abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79880235
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:38 schreef Chinless het volgende:

[..]

Jou aanvraag is wss vandaag behandeld en ik heb vandaag de hypotheker nog gesproken, die vertelde mij dat die aanvragen gewoon behandeld zijn. Of jij het echter toegewezen hebt gekregen is een tweede.
Hoe weet de hypotheker dat dan? Mijn hypotheekadviseur kan net als iedereen maar tot 12:00 contact opnemen met s.n.
pi_79880922
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 19:50 schreef andlikethathesgone het volgende:
Krijgen we volgend jaar ook allemaal van dit soort huil-topics als mensen niet meer in aanmerking komen voor de Hypotheekrenteaftrek?
Ach ja, koopsubsidie of HRA... Het is allemaal niet nodig...

Als de HRA langzaam afgeschaft wordt, nieuwe gevallen alleen nog HRA krijgen als ze daadwerkelijk aflossen tijdens de looptijd en de aftrek vanaf 500.000 direct beperkt wordt tot 42% dan gaat het niemand echt pijn doen.

Het is zinloos om een subsidie of aftrek te geven die de prijs verhoogt waardoor je niet meer zonder die subsidie kan.
De markt kan prima zonder.

Verlaag de overdrachtbelasting naar 2 of 3% en je stimuleert de huizenverkoop direct.
pi_79904656
quote:
Op dit moment zijn er bij Agentschap NL meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het nu beschikbare budget toegekend kunnen worden. Als u nu een aanvraag indient, bestaat de kans dat u een afwijzing ontvangt wegens overschrijding van het budget. Omdat wij een werkvoorraad hebben kunnen wij op dit moment niet zeggen op welk moment het budget is overschreden. De reeds ontvangen aanvragen worden in de komende weken op volgorde van ontvangst behandeld. Zolang het budget nog niet is uitgeput, wordt op elke aanvraag, indien aan de voorwaarden van de Wet bevordering eigenwoningbezit is voldaan, positief beschikt. Als bekend is wanneer het budget is overschreden wordt dit op deze website vermeld. Het opraken van het budget heeft geen gevolgen voor reeds toegekende aanvragen. Agentschap NL adviseert u om bij het sluiten van de koopovereenkomst een ontbindende clausule op te nemen voor het geval u geen koopsubsidie krijgt.
Dit alles is geplaatst op de internetpagina van senternovem op 1 april jl. Kortom, op dát moment zijn er meer aanvragen ontvangen dan er naar verwachting met het op dát moment beschikbare budget toegekend kunnen worden. Wanneer nú (1 april dus) een aanvraag wordt ingediend bestaat de kans dat u een afwijzing krijgt...
De reeds ontvangen aanvragen (tot 1 april) worden in de komende wéken behandeld. Dit laatste duidt er op dat er op dat moment een werkvoorraad ligt van langer dan 1 week. Dan zou er nu dus minimaal voor nog 5 werkdagen aan werkvoorraad moeten liggen.
Men was op vrijdag 2 april met de aanvragen van 17 maart bezig. Er gemakshalve vanuit gaande dat men per werkdag 1 aanvraagdatum behandelt zou dit betekenen dat de aanvragen van 18, 19, 20, 22 en 23 maart sowieso nog behandeld moeten kunnen worden. Althans dit is hoe ik de tekst interpreteer.
Spannend zal het zeker worden voor sommigen, meer dan afwachten rest er niet.
Ik zelf kan alleen maar hopen dat mijn aanvraag (aldaar ontvangen op 23 maart) nog behandeld gaat worden. Maar wanneer er op zaterdag 20 maart bijvoorbeeld net zo veel is ontvangen als men beweert dat ontvangen is op zaterdag 17 maart dan wordt het nog billen knijpen voor de aanvragen van daarná....
Wordt vervolgt....

[ Bericht 0% gewijzigd door Santi op 03-04-2010 17:21:53 ]
pi_79907100
Ja heel spannend allemaal.

Ik heb mijn aanvraag op dinsdagavond 23 maart aangevraagd. Volgensmij om 19.00 uur. Digitaal trouwens. Wordt hij dan nog meegeteld voor 23 maart? Of op de stapel van de 24ste gegooid?

Spannende dagen en weken voor iedereen.

Ik blijf wachten op alle nieuwe ontwikkelingen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
pi_79908745
Spannend allemaal inderdaad..
Mijn aanvraag is 24 maart verzonden..
Als je aanvraag is behandeld, zou je dan meteen dezelfde dag bericht krijgen?
Dan zouden we dus eind volgende week wat meer moeten weten..
  zondag 4 april 2010 @ 00:42:14 #131
298327 qeqa
groetjes
pi_79921604
Ik ben dus zeer waarschijnlijk te laat met mijn aanvraag die 2 april is ontvangen..
nog 1 lichtpuntje:
http://www.nu.nl/economie(...)ng-koopsubsidie.html

maarja tegen die tijd zal ik waarschijnlijk al van mijn ontbindende voorwaarden gebruik hebben moeten maken
keep your fingers crossed
  zondag 4 april 2010 @ 09:06:59 #132
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_79925203
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:42 schreef qeqa het volgende:
Ik ben dus zeer waarschijnlijk te laat met mijn aanvraag die 2 april is ontvangen..
nog 1 lichtpuntje:

maarja tegen die tijd zal ik waarschijnlijk al van mijn ontbindende voorwaarden gebruik hebben moeten maken
Idem voor mij.

Maar ik kan het ook financieren met een starterslening. Dat is alleen minder interessant, voornamelijk in het 4e en 5e jaar van de hypotheek.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 09:20:45 #133
236264 crew  capricia
pi_79925319
Spannend!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_79928707
quote:
Op zondag 4 april 2010 00:42 schreef qeqa het volgende:
nog 1 lichtpuntje:

Dat zuigt kei hard inderdaad, maar dat telt ook voor aanvragen die nu worden afgekeurd als er iets iets onjuist is ingevuld door de hypotheek adviseur oid. Het dossier wordt dan gesloten. Jij kan dan opnieuw een aanvraag inschieten (wat nu dus te laat is omdat het geld op is). Dan schiet ik die adviseur echt door zijn hoofd.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  zondag 4 april 2010 @ 14:56:58 #135
298327 qeqa
groetjes
pi_79933515
als je het een beetje positief bekijkt..ze hebben het bij senternovem over het HUIDIGE budget dat opraakt, als je dan tussen de regels doorleest kan je misschien concluderen dat ze eigenlijk toch wel een nieuw budget verwachten, zeker als je de berichten in de media volgt. maarja, zeker is het natuurlijk niet!
  zondag 4 april 2010 @ 15:04:05 #136
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_79933809
quote:
Op zondag 4 april 2010 14:56 schreef qeqa het volgende:
als je het een beetje positief bekijkt..ze hebben het bij senternovem over het HUIDIGE budget dat opraakt, als je dan tussen de regels doorleest kan je misschien concluderen dat ze eigenlijk toch wel een nieuw budget verwachten, zeker als je de berichten in de media volgt. maarja, zeker is het natuurlijk niet!
Ik ben alleen een beetje bang dat mijn eerste aanvraag wordt afgewezen, ik de minder voordelige starterslening aanvraag, en dan een week later bekend wordt dat er weer budget is voor koopsubsidie, maar ik inmiddels vastzit aan de starterslening... :

Ach ja, als ik mijn fantastische huisje maar kan kopen
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_79934245
quote:
SenterNovem voert de regelgeving alleen maar uit en gaat niet over de budgetten. Het is in het belang van SenterNovem dat er nieuw budget komt, want anders worden de mensen die nu de aanvragen beoordelen ontslagen. Je moet dus niet raar staan te kijken dat zij enige druk proberen uit te oefenen om meer budget te krijgen.
  Moderator zondag 4 april 2010 @ 15:30:50 #138
236264 crew  capricia
pi_79934803
Hoezo is dat budget 'opeens' op? Zijn er te veel aanvragen? Dus te veel kopers? Het gaat toch juist slecht met de verkopen??
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 4 april 2010 @ 15:37:18 #139
298327 qeqa
groetjes
pi_79935046
als je ook gebruik kan maken van de starterslening zou ik me niet druk maken
ik kom daar helaas niet voor in aanmerking dus als ik geen koopsubsidie krijg dan houdt het voor mij helemaal op
  zondag 4 april 2010 @ 15:56:18 #140
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_79935696
quote:
Je weet dat ze ondertussen al het budget voor 2010, 2011 EN 2012 al hebben opgemaakt? Het zou me dus verbazen als er nog meer geld ingestoken wordt...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
  zondag 4 april 2010 @ 16:07:02 #141
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79936030
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:37 schreef qeqa het volgende:
ik kom daar helaas niet voor in aanmerking dus als ik geen koopsubsidie krijg dan houdt het voor mij helemaal op
Idem hier
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_79936614
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:30 schreef capricia het volgende:
Hoezo is dat budget 'opeens' op? Zijn er te veel aanvragen? Dus te veel kopers? Het gaat toch juist slecht met de verkopen??
Er wordt meer dan teveel nieuw gebouwd. Het complex waarin ik al ga wonen zn 1000 woningen.
quote:
Op zondag 4 april 2010 15:37 schreef qeqa het volgende:
En waarom kom je niet in aanmerking voor een starterslening dan?
  zondag 4 april 2010 @ 16:30:47 #143
298327 qeqa
groetjes
pi_79936894
[
[..]

[/quote]

omdat ik 6 jaar geleden al mede eigenaar ben geweest van een koopwoning
pi_79941583
quote:
Op zondag 4 april 2010 16:30 schreef qeqa het volgende:
[
[..]

[/quote]

waarom zou koopsubsidie dan wel een optie zijn? Daar zijn toch dezelfde regels voor.
  zondag 4 april 2010 @ 19:33:42 #145
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79942263
quote:
Op zondag 4 april 2010 19:05 schreef Chinless het volgende:

[..]

quote:
waarom zou koopsubsidie dan wel een optie zijn? Daar zijn toch dezelfde regels voor.
nee daar geldt 3 jaar voor!
  zondag 4 april 2010 @ 20:00:57 #146
298327 qeqa
groetjes
pi_79943118
precies!
pi_79995023
Onderstaande mail zojuist ontvangen

========

Geachte Heer ...

Vandaag is Agentschap NL bezig met koopsubsidie aanvragen van 17 maart. Uw aanvraag is binnen geboekt per 23 maart, dus zitten nog 5 werkdagen tussen. Wij zullen vrijdag nogmaals contact opnemen met Agentschap NL en brengen u dan weer op de hoogte.

Hopende u zo van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

xx xx De hypotheker.
  dinsdag 6 april 2010 @ 11:20:59 #148
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_79997372
Vrijdag waren ze ook met de 17e bezig
pi_79999247
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 11:20 schreef Aaiphone het volgende:
Vrijdag waren ze ook met de 17e bezig
Inderdaad... doorwerken doen ze niet echt
  dinsdag 6 april 2010 @ 12:13:35 #150
298327 qeqa
groetjes
pi_79999647
heb net gebeld, ze zijn nu met de 18e bezig
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo