Zucht .. daar heeft links helemaal niets over te zeggen, dat zijn internationaal vastgelegde verdragen van de mensenrechten, recht op een gezinsleven heet dat dan. Voor het geval het je niet opgevallen is, zodra links er ook maar even iets over te zeggen had werd de toegang juist beperkt en niet verruimt, het eerder genoemde 'creatief omgaan' met het recht op gezinshereniging.quote:Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals. de linkse partijen hebben van gastarbeiders halve inwoners gemaakt. niet de midden en rechtse partijen, inclusief sp.
de massale immigratie van ooms, tantes, en mensen die behoorden tot de 8e tak van een familie is ook links. nog linkser is steeds tegemoetkomen aan huwelijken met neven en nichten uit het land van herkomst. dat OFFSPRING tuig zien we dus nu op straat. en bedankt! links!
dat is pertinent niet waar. links heeft nooit een strobreed in de weg gelegen voor gezinshereniging op massale schaal. en den uyl heeft de gastarbeiders een soort van halve nederlanders gemaakt. en ons nationale gas verkocht voor een habbekrats, dank je den uyl en pvda.quote:Op vrijdag 2 april 2010 01:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Zucht .. daar heeft links helemaal niets over te zeggen, dat zijn internationaal vastgelegde verdragen van de mensenrechten, recht op een gezinsleven heet dat dan. Voor het geval het je niet opgevallen is, zodra links er ook maar even iets over te zeggen had werd de toegang juist beperkt en niet verruimt, het eerder genoemde 'creatief omgaan' met het recht op gezinshereniging.
Lees anders dit eensquote:Op vrijdag 2 april 2010 01:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat is pertinent niet waar. links heeft nooit een strobreed in de weg gelegen voor gezinshereniging op massale schaal.
1963, lees je dat? En wie zat er toen op Sociale Zaken en Economische Zaken? CHU en KVP .. er is geen linksmens aan te pas gekomen!quote:En dan op 22 november 1963 besluit de Ministerraad dat gezinnen herenigd mogen worden 1 jaar na aankomst van de man. De vrouwen mogen definitief blijven, mits kinderloos. Maar daar trekken de vrouwen van Reckitts zich niets meer van aan. Zij blijven, hun kinderen moeten nog even wachten. Justitie heeft de strijd verloren. Zeer tegen hun zin blijkt uit een schrijven van november 1963: “Er is een duidelijke en vaste lijn. Al die opschorting van besluiten is fataal voor het jegens de vestiging van vreemde gezinnen in Nederland gevoerde beleid”. Het bedrijfsleven gesteund door Sociale Zaken en Economische Zaken is geslaagd. Samen hebben ze de onrust in de bedrijven en onder de gastarbeiders weten te beteugelen en winnen de strijd.
En daarmee is een precedent geschapen. De weg is vrij voor de gezinshereniging van gastarbeiders. Een regel blijft overeind. Hun kinderen zijn niet welkom. Die moeten nog maar even bij oma’s, tantes en in kloosters in Spanje blijven. De meeste Spanjaarden houden zich aan dat voorschrift. Het duurt nog zo’n twee jaar voordat de wetten het mogelijk maken dat ook de kinderen over mogen komen.
Een soort halve Nederlanders, tja, dat is nou juist de makke, het waren geen gastarbeiders meer, die bestonden niet meer, het waren vanaf het moment dat de werving stopte vreemdelingen met een verblijfsvergunning die net als iedere andere vreemdeling na een bepaalde periode (5 jaar) de Nederlandse nationaliteit kon krijgen, onder voorwaarden.quote:en den uyl heeft de gastarbeiders een soort van halve nederlanders gemaakt. en ons nationale gas verkocht voor een habbekrats, dank je den uyl en pvda.
http://geschiedenis.vpro.(...)9792/items/26007101/quote:Jan Terlouw heeft als fractievoorzitter van D66 en later minister van economische zaken de hoogtijdagen van de aardgasopbrengsten meegemaakt. Terugblikkend merkt hij op: “Het geld verjubelen zoals in het begin gebeurde, werkgelegenheid scheppen tegen 100 duizend gulden per arbeidsplaats, buurtcentra en verenigingen subsidiëren. Er gebeurde van alles wat niet rendabel bleek te zijn. Dat had natuurlijk veel beter gekund.”
Maar het verjubelen is niet alleen voorbehouden aan het kabinet-Den Uyl, ook de volgende kabinetten raken verslaafd aan het aardgas. Het begrotingstekort onder het kabinet-Van Agt loopt zelfs op tot 12%. Marcel van Dam: “Wiegel hield het raam open en Van Agt gooide het geld naar buiten.”
Je wou zeggen dat Janmaat geen racist, xenofoob en nazi was?quote:sterker nog, ze hebben alles verguist wat niet zo dacht zoals zij en hun media dachten. zie een pim fortuyn, zie een jan maat, zie eigenlijk alles wat ook maar een beetje tegen de multiculture droom was en na de oorlog werd afgedaan als racist, xenofoob en nazi.
en je ziet nu wat er van gekomen is, toch?
Mee eens. In het stukje in de OP wordt ook nog eens benadrukt dat de algemeen gedragen politieke correctheid op dit dossier een reflex was op de opkomst van extreem-rechts.quote:Op vrijdag 2 april 2010 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een idiote links-rechts discussie.![]()
De algehele politiek is kortzichtig geweest door te menen dat de gastarbeiders weer zouden vertrekken en niet links of rechts.
quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:
En wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e?
Volgens mij mag jij niet eens meepraten profiteur...... wat is er mis met werken tot je 67e? Alles omdat uitkeringstrekkers zo nog langer kunnen profiteren van de werkenden.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:54 schreef Kees22 het volgende:
Ik, als autochtone uitkeringstrekker, kreeg exact dezelfde behandeling.
Wel eens van verleden tijd gehoord?quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij mag jij niet eens meepraten profiteur...... wat is er mis met werken tot je 67e? Alles omdat uitkeringstrekkers zo nog langer kunnen profiteren van de werkenden.
Die zin man...ja ik ben echt jaloers op klaplopers....nee echtquote:Op vrijdag 2 april 2010 10:25 schreef Kees22 het volgende:
En dan nog wat: Jaloers jochie? Dan ga je toch ook gewoon een uitkering trekken.
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.quote:Op vrijdag 2 april 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je hebt de OP niet gelezen?
Volgens de OP waren de uitgenodigde immigranten wel werkwillig en waren bereid om vuil werk te doen waar Nederlanders hun neus voor ophaalden. Maar ze werden ontslagen toen de Nederlandse industrie bij nader inzien toch moest reorganiseren.
En je kunt van de Polen zeggen wat je wilt, maar ze werken een stuk harder dan autochtonen.
En wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e?
Dat gebeurt altijd met gastarbeiders, ben je simpel ofzo? Alsof die mensen weer vertrekken als ze gewend zijn aan het leven hier.quote:Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nogmaals. de linkse partijen hebben van gastarbeiders halve inwoners gemaakt. niet de midden en rechtse partijen, inclusief sp.
Nou, wat zeur je dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Die zin man...ja ik ben echt jaloers op klaplopers....nee echt
Haha. Die wil garantie over de toekomst!quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:34 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.
Daarbij vind ik het erg asociaal dat ik de AOW en allerlei VUT/FPU regelingen moet ophoesten terwijl ik zelf geen enkele garantie krijg dat ik daar ooit ook nog eens gebruik van kan maken. Dat ik een voorstander ben van een actief immigratie beleid is dus puur uit eigenbelang.
Ach mijn werk bestaat voor een groot gedeelte uit online bezigheden, een tabblad extra openen om de discussie te volgen kost geen moeite hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nou, wat zeur je dan?
En wat zit je trouwens om deze tijd te FOK!ken? Moet je niet aan het harde werk?
Daar heb je wel gelijk in, maar het geeft wel inzicht in processen en dus lering voor de toekomst.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:13 schreef DroogDok het volgende:
Achteraf kijk je een koe in de kont.
Die mensen zijn hier, los het probleem met de integratie op!!
Hoeveel ze in het verleden gekost hebben en wiens schuld dat is, is leuk voor de statistiek en om te kunnen vingerwijzen naar de PvdA, maar daar los je het probleem niet mee op!
Nee, gvd. Ik zit al over mijn tax deze week, net als de afgelopen weken. En heb een hekel aan vroeg opstaan.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ach mijn werk bestaat voor een groot gedeelte uit online bezigheden, een tabblad extra openen om de discussie te volgen kost geen moeite hoor.
En wat is jouw excuus? Jij bent toch ook werkzaam? Of toevalliig vandaag vrij?
Je dacht dat de voorgaande generaties die garantie wel hadden?quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:34 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.
Daarbij vind ik het erg asociaal dat ik de AOW en allerlei VUT/FPU regelingen moet ophoesten terwijl ik zelf geen enkele garantie krijg dat ik daar ooit ook nog eens gebruik van kan maken. Dat ik een voorstander ben van een actief immigratie beleid is dus puur uit eigenbelang.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |