quote:
Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef Osramp het volgende:[..]
Samen onder 1 dak leven met anderen is niet altijd even makkelijk, het blijkt maar weer eens.
Wat je buren hebben gedaan met de aanleg van de mantelbuis, verdient zeker geen prijs. Maar op het gebied van technische regelgeving is er niets op tegen. Je kunt ze hooguit op eigenrechtige beslissingen vangen. Daarentegen hebben ze aangeboden om het door jouw vader uit te laten voeren. Dan was het precies zo gemaakt als jij het had willen hebben. Dan vraag ik me af waarom je niet een tarief hebt afgesproken en het door je vader hebt laten doen? Iedereen blij (al spreek ik dan even voor je vader).
De buren staken de hand uit, die heb je afgeslagen en nou zijn de rapen gaar. Dat zij niet de hoofdprijs willen betalen bij de installateur lijkt me duidelijk, voor dit soort klussen loopt dat flink in de papieren. Dit komt op mij over alsof je zelf het overleg uit de weg bent gegaan. Ze hebben hulp gevraagd, die heb je geweigerd en met hun oplossing ben je niet blij. Dat is wat ik er van lees.
Evengoed heb je gelijk dat je niet zo een buis in het trappenhuis wil hebben.
Als ik het moest beslissen: Laat je vader, MET een klusbedrijf, de leiding leggen. De buren laten een deskundige de schade herstellen, eventueel extra post opnemen in renovatie trappenhuis.
Nee, je hebt het helaas niet goed begrepen. Die buis moet er komen, dat is duidelijk. Dat hebben ze van te voren aan gegeven, toen heb ik gezegd, dat is prima, maar wel in de muur ingehakt. Vervolgens hoor ik niks meer, kom ik op een weekend mijn huis binnen, en loop ik tegen die buis aan. Zonder overleg, zonder toestemming, hebben ze dat gedaan. Dat is al fout 1. Zij het niet het feit dat mijn onderbuurman ook al gezegd had, dat hij niet wil dat hun "klusjesman" werkzaamheden verricht in het hand met betrekking tot zijn (en mijn) huis, gezien hij geen eigen bedrijf heeft, het zwart doet, en dus geen aansprakelijkheidsverzekering oid heeft. Vergeet niet dat WIJ er moeten wonen, die erfgenamen niet... Wie heeft de buis op deze verschrikkelijk manier aangelegd? Juist, hun "klusjesman" fout 2.
Reden dat mijn vader het niet doet is 1, een principe kwestie. Die is niet de eerste problemen die ik met hun heb, een half jaar terug hadden ze "ineens" besloten dat er op mijn gang op de tweede etage een (voor)deur naar de 3e etage moest komen (daar zit een trap tussen), en die kosten mocht ik dan even op mij nemen, laten we zeggen zo'n 1500 euro. Toen heb ik al maanden ellende gehad, en nu weer. Op mijn lekkage(s), die uitliepen in oa mijn meterkast (!!!!) en mijn keuken, waar een verlaagd plafond in moest komen, heb ik 3 maanden moeten wachten tot er uberhaubt antwoord op mijn 6 mailtjes was gekomen. Pas toen ik een aangetekende brief stuurde waarin ik ze sommeerde, konden ze ineens reageren, en een loodgieter een offerte laten opmaken, we praten over een tijdbestek van 3 maanden waarbij het water gewoon door mijn huis liep. Heb ze natuurlijk direct verantwoordelijk gehouden voor alle schade die daaruit voortvloeit, nu of in de toekomst. Die lekkage(s) zijn nu nog niet verholpen, maar enkel uitgesteld, dus groot kan dat straks heel mijn verlaagde plafond in de keuken naar beneden plettert, of dat er kortsluiting in de meterkast is. Andere reden dat mijn vader het niet doet (begrijp me goed, mijn vader is een perfectionist, dus die wil het het liefste uiteraard zelf doen!!), is omdat ik dat niet wil. Mijn vader is ook gewoon werknemer, en heeft ook geen aansprakelijkheids verzekering... Ik heb er echt geen trek in dat als er iets fout gaat dat ze mijn vader daarvoor verantwoordelijk houden, daar zijn nu speciaal bedrijven voor, en schoenmakers moeten bij hun leest blijven......... Bovendien behandelen ze mij als een stuk stront, en negeren ze mij stelselmatig, pas als mijn onderbuurman woest gaat mailen waarom ze niet antwoorden op mij reageren ze binnen 5 minuten (heeft natuurlijk helemaal niks te maken met het feit dat hij advocaat is

)
Ze steken nooit een hand uit, alleen in hun belang, en dat is nu de hele issue, ze willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, maar verwachten wel van ons dat we diep in de buidel tasten.
Laat het duidelijk zijn dat die buis geen oplossing is, maar gewoon een onrechtmatige daad gezien het niet in overleg is gegaan met de VVE.