Als ik het topic zo bekijk, zijn er weinig mensen die er interesse in hebben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:59 schreef tarantism het volgende:
Gaat er nog iemand van deze efebes biologie studeren op de uni volgend jaar? Of is biologie een weinig aantrekkelijke studie tegenwoordig?
Je denkt dat je bij scheikunde ook alleen maar oplossingen bij elkaar gooit en bij natuurkunde alleen maar met een veer zit te spelen 40 jaar lang?quote:Op woensdag 19 mei 2010 01:05 schreef beertenderrr het volgende:
Ik vind de dingen die ik op tv zie over biologie altijd wel leuk, maar het onderzoek zelf doen lijkt me niets. Planten kruisen of fruitvliegjes tellen, nee thnxik blijf dan wel de Beagle op tv kijken
Hahaquote:Op woensdag 19 mei 2010 00:54 schreef beertenderrr het volgende:
[ afbeelding ]
biologie
aldus mijn kat
Meisje uit mijn klas gaat wel bio studeren. Maar die staat ook een 9 ongeveer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 00:59 schreef tarantism het volgende:
Gaat er nog iemand van deze efebes biologie studeren op de uni volgend jaar? Of is biologie een weinig aantrekkelijke studie tegenwoordig?
haha nee dat ook weer niet. Ik verwacht bij scheikunde voornamelijk stoffen analyseren en chemische verbindingen produceren en natuurkunde kan van alles zijn, dat is echt enorm breed.quote:Op woensdag 19 mei 2010 10:57 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Je denkt dat je bij scheikunde ook alleen maar oplossingen bij elkaar gooit en bij natuurkunde alleen maar met een veer zit te spelen 40 jaar lang?
Natuurkunde breed noemen maar biologie niet...quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:12 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
haha nee dat ook weer niet. Ik verwacht bij scheikunde voornamelijk stoffen analyseren en chemische verbindingen produceren en natuurkunde kan van alles zijn, dat is echt enorm breed.
Maar wat moet ik dan onder biologie verstaan? Verlicht me voordat het nieuwe schooljaar begint
Een vraag naar mijn hart. Biologie is het vakgebied waarop scheikunde en natuurkunde elkaar tegenkomen. Tel daarbij de wiskundige modellen OVER celgroei, tumorvorming, soortendispersie bij op, en je hebt de ultieme natuurwetenschap.quote:Op woensdag 19 mei 2010 13:12 schreef beertenderrr het volgende:
[..]
haha nee dat ook weer niet. Ik verwacht bij scheikunde voornamelijk stoffen analyseren en chemische verbindingen produceren en natuurkunde kan van alles zijn, dat is echt enorm breed.
Maar wat moet ik dan onder biologie verstaan? Verlicht me voordat het nieuwe schooljaar begint
quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:20 schreef tarantism het volgende:
[..]
Een vraag naar mijn hart. Biologie is het vakgebied waarop scheikunde en natuurkunde elkaar tegenkomen. Tel daarbij de wiskundige modellen OVER celgroei, tumorvorming, soortendispersie bij op, en je hebt de ultieme natuurwetenschap.
Serieus, fysica en chemie zijn waardige disciplines maar de biologie is de alma mater van de bèta-wetenschap. De grootste en overheersende discipline in de gehele wetenschap. STUDEREN DUS DIE BAZENWETENSCHAP
Vraag 29?quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:58 schreef AstroNova het volgende:
Goed nieuws jongens!
Bij het centraal examen biologie/tevens oud programma biologie 1,2 vwo:
Op pagina 9 van het correctievoorschrift, bij vraag 29 moeten altijd 2 punten worden
toegekend, ongeacht of er wel of geen antwoord gegeven is, en ongeacht het gegeven
antwoord.
Ik verzoek u dit bericht door te geven aan de correctoren biologie vwo.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 16:20 schreef tarantism het volgende:
[..]
Een vraag naar mijn hart. Biologie is het vakgebied waarop scheikunde en natuurkunde elkaar tegenkomen. Tel daarbij de wiskundige modellen OVER celgroei, tumorvorming, soortendispersie bij op, en je hebt de ultieme natuurwetenschap.
Serieus, fysica en chemie zijn waardige disciplines maar de biologie is de alma mater van de bèta-wetenschap. De grootste en overheersende discipline in de gehele wetenschap. STUDEREN DUS DIE BAZENWETENSCHAP
En waarom is die geschrapt?quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:24 schreef beertenderrr het volgende:
vraag 29 moest je uitleggen waarom je uit stront geen dna profiel kon maken.
Oke dat was dus niet de vraag die ik verwachtte.quote:Op donderdag 20 mei 2010 15:58 schreef AstroNova het volgende:
Goed nieuws jongens!
Bij het centraal examen biologie/tevens oud programma biologie 1,2 vwo:
Op pagina 9 van het correctievoorschrift, bij vraag 29 moeten altijd 2 punten worden
toegekend, ongeacht of er wel of geen antwoord gegeven is, en ongeacht het gegeven
antwoord.
http://www2.cito.nl/vo/ex2010/VW-A-1018-a-10-1-c.pdfquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:44 schreef Zuivelkoe het volgende:
Heb je ook een bron? Ik hoop dat dit geen valse hoop is, want ik zet echt net op het randje
quote:Op donderdag 20 mei 2010 16:45 schreef themole het volgende:
[..]
http://www2.cito.nl/vo/ex2010/VW-A-1018-a-10-1-c.pdf
alstu
http://www2.cito.nl/vo/ex2010/VW-A-1018-a-10-1-c.pdfquote:Op donderdag 20 mei 2010 16:44 schreef Zuivelkoe het volgende:
Heb je ook een bron? Ik hoop dat dit geen valse hoop is, want ik zet echt net op het randje
Serieus? Dan ben ik ook blij.quote:Op donderdag 20 mei 2010 18:07 schreef W_Sneijder het volgende:
YES YES YES, Ik ben nu vrijwel zeker van een 5 :d
Door deze correctie heb ik minimaal 34/76 punten en dat is met een normering van 1 een 5.0, en ik moest een 5,0 hebben
quote:biologie (pilot) vwo
Centraal examen vwo
Tijdvak 1
opgaven
Aan de secretarissen van het eindexamen van de scholen voor vwo
Bij het centraal examen biologie (pilot) vwo:
Op pagina 6 van het correctievoorschrift, bij vraag 14 moeten altijd 2 punten worden
antwoord.
Het College voor Examens,
Namens deze, de voorzitter,
drs H.W. Laan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |