abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 april 2010 @ 12:04:56 #76
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80220433
wat die lekkages betreft...

Als je in een VVE zit en er is lekkage, dan mag je daar zonder toestemming van de VVE actie op ondernemen en in naam van de VVE eea laten repareren. Enige eis is dan dat dit wel naar billijkheid geschied.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_80220506
Natuurlijk niet. De badkamer(s) zijn toch geen gezamelijk eigendom, zoals bv het trappenhuis, en de voorgevel etc? Dat is gewoon voor eigen kosten.
pi_80224095
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:41 schreef klusfoobje het volgende:
Persoonlijk zou ik ingrijpen en het zelf gaan regelen. Laat ze het budget maar beschikbaar stellen en neem in de berekeningen ook absoluut een fee op voor je zelf.
Dit. Ik snap wel dat je zoiets hebt van dat moeten zij doen, maar als je 't ze wel uit handen neemt is 't tenminste eindelijk eens gebeurd. Dat maar voortdurende gezeur er over, maandenlang, lijkt me erger dan 't gewoon voor ze doen. En ze er een rekening voor sturen.
pi_80225797
En dan vervolgens mijn geld nooit krijgen?
pi_80225958
les voor iedereen: nooit iets kopen wat nog niet gesplitst is.
pi_80227594
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
En dan vervolgens mijn geld nooit krijgen?
Ik zou er zelf liever gewoon van af willen. Als je iets gedaan wil krijgen, moet je het zelf doen is mijn ervaring. Ik had 't maanden geleden al gedaan, geld of geen geld, 100x liever dan wekenlang gezeik er over. Maar ja dat is mijn keuze.
pi_80227778
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:09 schreef Sheriam het volgende:

[..]

Ik zou er zelf liever gewoon van af willen. Als je iets gedaan wil krijgen, moet je het zelf doen is mijn ervaring. Ik had 't maanden geleden al gedaan, geld of geen geld, 100x liever dan wekenlang gezeik er over. Maar ja dat is mijn keuze.
Ja, en makkelijk praten vooral. Ik ga echt absoluut niet mijn vingers branden aan dingen waarvoor ik wettelijk vervolgd kan worden. Ze kunnen het namelijk altijd als "schade" kenbaar maken, terwijl dat het dan uiteraard niet zou zijn. Bovendien sluiten ze alles boven af, dus ik KAN er nieteens in...

Maar ik hoor dan graag hoe jullie het gedaan zouden hebben. Zolang ik mijn handjes er vanaf houd, maar wel elke keer emails stuur, vergaderingen organiseer, en ze sommeert via aangetekende brieven, en daar reageren ze niet op. Hebben ze absoluut niks in handen om ook maar enkel verweer te geven.

Ze zijn nalatig, punt uit.
pi_80228139
Ik zou de zooi allang naar mijn rechtsbijstand gestuurd hebben...
geen medelelijden met zulke gasten...
pi_80228383
Ja, ze zijn nalatig, maar ik begrijp ook dat ze juist willen dat jij 't regelt, dan hoeven zij het niet te doen? Een rot-instelling, dat wel... maar dan lijkt me niet dat ze dan gaan klagen als 't eenmaal geregeld is. Ik kreeg de indruk dat jij & je vader het vooral niet wilden omdat jullie geen zin hebben die moeite te doen voor zo'n stelletje lapswansen, maar ja nu ben je er ook een heleboel tijd & moeite mee kwijt. Zelf zou ik er dan dus voor kiezen de tijd en moeite er in te steken het te regelen zodat 't tenminste gebeurd is, klaar, af, over... Of ik heb 't niet helemaal goed begrepen, dat kan ook, jij kent ongetwijfelt de situatie beter dan ik uit dit ene draadje.
  maandag 12 april 2010 @ 15:35:01 #85
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80228572
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:30 schreef Pfft het volgende:
les voor iedereen: nooit iets kopen wat nog niet gesplitst is.
mag ik hier aan toevoegen...

Nooit een huis kopen waar een VVE van toepassingen met maar 2 stemmen.... MINIMAAL 3 stemmen en anders maar wat anders kopen.

2 stemmen betekent dat je het ALTIJD met elkaar eens moet zijn....

Trouwens, de kosten om het weer in ori stata terug te brengen, die zijn 100% voor hun he... Dat ze straks niet stellen dat de VVE die moet betalen...

breng ook even de kosten in rekening die jij daadwerkelijk al kwijt bent aan briefjes enzo.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_80228633
Je hebt het goed begrepen. Maar dat is natuurlijk ook wat ze willen.

Dan is het nog maar te zien of we ons geld dan nog krijgen.
Zolang de rechtbank een eindtermijn aansteld, en zij daar niet aan voldoen, zullen ze toch de kosten moeten betalen die ik kwijt ben (denk aan hypotheek- huis af, maar nog niet bewoonbaar)....

Ik ben ook maar alleen, mijn ouders betalen niks, en als ik straks voor de rechtbank sta, en ik krijg straf (haha!) omdat ik dingen zelf ondernomen heb, dan hang ik natuurlijk.
pi_80228998
In Nederland is er helaas vaak een groot verschil tussen in je recht staan en je recht ook daadwerkelijk kunnen halen.

Er zijn altijd types die zich er makkelijk vanaf willen maken, maar dan helpt het al helemaal niet als ze er niet eens echt wonen, maar alleen maar van de woning af willen.

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik je standvastigheid prijzenswaardig vind.

En wat ze met die trap hebben uitgespookt...dat mag misschien norm technisch wel, maar enig gezond verstand zou iemand er toch van moeten weerhouden om de zaag erin te zetten.

Succes met je VVE-strijd in ieder geval!
pi_80245212
Wat vervelend allemaal Shanna. Wel positief dat ze inzien dat zij het moeten herstellen.
Als ik je wat advies mag geven: ik merk dat je bang bent dat je achteraf afgerekend kan worden omdat je zelf aan de slag bent gegaan. Wat ik zou doen als ik jou was, is de "dwarsliggers" officieel, door middel van een brief, aanmanen de boel te herstellen, omdat dat nu zo is afgesproken. Doen ze dat niet binnen de door jou gestelde termijn, kan je het gewoon zelf doen en de kosten op hen verhalen... Hetzelfde geldt voor de lekkage: jij mag je eigen schade beperken en als je hun sommeert actie te ondernemen en ze doen het niet, dan mag je het zelf gewoon herstellen, hoor... Wel natuurlijk risico dat ze achteraf moeilijk gaan doen over de hoogte van de kosten enzo, maar goed, dan is het maar gebeurd en kan je altijd nog naar de rechter om het af te dwingen, als ze dan echt zo kinderachtig zijn dat het dan echt op die manier moet...
Maar succes in elk geval!
pi_80280573
quote:
Op maandag 12 april 2010 15:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, en makkelijk praten vooral. Ik ga echt absoluut niet mijn vingers branden aan dingen waarvoor ik wettelijk vervolgd kan worden. Ze kunnen het namelijk altijd als "schade" kenbaar maken, terwijl dat het dan uiteraard niet zou zijn. Bovendien sluiten ze alles boven af, dus ik KAN er nieteens in...

Maar ik hoor dan graag hoe jullie het gedaan zouden hebben. Zolang ik mijn handjes er vanaf houd, maar wel elke keer emails stuur, vergaderingen organiseer, en ze sommeert via aangetekende brieven, en daar reageren ze niet op. Hebben ze absoluut niks in handen om ook maar enkel verweer te geven.

Ze zijn nalatig, punt uit.
Erg jammer dat je hier je energie aan kwijt raakt. Misschien is het toch handig om een beperkt dossier,schriftelijke vastlegging van de gebeurtenissen /contacten, aan te leggen. Dat geeft punt 1 mentale steun, omdat je alles op een rij hebt en punt 2, mocht er een keer een zaak komen, dan sta je bere(n?)sterk.

Verder is het ook te overwegen mee te buigen. Je doet allicht een knieval, maar leven in een ruzie-situatie is energie-zuigend en daarom ook ongewenst. Niemand is perfect, ook niet je bovenburen. Vanaf een afstand lijkt een pijp in je trappenhuis, ook netjes af te werken met koof et cetera, uiteindelijk ook niet het einde van de wereld... Awel, jij beslist uiteraard.

Mijn ervaring is echter dat het achteraf soms toch beter is om inschikkelijk te zijn en je energie te richten op dingen die er allicht uiteindelijk meer toe doen.

Succes!
pi_80296405
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Dat kan hij niet van mij aannemen? Dat kunnen ze zelf niet bedenken als er wél een rioolbuis door het pand loopt?

Ze willen gewoon alles voorgekauwd hebben, ik doe niet meer mee aan die onzin. Als ze zonodig advies willen dan schakelen ze maar een deskundige in die het voor hun doet (zoals wij dus ook willen).

Ze hadden alleen geopperd dat het "hun het beste leek als mijn vader die buis installeerde, en ook de lekkages van hun verdieping"

Lachwekkend gewoon. Ze zitten mij al 3kwart jaar dwars, en dan verwachten ze ook nog (gratis) hulp en werkzaamheden?
Samen onder 1 dak leven met anderen is niet altijd even makkelijk, het blijkt maar weer eens.

Wat je buren hebben gedaan met de aanleg van de mantelbuis, verdient zeker geen prijs. Maar op het gebied van technische regelgeving is er niets op tegen. Je kunt ze hooguit op eigenrechtige beslissingen vangen. Daarentegen hebben ze aangeboden om het door jouw vader uit te laten voeren. Dan was het precies zo gemaakt als jij het had willen hebben. Dan vraag ik me af waarom je niet een tarief hebt afgesproken en het door je vader hebt laten doen? Iedereen blij (al spreek ik dan even voor je vader).
De buren staken de hand uit, die heb je afgeslagen en nou zijn de rapen gaar. Dat zij niet de hoofdprijs willen betalen bij de installateur lijkt me duidelijk, voor dit soort klussen loopt dat flink in de papieren. Dit komt op mij over alsof je zelf het overleg uit de weg bent gegaan. Ze hebben hulp gevraagd, die heb je geweigerd en met hun oplossing ben je niet blij. Dat is wat ik er van lees.
Evengoed heb je gelijk dat je niet zo een buis in het trappenhuis wil hebben.
Als ik het moest beslissen: Laat je vader, MET een klusbedrijf, de leiding leggen. De buren laten een deskundige de schade herstellen, eventueel extra post opnemen in renovatie trappenhuis.

Edit: Had niet verder gelezen dan van waar de quote komt.
Achteraf komt dus alles goed. Die buren willen heus wel meewerken. Vergeef het hen in godsnaam dat ze niet zoveel ervan weten als jij. Daarom schiet het ook een heel stuk beter/sneller op als je af en toe een beetje hulp geeft.
Wat maakt het uit om hun kabel/telefoonsplitsing tegelijk met die van jezelf aan te vragen? Dat kost je 30seconden werk. Evengoed levert het je niet direct iets op, mss wel helemaal niks. Je voorkomt echter wel dat er wéér een buis door het trappenhuis geslagen wordt.........

[ Bericht 11% gewijzigd door Osramp op 14-04-2010 10:54:42 ]
pi_80296934
quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef Osramp het volgende:

[..]

Samen onder 1 dak leven met anderen is niet altijd even makkelijk, het blijkt maar weer eens.

Wat je buren hebben gedaan met de aanleg van de mantelbuis, verdient zeker geen prijs. Maar op het gebied van technische regelgeving is er niets op tegen. Je kunt ze hooguit op eigenrechtige beslissingen vangen. Daarentegen hebben ze aangeboden om het door jouw vader uit te laten voeren. Dan was het precies zo gemaakt als jij het had willen hebben. Dan vraag ik me af waarom je niet een tarief hebt afgesproken en het door je vader hebt laten doen? Iedereen blij (al spreek ik dan even voor je vader).
De buren staken de hand uit, die heb je afgeslagen en nou zijn de rapen gaar. Dat zij niet de hoofdprijs willen betalen bij de installateur lijkt me duidelijk, voor dit soort klussen loopt dat flink in de papieren. Dit komt op mij over alsof je zelf het overleg uit de weg bent gegaan. Ze hebben hulp gevraagd, die heb je geweigerd en met hun oplossing ben je niet blij. Dat is wat ik er van lees.
Evengoed heb je gelijk dat je niet zo een buis in het trappenhuis wil hebben.
Als ik het moest beslissen: Laat je vader, MET een klusbedrijf, de leiding leggen. De buren laten een deskundige de schade herstellen, eventueel extra post opnemen in renovatie trappenhuis.
Nee, je hebt het helaas niet goed begrepen. Die buis moet er komen, dat is duidelijk. Dat hebben ze van te voren aan gegeven, toen heb ik gezegd, dat is prima, maar wel in de muur ingehakt. Vervolgens hoor ik niks meer, kom ik op een weekend mijn huis binnen, en loop ik tegen die buis aan. Zonder overleg, zonder toestemming, hebben ze dat gedaan. Dat is al fout 1. Zij het niet het feit dat mijn onderbuurman ook al gezegd had, dat hij niet wil dat hun "klusjesman" werkzaamheden verricht in het hand met betrekking tot zijn (en mijn) huis, gezien hij geen eigen bedrijf heeft, het zwart doet, en dus geen aansprakelijkheidsverzekering oid heeft. Vergeet niet dat WIJ er moeten wonen, die erfgenamen niet... Wie heeft de buis op deze verschrikkelijk manier aangelegd? Juist, hun "klusjesman" fout 2.

Reden dat mijn vader het niet doet is 1, een principe kwestie. Die is niet de eerste problemen die ik met hun heb, een half jaar terug hadden ze "ineens" besloten dat er op mijn gang op de tweede etage een (voor)deur naar de 3e etage moest komen (daar zit een trap tussen), en die kosten mocht ik dan even op mij nemen, laten we zeggen zo'n 1500 euro. Toen heb ik al maanden ellende gehad, en nu weer. Op mijn lekkage(s), die uitliepen in oa mijn meterkast (!!!!) en mijn keuken, waar een verlaagd plafond in moest komen, heb ik 3 maanden moeten wachten tot er uberhaubt antwoord op mijn 6 mailtjes was gekomen. Pas toen ik een aangetekende brief stuurde waarin ik ze sommeerde, konden ze ineens reageren, en een loodgieter een offerte laten opmaken, we praten over een tijdbestek van 3 maanden waarbij het water gewoon door mijn huis liep. Heb ze natuurlijk direct verantwoordelijk gehouden voor alle schade die daaruit voortvloeit, nu of in de toekomst. Die lekkage(s) zijn nu nog niet verholpen, maar enkel uitgesteld, dus groot kan dat straks heel mijn verlaagde plafond in de keuken naar beneden plettert, of dat er kortsluiting in de meterkast is. Andere reden dat mijn vader het niet doet (begrijp me goed, mijn vader is een perfectionist, dus die wil het het liefste uiteraard zelf doen!!), is omdat ik dat niet wil. Mijn vader is ook gewoon werknemer, en heeft ook geen aansprakelijkheids verzekering... Ik heb er echt geen trek in dat als er iets fout gaat dat ze mijn vader daarvoor verantwoordelijk houden, daar zijn nu speciaal bedrijven voor, en schoenmakers moeten bij hun leest blijven......... Bovendien behandelen ze mij als een stuk stront, en negeren ze mij stelselmatig, pas als mijn onderbuurman woest gaat mailen waarom ze niet antwoorden op mij reageren ze binnen 5 minuten (heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het feit dat hij advocaat is )

Ze steken nooit een hand uit, alleen in hun belang, en dat is nu de hele issue, ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar verwachten wel van ons dat we diep in de buidel tasten.

Laat het duidelijk zijn dat die buis geen oplossing is, maar gewoon een onrechtmatige daad gezien het niet in overleg is gegaan met de VVE.
  woensdag 14 april 2010 @ 11:15:04 #92
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80297415
naar mijn mening houd je terrecht je vader erbuiten. Sommige zaken moet je gewoon zakelijk houden. Wat als straks je vader iets doet op een manier die jij niet leuk vind. Ga jij dan je vader aansprakelijk stellen? Niet dus.

Je vader er gewoon buiten houden en als prive adviseur gebruiken, daar is een paps ook voor!

Verder kan ik me je ansgt voor de rekening achteraf ook wel voorstellen. Je kunt wel sommeren en stellen dat je het na het verlopen van een deadline op hun kosten gaat laten uitvoeren. MAAR... Die aannemer die jij dan de opdracht geeft wil van jou zijn centjes hebben. Ik krijg niet de indruk dat je de euro's ruimschoots op de plank hebt liggen te verstoffen...
Voorschieten is een ding, betalen en dan maar zien of je je geld krijgt is een andere.

Verstandigste is het verlopig uit te zingen en desnoods uiteindelijk de rechter een uitspraak te laten doen. Met een rechterlijke uitspraak kun je uiteindelijk ook eventuele beslagen laten leggen door de gerechtsdeurwaarder... allemaal niet leuk, maar wel veel efficienter.

You GO GIRL!!
pi_80298201
quote:
Op woensdag 14 april 2010 11:02 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Nee, je hebt het helaas niet goed begrepen. Die buis moet er komen, dat is duidelijk. Dat hebben ze van te voren aan gegeven, toen heb ik gezegd, dat is prima, maar wel in de muur ingehakt. Vervolgens hoor ik niks meer, kom ik op een weekend mijn huis binnen, en loop ik tegen die buis aan. Zonder overleg, zonder toestemming, hebben ze dat gedaan. Dat is al fout 1. Zij het niet het feit dat mijn onderbuurman ook al gezegd had, dat hij niet wil dat hun "klusjesman" werkzaamheden verricht in het hand met betrekking tot zijn (en mijn) huis, gezien hij geen eigen bedrijf heeft, het zwart doet, en dus geen aansprakelijkheidsverzekering oid heeft. Vergeet niet dat WIJ er moeten wonen, die erfgenamen niet... Wie heeft de buis op deze verschrikkelijk manier aangelegd? Juist, hun "klusjesman" fout 2.

Reden dat mijn vader het niet doet is 1, een principe kwestie. ..........
Laat het duidelijk zijn dat die buis geen oplossing is, maar gewoon een onrechtmatige daad gezien het niet in overleg is gegaan met de VVE.
Een leer voor de volgende keer, alles op schrift zetten. Maar da's gepraat achteraf en heb ik makkelijk praten mee.
Over aansprakelijkheidsverzekering: de VvE kan zich daar ook voor verzekeren. Dat weet ik van de beheerder van onze VvE. Makkelijk wonen is het niet altijd, als je met een VvE zit. Ik zie het overal om me heen, en bij ons is het niet anders.
Maar wat ik wilde zeggen: Zorg dat je erover kunt blijven praten en elkaar niet uit de weg gaat.
Dat je vader een privepersoon is, en geen bedrijf heeft was me niet duidelijk. Dan veranderd de zaak wel degelijk.

Maar zoals ik het lees, staan jullie tegenover elkaar met getrokken zwaarden. Suc6 met daar weer uit te komen.
pi_80298569
Niet alleen ik, ook mijn onderburen, en de buren naast ons. Helaas.

Trouwens alles staat op schrift, daarom doe ik ALLES per email. Inclusief leesbevestigingen.
  woensdag 14 april 2010 @ 12:51:55 #95
269754 Ataraxy
Rustig maar...
pi_80300954
Als je onderbuurman advocaat is, kan hij zich dan niet samen pakken met jou en juridisch achter de bovenburen aan gaan? Hij heeft er zelf ook belang bij, zou raar zijn als jij extern juridische hulp moet gaan halen terwijl je er letterlijk altijd bovenop zit.
pi_80301502
Zou kunnen als hij expert is op dat gebied.

Hij is advocaat voor mileurechten etc...
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 18:12:18 #97
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80313095
Langzaam merk ik dat het onderwerp van dit topic veranderd in een niet klustechnische topic.

Heel vervelend natuurlijk dat je al tijden zo tegen gewerkt wordt maar voor juridische antwoorden kun je beter in WGR terecht

Is er uberhaupt al iets aan de situatie veranderd ? of hangt de leiding nog steeds half in het trapgat ?
pi_80332952
Heb je de rijdende rechter al geprobeerd? Dit is wel een lekker probleempje voor op TV volgens mij, met veel visuele schade waarover de burger zich kan verontwaardigen etc etc.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_80333024
Vonkenboer, alles hangt er nog zoals het er hangt....

Een Deetz... RR is wel erg ordinair vind je niet?
pi_80471822
Wat moet ik hier nou mee?
quote:
Dames en heren,

Vergeet niet hetvolgende aan bijkomende technische risico's bij de alternatieve keuze voor frezen in de dragende gemeenschappelijke muur 477-479 een-steens diep over een lengte van vier meter. Zie onder.
Geef je opdracht voor de alternatieve keuze frezen, dan ligt de verantwoordelijkheid voor de eventuele ongewenste gevolgen bij de opdrachtgever. De vraag blijft of je dat wel wilt als eigenaar.
Zoals je ziet zijn we niet zomaar tot onze practische oplossing gekomen.

Graag jullie ideeen.

Mvrgr.

risico's
Voor de ligging van de mantelbuis met strenge eisen op rechte loop en maximum van twee getrokken bochten straal 500 mm is verschillende malen overleg gepleegd met Stedin (bezoek Stedin aan 477B&C en later aan 477A, blauw situatieblad afgegeven aan 477A) verder nog driemaal telefonisch overleg met Stedin:
- dunnere meer flexibele buis (zwart PE) was niet toegestaan.
Stedin adviseerde de mantelbuis tegen de wand te leggen, eenzelfde advies hadden twee installatiebedriiven.

Leg je namelijk een dergelijke dikke buis in een oude dragende muur aan dan beschadig je die diep en fors; het is niet aan te raden een-steens diep uit een dergelijke muur te frezen. Het is niet ondenkbaar dat er stukken muur van 1/2 a 1 m loskomen; nog afgezien van het beschadigen van naburig leidingwerk.
Zou je het eventueel wel willen met alle risico's vandien dan moet worden overlegd met 479 A,B & C en hun toestemming worden verkregen.

Tenslotte, ligt de buis ingebed in de muur en krijgt Stedin de voedingskabel er niet goed door, dan kan je weer gaan breken. Een vervelende situatie, nog afgezien van het feit of dat de installateur of de opdrachtgever betaalt.
Toch te vermoeiend voor woorden hoe groots ze allemaal willen omschrijven dat die buis op hun manier toch echt te praktische was....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')