abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79712069
quote:
Op maandag 29 maart 2010 15:50 schreef Xs2Shanna het volgende:
. Dan komt mijn etage, en op mijn etage zitten de meters die voor 3 verdiepingen zijn
Dus het pand is dus al gesplitst in de huidige situatie (als in voor elke bewoner een eigen meter)
Lijkt erop dat ze onder het mom "splitsing" een nieuwe aansluiting willen hebben (om zo wellicht meer ampere te kunnen verbruiken).
So we just called him Fred too
pi_79712118
Nee, huidige situatie moet worden 1 verdieping (ik), en twee daarboven voor een eventuele koper. Dat is 1 huis, en moet dus eigen meters hebben, alles komt nu nog vanaf mijn verdieping.
  Moderator maandag 29 maart 2010 @ 18:01:30 #28
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_79714677
De oplossing ansich lijkt inderdaad voor zo'n pand als dat van jou helemaal nergens op.
Dit zijn eerder oplossingen die je bij een studentenhuis verwacht; waar het allemaal helemaal niks mag kosten. Zo heb ik ooit eens een hele kabelgoot van 10 cm diep en 20 cm breed vanuit de meterkast langs drie verdiepingen omhoog; moeten monteren.

Ik zou in ieder geval hier niet mee akkoord gaan; de manier waarop deze mantelbuis (door die buis trekt het energiebedrijf straks de kabel) gemonteerd gaat worden lijkt echt helemaal nergens op,
  maandag 29 maart 2010 @ 19:37:46 #29
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_79718421
Ik zou de netwerkbeheerder toch aanklagen voor alle schade en ze verplichten alles in orginele staat terug te brengen.

Waarna ze het nog een keer maar dan op een fatsoenlijke manier mogen proberen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_79719535
Je zou nog kunnen informeren bij Bouw- en Woningtoezicht.

Een gedeelde toegang moet ook aan allerlei eisen voldoen
ivm. makkelijke toegang / doorgang voor de brandweer etc.

Zo'n dikke mantelbuis die 10 tot 20 cm uit de muur steekt
belemmert naar mijn mening die doorgang behoorlijk.

Laat staan dat het volgens mij verdomde lastig is
met verhuizingen etc. als je wasmachines ed. moet sjouwen.

En Stenin moet voor het leggen van een laagspanningskabel een vergunning
aanvragen bij de Gemeente, dus als zij op deze manier niet akkoord gaan.
pi_79719542
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:51 schreef Xs2Shanna het volgende:

Het geheel, de buis die dus niet in de muur kan.
[ afbeelding ]

Mag dit zo wel? Maar die buis met electriciteitskabel daar wel zo open en bloot hangen? Wat als ik kinderen over de vloer krijg, en aan die pijp gaan hangen? Of ik heb een borreltje teveel op, en probeer mijn balans terug te vinden aan die buis terwijl ik achterover kiep?

Dan niet te spreken over het zicht.

Dus electriciens, help me?
Goeie dag

Ben zelf electrofiel. en redelijk op de hoogte van wat wel en niet mag.

Als ik de foto's zo bekijk heb ik een teleurstelling voor je.

Dit mag.

er is nog niet zo lang geleden een flinke wijziging geweest in de NEN1010
dit betekend dat electra draden of kabels gemonteerd mogen worden verschillende manieren. de enige voorwaarde is, dat de draden dubbel geisoleerd moeten zijn. de installatie hoeft niet vervangbaar te zijn. dit betekend dat je gewoon een simpel tweeling snoertje in de muur mag weg smeren. beugel afstanden zo als wij ze kennen zijn verdwenen. open bochten in pijpen of leidingen zijn toe gestaan. als het maar dubbel geisoleerd is.

dus als ik de foto's zo bekijk is dit helaas correct geinstalleerd.

zou ik het ook zodoen. absoluut niet!
dit is pure waanzin. wat een prutsers. de leidinghad in ieder geval groten deels in de muur gemaakt kunnen worden. of het overal kan weet ik niet. dat is op foto's altijd slecht te zien. draai uiteraard altijd om details.

maar nogmaals,
correct geinstaleerd dat wel.

mooi< zeer zeker niet
pi_79736408
Maar keurt bv de brandweer ook zoiets goed? Gezien het ook een vlucht gang is?
pi_79736676
die doorgang is nog ruim voldoende hoor.
pi_79736789
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:44 schreef _VoiD_ het volgende:
die doorgang is nog ruim voldoende hoor.
Dat is het punt niet..
pi_79736947
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:30 schreef Xs2Shanna het volgende:
Maar keurt bv de brandweer ook zoiets goed? Gezien het ook een vlucht gang is?
Ik denk dat je het meer moet zien in de zin van keurt de vve het goed.

Dat is blijkbaar niet zo.

Ze hebben in een gezamenlijk deel van het pand, waarover de VVE dus beslist een idiote oplossing gekozen zonder te overleggen met de VVE.

Dat mag niet. De VVE moet wel meewerken aan de oplossing, maar de leiding in de muur verwerken lijkt me een heel redelijk eis. Dus de VVE kan nu eisen dat ze de situatie herstellen en een betere oplossing verzinnen. En dan graag voor de nuts komt....

Tenzij er natuurlijk andere leidingen in de muur lopen die ze doorboren als ze dat ding in de muur hakken. Maar het lijkt niet of ze dat ook maar gekeken hebben of dat zo is, en dan zonder overleg, echt stijlloos...
pi_79736993
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:54 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ze hebben in een gezamenlijk deel van het pand, waarover de VVE dus beslist een idiote oplossing gekozen zonder te overleggen met de VVE.

Dat mag niet. De VVE moet wel meewerken aan de oplossing, maar de leiding in de muur verwerken lijkt me een heel redelijk eis. Dus de VVE kan nu eisen dat ze de situatie herstellen en een betere oplossing verzinnen. En dan graag voor de nuts komt....

Tenzij er natuurlijk andere leidingen in de muur lopen die ze doorboren als ze dat ding in de muur hakken. Maar het lijkt niet of ze dat ook maar gekeken hebben of dat zo is, en dan zonder overleg, echt stijlloos...
Bovendien lijkt het me niet gepast dat ze even gaten in trappen maken en trapleuningen doorzagen..laat ze dat maar eens oplossen.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79737209
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:37 schreef Martijn_77 het volgende:
Ik zou de netwerkbeheerder toch aanklagen voor alle schade en ze verplichten alles in orginele staat terug te brengen.

Waarna ze het nog een keer maar dan op een fatsoenlijke manier mogen proberen
Netbeheerder heeft hier niets mee te maken, die heeft dat prutswerk niet uitgevoerd. hebben jij of je bovenbuurman rechtsbijstand?
Sowieso de bovenburen aansprakelijk stellen voor het in oude staat herstellen van de gang vanwege het zonder instemming van de VVE verbouwen van de algemene ruimte. Voor algemene ruimtes moet de VVE instemmen met de aanpassing en de manier waarop en dus zijn de bovenburen in overtreding.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_79737847
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:54 schreef Zolena het volgende:

[..]

Dat mag niet.
Exact, daar gaat het om!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:33:06 #39
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_79737967
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:56 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Bovendien lijkt het me niet gepast dat ze even gaten in trappen maken en trapleuningen doorzagen..laat ze dat maar eens oplossen.
Die leuning losschroeven kwam niet bij ze op of zo?
censuur :O
pi_79738220
Ze dragen allemaal een bril. Waarschijnlijk bang om naar beneden te sodemieteren.

Argh, ik maak me steeds kwader.
pi_79739119
Het is natuurlijk lastig om er bovenop te zitten in combinatie met werken.

Je vroeg als TS vnl. reacties van electricijns.
Daarnaast waren er ook andere suggesties om je verder te helpen, zoals rechtsbijstand, bemiddelaar etc.
Kun je daar iets meedoen?

Stapje terug - als je bent afgekoeld - en beoordelen alsof de situatie voor je beste vriendin geldt.
Wat zou je haar adviseren?
pi_79739258
Ja, ik ben lid van rechtsbijstand. Die is ook al meerdere malen ingeschakeld (gezien dit niet de enige problemen zijn die ik met ze heb). We hebben nu afgesproken (ik en mijn onderburen) dat we dus een spoed VVE beraden, en daarin vertellen dat ze deze werkzaamheden ongedaan moeten maken, en alles weer terug moeten brengen in orginele staat, en het vervolgens door een erkend bedrijf (bv een electricien, in ieder geval een bedrijf dat verzekerd is, mochten we problemen krijgen) en dat het in de muur ingehakt moet worden. Ik wil die buis niet zien, en ik wil hem al zeker niet in mijn trap hebben.

Ik weet nu al wat het weer woord is, namelijk dat dat een kwestie is van de "sub" VVE (Mijn etage en die van twee daarboven), dat ik dan maar 1 stem heb, en zij twee, dus dat zij in de meerderheid staan. Maar dat is niet waar, want die buis gaat door het hele pand, niet alleen door de bovenste verdieping, dus mijn onderburen hebben hier ook stem in (2).

Mochten ze daar geen gehoor aan geven binnen bepaalde tijd, dan geef ik alles wat betrekking tot die mensen heeft weg aan de rechtsbijstand, en zoeken ze het daar maar mee uit. Alleen heb ik daar ook weer niet veel vertrouwen in, want dat zijn over het algemeen studenten, of afgekeurde advocaten... En ik heb geen zin om kosten te maken aan een advocaat.

Ik zit er écht doorheen.
pi_79739638
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 11:15 schreef Xs2Shanna het volgende:
Ja, ik ben lid van rechtsbijstand. Die is ook al meerdere malen ingeschakeld (gezien dit niet de enige problemen zijn die ik met ze heb). We hebben nu afgesproken (ik en mijn onderburen) dat we dus een spoed VVE beraden, en daarin vertellen dat ze deze werkzaamheden ongedaan moeten maken, en alles weer terug moeten brengen in orginele staat, en het vervolgens door een erkend bedrijf (bv een electricien, in ieder geval een bedrijf dat verzekerd is, mochten we problemen krijgen) en dat het in de muur ingehakt moet worden. Ik wil die buis niet zien, en ik wil hem al zeker niet in mijn trap hebben.
Dat lijkt me een heel goed plan!
quote:
Ik weet nu al wat het weer woord is, namelijk dat dat een kwestie is van de "sub" VVE (Mijn etage en die van twee daarboven), dat ik dan maar 1 stem heb, en zij twee, dus dat zij in de meerderheid staan. Maar dat is niet waar, want die buis gaat door het hele pand, niet alleen door de bovenste verdieping, dus mijn onderburen hebben hier ook stem in (2).
Dat is vervelend. Er is dus sprake van een ondersplitsing (ja, ik ben jurist, sorry )? Zorg inderdaad dat je het presenteert als een probleem van het hele pand. Bovendien moeten ze altijd rekening houden met de belangen van de minderheid. Komen jullie er niet uit, of blijkt het echt een kwestie van de sub-VVE te zijn, dan kan je ook proberen het zo op te lossen: zij hebben niet netjes gehandeld door zonder in overleg iets te gaan doen, dus zij moeten dat ongedaan maken. Jij kan dan bijvoorbeeld de extra kosten die het met zich meebrengt om het in te frezen en aan te laten leggen door een erkende installateur op je nemen. Misschien kom je er dan uit. (Of is je punt juist dat de afspraak bij de koop van het huis was dat zij alles zouden regelen, omdat jouw meters al goed zaten?)
quote:
Mochten ze daar geen gehoor aan geven binnen bepaalde tijd, dan geef ik alles wat betrekking tot die mensen heeft weg aan de rechtsbijstand, en zoeken ze het daar maar mee uit. Alleen heb ik daar ook weer niet veel vertrouwen in, want dat zijn over het algemeen studenten, of afgekeurde advocaten... En ik heb geen zin om kosten te maken aan een advocaat.
Als het goed is zitten daar geen studenten hoor, maar "echte advocaten". (Hoewel inderdaad niet allemaal even goed, helaas. Mocht het een drama worden, PM me tegen die tijd maar, misschien kan ik nog wat betekenen op dat gebied.)
quote:
Ik zit er écht doorheen.
Ahhh... Laat je niet gek maken! Hou het hoofd koel en bedenk, linksom of rechtsom komt het allemaal weer goed! En je huis wordt hartstikke mooi - en daar gaat het om!
pi_79740662
hoezo hebben zij twee stemmen? De twee bovenverdiepingen zijn toch 1 appartement? Is dus ook 1 stem in de sub VVE. Dan is het nog steeds 1-1 en hebben ze dus tot een compromis te komen en dat is gewoon alles netjes wegwerken want dat is zeker mogelijk gezien de andere buizen die al in de muur zitten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_79740752
Onderburen en boven buren hebben twee verdiepingen, en daar betalen ze ook naar. Ik eentje, en daar betaal ik ook naar (Ik 50 eur pm, de rest 100 eur pm).

Maar goed, ik ben benieuwd hoe het er aan toen gaat Donderdag....
pi_79872460
de oplossing mist nog een gedegen afwerking, maar voor de rest legaal en acceptabel toch?

laten we eerlijk zijn, dat trapgat had al niet meer de uitstraling die je verwacht van een monumentaal pand van 100 jaar oud, met die opbouw TL verlichting en een waterleiding die de muur uit steekt ...
  vrijdag 2 april 2010 @ 15:56:36 #47
18695 KeRsTmAnNeKe
December my ass!
pi_79872833
Muur en trap zijn op te knappen, een lompe pvc pijp die uit je trap komt en dwars door de leuning gaat verstop je niet even...
pi_79872891
en hoe is het afgelopen ? gister = donderdag = VVE vergadering ?
pi_79912842
Ja, ben ook benieuwd!
pi_79994731
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 15:46 schreef nogeenmaarten het volgende:
de oplossing mist nog een gedegen afwerking, maar voor de rest legaal en acceptabel toch?

laten we eerlijk zijn, dat trapgat had al niet meer de uitstraling die je verwacht van een monumentaal pand van 100 jaar oud, met die opbouw TL verlichting en een waterleiding die de muur uit steekt ...
Het was nog niet in je opgekomen dat de hal de laatste prioriteit is wat betreft opknappen van het hele pand? Misschien ligt het aan ons, als bewoners, maar wij willen toch eerst zorgen dat we normaal kunnen wonen in ons huis, en de VVE ook wat meer in de pot heeft.

Vergadering in a.s. Woensdag... ik citeer "Ik vroeg me trouwens af of het niet goed zou zijn als ook de vader van Shanna aanwezig zou kunnen zijn gezien zijn deskundigheid op de te bespreken terreinen?"

Ik vraag me écht af of dat een grap is, of dat ze nog steeds denken dat we ze "gratis" advies gaan geven en alles wéér moeten gaan voorkauwen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')