abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:19:43 #251
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79787986
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:17 schreef Plus1 het volgende:
Heren, het was me een waar genoegen. Catch you on the flipside!
Ah, dus met mij wil je nog wel in discussie .
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
pi_79788043
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:19 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ah, dus met mij wil je nog wel in discussie .
Het was me een waar genoegen, dames en heren. Wie serieus meer wilt weten over de werking van het Universum cq The Secret: je weet me te vinden!
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:21:27 #253
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79788053
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:33 schreef JoepiePoepie het volgende:
Mja, ik heb geen idee wat er in jouw signature staat . Je ondertitel daarentegen ! Ach ja, zo kwam er ook ooit iemand in BNW met een complottheorie over mijn ondertitel 'alleenstaande vandaal' .
Door deze reacties moet ik de conclusie trekken dat jullie vrij weinig van mijn analogieen snappen. De verbanden die ik aangaf met mijn overduidelijk sarcastisch bedoelde reactie waren dusdanig onzinnig dat het aangaf hoe jullie aannames zelden iets van doen hebben met de reacties van anderen en mijzelf.

Wellicht als je de gemaakte posts in de context leest en elke zin analyseert begrijp je me wellicht. Weinig hoop.
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:21:55 #254
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79788074
Maar Plus1, wat had je dan verwacht/gehoopt/gewild met deze discussie? Had je de illusie dat je niet-Secret-aanhangers mee zou krijgen in jouw denkbeelden?

Van deze discussie heb ik zelf helemaal niet de illusie dat Secret-aanhangers van hun geloof gaan afstappen.
pi_79788157
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:21 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar Plus1, wat had je dan verwacht/gehoopt/gewild met deze discussie? Had je de illusie dat je niet-Secret-aanhangers mee zou krijgen in jouw denkbeelden?

Van deze discussie heb ik zelf helemaal niet de illusie dat Secret-aanhangers van hun geloof gaan afstappen.
Neuh, dat niet. Maar zoals iemand al eerder aangaf: men is niet in staat om de discussie naar een hoger niveau te brengen en dat houdt het voor mij op een gegeven moment op.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_79788164
SOwieos vind ik het gek wederom:

- Aids babies hebben het WEL aan zichzelf te danken
- Mensen die het slecht hebben hebben die keuze gemaakt
- Plus1 zijn succes is met DANK aan the secret
- Bushetta's succes is met DANK aan the secret

maar nu dan wel de schuld bij andere neerleggen terwijl de meest logische conclusie zou zijn dat het ook "the secret" is die ervoor zorgt dat deze discussie -geheel volgens jou- nergens heen gaat in plaats van je discussiepartners.

het is altijd the secret (hoe evil ook, hoe pijnlijk, hoe kwaadaardig) behalve als je zelf het slachtoffer bent. Dan ineens is het de schuld van andere. Wat een ommekeer ineens

Ineens is "men" het schuld. Wees dan ook mans genoeg om te zeggen: Ja mijn focus was niet goed genoeg
pi_79788191
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:21 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Door deze reacties moet ik de conclusie trekken dat jullie vrij weinig van mijn analogieen snappen. De verbanden die ik aangaf met mijn overduidelijk sarcastisch bedoelde reactie waren dusdanig onzinnig dat het aangaf hoe jullie aannames zelden iets van doen hebben met de reacties van anderen en mijzelf.

Wellicht als je de gemaakte posts in de context leest en elke zin analyseert begrijp je me wellicht. Weinig hoop.
pi_79788231
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef Flammie het volgende:
SOwieos vind ik het gek wederom:

- Aids babies hebben het WEL aan zichzelf te danken
- Mensen die het slecht hebben hebben die keuze gemaakt
- Plus1 zijn succes is met DANK aan the secret
- Bushetta's succes is met DANK aan the secret

maar nu dan wel de schuld bij andere neerleggen terwijl de meest logische conclusie zou zijn dat het ook "the secret" is die ervoor zorgt dat deze discussie -geheel volgens jou- nergens heen gaat in plaats van je discussiepartners.

het is altijd the secret (hoe evil ook, hoe pijnlijk, hoe kwaadaardig) behalve als je zelf het slachtoffer bent. Dan ineens is het de schuld van andere. Wat een ommekeer ineens

Ineens is "men" het schuld. Wees dan ook mans genoeg om te zeggen: Ja mijn focus was niet goed genoeg
Snap je me nu Joepie?
pi_79788234
quote:

[..]

Als je hier langer komt weet je dat het lastig is om te onderscheiden wat serieus is en wat echt is
No offense. Ik heb je naam nog niet eerder gezien dus weet ik niet wat je intentie is of was. Er worden hier wel vaker gekke uitspraken gedaan hoor dus ben er beetje aan gewend geraakt Mijn excuses m,aar je (*) hielp niet echt mee aangezien die alleen op de laatste alinea stond [en ik dacht dat ie slechts op de laatste alinea betrekking had]

Dus het is niet alelen analyseren en kritisch kijken maar ook * goed plaatsen

[ Bericht 13% gewijzigd door Flammie op 31-03-2010 14:32:50 ]
pi_79788259
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:25 schreef Plus1 het volgende:

[..]

Snap je me nu Joepie?
Jep. Je focus was niet goed genoeg dus kreeg je niet gedaan wat je gedaan wilde krijgen

Gevalletje: eigen schuld dikke bult dus
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:27:23 #261
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79788326
quote:

Jullie

WTF is dat toch elke keer met dat jullie Ik spreek hier nooit iemand aan met jullie !

Ik weet niet eens om welke reactie het gaat trouwens . Ik gaf alleen maar een reactie op een reactie van Flammie dat iemand (jullie ) vindt (vinden ) dat Flammie een communistische signature heeft.

pi_79788444
Mooi om te zien dat wanneer mensen het niet geregeld krijgen iedereen het schuld is behalve the secret maar dat we wel met zijn alleen tegen aidsbabies moeten zeggen dat zij er wel zelf voor gekozen hebben volgens the secret

kutje pik andijvie
Niet echt serieus te nemen dus

En het dan nog een universele wet durven te noemen

[ Bericht 9% gewijzigd door Flammie op 31-03-2010 14:46:47 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 14:34:20 #263
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79788685
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:25 schreef Plus1 het volgende:
Snap je me nu Joepie?
Nee, ik snap er niks van dat je dat aan mij vraagt . Die reactie was van Flammie aan jou.

Wat een onnodig ingewikkeld topic is dit trouwens aan het worden met al die aannames, vuige insinuaties, 'jullie', een universum die niet meewerkt voor sommigen...

Ik denk niet dat The Secret dat zo gewild heeft !
pi_79789044
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Nee, ik snap er niks van dat je dat aan mij vraagt . Die reactie was van Flammie aan jou.

Wat een onnodig ingewikkeld topic is dit trouwens aan het worden met al die aannames, vuige insinuaties, 'jullie', een universum die niet meewerkt voor sommigen...

Ik denk niet dat The Secret dat zo gewild heeft !
Hij wil beweren dat wij of ik degene zijn die de discussie niet naar een hoger niveau kunnen tillen.
Dit allemaal nadat hij te kennen gaf dat enge ziektes, ongelukken etc iets is wat je zelf over je afroept (komt niet voor in zijn realiteit etc etc -je kent het wel) . Maar Dit is ineens niet iets dat hij zelf over zich afroept maar verassend genoeg allemaal de schuld van andere. (HUH?????)

Dus de ene keer is het the secret (die theorie hoe het hele universum werkt ten alle tijde!!)
Dit meestal wanneer het om vreemde mensen gaat die erg veel pijn lijden, in vreselijk oneerlijke situaties zitten waar geen uitweg in te ontdekken is etc. Dit komt door hun gebrek aan focus je weetz.

De andere keer is het de schuld van andere (het was toch universeel wooot???!) en dit is nu het geval omdat hij geen weerwoord meer heeft en the secret tegen hem gebruik wordt. (dit roep je toch op over jezelf? Dit is toch het gebrek aan focus? Je krijgt niet klaar wat je wil klaarkrijgen hoe kan dit? )

Dus je weet hoe serieus het allemaal te nemen is Vooral lekker doorschreeuwen en geeuwen over mensen die je niet kent en die in de problemen zitten, hun beschuldigen van hun eigen gemaakte keuzes in hun onder of hogere bewustzijn of betichten van te weinig focus en daarna lekker de schuld van jezelf afbrullen door deze bij andere te leggen. The secret in een notendopje. Het werkt zoals het je uitkomt. Niks universeels aan.

Veel plezier met verder komen

[ Bericht 0% gewijzigd door Flammie op 31-03-2010 14:53:35 ]
pi_79789210
Het enige dat ik wil =l gewoon "the secret" ter discussie stellen en zoals het er nu naar uitziet zit het doorspekt met gaten. Een zeef van een theorie

Niemand ontkent dat "wie goed doet" zijn uitstraling naar de buitenwereld zal hebben. Maar the secret gaat veel te ver en trekt het te ver door Je ziet: Het kan ook nadelig werken en dan ineens is het niet je eigen keuze/realiteit maar de schuld van andere...

het wordt allemaal wat voorspelbaar

[ Bericht 22% gewijzigd door Flammie op 31-03-2010 14:52:48 ]
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:04:04 #266
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79789947
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:23 schreef Plus1 het volgende:
Neuh, dat niet. Maar zoals iemand al eerder aangaf: men is niet in staat om de discussie naar een hoger niveau te brengen en dat houdt het voor mij op een gegeven moment op.
Als jij niet tevreden bent met hoe een discussie verloopt en de anderen zijn dat wel, dan ben jij degene die de discussie een andere wending zou moeten geven. Daar kun je niet de anderen de schuld van geven:

Jij wilt iets -> Zelf moeite ervoor doen om het te krijgen

Het lijkt The Secret wel, o nee toch niet, want dan hoef je geen moeite te doen .

Ik vraag me ook af wat jij precies verstaat onder 'hoger niveau', dus laat maar zien .
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:04:09 #267
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79789954
Mensen die het een universele wet noemen zijn gewoon niet zo slim.
Daar kunnen we lang en kort over praten, maar zo is het nou eenmaal.
zzz
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:07:35 #268
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79790089
Nee het is geen zeef van een theorie, het is een levenswijze. Het is om meerdere redenen niet onfeilbaar maar het is allemaal niet uit te leggen denk ik... althans niet als de extremen er bij komen "waarom word een baby met aids geboren", dan kan je er op antwoorden maar je kan er toch geen antwoord op geven wat een geruststellende werking zal hebben bij degene die de vraag stelt.
Laten we het er op houden dat het een in ieder geval een positieve kijk geeft op je leven, dat de mensen die er mee bezig zijn bewust leven (touwtjes in handen hebben).
The truth was in here.
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:14:58 #269
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_79790398
En dat is wat er al vaker geroepen is : er is niks mis met leven naar "Wie goed doet goed ontmoet".

Maar zeggen dat je door erover te denken envelopes met geld door je brievenbus gaat krijgen is iets heel anders.
The Secret werd gebracht als een wet, niet als "als je positief in het leven staat zullen anderen ook positiever naar jou toe zijn.
Hadden ze dat laatste gezegd, dan had niemand er een probleem mee gehad.
Maar dan hadden ze ook geen boeken verkocht.

Het gaat erom dat ze dat principe dus pakken, extreem overdrijven en doen alsof het een wetmatigheid is waarmee je puur door te denken de realiteit en causaliteit in de macro-cosmos naar je zin kunt zetten.
En sorry, da's gewoon je reinste lulkoek
zzz
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:18:30 #270
8372 Bastard
Persona non grata
pi_79790547
Oh ja dat is waar ook.. jij pakt graag een enkel woordje op en blijft er mee gooien.
Het hele concept of het dan verder nog relevant is kan dan meteen in prullebak worden verwezen.
The truth was in here.
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:18:32 #271
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_79790548
Maar goed, ik zie _Led_ de discussie nu naar een hoger niveau brengen, dus blijkbaar werkt The Secret toch .
pi_79790739
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:18 schreef Bastard het volgende:
Oh ja dat is waar ook.. jij pakt graag een enkel woordje op en blijft er mee gooien.
Het hele concept of het dan verder nog relevant is kan dan meteen in prullebak worden verwezen.
Maar the secret staat of valt op dat ene woordje. Al het andere is geen secret maar "wie goed doet"

Dat ene woordje is wel erg belangrijk en maakt "the secret" "the secret"

Jammer dat dat ene woordje gewoon onzin is
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:40:12 #273
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_79791357
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 15:04 schreef _Led_ het volgende:
Mensen die het een universele wet noemen zijn gewoon niet zo slim.
Daar kunnen we lang en kort over praten, maar zo is het nou eenmaal.
Ze hebben jouw overtuigingen niet, dat is wat anders.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:25:50 #274
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79793384
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 14:27 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Jullie

WTF is dat toch elke keer met dat jullie Ik spreek hier nooit iemand aan met jullie !
De rest van de wereld spreekt wel van jullie wanneer in een discussie twee mensen reageren op een post.

dus.
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 13:43 schreef Flammie het volgende:
yeh maar jij zegt niet meteen dat het iets communistisch is. Ik vind het allemaal van die rare gevolgtrekkingen en ze zijn op niets gebaseerd. Maar dat gevoel heb ik wel vaker
en
quote:
Ik zie het verband met jezelf blanke vogelpoep noemen en het communisme dan ook niet echt .
maakt jullie.

*maar laat maar aan jouw wens om als individue gezien te worden die niet generaliseert (wat dus alleen een conclusie is uit jouw "jullie" opmerking) zal je dus eigenlijk helemaal niet de echte tekst begrijpen maar slechts je blind staren op jouw eigen persoonlijke waarden.

sad.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:30:09 #275
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79793569
Trouwens er zijn ook genoeg dingen in mijn leven die erg vervelend zijn. Maar in mijn onderbewustzijn wel als "wens" geprogrammeerd. Het zijn namelijk de dingen die je wenst waarvan je weet dat als ze gebeuren je eigen keuze zijn. En als ze dan gebeuren in de exacte stelling zoals hij in je onderbewustzijn manifesteren dan wordt je weer eens geconfronteerd met "de secret"

Controle is dus erg belangrijk. zoals het Engelse gezegde gaat "Careful What You Wish For"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')