Zucht .. daar heeft links helemaal niets over te zeggen, dat zijn internationaal vastgelegde verdragen van de mensenrechten, recht op een gezinsleven heet dat dan. Voor het geval het je niet opgevallen is, zodra links er ook maar even iets over te zeggen had werd de toegang juist beperkt en niet verruimt, het eerder genoemde 'creatief omgaan' met het recht op gezinshereniging.quote:Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals. de linkse partijen hebben van gastarbeiders halve inwoners gemaakt. niet de midden en rechtse partijen, inclusief sp.
de massale immigratie van ooms, tantes, en mensen die behoorden tot de 8e tak van een familie is ook links. nog linkser is steeds tegemoetkomen aan huwelijken met neven en nichten uit het land van herkomst. dat OFFSPRING tuig zien we dus nu op straat. en bedankt! links!
dat is pertinent niet waar. links heeft nooit een strobreed in de weg gelegen voor gezinshereniging op massale schaal. en den uyl heeft de gastarbeiders een soort van halve nederlanders gemaakt. en ons nationale gas verkocht voor een habbekrats, dank je den uyl en pvda.quote:Op vrijdag 2 april 2010 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht .. daar heeft links helemaal niets over te zeggen, dat zijn internationaal vastgelegde verdragen van de mensenrechten, recht op een gezinsleven heet dat dan. Voor het geval het je niet opgevallen is, zodra links er ook maar even iets over te zeggen had werd de toegang juist beperkt en niet verruimt, het eerder genoemde 'creatief omgaan' met het recht op gezinshereniging.
Lees anders dit eensquote:Op vrijdag 2 april 2010 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is pertinent niet waar. links heeft nooit een strobreed in de weg gelegen voor gezinshereniging op massale schaal.
1963, lees je dat? En wie zat er toen op Sociale Zaken en Economische Zaken? CHU en KVP .. er is geen linksmens aan te pas gekomen!quote:En dan op 22 november 1963 besluit de Ministerraad dat gezinnen herenigd mogen worden 1 jaar na aankomst van de man. De vrouwen mogen definitief blijven, mits kinderloos. Maar daar trekken de vrouwen van Reckitts zich niets meer van aan. Zij blijven, hun kinderen moeten nog even wachten. Justitie heeft de strijd verloren. Zeer tegen hun zin blijkt uit een schrijven van november 1963: “Er is een duidelijke en vaste lijn. Al die opschorting van besluiten is fataal voor het jegens de vestiging van vreemde gezinnen in Nederland gevoerde beleid”. Het bedrijfsleven gesteund door Sociale Zaken en Economische Zaken is geslaagd. Samen hebben ze de onrust in de bedrijven en onder de gastarbeiders weten te beteugelen en winnen de strijd.
En daarmee is een precedent geschapen. De weg is vrij voor de gezinshereniging van gastarbeiders. Een regel blijft overeind. Hun kinderen zijn niet welkom. Die moeten nog maar even bij oma’s, tantes en in kloosters in Spanje blijven. De meeste Spanjaarden houden zich aan dat voorschrift. Het duurt nog zo’n twee jaar voordat de wetten het mogelijk maken dat ook de kinderen over mogen komen.
Een soort halve Nederlanders, tja, dat is nou juist de makke, het waren geen gastarbeiders meer, die bestonden niet meer, het waren vanaf het moment dat de werving stopte vreemdelingen met een verblijfsvergunning die net als iedere andere vreemdeling na een bepaalde periode (5 jaar) de Nederlandse nationaliteit kon krijgen, onder voorwaarden.quote:en den uyl heeft de gastarbeiders een soort van halve nederlanders gemaakt. en ons nationale gas verkocht voor een habbekrats, dank je den uyl en pvda.
http://geschiedenis.vpro.(...)9792/items/26007101/quote:Jan Terlouw heeft als fractievoorzitter van D66 en later minister van economische zaken de hoogtijdagen van de aardgasopbrengsten meegemaakt. Terugblikkend merkt hij op: “Het geld verjubelen zoals in het begin gebeurde, werkgelegenheid scheppen tegen 100 duizend gulden per arbeidsplaats, buurtcentra en verenigingen subsidiëren. Er gebeurde van alles wat niet rendabel bleek te zijn. Dat had natuurlijk veel beter gekund.”
Maar het verjubelen is niet alleen voorbehouden aan het kabinet-Den Uyl, ook de volgende kabinetten raken verslaafd aan het aardgas. Het begrotingstekort onder het kabinet-Van Agt loopt zelfs op tot 12%. Marcel van Dam: “Wiegel hield het raam open en Van Agt gooide het geld naar buiten.”
Je wou zeggen dat Janmaat geen racist, xenofoob en nazi was?quote:sterker nog, ze hebben alles verguist wat niet zo dacht zoals zij en hun media dachten. zie een pim fortuyn, zie een jan maat, zie eigenlijk alles wat ook maar een beetje tegen de multiculture droom was en na de oorlog werd afgedaan als racist, xenofoob en nazi.
en je ziet nu wat er van gekomen is, toch?
Mee eens. In het stukje in de OP wordt ook nog eens benadrukt dat de algemeen gedragen politieke correctheid op dit dossier een reflex was op de opkomst van extreem-rechts.quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een idiote links-rechts discussie.![]()
De algehele politiek is kortzichtig geweest door te menen dat de gastarbeiders weer zouden vertrekken en niet links of rechts.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:
En wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e?
Volgens mij mag jij niet eens meepraten profiteur...... wat is er mis met werken tot je 67e? Alles omdat uitkeringstrekkers zo nog langer kunnen profiteren van de werkenden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:54 schreef Kees22 het volgende:
Ik, als autochtone uitkeringstrekker, kreeg exact dezelfde behandeling.
Wel eens van verleden tijd gehoord?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij mag jij niet eens meepraten profiteur...... wat is er mis met werken tot je 67e? Alles omdat uitkeringstrekkers zo nog langer kunnen profiteren van de werkenden.
Die zin man...ja ik ben echt jaloers op klaplopers....nee echtquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:25 schreef Kees22 het volgende:
En dan nog wat: Jaloers jochie? Dan ga je toch ook gewoon een uitkering trekken.
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt de OP niet gelezen?
Volgens de OP waren de uitgenodigde immigranten wel werkwillig en waren bereid om vuil werk te doen waar Nederlanders hun neus voor ophaalden. Maar ze werden ontslagen toen de Nederlandse industrie bij nader inzien toch moest reorganiseren.
En je kunt van de Polen zeggen wat je wilt, maar ze werken een stuk harder dan autochtonen.
En wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e?
Dat gebeurt altijd met gastarbeiders, ben je simpel ofzo? Alsof die mensen weer vertrekken als ze gewend zijn aan het leven hier.quote:Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals. de linkse partijen hebben van gastarbeiders halve inwoners gemaakt. niet de midden en rechtse partijen, inclusief sp.
Nou, wat zeur je dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Die zin man...ja ik ben echt jaloers op klaplopers....nee echt
Haha. Die wil garantie over de toekomst!quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:34 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.
Daarbij vind ik het erg asociaal dat ik de AOW en allerlei VUT/FPU regelingen moet ophoesten terwijl ik zelf geen enkele garantie krijg dat ik daar ooit ook nog eens gebruik van kan maken. Dat ik een voorstander ben van een actief immigratie beleid is dus puur uit eigenbelang.
Ach mijn werk bestaat voor een groot gedeelte uit online bezigheden, een tabblad extra openen om de discussie te volgen kost geen moeite hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, wat zeur je dan?
En wat zit je trouwens om deze tijd te FOK!ken? Moet je niet aan het harde werk?
Daar heb je wel gelijk in, maar het geeft wel inzicht in processen en dus lering voor de toekomst.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:13 schreef DroogDok het volgende:
Achteraf kijk je een koe in de kont.
Die mensen zijn hier, los het probleem met de integratie op!!
Hoeveel ze in het verleden gekost hebben en wiens schuld dat is, is leuk voor de statistiek en om te kunnen vingerwijzen naar de PvdA, maar daar los je het probleem niet mee op!
Nee, gvd. Ik zit al over mijn tax deze week, net als de afgelopen weken. En heb een hekel aan vroeg opstaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach mijn werk bestaat voor een groot gedeelte uit online bezigheden, een tabblad extra openen om de discussie te volgen kost geen moeite hoor.
En wat is jouw excuus? Jij bent toch ook werkzaam? Of toevalliig vandaag vrij?
Je dacht dat de voorgaande generaties die garantie wel hadden?quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:34 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.
Daarbij vind ik het erg asociaal dat ik de AOW en allerlei VUT/FPU regelingen moet ophoesten terwijl ik zelf geen enkele garantie krijg dat ik daar ooit ook nog eens gebruik van kan maken. Dat ik een voorstander ben van een actief immigratie beleid is dus puur uit eigenbelang.
Nee die hadden die garantie natuurlijk ook niet, maar zijn nu wel op hun 65e "klaar" en wij moeten het nog maar zien. 67, 69, 71? Wie zal het zeggen? Ik stop overigens die 18% aow premie liever in mijn eigen pensioen fonds maar dat terzijde.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
Je dacht dat de voorgaande generaties die garantie wel hadden?
Wat ook vergeten wordt is dat dat toen een andere generatie was, veel mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt. Die hebben de gevolgen van zulke extreme standpunten nog met eigen ogen gezien, van de retoriek waarmee Hitler het Duitse volk zo gek kreeg om de andere kant op te kijken terwijl een verguisde bevolkingsgroep werd afgevoerd. Want hé, dat waren toch maar parasieten, criminelen die teerden op onze superieure blanke samenleving, en ze verspreiden zich over de planeet als een plaag, alles willen ze overnemen (komt zo uit 'der ewige jude'). Dus zo gek is het niet dat die generatie een stuk feller was/is op retoriek waarbij hele bevolkingsgroepen over 1 kam werden geschorenquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:08 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Mee eens. In het stukje in de OP wordt ook nog eens benadrukt dat de algemeen gedragen politieke correctheid op dit dossier een reflex was op de opkomst van extreem-rechts.
Enkel de focus leggen op de werving is, mijn inziens, wat eenzijdig en kortzichtig.
Het is anders best logisch dat je een wet aanpast als de uitgangspunten veranderen .. we worden tegenwoordig een stuk ouder en zijn een stuk gezonder dan toen de AOW werd ingevoerd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:55 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Nee die hadden die garantie natuurlijk ook niet, maar zijn nu wel op hun 65e "klaar" en wij moeten het nog maar zien. 67, 69, 71? Wie zal het zeggen? Ik stop overigens die 18% aow premie liever in mijn eigen pensioen fonds maar dat terzijde.
quote:GroenLinks wil de AOW koppelen aan het arbeidsverleden. Wie 45 jaar heeft gewerkt, krijgt AOW. GroenLinks wil echter de AOW-uitkering afschaffen voor mensen die wel kunnen werken, "maar dat niet doen om dat ze over voldoende vermogen beschikken of omdat de partner voldoende verdient".bron
Voor het eerst dat groen links iets goed doet.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:26 schreef Tahiti het volgende:
Natuurlijk zijn de tijden nu anders dan 50 jaar geleden en is de AOW in deze vorm m.i. ook niet meer te handhaven maarja dit wisten ze 25 geleden ook al. Ik denk overigens ook niet dat het nog lang zal blijven bestaan nu zelfs GroenLinks de AOW alleen nog maar is voor mensen die ook echt gewerkt hebben.
[..]
De directeur van het CPB is het niet met je eens. Die is van mening dat er meer mogelijk is.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Zover ik weet wordt dat al gedaan, dat heeft Wallage toen bedacht (als ik het goed herinner tenminste), op het eind van Lubbers 3, inkomenseis etc, veel meer dan dat kan je niet doen zonder internationale verdragen te schenden.
Maar die selectieve bewustzijnsvernauwing van jou is ook het probleem. Misschien moet je beter lezen waar je op reageerd. Het aandeel arbeidsmigranten is compleet verwaarloosbaar op het totaal, wat binnen is gekomen als huwelijksmigrant of gelukszoeker.quote:Zal ik dan ook maar met een quote antwoorden? Of volstaat het als ik zeg dat het een van de eerste maatregelen was kort na het aantreden van het kabinet Den Uyl op 11 mei 1973?
En op welke manier is dat anders dan bijvoorbeeld politici die zich sterk maken voor ziektekosten vergoedingen voor illegalen? Die maken het immers ook interessant voor gelukszoekers om hier te komen?quote:Mwah, importeren is misschien wat overtrokken, ik kan beter zeggen dat zij het wel interessant hebben gehouden door de illegaal te voorzien van een sofi-nummer zodat die wel kon werken, het is aan de 'linkse kliek' in Lubbers 3 te danken dat daar een einde aan is gekomen.
Huh? Polen krijgen geen permanente verblijfsvergunning, kunnen geen aanspraak maken op het circus genaamd huwelijksmigratie en maken geen schijn van kans als gelukszoeker.quote:Huh? Polen hoort bij de EU tegenwoordig, dus niks appels, peren, heel ander boek.
De feiten doen er toe, niet jouw walgelijke wereldbeeld.quote:erg lastig reageren trouwens zo, met al die quotes als antwoord
Tuurlijk wisten ze dat 25 jaar geleden ook al, maar ja, elk voorstel om ook maar iets aan te passen is gestruikeld op de stijve poot van het CDA.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:26 schreef Tahiti het volgende:
Natuurlijk zijn de tijden nu anders dan 50 jaar geleden en is de AOW in deze vorm m.i. ook niet meer te handhaven maarja dit wisten ze 25 geleden ook al. Ik denk overigens ook niet dat het nog lang zal blijven bestaan nu zelfs GroenLinks de AOW alleen nog maar is voor mensen die ook echt gewerkt hebben.
[..]
Geen uitleg hoe het de schuld is van 'rechts' dat de 22000 arbeidsmigranten ineens vertienvoudigd + zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:56 schreef moussie het volgende:
Dat is dan zijn mening, zegt weinig over wat er wettelijk mogelijk is .. dat dan afgezien van de vraag of het ethisch wel wenselijk is om verdragen over mensenrechten creatief op te rekken zodat er van de rechten zo weinig mogelijk gebruik kan worden gemaakt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 12:49 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
De directeur van het CPB is het niet met je eens. Die is van mening dat er meer mogelijk is.
En in hoeverre heeft links die poorten opengezet? Zowel Den Uyl alsook Paars hebben de poorten dicht getimmerd, door enerzijds de werving van gastarbeiders stop te zetten en anderzijds het werken met illegalen aan te pakken.quote:Maar die selectieve bewustzijnsvernauwing van jou is ook het probleem. Misschien moet je beter lezen waar je op reageerd. Het aandeel arbeidsmigranten is compleet verwaarloosbaar op het totaal, wat binnen is gekomen als huwelijksmigrant of gelukszoeker.
Dus erg boeiend om naar rechts te wijzen als de schuldige voor het binnenhalen van die 22000 (waarvan er blijkens de tekst ook veel weer weg zijn), maar echt relevant is het niet hé?
Maar ik kijk uit naar hoe de poorten wijd openzetten voor dat volk volgens jou ook de schuld van 'rechts' is
Euhm, die ziektekosten vergoedingen aan illegalen zijn juist onder Paars beperkt tot 'medisch noodzakelijke zorg', daarvoor konden illegalen zich gewoon verzekeren. Koppelingswet, in 1998 ingevoerd, ooit van gehoord?quote:En op welke manier is dat anders dan bijvoorbeeld politici die zich sterk maken voor ziektekosten vergoedingen voor illegalen? Die maken het immers ook interessant voor gelukszoekers om hier te komen?
Het is kwalijk als je de ander met de brokken laat zitten, ja .. je trekt die mensen aan want je bied semi-legaal verblijf via het verstrekken van een sofi-nummer en een ander mag later kijken hoe die weer van die illegalen afkomt .. en ja, dat was Paars, met de Koppelingswet, nadat al de christelijke voorgaande kabinetten dat probleem maar door lieten woekeren.quote:Of is het interessant maken voor gelukszoekers alleen kwalijk als een werkgever er geld mee kan verdienen?
Precies, als EU-burgers hebben ze dat allemaal niet nodig, ze kunnen zich hier vrij vestigen. Dus als ze met het hele gezin van 35 man hier willen komen wonen, dat mag.quote:Huh? Polen krijgen geen permanente verblijfsvergunning, kunnen geen aanspraak maken op het circus genaamd huwelijksmigratie en maken geen schijn van kans als gelukszoeker.
Ten eerste is de situatie van de Polen anders, ze doen veelal seizoenswerk en vertrekken naar huis als het seizoen over is .. dat is mogelijk omdat ze geen vergunningen nodig hebben ..quote:En je omgekeerde racisme is weer eens stuitendWant laten we van polen nu amper iets vernemen in negatieve zin, daarbij werken ze vaak. Zoek eens cijfers op over de arbeidsparticipatie van niet westerse migranten.
Maar laat het maar aan lowlife als jij over om polen als 'probleem' te zien hé?
Vraag dat even aan al die Christelijke kabinetten, die hebben al die jaren het beleid gevoerd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:23 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Geen uitleg hoe het de schuld is van 'rechts' dat de 22000 arbeidsmigranten ineens vertienvoudigd + zijn?
Wat jammer nu.
Dus je komt terug op dat het de schuld van 'rechts' is en legt de schuld nu voor de voeten van de christenen?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Vraag dat even aan al die Christelijke kabinetten, die hebben al die jaren het beleid gevoerd.
Lezen valt je zwaar hé?quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is dan zijn mening, zegt weinig over wat er wettelijk mogelijk is ..
Dat suggereert toch echt dat dat wettelijk prima te doen moet zijn, of niet?quote:Coen Teulings, directeur van het Centraal Planbureau, wil dat Nederland ‘creatief’ omgaat met internationale verdragen die ons land in de weg zitten bij het beperken van gezinsmigratie. ‘Juist veel laagopgeleiden komen bij gezinshereniging,’ zegt Teulings. ‘Ik weet niet waar dat juridisch in vastgebeiteld zit, maar daar moeten wij zo veel mogelijk paal en perk aan stellen. De meeste landen vinden om dat soort verdragen altijd redelijk creatieve oplossingen en ik denk dat wij dat ook moeten doen.’
Of iets al dan niet aan maat voldoet van een vooringenomen persoon op een forum is als je een land bestuurd gelukkig totaal niet relevant. Want jij kunt hier prima vanuit een vermeende ivoren toren prediken dat we allemaal braaf moeten zijnquote:dat dan afgezien van de vraag of het ethisch wel wenselijk is om verdragen over mensenrechten creatief op te rekken zodat er van de rechten zo weinig mogelijk gebruik kan worden gemaakt.
Nog een keer:quote:En in hoeverre heeft links die poorten opengezet? Zowel Den Uyl alsook Paars hebben de poorten dicht getimmerd, door enerzijds de werving van gastarbeiders stop te zetten en anderzijds het werken met illegalen aan te pakken.
Dat was natuurlijk maar een voorbeeldquote:Euhm, die ziektekosten vergoedingen aan illegalen zijn juist onder Paars beperkt tot 'medisch noodzakelijke zorg', daarvoor konden illegalen zich gewoon verzekeren. Koppelingswet, in 1998 ingevoerd, ooit van gehoord?
Zelfde antwoord als vorig. Hoe zit dat me die andere dingen die geboden werden zodat je mensen semi-legaal aantrekt?quote:Het is kwalijk als je de ander met de brokken laat zitten, ja .. je trekt die mensen aan want je bied semi-legaal verblijf via het verstrekken van een sofi-nummer en een ander mag later kijken hoe die weer van die illegalen afkomt .. en ja, dat was Paars, met de Koppelingswet, nadat al de christelijke voorgaande kabinetten dat probleem maar door lieten woekeren.
En....... dat zou een probleem kunnen worden? Dat zie ik niet.quote:Precies, als EU-burgers hebben ze dat allemaal niet nodig, ze kunnen zich hier vrij vestigen. Dus als ze met het hele gezin van 35 man hier willen komen wonen, dat mag.
Ja, dat zei ik eerder ook! Appels, peren. Maar je leek het er niet mee eensquote:Ten eerste is de situatie van de Polen anders, ze doen veelal seizoenswerk en vertrekken naar huis als het seizoen over is .. dat is mogelijk omdat ze geen vergunningen nodig hebben ..
Ah, de obligate verwijzing naar dat Polen ook beslist geen engeltjes zijn. Joh. Maar er zijn gradaties. Stuitend cultuur-relativitische omgekeerde racisten die overlopen voor sympathie voor niet participerende buitenlanders van niet westerse afkomst die tegelijkertijd wel spijkerhard zijn voor alle buitenlanders die toevallig een blanke huidskleur hebben, hebben een probleem met Polen. De rest van Nederland heeft dat niet.quote:en ten tweede, tja, ik tik toch geregeld berichten in van skimmers die in een auto stapten met Poolse kentekens, van Engels sprekende verkopers van nep-apparatuur die in de kofferbak van een Poolse auto ligt, van Poolse 'klusjesmannen' die ouderen intimideren en bedreigen om een hogere rekening te betalen dan afgesproken .. ze zijn hier in de Kop van Noord-Holland best vaak negatief in het nieuws.
Ik ga ervan uit dat de meerderheid van de werkgevers rechts stemt, en die hebben al die illegaliteit gestimuleerd door de illegalen werk te bieden. De Christelijke kabinetten hebben dat mogelijk gemaakt door die mensen sofi-nummers te blijven verstrekken.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus je komt terug op dat het de schuld van 'rechts' is en legt de schuld nu voor de voeten van de christenen?
Maar het is helder, je riep maar wat, toen je 'rechts' de schuld gaf. Zoals wel vaker helaas.
Die man heeft dan blijkbaar gemist dat we hier al een tijdje redelijk creatieve oplossingen hebben bedacht om de import te beperken. Veel meer dan dit kan niet gebeuren zonder openlijk op ras of godsdienst te discriminerenquote:Op vrijdag 2 april 2010 14:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Lezen valt je zwaar hé?
[..]
Dat suggereert toch echt dat dat wettelijk prima te doen moet zijn, of niet?
[..]
Of iets al dan niet aan maat voldoet van een vooringenomen persoon op een forum is als je een land bestuurd gelukkig totaal niet relevant. Want jij kunt hier prima vanuit een vermeende ivoren toren prediken dat we allemaal braaf moeten zijnJe draait immers niet persoonlijk op voor de nogal hoge kosten die dat soort braafste jongetje van de klas gedrag met zich meebrengt
Nou wat zeur je dan dat het er zoveel zijn?quote:Nog een keer:
De hoeveelheden mensen die door die wetgeving binnen zijn gekomen zijn totaal insignificant.
Herhaling:
De hoeveelheden mensen die door die wetgeving binnen zijn gekomen zijn totaal insignificant.
Is dat duidelijk?
Tuurlijk ..quote:Dat was natuurlijk maar een voorbeeld
Yup, zoiets noem je dan een 'aantrekkende werking'.quote:Je presteert het om de aanwas van illegalen in de schoenen van 'rechts' te schuiven; Argument: die maken het blijkbaar mogelijk om een sofi-nummer aan te vragen.
Wat heeft links gefaciliteerd voor illegalen dan?quote:Mijn tegenargument: Maar waarom schuif je het dan ook niet links in de schoenen, die weliswaar dan niet voor het sofi-nummer zorgde, maar wel voor vele andere dingen die illegaal verblijf in dit land faciliteren?
Je weet dus niet wat de Koppelingswet is .. dat is het afschaffen van al die faciliteiten die vorige kabinetten toe hebben gestaan, alles behalve het recht op deelname aan de basisschool.quote:Zelfde antwoord als vorig. Hoe zit dat me die andere dingen die geboden werden zodat je mensen semi-legaal aantrekt?
Of antwoord je in feite gewoon keihard "Ja' op mijn vraag dat illegalen dingen toestoppen alleen erg is als een werkgever er aan kan verdienen? Door jezelf zo vernauwd te fixeren op dat sofi-nummer, en de rest straal te negeren creëer je dat beeld. Terwijl in de praktijk het totaal pakket van faciliteiten bepaalt, niet alleen de optie om te werken, want sowieso dikke bullshit is, zoek wederom (maar nu misschien echt) op hoe het zit met arbeidsparticipatie van niet westerse buitenlanders.
Echt weer stuitend, willen suggereren dat ze toch heus kwamen omdat ze konden werken, wat bijkans de schuld is van rechts, want DIE gaven sofi-nummers, terwijl we allemaal weten dat die bevolkingsgroepen dat veelste weinig doen
Die mensen kunnen vrijelijk komen en gaan, daar ging het over, niet over de werkzaamheden.quote:En....... dat zou een probleem kunnen worden? Dat zie ik niet.
Ja, dat zei ik eerder ook! Appels, peren. Maar je leek het er niet mee eens
Diegene die hier cultuur-relativistisch bezig is ben anders jij .. ik heb namelijk helemaal niets gezegd over de Polen in de algemeenheid, ik wijs er alleen maar op dat er ook in die gemeenschap rotte appels zitten. Dat je van daaruit concludeert dat ik daarmee wel alle Polen zal bedoelen zegt een boel over jou.quote:Ah, de obligate verwijzing naar dat Polen ook beslist geen engeltjes zijn. Joh. Maar er zijn gradaties. Stuitend cultuur-relativitische omgekeerde racisten die overlopen voor sympathie voor niet participerende buitenlanders van niet westerse afkomst die tegelijkertijd wel spijkerhard zijn voor alle buitenlanders die toevallig een blanke huidskleur hebben, hebben een probleem met Polen. De rest van Nederland heeft dat niet.
Dit is totaal het punt niet dat ik maak.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:59 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat ook vergeten wordt is dat dat toen een andere generatie was, veel mensen die de oorlog bewust hebben meegemaakt. Die hebben de gevolgen van zulke extreme standpunten nog met eigen ogen gezien, van de retoriek waarmee Hitler het Duitse volk zo gek kreeg om de andere kant op te kijken terwijl een verguisde bevolkingsgroep werd afgevoerd. Want hé, dat waren toch maar parasieten, criminelen die teerden op onze superieure blanke samenleving, en ze verspreiden zich over de planeet als een plaag, alles willen ze overnemen (komt zo uit 'der ewige jude'). Dus zo gek is het niet dat die generatie een stuk feller was/is op retoriek waarbij hele bevolkingsgroepen over 1 kam werden geschoren
Ja en? Ik geef alleen maar aan dat de 'politieke correctheid' van toen zijn oorsprong vind in de ervaringen van die generatie, zo openlijk een hele bevolkingsgroep door het slijk halen, nooit meer. Overigens ging de xenofobie in die periode nog niet eens over moslims, dat ging om de jonge generatie indo's en Surinamers.quote:Op vrijdag 2 april 2010 23:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit is totaal het punt niet dat ik maak.
Wat is er zo mooi aan dat artikel t.o.v. de OPquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
He kijk nou eens wat een mooi artikel..... spijker op den kop!
http://www.telegraaf.nl/b(...)pulair__.html?p=31,2
Geweldigquote:Op zaterdag 3 april 2010 13:19 schreef Ronnie_bravo het volgende:
He kijk nou eens wat een mooi artikel..... spijker op den kop!
http://www.telegraaf.nl/b(...)pulair__.html?p=31,2
Klinkt als een heel goed onderzoek. Gegevens van recente geschiedenis horen duidelijk te zijn.quote:Bij het voorbereiden van zijn afstudeerscriptie over asielbeleid in 1999 kwam Van de Beek er achter dat er in Nederland nauwelijks economische gegevens over migratie beschikbaar waren. Dat was vreemd, want Nederland is sinds de jaren zestig een immigratieland bij uitstek. Hij besloot in een promotieonderzoek uit te gaan zoeken waarom dat zo was.
quote:"Bent u soms extreem rechts?"
Bij getoonde resultatenquote:Zijn onderzoek raakte kennelijk een gevoelig punt, want het overkwam hem meerdere malen dat hij voor nazi of fascist werd uitgemaakt.
Het artikel in de Op is hierover vrij helder. Het is een beetje onzinnig om dit te herhalen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 12:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Ja en? Ik geef alleen maar aan dat de 'politieke correctheid' van toen zijn oorsprong vind in de ervaringen van die generatie, zo openlijk een hele bevolkingsgroep door het slijk halen, nooit meer. Overigens ging de xenofobie in die periode nog niet eens over moslims, dat ging om de jonge generatie indo's en Surinamers.
Zeg dat dan niet tegen mij maar tegen diegene die weer met die Pavlov-reactie van 'bedankt links' etc aankomen.quote:Op zaterdag 3 april 2010 23:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het artikel in de Op is hierover vrij helder. Het is een beetje onzinnig om dit te herhalen.
Nog meer onzinnig is het persistent in de links-rechts dimensie blijven hangen. Als je mijn bericht op de juiste waarde had weten in te schatten kon je vrij gemakkelijk eruit afleiden dat het ging over het cordon sanitaire tegen extreem-rechts (Centrumpartij).
Daarom is het erg kortzichtig om 'links' of 'rechts' als zondebok aan te duiden en het is bovendien eenzijdig om dit dossier enkel te benaderen op de werving van arbeiders.
Jij droeg er ook een steentje aan bij, inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2010 00:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Zeg dat dan niet tegen mij maar tegen diegene die weer met die Pavlov-reactie van 'bedankt links' etc aankomen.
Ik had nog heel even de ijdele hoop dat de korte opsomming van wie er hoelang in de regering zat, en het dus voor het zeggen had, wat mensen zou doen realiseren dat er iets niet helemaal klopt aan hun Pavlov-reactie van 'allemaal de schuld van links', temeer omdat het juist de kabinetten met een linkse MP waren die wel wat aan de problematiek deden, maar nee, natuurlijk niet .. het is dan misschien ook teveel verwacht van mensen die alleen nog maar met hun onderbuik denken ..
Tja, ik wordt dat onzinnige gebash naar links soms een beetje zat. Er wordt maar compleet hersenloos en niet gehinderd door feitenkennis nagepraat wat enkele populisten hebben voorgekauwd, mijns inzien worden wij met z'n allen daar niet beter van, het doet een goede inhoudelijke discussie de das om.quote:Op zondag 4 april 2010 00:56 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij droeg er ook een steentje aan bij, inderdaad.
Volharden in het fabeltje dat alles wat illegaal is hier heus komt om te werken?quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:55 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik ga ervan uit dat de meerderheid van de werkgevers rechts stemt, en die hebben al die illegaliteit gestimuleerd door de illegalen werk te bieden.
Ja, want jij ziet het allemaal zo veel helderder dan die man is het niet?quote:Op vrijdag 2 april 2010 16:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Die man heeft dan blijkbaar gemist dat we hier al een tijdje redelijk creatieve oplossingen hebben bedacht om de import te beperken. Veel meer dan dit kan niet gebeuren zonder openlijk op ras of godsdienst te discrimineren
Beetje bij de les blijven. We hadden het erover dat je het bestond om de immense influx van mensen die niet werken (en ik zeg het er nog even bij, want voor we het weten kom jij weer met fabels dat al die mensen echt kwamen om te werken!, alhoewel alle cijfers erop wijzen dat dat dus niet zo is) op het conto van 'rechts'/ gastarbeiders te schuiven.quote:Nou wat zeur je dan dat het er zoveel zijn?
Op gemeentelijk niveau, toestaan dat ze uitkeringen krijgen, op gemeentelijk niveau zorgen dat ze gezondheidszorg krijgen. Maar dat soort wantoestanden zijn vaak langsgekomen.quote:Wat heeft links gefaciliteerd voor illegalen dan?
Ja, ware het niet dat gemeenten genoeg discretionaire mogelijkheden hebben om daar lijnrecht tegenin te gaan en dat ook vaak doen.quote:Je weet dus niet wat de Koppelingswet is .. dat is het afschaffen van al die faciliteiten die vorige kabinetten toe hebben gestaan, alles behalve het recht op deelname aan de basisschool.
Waarom wijs jij daar op? Denk jij dat ik dat niet weet?quote:Diegene die hier cultuur-relativistisch bezig is ben anders jij .. ik heb namelijk helemaal niets gezegd over de Polen in de algemeenheid, ik wijs er alleen maar op dat er ook in die gemeenschap rotte appels zitten. Dat je van daaruit concludeert dat ik daarmee wel alle Polen zal bedoelen zegt een boel over jou.
Zal wel schrikken zijn hé, dat die grote boze buitenwereld zich niet conformeert aan jouw ideeën. Maar weet je wat, douw je kop gewoon in het zand. Lees het niet, zoals je ook weigert op te zoeken hoe het zit met die arbeidsparticipatiequote:De Koppelingswet treft in de praktijk weinig illegalen. Sinds de invoering van de wet op 1 juli hebben minder dan duizend mensen hun uitkering, huursubsidie of verzekering verloren. Van hen ontvangt inmiddels meer dan de helft een vervangende uitkering, hetzij van het rijk, hetzij via de gemeenten. Bovendien moet de uitkering aan sommige groepen Turken op last van de rechter worden hersteld.
Van onze verslaggevers
Bas Mesters
Hella Rottenberg
AMSTERDAM
Veel lokale politici en ambtenaren zijn door de rijksmaatregel in gewetensnood gekomen en trachten de gevolgen van de Koppelingswet te beperken. Zo heeft Apeldoorn 50 van de 53 gevallen kunnen ontzien, en Den Bosch 14 van de 15.
Talrijke gemeenten hebben zelf geld uitgetrokken om degenen voor wie een uitkeringsstop onvermijdelijk was, voorlopig te blijven steunen. Eindhoven, Heerlen, Den Bosch en Groningen geven extra subsidies aan particuliere organisaties, die op hun beurt de taak van de gemeenten overnemen. Leiden is na 1 juli gewoon doorgegaan met het rechtstreeks verstrekken van uitkeringen aan 25 'gedoogde illegalen' en negeert daarmee de wet.
Nu is je voorkeur voor onwelgevallige feiten vooral negeren ondertussen genoegzaam bekend, maar Meneer Lakeman had dat boekje 'Binnen zonder kloppen' geschreven waar keurig uit de doeken gedaan is dat het immigratie circus alleen maar gekost heeft hoorquote:Op zondag 4 april 2010 11:46 schreef moussie het volgende:
En uitrekenen wat het allemaal kost, tja, wil je dat op een reële manier becijferen zou je ook de baten moeten meenemen, hoe onze economie ervoor zou staan als wij in die tijd die hoognodige werknemers niet hadden geïmporteerd, hoeveel inkomsten/concurrentiepositie/economische groei etc we zouden zijn misgelopen zonder die werknemers. Een 'boekhouder' die het kasboek opmaakt zonder de baten mee te nemen presenteert een eenzijdig sommetje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |