Smeerpatequote:Op dinsdag 30 maart 2010 09:43 schreef de_nachtwacht het volgende:
Goedemorgen!
Mijn planning voor vandaag:
O: Muesli met melk
T: Koffie
L1: 4 boterhammen met smeerpaté
L2: 4 boterhammen met sandwichspread
T: Koffie
T: Appel
D: Weet ik nog niet
Baas kreeg net eindelijk iemand aan de lijn, idd verslapenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:10 schreef loveli het volgende:
Of ze slaapt heerlijk uit en denkt dat ze vandaag niet hoeft te werken.
Mooi zo!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:56 schreef Syrena het volgende:
[..]
Baas kreeg net eindelijk iemand aan de lijn, idd verslapen
Nou het zijn twee dubbele boterhammen he, dus relatief veel brood en relatief weinig paté. Maar wat is er zo slecht aan smeerpaté?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 10:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Smeerpate![]()
Misschien niet zo handig om meteen 4 boterhammen met die rommel te eten
Ze begon zelf alquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:03 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Mooi zo!
Wel goed inpeperen als ze eindelijk haar gezegd laat zien hè.
De meningen verschillen hier over het eten van lever; ik ben uberhaupt tegenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:23 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Nou het zijn twee dubbele boterhammen he, dus relatief veel brood en relatief weinig paté. Maar wat is er zo slecht aan smeerpaté?Het is dus paté met veel minder vet e.d. he.
Gelden je bezwaren ook tegen zelfgefokte lever? (Lam/schaap/varken)quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De meningen verschillen hier over het eten van lever; ik ben uberhaupt tegenmaar sommigen vinden het een goede bron van vitamine A. Afijn: het is nogal een bewerkt product; lees de verpakking maar.
Jaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:57 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelden je bezwaren ook tegen zelfgefokte lever? (Lam/schaap/varken)
Oh. Volgens mij is het hele beest (schaap) één grote grasfabriek en een varken een wandelende vuilnisbelt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
JaIk vind het idee om het afvalverwerkend orgaan van een beest op te eten behoorlijk weerzinwekkend
Proef allebei hoofdzakelijk erg naar lever, met een kleine beestensoortnuance.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:00 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow Sigme weet jij dat? Lamslever, proeft dat ook nog naar lam of proeft het net zo als bv. varkenslever? Dus naar lever, zeg maar
mmm..heerlijk. dun gesneden op brood met een beetje zout...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
Nou ja, dat telt ook wel mee hoor - ik vind het machtig goor. Vroeger, bij een vriendinnetje van me, aten ze wel gekookte lever. Echt, die lucht
Heerlijk, nog warm met roomboter op een vers wit boterhammetje *memories*quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:09 schreef AKnynke het volgende:
[..]
mmm..heerlijk. dun gesneden op brood met een beetje zout...
Ja, hier ook. M'n moeder maakte dat redelijk vaak toen we jong waren.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:12 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Heerlijk, nog warm met roomboter op een vers wit boterhammetje *memories*
Ja die verpakkingen word ik nooit veel wijzer van. Ik ben totaal niet thuis in die voedingswaardetabellen. Voor de gein even op het Internet gezocht, maar dan vind ik zo enorm veel info dat je er haast wel een studie van moet maken om alles te begrijpen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 11:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
De meningen verschillen hier over het eten van lever; ik ben uberhaupt tegenmaar sommigen vinden het een goede bron van vitamine A. Afijn: het is nogal een bewerkt product; lees de verpakking maar.
Ik vond die aflevering van Kassa een beetje flauw. Ik snap het Ik kies bewust-logo namelijk best. Het gaat er natuurlijk niet om dat het product dat het logo krijgt per definitie gezond is, maar dat het gezonder is dan vergelijkbare alternatieven. Iedereen weet toch wel dat mayonaise niet gezond is?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:18 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Ja die verpakkingen word ik nooit veel wijzer van. Ik ben totaal niet thuis in die voedingswaardetabellen. Voor de gein even op het Internet gezocht, maar dan vind ik zo enorm veel info dat je er haast wel een studie van moet maken om alles te begrijpen.Er staat trouwens wel het "ik kies bewust" logo op, maar na een recente aflevering van Kassa heb ik daar ook niet heel veel vertrouwen meer in.
Unilever-pindakaas is anders écht niet gezonder dan Aldi-pindakaas.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:33 schreef Viking84 het volgende:
Ik vond die aflevering van Kassa een beetje flauw. Ik snap het Ik kies bewust-logo namelijk best. Het gaat er natuurlijk niet om dat het product dat het logo krijgt per definitie gezond is, maar dat het gezonder is dan vergelijkbare alternatieven. Iedereen weet toch wel dat mayonaise niet gezond is?.
Is wel de moeite om je een beetje te gaan verdiepen in ingredientenlijsten! Kun je sneller een inschatting maken van of het product volgens jou een goede keuze is.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:18 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Ja die verpakkingen word ik nooit veel wijzer van. Ik ben totaal niet thuis in die voedingswaardetabellen. Voor de gein even op het Internet gezocht, maar dan vind ik zo enorm veel info dat je er haast wel een studie van moet maken om alles te begrijpen.Er staat trouwens wel het "ik kies bewust" logo op, maar na een recente aflevering van Kassa heb ik daar ook niet heel veel vertrouwen meer in.
Nou ja, dat is dus je eigen afweging, vind ik. Ik kijk dan bijvoorbeeld naar eventuele geharde vetten of dextrose, en besluit dan welke ik koop. En als die pindakaas vies is, neem ik de volgende keer een anderequote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Unilever-pindakaas is anders écht niet gezonder dan Aldi-pindakaas.
Klopt, maar het ging er om dat ze zonder veel moeite veel producten konden vinden die gewoon gezonder zijn en dat logo niet hebben. En dan ging het niet om toevallig één of twee producten, maar echt een hele vracht producten. Dat is gewoon misleidend voor consumenten, want als ik in de winkel sta ga ik er juist vanuit dat een product met dat logo beter is dan een product zonder dat logo. De enigen die baat lijken te hebben bij dat logo zijn grote fabrikanten die genoeg geld hebben om voor dat logo te betalen.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik vond die aflevering van Kassa een beetje flauw. Ik snap het Ik kies bewust-logo namelijk best. Het gaat er natuurlijk niet om dat het product dat het logo krijgt per definitie gezond is, maar dat het gezonder is dan vergelijkbare alternatieven. Iedereen weet toch wel dat mayonaise niet gezond is?.
Dan heb jij ws een andere aflevering gezien van Kassaquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:43 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Klopt, maar het ging er om dat ze zonder veel moeite veel producten konden vinden die gewoon gezonder zijn en dat logo niet hebben. En dan ging het niet om toevallig één of twee producten, maar echt een hele vracht producten. Dat is gewoon misleidend voor consumenten, want als ik in de winkel sta ga ik er juist vanuit dat een product met dat logo beter is dan een product zonder dat logo. De enigen die baat lijken te hebben bij dat logo zijn grote fabrikanten die genoeg geld hebben om voor dat logo te betalen.
Hoho, don't kill the messenger. Ik wijs er alleen maar op dat dat logo pretendeert gezonder te zijn, niet per definitie gezond.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Unilever-pindakaas is anders écht niet gezonder dan Aldi-pindakaas.
Eens. dat filmpje sloeg echt helemaal nergens op. Net als die stomme glimlach bij de presentator als die vrouw van de "ik kies bewust"-troep wat probeerde uit te leggen. Ik kan er heel slecht tegen als mensen niet serieus genomen worden, ook al ben ik het niet met ze eens.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dan heb jij ws een andere aflevering gezien van Kassa. Ik herinner me vooral dat filmpje van die vrouw die de hele dag Ik kies bewust-producten at, zogenaamd in de veronderstelling dat ze dan gezond had gegeten
Erg flauw filmpje. Geen mens gelooft dat elke dag patat gezond is, ook al staat er Ik kies bewust op de zak.
Inderdaad! Ik vind Felix Meurders echt een enorme eikelquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:57 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Eens. dat filmpje sloeg echt helemaal nergens op. Net als die stomme glimlach bij de presentator als die vrouw van de "ik kies bewust"-troep wat probeerde uit te leggen. Ik kan er heel slecht tegen als mensen niet serieus genomen worden, ook al ben ik het niet met ze eens.
En daarom rust ik dus mijn kaas wat betreft zelf etiketten lezenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:57 schreef de_nachtwacht het volgende:
Maar het punt blijft dat het logo voor consumenten gewoon geen waarde heeft en je als nog alle producten met elkaar moet vergelijken om te zien welke het meest gezond/ minst ongezond is. Het is vooral een marketing tool.
Ik moest even nadenken. Ik zat al te bedenken dat je wellicht je eigen kaas maakt en dat je die dan laat rusten op een plankquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En daarom rust ik dus mijn kaas wat betreft zelf etiketten lezen
Oeh, kaasZo even een stukje halen!
Maar dat logo wordt dus gekocht door de grote bedrijven en betekent niet dat de magere yoghurt van merk A gezonder is dan die van merk B.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 12:48 schreef Viking84 het volgende:
Hoho, don't kill the messenger. Ik wijs er alleen maar op dat dat logo pretendeert gezonder te zijn, niet per definitie gezond.
Nogmaals: er is niets mis met mayonaise, mits je het met mate eetquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:06 schreef Syrena het volgende:
Ik zou de mensen de kost niet willen geven die idd denken dat mayonaise met het kies bewsut-logo gezond is.
Maar ik ben dan ook pessimistisch over het menselijk intellect
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
En daarom rust ik dus mijn kaas wat betreft zelf etiketten lezen
Oeh, kaasZo even een stukje halen!
etiketten lezen is écht niet veel werk. je moet gewoon even kijken naar hoeveel suiker en verzadigd vet erin zit. je hoeft heus niet elk voedingsstofje te googelen hoor...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:12 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
![]()
Ja er zit niets anders op vrees ik. Alleen is dat gewoon zoveel werk en kan het echt wel eenvoudiger.
Nou, nee. Vaak is het kiezen tussen twee kwaden en dan is het je eigen afweging welke je beter vindt.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:12 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
![]()
Ja er zit niets anders op vrees ik. Alleen is dat gewoon zoveel werk en kan het echt wel eenvoudiger.
[Mo-modus]Rip aan de nabestaandenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
De twee beste vrienden van vroeger van m'n vriend hebben gewoon op dezelfde dag een kind gekregen..
Ja, dat met mate is waar ik me dan zorgen over maakquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:08 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Nogmaals: er is niets mis met mayonaise, mits je het met mate eet
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
De twee beste vrienden van vroeger van m'n vriend hebben gewoon op dezelfde dag een kind gekregen..
Wat goedquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:26 schreef anna82 het volgende:
Ik heb net mijn werk-verdrietweggegeten met een zak wortels in plaats van met chocolade-repen. En ik had niet eens het klavertje vier op de verpakking nodig om te weten dat de wortels de gezondere keus zijn
Ik snap heusch wat je bedoelt, maar 't is net een kwestie van definitiequote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:29 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja, dat met mate is waar ik me dan zorgen over maakdat vergeten ze dan erbij te denken.
Zoals mijn moeder, ze weegt alle pasta nu netjes af. Maar kookt dan van de 7 dagen er 4 pasta
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 1% gewijzigd door anna82 op 30-03-2010 14:35:25 ]
Of ze willen je juist wel voor vast, zodat je er fijn in kan groeienquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:45 schreef anna82 het volgende:
[..]
Ik zit al een jaar bij mijn manager te smeken om een hele leuke functie als adviseur (ik werk in de detachering). Hij heeft me in december beloofd dat hij het voor me gaat regelen, want ik verdien het zo, bla bla, enzovoort. Nu was er een aanvraag voor die functie dus hij belde me vrijdagmiddag helemaal enthousiast op dat hij mij ging voorstellen en dat hij eindelijk zijn belofte kon inlossen, maar ze willen me niet. Nu gaat er een andere collega van mijn bedrijf heen die al ervaring heeft als adviseur.
Het is al de derde keer sinds december dat dit gebeurt. Ik snap wel dat ze een collega met ervaring sturen, ons bedrijf is gewoon heel erg afhankelijk van haar opdrachtgevers, maar ik word er een beetje verdrietig van dat ik steeds het onderspit delf.
Ik heb nog wel morgen het gesprek voor eenzelfde soort functie, alleen dan voor vaste dienst, maar als ze me al niet tijdelijk willen, dan ook niet voor vast (is nu mijn gedachtengang)... Dus nu ben ik een beetje in mineur.
Ik denk het niet, maar lief dat je het zegtquote:Op dinsdag 30 maart 2010 13:47 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Of ze willen je juist wel voor vast, zodat je er fijn in kan groeien
Ja ik ben een optimist!
Wauw! Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:25 schreef kwakz0r het volgende:
oei de vacatures beginnen los te barsten, spannend! ik heb net eentje de deur uit gedaan (nummer 3 - die twee open dagen waren van andere scholen die nog geen vacatures hebben) en ik heb er vandaag weer 7 gevonden waarvan er in elk geval 5 goed aansluiten denk ik.... spannend! (en veel werk, die brieven schrijven en aanpassen enzo)
Nicequote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:26 schreef sigme het volgende:
Werkdag:paaseieren (verjaardagstaart collega 1 overgeslagen) (verjaardagstaart collega 2 overgeslagen) lunch met collega die de ontslagpremie rond had: broodje paling, stukje kibbeling afscheid van directe collega: traktatie
*burp*
Ja was ik helemaal vergeten te zeggenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:30 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Nice
Ik zag net die jurkjes hierboven, ze staan je goed!
Mooi zo. Ik heb nog 80 teksten die geanalyseerd moeten worden.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoi! Saai!
Lijstje
6 boterhammen: 2 met pindakaas, 2 met kaas en 2 met gebraden gehakt
Verder nog een capuccino en net chocomel uit de automaat.
En ik verveel me.
Haha nee, ook nog geen tijd voor gehad. En ik heb het ook niet ter sprake gebracht zonet.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 14:29 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Wauw! Daar kan ik nog een voorbeeld aan nemen![]()
Trouwens, DaD, al begonnen aan een brief??
Volgens mij kan je mij dat beter niet laten doen!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 15:31 schreef de_nachtwacht het volgende:
[..]
Mooi zo. Ik heb nog 80 teksten die geanalyseerd moeten worden.
Hij lijkt me... Fris?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb sjieke infusion-herbal thee in de smaak mint-eucalyptus, maar hij is helemaal niet zo lekker als ik had gehoopt
Pas half vijf! En alweer twee handjes verderquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:24 schreef kwakz0r het volgende:
hier is t ook zo dreigend...
en al half vijf... bleurgh!
Ik baal altijd zo als ik nieuwe thee heb gekocht en 'm dan zet en dan issie smerigquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik heb sjieke infusion-herbal thee in de smaak mint-eucalyptus, maar hij is helemaal niet zo lekker als ik had gehoopt
ik ga ook 's kijken of ik een hoekje kan claimen voor ene grote bak met kruiden, goed idee, vooral koriander inderdaad! Goed idee!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:31 schreef LadyBlack het volgende:
Ohhhh fijn!!! Ik wil deze zomer ook munt, basilicum en tijm op mn balkon, dat ruikt zo heerlijk
Oh, en ook koriander, voor op de quesadillas en door couscoussalade!
Verstoppen? Water drinken? Boterham eten?quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:30 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Pas half vijf! En alweer twee handjes verderhoe vul ik dit in
* MevrouwPuff verdient een flinke schop onder de kont
Of even thee zetten en dat drinkenquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:34 schreef Syrena het volgende:
[..]
Verstoppen? Water drinken? Boterham eten?
Ik koop het nog maar soms. En dan gaat 't er ook meestal in 1x aan.
Dacht dat t een beter avondtussendoortje zou zijn dan fruityoghurt, maar daar heb ik minder discipline voor nodig...quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:34 schreef Syrena het volgende:
[..]
Verstoppen? Water drinken? Boterham eten?
Ik koop het nog maar soms. En dan gaat 't er ook meestal in 1x aan.
Arbeiten du!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:41 schreef neen het volgende:
Ik kijk nu Dik in Orde van de teleac, hiervoor was een scrapbook programma. Leuk leuk leuk.
Ik ben klaarquote:
ik was bij de supermarkt om koffie te halen, en toen lag er ineens ook een zak snoepjes in m'n mandje. Dus, aan m'n lijstje toegevoegd: 2 handjes snoepjes. De rest blijft in de zak!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:22 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Hij lijkt me... Fris?
Zelf drink ik t liefst sterrenmunt of rooibos.
En net zonder erbij te denken 2 handjes studentenhaver op! Toch geen discipline nogMoet snel wat gaan doen, rennen ofzo... Maar de lucht staat duidelijk op regenen
Je klinkt ook als een leuke docent zo!quote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:39 schreef Viking84 het volgende:
En ik vind mezelf vandaag een hele leuke docent! Zonet weer een leuke schrijfopdracht voor een BBL/Kader-klas in elkaar geflanst en vanochtend heb ik een internetzoekopdracht gedaan met een klas. Ze moesten niet alleen de juiste informatie zoeken, maar ook nog eens zo snel mogelijk. Zo mooi!. Zaten ze allemaal te wachten achter hun pc'tje tot ik gebaarde dat ze mochten beginnen. En toch stiekem al op hun briefje schrijven van tevoren waar ze bepaalde informatie konden vinden. Stouterds
. Wat ik stiekem wel mooi vind (
): het meisje dat altijd zo haastig is, heeft bijna alles fout, omdat ze de opdrachten niet goed gelezen heeft. Ik hoop zó dat ze een keer gaat inzien dat ze echt een betere balans moet vinden tussen kwaliteit en snelheid.
Oh heerlijk, en dan straks elke keer jubelen als je iets zomaar kunt pakken zekerquote:Op dinsdag 30 maart 2010 16:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben de kelder opnieuw aan het indelen. Inclusief etiketjes..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |