Nee idd, niks maakt meer uit...quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:38 schreef AnaloguePlayer het volgende:
[..]
Pardon ? Ik zal er juist uit opmaken dat er geen sprake is van een iets als een lot...
Nee idd, breekt alle mallen. Iedereen kan helemaal los gaan. Of gewoon niets doen omdat het toch niet uitmaakt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:44 schreef AnaloguePlayer het volgende:
[..]
Wat niet per definitie een negatief iets hoeft te zijn...
Als het dan toch niet uitmaakt, doe dan iets dat prettig is voor jou en je omgeving.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:23 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Nee idd, breekt alle mallen. Iedereen kan helemaal los gaan. Of gewoon niets doen omdat het toch niet uitmaakt.
Dat is ook een belangrijke reden waarom religie waarschijnlijk ooit uitgevonden is.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:23 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
Nee idd, breekt alle mallen. Iedereen kan helemaal los gaan. Of gewoon niets doen omdat het toch niet uitmaakt.
En de omgeving? Is dat niet wat veel gevraagd? Ik ben een individu! Fuck de omgeving...quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:40 schreef Molurus het volgende:
[..]
Als het dan toch niet uitmaakt, doe dan iets dat prettig is voor jou en je omgeving.
Een tevreden omgeving is ook fijn voor jou.quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:48 schreef Sattyagraha het volgende:
[..]
En de omgeving? Is dat niet wat veel gevraagd? Ik ben een individu! Fuck de omgeving...![]()
quote:Op dinsdag 27 april 2010 20:51 schreef Molurus het volgende:
[..]
Een wreede omgeving is ook pijn voor jou.
Volgens mij kunnen dieren ook wel een doel hebben, zoals iets lekkers te pakken krijgen en opeten. Maar verder: DNA dat een doel stelt??quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:33 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Ik ken alleen personen die een doel kunnen stellen, maar de menselijke fantasie kent geen grenzen...
Wat mij betreft. Maar dan zou je uiteindelijk ook kunnen stellen dat een appel het doel heeft om van de boom af te vallen.quote:Op dinsdag 27 april 2010 21:24 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen dieren ook wel een doel hebben, zoals iets lekkers te pakken krijgen en opeten. Maar verder: DNA dat een doel stelt??
Heeft de appel misschien niet het doel om opgegeten te worden en is het 'van de boom af vallen' dan niet juist een middel?quote:Op woensdag 28 april 2010 08:16 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wat mij betreft. Maar dan zou je uiteindelijk ook kunnen stellen dat een appel het doel heeft om van de boom af te vallen.
Eigenlijk is dat dan ook wel het doel van 99 % v.d. dieren, inclusief de mens. Tegenwoordig falen wij dus in grote getalen ons doel te bereiken... Alhoewel, die dieren onder de grond lusten wel pap van onsquote:Op woensdag 28 april 2010 11:15 schreef Complexiteit het volgende:
[..]
Heeft de appel misschien niet het doel om opgegeten te worden
Nee, dat is wat anders.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:16 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Wat mij betreft. Maar dan zou je uiteindelijk ook kunnen stellen dat een appel het doel heeft om van de boom af te vallen.
Nee. De appel heeft geen zelfbewustzijn en kent (daarom) de concepten van 'nut' en 'doel' niet eens. Hij weet niet dat hij van de boom af kan vallen, dus dat kan dan ook zijn doel niet zijn.quote:Op woensdag 28 april 2010 08:16 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Zo gek veel verschil zie ik daar nog niet eens in hoor. Die appelboom heeft net zo goed een doel als die parkiet of dat konijn. Ik heb dan nooit huisdieren gehad, maar een appelboom had ik altijd wel in de tuin staan en wat ik die boom heb zien doen is te vergelijken met die voorbeelden die jij geeft.quote:Op donderdag 29 april 2010 02:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, dat is wat anders.
Een dier kan zoeken naar mogelijkheden om iets te bereiken.
Ik heb het met mijn konijn gezien: die wilde ergens achter kruipen en ik had die ruimte dichtgestopt met kranten. Het beest trekt er aan, maar de kranten gaven niet mee. Het beest gaat op ene afstandje zitten, kijkt ernaar, gaat er op af en trekt een krant uit het geheel.
Ook een parkiet, die een hele middag bezig is geweest om een zitplaats te bereiken. Probeerde langs een breuklijn in de muur omhoog te klimmen. Steeds de ogen gericht op het doel.
Nee, een appel heeft geen hersens.
En als er in appelverband al een doel is, dan is het het doel van de boom.
Twijfelachtig. De mensheeft het geduid, het concept bestond natuurlijk al. Zoals iemand hier al schreef, ook dieren kunnen een doel hebbenquote:Op donderdag 29 april 2010 02:30 schreef Misterhat het volgende:
[..]
Nee. De appel heeft geen zelfbewustzijn en kent (daarom) de concepten van 'nut' en 'doel' niet eens. Hij weet niet dat hij van de boom af kan vallen, dus dat kan dan ook zijn doel niet zijn.
Zoals Kees22 zei - het zijn concepten die zijn uitgevonden zijn door de mens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |