abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79842301
Nee niet getekend, ben ik eigenlijk ook niet van plan. Van mij mag die opgeschort worden.
pi_79843330
Op dit moment zijn er bij Agentschap NL meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het nu beschikbare budget toegekend kunnen worden. Als u nu een aanvraag indient, bestaat de kans dat u een afwijzing ontvangt wegens overschrijding van het budget. Omdat wij een werkvoorraad hebben kunnen wij op dit moment niet zeggen op welk moment het budget is overschreden. De reeds ontvangen aanvragen worden in de komende weken op volgorde van ontvangst behandeld. Zolang het budget nog niet is uitgeput, wordt op elke aanvraag, indien aan de voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, positief beschikt. Als bekend is wanneer het budget is overschreden wordt dit op deze website vermeld. Het opraken van het budget heeft geen gevolgen voor reeds toegekende aanvragen.
pi_79843355
quote:
Op donderdag 1 april 2010 19:09 schreef Giant78 het volgende:
Heeft iedereen de petitie trouwens al getekend op hypotheekshop.nl ? Doen!!!
waarom?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 1 april 2010 @ 20:09:35 #104
141482 Q.
JurassiQ
pi_79843407
quote:
Nope en was ik ook niet van plan. Afschaffen dat marktontwrichtende gedoe. Die prijzen moeten naar beneden. En ja, ik heb een eigen huis.
For great justice!
pi_79843460
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:09 schreef Q. het volgende:

[..]

Nope en was ik ook niet van plan. Afschaffen dat marktontwrichtende gedoe. Die prijzen moeten naar beneden. En ja, ik heb een eigen huis.
Dat slaat nergens op. Mijn totale huur per maand is nu meer dan een koophuis zonder koopsubsidie .
Ik kom hendig rond, alleen zonder de koopsubsidie of starterslening kan ik het toch niet kopen.

En dan heb ik het nu maar over een appartement van 210k
  donderdag 1 april 2010 @ 20:12:37 #106
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79843523
Getekend uiteraard
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
  donderdag 1 april 2010 @ 20:13:41 #107
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79843565
En ja wij komen ook rond als wij de koopsubsidie niet krijgen. Wij kunnen het betalen. Maar wij kunnen gewoon de hypotheek niet rondkrijgen.
pi_79844293
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:12 schreef Aaiphone het volgende:
Getekend uiteraard
Nice!
pi_79844471
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 16:30 schreef Juicyhil het volgende:
Zonder HRA en koopsubsidie was ik bij lange na niet in aanmerking gekomen voor een hypotheek. Dus ja, ik heb iets gekocht wat ik zelf niet kan betalen. Ja, de regering kan het allemaal afschaffen. Maar daardoor worden de wachtlijsten voor sociale huur weer langer e.d.. Dan raakt men koophuizen niet meer aan de straatstenen kwijt.
Uiteindelijk wel wannt dan dalen de prijzen zover dat het weer zonder subsidie gekocht kan worden, maar dan ben je wel weer een jaar verder.
Beneath the gold, bitter steel
pi_79844619
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:13 schreef Aaiphone het volgende:
En ja wij komen ook rond als wij de koopsubsidie niet krijgen. Wij kunnen het betalen. Maar wij kunnen gewoon de hypotheek niet rondkrijgen.
Klopt, zit ik ook mee.
pi_79847738
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:13 schreef Aaiphone het volgende:
Dat zou wel vervelend zijn.
Heb je daarbij ook een verbouwing in de hypotheek meegenomen?
Zou het zonder die verbouwing wel lukken zonder koopsubsidie?
Of zou je nog spaargeld in het huis kunnen stoppen?

Ik kon mijn huis zonder koopsubsidie kopen als ik geen bouwdepot (10.000 euro) erbij nam.
Maar ik wilde graag dubbel glas en nieuwe kozijnen boven, omdat er nog erg oude kozijnen met enkel glas in zat.

Omdat ik koopsubsidie kreeg, daarnaast nog eens korting op de BTW (alles voor 6%) en isolatieglas-subsidie kon het echter allemaal prima en hou ik zelfs nog geld over in het depot.

Maar als ik de koopsubsidie niet had gekregen had ik het huis evengoed doorgezet zonder depot en dan zelf voor de kozijnen gespaard.
pi_79849527
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:35 schreef Fingon het volgende:

[..]

Uiteindelijk wel wannt dan dalen de prijzen zover dat het weer zonder subsidie gekocht kan worden, maar dan ben je wel weer een jaar verder.
En welke huizen denk je dan te gaan kopen? De huizen waar iedereen dan in blijft zitten omdat verkoop van het huis betekend dat je met een flinke restschuld blijft zitten?

Het zou inderdaad financieel makkelijker worden voor starters om een huis te kopen, maar dan moeten er nog wel huizen te koop zijn...
  donderdag 1 april 2010 @ 22:33:22 #113
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79849898
quote:
Op donderdag 1 april 2010 21:44 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Dat zou wel vervelend zijn.
Heb je daarbij ook een verbouwing in de hypotheek meegenomen?
Zou het zonder die verbouwing wel lukken zonder koopsubsidie?
Of zou je nog spaargeld in het huis kunnen stoppen?

Ik kon mijn huis zonder koopsubsidie kopen als ik geen bouwdepot (10.000 euro) erbij nam.
Maar ik wilde graag dubbel glas en nieuwe kozijnen boven, omdat er nog erg oude kozijnen met enkel glas in zat.

Omdat ik koopsubsidie kreeg, daarnaast nog eens korting op de BTW (alles voor 6%) en isolatieglas-subsidie kon het echter allemaal prima en hou ik zelfs nog geld over in het depot.

Maar als ik de koopsubsidie niet had gekregen had ik het huis evengoed doorgezet zonder depot en dan zelf voor de kozijnen gespaard.
We hebben idd iets aan verbouwingskosten meegenomen. Maar ook zonder dat redden we het niet
pi_79851464
quote:
Op donderdag 1 april 2010 20:11 schreef Chinless het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Mijn totale huur per maand is nu meer dan een koophuis zonder koopsubsidie .
Ik kom hendig rond, alleen zonder de koopsubsidie of starterslening kan ik het toch niet kopen.

En dan heb ik het nu maar over een appartement van 210k
Dat is ook logisch. Als huurder betaal je feitelijk een risicopremie. Je loopt niet het risico op te moeten draaien voor (onvoorziene) onderhoudskosten, speculatierisico, OZB etc. Zoals het in de economie hoort, betaal je voor het wegleggen van risico's bij een andere partij. Huren is daarom duurder dan kopen, maar wel safe!

Nog even los van het feit dat je maar tot 160k koopsubsidie kan krijgen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:45:20 #115
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79860068
Heb net ff gebeld naar Senternovum. Ze waren bezig met 17 maart nu en die van ons was idd op de 26ste binnengekomen. Het werd kantjeboord volgens meneer. *duimt*
pi_79860328
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:45 schreef Aaiphone het volgende:
Heb net ff gebeld naar Senternovum. Ze waren bezig met 17 maart nu en die van ons was idd op de 26ste binnengekomen. Het werd kantjeboord volgens meneer. *duimt*
Bij ons in de gemeente (Amersfoort) bieden ze de starterslening, dan kan je de laatste (max.) 30000 lenen tegen in eerste instantie 0% rente en geen aflossing. Vervolgens wordt er na 5 jaar gekeken of je de extra lasten kan dragen en of je de 30000 kan gaan aflossen en rente kan gaan betalen. Deze staat los van de koopsubsidie.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:12:30 #117
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79860754
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 09:54 schreef inXs het volgende:

[..]

Bij ons in de gemeente (Amersfoort) bieden ze de starterslening, dan kan je de laatste (max.) 30000 lenen tegen in eerste instantie 0% rente en geen aflossing. Vervolgens wordt er na 5 jaar gekeken of je de extra lasten kan dragen en of je de 30000 kan gaan aflossen en rente kan gaan betalen. Deze staat los van de koopsubsidie.
dat kan ook in die plaats waar we willen wonen maar alleen als je er een verbintenis mee hebt . Er werkt of woont.
pi_79861201
quote:
Op donderdag 1 april 2010 23:06 schreef snabbi het volgende:

[..]

Dat is ook logisch. Als huurder betaal je feitelijk een risicopremie. Je loopt niet het risico op te moeten draaien voor (onvoorziene) onderhoudskosten, speculatierisico, OZB etc. Zoals het in de economie hoort, betaal je voor het wegleggen van risico's bij een andere partij. Huren is daarom duurder dan kopen, maar wel safe!

Nog even los van het feit dat je maar tot 160k koopsubsidie kan krijgen.
Ik krijg dan ook 20% koop garant korting op mijn woning. Wat het brengt op 167.000. Totale hypotheek van 180500 incl bouwrente.
quote:
Kan je daar gewoon naar toe bellen joh? mijn aanvraag is 19 maart per post verstuurd . Anyway dus nog even wachten.
pi_79861274
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:12 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

dat kan ook in die plaats waar we willen wonen maar alleen als je er een verbintenis mee hebt . Er werkt of woont.
Nee dat is niet meer zo. Die regel is namelijk afgeschaft per 01-2010. Dat dacht ik namelijk voorheen ook.
Echter is dat per jaar een hertoets welke geld kost. + je moet daarna alsnog aflossen. (annuiteitenhypotheek)

Daarbij is er ook nog een starterslening mogelijk via de provincie (brabant in iedergeval wel).
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:19:43 #120
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79862702
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:31 schreef Chinless het volgende:

[..]

Nee dat is niet meer zo. Die regel is namelijk afgeschaft per 01-2010. Dat dacht ik namelijk voorheen ook.
Echter is dat per jaar een hertoets welke geld kost. + je moet daarna alsnog aflossen. (annuiteitenhypotheek)

Daarbij is er ook nog een starterslening mogelijk via de provincie (brabant in iedergeval wel).
Onze aankoopmakelaar zegt dat het nog steeds zo is! Net ff gebeld en het kan per gemeente anders zijn.

Maar ze bellen wel ff voorde zekerheid.

[ Bericht 3% gewijzigd door Aaiphone op 02-04-2010 11:32:05 ]
pi_79877253
quote:
Die van mij is de 17e binnengekomen, S.N. zegt dat er veel aanvragen zijn binnengekomen op de 17e en dat het nog onzeker is of mijn aanvraag bij de laatste beschikbare plaatsen zit. Ik krijg hoogst waarschijnlijk dinsdag bericht.... Moet ik nog de hele pasen wachten
pi_79878717
quote:
Kom je je daarvoor speciaal aanmelden? Lijkt me spam.
pi_79878949
Mijn excuses daarvoor, ik realiseerde me niet dat het op die manier opgevat zou worden. En de reden dat ik mij heb aangemeld is dat ik mijn koopsubsidie-ervaringen met anderen wil delen. Of vat je dat ook op als spam?
pi_79879579
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 18:33 schreef Giant78 het volgende:

[..]

Die van mij is de 17e binnengekomen, S.N. zegt dat er veel aanvragen zijn binnengekomen op de 17e en dat het nog onzeker is of mijn aanvraag bij de laatste beschikbare plaatsen zit. Ik krijg hoogst waarschijnlijk dinsdag bericht.... Moet ik nog de hele pasen wachten
Jou aanvraag is wss vandaag behandeld en ik heb vandaag de hypotheker nog gesproken, die vertelde mij dat die aanvragen gewoon behandeld zijn. Of jij het echter toegewezen hebt gekregen is een tweede.
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:19 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Onze aankoopmakelaar zegt dat het nog steeds zo is! Net ff gebeld en het kan per gemeente anders zijn.

Maar ze bellen wel ff voorde zekerheid.
Waar wil jij gaan kopen dan?
pi_79880090
Krijgen we volgend jaar ook allemaal van dit soort huil-topics als mensen niet meer in aanmerking komen voor de Hypotheekrenteaftrek?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')