abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79856759
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nogmaals. de linkse partijen hebben van gastarbeiders halve inwoners gemaakt. niet de midden en rechtse partijen, inclusief sp.

de massale immigratie van ooms, tantes, en mensen die behoorden tot de 8e tak van een familie is ook links. nog linkser is steeds tegemoetkomen aan huwelijken met neven en nichten uit het land van herkomst. dat OFFSPRING tuig zien we dus nu op straat. en bedankt! links!
Zucht .. daar heeft links helemaal niets over te zeggen, dat zijn internationaal vastgelegde verdragen van de mensenrechten, recht op een gezinsleven heet dat dan. Voor het geval het je niet opgevallen is, zodra links er ook maar even iets over te zeggen had werd de toegang juist beperkt en niet verruimt, het eerder genoemde 'creatief omgaan' met het recht op gezinshereniging.
pleased to meet you
  vrijdag 2 april 2010 @ 01:39:43 #102
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79856867
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Zucht .. daar heeft links helemaal niets over te zeggen, dat zijn internationaal vastgelegde verdragen van de mensenrechten, recht op een gezinsleven heet dat dan. Voor het geval het je niet opgevallen is, zodra links er ook maar even iets over te zeggen had werd de toegang juist beperkt en niet verruimt, het eerder genoemde 'creatief omgaan' met het recht op gezinshereniging.
dat is pertinent niet waar. links heeft nooit een strobreed in de weg gelegen voor gezinshereniging op massale schaal. en den uyl heeft de gastarbeiders een soort van halve nederlanders gemaakt. en ons nationale gas verkocht voor een habbekrats, dank je den uyl en pvda.
sterker nog, ze hebben alles verguist wat niet zo dacht zoals zij en hun media dachten. zie een pim fortuyn, zie een jan maat, zie eigenlijk alles wat ook maar een beetje tegen de multiculture droom was en na de oorlog werd afgedaan als racist, xenofoob en nazi.

en je ziet nu wat er van gekomen is, toch?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79857312
dit mocht inderdaad wel een keer benoemd worden

ding is, de fouten zijn gemaakt -door wie, i don't care- in een heel andere tijd. waarin andere middelen en andere tekorten golden

in tijden van overvloed is er niet alleen door links, maar ook door rechts te laconiek met middelen en bronnen omgesprongen. niemand voelde destijds de behoefte zich in te spannen om de regels streng na te leven- laat staan te controleren, elke kleur had meer aandacht voor zijn eigen speeltuintje.
hiervan hebben niet alleen gastarbeiders, maar ook heel veel nederlanders ten onrechte geprofiteerd. zijn de zorgparasieten van nu niet in die tijd ontstaan?

het is zoals het is, je kan mensen die hier kwamen om een betere toekomst te vinden niet kwalijk nemen dat ze het makkelijk hadden. we hadden het allemaal makkelijk. toen liepen we ook niet met een opgeheven vingertje rond.

we kunnen eeuwig om ons heen blijven wijzen, blijven doorjanken omdat we het nu zelf minder goed hebben (en nog veel slechter gaan krijgen btw), maar feit blijft, we zullen er toch onze schouders onder moeten zetten. rechts, links, midden en alles ertussen, dus dat gehakkel wordt vervelend. gezien de opkomende vergrijzing moeten we blij zijn met al de 3e generatie allochtonen die hier wel een leven opbouwen. dus als iedereen nou eens bij zichzelf begint.

ik hoop dat oa dit onderzoek bijdraagt aan een eerlijker, strenger maar niet minder beschaafd beleid. laten we elkaar serieus nemen aub, niemand voelt zich aangerand door nauwkeurige uitvoering van heldere regels. wat er is, is er, dingen niet erkennen of onder het tapijt schuiven wekt wrok en wantrouwen. iemand die zijn eigen capaciteiten vertrouwt is niet bang voor een opponent met andere denkbeelden. als een politicus daar al bang voor is, moet die mij vertrouwen in nieuwe ijkpunten geven?

all to say, let's chop it up as experience and move on. laten politici met elkaar aan het werk gaan om het land er zsm boven op te helpen, ipv egotripperij in de media en het zichzelf constant in de gunst proberen te spelen.
Jusqu'ici tout va bien...
  vrijdag 2 april 2010 @ 02:09:14 #104
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_79857355
Ach in feite is het heel erg simpel...sneu maar waar...
een roeping is het niet.
Het draait gewoonweg simpel om geld...meer niet hoor!
Nee laat je geen zout in de ogen strooien of suiker..whatever...maar ministers willen alleen maar rijk zijn en voor de rest zal het ze aan de reet rukken
Snollebolt
pi_79857437
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

dat is pertinent niet waar. links heeft nooit een strobreed in de weg gelegen voor gezinshereniging op massale schaal.
Lees anders dit eens
http://geschiedenis.vpro.(...)6498/items/10214444/
quote:
En dan op 22 november 1963 besluit de Ministerraad dat gezinnen herenigd mogen worden 1 jaar na aankomst van de man. De vrouwen mogen definitief blijven, mits kinderloos. Maar daar trekken de vrouwen van Reckitts zich niets meer van aan. Zij blijven, hun kinderen moeten nog even wachten. Justitie heeft de strijd verloren. Zeer tegen hun zin blijkt uit een schrijven van november 1963: “Er is een duidelijke en vaste lijn. Al die opschorting van besluiten is fataal voor het jegens de vestiging van vreemde gezinnen in Nederland gevoerde beleid”. Het bedrijfsleven gesteund door Sociale Zaken en Economische Zaken is geslaagd. Samen hebben ze de onrust in de bedrijven en onder de gastarbeiders weten te beteugelen en winnen de strijd.
En daarmee is een precedent geschapen. De weg is vrij voor de gezinshereniging van gastarbeiders. Een regel blijft overeind. Hun kinderen zijn niet welkom. Die moeten nog maar even bij oma’s, tantes en in kloosters in Spanje blijven. De meeste Spanjaarden houden zich aan dat voorschrift. Het duurt nog zo’n twee jaar voordat de wetten het mogelijk maken dat ook de kinderen over mogen komen.
1963, lees je dat? En wie zat er toen op Sociale Zaken en Economische Zaken? CHU en KVP .. er is geen linksmens aan te pas gekomen!
quote:
en den uyl heeft de gastarbeiders een soort van halve nederlanders gemaakt. en ons nationale gas verkocht voor een habbekrats, dank je den uyl en pvda.
Een soort halve Nederlanders, tja, dat is nou juist de makke, het waren geen gastarbeiders meer, die bestonden niet meer, het waren vanaf het moment dat de werving stopte vreemdelingen met een verblijfsvergunning die net als iedere andere vreemdeling na een bepaalde periode (5 jaar) de Nederlandse nationaliteit kon krijgen, onder voorwaarden.

Wat het gas aangaat, klopt, daar is veel verspild, maar niet alleen door Den Uyl .. nog een stukje geschiedenis
quote:
Jan Terlouw heeft als fractievoorzitter van D66 en later minister van economische zaken de hoogtijdagen van de aardgasopbrengsten meegemaakt. Terugblikkend merkt hij op: “Het geld verjubelen zoals in het begin gebeurde, werkgelegenheid scheppen tegen 100 duizend gulden per arbeidsplaats, buurtcentra en verenigingen subsidiëren. Er gebeurde van alles wat niet rendabel bleek te zijn. Dat had natuurlijk veel beter gekund.”

Maar het verjubelen is niet alleen voorbehouden aan het kabinet-Den Uyl, ook de volgende kabinetten raken verslaafd aan het aardgas. Het begrotingstekort onder het kabinet-Van Agt loopt zelfs op tot 12%. Marcel van Dam: “Wiegel hield het raam open en Van Agt gooide het geld naar buiten.”
http://geschiedenis.vpro.(...)9792/items/26007101/

quote:
sterker nog, ze hebben alles verguist wat niet zo dacht zoals zij en hun media dachten. zie een pim fortuyn, zie een jan maat, zie eigenlijk alles wat ook maar een beetje tegen de multiculture droom was en na de oorlog werd afgedaan als racist, xenofoob en nazi.

en je ziet nu wat er van gekomen is, toch?
Je wou zeggen dat Janmaat geen racist, xenofoob en nazi was?

En tja, wat ik zie is dat mensen door een betere opleiding niet echt wijzer worden, want al heb je de kennis, dan nog zal het velen niet weerhouden om net als vanouds weer een bevolkingsgroep op de korrel te nemen.
pleased to meet you
  vrijdag 2 april 2010 @ 04:03:16 #106
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79858061
nee, jan maat was iemand die gewoon geen buitenlanders meer wilde toelaten. eigenlijk een ziener dus. ok, hij was eng voor die tijd, maar hij heeft wel dingen voorzien.

en voor de rest moussie. met ander woorden geef je me gewoon gelijk op elk punt. en nee, ik ben niet eens rechts.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79859010
Wat een idiote links-rechts discussie.

In beknopte vorm:

De conjunctuur vroeg destijds om goedkope arbeiders die tijdelijk aan het werk werden gesteld en er werd geworven vooral in Spanje en Noord-Afrika.
Het actieve wervingsbeleid werd met open armen ontvangen in die landen. Die mensen stonden dagenlang in de rij om geselecteerd te worden als gastarbeider want de werkloosheid inclusief de armoe was daar op het hoogtepunt.
Nederlandse bedrijven blij, gastarbeiders blij en de economie blij. Niets mis mee.

Maar dan komt het, velen hadden geen trek meer na gedane arbeid om terug te keren naar de armoe van hun plaggenhutten en bleven. De werkloosheid steeg en vooral de ongeletterden kwamen in de WW en later in de bijstand. De meer uitgekookten (vooral Spanjaarden) lieten zich afkeuren en vertrokken lachend met een levenslange WAO uitkering naar het land van herkomst. De blijvertjes konden rekenen op een riante WW of bijstand wat ze bij terugkeer naar eigen land niet zouden krijgen. Toen kwam ook de gezinhereniging op gang waarmee de instroom van analfabeten een feit werd.

Geef de economische gelukzoekers eens ongelijk. Kiezen tussen leven in een land waar het geld aan de bomen groeit of schijten in een kuiltje in de woestijn.

De algehele politiek is kortzichtig geweest door te menen dat de gastarbeiders weer zouden vertrekken en niet links of rechts.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:08:13 #108
103962 damian5700
Pulp Fiction
pi_79859327
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 08:47 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een idiote links-rechts discussie.

De algehele politiek is kortzichtig geweest door te menen dat de gastarbeiders weer zouden vertrekken en niet links of rechts.
Mee eens. In het stukje in de OP wordt ook nog eens benadrukt dat de algemeen gedragen politieke correctheid op dit dossier een reflex was op de opkomst van extreem-rechts.
Enkel de focus leggen op de werving is, mijn inziens, wat eenzijdig en kortzichtig.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_79859512
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:

En wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e?
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:54 schreef Kees22 het volgende:

Ik, als autochtone uitkeringstrekker, kreeg exact dezelfde behandeling.
Volgens mij mag jij niet eens meepraten profiteur...... wat is er mis met werken tot je 67e? Alles omdat uitkeringstrekkers zo nog langer kunnen profiteren van de werkenden.
pi_79861086
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:18 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij mag jij niet eens meepraten profiteur...... wat is er mis met werken tot je 67e? Alles omdat uitkeringstrekkers zo nog langer kunnen profiteren van de werkenden.
Wel eens van verleden tijd gehoord?

Bovendien klopt je redenering niet: een uitkeringstrekker profiteert altijd al van de werkende. Die termijn wordt niet langer als de werkende langer werkt. De werkende draagt langer bij aan de medemens, die medemens profiteert niet langer van zijn weldoener.

En dan nog wat: Jaloers jochie? Dan ga je toch ook gewoon een uitkering trekken.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79861245
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:25 schreef Kees22 het volgende:

En dan nog wat: Jaloers jochie? Dan ga je toch ook gewoon een uitkering trekken.
Die zin man...ja ik ben echt jaloers op klaplopers....nee echt
pi_79861329
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 00:48 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt de OP niet gelezen?
Volgens de OP waren de uitgenodigde immigranten wel werkwillig en waren bereid om vuil werk te doen waar Nederlanders hun neus voor ophaalden. Maar ze werden ontslagen toen de Nederlandse industrie bij nader inzien toch moest reorganiseren.
En je kunt van de Polen zeggen wat je wilt, maar ze werken een stuk harder dan autochtonen.

En wat is er eigenlijk mis met werken tot je 67e?
Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.

Daarbij vind ik het erg asociaal dat ik de AOW en allerlei VUT/FPU regelingen moet ophoesten terwijl ik zelf geen enkele garantie krijg dat ik daar ooit ook nog eens gebruik van kan maken. Dat ik een voorstander ben van een actief immigratie beleid is dus puur uit eigenbelang.
pi_79861485
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 01:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nogmaals. de linkse partijen hebben van gastarbeiders halve inwoners gemaakt. niet de midden en rechtse partijen, inclusief sp.

Dat gebeurt altijd met gastarbeiders, ben je simpel ofzo? Alsof die mensen weer vertrekken als ze gewend zijn aan het leven hier.

Wees dan ook een vent en geef toe dat arbeidsmigratie in beginsel het probleem is, en dat we dat dus net zo goed (zo niet meer) aan CDA en VVD hebben te danken. Het idee van 'gast-'arbeiders is een illusie, en dat snapten die partijen ook wel. Echter besloten ze dat korte-termijn winst voor hun achterban (ondernemers en boeren) belangrijker was dan de uiteindelijke kosten voor de samenleving.
pi_79862298
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Die zin man...ja ik ben echt jaloers op klaplopers....nee echt
Nou, wat zeur je dan?
En wat zit je trouwens om deze tijd te FOK!ken? Moet je niet aan het harde werk?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_79862370
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:34 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Ik lees nooit OP's en werken tot mijn 67e zie ik niet zitten omdat ik weet dat die 67 vast de komende 32 jaar nog verhoogd zal worden, en ik eigenlijk ook wel van mijn huis in het zonnige buitenland wil genieten.

Daarbij vind ik het erg asociaal dat ik de AOW en allerlei VUT/FPU regelingen moet ophoesten terwijl ik zelf geen enkele garantie krijg dat ik daar ooit ook nog eens gebruik van kan maken. Dat ik een voorstander ben van een actief immigratie beleid is dus puur uit eigenbelang.
Haha. Die wil garantie over de toekomst!

Wel merkwaardig: je bent voorstander van een actief immigratiebeleid en van plan om zelf te emigreren?
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:13:23 #116
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_79862515
Achteraf kijk je een koe in de kont.

Die mensen zijn hier, los het probleem met de integratie op!!

Hoeveel ze in het verleden gekost hebben en wiens schuld dat is, is leuk voor de statistiek en om te kunnen vingerwijzen naar de PvdA, maar daar los je het probleem niet mee op!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_79862544
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, wat zeur je dan?
En wat zit je trouwens om deze tijd te FOK!ken? Moet je niet aan het harde werk?
Ach mijn werk bestaat voor een groot gedeelte uit online bezigheden, een tabblad extra openen om de discussie te volgen kost geen moeite hoor.

En wat is jouw excuus? Jij bent toch ook werkzaam? Of toevalliig vandaag vrij?
pi_79862664
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:13 schreef DroogDok het volgende:
Achteraf kijk je een koe in de kont.

Die mensen zijn hier, los het probleem met de integratie op!!

Hoeveel ze in het verleden gekost hebben en wiens schuld dat is, is leuk voor de statistiek en om te kunnen vingerwijzen naar de PvdA, maar daar los je het probleem niet mee op!
Daar heb je wel gelijk in, maar het geeft wel inzicht in processen en dus lering voor de toekomst.

Althans, als mensen ook iets willen leren. Het wijzen naar de PvdA stemt niet optimistisch op dat punt, want wijst op gebrek aan historisch besef.
pi_79862712
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:14 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Ach mijn werk bestaat voor een groot gedeelte uit online bezigheden, een tabblad extra openen om de discussie te volgen kost geen moeite hoor.

En wat is jouw excuus? Jij bent toch ook werkzaam? Of toevalliig vandaag vrij?
Nee, gvd. Ik zit al over mijn tax deze week, net als de afgelopen weken. En heb een hekel aan vroeg opstaan.
Heb gewoon niks te doen en zoek wat afleiding. Blijven mijn hersens tenminste een beetje bezig.
pi_79863424
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:34 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Je dacht dat de voorgaande generaties die garantie wel hadden?
pleased to meet you
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')