abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79742223
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:33 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik vond die aflevering van Kassa een beetje flauw. Ik snap het Ik kies bewust-logo namelijk best. Het gaat er natuurlijk niet om dat het product dat het logo krijgt per definitie gezond is, maar dat het gezonder is dan vergelijkbare alternatieven. Iedereen weet toch wel dat mayonaise niet gezond is? .
Klopt, maar het ging er om dat ze zonder veel moeite veel producten konden vinden die gewoon gezonder zijn en dat logo niet hebben. En dan ging het niet om toevallig één of twee producten, maar echt een hele vracht producten. Dat is gewoon misleidend voor consumenten, want als ik in de winkel sta ga ik er juist vanuit dat een product met dat logo beter is dan een product zonder dat logo. De enigen die baat lijken te hebben bij dat logo zijn grote fabrikanten die genoeg geld hebben om voor dat logo te betalen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:47:00 #227
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79742336
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:43 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Klopt, maar het ging er om dat ze zonder veel moeite veel producten konden vinden die gewoon gezonder zijn en dat logo niet hebben. En dan ging het niet om toevallig één of twee producten, maar echt een hele vracht producten. Dat is gewoon misleidend voor consumenten, want als ik in de winkel sta ga ik er juist vanuit dat een product met dat logo beter is dan een product zonder dat logo. De enigen die baat lijken te hebben bij dat logo zijn grote fabrikanten die genoeg geld hebben om voor dat logo te betalen.
Dan heb jij ws een andere aflevering gezien van Kassa . Ik herinner me vooral dat filmpje van die vrouw die de hele dag Ik kies bewust-producten at, zogenaamd in de veronderstelling dat ze dan gezond had gegeten Erg flauw filmpje. Geen mens gelooft dat elke dag patat gezond is, ook al staat er Ik kies bewust op de zak.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:48:18 #228
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79742373
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:38 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Unilever-pindakaas is anders écht niet gezonder dan Aldi-pindakaas.
Hoho, don't kill the messenger. Ik wijs er alleen maar op dat dat logo pretendeert gezonder te zijn, niet per definitie gezond.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:49:57 #229
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79742434
Maar even een lijstje:

O: yoghurt met brambozen
T: twee Jumbo stroopwafels uit de automaat op school (ik had me vergist in de tijd vanmorgen en moest me ineens haasten, dus geen eten mee )
L: twee volkoren beschuiten met aardbeien, twee volkoren boterhammen met aardbeien
T: warme choc, denk ik
D: aardappelen, spinazie, jus, eitje
Niet meer actief op Fok!
pi_79742708
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:47 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Dan heb jij ws een andere aflevering gezien van Kassa . Ik herinner me vooral dat filmpje van die vrouw die de hele dag Ik kies bewust-producten at, zogenaamd in de veronderstelling dat ze dan gezond had gegeten Erg flauw filmpje. Geen mens gelooft dat elke dag patat gezond is, ook al staat er Ik kies bewust op de zak.
Eens. dat filmpje sloeg echt helemaal nergens op. Net als die stomme glimlach bij de presentator als die vrouw van de "ik kies bewust"-troep wat probeerde uit te leggen. Ik kan er heel slecht tegen als mensen niet serieus genomen worden, ook al ben ik het niet met ze eens.

Maar het punt blijft dat het logo voor consumenten gewoon geen waarde heeft en je als nog alle producten met elkaar moet vergelijken om te zien welke het meest gezond/ minst ongezond is. Het is vooral een marketing tool.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:58:38 #231
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79742729
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:57 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Eens. dat filmpje sloeg echt helemaal nergens op. Net als die stomme glimlach bij de presentator als die vrouw van de "ik kies bewust"-troep wat probeerde uit te leggen. Ik kan er heel slecht tegen als mensen niet serieus genomen worden, ook al ben ik het niet met ze eens.
Inderdaad! Ik vind Felix Meurders echt een enorme eikel .
Niet meer actief op Fok!
pi_79742793
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:57 schreef de_nachtwacht het volgende:

Maar het punt blijft dat het logo voor consumenten gewoon geen waarde heeft en je als nog alle producten met elkaar moet vergelijken om te zien welke het meest gezond/ minst ongezond is. Het is vooral een marketing tool.
En daarom rust ik dus mijn kaas wat betreft zelf etiketten lezen

Oeh, kaas Zo even een stukje halen!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:04:10 #233
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_79742894
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ik moest even nadenken. Ik zat al te bedenken dat je wellicht je eigen kaas maakt en dat je die dan laat rusten op een plank . Goed..ik ga maar weer leren .

[ Bericht 0% gewijzigd door Rituals op 30-03-2010 13:09:54 ]
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_79742896
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:48 schreef Viking84 het volgende:
Hoho, don't kill the messenger. Ik wijs er alleen maar op dat dat logo pretendeert gezonder te zijn, niet per definitie gezond.
Maar dat logo wordt dus gekocht door de grote bedrijven en betekent niet dat de magere yoghurt van merk A gezonder is dan die van merk B.
Het is gewoon een marketingstickertje en betekent verder niet veel.
pi_79742924
O: Brinta
T: Pitloze druiven
L: Vier sneetjes puntsterre met pindakaas
T: Appel
D: Koolvis en de rest weet ik nog niet.

Tink, weet jij of op Goede Vrijdag idd alle winkels dicht zijn?? Op de site van de DM staat niks bij het filiaal dat hier in de buurt ligt, maar volgens Google gaat alles dicht in Dtsl.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_79742952
Ik zou de mensen de kost niet willen geven die idd denken dat mayonaise met het kies bewsut-logo gezond is.
Maar ik ben dan ook pessimistisch over het menselijk intellect
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_79743002
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:06 schreef Syrena het volgende:
Ik zou de mensen de kost niet willen geven die idd denken dat mayonaise met het kies bewsut-logo gezond is.
Maar ik ben dan ook pessimistisch over het menselijk intellect
Nogmaals: er is niets mis met mayonaise, mits je het met mate eet
pi_79743137
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:00 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ja er zit niets anders op vrees ik. Alleen is dat gewoon zoveel werk en kan het echt wel eenvoudiger.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:15:03 #239
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79743230
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:12 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Ja er zit niets anders op vrees ik. Alleen is dat gewoon zoveel werk en kan het echt wel eenvoudiger.
etiketten lezen is écht niet veel werk. je moet gewoon even kijken naar hoeveel suiker en verzadigd vet erin zit. je hoeft heus niet elk voedingsstofje te googelen hoor...

verder even onthouden dat de ingredienten op volgorde van meest naar minst voorkomend staan. als er dus ergens (ev0l) fructosesiroop inzit maar het is het één na laatste ingredient van een lange lijst, dan is het waarschijnlijk verwaarloosbaar weinig. etc.

ik ben pro-lever trouwens.
Kwak
pi_79743247
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:12 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Nou, nee. Vaak is het kiezen tussen twee kwaden en dan is het je eigen afweging welke je beter vindt.
pi_79743315
De twee beste vrienden van vroeger van m'n vriend hebben gewoon op dezelfde dag een kind gekregen. .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_79743325
Als je eenmaal een tijdje bezig bent met etiketten lezen weet je van de producten die je het meeste eet wel ongeveer welke goed zijn en dan hoeft het niet meer.
Are you pondering what I'm pondering?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:26:09 #243
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_79743638
mn favoriete spijkerbroek heeft een scheur. Versleten. Ik draag hem dan ook al 4 jaar vrij veel...
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_79743646
Ik heb net mijn werk-verdriet weggegeten met een zak wortels in plaats van met chocolade-repen. En ik had niet eens het klavertje vier op de verpakking nodig om te weten dat de wortels de gezondere keus zijn
pi_79743698
Wat is er mis op je werk, anna? .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:28:24 #246
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_79743727
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
De twee beste vrienden van vroeger van m'n vriend hebben gewoon op dezelfde dag een kind gekregen. .
[Mo-modus]Rip aan de nabestaanden [/Mo-modus]

Ik zal eens aan het werk .
Niet meer actief op Fok!
pi_79743761
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Nogmaals: er is niets mis met mayonaise, mits je het met mate eet
Ja, dat met mate is waar ik me dan zorgen over maak dat vergeten ze dan erbij te denken.
Zoals mijn moeder, ze weegt alle pasta nu netjes af. Maar kookt dan van de 7 dagen er 4 pasta
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:29:34 #248
171422 LadyBlack
paint it black
pi_79743789
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:17 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dubbel kraamschudden dus!!
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:26 schreef anna82 het volgende:
Ik heb net mijn werk-verdriet weggegeten met een zak wortels in plaats van met chocolade-repen. En ik had niet eens het klavertje vier op de verpakking nodig om te weten dat de wortels de gezondere keus zijn
Wat goed Maar wat is er aan de hand?
pi_79743876
Ging de andere baan niet door? *aai*
pi_79743913
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:29 schreef Syrena het volgende:

[..]

Ja, dat met mate is waar ik me dan zorgen over maak dat vergeten ze dan erbij te denken.
Zoals mijn moeder, ze weegt alle pasta nu netjes af. Maar kookt dan van de 7 dagen er 4 pasta
Ik snap heusch wat je bedoelt, maar 't is net een kwestie van definitie Veel Vlamingen eten bij hartig beleg mayo op brood in plaats van boter, bijvoorbeeld, en dat is natuurlijk gewoon prima.

Anna, was ist los?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')