abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:52:11 #51
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_79998665
Kan ook in je voordeel werken, als ze hem als deskundige zien en hij zegt dat die pijp makkelijk de muur in kan...
pi_79998804
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:52 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Kan ook in je voordeel werken, als ze hem als deskundige zien en hij zegt dat die pijp makkelijk de muur in kan...
Dat kan hij niet van mij aannemen? Dat kunnen ze zelf niet bedenken als er wél een rioolbuis door het pand loopt?

Ze willen gewoon alles voorgekauwd hebben, ik doe niet meer mee aan die onzin. Als ze zonodig advies willen dan schakelen ze maar een deskundige in die het voor hun doet (zoals wij dus ook willen).

Ze hadden alleen geopperd dat het "hun het beste leek als mijn vader die buis installeerde, en ook de lekkages van hun verdieping"

Lachwekkend gewoon. Ze zitten mij al 3kwart jaar dwars, en dan verwachten ze ook nog (gratis) hulp en werkzaamheden?
pi_80000548
En als je voorstelt - of je vader - dat het een (dik)betaald advies en werk wordt.

Dan kun je door en je hebt vertrouwen in de vakman.

Zonder constructieve voorstellen komen jullie er niet uit, vrees ik.
pi_80000749
Nee, want wat als er iets fout gaat? Word mijn vader verantwoordelijk gehouden natuurlijk....

Gaat gewoon niet gebeuren.
pi_80001940
Hoe is het nu afgelopen op die vergadering? Ik begrijp je bericht van 6 april niet?
pi_80002526
VVE is a.s. woensdag!
pi_80005123
Spannend! Benieuwd wat eruit komt, je hebt natuurlijk dik gelijk, maar je woont ook samen in het pand.
pi_80006603
en worden er notulen bijgehouden? of opgenomen?
pi_80008905
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 15:32 schreef AnneX het volgende:
en worden er notulen bijgehouden? of opgenomen?
Yep, dat doet mijn onderbuurman.

Zal ik het ook nog opnemen
pi_80074069
En en en???
pi_80074111
Ga zo het verhaal trachten te plaatsen... Eerst even foto's van mijn huis.
pi_80074164
foto's!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80074412
Foto's!
Verhaal dus ?
pi_80126428
en?
pi_80126657
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 15:48 schreef piepkuiken21 het volgende:
en?
Ja goeie vraag, er was ons een verhaal beloofd...
pi_80127681
Weet ik, weet ik

Maar ik zit nog op de notulen te wachten. Er is zoveel heen en weer gegaan, dat ik dan weer de helft vergeet (tja... blond blijf ik altijd!), dus in combinatie met de notulen kan ik het hele verhaal optrommelen!!
pi_80129069
Haha ok...
pi_80207716
Fffffffffffrt.

Verzin anders een leuk einde...
  maandag 12 april 2010 @ 00:00:33 #69
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80211489
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 16:18 schreef Xs2Shanna het volgende:
Weet ik, weet ik

Maar ik zit nog op de notulen te wachten. Er is zoveel heen en weer gegaan, dat ik dan weer de helft vergeet (tja... blond blijf ik altijd!), dus in combinatie met de notulen kan ik het hele verhaal optrommelen!!
notuelen ok, maar in een notendop, heb je gekregen wat je wilt? op een schaal van 1-10 en 1 is helemaal niks en 10 is alles naar jou wens, war zit je dan ?
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_80212460
Duurt lang...
  maandag 12 april 2010 @ 03:22:29 #71
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80213924
*tap tap tap tap tap*
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_80217806
quote:
Op maandag 12 april 2010 00:00 schreef klusfoobje het volgende:

[..]

notuelen ok, maar in een notendop, heb je gekregen wat je wilt? op een schaal van 1-10 en 1 is helemaal niks en 10 is alles naar jou wens, war zit je dan ?
Op een 4.

Even kort. Het zijn typische mensen die veel praten, maar eigenlijk helemaal niks zeggen. Dat soort mensen. Twee van de 4 erfgenamen (maar die zijn ook heel normaal, en hebben het te erven geld helemaal niet nodig) waren het er volledig mee eens dat de manier van handelen met betrekking tot die buis zo echt niet kon. En er ontstond dus vrijwel geen discussie (op wat hopeloos tegen gepraat na) dat die werkzaamheden ongedaan gemaakt moesten worden, en in de muur weggehakt moesten worden. Uiteraard kregen we weer als tegenspurt, dat ze het aan iemand die "verstand had van oude gebouwen" gevraagd hadden of het in de muur kon, en die zei nee. Moet ik dan echt nog uitleggen dat er blijkbaar wel een riolbuis van 20 cm omtrek inpast? Ja dus... ontzettend vermoeiend. Ik heb nooit ambities gehad om voor de klas te staan, en nu moet ik twee 50+'ers toch nog op kinderlijke wijze dingen uit gaan leggen...

Dus nu moeten er 3 offertes opgevraagd gaan worden om die werkzaamheden uit te gaan voeren. Maar ja, dan zou het waarschijnlijk wel meer gaan kosten, dus moesten we maar eens kijken of we de kosten moest gaan delen... dacht het niet... Dus nu moet ik daar weer op wachten. En ze moeten aangeven wie de schade gaat repareren, en hoe dat gedaan word, dat heet mijn onderbuurman geeist!

Voor de rest was het allemaal weer een zielig verhaal dat ze door de Stedin zo slecht geholpen worden etc, en dat het allemaal zo lang bezig blijft, maar goed, als ze op dezelfde manier communiceren als ze met mij doen, ja dan kan het inderdaad lang duren. Ik zit nu al 3 kwart jaar te wachten, en ik moet ze alles voorkauwen, heb ik ook gewoon zo gezegd, want ik was er écht klaar mee. Toen zeiden ze "Dat is niet waar, wij zijn er al lang mee bezig voor jouw tijd" He?????? Ik heb ze nog voor dat ik getekend heb, moeten vertellen hoe alles in zijn werk gaat, hoelang het ongeveer gaat duren, en waar ze het aan konden vragen... Wat een grappenmakers zeg.. die leven echt in een hele andere wereld. En dan kun je hieruit herleiden, gezien ik het onderwerp "Kabel televisie" aanhaalde...

De huizen boven hebben geen kabel/telefoon aansluiting. Het is het wettelijke verplicht dat degene die opdracht geeft tot splitsing ook moet zorgen dat er in de panden kabel/telefoon aansluiting is. Dat wisten ze ook wéér niet. Heb toen gezegd dat ik dat zelf wel regel, want als het op hun tempo gaat gaat dat nog eeuwig duren. Toen hadden ze het lef om te vragen, of ik dat dan ook meteen voor hun etage wilden regelen?! Waar halen ze het lef vandaan zeg... ongelooflijk. Heb meteen gezegd dat dat niet gaat gebeuren, en dat ze voor hun eigen zaakjes moeten regelen...

Ik word al weer helemaal kwaad, maar korte punten zijn, lekkage is nog steeds niet duidelijk of dat verholpen is, dus dat moet de toekomst uitwijzen. Zij zijn in ieder geval verantwoordelijk voor alle eventuele schade die hieruit voortvloeit. De belachelijke werkzaamheden waar dit topic over gaat moeten ongemaakt worden gedaan, en in orginele staat hersteld worden. En alle werkzaamheden die ze in het vervolg willen gaan doen moet door een erkend bedrijf gedaan worden, en in overleg met de VVE. Kinderen moet je nu eenmaal als kinderen behandelen. En wanneer ze hun eigen meters hebben nog niet bekend. Maar heb besloten dat als het 30 April niet geregeld is, mijn hele dossier naar de rechtsbijstand toe gaat...
  maandag 12 april 2010 @ 11:41:06 #73
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_80219675
Dan zit je naar mijn idee eerder op een 6 dan een 4 hoor! Wat ik lees is dat ze beseffen dat ze te ver zijn gegaan.

Persoonlijk zou ik ingrijpen en het zelf gaan regelen. Laat ze het budget maar beschikbaar stellen en neem in de berekeningen ook absoluut een fee op voor je zelf.

Wat de splitsing betreft... Vaag verhaal van ze. Je kunt namelijk zonde renig probleem een eisenlijst opvragen zodat je weet waar een pand dat gesplitst moet worden allemaal aan moet voldoen.

Das overigens niet de minste lijst hoor. Als je een oud pand gaat splitsen schijnen de nieuwe eenheden afzonderlijk te moeten voldoen aan het nieuwe bouwbesluit ( met een enkele uitzondering daargelaten). Dat betekent volgens mij ook dat de nieuwe eenheden moeten zijn voorzien vandubbelglas etc..

Splitsen is iig een kostbare grap.

Oh ja, en wat die 30 april betreft, dat gaan ze niet halen en die datum is volgens mij ook niet realistisch. Het zou wel realistisch zijn als ze op uiterlijk 30 april een compleet plan de campagne op tafel moeten leggen met gemaakte afspraken met de uitvoerende partijen.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_80219961
quote:
Op maandag 12 april 2010 11:41 schreef klusfoobje het volgende:
Oh ja, en wat die 30 april betreft, dat gaan ze niet halen en die datum is volgens mij ook niet realistisch. Het zou wel realistisch zijn als ze op uiterlijk 30 april een compleet plan de campagne op tafel moeten leggen met gemaakte afspraken met de uitvoerende partijen.
Ik heb die streef datum al 2 maanden terug aangegeven. En toen waren we al 3/4 jaar verder. Lijkt me niet geheel onrealistisch. De moeten maar eens prioriteiten gaan stellen.

Met betrekking tot de lekkages, kreeg ik ook pas na 3 maanden reactie van ze, en gingen ze pas wat doen (nadat ik ze gesommeerd had met een aangetekende brief).
  maandag 12 april 2010 @ 11:55:20 #75
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_80220135
Gelukkig zit er schot in de zaak.

Staat dit alles op papier met hun handtekening er bij? Ik zie het ook nog wel aankomen namelijk dat t.z.t. ze je aangapen zo van "ohhh moest dat ook??" en weer iets niet doen.

Als ze weer gaan tegenwerken zou ik de handel proberen over te nemen en zelf aan een erkend bedrijf uitbesteden en de nota - met een flinke compensatie voor jezelf - naar hun sturen. Daar moet je wel legale gronden voor hebben natuurlijk, maar is misschien uiteindelijk de makkelijkste oplossing. Geen idee of je zoiets wettelijk mag doen. De gemeente/woningbouwcorporaties doen dat op grote schaal, dus er moet vast een mouw aan te passen zijn.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')