijk opgelost.

Dit verhaal staat trouwens weer in schril contrast met het verhaal van die snelle trein van rotterdam naar amsterdam die maar een bezettingsgraad van 19% heeft, omdat de mensen niet zoveel extra voor zo'n kleine tijdsvermindering willen betalen.

http://www.treinreiziger.(...)op_19_procent-142093
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:29:58 #41
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_79896840
Fuck.

Ik ben het eens met Richard de Mos
pi_79896855
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

M.a.w. wat NS nu promoot is afschaffing van die kortingskaart, en standaard korting buiten de spits!
Nou, nee. Want ze gaan niet de prijzen buiten de spits lager maken, ze gaan de prijzen in de spits hoger maken. Da's toch net ff wat anders.
pi_79896907
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:24 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

M.a.w. wat NS nu promoot is afschaffing van die kortingskaart, en standaard korting buiten de spits!
De NS promoot nu niks. Ze geven alleen maar aan wat 1 van de ideeën zijn om de reizigers meer over de dag te vespreiden.
Leaf
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:37:49 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79897016
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:30 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, nee. Want ze gaan niet de prijzen buiten de spits lager maken, ze gaan de prijzen in de spits hoger maken. Da's toch net ff wat anders.
Uiteraard. Maar de argumenten die ze daarvoor gebruiken, zijn uitsluitend geldig voor het afschaffen van de betaalde kortingskaart.
censuur :O
pi_79897023
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:22 schreef Basp1 het volgende:
Daarvoor moeten ze wel een kortingkaart aanschaffen die ook 50 euro per jaar kost.
Die kortingskaart heeft een fervent treinreiziger er in no time uit.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:38:19 #46
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79897030
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 10:55 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als dat deel waar het WEL voor mogelijk is, nou eens een paar dagen thuis blijft werken, zou het ook al schelen!
Klopt helemaal hoor, maar moet je dat mogelijk maken dmv een spitstarief op het spoor?
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:40:58 #47
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79897085


[ Bericht 100% gewijzigd door -Techno- op 03-04-2010 11:41:24 ]
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:41:10 #48
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_79897092
dubbel
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
pi_79897099
Ik denk dat er sowieso 20% meer mensen in een trein kunnen als mensen niet zo beroerd zijn om te stoppen in het gangpad.Ergens wel begrijpelijk omdat doorlopen de kans om sneller uit te stappen verkleint

Mijn voorstel: maak een meerjarenplan waarbij de huidige treinen afgeschreven worden en er treinen voor in de plaats komen die echt dienen als veevervoer. Geen treinen meer met loungebanken maar gewoon rechthoekige ongestyleerde treinen met dubbel zoveel deuren en bredere ingangen. Een gemiddeld hoge ratio mensenvlees/staal is toch het enige wat de NS wil.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:44:50 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_79897181
Als ze dat doen, koop ik een kleine rolschaats en ga ik met de auto. Dan maar in de file van Gouda naar Scheveningen. Ik leg er al op toe per maand om een maandtrajectkaart te hebben (CAO max. vergoeding is lager dan de kosten van JTK + OV zones). Ik doe dat omdat ik op een filerijk traject reis en de trein dan gewoon sneller is. Maar als ze dit gaan doen, is de auto gewoon écht goedkoper. Ik heb geen flexibele werktijden en kán niet buiten de spits reizen. Hell, als ik dat had gekund, had ik dat allang gedaan. Wie gaat er nou voor z'n lol in een bomvolle trein?? Ik moet regelmatig staan, nou dat is echt niet omdat ik het zo leuk vind om in de spits te reizen hoor .

Dus, puik plan als je meer files weer wilt genereren!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_79897212
Tweede voorstel: maak kaartjes in de spits goedkoper dan daluren zodat er meer mensen aangetrokken worden om te reizen tijdens rush hour. De mensen die de drukte ondoenlijk vinden en het zich kunnen veroorloven/permitteren om ook buiten de spits te gaan reizen zullen dat waarschijnlijk ook doen. Kan tot een betere kostenbalans leiden imo.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:47:10 #52
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_79897230
Er zitten dus mensen met een zeer goed betaalde baan en die komen dus serieus met dit plan op de proppen.

Geef mij die baan dan. Of een werkloze die wel bereid is er iets van te maken.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 3 april 2010 @ 11:47:24 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79897234
Dan wil ik als 1e klas reiziger wel geld terug als ik geen zitplaats heb. Nu betaal ik (mijn baas dan) 50% meer en sta ik nog heel vaak met mijn koffertje tussen mijn benen in het gangpad.
The End Times are wild
pi_79897372
Allemaal dankzij de OV-chipkaart.

Met het oude kaartje kon dat niet.
pi_79897462
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Allemaal dankzij de OV-chipkaart.

Met het oude kaartje kon dat niet.
Dankzij de OV-chip kunnen ze statistiek vergaren over het reisgedrag. Onderschat niet hoe enorm belangrijk dat is voor de NS. Als je iedere dag een paar treinen minder kunt laten rijden en toch meer mensen kunt vervoeren dan spreekt het voor zich hoe enorm wenselijk dat is. Het is eigenlijk idioot dat het zo laat op gang is gekomen voor één van de drukste spoornetwerken ter wereld.

Maar het blijft inderdaad minder ok voor de reiziger.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 11:58:17 #56
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_79897500
Mijn voorstel: schaf de gratis OV voor studenten af. Probleem van capaciteit is dan meteen opgelost.
Carpe Libertatem
pi_79897523
Het zou eigenlijk pas écht praktisch zijn als je met de ov-chip vanuiit huis kunt aangeven wanneer je wilt gaan reizen met een variabel kostensysteem ofc. Dan behaal je de beste bezettingsgraad omdat je vooraf kunt incalculeren hoeveel materiaal er nodig moet zijn.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79897567
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn voorstel: schaf de gratis OV voor studenten af. Probleem van capaciteit is dan meteen opgelost.
De NS verdient enorm veel door de studenten. Dat geven ze echt niet zo maar op.
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_79897585
Ik bel de autorijschool maar. Ik sta elke dag in de spits tussen de ruftende forensen omdat er niet genoeg treinen rijden en nu moet ik daar nog meer voor gaan betalen? Mijn principes hebben een prijskaartje. Blijkbaar willen ze daar in de hogere regionen niet dat dingen structureel opgelost worden qua files en openbaar vervoer. Fuck the whales.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:04:54 #60
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_79897704
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:17 schreef Socios het volgende:
Mjah, opzich bestaat zoiets natuurlijk al. Mensen die frequent na 09.00u reizen, reizen al 40% goedkoper dan mensen in de spits.
Dit vroeg ik me ook af inderdaad. Zo’n voordeelurenkaart kost €55,– en geeft je 40% korting. Dat is vrij fors. Als je dus geregeld buiten de spits reist of kunt reizen, dan kan dat echt wel uit.

Trajectkaarten geven ook duidelijk niet zoveel voordeel.

Feitelijk is er m.i. dus een spitstarief. Iedereen die geregeld in daluren reist koopt zo'n voordeelurenkaart, want dat kan altijd uit. Dat mensen nu alsnog allemaal in de spits zitten is blijkbaar omdat het niet anders kan. Er is genoeg financiële reden om de (ochtend)spits te mijden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:08:36 #61
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_79897792
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Ik bel de autorijschool maar. Ik sta elke dag in de spits tussen de ruftende forensen omdat er niet genoeg treinen rijden en nu moet ik daar nog meer voor gaan betalen? Mijn principes hebben een prijskaartje. Blijkbaar willen ze daar in de hogere regionen niet dat dingen structureel opgelost worden qua files en openbaar vervoer. Fuck the whales.
Die whales roeien de Japanners wel voor je uit, daar hoef jij je niet extra voor in te spannen.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_79898025
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn voorstel: schaf de gratis OV voor studenten af. Probleem van capaciteit is dan meteen opgelost.
Nah, dan krijg je studenten die massaal hun rijbewijs gaan halen en in hun verrote polo in de file staan.
Want waarom zou je als student nog met de trein gaan als het net zo duur is als een oude auto?
pi_79898139
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn voorstel: schaf de gratis OV voor studenten af. Probleem van capaciteit is dan meteen opgelost.
Gratis

Dat zou tevens het einde betekenen van de spoorknorren. Iedereen is dan verplicht in de stad te gaan wonen waar de universiteit is gevestigd. Verder zou carpoolen dan stukken voordeliger zijn dan het reizen met de trein.

De NS verliest dan een enorme hoeveelheid aan betalende klanten. Lijkt me niet bepaald een handig idee.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  zaterdag 3 april 2010 @ 12:33:30 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79898458
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Als ze dat doen, koop ik een kleine rolschaats en ga ik met de auto. Dan maar in de file van Gouda naar Scheveningen. Ik leg er al op toe per maand om een maandtrajectkaart te hebben (CAO max. vergoeding is lager dan de kosten van JTK + OV zones). Ik doe dat omdat ik op een filerijk traject reis en de trein dan gewoon sneller is. Maar als ze dit gaan doen, is de auto gewoon écht goedkoper. Ik heb geen flexibele werktijden en kán niet buiten de spits reizen. Hell, als ik dat had gekund, had ik dat allang gedaan. Wie gaat er nou voor z'n lol in een bomvolle trein?? Ik moet regelmatig staan, nou dat is echt niet omdat ik het zo leuk vind om in de spits te reizen hoor .
Heb je al eens een motor overwogen? Het is per km goedkoper dan een auto, je kan tussen de files door, en hey, meer vrouwen op de motor is alleen maar leuk
censuur :O
pi_79899145
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:47 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Er zitten dus mensen met een zeer goed betaalde baan en die komen dus serieus met dit plan op de proppen.
Het is toch een goed plan? De NS gaat eraan verdienen, dus de aandeelhouders, en dus de bonussen voor die goedbetaalde bestuurders.

Of je dacht dat de NS er niet was om zoveel mogelijk geld te verdienen, maar voor de mobiliteit van Nederlanders die daardoor geld kunnen verdienen? Tja, dan had je het natuurlijk niet moeten privatiseren.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79899327
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:58 schreef Boze_Appel het volgende:
Mijn voorstel: schaf de gratis OV voor studenten af. Probleem van capaciteit is dan meteen opgelost.
pi_79899331
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 11:53 schreef MaGNeT het volgende:
Allemaal dankzij de OV-chipkaart.
Sowieso OV-Chipkaart _!

Reis gewoon met een treinkaartje. Zolang het draagvlak voor de OV-Chipkaart onvoldoende blijft, zal reizen per papieren treinkaartjes altijd blijven bestaan.

Ter ondersteuning deze video:
pi_79899465
Hilarisch Ik dacht even aan een 1-aprilgrap, maar ik zie die datum nergens staan.

Vervoer wordt zo onderhand bijna strafbaar in Nederland. Mensen die tijdens de spitsuren op de weg zitten, zijn doorgaans echt geen toeristisch uitstapje aan het maken. Ze zijn onderweg naar of van hun werk. Ik ben er zwaar op tegen dat de werkende beroepsbevolking (de groep mensen die al zo veel moet ophoesten voor de groeiende groep niet-werkenden) financieel wordt uitgekleed omdat ze naar hun werk moeten.

Veel liever ga ik investeren in een slimmere inrichting van Nederland. Lok bedrijven en werkgelegenheid naar delen van het land waar bevolkingskrimp gaande is, of dreigt. Verspreid de drukte beter over het land en ga groei van de Randstad tegen!
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:17:45 #69
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_79901312
En zich dan afvragen waarom niemand meer de trein pakt......
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_79901936
Mja, op een gegeven moment maken ze het voor een grote groep per ongeluk echt goedkoper om een auto te hebben, ik neem aan dat ze dan niet komen huilen over 'milieuonvriendelijke' Nederlanders?
My father tought me; "If you're not good at something right away, don't waste time trying"
pi_79902263
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha


.....

of was het geen grap?



NS logica...
Mensen maken tijdens de spits gebruik van de trein omdat ze van en naar hun werk gaan. Dus we weten dat er rond die tijd extra veel mensen van de trein gebruik maken omdat ze geen andere keuze hebben (wat betreft tijd). Dus in plaats van de goede beslissing om meer treinen in te zetten, gaan we die mensen gewoon extra hard naaien! VOC mentaliteit.
  zaterdag 3 april 2010 @ 14:49:02 #72
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_79902374
Het is in veel gevallen al lang goedkoper om een auto te hebben. Probleem voor veel OV reizigers is dat ze op het werk de auto niet kwijt kunnen, waardoor ze aangewezen zijn op het OV.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_79902380
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 12:17 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nah, dan krijg je studenten die massaal hun rijbewijs gaan halen en in hun verrote polo in de file staan.
Want waarom zou je als student nog met de trein gaan als het net zo duur stukken duurder is als een oude auto?
pi_79904415
quote:
"Dit is schandalig", reageert SP-leider Emile Roemer. "Als je automobilisten de auto uit wilt krijgen, moet je vooral het openbaar vervoer in de spits duurder maken."
'Niet doen' [..]
"Het moet niet gekker worden", zegt PVV-Kamerlid De Mos. "Eerst zeggen die linkse vrienden dat je vooral de trein moet nemen omdat dat zo goed is voor het milieu. Dan doe je dat, ondanks alle drukte en onveiligheid, en dan betaal je alsnog een spitstarief! Nou ja."
Zo, de schreeuwlelijke populisten zijn ook weer hun ei kwijt.

OT: Ik heb erg geluk dat op mijn wandelroute nooit file staat.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 3 april 2010 @ 16:11:29 #75
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_79905195
het meest zouteloze kut bedrijf in Nederland zou godverdomme eens geld moeten gaan geven voor iedere keer dat het te laat is!

Maar ja, da's tussen Den Haag en Amsterdam zeker 40% van de ritten, dus met een jaar zijn die hufters failliet.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_79906436
quote:
Op zaterdag 3 april 2010 16:11 schreef Reddiablo het volgende:
het meest zouteloze kut bedrijf in Nederland zou godverdomme eens geld moeten gaan geven voor iedere keer dat het te laat is!
quote:
Wanneer krijgt u vergoeding?

  • U krijgt geld terug
  • Als u door een vertraging 30 minuten of meer te laat op uw bestemmingsstation aankomt.
  • In principe ongeacht de oorzaak van de vertraging.
  • Voor alle binnenlandse reizen die u met NS maakt.
  • De regeling geldt ook voor extra vervoerbewijzen, zoals Railrunners of een Dagkaart fiets.
  • quote:
    Maar ja, da's tussen Den Haag en Amsterdam zeker 40% van de ritten, dus met een jaar zijn die hufters failliet.
    De regeling is al een paar jaar in gebruik, dus I think not.
    If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
      zaterdag 3 april 2010 @ 16:56:05 #77
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_79906519
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 16:53 schreef Mwanatabu het volgende:

    [..]


    [..]


    [..]

    De regeling is al een paar jaar in gebruik, dus I think not.
    Ik tel hier ook bij iedere keer dat men 5 a 10 minuten te laat is. Of je daardoor je aansluiting mist....
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
      † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 16:58:51 #78
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_79906607
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 16:53 schreef Mwanatabu het volgende:

    De regeling is al een paar jaar in gebruik, dus I think not.
    De meeste mensen vragen het ook niet terug. Ze doen er alles aan om het zo lastig mogelijk te maken om je geld terug te krijgen.

    Maar ik hark een paar honderd euro per jaar binnen door die formulieren, je moet alleen even netjes bijhouden wanneer je vertraging hebt.
    Carpe Libertatem
      † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 16:59:40 #79
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_79906640
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 16:56 schreef Reddiablo het volgende:

    [..]

    Ik tel hier ook bij iedere keer dat men 5 a 10 minuten te laat is. Of je daardoor je aansluiting mist....
    Als je je aansluiting mist, omdat de trein te laat is, kan je je geld terugkrijgen.
    Carpe Libertatem
      zaterdag 3 april 2010 @ 17:01:58 #80
    25957 Reddiablo
    Football Manager Researcher NL
    pi_79906720
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 16:59 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]

    Als je je aansluiting mist, omdat de trein te laat is, kan je je geld terugkrijgen.
    Oeh, dan ga ik ff een paar honderd euro terugvangen - nice
    Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
    www.3voor12denhaag.nl
    http://www.last.fm/user/Reddiablo
    pi_79907690
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 16:58 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]

    Ze doen er alles aan om het zo lastig mogelijk te maken om je geld terug te krijgen.
    Inderdaad, als je online ff een accountje aan kon maken waar je gewoon kon aanvinken als een trein te laat was, dan verloor de NS snel geld. Nu moet je iedere keer een heel formulier invullen.
      † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 17:36:13 #82
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_79907785
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 17:01 schreef Reddiablo het volgende:

    [..]

    Oeh, dan ga ik ff een paar honderd euro terugvangen - nice
    Dat geldt alleen voor trein op trein aansluitingen.
    Carpe Libertatem
      † In Memoriam † zaterdag 3 april 2010 @ 17:37:00 #83
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_79907811
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 17:32 schreef Maverick_tfd het volgende:

    [..]

    Inderdaad, als je online ff een accountje aan kon maken waar je gewoon kon aanvinken als een trein te laat was, dan verloor de NS snel geld. Nu moet je iedere keer een heel formulier invullen.
    Straks weten ze via je ov chipkaart precies wat je hebt gereisd, maar denk je dat je dan automagisch je geld terugkrijgt bij vertraging? Natuurlijk niet! Dan moet je een betaalnummer bellen om een formulier aan te vragen.
    Carpe Libertatem
      zaterdag 3 april 2010 @ 17:45:53 #84
    147503 Iblis
    aequat omnis cinis
    pi_79908072
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 17:37 schreef Boze_Appel het volgende:

    [..]

    Straks weten ze via je ov chipkaart precies wat je hebt gereisd, maar denk je dat je dan automagisch je geld terugkrijgt bij vertraging? Natuurlijk niet! Dan moet je een betaalnummer bellen om een formulier aan te vragen.
    En het is niet dat het niet kan:
    quote:
    Als houder van een NS/OV-Jaar(traject)abonnement hoeft u geen papierwerk te doen om na een vertraging uw reiskosten terug te vragen.
    En verder:
    quote:
    Voor Voordeelurenabonnementhouders is het online formulier niet geschikt, omdat zij een vervoerbewijs moeten meesturen.
    Wat bij reizen op saldo onzin is. Maar toch kan het niet. Het zou inderdaad gebruikt worden.
    Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
    pi_79994725
    Gut wat een paniek weer. En dat terwijl het niet eens een plan van de NS was maar een of andere werkgroep buiten de NS.

    De politiek ook weer in de stress en volop hun afkeuring in de media...
    Leaf
    pi_79995367
    Maar natuurlijk, want de trein is zo goedkoop.
    Maak het liever buiten de spits goedkoper dan ons nog meer te laten betalen om op werk te komen. Er gaat elke maand 140 euro naar de NS en dat lijkt me ruimschoots voldoende om op momenten dat ik het wens naar mijn werk te gaan.

    Natuurlijk ook een lekker ruime definitie van spits aanhouden.
    pi_79996698
    Spits = volle treinen
    Buiten de spits = lege treinen.

    Dus dan doe je toch gewoon meer treinstellen in de spits en minder treinstellen in de daluren?

    Problem solved.

    Maar laten we vooral spitsheffingen introduceren.. het treinreizen is al zo lekker betaalbaar...

    Ik reis iedere dag met de trein naar m'n werk, maar dat is alleen omdat dit volledig vergoed wordt door mijn werkgever en de overheid. Zonder deze extra's is de trein vele malen duurder dan de auto (en niet eens veel sneller).
    pi_79997434
    Dit soort dingen zijn natuurlijk onafwendbaar als je een private onderneming hebt zonder enige concurrentie van betekenis. Het is kiezen tussen de strop en de galg - of elke dag achteraan in de file aanschuiven, of als haringen in een ton in de spits en daar dan nog extra voor betalen ook. Wat denkt de NS, dat alleen maar verhogen van de spitstarieven ervoor gaat zorgen dat alle bedrijven opeens flexibele werktijden gaan invoeren? Dat kan niet anders dan arrogantie zijn, of is het omdat de NS uberhaupt niet in staat is om tijdens de spits voor voldoende dekking te zorgen?

    Godzijdank kan ik lekker elke dag met de fiets. Geen files, altijd een zitplaats, en het kost niks.
      dinsdag 6 april 2010 @ 11:27:25 #89
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_79997637
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 12:33 schreef RemcoDelft het volgende:

    [..]

    Heb je al eens een motor overwogen? Het is per km goedkoper dan een auto, je kan tussen de files door, en hey, meer vrouwen op de motor is alleen maar leuk [ afbeelding ]
    Ik vind achterop een fiets zitten al eng, dus ik denk dat dat 'm voor mij niet gaat worden .
    [b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
    Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
    pi_79999779
    Geweldig. Een ambtelijke werkgroep heeft het idee om reizen in de spits duurder te maken en de NS wordt behandeld alsof het plan al is ingevoerd

    Hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren wordt wel duidelijk zo.
    Leaf
      dinsdag 6 april 2010 @ 12:33:47 #91
    126487 One_of_the_few
    Mate verslaafde
    pi_80000504
    Ik ben al lang blij als ik eens van buiten de spits niet toch in de spits beland dankzij de vertragingen.
    Laten ze dat maar eens aanpakken.
    Kein gewalt! Wir sind das volk!
    Steps taken forwards but sleepwalking back again.
    ''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
    And that is the news.''
    pi_80000588
    Je zou het juist goedkoper moeten maken om mensne de trein in te lokken in de spits. Ik ga niet meer betalen in de spits als ik ook net zo goed met mijn auto kan.
    pi_80000792
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 12:16 schreef VancouverFan het volgende:
    Geweldig. Een ambtelijke werkgroep heeft het idee om reizen in de spits duurder te maken en de NS wordt behandeld alsof het plan al is ingevoerd

    Hoe makkelijk mensen zich laten manipuleren wordt wel duidelijk zo.
    Letterlijk uit het bericht van de telegraaf:
    quote:
    De Nederlandse Spoorwegen willen de spits duurder maken om treinreizigers meer over de dag te verspreiden
    Ik kom een stukje over een ambtelijke werkgroep die deze preofballon opgelaten heeft nergens tegen.
      dinsdag 6 april 2010 @ 12:48:46 #94
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_80000932
    quote:
    Op zaterdag 3 april 2010 10:05 schreef -Techno- het volgende:
    Ja goed plan zeg!!!!! Zo lossen we de files wel op hoor

    De overheid probeert mensen uit de auto te krijgen dmv een spitstarief, en het enige alternatief wordt aan de andere kant ook extra belast. Ja jongens zo lossen we de problemen wel op
    De overheid laat jou denken dat ze dat willen ja, maar ze willen het niet
    pi_80001497
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 12:43 schreef Basp1 het volgende:

    [..]

    Letterlijk uit het bericht van de telegraaf:
    Daar gaat het al verkeerd. Wat de Telegraaf zegt voor absolute waarheid aannemen....

    In uitgebreidere berichtgeving over dit plan in de Volkskrant stelt de NS dat ze dit plan niet bedacht hebben maar uit die werkgroep komt.

    quote:
    Ik kom een stukje over een ambtelijke werkgroep die deze preofballon opgelaten heeft nergens tegen.
    Misschien moet je niet alleen op de Telegraaf afgaan en verder kijken dan je neus lang is.
    Leaf
      dinsdag 6 april 2010 @ 13:07:40 #96
    102177 fs180
    ik rem voor katten
    pi_80001547
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 11:27 schreef XcUZ_Me het volgende:

    [..]

    Ik vind achterop een fiets zitten al eng, dus ik denk dat dat 'm voor mij niet gaat worden .
    Achterop druf ik ook niet, rijden wel
    pi_80002077
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 13:06 schreef VancouverFan het volgende:


    Misschien moet je niet alleen op de Telegraaf afgaan en verder kijken dan je neus lang is.
    Het zou een stuk makkelijker zijn als je dan zelf een link naar een beter artikel hier neer kwakt ipv zeggen dat het anders is en mensen naar de juiste weg laten te zoeken.
    pi_80014065
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 13:06 schreef VancouverFan het volgende:

    Misschien moet je niet alleen op de Telegraaf afgaan en verder kijken dan je neus lang is.
    Volgens mij is juist het moment dat iets nog een plan is, de tijd om het (on)genoegen te laten blijken. Als het eenmaal ingevoerd is dan is het te laat natuurlijk.
    pi_80014248
    quote:
    Op dinsdag 6 april 2010 18:49 schreef Maverick_tfd het volgende:

    [..]

    Volgens mij is juist het moment dat iets nog een plan is, de tijd om het (on)genoegen te laten blijken. Als het eenmaal ingevoerd is dan is het te laat natuurlijk.
    Zeker.

    Maar de NS wordt nu al verketterd en dat terwijl hun niet eens het plan hebben gelanceerd.
    Leaf
      dinsdag 6 april 2010 @ 19:02:38 #100
    97934 ASroma
    Flamboyant
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')