Alleen heeft dat geen zier met IQ/begaafdheid/niveau te makenquote:Op woensdag 31 maart 2010 13:29 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry.Ikzelf denk dat op ieder potje wel een deksel past, ook wat betreft grapjes.
Daarover verschillen wij dan in mening. Ik beschouw deze discussie nu als gesloten, het wordt een herhaling van zetten zo. Laten we het erover eens zijn, dat we het in deze daar niet over eens zijn of zullen worden.quote:Op woensdag 31 maart 2010 13:47 schreef E.T. het volgende:
[..]
Alleen heeft dat geen zier met IQ/begaafdheid/niveau te maken
Is er eens een serieus topic, kom je met zo een raar antwoord.quote:Op woensdag 31 maart 2010 14:02 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Daarover verschillen wij dan in mening. Ik beschouw deze discussie nu als gesloten, het wordt een herhaling van zetten zo. Laten we het erover eens zijn, dat we het in deze daar niet over eens zijn of zullen worden.
Wat is er vreemd aan "agreeing to disagree"?quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:21 schreef ossenstront het volgende:
[..]
Is er eens een serieus topic, kom je met zo een raar antwoord.
Ga niet kwaad we, ga gewoon weg.
quote:Op dinsdag 30 maart 2010 21:57 schreef just me het volgende:
Er zijn ook scholen die geld voor hun rugzakleerlingen niet óp kunnen krijgen en gebruiken dat voor verrijkingsmateriaal voor andere leerlingen
Dat klonk helemaal niet kwaad hoor... juist gewoon weloverwogen.quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:21 schreef ossenstront het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 31 maart 2010 21:48 schreef kermit71 het volgende:
De problematiek van hoogbegaafdheid ligt ook in de asynchrone ontwikkeling, zie de onderstaande spoiler. Dit verklaart onderlinge verschillen in bijv. gepest worden, onderpresteren, niet zelf uitdagingen zoeken, concentratieproblemen etc.
Ik vind het daarom zelf prettiger om over 'kunnen' te spreken in plaats van 'zijn'. Uiteindelijk bepalen onze (verschillende) vaardigheden voor een groot deel wie we zijn. Bij een IQ-test is het ook erg interessant om te zien wat de verschillen zijn tussen de verschillende subtests (vooral het verschil tussen verbaal en performaal, de zogenaamde V/P-kloof).Maar dat kan tijdens het testen van een kind ook geconstateerd worden. Als het goed is staat dat dan ook in het verslag van de test. In het bijbehorend advies zal dan ook staan wat de mogelijke gevolgen hiervan zijn voor dit kind. En als het al overeenkomt met de anamnese zal het er zeker in staan, lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
Ook voor mij persoonlijk erg herkenbaar. Pas nu ik een tijdje volwassen ben komt de boel weer enigzins in evenwicht met elkaar. Inmiddels zijn mijn sociale vaardigheden aardig bijgetrokken (al zeg ik het zelf). Met een wat persoonlijkere aanpak op school was dat denk ik eerder en makkelijker gegaan.quote:Op woensdag 31 maart 2010 23:53 schreef Grijs het volgende:
O ja, dat stukje over asynchrone ontwikkeling heb ik ook aan de meeste leerkrachten van Daan gestuurd. Vond het zo erg herkenbaar. Maar nu hij wat ouder wordt, vind ik die verschillen in ontwikkelingen niet meer zo duidelijk.
quote:Op donderdag 1 april 2010 16:34 schreef Grijs het volgende:
Daan was/is trouwens sociaal niet achter (eerder voor). Maar emotioneel en motorisch denk ik dat hij synchroon loopt met zijn leeftijd (en achter op de rest van zijn ontwikkeling). Maar hij is nooit getest, dus dat is gewoon wat ik ervan denk.
Ben jij links?quote:Op woensdag 31 maart 2010 17:21 schreef ossenstront het volgende:
Ja, de 8 jarige, bijna 9 jarige. Inderdaad groep 5.quote:Op donderdag 13 mei 2010 11:47 schreef ErikT het volgende:
Een aantal vragen:
Het gaat om je 8-jarige zoontje toch? Groep hoeveel zit je dan, groep 5?
Dus dan gaat het om groep 6,7,8 op de Leonardo school doen?
Wat zijn precies de problemen op de huidige school? Alleen qua schoolniveau, of ook sociaal? Werpt de extra aandacht voor moeilijker werk van de huidige school geen vruchten af?
Kan je dat 'met de rug tegen de muur' specificeren? Is hij vervelend in de klas? Leidt hij anderen af? Onderpresteert hij?quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:41 schreef Muks het volgende:
[..]
Ja, de 8 jarige, bijna 9 jarige. Inderdaad groep 5.
Sociaal gaat hij prima, hij vind op het plein goed aansluiting bij zowel klasgenoten als bij vn groep 7 en 8 leerlingen. Kwa uitdaging staat school 'met de rug tegen de muur' en stellen ze leonardo onderwijs voor. Voor ons een iets te makkelijke oplossing, wij willen hem juist graag op de een reguliere school houden. Bovendien is er in onze optiek voldoende verrijking en verbredeing mogelijk.
Alles wat je noemt klopt, op het afleiden van anderen na.School zegt dat ze niet genoeg materiaal hebben om hem bezig te houden. Wij zijn echter van mening dat er genoeg mogelijkheden zijn. Komende week hebben we een gesprek op schoolquote:Op donderdag 13 mei 2010 12:46 schreef ErikT het volgende:
[..]
Kan je dat 'met de rug tegen de muur' specificeren? Is hij vervelend in de klas? Leidt hij anderen af? Onderpresteert hij?
-> Cru: waarom wil de school van hem af?
Ik ben het met je eens dat als hij geen sociale problemen heeft, je hem niet uit die omgeving moet willen halen. (Zie ook die discussie elders in dit topic.) Het is natuurlijk wel zo dat die oudere interessante kinderen over 2 jaar verdwenen zijn, want dan begint hij zelf in groep 8.
En wat vindt hij eigenlijk zelf?
Oh echt ja? Jeetje joh.quote:Op zondag 23 mei 2010 12:14 schreef renzell het volgende:
Aan ouders van hoogbegaafde kinderen; wat waren de eerste tekenen in het gedrag van je kind waardoor je dacht dat er misschien zoiets aan de hand kon zijn? Mijn zoon is nu 5 jaar en in bepaalde opzichten duidelijk 'anders' dan de meeste kinderen uit zijn klas. Dat verschil begint zich steeds helderder af te tekenen. Ik denk niet perse dat hij hoogbegaafd is, maar hij vertoont wel veel van de kenmerken die ik op verschillende sites zie omschreven. Vandaar mijn vraag aan jullie. Bedankt alvast!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |