waarom?quote:Op donderdag 1 april 2010 19:09 schreef Giant78 het volgende:
Heeft iedereen de petitie trouwens al getekend op hypotheekshop.nl ? Doen!!!
Nope en was ik ook niet van plan. Afschaffen dat marktontwrichtende gedoe. Die prijzen moeten naar beneden. En ja, ik heb een eigen huis.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:09 schreef Giant78 het volgende:
Dat slaat nergens op. Mijn totale huur per maand is nu meer dan een koophuis zonder koopsubsidiequote:Op donderdag 1 april 2010 20:09 schreef Q. het volgende:
[..]
Nope en was ik ook niet van plan. Afschaffen dat marktontwrichtende gedoe. Die prijzen moeten naar beneden. En ja, ik heb een eigen huis.
Uiteindelijk wel wannt dan dalen de prijzen zover dat het weer zonder subsidie gekocht kan worden, maar dan ben je wel weer een jaar verder.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
Zonder HRA en koopsubsidie was ik bij lange na niet in aanmerking gekomen voor een hypotheek. Dus ja, ik heb iets gekocht wat ik zelf niet kan betalen. Ja, de regering kan het allemaal afschaffen. Maar daardoor worden de wachtlijsten voor sociale huur weer langer e.d.. Dan raakt men koophuizen niet meer aan de straatstenen kwijt.
Klopt, zit ik ook mee.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:13 schreef Aaiphone het volgende:
En ja wij komen ook rond als wij de koopsubsidie niet krijgen. Wij kunnen het betalen. Maar wij kunnen gewoon de hypotheek niet rondkrijgen.
Dat zou wel vervelend zijn.quote:Op donderdag 1 april 2010 20:13 schreef Aaiphone het volgende:
En ja wij komen ook rond als wij de koopsubsidie niet krijgen. Wij kunnen het betalen. Maar wij kunnen gewoon de hypotheek niet rondkrijgen.
En welke huizen denk je dan te gaan kopen? De huizen waar iedereen dan in blijft zitten omdat verkoop van het huis betekend dat je met een flinke restschuld blijft zitten?quote:Op donderdag 1 april 2010 20:35 schreef Fingon het volgende:
[..]
Uiteindelijk wel wannt dan dalen de prijzen zover dat het weer zonder subsidie gekocht kan worden, maar dan ben je wel weer een jaar verder.
We hebben idd iets aan verbouwingskosten meegenomen. Maar ook zonder dat redden we het nietquote:Op donderdag 1 april 2010 21:44 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat zou wel vervelend zijn.
Heb je daarbij ook een verbouwing in de hypotheek meegenomen?
Zou het zonder die verbouwing wel lukken zonder koopsubsidie?
Of zou je nog spaargeld in het huis kunnen stoppen?
Ik kon mijn huis zonder koopsubsidie kopen als ik geen bouwdepot (10.000 euro) erbij nam.
Maar ik wilde graag dubbel glas en nieuwe kozijnen boven, omdat er nog erg oude kozijnen met enkel glas in zat.
Omdat ik koopsubsidie kreeg, daarnaast nog eens korting op de BTW (alles voor 6%) en isolatieglas-subsidie kon het echter allemaal prima en hou ik zelfs nog geld over in het depot.
Maar als ik de koopsubsidie niet had gekregen had ik het huis evengoed doorgezet zonder depot en dan zelf voor de kozijnen gespaard.
Dat is ook logisch. Als huurder betaal je feitelijk een risicopremie. Je loopt niet het risico op te moeten draaien voor (onvoorziene) onderhoudskosten, speculatierisico, OZB etc. Zoals het in de economie hoort, betaal je voor het wegleggen van risico's bij een andere partij. Huren is daarom duurder dan kopen, maar wel safe!quote:Op donderdag 1 april 2010 20:11 schreef Chinless het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op. Mijn totale huur per maand is nu meer dan een koophuis zonder koopsubsidie.
Ik kom hendig rond, alleen zonder de koopsubsidie of starterslening kan ik het toch niet kopen.
En dan heb ik het nu maar over een appartement van 210k
Bij ons in de gemeente (Amersfoort) bieden ze de starterslening, dan kan je de laatste (max.) 30000 lenen tegen in eerste instantie 0% rente en geen aflossing. Vervolgens wordt er na 5 jaar gekeken of je de extra lasten kan dragen en of je de 30000 kan gaan aflossen en rente kan gaan betalen. Deze staat los van de koopsubsidie.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:45 schreef Aaiphone het volgende:
Heb net ff gebeld naar Senternovum. Ze waren bezig met 17 maart nu en die van ons was idd op de 26ste binnengekomen. Het werd kantjeboord volgens meneer. *duimt*
dat kan ook in die plaats waar we willen wonen maar alleen als je er een verbintenis mee hebt . Er werkt of woont.quote:Op vrijdag 2 april 2010 09:54 schreef inXs het volgende:
[..]
Bij ons in de gemeente (Amersfoort) bieden ze de starterslening, dan kan je de laatste (max.) 30000 lenen tegen in eerste instantie 0% rente en geen aflossing. Vervolgens wordt er na 5 jaar gekeken of je de extra lasten kan dragen en of je de 30000 kan gaan aflossen en rente kan gaan betalen. Deze staat los van de koopsubsidie.
Ik krijg dan ook 20% koop garant korting op mijn woning. Wat het brengt op 167.000. Totale hypotheek van 180500 incl bouwrente.quote:Op donderdag 1 april 2010 23:06 schreef snabbi het volgende:
[..]
Dat is ook logisch. Als huurder betaal je feitelijk een risicopremie. Je loopt niet het risico op te moeten draaien voor (onvoorziene) onderhoudskosten, speculatierisico, OZB etc. Zoals het in de economie hoort, betaal je voor het wegleggen van risico's bij een andere partij. Huren is daarom duurder dan kopen, maar wel safe!
Nog even los van het feit dat je maar tot 160k koopsubsidie kan krijgen.
Kan je daar gewoon naar toe bellen joh? mijn aanvraag is 19 maart per post verstuurdquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:45 schreef Aaiphone het volgende:
Heb net ff gebeld naar Senternovum. Ze waren bezig met 17 maart nu en die van ons was idd op de 26ste binnengekomen. Het werd kantjeboord volgens meneer. *duimt*
Nee dat is niet meer zo. Die regel is namelijk afgeschaft per 01-2010. Dat dacht ik namelijk voorheen ook.quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:12 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
dat kan ook in die plaats waar we willen wonen maar alleen als je er een verbintenis mee hebt . Er werkt of woont.
Onze aankoopmakelaar zegt dat het nog steeds zo is! Net ff gebeld en het kan per gemeente anders zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2010 10:31 schreef Chinless het volgende:
[..]
Nee dat is niet meer zo. Die regel is namelijk afgeschaft per 01-2010. Dat dacht ik namelijk voorheen ook.
Echter is dat per jaar een hertoets welke geld kost. + je moet daarna alsnog aflossen. (annuiteitenhypotheek)
Daarbij is er ook nog een starterslening mogelijk via de provincie (brabant in iedergeval wel).
Die van mij is de 17e binnengekomen, S.N. zegt dat er veel aanvragen zijn binnengekomen op de 17e en dat het nog onzeker is of mijn aanvraag bij de laatste beschikbare plaatsen zit. Ik krijg hoogst waarschijnlijk dinsdag bericht.... Moet ik nog de hele pasen wachtenquote:Op vrijdag 2 april 2010 09:45 schreef Aaiphone het volgende:
Kom je je daarvoor speciaal aanmelden? Lijkt me spam.quote:Op donderdag 1 april 2010 19:09 schreef Giant78 het volgende:
Jou aanvraag is wss vandaag behandeld en ik heb vandaag de hypotheker nog gesproken, die vertelde mij dat die aanvragen gewoon behandeld zijn. Of jij het echter toegewezen hebt gekregen is een tweede.quote:Op vrijdag 2 april 2010 18:33 schreef Giant78 het volgende:
[..]
Die van mij is de 17e binnengekomen, S.N. zegt dat er veel aanvragen zijn binnengekomen op de 17e en dat het nog onzeker is of mijn aanvraag bij de laatste beschikbare plaatsen zit. Ik krijg hoogst waarschijnlijk dinsdag bericht.... Moet ik nog de hele pasen wachten
Waar wil jij gaan kopen dan?quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Onze aankoopmakelaar zegt dat het nog steeds zo is! Net ff gebeld en het kan per gemeente anders zijn.
Maar ze bellen wel ff voorde zekerheid.
Hoe weet de hypotheker dat dan? Mijn hypotheekadviseur kan net als iedereen maar tot 12:00 contact opnemen met s.n.quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:38 schreef Chinless het volgende:
[..]
Jou aanvraag is wss vandaag behandeld en ik heb vandaag de hypotheker nog gesproken, die vertelde mij dat die aanvragen gewoon behandeld zijn. Of jij het echter toegewezen hebt gekregen is een tweede.
Ach ja, koopsubsidie of HRA... Het is allemaal niet nodig...quote:Op vrijdag 2 april 2010 19:50 schreef andlikethathesgone het volgende:
Krijgen we volgend jaar ook allemaal van dit soort huil-topics als mensen niet meer in aanmerking komen voor de Hypotheekrenteaftrek?
Dit alles is geplaatst op de internetpagina van senternovem op 1 april jl. Kortom, op dįt moment zijn er meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het op dįt moment beschikbare budget toegekend kunnen worden. Wanneer nś (1 april dus) een aanvraag wordt ingediend bestaat de kans dat u een afwijzing krijgt...quote:Op dit moment zijn er bij Agentschap NL meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het nu beschikbare budget toegekend kunnen worden. Als u nu een aanvraag indient, bestaat de kans dat u een afwijzing ontvangt wegens overschrijding van het budget. Omdat wij een werkvoorraad hebben kunnen wij op dit moment niet zeggen op welk moment het budget is overschreden. De reeds ontvangen aanvragen worden in de komende weken op volgorde van ontvangst behandeld. Zolang het budget nog niet is uitgeput, wordt op elke aanvraag, indien aan de voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, positief beschikt. Als bekend is wanneer het budget is overschreden wordt dit op deze website vermeld. Het opraken van het budget heeft geen gevolgen voor reeds toegekende aanvragen. Agentschap NL adviseert u om bij het sluiten van de koopovereenkomst een ontbindende clausule op te nemen voor het geval u geen koopsubsidie krijgt.
Idem voor mij.quote:Op zondag 4 april 2010 00:42 schreef qeqa het volgende:
Ik ben dus zeer waarschijnlijk te laat met mijn aanvraag die 2 april is ontvangen..![]()
nog 1 lichtpuntje:
http://www.nu.nl/economie(...)ng-koopsubsidie.html
maarja tegen die tijd zal ik waarschijnlijk al van mijn ontbindende voorwaarden gebruik hebben moeten maken
Dat zuigt kei hard inderdaad, maar dat telt ook voor aanvragen die nu worden afgekeurd als er iets iets onjuist is ingevuld door de hypotheek adviseur oid. Het dossier wordt dan gesloten. Jij kan dan opnieuw een aanvraag inschieten (wat nu dus te laat is omdat het geld op is). Dan schiet ik die adviseur echt door zijn hoofd.quote:Op zondag 4 april 2010 00:42 schreef qeqa het volgende:
Ik ben dus zeer waarschijnlijk te laat met mijn aanvraag die 2 april is ontvangen..![]()
nog 1 lichtpuntje:
http://www.nu.nl/economie(...)ng-koopsubsidie.html
maarja tegen die tijd zal ik waarschijnlijk al van mijn ontbindende voorwaarden gebruik hebben moeten maken
Ik ben alleen een beetje bang dat mijn eerste aanvraag wordt afgewezen, ik de minder voordelige starterslening aanvraag, en dan een week later bekend wordt dat er weer budget is voor koopsubsidie, maar ik inmiddels vastzit aan de starterslening... :quote:Op zondag 4 april 2010 14:56 schreef qeqa het volgende:
als je het een beetje positief bekijkt..ze hebben het bij senternovem over het HUIDIGE budget dat opraakt, als je dan tussen de regels doorleest kan je misschien concluderen dat ze eigenlijk toch wel een nieuw budget verwachten, zeker als je de berichten in de media volgt. maarja, zeker is het natuurlijk niet!
SenterNovem voert de regelgeving alleen maar uit en gaat niet over de budgetten. Het is in het belang van SenterNovem dat er nieuw budget komt, want anders worden de mensen die nu de aanvragen beoordelen ontslagen. Je moet dus niet raar staan te kijken dat zij enige druk proberen uit te oefenen om meer budget te krijgen.quote:Op zondag 4 april 2010 14:56 schreef qeqa het volgende:
als je het een beetje positief bekijkt..ze hebben het bij senternovem over het HUIDIGE budget dat opraakt, als je dan tussen de regels doorleest kan je misschien concluderen dat ze eigenlijk toch wel een nieuw budget verwachten, zeker als je de berichten in de media volgt. maarja, zeker is het natuurlijk niet!
Je weet dat ze ondertussen al het budget voor 2010, 2011 EN 2012 al hebben opgemaakt? Het zou me dus verbazen als er nog meer geld ingestoken wordt...quote:Op zondag 4 april 2010 14:56 schreef qeqa het volgende:
Idem hierquote:Op zondag 4 april 2010 15:37 schreef qeqa het volgende:
als je ook gebruik kan maken van de starterslening zou ik me niet druk maken
ik kom daar helaas niet voor in aanmerking dus als ik geen koopsubsidie krijg dan houdt het voor mij helemaal op
Er wordt meer dan teveel nieuw gebouwd. Het complex waarin ik al ga wonen zn 1000 woningen.quote:Op zondag 4 april 2010 15:30 schreef capricia het volgende:
Hoezo is dat budget 'opeens' op? Zijn er te veel aanvragen? Dus te veel kopers? Het gaat toch juist slecht met de verkopen??
En waarom kom je niet in aanmerking voor een starterslening dan?quote:Op zondag 4 april 2010 15:37 schreef qeqa het volgende:
als je ook gebruik kan maken van de starterslening zou ik me niet druk maken
ik kom daar helaas niet voor in aanmerking dus als ik geen koopsubsidie krijg dan houdt het voor mij helemaal op
omdat ik 6 jaar geleden al mede eigenaar ben geweest van een koopwoningquote:Op zondag 4 april 2010 16:30 schreef qeqa het volgende:
[
[..]
En waarom kom je niet in aanmerking voor een starterslening dan?
quote:Op zondag 4 april 2010 19:05 schreef Chinless het volgende:
[..]
omdat ik 6 jaar geleden al mede eigenaar ben geweest van een koopwoning
nee daar geldt 3 jaar voor!quote:waarom zou koopsubsidie dan wel een optie zijn? Daar zijn toch dezelfde regels voor.
Welk nr bel je dan.. en evt welke opties:Pquote:
En nu?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
Ik krijg vandaag te horen dat de pot op is.
echt heeel vervelend.
Wanneer heb je het opgestuurd?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
echt heeel vervelend.
Net nu het op is? Leedvermaak zeker...quote:
Nee, mijn zusje is op huizenjacht en ik ben met haar afgelopen vrijdag naar de Hypotheker geweest en zij zou in aanmerking gekomen zijn voor die regelingquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Net nu het op is? Leedvermaak zeker...
Ik hoop serieus dat die pot aangevuld wordt. De woningmarkt loopt al zo stroef en daar zijn starters ook soms nog de dupe van. Banken verstrekken minder etc.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:01 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nee, mijn zusje is op huizenjacht en ik ben met haar afgelopen vrijdag naar de Hypotheker geweest en zij zou in aanmerking gekomen zijn voor die regeling![]()
Dus een tvp voor de geruchten dat de pot aangevuld zou worden met andere middelen
Welke omgeving zoekt ze?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:07 schreef Adolecens het volgende:
Klopt.
Ze moet voor 1 november een ander huis hebben. Huren is geen optie (op zo'n korte termijn) en ze kan nu een hypotheek krijgen van zo'n 125k. Daar koop je weinig voor in NL. Dus hoop voor haar dat er snel meer duidelijkheid over komt.
Omdat er heel veel aangevraagd is misschien?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:22 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het komen dat zo'n pot in april al leeg is...![]()
Het ging toch juist zo slecht met de woningmarkt..quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:10 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Omdat er heel veel aangevraagd is misschien?
Belachelijk trouwens koopsubsidie
Liever meedeelregeling ipv geld weggeven.
Ik denk dat veel mensen wel interesse hadden in gratis geldquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging toch juist zo slecht met de woningmarkt..
Hmm, ik was hier 115.000 kwijt voor een hoekhuis met 3 slaapkamers.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:07 schreef Adolecens het volgende:
Klopt.
Ze moet voor 1 november een ander huis hebben. Huren is geen optie (op zo'n korte termijn) en ze kan nu een hypotheek krijgen van zo'n 125k. Daar koop je weinig voor in NL. Dus hoop voor haar dat er snel meer duidelijkheid over komt.
Utrecht, Haarlem, Lelystad. Overal wachtlijsten van 4+ jaar. En ze heeft inderdaad een normaal salaris. NHG norm enzo. Maar goed, even afwachten dus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke omgeving zoekt ze?
Wij zijn ook gaan kopen omdat huren geen optie was. In Utrecht een wachtlijst van 8+ jaar. Dus dan kun je maar een kant op..en das kopen (wat meestal ook wel weer een beter buurt is, moet ik zeggen). En dat gaat makkelijker met je partner, qua geld enzo.
Als je zusje alleen is en 125K max, das dan 4X haar jaarinkomen, heeft ze toch zo ongeveer een modaal salaris. Kun je nagaan.
115k biedt inderdaad wat mogelijkheden voor een app. Daar is ze nu ook naar op zoek, alleen daar is minder aanbod in en toch wat meer vraag, omdat het de onderkant van de markt is en daar meer mensen in vissen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, ik was hier 115.000 kwijt voor een hoekhuis met 3 slaapkamers.
Maar dat is dan in Friesland
Maar een apartementje moet toch lukken voor dat geld?
Ik wou het gesprek niet teveel naar mijn zusje toe laten gaanquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef capricia het volgende:
Niemand heeft het hier over of iemand er wel gebruik van mag/moet maken..toch?
In het geval van haar zou het gaan om zo'n 40k. Ze kon 125k met NHG krijgen en tot 167k gaan met subsidie.quote:Wat mij betreft spekken ze die pot gewoon. Het is belangrijk dat starters op een normale manier de woningmarkt op kunnen. Want huren is gewoon vaak niet mogelijk qua inschrijvingsduur. Dus blijft kopen als enige optie over.
Vraag aan iedereen hier: Om hoeveel geld gaat zo'n regeling eigenlijk? Ik heb geen idee...
volgens mij krijg je maximaal een extra lening van lening van zn kleine 25.000 euro. Komt neer op een netto vergoeding van 40-140 euro per maand. Dit is afhankelijk van je inkomen, de prijs van je woning en wat je totaal wil financieren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef capricia het volgende:
Niemand heeft het hier over of iemand er wel gebruik van mag/moet maken..toch?
Wat mij betreft spekken ze die pot gewoon. Het is belangrijk dat starters op een normale manier de woningmarkt op kunnen. Want huren is gewoon vaak niet mogelijk qua inschrijvingsduur. Dus blijft kopen als enige optie over.
Vraag aan iedereen hier: Om hoeveel geld gaat zo'n regeling eigenlijk? Ik heb geen idee...
40k? volgens mij is dat iets teveel hoor, maar ik kan het fout hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:27 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik wou het gesprek niet teveel naar mijn zusje toe laten gaan
[..]
In het geval van haar zou het gaan om zo'n 40k. Ze kon 125k met NHG krijgen en tot 167k gaan met subsidie.
En ja dat klopt ook. Eigenlijk is het geld voor 2011 ook al op. (ofja bijna op)quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef capricia het volgende:
Ik heb begrepen dat de koopsubsidie eigenlijk al vorig jaar op was, en dat het een extra 'gunst' is dat de pot weer gespekt is. Klopt dat?
ik ben ook wel benieuwd of je het al had aangevraagd en zo ja op welke datum..quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
echt heeel vervelend.
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...quote:Op woensdag 7 april 2010 10:56 schreef Chinless het volgende:
iemand een idee met welke dag ze nu bezig zijn? daar het niet zeker is dat ze per werkdag 1 dag behandelen.
Gisteren nog aanvragen van 18de en nu 26 maart?quote:Op woensdag 7 april 2010 11:33 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...
Duimen!!
Heeft iemand al bericht terug?? Er waren mensen die al op 17 maart een aanvraag hadden ingediend... Die moeten nu al bericht hebben gehad...
Je hoeft me ook niet te geloven, maar ik kreeg gisteren ook 18 maart te horen. De hypotheker belt elke dag met SenterNovum.. Volgens haar zijn ze nu bij 26 maart. Ik hoop het in ieder geval... En beetje raar of de kredietwaardigheid iets te maken heeft hoe lang iemand al geregistreerd is... Ik volg dit topic al een tijdje zonder lid te zijn.. Maar ik ga morgen weer met haar bellen..quote:Op woensdag 7 april 2010 11:56 schreef Chinless het volgende:
[..]
Gisteren nog aanvragen van 18de en nu 26 maart?
Hoe kan dat nou?
Maar goed gezien jou profiel ben je nieuw hier, en geloof ik het niet direct. Sorry.
Ik meld alleen wat ik gehoord heb, ik zit net zo goed in spanning! Zal toch alleen maar mooi zijn! We wachten af..quote:Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef Aaiphone het volgende:
Kan mij dit niet voorstellen. Denk dat de hypotheker het fout heeft of jij geeft mensen hier valse hoop door te trollen!
Mijn hypotheekadviseur melde gisteren hetzelfde hoor. Zie bovenstaande mail van mij.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef Aaiphone het volgende:
Kan mij dit niet voorstellen. Denk dat de hypotheker het fout heeft of jij geeft mensen hier valse hoop door te trollen!
Dat ze nu met de 26ste bezig zijn? Net zei je nog dat je hem niet geloofde. Gisteren waren ze idd met de 18e bezig. Nu waarschijnlijk met de 19e!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Mijn hypotheekadviseur melde gisteren hetzelfde hoor. Zie bovenstaande mail van mij.
zie dit: Koopsubsidie op?quote:Op woensdag 7 april 2010 12:48 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Dat ze nu met de 26ste bezig zijn? Net zei je nog dat je hem niet geloofde. Gisteren waren ze idd met de 18e bezig. Nu waarschijnlijk met de 19e!
Dat van de hypotheker geloof ik ook idd.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:50 schreef Chinless het volgende:
[..]
zie dit: Koopsubsidie op?
Mijn adviseur melde dat ze gisteren met 17de bezig waren. Ik verwacht dus wel dat de hypotheker daar eerlijk in is. Het bericht van die gozer dat ze nu al met de 26ste bezig zijn, nee dat geloof ik niet.
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...quote:Op woensdag 7 april 2010 12:56 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Dat van de hypotheker geloof ik ook idd.
Laten we hopen dat dit zo is!quote:Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...
Je offerte had al getekend moeten zijn voor je de koopsubsidie aanvraagt. Er valt dus niets meer aan te verlopen.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...
Kennelijk kan het dus ook zonder, want ik heb nog niets getekendquote:Op woensdag 7 april 2010 14:07 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je offerte had al getekend moeten zijn voor je de koopsubsidie aanvraagt. Er valt dus niets meer aan te verlopen.
quote:Voordat u digitaal een aanvraag kunt indienen moet u het volgende bij de hand hebben:
• een DigiD-inlogcode voor bedrijven. Deze kunt u aanvragen op www.kvk.nl.
• Digitale (gescande) bewijsstukken van het inkomen volgens NHG (bijv. een werkgeversverklaring) van aanvrager en eventuele medewoner
• Digitale (gescande) machtiging waarin de aanvrager de hypotheekadviseur machtigt om een aanvraag in te dienen.
• De hypotheekofferte.
• De voorlopige koopovereenkomst.
• IBAN en BIC van de aanvrager. Deze nummers zijn op te vragen de bank of aan de hand van het rekeningummer te achterhalen op www.ibanbicservice.nl.
• Het Kamer van Koophandel nummer van de geldverstrekker. Dit nummer kunt u achterhalen via www.kvk.nl.
Er staat zelfs bij:quote:
Ik ga morgen dus de koopakte tekenen. Als ontbindende voorwaarde staat er de koopsubsidie in...quote:Op woensdag 7 april 2010 15:14 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat je offerte verloopt en het verkrijgen van de subsidie of de financiering in zijn algemeen staat er als ontbindende voorwaarde in, dan kan je hem gewoon alsnog tekenen.
Bedankt voor het antwoorden nog. Kut voor je natuurlijk dat je er niet meer voor in aanmerking komt. Hoop dat je toch nog iets leuks vindt wat je zonder de subsidie betalen kunt!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef brian_jesse het volgende:
Sorry mensen dat ik wat traag reageer.
Ik was namelijk aan het googlen op koopsubsidie op nadat ik hoorde dat het op was.
Als je googled op bijna op krijg je veel resultaten, maar op nog niet..
Echter was ik gisteren gebeld (even voor de duidelijkheid, in Amsterdam) door de makelaar dat de koopsubsidiepot op is.
Vreselijk klote dus..
Ik heb nog geen aanvraag ingedient, maar ze geeft hiermee aan dat het voor mij geen zin meer heeft.
aanvragen die per internet zijn gedaan gelden wel degelijk, je krijgt toch zeker meteen een bevestiging dat je aanvraag is ingediend, of er moet iets fout zijn gegaan bij je aanvraag, want ze hebben zelfs liever dat het per internet wordt gedaan omdat ze dat sneller kunnen verwerken.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:33 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...
Duimen!!
Heeft iemand al bericht terug?? Er waren mensen die al op 17 maart een aanvraag hadden ingediend... Die moeten nu al bericht hebben gehad...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |