Welk nr bel je dan.. en evt welke opties:Pquote:
En nu?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
Ik krijg vandaag te horen dat de pot op is.
echt heeel vervelend.
Wanneer heb je het opgestuurd?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:21 schreef brian_jesse het volgende:
Ik krijg vandaag te horen dat de pot op is.
echt heeel vervelend.
Net nu het op is? Leedvermaak zeker...quote:
Nee, mijn zusje is op huizenjacht en ik ben met haar afgelopen vrijdag naar de Hypotheker geweest en zij zou in aanmerking gekomen zijn voor die regelingquote:Op dinsdag 6 april 2010 21:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Net nu het op is? Leedvermaak zeker...
Ik hoop serieus dat die pot aangevuld wordt. De woningmarkt loopt al zo stroef en daar zijn starters ook soms nog de dupe van. Banken verstrekken minder etc.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:01 schreef Adolecens het volgende:
[..]
Nee, mijn zusje is op huizenjacht en ik ben met haar afgelopen vrijdag naar de Hypotheker geweest en zij zou in aanmerking gekomen zijn voor die regeling![]()
Dus een tvp voor de geruchten dat de pot aangevuld zou worden met andere middelen
Welke omgeving zoekt ze?quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:07 schreef Adolecens het volgende:
Klopt.
Ze moet voor 1 november een ander huis hebben. Huren is geen optie (op zo'n korte termijn) en ze kan nu een hypotheek krijgen van zo'n 125k. Daar koop je weinig voor in NL. Dus hoop voor haar dat er snel meer duidelijkheid over komt.
Omdat er heel veel aangevraagd is misschien?quote:Op dinsdag 6 april 2010 19:22 schreef capricia het volgende:
Hoe kan het komen dat zo'n pot in april al leeg is...![]()
Het ging toch juist zo slecht met de woningmarkt..quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:10 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Omdat er heel veel aangevraagd is misschien?
Belachelijk trouwens koopsubsidie
Liever meedeelregeling ipv geld weggeven.
Ik denk dat veel mensen wel interesse hadden in gratis geldquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Het ging toch juist zo slecht met de woningmarkt..
Hmm, ik was hier 115.000 kwijt voor een hoekhuis met 3 slaapkamers.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:07 schreef Adolecens het volgende:
Klopt.
Ze moet voor 1 november een ander huis hebben. Huren is geen optie (op zo'n korte termijn) en ze kan nu een hypotheek krijgen van zo'n 125k. Daar koop je weinig voor in NL. Dus hoop voor haar dat er snel meer duidelijkheid over komt.
Utrecht, Haarlem, Lelystad. Overal wachtlijsten van 4+ jaar. En ze heeft inderdaad een normaal salaris. NHG norm enzo. Maar goed, even afwachten dus.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Welke omgeving zoekt ze?
Wij zijn ook gaan kopen omdat huren geen optie was. In Utrecht een wachtlijst van 8+ jaar. Dus dan kun je maar een kant op..en das kopen (wat meestal ook wel weer een beter buurt is, moet ik zeggen). En dat gaat makkelijker met je partner, qua geld enzo.
Als je zusje alleen is en 125K max, das dan 4X haar jaarinkomen, heeft ze toch zo ongeveer een modaal salaris. Kun je nagaan.
115k biedt inderdaad wat mogelijkheden voor een app. Daar is ze nu ook naar op zoek, alleen daar is minder aanbod in en toch wat meer vraag, omdat het de onderkant van de markt is en daar meer mensen in vissen.quote:Op dinsdag 6 april 2010 22:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm, ik was hier 115.000 kwijt voor een hoekhuis met 3 slaapkamers.
Maar dat is dan in Friesland
Maar een apartementje moet toch lukken voor dat geld?
Ik wou het gesprek niet teveel naar mijn zusje toe laten gaanquote:Op dinsdag 6 april 2010 22:25 schreef capricia het volgende:
Niemand heeft het hier over of iemand er wel gebruik van mag/moet maken..toch?
In het geval van haar zou het gaan om zo'n 40k. Ze kon 125k met NHG krijgen en tot 167k gaan met subsidie.quote:Wat mij betreft spekken ze die pot gewoon. Het is belangrijk dat starters op een normale manier de woningmarkt op kunnen. Want huren is gewoon vaak niet mogelijk qua inschrijvingsduur. Dus blijft kopen als enige optie over.
Vraag aan iedereen hier: Om hoeveel geld gaat zo'n regeling eigenlijk? Ik heb geen idee...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |