Dat kan hij niet van mij aannemen? Dat kunnen ze zelf niet bedenken als er wél een rioolbuis door het pand loopt?quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:52 schreef KeRsTmAnNeKe het volgende:
Kan ook in je voordeel werken, als ze hem als deskundige zien en hij zegt dat die pijp makkelijk de muur in kan...
Yep, dat doet mijn onderbuurman.quote:Op dinsdag 6 april 2010 15:32 schreef AnneX het volgende:
en worden er notulen bijgehouden? of opgenomen?
notuelen ok, maar in een notendop, heb je gekregen wat je wilt? op een schaal van 1-10 en 1 is helemaal niks en 10 is alles naar jou wens, war zit je dan ?quote:Op vrijdag 9 april 2010 16:18 schreef Xs2Shanna het volgende:
Weet ik, weet ik![]()
Maar ik zit nog op de notulen te wachten. Er is zoveel heen en weer gegaan, dat ik dan weer de helft vergeet (tja... blond blijf ik altijd!), dus in combinatie met de notulen kan ik het hele verhaal optrommelen!!
Op een 4.quote:Op maandag 12 april 2010 00:00 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
notuelen ok, maar in een notendop, heb je gekregen wat je wilt? op een schaal van 1-10 en 1 is helemaal niks en 10 is alles naar jou wens, war zit je dan ?
Ik heb die streef datum al 2 maanden terug aangegeven. En toen waren we al 3/4 jaar verder. Lijkt me niet geheel onrealistisch. De moeten maar eens prioriteiten gaan stellen.quote:Op maandag 12 april 2010 11:41 schreef klusfoobje het volgende:
Oh ja, en wat die 30 april betreft, dat gaan ze niet halen en die datum is volgens mij ook niet realistisch. Het zou wel realistisch zijn als ze op uiterlijk 30 april een compleet plan de campagne op tafel moeten leggen met gemaakte afspraken met de uitvoerende partijen.
Dit. Ik snap wel dat je zoiets hebt van dat moeten zij doen, maar als je 't ze wel uit handen neemt is 't tenminste eindelijk eens gebeurd. Dat maar voortdurende gezeur er over, maandenlang, lijkt me erger dan 't gewoon voor ze doen. En ze er een rekening voor sturen.quote:Op maandag 12 april 2010 11:41 schreef klusfoobje het volgende:
Persoonlijk zou ik ingrijpen en het zelf gaan regelen. Laat ze het budget maar beschikbaar stellen en neem in de berekeningen ook absoluut een fee op voor je zelf.
Ik zou er zelf liever gewoon van af willen. Als je iets gedaan wil krijgen, moet je het zelf doen is mijn ervaring. Ik had 't maanden geleden al gedaan, geld of geen geld, 100x liever dan wekenlang gezeik er over. Maar ja dat is mijn keuze.quote:Op maandag 12 april 2010 14:26 schreef Xs2Shanna het volgende:
En dan vervolgens mijn geld nooit krijgen?
Ja, en makkelijk praten vooral. Ik ga echt absoluut niet mijn vingers branden aan dingen waarvoor ik wettelijk vervolgd kan worden. Ze kunnen het namelijk altijd als "schade" kenbaar maken, terwijl dat het dan uiteraard niet zou zijn. Bovendien sluiten ze alles boven af, dus ik KAN er nieteens in...quote:Op maandag 12 april 2010 15:09 schreef Sheriam het volgende:
[..]
Ik zou er zelf liever gewoon van af willen. Als je iets gedaan wil krijgen, moet je het zelf doen is mijn ervaring. Ik had 't maanden geleden al gedaan, geld of geen geld, 100x liever dan wekenlang gezeik er over. Maar ja dat is mijn keuze.
mag ik hier aan toevoegen...quote:Op maandag 12 april 2010 14:30 schreef Pfft het volgende:
les voor iedereen: nooit iets kopen wat nog niet gesplitst is.
Erg jammer dat je hier je energie aan kwijt raakt. Misschien is het toch handig om een beperkt dossier,schriftelijke vastlegging van de gebeurtenissen /contacten, aan te leggen. Dat geeft punt 1 mentale steun, omdat je alles op een rij hebt en punt 2, mocht er een keer een zaak komen, dan sta je bere(n?)sterk.quote:Op maandag 12 april 2010 15:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, en makkelijk praten vooral. Ik ga echt absoluut niet mijn vingers branden aan dingen waarvoor ik wettelijk vervolgd kan worden. Ze kunnen het namelijk altijd als "schade" kenbaar maken, terwijl dat het dan uiteraard niet zou zijn. Bovendien sluiten ze alles boven af, dus ik KAN er nieteens in...
Maar ik hoor dan graag hoe jullie het gedaan zouden hebben. Zolang ik mijn handjes er vanaf houd, maar wel elke keer emails stuur, vergaderingen organiseer, en ze sommeert via aangetekende brieven, en daar reageren ze niet op. Hebben ze absoluut niks in handen om ook maar enkel verweer te geven.
Ze zijn nalatig, punt uit.
Samen onder 1 dak leven met anderen is niet altijd even makkelijk, het blijkt maar weer eens.quote:Op dinsdag 6 april 2010 11:55 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Dat kan hij niet van mij aannemen? Dat kunnen ze zelf niet bedenken als er wél een rioolbuis door het pand loopt?
Ze willen gewoon alles voorgekauwd hebben, ik doe niet meer mee aan die onzin. Als ze zonodig advies willen dan schakelen ze maar een deskundige in die het voor hun doet (zoals wij dus ook willen).
Ze hadden alleen geopperd dat het "hun het beste leek als mijn vader die buis installeerde, en ook de lekkages van hun verdieping"
Lachwekkend gewoon. Ze zitten mij al 3kwart jaar dwars, en dan verwachten ze ook nog (gratis) hulp en werkzaamheden?
Nee, je hebt het helaas niet goed begrepen. Die buis moet er komen, dat is duidelijk. Dat hebben ze van te voren aan gegeven, toen heb ik gezegd, dat is prima, maar wel in de muur ingehakt. Vervolgens hoor ik niks meer, kom ik op een weekend mijn huis binnen, en loop ik tegen die buis aan. Zonder overleg, zonder toestemming, hebben ze dat gedaan. Dat is al fout 1. Zij het niet het feit dat mijn onderbuurman ook al gezegd had, dat hij niet wil dat hun "klusjesman" werkzaamheden verricht in het hand met betrekking tot zijn (en mijn) huis, gezien hij geen eigen bedrijf heeft, het zwart doet, en dus geen aansprakelijkheidsverzekering oid heeft. Vergeet niet dat WIJ er moeten wonen, die erfgenamen niet... Wie heeft de buis op deze verschrikkelijk manier aangelegd? Juist, hun "klusjesman" fout 2.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:45 schreef Osramp het volgende:
[..]
Samen onder 1 dak leven met anderen is niet altijd even makkelijk, het blijkt maar weer eens.
Wat je buren hebben gedaan met de aanleg van de mantelbuis, verdient zeker geen prijs. Maar op het gebied van technische regelgeving is er niets op tegen. Je kunt ze hooguit op eigenrechtige beslissingen vangen. Daarentegen hebben ze aangeboden om het door jouw vader uit te laten voeren. Dan was het precies zo gemaakt als jij het had willen hebben. Dan vraag ik me af waarom je niet een tarief hebt afgesproken en het door je vader hebt laten doen? Iedereen blij (al spreek ik dan even voor je vader).
De buren staken de hand uit, die heb je afgeslagen en nou zijn de rapen gaar. Dat zij niet de hoofdprijs willen betalen bij de installateur lijkt me duidelijk, voor dit soort klussen loopt dat flink in de papieren. Dit komt op mij over alsof je zelf het overleg uit de weg bent gegaan. Ze hebben hulp gevraagd, die heb je geweigerd en met hun oplossing ben je niet blij. Dat is wat ik er van lees.
Evengoed heb je gelijk dat je niet zo een buis in het trappenhuis wil hebben.
Als ik het moest beslissen: Laat je vader, MET een klusbedrijf, de leiding leggen. De buren laten een deskundige de schade herstellen, eventueel extra post opnemen in renovatie trappenhuis.
Een leer voor de volgende keer, alles op schrift zetten. Maar da's gepraat achteraf en heb ik makkelijk praten mee.quote:Op woensdag 14 april 2010 11:02 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Nee, je hebt het helaas niet goed begrepen. Die buis moet er komen, dat is duidelijk. Dat hebben ze van te voren aan gegeven, toen heb ik gezegd, dat is prima, maar wel in de muur ingehakt. Vervolgens hoor ik niks meer, kom ik op een weekend mijn huis binnen, en loop ik tegen die buis aan. Zonder overleg, zonder toestemming, hebben ze dat gedaan. Dat is al fout 1. Zij het niet het feit dat mijn onderbuurman ook al gezegd had, dat hij niet wil dat hun "klusjesman" werkzaamheden verricht in het hand met betrekking tot zijn (en mijn) huis, gezien hij geen eigen bedrijf heeft, het zwart doet, en dus geen aansprakelijkheidsverzekering oid heeft. Vergeet niet dat WIJ er moeten wonen, die erfgenamen niet... Wie heeft de buis op deze verschrikkelijk manier aangelegd? Juist, hun "klusjesman" fout 2.
Reden dat mijn vader het niet doet is 1, een principe kwestie. ..........
Laat het duidelijk zijn dat die buis geen oplossing is, maar gewoon een onrechtmatige daad gezien het niet in overleg is gegaan met de VVE.
Toch te vermoeiend voor woorden hoe groots ze allemaal willen omschrijven dat die buis op hun manier toch echt te praktische was....quote:Dames en heren,
Vergeet niet hetvolgende aan bijkomende technische risico's bij de alternatieve keuze voor frezen in de dragende gemeenschappelijke muur 477-479 een-steens diep over een lengte van vier meter. Zie onder.
Geef je opdracht voor de alternatieve keuze frezen, dan ligt de verantwoordelijkheid voor de eventuele ongewenste gevolgen bij de opdrachtgever. De vraag blijft of je dat wel wilt als eigenaar.
Zoals je ziet zijn we niet zomaar tot onze practische oplossing gekomen.
Graag jullie ideeen.
Mvrgr.
risico's
Voor de ligging van de mantelbuis met strenge eisen op rechte loop en maximum van twee getrokken bochten straal 500 mm is verschillende malen overleg gepleegd met Stedin (bezoek Stedin aan 477B&C en later aan 477A, blauw situatieblad afgegeven aan 477A) verder nog driemaal telefonisch overleg met Stedin:
- dunnere meer flexibele buis (zwart PE) was niet toegestaan.
Stedin adviseerde de mantelbuis tegen de wand te leggen, eenzelfde advies hadden twee installatiebedriiven.
Leg je namelijk een dergelijke dikke buis in een oude dragende muur aan dan beschadig je die diep en fors; het is niet aan te raden een-steens diep uit een dergelijke muur te frezen. Het is niet ondenkbaar dat er stukken muur van 1/2 a 1 m loskomen; nog afgezien van het beschadigen van naburig leidingwerk.
Zou je het eventueel wel willen met alle risico's vandien dan moet worden overlegd met 479 A,B & C en hun toestemming worden verkregen.
Tenslotte, ligt de buis ingebed in de muur en krijgt Stedin de voedingskabel er niet goed door, dan kan je weer gaan breken. Een vervelende situatie, nog afgezien van het feit of dat de installateur of de opdrachtgever betaalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |