Ze kijken hier naar de allelfrequentie. zoals gezegd, elk mens heeft 2 allelen voor 1 gen (1 op chromosoon van pap en 1 op chromosoom van mam). Omdat je de allelfrequentie in een populatie bepaald, en elk mens dus 2 allelen heeft, is de steekproefgrootte 207 (de helft van de 414 allelen).quote:Op maandag 17 mei 2010 18:23 schreef Micson het volgende:
[..]
Bioloogje of iemand anders die er verstand van heeft, kunnen jullie even kijken?
Jezus wie bedenkt dat nouquote:Op maandag 17 mei 2010 18:38 schreef mastaraymond het volgende:
[..]
Je moet 1,3*10^-5 * 2^3 doen.. Aangezien je van de Loci op twee verschillende chromosomen voorkomt. Heb hem ook fout..
quote:Op maandag 17 mei 2010 18:44 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Jezus wie bedenkt dat nou
Degenen die hem goed hebben hebben gewoon goed gegokt dus.
Dat vind ik nou liefquote:Op maandag 17 mei 2010 18:47 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ja maar jij hebt de rest fout dus ik gun het je.
Inderdaad, moest echt alles 5 keer lezen. Die hersendoorbloedingspillen van een vriendin werkten ook weer niet optimaal dus.quote:Op maandag 17 mei 2010 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb vooral veel fout bij de 2e helft van het examenKon me niet meer concentreren na die focking 2 uur
Ik dus niet. Ik had gewoon op mijn boerenverstand uit moeten gaan, want er worden constant mensen opgepakt omdat hun sperma ergens rondslingert. Maar C klonk ook logisch, dat 't niet kon omdat er de helft van allelen in zat.quote:
k was al klaar na 1.5 uurquote:Op maandag 17 mei 2010 18:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb vooral veel fout bij de 2e helft van het examenKon me niet meer concentreren na die focking 2 uur
En die van vorig jaar was zo fucking simpel. Dat is toch met die mieren en acacia's als eerste opdracht? Daar had ik een 7 voor ofzo.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:13 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik hoop op een mooie N-term. Vorig jaar was het een 1,4 en dan heb ik net een voldoende
zie boven.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:15 schreef Perquisite het volgende:
Waarom was vraag 34 B en niet C? Die vraag over de kans.
Maar juist de moeilijke vragen worden hier besproken hequote:Op maandag 17 mei 2010 19:19 schreef Momo... het volgende:
Ik had met het oefenen altijd tussen de 8 en 8,5 ongeveer, nu durf ik het niet eens na te kijken. Alles wat ik hier al lees heb ik fout gedaan
quote:
quote:
Is het niet zo dat als je hem goed hebt dat je dan wel punten krijgt? Was bij SE's wel altijd zo bij ons in ieder geval.quote:
Dat moet je ook nooit doenquote:Op maandag 17 mei 2010 20:10 schreef -Strawberry- het volgende:
34 heb ik ook fout, dus van mij mag het.33 trouwens ook...
Ik had ze wel goed alleen heb het letterlijk 5 min voor tijd veranderd!
Het was een complete gokquote:Op maandag 17 mei 2010 20:14 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Dat moet je ook nooit doeneerste ingeving enzo!
gelukkig wil ik mn 6 om een 7 te behoudenquote:Op maandag 17 mei 2010 20:52 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet een 5,1 halen.. sta voor mijn SE een 5,9.
Eensquote:Op maandag 17 mei 2010 20:50 schreef RacerDKB het volgende:
Als ik maar een 5,2 heb anders ben ik fucked.
1,3 valt me tegen, vorig jaar was de norm 1,6 en ik heb examen 2009-1 gemaakt uit mijn examenbundel en die was ZEKER wel beter te doen.
Onthoud wel dat die cijfers hoger dan een 7 inclusief die n-norm waren, en die 4-5 nog nietquote:Op maandag 17 mei 2010 21:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Eens
Voor de twee examens uit 2009 had ik beide hoger dan een 7. En voor deze waarschijnlijk 4-5, terwijl ik hier veel harder mijn best op heb gedaan en veel langer mee bezig ben geweest.
Uhm, ik heb juist wel een 4-5 mét N-norm. Ga gewoon van een N-norm van 1 uit.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:10 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Onthoud wel dat die cijfers hoger dan een 7 inclusief die n-norm waren, en die 4-5 nog niet
Ik heb al geklaagd.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:11 schreef W_Sneijder het volgende:
Dat wordt dus veel klagen om die norm te verhogen.
Tsja, ik probeer het ook, maar jammer dat ik telkens foutmeldingen krijg.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:12 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik heb al geklaagd.
http://examenklacht.nl/
Wat vond jij van het examen als biologie-expert?quote:Op maandag 17 mei 2010 21:14 schreef bioloogje het volgende:
Wow wat een drukte hier, ik zag dat de vraag aan mij gesteld gelukkig al opgelost is ondertussen...
Met N-norm.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:10 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Onthoud wel dat die cijfers hoger dan een 7 inclusief die n-norm waren, en die 4-5 nog niet
Waar specifiek over geklaagd? 33? Of wat heb je gekozen tijdens het klagen..?quote:Op maandag 17 mei 2010 21:20 schreef Paaskonijn het volgende:
Ik heb btw ook al geklaagd. Mijn hele klas wel, volgens mij.
Dat heel het examen te moeilijk was. Leek me wel wat invloed op de N-norm hebben. Heb geen specifieke klachten, zoals eerder gezegd wist ik namelijk niks zeker.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:21 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Waar specifiek over geklaagd? 33? Of wat heb je gekozen tijdens het klagen..?
Op RTL -teletekst staat dat er vooral is geklaagd over het bio-examenquote:Op maandag 17 mei 2010 21:26 schreef Paaskonijn het volgende:
[..]
Dat heel het examen te moeilijk was. Leek me wel wat invloed op de N-norm hebben. Heb geen specifieke klachten, zoals eerder gezegd wist ik namelijk niks zeker.
Terecht.quote:Op maandag 17 mei 2010 21:37 schreef AstroNova het volgende:
[..]
Op RTL -teletekst staat dat er vooral is geklaagd over het bio-examen
Met een N-norm van 1 kom ik op een vijfje uit
Ik heb hem vluchtig bekeken en de vragen gemaakt van het forensisch onderzoek. Ik vond hem op het oog wel doenbaar. (Niet makkelijk)quote:Op maandag 17 mei 2010 21:14 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Wat vond jij van het examen als biologie-expert?
Heb je hem toevallig al gemaakt of bekeken?
Wij leren juist al jaren dat je de hele opgave eerst moet lezen en dan pas de vraagquote:Op maandag 17 mei 2010 21:41 schreef bioloogje het volgende:
[..]
Zelf lees ik de helft van de teksten bij de vragen maar of ik lees eerst de vraag en ga dan opzoek naar info die ik nodig heb. Zo was er de vraag over het aantal proefpersonen. Na het lezen van de vraag en het bekijken naar de tabel ben ik bewust gaan zoeken naar welke cellen er gebruikt zijn. Dit blijken dan wangslijmvliescellen te zijn. Dan heb je alle info die je nodig hebt voor die vraag de rest van de tekst kun je negeren en leiden ja alleen maar af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |