quote:Op donderdag 1 april 2010 16:52 schreef Viking84 het volgende:
Het hagelde vandaag ook keihard. Zelfs die doven keken allemaal op van: wtf is dat?.
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:53 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik heb buikgriep![]()
Lijstje is dus kort tot nu toe:
O: bakje biogarde yoghurt met muesli
T: klein chocolade paashaasje
Dansenquote:Op donderdag 1 april 2010 16:54 schreef Rituals het volgende:
Vanavond ga ik drinken en dansen. Heb ik écht even zin in!
Het ergste is voorbij zie ik op buienradarquote:Op donderdag 1 april 2010 16:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het gaat steeds harder regenen en ik moet over een half uurtje naar m'n werk..
Ah fijn jaquote:Op donderdag 1 april 2010 17:05 schreef shinydiscoball het volgende:
Merci beaucoup mademoiselles![]()
Ik laat me gewoon lekker verzorgen door mijn oudjes.
Veel plezier Rituals!
quote:Op donderdag 1 april 2010 17:10 schreef kwakz0r het volgende:
hej ladyblack, heb jij toevallig nog zin in een tournee van 1 tot 9 mei, naar hongarije? we zoeken nog sopranen en alten....
stukjes oude kaas. En broccoli.quote:Op donderdag 1 april 2010 16:46 schreef anna82 het volgende:
lijstje:
O: 2 boterhammen pindakaas
T: 1 boterham appelstroop
L: 1 pistoletje ei met rauwkost
T: een x-aantal paaseitjes
D: gevulde broccolisoep en een stukje stokbrood erbij
Nu nog even bedenken waarmee ik de broccolisoep ga vullen.
ik vind het best een fraai lijstje ja. Niet zoveel variatie, maar niet zo heel slecht hoor!quote:Op donderdag 1 april 2010 17:01 schreef LadyBlack het volgende:
Vooruit, ik post mn lijstje ook maar
O: bak magere yoghurt met jam
T: 3 boterhammen, selleriesalade, hagelslag en jam
L: 2 boterhammen, selleriesalade en pindakaas
T: dropjes
D: bij een vriendin, dus dat weet ik nog niet
Tis weer fraaiik pak maar gauw even een peertje!!
hmmm je zou alleen t repetitieweekend hoeven en de generale op 26 april volgens mij, maar dan zit je denk ik nog in sevilla. jammer! als je sopranen of alten kent die wel zin hebben in een weekendje leiden en een weekje hongarijequote:Op donderdag 1 april 2010 17:13 schreef LadyBlack het volgende:
[..]!
Lijkt me best gaaf, alleen ik kom 1 mei pas terug uit Sevilla......
Oh! en ik ken de muziek toch helemaal niet gek!!
en ik heb net virtueel geproost met het vriendje, die ook een glas inschonk!quote:Op donderdag 1 april 2010 18:22 schreef AKnynke het volgende:
he bah Kwak, probeer je er overheen te zetten!
Ik neem een wijntje, en maak appelmoes...Ik heb al 2 dagen het gevoel dat het vrijdag is..zo gek. Gelukkig is het morgen dan eindelijk echt vrijdag..
Je kan je echt flink rot voelen met te weinig suikers.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:28 schreef kwakz0r het volgende:
ik moet gewoon eten gaan koken en een leuke serie gaan kijken ofzo
dit is echt bloedsuiker chagrijn (op de fiets ook iedereen verrotgescholden. ik ga altijd schelden op mensen als mn bloedsuiker erg laag wordt), geen idee waarom dat zo heftig is vandaag, heb t al in geen weken meer gehad en niks vreemds gedaan qua eten vandaag. misshcien toch hormonen ook.
*gaat de keuken in*
ik heb geen diabetes, maar t zit wel in de familie, en ik reageer wel typisch diabetisch op een lage bloedsuiker. tikje hypoglykemie misschien dus toch... mijn boosheid is dan idd. ontzettend aggressief, heel naar, ben ook niet herkenbaar voor mensen die me alleen "normaal" kennen. het voelt ook heel vervelend, en is voor mezelf tegenwoordig gelukkig wel snel te herkennen.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Je kan je echt flink rot voelen met te weinig suikers.
Weleens gehoord van een meisje met diabetes die weinig gegeten had en wat gedronken (dat kan flink ontregelen) en ze deed zo raar en agressief dat omstanders dachten dat ze psychotisch was
Dus ga maar lekker koken jij!
Die kont mag gezien worden hoor. Zolang er maar geen grote porties vlees bij te zien zijn vind ik het decent genoeg. Dus wel die broek aanhoudenquote:Op donderdag 1 april 2010 18:52 schreef P.F het volgende:
thanks
maar kan ik naar buiten? ik kan dat zooo slecht inschatten he.. ik hoor haar nu al roepen IK ZIE JE BILLEN!
Ja??quote:Op donderdag 1 april 2010 19:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
ik heb geen diabetes, maar t zit wel in de familie, en ik reageer wel typisch diabetisch op een lage bloedsuiker. tikje hypoglykemie misschien dus toch... mijn boosheid is dan idd. ontzettend aggressief, heel naar, ben ook niet herkenbaar voor mensen die me alleen "normaal" kennen. het voelt ook heel vervelend, en is voor mezelf tegenwoordig gelukkig wel snel te herkennen.
ik eet nu twee zoete puntpaprika's en heb een hapje kip gehad. eten is over 10 minuutjes klaar (groente eet ik nu dus vast) en voel me al weer wat beter.
Ze zijn dezelfde kleur als mijn haar!quote:Op donderdag 1 april 2010 18:58 schreef AKnynke het volgende:
ik vind het leuk, PF! Alleen die paarze (?) laarzen niet zo, geloof ik.
quote:Op donderdag 1 april 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja??
Ik ben soms ook ongelooflijk agressief, terwijli k het weet maar dan wordik nog agressiever...
Kan dat door bloedsuiker komen?
Maar soms heb ik dat (vooral op het werk, zelfs mijn collega's roddelen er soms over) terwijl ik op werkdagen mijn gewone dingen eet, dus lijkt me niet?
op je werk ben je op de been en in beweging toch? kan best zijn dat je bloedsuiker daardoor wat sneller daalt. probeer eens uit of het je helpt als je op het moment dat je je zo voelt een snelle suiker eet (fruitsuiker is goed, die hebben wel snel effect maar geen hoge glycemische index) als t dan erg snel opknapt kun je er vanuit gaan dat het idd je bloedsuiker was...quote:Op donderdag 1 april 2010 19:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Ja??
Ik ben soms ook ongelooflijk agressief, terwijli k het weet maar dan wordik nog agressiever...
Kan dat door bloedsuiker komen?
Maar soms heb ik dat (vooral op het werk, zelfs mijn collega's roddelen er soms over) terwijl ik op werkdagen mijn gewone dingen eet, dus lijkt me niet?
Weet je al wat je wil maken?quote:Op donderdag 1 april 2010 19:39 schreef de_nachtwacht het volgende:
Ik heb een vraag. Over een paar weken heb ik een etentje met familie en ik heb gezegd dat ik ga koken. Op zich is dat niet echt handig, want ik ben geen keukenprins. Maar we doen dit wel vaker en iedereen kookt een keer, dus dan heb ik dat maar weer gehad. Nu begonnen ze meteen al met: "nou het hoeft niks bijzonders te zijn hoor" en "je mag het wel simpel houden" etc. Dus ik weet wel zeker dat ze denken dat ik met een of andere pakjesmeuk aan kom zetten. En dat wil ik dus juist niet. Dus ik vroeg me af of jullie nog een lekker recept weten dat niet al te moeilijk te maken is, maar waarmee ik toch indruk kan maken. Dat ze achteraf zeggen van: "goh, die nachtwacht, die kan er wat van", zoiets.
dat ja: in welke richting?quote:
quote:Op donderdag 1 april 2010 19:56 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij halen dan gewoon chinees, dat vind iedereen lekker
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=87804&rq=lasagne&proteinSource=vegetarischquote:Op donderdag 1 april 2010 20:07 schreef de_nachtwacht het volgende:
Dat van uniekhoorn is vis dus niet echt geschikt denk ik. De lasagne van Nynke en de pasta van Kwak wel en klinken beide lekker. Dus laat ik dat gewoon eens gaan maken de komende week… Hebben jullie ook iets meer gedetailleerde recepten? Met hoeveelheden (voor de spinazie en pasta etc.)?
Zeg nachtwacht, ricotta is dat witte spul in mijn lasagne die jij zo lekker vindt!quote:Op donderdag 1 april 2010 20:07 schreef de_nachtwacht het volgende:
Dat van uniekhoorn is vis dus niet echt geschikt denk ik. De lasagne van Nynke en de pasta van Kwak wel en klinken beide lekker. Dus laat ik dat gewoon eens gaan maken de komende week… Hebben jullie ook iets meer gedetailleerde recepten? Met hoeveelheden (voor de spinazie en pasta etc.)?
Bedankt!quote:Op donderdag 1 april 2010 20:12 schreef AKnynke het volgende:
[..]
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=87804&rq=lasagne&proteinSource=vegetarisch
Een van de enige lekkere ah recepten.
kipfilet: ca. 125-150 gram per persoon (ik heb ook weleens een pond voor drie personen), bestrooien met peper, rollen in 1 plakje rauwe ham per portie. rustig bakken in beetje bak en braad product.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:07 schreef de_nachtwacht het volgende:
Twee eetlepels maar. Dat is niks in vergelijking met wat jij er altijd door gooit.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:14 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zeg nachtwacht, ricotta is dat witte spul in mijn lasagne die jij zo lekker vindt!
Ik eet graag mee deze week.
Laatst veel succes geoogst met een bijnabladerdeegachtige bodem, daarop een forse laag geraspte pure chocolade, daarop peer en dan eroverheen room. De chocola is dan ook een verrassing en met de peer is het lekker frisquote:Op donderdag 1 april 2010 20:12 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Oh, als het toch om receptenverzoekjes gaat: ik moet voor zaterdag een taart bakken, en wil wat leuks en creatiefs bakken.. maar zonder chocola denk ik, want ik bak altijd met chocola. Als iemand een leuk recept heeft hoor ik het graag (als het een hele speciale taart is met chocola, dan mag het! Ik zat bijvoorbeeld aan dit te denken: http://smittenkitchen.com/2007/08/alexs-choice/)
momofuku crackpie! mensen betalen 45 dollar voor een taart! maar zelf maken is niet zo duur hoor!quote:Op donderdag 1 april 2010 20:12 schreef AKnynke het volgende:
[..]
Oh, als het toch om receptenverzoekjes gaat: ik moet voor zaterdag een taart bakken, en wil wat leuks en creatiefs bakken.. maar zonder chocola denk ik, want ik bak altijd met chocola. Als iemand een leuk recept heeft hoor ik het graag (als het een hele speciale taart is met chocola, dan mag het! Ik zat bijvoorbeeld aan dit te denken: http://smittenkitchen.com/2007/08/alexs-choice/)
Super. Dank je!quote:Op donderdag 1 april 2010 20:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
kipfilet: ca. 125-150 gram per persoon (ik heb ook weleens een pond voor drie personen), bestrooien met peper, rollen in 1 plakje rauwe ham per portie. rustig bakken in beetje bak en braad product.
sla: gewoon groene sla/gemengde bladsla met een simpele dresisng, komkommer erdoor, of zonder dressing, wat je wilt.
pasta: kook pasta (rauw 100-125 gram per persoon). verwarm olijfolie in een pannetje, als het heet is stukjes knoflook erin en een fijngesneden rood pepertje, als de knoflook begint te bruinen van het vuur halen, pasta en olijfoliemengsel door elkaar doen. peterselie erover. klaar.
recept van de pasta staat hier
http://www.ah.nl/recepten/recept?id=560876&rq=pasta+olijfolie+knoflook
ik had laatst 350 gram pasta en toen was 100 ml olijfolie wel een beetje aan de krappe kant. je kan beter meer maken en dan voorzichtig mengen (niet alles in 1 keer) totdat de pasta niet aan elkaar plakt. het is wel het lekkerste met spaghetti of liever nog met die platte slierten.
thanks! Ik vind het altijd zo heerlijk om door recepten te bladeren!quote:Op donderdag 1 april 2010 20:24 schreef kwakz0r het volgende:
orange crepes met chocolade ganache erin
http://sandrakavital.blog(...)olat-lorange-de.html
lemon pudding cake
http://www.thenaptimechef(...)dad-webisode-15.html
chocolate marquise (mousse in een cake, wel chocolade)
http://www.citrusandcandy.com/2010/03/chocolate-marquise.html
oeh, dat klinkt ook heel lekker! heb je daar een preciezer recpetje van?quote:Op donderdag 1 april 2010 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Laatst veel succes geoogst met een bijnabladerdeegachtige bodem, daarop een forse laag geraspte pure chocolade, daarop peer en dan eroverheen room. De chocola is dan ook een verrassing en met de peer is het lekker fris
Oeh! Dat klinkt ook lekker.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:52 schreef vergeetmewelletje het volgende:
@Nachtwacht: how 'bout fajita's?
Gezellige bakjes (met kip, groente, guacomole etc) op tafel zetten en zelf laten samenstellen.
Lekker, makkelijk en leuk.
ik typ m uit voor jequote:Op donderdag 1 april 2010 20:36 schreef AKnynke het volgende:
[..]
oeh, dat klinkt ook heel lekker! heb je daar een preciezer recpetje van?
oeh, lekker! Dank je!quote:Op donderdag 1 april 2010 21:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
Lasagna was echt nog maar een heel klein beetjeZit nu op een totaal van 1300, maar ik mag best nog een beetje limoenvla heb ik bedacht
![]()
[..]
ik typ m uit voor je
chocoladeperenvlaai
deeg
deeg 115 g
snufje zout
2 el basterdsuiker
115 g boter, in blokjes
1 eidooier
1 el citroensap
vulling
115 g pure chocolade, geraspt
4 peren
1,25 dl slagroom
1 ei + 1 dooier
3 el basterdsuiker
1. zeef voor het deeg de bloem met het zout boven een kom, voeg suiker en boter toe en meng alles. Roer citroen en dooier bij en vorm tot een soepel deeg. Maak een bal en laat hem ca 30 min. rusten in de koelkast.
2. verwarm de oven op 200 graden. Bekleed een vlaaivorm met het deeg en vul de bodem met de chocolade
3. schil de peren, snij ze doormidden, maak er inkepingen in en leg ze op de taart.
4. Klop de slagroom met het ei en de dooier, giet dit over de vlaai en bestrooi dan met de suiker
5. Bak de vlaai 10 min. in de voorverwarmde oven, draai dan de temp naar 180 graden en bak nog 20 minuten, tot de peer mooi gekaramelliseerd is door de suiker.
Laat afkoelen en eet smakelijk
he is hooguit slecht omdat je niks normaals gegeten hebt, teveel zou ik het niet willen noemen. en ook niet zo gekl dat je s middags snoept als je zo weinig eet...quote:Op donderdag 1 april 2010 22:03 schreef XcUZ_Me het volgende:
Lijstje. Slecht.
O: bak havermoutpap
T: 5 paaseitjes
L: 500 ml biogarde met rozijntjes
T: 3 paaseitjes
T: stroopwafel
D: sate met paar frietjes, 3 stukjes stokbrood met kruidenboter, biertje
*schouders ophaalt
Na de Pasen wordt het wel weer beter.
ontbijt pap, lunch biogarde.quote:Op donderdag 1 april 2010 22:19 schreef XcUZ_Me het volgende:
Weinig? My god, heb me klem gegeten vandaag.
quote:Op donderdag 1 april 2010 22:21 schreef motorbloempje het volgende:
mijn essay, hij is afmesa proud!
Stokpaardje: Fructose altijd met mate doen, ondanks lage GI. Op lange termijn is het een veroorzaker van diabetes II.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
op je werk ben je op de been en in beweging toch? kan best zijn dat je bloedsuiker daardoor wat sneller daalt. probeer eens uit of het je helpt als je op het moment dat je je zo voelt een snelle suiker eet (fruitsuiker is goed, die hebben wel snel effect maar geen hoge glycemische index) als t dan erg snel opknapt kun je er vanuit gaan dat het idd je bloedsuiker was...
Dus ik ben hier DMII aan het creeren met mijn + 5 stuks fruit per dag?quote:Op donderdag 1 april 2010 23:54 schreef loveli het volgende:
[..]
Stokpaardje: Fructose altijd met mate doen, ondanks lage GI. Op lange termijn is het een veroorzaker van diabetes II.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |