Wat jij nu verteld is niet helemaal waar, je 3e jaar als kapitein betekend niet dat je ook in schaal 15 zit. Jij kunt ook best in schaal 16 kapt worden, maar dat zegt niet dat jij als kapt naar schaal 15 betaald krijgt, dan krijg jij gewoon schaal 16quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:49 schreef Bob-B het volgende:
Het blijkt dat veel mensen zich afvragen wat ze (gaan) verdienen als ze in dienst zijn (komen) bij het leger, vloot, mariniers, etc. Daarom hier een overzicht van het salaris (soldij oftewel: bezoldiging) bij de krijgsmacht. Bij de marine geldt een andere regeling dan dat bij de Land-, luchtmacht en marechaussee van toepassing is. De salaris is ingedeeld per rang en aantal schalen. Per jaar kom je een schaal hoger te zitten, dus iemand die zijn 3e jaar als kapitein bij de luchtmacht in gaat komt bijvoorbeeld in schaal 15 (3e schaal van kapiteinsrang).
Salaris Koninklijke Landmacht Luchtmacht Marechaussee
Salaris Koninklijke Marine
Het salaris hangt niet af van je functie, maar je leeftijd en rang. Een soldaat die pennenlikker is verdient dus evenveel als een commando. Het verschil met commando's is dat ze veel vaker op oefening gaan en daarom dus ook meer toeslagen krijgen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 04:04 schreef KomenDuurtZoLang het volgende:
Ik wil heel graag bij de commando's binnekort mag ik solliciteren ik train nu al 5 jaar aan me conditie en kracht ik weet dat die ook zeker voldoende zijn om door de sport keuring te komen!
Maar wie weet de salaris van een Commando?
Bvd
quote:Op woensdag 19 januari 2011 16:37 schreef EllaN het volgende:
Mag jij nog solliciteren ja? Ik ken mensen die al door de keuring heen waren en niet meer mogen beginnen door de bezuinigingen..
Idd, een soort van SF-toelage..quote:Op dinsdag 18 januari 2011 12:02 schreef Vronsky het volgende:
Volgens mij hebben die standaard al een toeslag om meer mensen te werven, dacht ik?
Dit is kaal loon. Als militair moet je het hebben van de toelages.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:01 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De tering. Voor het geld hoef je het iig niet te doen bij defensie...
Kop+spijker.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:10 schreef Sloggi het volgende:
Ik wilde er tegenin brengen dat deze tabellen uit 2009 stammen, maar volgens mij zitten ze al een paar jaar op of rond de nullijn, dus veel zal er niet veranderd zijn.
Oh, ik meende altijd te lezen en te horen dat wij bakken met geld binnenharkten met kaarten, bierdrinken en niksen op de kazerne...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:01 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
De tering. Voor het geld hoef je het iig niet te doen bij defensie...
Voor het werk wat op kazernes praktisch verzet word verdien je ook goedquote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Oh, ik meende altijd te lezen en te horen dat wij bakken met geld binnenharkten met kaarten, bierdrinken en niksen op de kazerne...
Ik verdacht de salarisadministratie er ondertussen al van dat ze mij verneukten, toch niet dus...
FLO, en dat betaal je zelf (minder salaris om er voorheen met je 55e uit te kunnen), ondertussen zijn er dus al 7 jaarsalarissen van mij verdampt.quote:
Voor de militair zelf ja, met een shitload aan restricties vwb ziekenhuizen, tandartsen en artsen.quote:en lagere ziektekosten premie moet zeker niet vergeten worden
Eerder ontslag om op 70% te gaan leven.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:04 schreef AchJa het volgende:
[..]
FLO, en dat betaal je zelf (minder salaris om er voorheen met je 55e uit te kunnen), ondertussen zijn er dus al 7 jaarsalarissen van mij verdampt.
Idd, we betalen vrolijk hoor voor de ziektekosten verzekering, bekijk je loonstrook maar eens. Met betrekking tot de restricties, om ZIEK van te worden. Vooral als je niet in utrecht woont.quote:[..]
Voor de militair zelf ja, met een shitload aan restricties vwb ziekenhuizen, tandartsen en artsen.
Enne, ik betaal voor mezelf 65 euro p/m aan de SZVK.
Achteraf... *niets gezegd*quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:57 schreef paintmeester het volgende:
Je krijgt waarvoor je betaalt. Gezondheidszorg bij Defensie is IMO van bedroevende kwaliteit. Met name in de CZB. Als ik ooit wat serieus aan mijn kadaver krijg haal ik gewoon een verwijskaart hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |