Indiaas bierquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:43 schreef LXIV het volgende:
Wat is Kingfisher trouwens, voordat ik de weddenschap verlies?
de overheid heeft niks te gooien, want die bezit die grond nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:31 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat de overheid nog best wel wat kavels opeens voor 1/2 van het geld op de markt kan gooien.
Kingfisher heb ik ook vaak gedronken in Pondicherry. Ze vertelden me dat er veel mensen uit Tamil Nadu dat spul in Pondi kwamen kopen omdat de belastingen daar veel lager waren. Daar waren ze nogal trots op.quote:
Wat is het? Google brengt me op vogeltjes, vliegtuigen en naakte vrouwen...quote:
De overheid heeft wel de mogelijkheid om goedkope grond in dure kavels om te toveren.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de overheid heeft niks te gooien, want die bezit die grond niet
(en gemeentes meestal ook niet overigens)
yep, in Tamil Nadu 100% tax, in Pondi zeroquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kingfisher heb ik ook vaak gedronken in Pondicherry. Ze vertelden me dat er veel mensen uit Tamil Nadu dat spul in Pondi kwamen kopen omdat de belastingen daar veel lager waren. Daar waren ze nogal trots op.
Ten eerste hebben ze dat slecht heel beperkt, en bovendien hebben ze daar heeeeeeeel veel tijd voor nodig. Ten tweede, zo plat bedoeld als het geschreven is, wie heeft daar belang bij? Wie betaalt wie?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De overheid heeft wel de mogelijkheid om goedkope grond in dure kavels om te toveren.
Was het maar zo dat de woningprijs door woongenot werd bepaald. Maar helaas: Verwachte, toekomstige prijsontwikkelingen worden ook doorberekend in de huidige prijzen. Helemaal als de Telegraaf kopt "De huizenprijs stort in"!quote:Op donderdag 1 april 2010 19:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
13% over een periode van 30 jaar, wel te verstaan
quote:Op donderdag 1 april 2010 21:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
-13% over een periode van 30 jaar? Uitgaande van 2% inflatie per jaar is dat een reele prijsdaling van 52% !
Weet iemand hoe die 13% wel zijn berekend?quote:Op vrijdag 2 april 2010 05:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik schat in dat je best een onderscheid kunt maken tussen een voorspelling van een prijsdrukkend effect van 13% over een periode van 30 jaar, en een absolute nominale daling van 13% over 30 jaar.
Joh!quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:29 schreef LXIV het volgende:
Die 13% slaan natuurlijk nergens op. Voor hetzelfde geld is het 5% of 30%.
We zijn het weer eens volkomen met elkaar eensquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
politici, politie en maffia, alhoewel het lastig is onderscheid tussen die drie categorien te maken
eens!quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We zijn het weer eens volkomen met elkaar eens
Zolang we Deflatie hebben zal het mis gaanquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:49 schreef SeLang het volgende:
Ik denk -38,2% in reėle termen
ach, het zal altijd misgaan, nietwaar?quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:35 schreef HeerBrom het volgende:
[..]
Zolang we Deflatie hebben zal het mis gaan
Het is een verwachting dmv historische gegevens. Maar ja, zo doet het cpb ook voorspellingen, en iedereen weet hoe vaak die er naast zittenquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:29 schreef LXIV het volgende:
Die 13% slaan natuurlijk nergens op. Voor hetzelfde geld is het 5% of 30%.
De overheid gaat wel over de bestemming van gronden. Daar heb je meer aan dan aan het bezit van wat gronden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de overheid heeft niks te gooien, want die bezit die grond niet
(en gemeentes meestal ook niet overigens)
quote:Fitch twijfelt aan waardering NHG-hypotheek
3 april 2010, 12:35 | ANP
LONDEN (AFN) - Kredietbeoordelaar Fitch betwijfelt of de Nederlandse hypotheken die zijn uitgegeven met een Nationale Hypotheek Garantie (NHG) de hoogste kredietwaardering kunnen behouden.
Fitch wijst er in een onderzoeksrapport op dat banken de afgelopen jaren niet al hun geld hebben teruggekregen uit het Waarborgfonds Eigen Woningen, als huiseigenaren niet meer aan hun verplichtingen konden voldoen. Dit kwam bijvoorbeeld doordat zij niet aan alle voorwaarden voldeden bij de uitgifte van een NHG-hypotheek.
Nu hebben schuldpapieren van NHG-hypotheken nog een AAA-waardering ('triple A'), de hoogste kredietwaardering die er is. Als Fitch overgaat tot een afwaardering wordt het duurder om de hypotheken te financieren. Dit kan ook gevolgen hebben voor mensen die een hypotheek met garantie willen aanvragen. Fitch heeft marktpartijen tot 23 april de tijd gegeven om te reageren op zijn bevindingen.
De Nationale Hypotheek Garantie geldt voor hypotheken tot 350.000 euro. Fitch is een van de drie grote kredietbeoordelingsbureaus in de wereld. De twee andere grote namen zijn Standard & Poor's en Moody's.
Fitch ligt sowieso continu te slapen. Zij waren ook degene die Portugal naar beneden schroefden.quote:
http://www.destentor.nl/a(...)ij-NHGhypotheken.ecequote:ROTTERDAM (ANP) - Financiėle instellingen die fouten maken bij het verstrekken van NHG-hypotheken moeten in de toekomst kunnen worden beboet. Het Waarborgfonds Eigen Woningen, de stichting achter de Nationale Hypotheek Garantie, is met de overheid in overleg over een boetesysteem. Dat zei directeur Karel Schiffer van het fonds zaterdag.
Vooral in de periode tussen 2003 en 2006, toen de hypotheekmarkt een hausse beleefde, hebben mensen een NHG-hypotheek gekregen, terwijl dat eigenlijk niet kon. Bij de acceptatie is bijvoorbeeld over het hoofd gezien dat de huizenkoper nog een andere schuld had uitstaan.
De fouten hebben ertoe geleid dat het Waarborgfonds de afgelopen twee jaar banken en andere financiers van hypotheken minder schadeloos hebben gesteld nadat huiseigenaren hun hypotheeklasten niet meer konden opbrengen. Een boetesysteem moet het aantal fouten terugdringen, aldus Schiffer.
Dat banken met hogere schadeposten worden opgezadeld, is kredietbeoordelaar Fitch een doorn in het oog. Het bureau overweegt de kredietwaardering te verlagen voor NHG-schuldpapieren die op de financiėle markten worden verhandeld. Bij een afwaardering wordt het duurder om een NHG-hypotheek te financieren. Dat wil het Waarborgfonds voorkomen.
Dat is op zich toch prima?quote:De fouten hebben ertoe geleid dat het Waarborgfonds de afgelopen twee jaar banken en andere financiers van hypotheken minder schadeloos hebben gesteld nadat huiseigenaren hun hypotheeklasten niet meer konden opbrengen.
Daar is niets mis mee, maar het is dan ook begrijpelijk dat NHG meer risico is dan men voorheen heeft verondersteld en dat men dus een opslag in rekening gaat brengen.quote:
Omdat de HRA niet de enige factor is die invloed heeft op de huizenprijs.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Als HRA een prijsopdrijvend effect heeft waarom gaat dat niet op in 2008,2009 en wsl 2010?
En dus?quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:01 schreef Halcon het volgende:
[..]
Omdat de HRA niet de enige factor is die invloed heeft op de huizenprijs.
Hij geeft een antwoord op je vraag. Daarnaast is 't natuurlijk niet eeuwig prijsopdrijvend, er zit een max aan.quote:
Goede reden dan om de HRA af te schaffenquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Hij geeft een antwoord op je vraag. Daarnaast is 't natuurlijk niet eeuwig prijsopdrijvend, er zit een max aan.
Dan blijft er dus geen reden over om de HRA aan te pakkenquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:03 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dus kan de huizenprijs best dalen zonder dat er iets is gedaan aan de HRA.
Het is 'n component van de prijs inderdaad. Niets meer en niets minder.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:03 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Hij geeft een antwoord op je vraag. Daarnaast is 't natuurlijk niet eeuwig prijsopdrijvend, er zit een max aan.
Jawel, want de HRA heeft ook nogal wat consequenties voor het innen en uitgeven van belastinggelden en die vind ik wat belangrijker dan de huizenprijs.quote:Op zaterdag 3 april 2010 18:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dan blijft er dus geen reden over om de HRA aan te pakken
Afschaffen van de HRA zorgt alleen maar voor een lastenverzwaring voor de mensen die het geld binnenbrengen in de BV Nederlandquote:Op zaterdag 3 april 2010 18:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jawel, want de HRA heeft ook nogal wat consequenties voor het innen en uitgeven van belastinggelden en die vind ik wat belangrijker dan de huizenprijs.
Bezuinigen zonder lastenverzwaring is onmogelijk en de hypotheekrenteaftrek is een pervers systeem dat mensen in de problemen brengt. Problemen vooruitschuiven (CDA methode) kan niet langer.quote:Op zondag 4 april 2010 03:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Afschaffen van de HRA zorgt alleen maar voor een lastenverzwaring voor de mensen die het geld binnenbrengen in de BV Nederland
Verzin iets beters
Dan noemen we het geen bezuinigen meer maar gewoon lasten verzwaring. Ik dacht dat de overheid ook altijd duidelijk taal wou spreken, het klinkt voor de burgers natuurlijk wat geruststellender wanneer het het bezuinigen blijven noemen, maar het niet zo is.quote:Op zondag 4 april 2010 13:32 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Bezuinigen zonder lastenverzwaring is onmogelijk en de hypotheekrenteaftrek is een pervers systeem dat mensen in de problemen brengt. Problemen vooruitschuiven (CDA methode) kan niet langer.
Natuurlijk komen er lastenverzwaringen. Kijk wat er hier in de jaren 80 gebeurde en in de jaren 90 in bv Zweden en Japan. Mensen met veel te hoge schulden zullen zwaar in de problemen komen.Dat kun je al jaren aan zien komen. Wij hebben geen recht op welvaart, dat moet je verdienen door te werken en te sparen.quote:Op zondag 4 april 2010 13:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan noemen we het geen bezuinigen meer maar gewoon lasten verzwaring. Ik dacht dat de overheid ook altijd duidelijk taal wou spreken, het klinkt voor de burgers natuurlijk wat geruststellender wanneer het het bezuinigen blijven noemen, maar het niet zo is.
Waarom kan dat niet?quote:Op zondag 4 april 2010 13:32 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Bezuinigen zonder lastenverzwaring is onmogelijk en de hypotheekrenteaftrek is een pervers systeem dat mensen in de problemen brengt. Problemen vooruitschuiven (CDA methode) kan niet langer.
En welke mensen komen er in de problemen door de HRA?quote:
Naja opzich hebben we wel 'recht' op welvaart, daarom woon je ook in NL. Alleen is men juist vergeten dat er ook iets voor gedaan moet worden. Daar gaat het een beetje fout, ik denk dat er zonder HRA nog steeds welvaart is, alleen wat minder dan dan gewend.... In plaats van 4 vakanties per jaar, 'maar' 2, in plaats van elke maand uit eten, 1x per maanden bijvoorbeeld.... En tja, dat is even slikkenquote:Op zondag 4 april 2010 14:42 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Natuurlijk komen er lastenverzwaringen. Kijk wat er hier in de jaren 80 gebeurde en in de jaren 90 in bv Zweden en Japan. Mensen met veel te hoge schulden zullen zwaar in de problemen komen.Dat kun je al jaren aan zien komen. Wij hebben geen recht op welvaart, dat moet je verdienen door te werken en te sparen.
Niet aflossen, niet sparen en lekker vaak uit eten en op vakantie. Dat was de alom bekende "leuke dingen doen" mentaliteit. Moet ik medelijden hebben met dat soort mensen?
QFT:quote:Op zondag 4 april 2010 13:45 schreef PietjePuk007 het volgende:
Analyse Arend van den Berg: Vergeet de aftrek; het gaat om de huizenmarkt
quote:Ga maar na: we hebben relatief weinig huizen in Nederland. Starters moeten kiezen tussen lang wachten op een huurhuis of te veel betalen voor een koopwoning; rijke huurders blijven zitten waar ze zitten, particulier initiatief voor gemiddeld geprijsde huur- of koopwoningen is kansloos, koophuizen zijn minimaal 20 procent duurder dan nodig en mensen nemen grote financiėle risico's om maar te blijven profiteren van fiscale voordelen.
Dat is onzin natuurlijk. HRA zou je moeten afschaffen en terug moeten geven door mensen netto meer over te laten houden van hun bruto loon. De mensen die relatief weinig bijdragen aan de HRA in vergelijking tot wat ze aan HRA vangen gaan er op vooruit, de mensen die relatief veel HRA trekken in vergelijking tot wat ze bijdragen gaan er op achteruit. De laatste groep zijn de mensen die ´n hypotheek hebben die ze amper kunnen betalen en waar ze weinig tot niets op aflossen. Financieel onverantwoord gedrag dus.quote:Op zondag 4 april 2010 03:48 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Afschaffen van de HRA zorgt alleen maar voor een lastenverzwaring voor de mensen die het geld binnenbrengen in de BV Nederland
Verzin iets beters
Waarom koop je in hemelsnaam een woning als je over vijf jaar wil emigreren?quote:Op zondag 4 april 2010 22:24 schreef -Jay-20- het volgende:
Mijn vrouw en ik hebben nog niet zo heel lang geleden onze eerste woning gekocht. Wij hebben echter toekomstplannen (5 jaar) om te emigreren naar het buitenland, waar mijn vrouw van origine vandaan komt.
Echter, Door dat gespeculeer over het afschaffen van de HRA en de bijbehorende daling van de woningprijzen voelen wij ons nu al bijna genoodzaakt om onze woning alweer te verkopen. We vrezen dat we door de daling in de huizenprijzen straks met een grote restschuld blijven zitten en daardoor niet meer de mogelijkheid hebben om te emigreren. Erg zuur....![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |