Solver.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:20 schreef julian6 het volgende:
Iemand bekend met het uitrekenen van een onbekende standaarddeviatie? Als je wel weet wat een bepaald % voldoet aan iets (bv 10% komt boven dit)
Doe eens een voorbeeld.quote:Op donderdag 13 mei 2010 18:20 schreef julian6 het volgende:
Iemand bekend met het uitrekenen van een onbekende standaarddeviatie? Als je wel weet wat een bepaald % voldoet aan iets (bv 10% komt boven dit)
De opdracht met de lengte van 65-80 jarigen toch? Daar kwam ik ook niet uitquote:Op donderdag 13 mei 2010 18:20 schreef julian6 het volgende:
1. Wat weet je?quote:Uit datzelfde Belgische onderzoek bleek dat de lichaamslengte van de 18- tot
65-jarigen normaal verdeeld is met een gemiddelde van 170,6 cm en een
standaardafwijking van 9,4 cm.
Voor de 65- tot 80-jarigen is de lichaamslengte ook normaal verdeeld. De
gemiddelde lichaamslengte is 161,1 cm. Verder is bekend dat zo’n 10% van de
65- tot 80-jarigen langer is dan de gemiddelde lengte van de 18- tot 65-jarigen
Bereken de standaardafwijking van de lichaamslengte van de 65- tot 80-jarigen
in millimeters nauwkeurig.
Gewoon trial & error dus.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:20 schreef Etsu het volgende:
Intresecten, maar vind ik persoonlijk echt kut.
Heb geen kabeltje.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:28 schreef Etsu het volgende:
Tja, in die paar dagen tijd proberen solver erop te krijgen? Vraag 't aan je docent(e), misschien dat die 't weet.
Of iemand hier op FOK.
Je kan toch ook gewoon:quote:
Voor de tussenstappen krijg je ook al punten. Je moet laten zien hoe je aan die getallen bent gekomen. Als ik jou was zou ik sowieso die gegevens opschrijven, aangezien je dan een veel beter overzicht krijgt over de opgave. En trouwens, whats the big deal? Het is alleen maar mooi meegenomen als je op zo'n makkelijke manier punten kan scoren.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:56 schreef julian6 het volgende:
Die wiskunde zeikerds met hun kut correctiemodel
De vraag is: De groeifactor per jaar is 1.0275. Wat is de groeifactor per dag?
Schrijf ik op: 1.0275^(1/365) = antwoord
staat in hun boekje:
14 maximumscore 3
• De groeifactor per jaar is 1,0275 1p
• De groeifactor per dag is 1,0275( 365 ) 1p
• Het antwoord is 1,000074328 1p
dat staat toch al in de fokkin opgave?! waarom zou je dat in hemelsnaam opschrijven
Kan ook idd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 19:56 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Je kan toch ook gewoon:
y1: normalcdf(lg, rg, gem, X) (uiteraard zijn alle getallen behalve X gegeven, X = standaardafwijking)
y2: kans (dus een getal tussen 0 en 1)
dan ZOOMFIT en dan intersecten?
das toch niet zo moeilijk?
Ziekquote:Op donderdag 13 mei 2010 19:58 schreef Etsu het volgende:
Slaat ook nergens op... Maar zouden de docenten je daarop straffen als je het niet hebt bijstaan maar het antwoord wel goed hebt enzo?
Edit: ja dus.
Dat heb ik mij ook een tijd afgevraagd. Je hebt een vraag, en het is aan jou om die vraag op te lossen. Als je antwoord klopt, wat is er dan niet goed dat je niet alle punten verdiend? Je zou ook gewoon het antwoord kunnen opschrijven zonder enige berekening erbij, maar zo simpel is het blijkbaar niet. Terwijl je er later in je leven juist heel veel aan hebt als je simpel en doelgericht kan nadenken maar tsja..quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:05 schreef Neo-Mullen het volgende:
[..]
Ziekje geeft antwoord op de vraag en nog krijg je NIET het maximum aantal punten. Zou niet mogen.
Nee maar stel: je hebt een som waarbij 3 punten te verdienen vallen. In dit geval hoef je alleen het antwoord op te schrijven, als je die dus fout hebt.. ben je 3 punten kwijt.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:09 schreef julian6 het volgende:
[..]
Dat heb ik mij ook een tijd afgevraagd. Je hebt een vraag, en het is aan jou om die vraag op te lossen. Als je antwoord klopt, wat is er dan niet goed dat je niet alle punten verdiend? Je zou ook gewoon het antwoord kunnen opschrijven zonder enige berekening erbij, maar zo simpel is het blijkbaar niet. Terwijl je er later in je leven juist heel veel aan hebt als je simpel en doelgericht kan nadenken maar tsja..
Dat je de berekening moet opschrijven snap ik, want de vraag luidt: bereken de groeifactor per dag.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:13 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Nee maar stel: je hebt een som waarbij 3 punten te verdienen vallen. In dit geval hoef je alleen het antwoord op te schrijven, als je die dus fout hebt.. ben je 3 punten kwijt.
Stel: je moet nu ook de tussenstappen opschrijven, je schrijft daarbij alleen de gegeven getallen op, maar het antwoord ontbreekt. Toch krijg je hiervoor 1 punt.
Zoals ik al zei: het is toch zeer gemakkelijk om hier punten mee te scoren?
Oh, en als je een doorrekenfout hebt dan zou dat betekenen dat je heel de vraag fout hebt in jouw geval. Terwijl, in geval van het moeten opschrijven van de tussenstappen een doorrekenfout slechts 1 punt aftrek geeft (bv. grove afrondingsfouten).
Ik zie het meer als een voordeel eigenlijk.
Nice, ik loop al 6 jaar te keihard te falen met intersect maar door jou post snap ik het zomaar.quote:Op donderdag 13 mei 2010 13:33 schreef Butterfly91 het volgende:
[..]
Als ik die grafiek teken (TI-84) dan krijg ik een bergparabool die op twee plekken gesneden wordt door y=150000. Als er twee snijpunten zijn dan kiest de 'intersect-functie' de dichtstbijzijnde volgens mij. Voor dat andere snijpunt moet je dat puntje even scrollen naar de andere kant van de parabool en dan als het goed is moet hij hem geven. (het klinkt heel vaag, maar ik hoop dat je het snapt).
Maar hij moet wel 2 punten geven iig, ze zijn af te lezen.
daar heb je dan ook weer gelijk in.quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:13 schreef Forever152 het volgende:
[..]
Nee maar stel: je hebt een som waarbij 3 punten te verdienen vallen. In dit geval hoef je alleen het antwoord op te schrijven, als je die dus fout hebt.. ben je 3 punten kwijt.
Stel: je moet nu ook de tussenstappen opschrijven, je schrijft daarbij alleen de gegeven getallen op, maar het antwoord ontbreekt. Toch krijg je hiervoor 1 punt.
Zoals ik al zei: het is toch zeer gemakkelijk om hier punten mee te scoren?
Oh, en als je een doorrekenfout hebt dan zou dat betekenen dat je heel de vraag fout hebt in jouw geval. Terwijl, in geval van het moeten opschrijven van de tussenstappen een doorrekenfout slechts 1 punt aftrek geeft (bv. grove afrondingsfouten).
Ik zie het meer als een voordeel eigenlijk.
Oh ja die windowinstellingen, ik pruts altijd maar wat met zoomfit > zoom out > zoom in tot het er acceptabel uitziet, maar zijn er ook nog wat truukjes om die windowinstellingen snel goed te krijgen?quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:18 schreef julian6 het volgende:
[..]
daar heb je dan ook weer gelijk in.
Heb nog een vraag: Wanneer je een vraag oplost dmv y1 en y2 en intersect enzo, moet je dan ook de windowinstellen erbij zetten enzo?
je snapte toch wel wat die 'guess?' betekende?quote:Op donderdag 13 mei 2010 20:18 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Nice, ik loop al 6 jaar te keihard te falen met intersect maar door jou post snap ik het zomaar.
Thanks man.
Oh en al die shit over ''Solver'' hierboven, komop zeg, echt of je dat krijgt op het eindexamen.
hoe kan je eigenlijk uitzoomen? als ik zoom > 3 doe gebeurt er nietsquote:Op donderdag 13 mei 2010 20:20 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Oh ja die windowinstellingen, ik pruts altijd maar wat met zoomfit > zoom out > zoom in tot het er acceptabel uitziet, maar zijn er ook nog wat truukjes om die windowinstellingen snel goed te krijgen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |