Die spelfouten maar even laten voor wat het is en over gaan op de strekking van het verhaal zelf.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:42 schreef remlof het volgende:
Sjezus wat een taalfouten in de OP
Maar goed ik begrijp de strekking en het is mij duidelijk dat de TS er niet mee kan omgaan, of in ieder geval verkeerd handelt. Waarom weggaan van een plek waar iedereen mag verblijven en waarom beginnen met schelden tegen dat meisje?
Mensen met nare ervaringen wegzetten als randdebielen, nee daarmee kom je slim over.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef 9611Niels het volgende:
Alle randdebielen komen weer uit hoeken en gaten gekropen om te roepen dat Marokkanen kut zijn
Een van de weinigen keer. Blijkbaar speel ik gemengd.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef stevenmac26 het volgende:
[..]
Ik vroeg dit me dus ookal af een paar posts terug maar kreeg er nog geen reactie op
Waarom speelt hij tegen meisjes
Wacht.. dus je wou zeggen dat je dit meende?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen met nare ervaringen wegzetten als randdebielen, nee daarmee kom je slim over.
quote:Op maandag 29 maart 2010 17:22 schreef Triggershot het volgende:
Om deze redenen ben ik dus ook van mening dat we op Wilders moeten gaan stemmen, ons land veranderd langzamerhand in Holokko, dit kan toch niet? Wat hebben wij ze in godsnaam ooit aangedaan? We hebben ze verwelkomt in ons land, hebben ze werk en het recht om te blijven aangeboden en wat krijgen we er voor terug? Straatterroristen!! Dit is genoeg zo we pikken het niet meer. Nederland moet weer Nederland worden, we moeten ons land terugveroveren voor het te laat is.
GVD zeg ik kan me hier zo over opwinden, mijn dochter kan niet eens meer veilig over straat lopen met een korte rok of jurkje zonder lastiggevallen te worden door die bergbewoners. Het moet nu voor eens en voor altijd afgelopen zijn met de Marokkanen, de allochtoon knuffelende linkse idioten doen er niets aan, misschien moeten we gewoon het recht in eigen handen gaan nemen! Wie is er met mij? Stuur mij een PM!!!
Als je het zo stelt heb je inderdaad wel een punt, maar neemt nog steeds niet weg dat ik vind dat het merendeel van de vooroordelen echt wel ergens op gebaseerd is. Bovendien zijn het best verschillende vooroordelen. Dat een Marokkaan steelt is een feit. (Wanneer we het dan hebben over iets dat daadwerkelijk is gebeurd he.) Dat een meisje een slet/hoer is, dat is maar net hoe jij slet/hoer interpreteert natuurlijk. En schijnbaar wordt dat door Marokkanen net iets anders geinterpreteerd dan door Nederlandse jongeren.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Een paar mensen? Met alle respect naar jouw bestaan en afkomst maar dat het Nederlandse meisje een slet is waar niet mee getrouwd kan worden omdat ze niet trouw is leeft heel erg in de Turkse, Marokkaanse en Arabische cultuur. Mee spelen is oké, maar weet wanneer het speelkwartier is afgelopen.
Heb ik een vooroordeel over Marokkanen, Marokkaan steelt ---> Vooroordeel 'bevestigd'.
Heb ik een vooroordeel over NLse meiden, is er één ontrouw ---> Vooroordeel 'bevestigd'.
Bashers, apologeten, generaliserende mensen etc zie je in beide groepen, kan me niet voorstellen dat we de één meer accepteren dan de ander als we puur naar principe kijken van hoe we de anderen ervaren.
Was maffiahoer dan niet toepasselijker geweest?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:03 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Die spelfouten maar even laten voor wat het is en over gaan op de strekking van het verhaal zelf.
Dat meisje schold ik uit omdat meteen haar vriendje er was bij gehaald moest worden. Ik kende dit meisje wel en had haar al wat vaker met een Marokkaan gezien. Dit maakt me op zich niet zoveel uit. Maar denk je nou echt dat dit meisje verliefd op hem is? Of dat deze Marokkaan verliefd is? Dit meisje neemt met hem om bescherming te hebben. En deze Marokkaan neemt met haar om 'bij de club te horen' en even laten zien dat hij ook meisjes kan krijgen en playen. Daarom schold ik dit meisje uit.
QFTquote:Op maandag 29 maart 2010 18:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen met nare ervaringen wegzetten als randdebielen, nee daarmee kom je slim over.
De opvatting hierboven speelt bij veel mensen, op collectief of persoonlijk niveau is geen voorwaarde om ze als randdebielen weg te zetten zou ik denken?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:05 schreef 9611Niels het volgende:
[..]
Wacht.. dus je wou zeggen dat je dit meende?
[..]
Wat is dat nou, blijkbaar speel ik gemengd?quote:Op maandag 29 maart 2010 18:04 schreef AdvancedPower het volgende:
[..]
Een van de weinigen keer. Blijkbaar speel ik gemengd.
Ik bedoel ermee te zeggen dat er teveel ik sta erbij en kijk ernaar mentaliteit heerst. Er hoeft niet per se geweld aan te pas te komen maar er is niks mis mee als 20 onbekenden ingrijpen en wie dan ook overmeesteren.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm, typisch wat de Marokkanen doen.
Volendam heeft 20.000 inwoners. Een klein groepje enz.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:06 schreef OeJ het volgende:
Ik denk vaak dat de PVV-aanhang ook voetbalhooligan zijn, en Volendammers.
Mja goed ik kan me niet voorstellen dat er geen Nederlander is die niet steelt, kan me niet voorstellen dat er geen Marokkaanse meisje is die niet vreemdgaat ( wat je daar onder ook mag verstaan ). Natuurlijk zijn vooroordelen en feiten ergens op gebaseerd, maar niet alleen dat, ook generalisaties, discriminatie, racisme en leugens (alle dingen die we niet willen aanmoedigen in onze omgang met elkaar ) is ergens op gebaseerd. Het lijkt me eerlijk gezegd heel erg ongezond om een daad of het nu goed of slecht is te koppelen aan een etniciteit. Mohammed B was bijvoorbeeld een Marokkaan, Azra Akin was om de één of andere reden een Nederlandse in de media, vrij scheve verhoudingen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:05 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Als je het zo stelt heb je inderdaad wel een punt, maar neemt nog steeds niet weg dat ik vind dat het merendeel van de vooroordelen echt wel ergens op gebaseerd is. Bovendien zijn het best verschillende vooroordelen. Dat een Marokkaan steelt is een feit. (Wanneer we het dan hebben over iets dat daadwerkelijk is gebeurd he.) Dat een meisje een slet/hoer is, dat is maar net hoe jij slet/hoer interpreteert natuurlijk. En schijnbaar wordt dat door Marokkanen net iets anders geinterpreteerd dan door Nederlandse jongeren.
Wanneer beheerst en geweldloos kan niemand er tegen zijn lijkt me.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:08 schreef Noisiv het volgende:
[..]
Ik bedoel ermee te zeggen dat er teveel ik sta erbij en kijk ernaar mentaliteit heerst. Er hoeft niet per se geweld aan te pas te komen maar er is niks mis mee als 20 onbekenden ingrijpen en wie dan ook overmeesteren.
Ik wil niet generaliseren, maar dit is een typische allochtonenfout.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja goed ik kan me niet voorstellen dat er geen Nederlander is die niet steelt, kan me niet voorstellen dat er geen Marokkaanse meisje is die niet vreemdgaat ( wat je daar onder ook mag verstaan ).
Mja, tijdens mijn inburgeringscursus gebeurde er weer iets typisch a la autochtoon, de treinen kwamen weer te laat. Niet dat ik wil generaliseren ofzo.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:16 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik wil niet generaliseren, maar dit is een typische allochtonenfout.
En daar ging TS fout.quote:Op maandag 29 maart 2010 17:53 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
dat zou kunnen, echter is dat niet gebeurd.
"Bedreiging", kom op manquote:Op maandag 29 maart 2010 17:59 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De beste jongen werd bedreigd. Dat is een heel wat groter kwaad dan een getergde uitroep nav die bedreiging.
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, tijdens mijn inburgeringscursus gebeurde er weer iets typisch a la autochtoon, de treinen kwamen weer te laat. Niet dat ik wil generaliseren ofzo.
Ik wil ook niet generaliseren, maar dat ging 70 jaar toch heel wat beter.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mja, tijdens mijn inburgeringscursus gebeurde er weer iets typisch a la autochtoon, de treinen kwamen weer te laat. Niet dat ik wil generaliseren ofzo.
Vrij ziek opmerking, nee zal niet generaliseren.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:21 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik wil ook niet generaliseren, maar dat ging 70 jaar toch heel wat beter.
Gezien de gedragingen na afloop, acht ik de kans redelijk aanwezig dat er weleens iemand gemept is na een dergelijke bedreiging. Daarbij zou ik zo'n bedreiging ook niet zomaar over mijn kant laten gaan, kom nou.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:19 schreef remlof het volgende:
[..]
En daar ging TS fout.
[..]
"Bedreiging", kom op man
Daar moet je gewoon boven staan ipv de zaak te laten escaleren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |