volgens mij krijg je maximaal een extra lening van lening van zn kleine 25.000 euro. Komt neer op een netto vergoeding van 40-140 euro per maand. Dit is afhankelijk van je inkomen, de prijs van je woning en wat je totaal wil financieren.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef capricia het volgende:
Niemand heeft het hier over of iemand er wel gebruik van mag/moet maken..toch?
Wat mij betreft spekken ze die pot gewoon. Het is belangrijk dat starters op een normale manier de woningmarkt op kunnen. Want huren is gewoon vaak niet mogelijk qua inschrijvingsduur. Dus blijft kopen als enige optie over.
Vraag aan iedereen hier: Om hoeveel geld gaat zo'n regeling eigenlijk? Ik heb geen idee...
40k? volgens mij is dat iets teveel hoor, maar ik kan het fout hebben.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:27 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Ik wou het gesprek niet teveel naar mijn zusje toe laten gaan
[..]
In het geval van haar zou het gaan om zo'n 40k. Ze kon 125k met NHG krijgen en tot 167k gaan met subsidie.
En ja dat klopt ook. Eigenlijk is het geld voor 2011 ook al op. (ofja bijna op)quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef capricia het volgende:
Ik heb begrepen dat de koopsubsidie eigenlijk al vorig jaar op was, en dat het een extra 'gunst' is dat de pot weer gespekt is. Klopt dat?
ik ben ook wel benieuwd of je het al had aangevraagd en zo ja op welke datum..quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
Ik krijg vandaag te horen dat de pot op is.
echt heeel vervelend.
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...quote:Op woensdag 7 april 2010 10:56 schreef Chinless het volgende:
iemand een idee met welke dag ze nu bezig zijn? daar het niet zeker is dat ze per werkdag 1 dag behandelen.
Gisteren nog aanvragen van 18de en nu 26 maart?quote:Op woensdag 7 april 2010 11:33 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...
Duimen!!
Heeft iemand al bericht terug?? Er waren mensen die al op 17 maart een aanvraag hadden ingediend... Die moeten nu al bericht hebben gehad...
Je hoeft me ook niet te geloven, maar ik kreeg gisteren ook 18 maart te horen. De hypotheker belt elke dag met SenterNovum.. Volgens haar zijn ze nu bij 26 maart. Ik hoop het in ieder geval... En beetje raar of de kredietwaardigheid iets te maken heeft hoe lang iemand al geregistreerd is... Ik volg dit topic al een tijdje zonder lid te zijn.. Maar ik ga morgen weer met haar bellen..quote:Op woensdag 7 april 2010 11:56 schreef Chinless het volgende:
[..]
Gisteren nog aanvragen van 18de en nu 26 maart?
Hoe kan dat nou?
Maar goed gezien jou profiel ben je nieuw hier, en geloof ik het niet direct. Sorry.
Ik meld alleen wat ik gehoord heb, ik zit net zo goed in spanning! Zal toch alleen maar mooi zijn! We wachten af..quote:Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef Aaiphone het volgende:
Kan mij dit niet voorstellen. Denk dat de hypotheker het fout heeft of jij geeft mensen hier valse hoop door te trollen!
Mijn hypotheekadviseur melde gisteren hetzelfde hoor. Zie bovenstaande mail van mij.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef Aaiphone het volgende:
Kan mij dit niet voorstellen. Denk dat de hypotheker het fout heeft of jij geeft mensen hier valse hoop door te trollen!
Dat ze nu met de 26ste bezig zijn? Net zei je nog dat je hem niet geloofde. Gisteren waren ze idd met de 18e bezig. Nu waarschijnlijk met de 19e!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:43 schreef Chinless het volgende:
[..]
Mijn hypotheekadviseur melde gisteren hetzelfde hoor. Zie bovenstaande mail van mij.
zie dit: Koopsubsidie op?quote:Op woensdag 7 april 2010 12:48 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Dat ze nu met de 26ste bezig zijn? Net zei je nog dat je hem niet geloofde. Gisteren waren ze idd met de 18e bezig. Nu waarschijnlijk met de 19e!
Dat van de hypotheker geloof ik ook idd.quote:Op woensdag 7 april 2010 12:50 schreef Chinless het volgende:
[..]
zie dit: Koopsubsidie op?
Mijn adviseur melde dat ze gisteren met 17de bezig waren. Ik verwacht dus wel dat de hypotheker daar eerlijk in is. Het bericht van die gozer dat ze nu al met de 26ste bezig zijn, nee dat geloof ik niet.
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...quote:Op woensdag 7 april 2010 12:56 schreef Aaiphone het volgende:
[..]
Dat van de hypotheker geloof ik ook idd.
Laten we hopen dat dit zo is!quote:Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...
Je offerte had al getekend moeten zijn voor je de koopsubsidie aanvraagt. Er valt dus niets meer aan te verlopen.quote:Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...
Kennelijk kan het dus ook zonder, want ik heb nog niets getekendquote:Op woensdag 7 april 2010 14:07 schreef Chinless het volgende:
[..]
Je offerte had al getekend moeten zijn voor je de koopsubsidie aanvraagt. Er valt dus niets meer aan te verlopen.
quote:Voordat u digitaal een aanvraag kunt indienen moet u het volgende bij de hand hebben:
• een DigiD-inlogcode voor bedrijven. Deze kunt u aanvragen op www.kvk.nl.
• Digitale (gescande) bewijsstukken van het inkomen volgens NHG (bijv. een werkgeversverklaring) van aanvrager en eventuele medewoner
• Digitale (gescande) machtiging waarin de aanvrager de hypotheekadviseur machtigt om een aanvraag in te dienen.
• De hypotheekofferte.
• De voorlopige koopovereenkomst.
• IBAN en BIC van de aanvrager. Deze nummers zijn op te vragen de bank of aan de hand van het rekeningummer te achterhalen op www.ibanbicservice.nl.
• Het Kamer van Koophandel nummer van de geldverstrekker. Dit nummer kunt u achterhalen via www.kvk.nl.
Er staat zelfs bij:quote:
Ik ga morgen dus de koopakte tekenen. Als ontbindende voorwaarde staat er de koopsubsidie in...quote:Op woensdag 7 april 2010 15:14 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat je offerte verloopt en het verkrijgen van de subsidie of de financiering in zijn algemeen staat er als ontbindende voorwaarde in, dan kan je hem gewoon alsnog tekenen.
Bedankt voor het antwoorden nog. Kut voor je natuurlijk dat je er niet meer voor in aanmerking komt. Hoop dat je toch nog iets leuks vindt wat je zonder de subsidie betalen kunt!quote:Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef brian_jesse het volgende:
Sorry mensen dat ik wat traag reageer.
Ik was namelijk aan het googlen op koopsubsidie op nadat ik hoorde dat het op was.
Als je googled op bijna op krijg je veel resultaten, maar op nog niet..
Echter was ik gisteren gebeld (even voor de duidelijkheid, in Amsterdam) door de makelaar dat de koopsubsidiepot op is.
Vreselijk klote dus..
Ik heb nog geen aanvraag ingedient, maar ze geeft hiermee aan dat het voor mij geen zin meer heeft.
aanvragen die per internet zijn gedaan gelden wel degelijk, je krijgt toch zeker meteen een bevestiging dat je aanvraag is ingediend, of er moet iets fout zijn gegaan bij je aanvraag, want ze hebben zelfs liever dat het per internet wordt gedaan omdat ze dat sneller kunnen verwerken.quote:Op woensdag 7 april 2010 11:33 schreef Benijx het volgende:
[..]
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...
Duimen!!
Heeft iemand al bericht terug?? Er waren mensen die al op 17 maart een aanvraag hadden ingediend... Die moeten nu al bericht hebben gehad...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |