abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 28 maart 2010 @ 19:45:11 #1
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79678916
Welkom bij hardlopen voor beginners!

Diverse hardloopschema's:
http://www.hardloopschema.nl/
http://www.prorun.nl/index.aspx?ChapterID=2349
http://www.myasics.nl/nl/about-us/start_myasics20.php
http://www.runinfo.nl/schemabeginners.htm
http://www.dehardloopwinkel.nl/index2.php?/page/loopschemas/
voor de mp3 van Evy 0-5, PM GotC

Handige linkjes:
http://motiontraxx.com/ (leuke muziek om op te lopen)
http://www.gmap-pedometer.com (om te meten hoeveel km je hebt gelopen)
http://www.buienradar.nl/ (voor als je wel/niet in de regen wil lopen)
http://www.looptijden.nl/hardlopen (algemene info hardlopen)
http://www.runinfo.nl/tipsbeginners.htm (tips voor beginners)
http://www.sochicken.nl/l(...)_beginners_tips.html (nog meer tips voor beginners)

Begonnen beginners:
Flappekz (Evy 0-5 km)
GotC (Evy 0-5 km)
Irien
de_nachtwacht
PiperMaru
MisterO
Bob.
FalleNk810i
TyVole
Vuurvliegje88
DaMook
Mini_rulez
Sulley02 (runinfo schema)
DaBuzzzzz (Evy 5-10 km)
don-diablo (Nike + iPod)
NiGeLaToR (RunKeeper)
Mr.Myst (Evy 0-5 km)
Lastpost
shinydiscoball (Evy)
The_Hives
Daywalk3r
wormtrein
Sheriam
emss
Krullehoofd
KingOfMars
Joene
Twizu
R8
StephenP

En hier weer verder

[ Bericht 2% gewijzigd door don-diablo op 28-03-2010 19:50:37 ]
Love will tear us apart (Joy Division)
  zondag 28 maart 2010 @ 19:46:15 #2
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79678952
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:41 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Die koop je toch niet puur voor het rennen?
Nee, maar de app die jij beschrijft kun je alleen downloaden op een android telefoon en denk niet dat iedereen een android telefoon heeft vandaar mn opmerking. De app is gratis, maar je moet wel een toestel hebben die het ondersteund.
pi_79678971
Ben er al een aantal keer mee begonnen. Alleen ik krijg vaak last van spierpijn in mijn scheenbeen, wat doe ik fout?
  zondag 28 maart 2010 @ 19:47:21 #4
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79678993
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:44 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Nee, maar de app die jij beschrijft kun je alleen downloaden op een android telefoon en denk niet dat iedereen een android telefoon heeft vandaar mn opmerking. De app is gratis, maar je moet wel een toestel hebben die het ondersteund.
Zo ga jij er ook van uit dat ik een iPod heb

Punt is dat GotC met haar post mensen (met een android phone, of die er eentje willen hebben) wilde laten
zien dat er een mooie gratis app beschibaar is. Lief toch?
Ik ben van pindavlees
  zondag 28 maart 2010 @ 19:48:56 #5
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79679067
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:47 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Zo ga jij er ook van uit dat ik een iPod heb

Punt is dat GotC met haar post mensen (met een android phone, of die er eentje willen hebben) wilde laten
zien dat er een mooie gratis app beschibaar is. Lief toch?
Uiteraard, mn post is niet bedoeld als kritiek, ik moedig verschillende mogelijkheden alleen maar aan
  zondag 28 maart 2010 @ 19:49:14 #6
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79679080
Tvp

Handig, die app. Je voert de unieke access code in op de website van CardioTrainer, en die houdt automatisch alles bij. Je kan het ook op je Facebook zetten .
  zondag 28 maart 2010 @ 19:50:37 #7
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79679138
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:48 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Uiteraard, mn post is niet bedoeld als kritiek, ik moedig verschillende mogelijkheden alleen maar aan
Goedzo, dan zitten we op één lijn
Ik ben van pindavlees
  zondag 28 maart 2010 @ 19:55:07 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79679364
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:48 schreef don-diablo het volgende:

[..]

Vind het wel leuk dat er zo veel opties zijn voor hardlopers Voor ieder wat wils
  zondag 28 maart 2010 @ 19:55:52 #9
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79679400
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:46 schreef Stienn het volgende:
Ben er al een aantal keer mee begonnen. Alleen ik krijg vaak last van spierpijn in mijn scheenbeen, wat doe ik fout?
Misschien ben je te hard begonnen en loop je te snel. Op wat voor schoenen loop je eigenlijk?
  zondag 28 maart 2010 @ 19:57:01 #10
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79679448
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:46 schreef Stienn het volgende:
Heb je spierpijn tijdens of na het lopen? Mijn schenen willen af en toe wat pijn doen tijdens t lopen..
pi_79679612
Zo, dat gaat opeens snel hier!

Ik ben vanochtend weer geweest. Mijn schema herhaalt de vorige week dus ik had het makkelijk.
Alleen het was het weer er echt niet voor. Het was best koud en het meest irritante was dat het zo hard waaide. Dat loopt echt niet lekker.

Ik ga me trouwens toch iets meer verdiepen in de looptechniek. Het viel me vandaag op dat ik niet op mijn hiel, maar op mijn hele voet land en dat het elke keer wel een duidelijk hoorbare "klap" maakt. Het lijkt me dat het toch de bedoeling is om soepeler te lopen.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:01:35 #12
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79679660
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Ik ben vanochtend weer geweest. Mijn schema herhaalt de vorige week dus ik had het makkelijk.
Alleen het was het weer er echt niet voor. Het was best koud en het meest irritante was dat het zo hard waaide. Dat loopt echt niet lekker.

Ik ga me trouwens toch iets meer verdiepen in de looptechniek. Het viel me vandaag op dat ik niet op mijn hiel, maar op mijn hele voet land en dat het elke keer wel een duidelijk hoorbare "klap" maakt. Het lijkt me dat het toch de bedoeling is om soepeler te lopen.
Ik ben daar ook mee bezig. Omdat ik eigenlijk mn hele leven alleen maar hele korte sprintjes heb getrokken, liep ik alleen maar op mijn voorvoeten. Dat is nu wel anders
Ik ben van pindavlees
pi_79679947
ik doe gewoon nog even blij met mn eerste officiele tijdgeregistreerde 5k / Circuitrun Zandvoort in 32:55.

Dit was dus een tvp.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:08:50 #14
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79680020
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Heheh mijn route gaat langs een provinciale weg en het is daar heel open en het waait er al redelijk tot hard.. maar je went er aan uiteindelijk.
pi_79680275
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:01 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Ik ben daar ook mee bezig. Omdat ik eigenlijk mn hele leven alleen maar hele korte sprintjes heb getrokken, liep ik alleen maar op mijn voorvoeten. Dat is nu wel anders
Hoe ben jij daar precies mee bezig? Heb je bijvoorbeeld ergens gelezen hoe je het beste kunt lopen of forceer je jezelf om anders te lopen?
  zondag 28 maart 2010 @ 20:15:45 #16
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79680375
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:14 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Hoe ben jij daar precies mee bezig? Heb je bijvoorbeeld ergens gelezen hoe je het beste kunt lopen of forceer je jezelf om anders te lopen?
Ik forceer mezelf anders te lopen (op een paar verschillende manieren). De manier die het lekkerst blijkt te lopen en waar ik het minst lichamelijk last van heb, wint
Ik ben van pindavlees
pi_79680517
Tvp voor de 2e Evy les a.s. dinsdagavond. .
pi_79680634
Succes !
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_79680960
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:57 schreef GotC het volgende:

[..]

Heb je spierpijn tijdens of na het lopen? Mijn schenen willen af en toe wat pijn doen tijdens t lopen..
Spierpijn na het lopen, soms zo erg dat ik de volgende dag niet eens kan lopen..
pi_79681020
ik vooral mn linkerbovenbeen, en dan doet traplopen de dag erna behoorlijk zeer.
pi_79681124
Toffe tip van die app, ik ga daar dinsdag eens mee lopen.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  zondag 28 maart 2010 @ 21:14:43 #22
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_79683906
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:31 schreef Lolaatje het volgende:
Toffe tip van die app, ik ga daar dinsdag eens mee lopen.
Geen probleem Je kan tegelijkertijd je muziek aanhebben, moet je effe instellen in dat programma
pi_79683952
tvp
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_79689462
Tvp.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:36:00 #25
288730 Zooootje
is messing up her life!
pi_79689693
Pffft, als ik dit moet gaan lezen was ik al 'n uur onderweg geweest.
(hardloopt al regelmatig, is geen beginner meer)
pi_79696214
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:07 schreef Joene het volgende:
ik doe gewoon nog even blij met mn eerste officiele tijdgeregistreerde 5k / Circuitrun Zandvoort in 32:55.

Dit was dus een tvp.
Ah deze tijd was de bruto tijd , nieuwe "netto" tijd : 32:19

PR 5k: 32:19 dus
pi_79696239
Wow, toch wat spierpijn van gisterenochtend. Had ik niet meer verwacht eigenlijk. . Die rustdag is er niet voor niets dus.
pi_79696247
Gefeliciteerd ! dan heb je goed gelopen Ik heb ook spierpijn na gister hoor , maar PERSKINDOL is er niet voor niks
pi_79696552
Ik ben nu ongeveer een maand bezig en begin wat te merken.

Ik begin aan te komen (een van mijn doelen ) en het valt me op dat ik me overdag opeens veel minder moe voel dan "vroeger"! En en en, toen ik vanochtend moest rennen om de bus te halen stond ik achteraf niet eens te hijgen!
pi_79696708
ik merk vooral dat mn "uithoudingsvermogen"aanzienlijk verbeterd en ik sta nog steeds versteld van het feit dat in de laatste week van januari nog geen 2 minuten kon rennen , en gister dus 33 minuten
pi_79696949
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:35 schreef Joene het volgende:
ik merk vooral dat mn "uithoudingsvermogen"aanzienlijk verbeterd en ik sta nog steeds versteld van het feit dat in de laatste week van januari nog geen 2 minuten kon rennen , en gister dus 33 minuten
Ja, half Mei zal ik ook ongeveer een half uur moeten kunnen rennen... Nu kan ik nog maximaal 4 min.
Ik kan me nog echt totaal niet voorstellen dat ik dat zometeen zal kunnen..
pi_79697026
Dat kon ik ook niet , ik ben het prototype icteejer , te dik , te lui , en zit de hele dag op mn reet !

Daar was ik zat van ! en kijk nu 10 weken later
pi_79697128
Haha, ik ben ook IT'er. Gelukkig niet te dik, wel véél te lui... Maar het gaat de goede kant op.
Er is dus nog hoop voor mensen als wij.
pi_79697192
ik wilde weer normaal een trap op kunnen lopen zonder een ademhalingsprobleem zegmaar
pi_79697194
Nog een iteejer hier. . Echt dodelijk zo'n zittend beroep...
pi_79697218
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar iets anders... Maar ik moet zeggen dat ik me door het hardlopen en de wetenschap dat ik dat 3 keer per week doe, er geestelijk al een stuk beter bij voel.
pi_79697233
Het is echt te ongezond idd.

Maar goed ik had nooit verwacht in zo een korte tijd van 2 minuten naar 33 minuten te kunnen gaan

Hopelijk komt de volgende stap van 33 - 60 minuten ook met dit tempo
pi_79697245
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:08 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar iets anders... Maar ik moet zeggen dat ik me door het hardlopen en de wetenschap dat ik dat 3 keer per week doe, er geestelijk al een stuk beter bij voel.
Jahoor, dat scheelt best. Sowieso proberen wij tussen de middag nog wel eens een half uurtje te gaan lunchwandelen, ben ik een paar keer per week met de trein (dus ook fietsen en lopen) en pak ik zoveel mogelijk de trap enzo, maar toch. Ik zou niet graag iets anders willen doen, maar dat zitten is wel een enorm nadeel. Echt enorm slecht voor je ook.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:11:37 #39
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79697273
Boel ITers

* Flappekz sluit aan
Ik ben van pindavlees
pi_79697283
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:09 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Jahoor, dat scheelt best. Sowieso proberen wij tussen de middag nog wel eens een half uurtje te gaan lunchwandelen, ben ik een paar keer per week met de trein (dus ook fietsen en lopen) en pak ik zoveel mogelijk de trap enzo, maar toch. Ik zou niet graag iets anders willen doen, maar dat zitten is wel een enorm nadeel. Echt enorm slecht voor je ook.
Bij mijn vorige IT-baantje was ik nog voortdurend aan het rond lopen, maar bij deze is het écht alleen maar zitten. Soms voelen m'n benen gewoon pijnlijk van de te lange rust.
Ik loop wel altijd van het station naar m'n werk, dus ik heb sowieso twee keer een half uurtje beweging per dag.
pi_79697293
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:09 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

ik vind het itwerk opzich echt superleuk althans (het server/netwerk gedeelte) , maar idd het zitten he
pi_79697328
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:12 schreef Joene het volgende:

[..]

ik vind het itwerk opzich echt superleuk althans (het server/netwerk gedeelte) , maar idd het zitten he
In de bouw is het normaal dat er op je gelet wordt ivm veiligheid en je fysieke gesteldheid, als je ziet hoe dat er bij ons aan toe gaat... oude stoelen, te lage buro's, veel te lang zitten, etc. Daar ga je net zo aan kapot als verkeerd tillen enzo.
pi_79697348
ik heb mezelf aangeleerd elk uur minimaal 10 minuten niet op mn werkplek te zitten. maar goed dat is ook nog veel te weinig, gelukkig hebben wij hier dan wel knappe meubels maar dat komt omdat we een compleet nieuw pand hebben
  maandag 29 maart 2010 @ 09:20:54 #44
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_79697400
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:01 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Volgens velen is juist op je voorvoeten lopen, dus niet op je hakken landen, juist de betere manier.
pi_79697432
Klopt dat is namelijk de natuurlijke afloop van je voet , doe maar is blootvoets een stukje door een hal rennen ofzo.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:24:23 #46
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79697461
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:20 schreef Sander het volgende:

[..]

Volgens velen is juist op je voorvoeten lopen, dus niet op je hakken landen, juist de betere manier.
Als ik op mn voorvoeten loop, ben ik meer aan het springen dan aan het lopen. Kost een boel energie
Ik ben van pindavlees
pi_79697478
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:24 schreef Flappekz het volgende:

[..]

Als ik op mn voorvoeten loop, ben ik meer aan het springen dan aan het lopen. Kost een boel energie
Op je voorvoeten lopen moet je doen met Vibram Five Finger schoeisel en dergelijke.
  maandag 29 maart 2010 @ 09:26:23 #48
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_79697500
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:24 schreef Flappekz het volgende:

[..]

De klap die je lichaam krijgt bij elke stap wordt dan beter opgevangen. Als je je tempo maakt, spring je niet, maar ren je juist keihard.

http://en.wikipedia.org/wiki/Barefoot_running
pi_79697526
Voor wie Barefoot te erg vind !

http://www.vibramfivefingers.com/

De gorilla voeten
  maandag 29 maart 2010 @ 09:30:54 #50
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79697578
Hmmz...naja...Ik blijf voorlopig nog wel ff experimenteren. Ik loop pas 2 weken
Ik ben van pindavlees
pi_79697635
Voorlopig heb ik ook nog saucony's van ¤¤ 140,- dus die moeten nog zeker 900km mee
pi_79697636
Ik heb vanochtend op weg naar mijn werk even geoefend (bij het hardlopen zelf wil ik gewoon ontspannen lopen in plaats van van alles uitproberen ).

Ik merk dat als ik echt zo snel mogelijk voluit ga, ik op mijn hakken land en heel soepel loop op de manier waarop ik dacht dat hardlopen ook zou moeten zijn. Als ik op mijn hardlooptempo loop of jog, dan "klap" ik echter op mijn hele voet neer en gaat het alles behalve soepel.
Ik moet op de ene of andere mijn "snelle ren-techniek" ook kunnen doen als ik rustig jog.
pi_79697658
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:34 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Ik heb vanochtend op weg naar mijn werk even geoefend (bij het hardlopen zelf wil ik gewoon ontspannen lopen in plaats van van alles uitproberen ).

Ik merk dat als ik echt zo snel mogelijk voluit ga, ik op mijn hakken land en heel soepel loop op de manier waarop ik dacht dat hardlopen ook zou moeten zijn. Als ik op mijn hardlooptempo loop of jog, dan "klap" ik echter op mijn hele voet neer en gaat het alles behalve soepel.
Ik moet op de ene of andere mijn "snelle ren-techniek" ook kunnen doen als ik rustig jog.
Nee je moet zo veel uithoudingsvermogen kweken dat je je snelle ren techniek als standaard hardloop tempo weet te krijgen hahaha

Maar idd dat heb ik ook wel , ik zit te twijfelen over de Atletiek vereniging.
pi_79697681
Ik was dus zaterdag schoenen kopen bij de Run2Day en had voor ik naar buiten ging al 2 uitnodigingen van atletiekverenigingen in de buurt. .
pi_79697703
Das wel heul fanatiek

Ik wil het eerst allemaal nog even zelf aankijken en proberen maar ik zou mn basissnelheid wel wat willen opkrikken, en ik denk dat ik daarvoor op een andere manier moet trainen -> intervallen enzo
pi_79697780
't Is ook niks voor bij, zo'n vereniging. Ben niet zo'n verenigingsfiguur.
pi_79697818
Ik probeer morgen bij het hardlopen wel mijn snelle ren techniek ook als langzame ren techniek te gebruiken.

Ik wil niet naar een atletiekvereniging of hardloopclub. Ik vind het juist zo'n relaxte sport omdat je het in je eentje kan doen; lekker in je eigen tempo, op je eigen manier. Het is in het begin een beetje aankloten en uitproberen, maar als ik echt begeleiding nodig heb kan ik mijn ervaren vader wel vragen.
pi_79697867
Nouja, ik zie wel winst in het feit dat iemand je kan vertellen hoé je moet lopen, om je techniek te verbeteren enzo, maar dat komt pas veeeeeeel later wmb. Eerst die conditie maar eens omhoog. .
pi_79697875
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:42 schreef KingOfMars het volgende:
't Is ook niks voor bij, zo'n vereniging. Ben niet zo'n verenigingsfiguur.
Dat heb ik dus ook , maar ik wil als ik langer doorga met hardlopen wel mn techniek verbeteren.

En zo een wedstrijdje als gister ookal gaat het nergens om geeft wel een kick.
pi_79698068
Ik ga ook proberen de lessen van Evy te lopen.
Zaterdag gestart met les 1 en vandaag les 2 gelopen.
Had vandaag bij de eerste minuten hardlopen last van mijn kuiten, maar bij de laatste drie minuten werd dat al minder/beter.
Ik loop eerst naar een zandweggetje hier in de buurt, iets van 10 min lopen, durf nog niet in het zicht te hardlopen.

Ben een goedkope loper, oude fitness broek, t shirt, jasje van de action en schoenen van scapino
Goedemorgen :W
pi_79698079
Kijk uit voor blessure's zeker met niet te best schoeisel.
pi_79698094
Die 10 minuten lopen zijn juist een hele goede opwarming.
Nooit meteen beginnen met hardlopen als je met koude spieren naar buiten loopt.
pi_79698261
ik doe altijd thuis even rekken enzo vooraf en achter en 2 / 3 minuten uitlopen altijd en wandelen aan het eind.
pi_79698282
Zouden de runschoenen van Dutchy veel slechter zijn ?
mocht ik het hardlopen volhouden, en leuk blijven vinden dat trakteer ik mij op een paar goede schoenen.
pi_79698363
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:08 schreef blomst het volgende:
mocht ik het hardlopen volhouden, en leuk blijven vinden dat trakteer ik mij op een paar goede schoenen.
Voor iedereen verschilt het welke hardloopschoenen goed zijn.
Dat ligt onder andere aan je voeten en je looptechniek.

In gespecialiseerde hardloopwinkels kunnen ze je helpen om een schoen uit te zoeken die bij jou persoonlijk past. Het is wel aan te raden om je echt te laten adviseren door een specialist. Je schoenen kunnen van een nog zo duur of goed merk zijn, als ze niet bij jou persoonlijk passen kun je er alsnog blessures van oplopen.
pi_79698371
quote:
Ik heb dus voor dezelfde keuze gestaan, heb ook in de Scapino gestaan en dacht dat ik het zelf wel even kon, maar wat ze me bij de Run2Day hebben verteld had ik nooit zelf kunnen bedenken. En ik merk ook gewoon dat die schoenen kloppen die ik nu heb. Ik ben echt blij dat ik die paar tientjes extra heb uitgegeven achteraf.
pi_79698571
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:12 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Voor iedereen verschilt het welke hardloopschoenen goed zijn.
Dat ligt onder andere aan je voeten en je looptechniek.

In gespecialiseerde hardloopwinkels kunnen ze je helpen om een schoen uit te zoeken die bij jou persoonlijk past. Het is wel aan te raden om je echt te laten adviseren door een specialist. Je schoenen kunnen van een nog zo duur of goed merk zijn, als ze niet bij jou persoonlijk passen kun je er alsnog blessures van oplopen.
Ben in een sportzaak geweest waar ze de voeten opmeten, niet laten doen, omdat ik ik het plan nog niet had om boven de 100 euro uit te geven aan schoenen en die verkoper al bij voorbat zei dat je snel in de duurdere klasse uitkwam. Heb het er wel voor over, maar dan eerst maar zien of ik het over een aantal weken nog leuk vind.
De schoenen die ik nu heb lopen wel lekker, merk wel verschil met mijn fitnessschoenen.
pi_79698604
Opmeten? Filmen is de bom tegenwoordig! .
  maandag 29 maart 2010 @ 10:23:24 #69
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79698605
Ik wil zelf ook niet bij een vereniging lopen omdat je dan commitment hebt en je op vaste tijden moet trainen en dat wil ik niet bij het hardlopen. Ik wil lopen wanneer ik zin heb en dat is voornamelijk 's ochtends.
pi_79698621
quote:
Op maandag 29 maart 2010 10:23 schreef KingOfMars het volgende:
Opmeten? Filmen is de bom tegenwoordig! .
precies ! check je pm btw.
  maandag 29 maart 2010 @ 10:31:00 #71
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_79698753
Oh, hier zijn jullie !

TopicVolgPost
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_79699604
quote:
In mijn (summiere) ervaring: ja. Ik liep er tot vorige week ook op en heb zaterdag besloten mijn voeten te laten analyseren en goede schoenen gekocht (a 80 euro - ze hadden overigens nog goedkopere maar deze liepen het fijnst, dus je hoeft niet perse boven de 100 euro uit te komen).
Ik vond eerst ook dat de Dutchy schoenen wel goed liepen, maar nu ik het verschil heb ervaren merk ik pas hoeveel beter mijn nieuwe schoenen lopen. Veel fijner qua demping bijvoorbeeld.

Ik dacht eerst net als jij: als ik het een poosje volhoud en ik ga ermee door, dan koop ik wel goede schoenen. Maar als je in die weken niet op goede schoenen loopt, kun je tegen die tijd wellicht al wat verpest hebben voor jezelf qua blessures o.i.d. Ik ben in ieder geval heel blij met de investering.

Je kunt natuurlijk ook in die winkel je voeten laten opmeten en met die kennis in verschillende zaken kijken. Je bent toch niet verplicht om daar direct te kopen? Dan kun je wat oriënteren en wellicht loop je tegen een fijn paar aan dat qua prijs best meevalt.
pi_79699641
quote:
Op maandag 29 maart 2010 08:35 schreef Joene het volgende:
Dat geeft weer extra motivatie Ik kan me nog niet goed voorstellen dat ik straks 33 minuten, of zelfs 10 minuten aan één stuk zal kunnen lopen. Maar wel een fijn vooruitzicht.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:29:53 #74
97868 Krullehoofd
pi_79700079
Zoals ik in een eerder topic al zei, wacht maar tot je posts van een paar maanden geleden ziet, dan denk je
pi_79700113
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:29 schreef Krullehoofd het volgende:
Zoals ik in een eerder topic al zei, wacht maar tot je posts van een paar maanden geleden ziet, dan denk je
Nee nee.. Dan zijn we nog trotser dan trots, omdat we dan een uur achter elkaar kunnen lopen.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:34:32 #76
97868 Krullehoofd
pi_79700231
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:30 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Nee nee.. Dan zijn we nog trotser dan trots, omdat we dan een uur achter elkaar kunnen lopen.
Als je het een half uur volhoudt dan kun je met een beetje wilskracht en met een iets langzamer tempo het ook een uur volhouden hoor.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:43:50 #77
97868 Krullehoofd
pi_79700565
Nog eventjes over die voorvoetlanding discussie. Als je van nature zo niet loopt dan moet je er wel mee oppassen. Met een voorvoetlanding wordt de impact van de landing grotendeels verwerkt door je achillespees en in kleinere mate door je kuitspier. Als je hier zwak bent, en het niet gewend bent, dan verzeker ik je dat je binnen no-time met blessures zit.

Ik heb hier namelijk een paar maanden mee geëxperimenteerd, ik loop van nature middenvoet / hiel. Ondanks dat ik spierversterkende oefeningen deed voor de kuit en achilles bleef ik last houden, pijntjes dus en kon ik minder vaak trainen, wat dus niet ten goede kwam voor de conditie. Ik heb ongeveer 6 maanden zo gelopen en in die tijd moest ik helemaal opnieuw beginnen met leren lopen. Na 6 maanden kon ik max. 6 km op deze manier lopen, alleen had ik daarna dus wel minimaal vier dagen hersteltijd nodig en liep ik bijna altijd met pijntjes in de achilles en kuit.

Nu loop ik weer zoals ik van nature doe en denk ik er niet meer over na en de pijntjes zijn als sneeuw voor de zon verdwenen en kan ik weer meer trainen. En ja, ik loop op goede schoenen, Saucony's.
  maandag 29 maart 2010 @ 11:50:12 #78
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79700774
Altijd proberen "rond" te lopen, ookal kun je nog niet zo hard. Dat betekent dus als je langzamer bent je min of meer overdreven je voeten licht en min of meer overdreven "hak en teen" loopt. Als je rent gaat dat vanzefl. Als je begint met lopen dan is het eerst meer hobbelen dan lopen, zeker als je wat zwaarder bent.

Ik heb de Nokia Sports Traker net geinstalleerd (werkt op Symbian S60 toestellen) zal eens kijken of het bevalt. Ga toch weer een tandje langzamer lopen en doe straks les 7 van Evy
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_79700986
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Altijd proberen "rond" te lopen, ookal kun je nog niet zo hard. Dat betekent dus als je langzamer bent je min of meer overdreven je voeten licht en min of meer overdreven "hak en teen" loopt. Als je rent gaat dat vanzefl. Als je begint met lopen dan is het eerst meer hobbelen dan lopen, zeker als je wat zwaarder bent.

Ik heb de Nokia Sports Traker net geinstalleerd (werkt op Symbian S60 toestellen) zal eens kijken of het bevalt. Ga toch weer een tandje langzamer lopen en doe straks les 7 van Evy
Ah, dat "rond" lopen probeerde ik de vorige keer, maar loopt voor mij als beginneling inderdaad nog erg raar.
Is het daarbij de bedoeling dat je heel veel door je knieën veert per stap, of juist niet? Of maakt dat niet uit?
(Dus meer een op-en-neer-effect in plaats van vooruit komen)
pi_79701171
Ik stap na week 1 maar af van mijn 'Maxies', ... zo maar even echte loopschoenen halen.

Morgen begint week 2 van Evy!
  maandag 29 maart 2010 @ 12:16:33 #81
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79701740
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:57 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ah, dat "rond" lopen probeerde ik de vorige keer, maar loopt voor mij als beginneling inderdaad nog erg raar.
Is het daarbij de bedoeling dat je heel veel door je knieën veert per stap, of juist niet? Of maakt dat niet uit?
Het is een advies van mn fysio maar overdrijven moet je het niet. Als je zwaar bent (en dat ben ik) of je conditie is echt slecht dan is het belangrijk daar goed aan te werken, een hoger looptempo (en dan bedoel ik echt geen 10km/u zorgt dan vanzelf dat je ronder gaat lopen. Blijft lastig dit generiek uit te leggen, als je twijfelt, ga dan met een specialist praten. Er is niets erger en blessuregevoeliger dan verkeerde techniek aanleren
  maandag 29 maart 2010 @ 12:17:25 #82
97868 Krullehoofd
pi_79701777
quote:
Op maandag 29 maart 2010 11:57 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je anders moet lopen ?
pi_79701943
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:17 schreef Krullehoofd het volgende:

[..]

Waarom denk je dat je anders moet lopen ?
Omdat het mij vorige keer opviel dat ik op mijn hele voet land in plaats van alleen op 1 deel.
Ik kom niet soepel neer, maar met zo'n "klap". Te vergelijken met als je een heuvel af rent.
pi_79702023
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:21 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Omdat het mij vorige keer opviel dat ik op mijn hele voet land in plaats van alleen op 1 deel.
Ik kom niet soepel neer, maar met zo'n "klap". Te vergelijken met als je een heuvel af rent.
Het zogenaamde 'platvoetlopen', heb ik ook wanneer ik vermoeider raak.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:25:45 #85
140580 Charizma
El Cohones Grande
pi_79702078
Ik loop op k1 basketbal schoenen. Vind t zelf prima lopen..

Vandaag wel een beetje spierpijn nadat ik gister weer voor het eerst ben gaan lopen.
Be water my friend
  maandag 29 maart 2010 @ 12:25:54 #86
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_79702083
Ik denk dat ik mn eerste doel heb gevonden: begin juni 5k in Maasdijk lopen, mits alles tot die tijd goed gaat
Ik ben van pindavlees
  maandag 29 maart 2010 @ 12:27:52 #87
97868 Krullehoofd
pi_79702131
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:21 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Met andere woorden je bent aan het stampen. Wat helpt is denken dat je over eieren heen loopt. Lichte en snelle passen. Volgens mij heb ik je al eerder de tip gegeven om kleine pasjes te nemen. Als je dat doet ga je vanzelf met lichtere en snellere passen lopen.
pi_79702140
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:24 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Het zogenaamde 'platvoetlopen', heb ik ook wanneer ik vermoeider raak.
Ja! Als ik moe word, wordt het ook duidelijk erger. Maar over het algemeen ren ik dus altijd wel een beetje zo.
pi_79702390
Verbeteren van houding etc komt echt wel , voor de 5k afstand is het nog niet zo een drama , tenzij je een hele slechte houding hebt.

Ik ben er vandaag achter gekomen door de video van de circuitrun dat mn linkerbeen onwijs slingert , vanaf nu beter opletten , lukt het niet ga ik naar de Av.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:56:10 #90
166650 don-diablo
Hillcroft Spirit
pi_79703029
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:28 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ja! Als ik moe word, wordt het ook duidelijk erger. Maar over het algemeen ren ik dus altijd wel een beetje zo.
Als je conditie beter is ga je ook minder zo lopen is mijn ervaring iig
  maandag 29 maart 2010 @ 13:12:10 #91
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79703583
In plaats van meteen een vereniging, kun je ook eens meedoen aan start to run, daar heb ik in 6 weken tijden ontzettend veel van geleerd. Niet zo lang, maar wel lang genoeg om je techniek echt te verbeteren.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79703610
Dat hebben ze bij ons helaas niet echt in de buurt
  maandag 29 maart 2010 @ 13:14:38 #93
1762 YPPY
Yppiaans
pi_79703667
Jij woont echt afgelegen! Doe je de warming up op de fiets ergens heen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_79703709
quote:
Op maandag 29 maart 2010 13:14 schreef YPPY het volgende:
Jij woont echt afgelegen! Doe je de warming up op de fiets ergens heen.
Of gewoon 1 avond naar de AV , maar ik wil het eerst zelf proberen
  maandag 29 maart 2010 @ 15:58:51 #95
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79709763
Kewl!

En valt me mee dat ik rond de 10kmh hobbel als ik loop

[ Bericht 27% gewijzigd door DaBuzzzzz op 29-03-2010 16:07:23 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 17:32:12 #96
125061 Koenholio
*O* Adenine, Thymine,..
pi_79713736
Wow, deel 3 alweer. Gaat hard!
Tweede week nu, en ik heb net een stukje 10 minuten achter elkaar gelopen
Daarna wel weer korter (5 min), maar het verbaast me echt hoe retesnel het gaat allemaal! Wel een verschil met de vorige keren lopen was dat ik vandaag ongeveer 3 kwartier heb gewacht met rennen na het eten (eerst een kwartier á 20 minuten). Vaker doen dus

DaBuzzzzz, zie ik nou dat jij van 10 minuten naar 45 minuten bent geknald? watdafak!
Guanine en Cytosine! *O*
  maandag 29 maart 2010 @ 18:59:35 #97
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79716695
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:32 schreef Koenholio het volgende:
Wow, deel 3 alweer. Gaat hard!
Tweede week nu, en ik heb net een stukje 10 minuten achter elkaar gelopen
Daarna wel weer korter (5 min), maar het verbaast me echt hoe retesnel het gaat allemaal! Wel een verschil met de vorige keren lopen was dat ik vandaag ongeveer 3 kwartier heb gewacht met rennen na het eten (eerst een kwartier á 20 minuten). Vaker doen dus

DaBuzzzzz, zie ik nou dat jij van 10 minuten naar 45 minuten bent geknald? watdafak!
intervallen he! stukjes van 3 minuten lopen, afgewisseld met of 3 of 2 en uiteindelijk 1 minuut wandelen.

Ik moet gewoon kilo's lozen, conditie is wel ok, ben gewoon blessuregevoelig door de 97 kilos.....moeten er 85 worden

Sporten doe je eigenlijk pas anderhalf uur na je eten, maar ik kom daarmee ook niet uit met mn drukken avondschema dus ik doe het zoveel mogelijk na een lichte lunch
pi_79717774
Ook maar weer een tvp'tje, beginnende lopers topic is nu een beetje gesplitst hier en in het Evy draadje in SPT maar vind 't leuk ze allebei te volgen.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:28:15 #99
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_79717968
oh? is er een Evy draadje elders?
pi_79724181
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:28 schreef DaBuzzzzz het volgende:
oh? is er een Evy draadje elders?
Ja, hier: Hardlopen-Start to run met Evy op je MP3 speler #24

Die gaat al een hele tijd, draadje nummer 24 al. Voordeel van LIF is wel dat er weer wat andere mensen mee-lezen, nadeel is dat je dan overal moet (wilt) meelezen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')