abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81575071
quote:
Op maandag 17 mei 2010 22:43 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Nou algemeen hoor Was niet de enige. En volgens mij is convergentie eerder natuurkunde dan biologie.
Zoek het dan op in je woordenboek. Dat mogen ze toch wel van je verwachten.
En ik heb het wel echt gehad op school. Of was dat Aardrijkskunde....uhh
pi_81575185
quote:
Op maandag 17 mei 2010 23:04 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dat verbaast me dan ook echt enorm... Ik vind het zelf namelijk wel kennis waarvan ik uit zou gaan dat elke 6 VWO-er deze bezit. Klagen moet je dan wat dat betreft dan ook doen bij je docenten...
Ze mogen uitgaan van die basiskennis omdat je het makkelijk in je woordenboek kan opzoeken.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:55:40 #228
240618 Micson
The lonely stoner
pi_81575392
Ik heb dat inderdaad ook gehad bij Natuurkunde, maar dat is al 4 jaar geleden. Dan kunnen ze niet van mij verwachten dat ik dat allemaal precies nog weet

Ik vind sowieso dat Biologie regelmatig de grenzen van natuurkunde en scheikunde teveel overschrijdt, en dat je genaaid wordt als je die vakken niet hebt
pi_81575488
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 10:37 schreef Etta het volgende:

[..]

Staat wel in samengevat, ben ik 100 % zeker van.
Ik heb het niet zien staan, in elk geval niet bij de ogen.
Maakt ook niet uit, je hebt niet voor niets een woordenboek. En bij voorbereiding met oud examens stond er ook iets over divergerend en convergerend. Het examen van 2008 geloof ik, dus dan had je het al tegen kunnen komen.
pi_81575654
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:55 schreef Micson het volgende:
Ik heb dat inderdaad ook gehad bij Natuurkunde, maar dat is al 4 jaar geleden. Dan kunnen ze niet van mij verwachten dat ik dat allemaal precies nog weet

Ik vind sowieso dat Biologie regelmatig de grenzen van natuurkunde en scheikunde teveel overschrijdt, en dat je genaaid wordt als je die vakken niet hebt
Mijn biologie leraar heeft ook een A4tje gegeven met schei- en natuurkunde kennis die je behoort te weten, maar daar staat dit mooi niet op.
pi_81575678
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:02 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Mijn biologie leraar heeft ook een A4tje gegeven met schei- en natuurkunde kennis die je behoort te weten, maar daar staat dit mooi niet op.
WOORDENBOEK. Kom op, daar mogen ze toch wel vanuit gaan.
pi_81576983
Nu is de vraag of we van een hoge N-term uit kunnen gaan.
Moo
pi_81577040
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:41 schreef Zuivelkoe het volgende:
Nu is de vraag of we van een hoge N-term uit kunnen gaan.
Ik moet een hoge N-norm hebben

KLAGEN!
pi_81577085
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

KLAGEN!
Ja maar wel bij de goede klagen Examenklacht.nl dus.
pi_81577112
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:44 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja maar wel bij de goede klagen Examenklacht.nl dus.
Heb ik gedaan. Twee keer. De site doet het nu gelukkig, geen stomme errors
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:59:08 #236
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81577620
hier werkt het nog steeds niet ben de hele dag al aan het proberen het er doorheen te sturen
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  dinsdag 18 mei 2010 @ 15:30:37 #237
122648 Bravebart
København er på plads ja
pi_81581072
Ik was bij vraag 34 echt nooit op het 23 stukje gekomen Maar goed dat ik het examen al een paar jaar terug heb gedaan Verder was het wel prima te doen zo te zien
Op donderdag 22 november 2012 00:14 schreef ondeugend het volgende:
liefdevolle gevoelens voor de duisternis
pi_81581871
Ik vond het best een naar examen, het bleef maar doorgaan op hetzelfde onderwerp en natuurlijk precies op de dingen waar ik slecht in was
Ik vond dat met die lenzen ook wel erg natuurkundig, wel makkelijk, maar als je geen natuurkunde hebt best kut. Ik zou ook niet alles in m'n woordenboek gaan opzoeken, of jawel, maar daar staat ook niet álles in..
pi_81581932
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:50 schreef Heleenn het volgende:
Ik vond het best een naar examen, het bleef maar doorgaan op hetzelfde onderwerp en natuurlijk precies op de dingen waar ik slecht in was
Ik vond dat met die lenzen ook wel erg natuurkundig, wel makkelijk, maar als je geen natuurkunde hebt best kut. Ik zou ook niet alles in m'n woordenboek gaan opzoeken, of jawel, maar daar staat ook niet álles in..
Ik heb geen natuurkunde en die lens vragen waren echt onmogelijk Maar ik wist wel wat divergerend/convergerend was. Thanks woordenboek, want ik haal die twee begrippen altijd door elkaar.
pi_81582277
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 15:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb geen natuurkunde en die lens vragen waren echt onmogelijk Maar ik wist wel wat divergerend/convergerend was. Thanks woordenboek, want ik haal die twee begrippen altijd door elkaar.
Ja als je dat had opgezocht was 1 vraag iig makkelijk.. Had die met grafiekjes wel fout.. Vond 'm vaag..
  dinsdag 18 mei 2010 @ 16:09:21 #241
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81582572
klacht is eindelijk doorgekomen, zijn er nu 3200 in totaal. Dat moet nog wel hoger, dus geef het door aan al je klasgenoten dat de site weer werkt

Vraag met de grafieken had ik ook fout, optica is niet voor mij weggelegd. Al wist ik wel wat convergerend en divergerend was, had ik die vraag nog fout gemaakt door het slecht te lezen concentratiegebrek + vmbo'ers op de gang die herrie maakten. Examen maken in een lokaal naast een kantine...
pi_81583044
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:01 schreef Heleenn het volgende:

[..]

Ja als je dat had opgezocht was 1 vraag iig makkelijk.. Had die met grafiekjes wel fout.. Vond 'm vaag..
Die met die grafiekjes had ik goed. Hmmm...eigenlijk valt het wel mee dus.
Vooral veel fouten gemaakt bij het DNA gedeelte. En ontiegelijk veel domme fouten helaas
pi_81583084
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:09 schreef beertenderrr het volgende:
klacht is eindelijk doorgekomen, zijn er nu 3200 in totaal. Dat moet nog wel hoger, dus geef het door aan al je klasgenoten dat de site weer werkt

Vraag met de grafieken had ik ook fout, optica is niet voor mij weggelegd. Al wist ik wel wat convergerend en divergerend was, had ik die vraag nog fout gemaakt door het slecht te lezen concentratiegebrek + vmbo'ers op de gang die herrie maakten. Examen maken in een lokaal naast een kantine...
Ik ook. 2 examens op één dag van 3 uur breekt je echt op.
pi_81583109
Ik heb zelfs bij die ene vraag over DNA in speeksel gelezen dat je moest uitleggen waarom het DNA-profiel ONVOLLEDIG uit speeksel op een glas gehaald kan worden, i.p.v. volledig. Zulke domme fouten.
pi_81583251
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:24 schreef -Strawberry- het volgende:
Ik heb zelfs bij die ene vraag over DNA in speeksel gelezen dat je moest uitleggen waarom het DNA-profiel ONVOLLEDIG uit speeksel op een glas gehaald kan worden, i.p.v. volledig. Zulke domme fouten.
Ja ik heb ook veel vragen verkeerd gelezen.. Maar eigenlijk vooral bij Nederlands! Moest je uit 2 dingen kiezen had ik er maar 1, bij vraag 20 dacht ik dat het over die grote tekst ging (ik vond het al vreemd dat er maar 1 vraag was over het tekstfragment).. Beetje jammer
pi_81605824
Kan iemand mij vertellen waarom er opeens een pilot-examen en een niet-pilot-examen is ( http://www.havovwo.nl/vwo/vbi/vbiindex2.htm )? Wat is het verschil en waarom zijn er twee verschillende examens?
pi_81606203
Uit: http://nibi.nl/nibidvd/Ex(...)ot)%20vwo%202012.pdf
quote:
Een nieuw eindexamenprogramma
In het kader van de vernieuwing van het onderwijs in de vijf bèta-vakken heeft het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen in december 2004 de commissie vernieuwing biologie onderwijs (CVBO) ingesteld. Deze commissie heeft als opdracht om
“…op basis van ‘Biologieonderwijs: een vitaal belang’ een nieuw examenprogramma voor havo en vwo te maken. Het programma moet aansluiten op de biologie in de onderbouw en passen binnen een (schets van een) leerlijn van 4 tot 181”
In de opdracht heeft het ministerie ook aangegeven dat dit examenprogramma, meer dan voorheen, op hoofdlijnen geformuleerd moet zijn. De CVBO heeft in het voorjaar van 2007 een concept examenprogramma voor havo en vwo opgeleverd.
Landelijke invoering zal naar verwachting niet voor 2010 plaatsvinden. Tot die tijd zullen op een beperkt aantal scholen pilots plaatsvinden rond deze nieuwe programma’s. Doel van deze pilots is om de examenprogramma’s te toetsen op haalbaarheid, onderwijsbaarheid en toetsbaarheid.
Moo
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:23:20 #248
295753 Zwabber_
de natte lappen
pi_81606869
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

WOORDENBOEK. Kom op, daar mogen ze toch wel vanuit gaan.
Dit dus.

Moet er wel bij toegeven dat ik ook niet wist wat het was en m'n woordenboek vergeten was, maar ik heb 'm wel goed
No one rules if no one obeys.
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:54:07 #249
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_81607675

biologie

aldus mijn kat
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:59:29 #250
294141 tarantism
hups in die kont
pi_81607810
Gaat er nog iemand van deze efebes biologie studeren op de uni volgend jaar? Of is biologie een weinig aantrekkelijke studie tegenwoordig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')