abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80029383
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef capricia het volgende:
Niemand heeft het hier over of iemand er wel gebruik van mag/moet maken..toch?
Wat mij betreft spekken ze die pot gewoon. Het is belangrijk dat starters op een normale manier de woningmarkt op kunnen. Want huren is gewoon vaak niet mogelijk qua inschrijvingsduur. Dus blijft kopen als enige optie over.

Vraag aan iedereen hier: Om hoeveel geld gaat zo'n regeling eigenlijk? Ik heb geen idee...
volgens mij krijg je maximaal een extra lening van lening van zn kleine 25.000 euro. Komt neer op een netto vergoeding van 40-140 euro per maand. Dit is afhankelijk van je inkomen, de prijs van je woning en wat je totaal wil financieren.

Even een voorbeeld. Met een jaarinkomen van 29.000 mag je ongeveer 176.000 lenen (incl subsidie). Dan krijg je een netto vergoeding van 130 euro per maand, voor 5 jaar lang (uit mijn hoofd). Na die 5 jaar wordt een hertoets gedaan en opnieuw een vergoeding betaald (eventueel aangepast). Bij 15 jaar krijg je het in een keer voor 30 jaar uitbetaald.

Met een wat hoger inkomen (bijv. 32000) dan mag de lening maximaal 180.684 zijn. (dit is ook het maximaal te verkrijgen bedrag via koopsubsidie. De hypotheek mag niet hoger zijn). echter zijn de maandelijkse kosten dan wat lager.

Op de site van SN kan je een proefberekinging doen. Ik kan je wel vertellen dat het interessant is. In mijn geval de eerste 5 jaar 100 euro netto vergoeding.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:27 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Ik wou het gesprek niet teveel naar mijn zusje toe laten gaan
[..]

In het geval van haar zou het gaan om zo'n 40k. Ze kon 125k met NHG krijgen en tot 167k gaan met subsidie.
40k? volgens mij is dat iets teveel hoor, maar ik kan het fout hebben.
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 22:21 schreef capricia het volgende:
Ik heb begrepen dat de koopsubsidie eigenlijk al vorig jaar op was, en dat het een extra 'gunst' is dat de pot weer gespekt is. Klopt dat?
En ja dat klopt ook. Eigenlijk is het geld voor 2011 ook al op. (ofja bijna op)

excuus voor de vele typfoutjes, maar het is donker en laat....
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  woensdag 7 april 2010 @ 08:33:30 #177
298327 qeqa
groetjes
pi_80031548
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
Ik krijg vandaag te horen dat de pot op is.

echt heeel vervelend.
ik ben ook wel benieuwd of je het al had aangevraagd en zo ja op welke datum..
keep your fingers crossed
pi_80035490
iemand een idee met welke dag ze nu bezig zijn? daar het niet zeker is dat ze per werkdag 1 dag behandelen.
pi_80037016
quote:
Op woensdag 7 april 2010 10:56 schreef Chinless het volgende:
iemand een idee met welke dag ze nu bezig zijn? daar het niet zeker is dat ze per werkdag 1 dag behandelen.
Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...

Duimen!!

Heeft iemand al bericht terug?? Er waren mensen die al op 17 maart een aanvraag hadden ingediend... Die moeten nu al bericht hebben gehad...
pi_80037881
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:33 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik heb net met mijn contactpersoon gebeld en volgens haar zijn ze vandaag met 26 maart bezig... Ik hoorde ook dat mijn aanmelding per email niet geldig is en dat alles per post datum behandeld wordt. Hierdoor is mijn aanvraag niet per 29 maart maar per 31 maart ingeboekt...

Duimen!!

Heeft iemand al bericht terug?? Er waren mensen die al op 17 maart een aanvraag hadden ingediend... Die moeten nu al bericht hebben gehad...
Gisteren nog aanvragen van 18de en nu 26 maart?
Hoe kan dat nou?

Maar goed gezien jou profiel ben je nieuw hier, en geloof ik het niet direct. Sorry.
pi_80038241
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:56 schreef Chinless het volgende:

[..]

Gisteren nog aanvragen van 18de en nu 26 maart?
Hoe kan dat nou?

Maar goed gezien jou profiel ben je nieuw hier, en geloof ik het niet direct. Sorry.
Je hoeft me ook niet te geloven, maar ik kreeg gisteren ook 18 maart te horen. De hypotheker belt elke dag met SenterNovum.. Volgens haar zijn ze nu bij 26 maart. Ik hoop het in ieder geval... En beetje raar of de kredietwaardigheid iets te maken heeft hoe lang iemand al geregistreerd is... Ik volg dit topic al een tijdje zonder lid te zijn.. Maar ik ga morgen weer met haar bellen..
  woensdag 7 april 2010 @ 12:18:44 #182
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80038595
Kan mij dit niet voorstellen. Denk dat de hypotheker het fout heeft of jij geeft mensen hier valse hoop door te trollen!
Het stomste weblog vind je hier: KLIKKERDEKLIK!!!
pi_80038970
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef Aaiphone het volgende:
Kan mij dit niet voorstellen. Denk dat de hypotheker het fout heeft of jij geeft mensen hier valse hoop door te trollen!
Ik meld alleen wat ik gehoord heb, ik zit net zo goed in spanning! Zal toch alleen maar mooi zijn! We wachten af..
pi_80039213
Sorry mensen dat ik wat traag reageer.
Ik was namelijk aan het googlen op koopsubsidie op nadat ik hoorde dat het op was.
Als je googled op bijna op krijg je veel resultaten, maar op nog niet..

Echter was ik gisteren gebeld (even voor de duidelijkheid, in Amsterdam) door de makelaar dat de koopsubsidiepot op is.

Vreselijk klote dus..

Ik heb nog geen aanvraag ingedient, maar ze geeft hiermee aan dat het voor mij geen zin meer heeft.
www.fca.nl
www.freeyourmind.nl
www.rockitopenair.nl
www.nightlifecircus.nl
pi_80039318
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:18 schreef Aaiphone het volgende:
Mijn hypotheekadviseur melde gisteren hetzelfde hoor. Zie bovenstaande mail van mij.
  woensdag 7 april 2010 @ 12:48:34 #186
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80039495
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:43 schreef Chinless het volgende:

[..]

Mijn hypotheekadviseur melde gisteren hetzelfde hoor. Zie bovenstaande mail van mij.
Dat ze nu met de 26ste bezig zijn? Net zei je nog dat je hem niet geloofde. Gisteren waren ze idd met de 18e bezig. Nu waarschijnlijk met de 19e!
pi_80039573
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:48 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Dat ze nu met de 26ste bezig zijn? Net zei je nog dat je hem niet geloofde. Gisteren waren ze idd met de 18e bezig. Nu waarschijnlijk met de 19e!
zie dit: Koopsubsidie op?

Mijn adviseur melde dat ze gisteren met 17de bezig waren. Ik verwacht dus wel dat de hypotheker daar eerlijk in is. Het bericht van die gozer dat ze nu al met de 26ste bezig zijn, nee dat geloof ik niet.
  woensdag 7 april 2010 @ 12:56:44 #188
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80039783
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:50 schreef Chinless het volgende:

[..]

zie dit: Koopsubsidie op?

Mijn adviseur melde dat ze gisteren met 17de bezig waren. Ik verwacht dus wel dat de hypotheker daar eerlijk in is. Het bericht van die gozer dat ze nu al met de 26ste bezig zijn, nee dat geloof ik niet.
Dat van de hypotheker geloof ik ook idd.
pi_80040493
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:56 schreef Aaiphone het volgende:

[..]

Dat van de hypotheker geloof ik ook idd.
Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...
  woensdag 7 april 2010 @ 13:19:55 #190
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80040595
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:

[..]

Ik heb heb hetzelfde gemeld aan mijn contactpersoon (hypotheker) over dat ze gisteren nog met de 18e bezig waren... Ik geef ook door wat ik hoor... veel informatie krijgen we niet...Gaarna ook even bij eigen contactpersoon verifiėren... Het zal in ieder geval mooi zijn... Let op dat je offerte bij de bank niet verloopt.. die van mij loopt maar tot de 15e van April...
Laten we hopen dat dit zo is!
pi_80042317
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:16 schreef Benijx het volgende:

[..]

Je offerte had al getekend moeten zijn voor je de koopsubsidie aanvraagt. Er valt dus niets meer aan te verlopen.
pi_80043626
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:07 schreef Chinless het volgende:

[..]

Je offerte had al getekend moeten zijn voor je de koopsubsidie aanvraagt. Er valt dus niets meer aan te verlopen.
Kennelijk kan het dus ook zonder, want ik heb nog niets getekend
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 14:58:52 #193
236264 crew  capricia
pi_80044083
Van de site:
quote:
Voordat u digitaal een aanvraag kunt indienen moet u het volgende bij de hand hebben:
• een DigiD-inlogcode voor bedrijven. Deze kunt u aanvragen op www.kvk.nl.
• Digitale (gescande) bewijsstukken van het inkomen volgens NHG (bijv. een werkgeversverklaring) van aanvrager en eventuele medewoner
• Digitale (gescande) machtiging waarin de aanvrager de hypotheekadviseur machtigt om een aanvraag in te dienen.
De hypotheekofferte.
• De voorlopige koopovereenkomst.
• IBAN en BIC van de aanvrager. Deze nummers zijn op te vragen de bank of aan de hand van het rekeningummer te achterhalen op www.ibanbicservice.nl.
• Het Kamer van Koophandel nummer van de geldverstrekker. Dit nummer kunt u achterhalen via www.kvk.nl.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80044490
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:58 schreef capricia het volgende:
Van de site:
[..]
Er staat zelfs bij:

NOTABENE: Vanaf 2010 is het niet meer nodig om een kopie van de hypotheekofferte of koopovereenkomst bij de aanvraag te voegen. Ook voor het box 3 gedeelte en de erfpachtcanon zijn de bewijsstukken niet langer nodig. Wel bestaat de mogelijkheid dat SenterNovem stukken opvraagt om een besluit te kunnen nemen op de aanvraag.

Echter stond er in mijn offerte een ontbindende voorwaarde; als ik geen koopsubsidie kreeg ik het mocht ontbinden. Wel zo fijn aangezien ik hem dus nu getekend heb. De doorlooptijd bij senternovem kan dan ook langer zijn.
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 15:14:04 #195
236264 crew  capricia
pi_80044595
Als je bang bent dat je offerte verloopt en het verkrijgen van de subsidie of de financiering in zijn algemeen staat er als ontbindende voorwaarde in, dan kan je hem gewoon alsnog tekenen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_80045515
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:14 schreef capricia het volgende:
Als je bang bent dat je offerte verloopt en het verkrijgen van de subsidie of de financiering in zijn algemeen staat er als ontbindende voorwaarde in, dan kan je hem gewoon alsnog tekenen.
Ik ga morgen dus de koopakte tekenen. Als ontbindende voorwaarde staat er de koopsubsidie in...
pi_80047090
Ik heb gister ook pas de hypotheekaanvraag getekend.. offerte daarintegen had ik al een tijdje.
Er was toch iemand die de 17e de subsidieaanvraag heeft gedaan? al bericht gekregen?
pi_80048841
Ik vernam net wel dat zowel de geldverstrekker als ik het antwoord krijg. De tussenpersoon zoals de hypotheker dus niet.
  woensdag 7 april 2010 @ 17:40:44 #199
271704 Aaiphone
STOMWEBLOG.NL
pi_80050583
quote:
Op woensdag 7 april 2010 12:39 schreef brian_jesse het volgende:
Sorry mensen dat ik wat traag reageer.
Ik was namelijk aan het googlen op koopsubsidie op nadat ik hoorde dat het op was.
Als je googled op bijna op krijg je veel resultaten, maar op nog niet..

Echter was ik gisteren gebeld (even voor de duidelijkheid, in Amsterdam) door de makelaar dat de koopsubsidiepot op is.

Vreselijk klote dus..

Ik heb nog geen aanvraag ingedient, maar ze geeft hiermee aan dat het voor mij geen zin meer heeft.
Bedankt voor het antwoorden nog. Kut voor je natuurlijk dat je er niet meer voor in aanmerking komt. Hoop dat je toch nog iets leuks vindt wat je zonder de subsidie betalen kunt!
  woensdag 7 april 2010 @ 17:58:48 #200
298327 qeqa
groetjes
pi_80051353
quote:
Op woensdag 7 april 2010 11:33 schreef Benijx het volgende:

[..]

Duimen!!

aanvragen die per internet zijn gedaan gelden wel degelijk, je krijgt toch zeker meteen een bevestiging dat je aanvraag is ingediend, of er moet iets fout zijn gegaan bij je aanvraag, want ze hebben zelfs liever dat het per internet wordt gedaan omdat ze dat sneller kunnen verwerken.
keep your fingers crossed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')