Indiaas bierquote:Op vrijdag 2 april 2010 15:43 schreef LXIV het volgende:
Wat is Kingfisher trouwens, voordat ik de weddenschap verlies?
de overheid heeft niks te gooien, want die bezit die grond nietquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:31 schreef Basp1 het volgende:
Ik denk dat de overheid nog best wel wat kavels opeens voor 1/2 van het geld op de markt kan gooien.
Kingfisher heb ik ook vaak gedronken in Pondicherry. Ze vertelden me dat er veel mensen uit Tamil Nadu dat spul in Pondi kwamen kopen omdat de belastingen daar veel lager waren. Daar waren ze nogal trots op.quote:
Wat is het? Google brengt me op vogeltjes, vliegtuigen en naakte vrouwen...quote:
De overheid heeft wel de mogelijkheid om goedkope grond in dure kavels om te toveren.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de overheid heeft niks te gooien, want die bezit die grond niet
(en gemeentes meestal ook niet overigens)
yep, in Tamil Nadu 100% tax, in Pondi zeroquote:Op vrijdag 2 april 2010 16:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Kingfisher heb ik ook vaak gedronken in Pondicherry. Ze vertelden me dat er veel mensen uit Tamil Nadu dat spul in Pondi kwamen kopen omdat de belastingen daar veel lager waren. Daar waren ze nogal trots op.
Ten eerste hebben ze dat slecht heel beperkt, en bovendien hebben ze daar heeeeeeeel veel tijd voor nodig. Ten tweede, zo plat bedoeld als het geschreven is, wie heeft daar belang bij? Wie betaalt wie?quote:Op vrijdag 2 april 2010 17:05 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De overheid heeft wel de mogelijkheid om goedkope grond in dure kavels om te toveren.
Was het maar zo dat de woningprijs door woongenot werd bepaald. Maar helaas: Verwachte, toekomstige prijsontwikkelingen worden ook doorberekend in de huidige prijzen. Helemaal als de Telegraaf kopt "De huizenprijs stort in"!quote:Op donderdag 1 april 2010 19:27 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
13% over een periode van 30 jaar, wel te verstaan
quote:Op donderdag 1 april 2010 21:07 schreef SeLang het volgende:
[..]
-13% over een periode van 30 jaar? Uitgaande van 2% inflatie per jaar is dat een reele prijsdaling van 52% !
Weet iemand hoe die 13% wel zijn berekend?quote:Op vrijdag 2 april 2010 05:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
ik schat in dat je best een onderscheid kunt maken tussen een voorspelling van een prijsdrukkend effect van 13% over een periode van 30 jaar, en een absolute nominale daling van 13% over 30 jaar.
Joh!quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:29 schreef LXIV het volgende:
Die 13% slaan natuurlijk nergens op. Voor hetzelfde geld is het 5% of 30%.
We zijn het weer eens volkomen met elkaar eensquote:Op vrijdag 2 april 2010 17:18 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
politici, politie en maffia, alhoewel het lastig is onderscheid tussen die drie categorien te maken
eens!quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:11 schreef xenobinol het volgende:
[..]
We zijn het weer eens volkomen met elkaar eens
Zolang we Deflatie hebben zal het mis gaanquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:49 schreef SeLang het volgende:
Ik denk -38,2% in reële termen
ach, het zal altijd misgaan, nietwaar?quote:Op zaterdag 3 april 2010 10:35 schreef HeerBrom het volgende:
[..]
Zolang we Deflatie hebben zal het mis gaan
Het is een verwachting dmv historische gegevens. Maar ja, zo doet het cpb ook voorspellingen, en iedereen weet hoe vaak die er naast zittenquote:Op vrijdag 2 april 2010 19:29 schreef LXIV het volgende:
Die 13% slaan natuurlijk nergens op. Voor hetzelfde geld is het 5% of 30%.
De overheid gaat wel over de bestemming van gronden. Daar heb je meer aan dan aan het bezit van wat gronden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
de overheid heeft niks te gooien, want die bezit die grond niet
(en gemeentes meestal ook niet overigens)
quote:Fitch twijfelt aan waardering NHG-hypotheek
3 april 2010, 12:35 | ANP
LONDEN (AFN) - Kredietbeoordelaar Fitch betwijfelt of de Nederlandse hypotheken die zijn uitgegeven met een Nationale Hypotheek Garantie (NHG) de hoogste kredietwaardering kunnen behouden.
Fitch wijst er in een onderzoeksrapport op dat banken de afgelopen jaren niet al hun geld hebben teruggekregen uit het Waarborgfonds Eigen Woningen, als huiseigenaren niet meer aan hun verplichtingen konden voldoen. Dit kwam bijvoorbeeld doordat zij niet aan alle voorwaarden voldeden bij de uitgifte van een NHG-hypotheek.
Nu hebben schuldpapieren van NHG-hypotheken nog een AAA-waardering ('triple A'), de hoogste kredietwaardering die er is. Als Fitch overgaat tot een afwaardering wordt het duurder om de hypotheken te financieren. Dit kan ook gevolgen hebben voor mensen die een hypotheek met garantie willen aanvragen. Fitch heeft marktpartijen tot 23 april de tijd gegeven om te reageren op zijn bevindingen.
De Nationale Hypotheek Garantie geldt voor hypotheken tot 350.000 euro. Fitch is een van de drie grote kredietbeoordelingsbureaus in de wereld. De twee andere grote namen zijn Standard & Poor's en Moody's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |