abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79714433
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:53 schreef Beessie-Jen het volgende:
ow en Evie in de draagdoek doen hielp ook...
doordat haar knietjes dan lekker hoog zaten...(makkelijk om lucht etc kwijt te raken...)
Ja, dat hielp hier ook. Niet als ze erin zat, maar als ik haar eruit haalde, begon het geweld
Lotte!
Noah!
pi_79715102
Toch niet ook een tongriempjes probleem, leonieke?

Leah zit toch niet lekker in haar vel vandaag. Ze is anders...minder vrolijk. Beetje timide...
pi_79715991
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:27 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kan je vertellen dat ikzelf en mij man bruine ogen hebben.
Eva heeft tot voor kort (ze is nu 28 maanden) blauwige ogen gehad.
Ze zijn nu niet meer blauw, maar ook niet bruin of groen of grijs.
Het is maar net hoe het licht er op schijnt.
Verder is ze ook blond, en ik ben bijna zo bruin als poep.

Fabian heeft vooralsnog blauwe ogen.
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Haha, ik geloofde altijd heilig in de theorie. Maar de kans dat ik het gen voor blauwe ogen draag is toch heel klein, aangezien mijn beide ouders bruine ogen hebben.
(In mijn moeders familie komt het daarenten wel voor, dus het zou in principe wel kunnen dat ook zij gendrager is, en dat gen aan mij door heeft gegeven).

Verder zou ook mijn bruine haarkleur dominant moeten zijn, maar wederom is die vlieger hier niet op gegaan.
bruin is dominant, dus je ouders konden allebei bruin/blauw hebben, waardoor jij weer bruin als dominant gen hebt, maar je kunt ook bruin/blauwe ogen hebben (kleur bruin, maar bruin en blauw gen...) en als je bruin/blond als gen voor je haren hebt, en je man heeft ook bruin/blond, dan kan kan je kindje van allebei het blonde gekregen hebben, waardoor je kindje blond is... (of ben ik niet duidelijk genoeg? )
  maandag 29 maart 2010 @ 18:57:57 #208
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79716636
Bedankt voor je uitleg Mijsje, ik ken de theorie zelf ook, dit is namelijk de enige biologieles waarbij ik ook daadwerkelijk heb opgelet.
Mijn man is overigens blond, dus dan kan hij bijna niet het bruine gen hebben. Hij moet dus sowieso blond hebben doorgegeven. En ik als bruinharige, bijna zwart, kan me niet voorstellen dat ik ook het blonde gen draag. Maargoed. HEt zal wel. Eva is blond met lichte ogen. Het zij zo.
En ja, ik heb haar gebaard en nee ze is niet verwisseld in het ziekenhuis
pi_79717044
mooi en interessant, genetica dat vond ik ook een van de meest interessante onderwerpen op school...
en Eva blijft een droppie om te zien!
  maandag 29 maart 2010 @ 19:50:58 #210
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79719042
Sorry meiden, nog even niet bijgelezen. Is even teveel. Zag wel dat de jongens van Simmu het zo goed doen Zien er erg goed uit!

Hier vandaag naar het ziekenhuis geweest voor Tessa. En weer ging het raar, uhh waar komen jullie voor? Ik: voor de kinderarts, zij: alleen om te wegen of ook meten? ik: nou ik neem aan beide? zij: en daarna nog naar de kinderarts? ik: ja dat staat neem ik aan wel in de computer toch Sjonge wat een klote ziekenhuis zeg! Elke keer is er wel weer iets aan de hand...het is jammer dat het andere ziekenhuis heel ver weg zit, anders had ik daarheen gegaan!
Kinderarts vond dat ze teveel voeding krijgt (terwijl het CB zei dat ik mag voeden op verzoek ) ik geef 150 ml water en 5 schepjes, is us 165 ml voeding en ik mag 150 ml voeding maar geven, maar ik mag tussendoor wél water geven, wat is het verschil om bij de flesjes iets meer water te doen of tussendoor alleen water geven ?
Ze weegt nu 3962 gram, hoofdje is 37 cm en ze is 55,5 cm groot! Is flink gegroeit dus Omdat ze een enorme voorkeur heeft voor 1 kant, gaan we vrijdag wéér terug naar het ziekenhuis, nu voor de fysio. Dit is ook omdat Tessa overdag nogal kan huilen en de KA zegt dat het niet kan zijn van de honger, grote kans dat de fysio dat ook kan verhelpen
Ik weet écht wel als mijn meisje honger heeft of pijn heeft! Nu doet hij net alsof dit echt niet mogelijk is Als ik mn pink in de mond doet en ze komt enorm naar voren en pakt heel snel mn pink in dr mond en gaat heel hard zuigen, heeft mn meisje gewoon honger!!!
Bah voel me klote, ik weet echt wel wat ze wil!!!

Dus woensdag ik naar het ziekenhuis om het te hebben over mijn narcose van 6 april, vrijdag naar het ziekenhuis voor Tessa en dan dus 6 april wéér naar het ziekenhuis voor mij. Ben ziekenhuisziek

Zo dit was mijn dag Ik ga morgen bijlezen, Tessa ligt nu lekker op bed, dus het is even tijd voor en ik
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79720284
Hallo!!

Even snel! Wel zo'n beetje bijgelezen, maar niet de puf om overal op te reageren.

Werken ging goed vandaag. Vanmorgen had ik nog niet echt zin en hoopte dat de dag zsm voorbij zou vliegen, maar in de middag kreeg ik het gevoel van voor mijn verlof alweer terug! Is dus eigenlijk wel meegevallen. Isa is vanmorgen bij de opvang geweest, dat ging ook goed! Mijn ouders hebben haar daar 's middags opgehaald en hebben de middag opgepast! Nu zo even lekker op de bank!
pi_79721085
Leonieke: je bent heus geen slechte mama als je er zelf bij gaat zitten brullen hoor Juist een betrokken mama ben je dan! Ik het minder als je je kind in de schuur legt te brullen om zelf te kunnen slapen...

En denk niet te snel dat het aan de BV ligt hoor Florian doet het ook bij FV! En dan is het vaak echt een boertje of poep die dwars zit. Of hij had gewoon nog geen honger.
En fles is 's nachts veel meer werk
pi_79721247
mama-papa: als jij het op gevoel doet, gewoon doorgaan hoor En water tussendoor of extra bij de fles in maakt inderdaad geen flikker uit Zolang het aantal schepjes wat ze krijgt maar goed blijft!

En misschien kan de fysio wel wat voor je doen op ander gebied, of ook op huilgebied, maar honger is honger hoor
pi_79722783
Ivan heeft vandaag bij zijn opa en oma geweldig geslapen met zijn armpjes uit de Puckababy. Misschien zet het vele oefenen dan toch zoden aan de dijk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 29 maart 2010 @ 21:05:44 #215
100412 mefke79
komt goed!
pi_79722800
Hallo dames, daar ben ik weer. En ik kom meteen afscheid nemen, want het is al weer meer dan een half jaar geleden dat ons manneke geboren werd. En nu zijn we bijna 20 centimeter en zo'n vijf kilo verder en is het tijd om gedag te zeggen. We hebben een heerlijke vakantie gehad, het vliegen ging prima en ook het eten daar viel enorm mee. We zijn gewoon creatief geweest met het buffet in het hotel.
Ik ga morgen nog even bijlezen, nu eerst maar eens koffers uitpakken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79724148
Mefke, zo snel alweer! Tot over twee weken!

Claudia, wat goed!
pi_79724193
Daag, mefke!

Gaat Isabeau ook zo snel alweer weg?
pi_79724229
Eh da's helemaal niet snel! Dat duurt nog hééééél lang, want ze is nog hééééél klein
pi_79724709
MP, gewoon even de afdeling(en) opbellen of die afspraken gecombineerd kunnen worden. (Eventueel omdat het anders zo belastend voor de kleine is! ) Nee heb je, ja kan je krijgen toch? Hier doen ze er nooit moeilijk over en proberen ze wel mee te denken.

Keshet... ik heb een poos niets van je gelezen... Hoe gaat het met je kleine meissie?
  maandag 29 maart 2010 @ 21:47:06 #220
100412 mefke79
komt goed!
pi_79724890
Keshet, hoe gaat ie ja, ik mis ook een update.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 30 maart 2010 @ 07:08:31 #221
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_79734845
Goodmornings! Hoe is het hier?

Ik lees dat de pakjes en de kaarten bij Simmu & fam zijn aangekomen, wat leuk! Ik moet eerlijk bekennen dat het versturen van een kaart er bij mij is ingeschoten, maar ik leef met jullie mee! Heerlijk dat het steeds een beetje beter gaat met de jongens

Mefke, neeeeee! Jammer hoor, we zullen je missen Evengoed natuurlijk wel erg dat Driekus alweer zijn halfjaardag viert

Leonieke, het zouden inderdaad krampjes kunnen zijn, vooral het wilde trappelen en gillen komt me erg bekend voor. Sterkte ermee, dat is zo zielig! Ik heb er ook met gróte regelmaat bij zitten huilen (en nog steeds hoor, als hij op díe manier huilt) dus je bent écht geen slechte mama!

Hiero een ziek ziek vogeltje.. Stef heeft sinds zondag koorts, héél veel snot en af en toe begint hij vanuit het niets te gillen en heel hard te huilen en dan houdt het pas na een tijdje weer op. Zó sneu! Beetje diarree erbij, veel overgeven.. Het arme ding heeft een nare buikgriep te pakken Hij heeft zijn papa aangestoken (en ik heb ook pijn in mijn keel ondertussen, lang leve de euchina force ) dus vandaag blijft hij thuis van het KDV. Hopelijk doet dat de truuc, gisteren ging het al ietsjes beter en vanochtend heeft hij zelfs nagenoeg normaal weer aan de borst kunnen drinken, want dat ging amper door de enorme verstopping in dat kleine neusje.. Hij is overigens wel nog steeds érg goed te pas, hij zit nog steeds de hele dag door te lachen Hij wil alleen nog steeds niet slapen overdag, en dat lijkt me nou juist zo vreselijk goed voor hem

Nouja, op naar het werk!
3!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 07:44:27 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79735046
aaaahhh Arme Stef! dat klinkt als een erg hardnekkig en vervelend griepje Trix.. Ik hoop voor jullie dat jullie alle3 snel weer opknappen. Enorm vervelend als je kleintje zich niet goed voelt he?

Mefke en Driekus gaan ons verlaten... Alweer aan half jaar! OMG dat gaat snel zeg! Veel plezier bij de grote beebs en tot over 2 maanden

Jeetje Isabeau is de volgende begrijp ik???? ook al bijna een half jaar!

Ik mag vrijdag weer met Evie naar het CB, eerst de laatste prikronde gelukkig. Ben benieuwd hoe ze verder groeit enzo. (ook omdat we nog maar op 5 flessen zitten).
Verder gaat het hier allemaal hartstikke goed eigenlijk. Sinds een paar dagen begrijpt Evie ook ineens hoe ze speeltjes zelf kan aanpakken enzo, ook weer erg leuk om te zien...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79736934
Ik had nooit gedacht dat ik zo zou zitten mee wenen. Maar ben 'blij' (blij en niet blij, want ik vind het niet fijn voor jullie) dat er hier nog mama's zijn die het al meegemaakt hebben.

Vannacht heeft Thomas ons een nachtje respijt gegeven (gelukkig maar... tijd om te recupereren). Rond 23.45u zijn we gaan slapen met een klaarwakkere Thomas. Hij heeft toen denk ik nog een vijftal minuten gedronken en is aan de borst in slaap gevallen. Voorzichtig hebben we hem naar zijn bedje gebracht (is niet ideaal vermoed ik, maar we waren zo blij dat hij eindelijk sliep want hij had de hele avond weer krampen gehad) en hij heeft geslapen tot 6.45u (waarschijnlijk doodop van het wenen van gisteren). En is nu stilletjesaan terug wakker aan het worden.

En wow, mefke al weg? Driekus al 6 maand? Hebben jullie niet ergens een paar maand overgeslagen?
pi_79737540
Nee hoor BJ, er zijn nog 3 wachtenden voor ons

Goedemorgen allemaal!

Prima nachtje achter de rug. kleine smurf weer supervrolijk op het KDV achtergelaten.

Vandaag een spannende dag. Mijn schoonzus en zwager hebben vandaag het eerste gesprek m.b.t. mijn draagmoederschap. De eerste stappen worden gezet!
pi_79737619
Leonieke, wat heerlijk dat je bij hebt kunnen tanken. Wat kun je je dan een ander mens voelen hè?!
pi_79737678
Spannend idd, Sorbootje. Ik vind het zo fantastisch dat je dat doet Wanneer word jij dan betrokken in de gesprekken of moeten jouw schoonzus en zwager ook een hele procedure doorlopen om te zien of ze geschikt zijn of niet (zoals bij adoptie)?

En idd, dat bijtanken, zalig. Zowel voor mij, mijn man, maar ook voor Thomas. Ik denk dat we alledrie een betere dag zullen hebben.
pi_79737876
Na dit gesprek krijgen mijn man en ik een oproep voor een gesprek. Dan volgen medische keuringen en daarna psychologische tests.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:36:03 #228
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79741959
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:18 schreef Sorbootje het volgende:
Nee hoor BJ, er zijn nog 3 wachtenden voor ons

Goedemorgen allemaal!

Prima nachtje achter de rug. kleine smurf weer supervrolijk op het KDV achtergelaten.

Vandaag een spannende dag. Mijn schoonzus en zwager hebben vandaag het eerste gesprek m.b.t. mijn draagmoederschap. De eerste stappen worden gezet!
Heb ik iets gemist?

Wij (Harry en ik) zijn zojuist pasfoto's gaan maken voor zijn ID-kaart. Het is een heel komische foto geworden
Ik krijg hem alleen niet goed op de foto dus dat moet mijn man vanavond even doen...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:40:51 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79742122
oo Asy ik ben erg benieuwd, wij wilden van de week ook met Evie, waren we er bijna, lag ze diep in slaap in de MC... dus maar niet gedaan nog...

@Sorboo; oooooh nog 3 wachtenden voor u, dat duurt nog heeeeeeeeeel lang
pi_79742134
Leuk en spannend, Sorbo!

Ivan doet iets nieuws, namelijk verlegen wegkijken. Volgens mij is het niet helemaal verlegenheid, maar wat het wel is weet ik ook niet. Hij kijkt dan bijvoorbeeld naar zijn vader, lacht, zijn vader kijkt terug en dan draait hij snel z'n hoofd weg en begraaft zijn gezicht in mijn trui. Zo lief!
pi_79742176
Als je niet weet dat ik -als alles goed gaat- draagmoeder word voor mijn schoonzus en zwager dan heb je idd iets gemist Maar da's niet zo raar, want dat heb ik alleen in het 'hoe gaat het met ons' topic besproken.
pi_79742192
Dat klinkt inderdaad lief (later verschuilt hij zich achter je been )

ben benieuwd naar de foto, Asyniur
pi_79742241
Ik reageerde uiteraard op de vraag van Asy

Claudia, dat heeft Isabeau ook een poosje gedaan. Exact zoals jij dat nu beschrijft. Zó lief! Nu draait ze gewoon haar hoofd weg..arrogantje.
pi_79742276
Leah om 12.oo uur weer achtergelaten op het kdv in de armen van een leidster. Toen ik wegliep en zwaaide keek ze heel zielig inclusief pruillipje

Nu dus aan het kolven, bleh...(valt nog niet mee met 1 hand typen )
pi_79742299
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:41 schreef Claudia_x het volgende:
Leuk en spannend, Sorbo!

Ivan doet iets nieuws, namelijk verlegen wegkijken. Volgens mij is het niet helemaal verlegenheid, maar wat het wel is weet ik ook niet. Hij kijkt dan bijvoorbeeld naar zijn vader, lacht, zijn vader kijkt terug en dan draait hij snel z'n hoofd weg en begraaft zijn gezicht in mijn trui. Zo lief!
Oh, dat wil ik ook
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:42 schreef lily het volgende:
Dat klinkt inderdaad lief (later verschuilt hij zich achter je been )
En dat ook

Lijkt me allemaal zo schattig Oh, ik kijk er echt naar uit tot Thomas wat ouder is en zo'n dingen gaat doen.
Wel jammer dat ik dan op dat moment terug moet gaan werken. We hadden het er dit weekend nog over met een paar nichten (ja, babyboom in de familie) dat het eigenlijk langs de ene kant jammer is dat je bevallingsrust direct na de bevalling plaatsvindt en dat je dan weer moet gaan werken als het allemaal veel leuker wordt (en niet meer alleen maar eten en slapen is dus).
pi_79742341
Sorbo: wat voor termijn heb je zelf voor ogen?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:47:27 #237
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_79742344
1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo
A grand adventure has begun.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:48:17 #238
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79742372
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:47 schreef Keshet het volgende:
1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo *O* 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo *O* 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo *O* 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo *O* 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo
Heeft ze al een gangbare kledingmaat?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:49:07 #239
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79742408
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:42 schreef Sorbootje het volgende:
Als je niet weet dat ik -als alles goed gaat- draagmoeder word voor mijn schoonzus en zwager dan heb je idd iets gemist Maar da's niet zo raar, want dat heb ik alleen in het 'hoe gaat het met ons' topic besproken.
aha! ik ben al blij dat ik de topics waar ik nu in post kan bijhouden...
Maar wat super!
even kijken of ik kaboutermans in slaap krijg zodat ik het andere topic even kan doorlezen
pi_79742440
Hm, misschien is het toch wel verlegenheid:

"Maand 4 tot 8: Je baby begint zijn verlegenheid voor andere mensen te tonen door zijn gezichtje af te wenden."
pi_79742451
Wat is er mis met in slaap wegleggen?
Het is goed dat ze zelf leren in slaap te vallen, maar af en toe in slaap wegleggen kan echt geen kwaad hoor! En hij is nog zo klein
pi_79742452
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:47 schreef Keshet het volgende:
1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo 1 kilo
Wat een fantastische mijlpaal!!
pi_79742456
Wat goed, Keshet! Binnen no time heb jij een dikke teiger in een draagdoek.
pi_79742464
Claudia. Ik heb aangegeven niet eerder dan najaar 2011 zwanger te willen zijn. Maar het hele traject kan vrij lang duren, dus veel sneller zou ook niet kunnen waarschijnlijk. Ik wil gewoon graag dat Isa kan lopen e.d.

Keshet! Je krijgt gewoon een dikke baby!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:51:21 #245
265732 Keshet
pi_79742476
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:48 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Heeft ze al een gangbare kledingmaat?
Nee, dat nog niet! Maatje 40 begint in de buurt te komen.
pi_79742480
1 kilo teigetje

en wow, Sorbo..wel heftig
pi_79742526
Keshet

2 pond! Hoezee!

Hier een heel verdrietig jongetje vandaag? Wil alleen maar bij me zijn en tegen me aan. En TARA is hartstikke ziek dus dat is een compleet huishouden voeren met een kind in de doek...
Wat op zich nog gaat, ware het niet dat ik ook ziek ben... maar iedereen ligt nu in bed, dus ik kan ff bijkomen
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:53:30 #248
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79742564
teigetje!!!
pi_79742574
Gezellig Free, twee zieke kinderen. Voelt Leander zich wel goed? Beterschap, ook voor jou!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:55:39 #250
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79742636
en oe vriendlief heeft zo sollicitatiegesprek...
duimen jullie ook ff mee???
pi_79742677
Jee Free, beterschap voor jullie allemaal!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:58:57 #252
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79742743
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:52 schreef freecell het volgende:
Keshet

2 pond! Hoezee!

Hier een heel verdrietig jongetje vandaag? Wil alleen maar bij me zijn en tegen me aan. En TARA is hartstikke ziek dus dat is een compleet huishouden voeren met een kind in de doek...
Wat op zich nog gaat, ware het niet dat ik ook ziek ben... maar iedereen ligt nu in bed, dus ik kan ff bijkomen
Denk aan jezelf he! Dat huishouden is er morgen ook wel.
Ik begin er niet eens meer aan, elke dag stofzuigen, dat is gewoon dweilen met de kraan open hier.
Beterschap in ieder geval.

Voor teigetje! Wat word je al groot meissie! Plaatsvervangend trots is!

Sorbo, wat een heftige beslissing. Dapper van je. Hopelijk gaan alle gesprekken goed, en hebben over een tijdje zwager en schoonzus ook een lief klein kindje. wordt dan een eicel+spermacel van hen in jou geplaatst of ???

Wat lief idd die verlegenheid. Hier is Fabian volgens mij de slaap van de 1e zes weken nogin aan halen, hij slaapt echt heel veel.

En arme Leah weer naar de vreemde mevrouw op het KDV. Hopelijk wetn ze snel,en wuift ze mama straks lachend weg.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:59:29 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79742762
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:55 schreef Beessie-Jen het volgende:
en oe vriendlief heeft zo sollicitatiegesprek...
duimen jullie ook ff mee???
jazeker, succes!
pi_79742794
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:53 schreef Ssserpente het volgende:
Gezellig Free, twee zieke kinderen. Voelt Leander zich wel goed? Beterschap, ook voor jou!
Leander is geniaal vandaag Niet mopperen en huilen lekker spelen en zonet in één keer gaan slapen.
Hoezee!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:02:06 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79742837
Beterschap voor Stef ook. Hopelijk knapt hij snel op!
pi_79742875
Amaranta, er zijn al ingevroren embryo's.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:08:06 #257
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79743004
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:03 schreef Sorbootje het volgende:
Amaranta, er zijn al ingevroren embryo's.
Oke! Spannend dus! En die worden teruggeplaats en dan moet het zich innestelen toch?
vriendin/kennis van mij zit in een soortgelijk traject, maar dan worden haar eigen embrytjes in haar eigen lichaam terug geplaatst, poging 1 was helaas niet blijven plakken, in juli ong poging 2
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:08:56 #258
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79743030
Keshet: Wat fijn dat het zo goed gaat!

B-J: Wij duimen mee

Sorbo: Wat gaaf van je dat je dat gaan doen! Ikzelf zou dat denk ik niet kunnen

Freecell: Beterschap
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:12:19 #259
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79743136
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:51 schreef Keshet het volgende:

[..]

Nee, dat nog niet! Maatje 40 begint in de buurt te komen.
Maat 40

Ik zie ook dat er maat 38 is..
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:16:22 #260
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79743269
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:12 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Maat 40

Ik zie ook dat er maat 38 is..
Ik was laatst Fabian aan het verschonen bij de prental, en in de commode lagen allerlei maten luiers, waaronder ook prematuur. De helft kleiner dan maat 1, moest echt even slikken.
pi_79743351
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:08 schreef amaranta het volgende:

[..]

Oke! Spannend dus! En die worden teruggeplaats en dan moet het zich innestelen toch?
vriendin/kennis van mij zit in een soortgelijk traject, maar dan worden haar eigen embrytjes in haar eigen lichaam terug geplaatst, poging 1 was helaas niet blijven plakken, in juli ong poging 2
Terugplaatsen heet 't inderdaad, maar dekt de lading in dit geval niet helemaal.

Spannend voor je vriendin!
pi_79743352
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:50 schreef freecell het volgende:
Het is goed dat ze zelf leren in slaap te vallen, maar af en toe in slaap wegleggen kan echt geen kwaad hoor! En hij is nog zo klein
Rienk is nu 3 maanden en valt sinds een week of 3 pas zelf in slaap. Eerder alleen maar aan de borst. Nou, als het werkt werkt het

Beterschap met je gezin!!

Claudia, klinkt wel super Rienk en ik kijken in de gang altijd even naar ons zelf (ik naar Rienk dus ) en hij moet altijd zo lachen dan! Heerlijk jochie

BJ, ik ga duimen!

Amaranta, kom je nu een beetje tot rust dan? Je hebt een flink zware eerste 3 maanden gehad toch?

Hier gaat het allemaal zn gangetje. Ik denk dat ik Rienk begin te snappen maar een ritme hebben we nog niet. Het is nu slapen-voeden-spelen-slapen-voeden-spelen. Meestal gaat het goed en de voedingen schelen nu minimaal 2.5 uur. Gister was dat wel wat vaker, maar of hij had een sprongetje of hij moest het (veels te drukke) weekend verwerken. Gelukkig is hij verder nog wel heel blij en kan hij goed spelen op zijn nieuwe Ikeaspeelkleed. Hij kauwt op alles wat in de buurt komt en dat is echt super schattig
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_79743380
slapen-voeden-spelen-slapen-voeden-spelen sounds like a ritme to me!
pi_79743502
Oh en Teigetje een kilo!
pi_79743556
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:19 schreef Sorbootje het volgende:
Ja, true, maar als het 06:00-10:00-14:00 enz. zou het toch beter zijn? De tijden zijn hier zo verschillend!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:24:18 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79743622
Leonieke hopelijk gaan de nachten snel beter
Stef ziekjes beterschap mannetje
Mefke en driekus al weer doorgeschoven.... waar blijft de tijd. Tot over heeeeel lang (2,5 week)
BJ ik duim zeker voor je jullie
teigetje al weer een kilo
MP laat ze lullen in t ziekenhuis, ze groeit goed en niet buitensporig dus niks aan de hand hoor. En ik ben er van overtuigd dat jij weet wat je meisje wilt. Gewoon je eigen pad volgen hoor!

Voor iedereen die ik vergeten ben

Jamie heeft gister zn eerste hapje gehad, worteltjes De eerste hap moest hij er even aan wennen. Maar al snel had hij door dat het lekker was. En trok hij gewoon aan mijn hand om die lepel sneller in zn mond te krijgen. Toen het op was werd hij gewoon boos dat hij niet meer kreeg (ik vond een half potje wel genoeg voor een eerste keer) Vanavond staan er weer worteltjes op het menu
pi_79743623
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:19 schreef Sorbootje het volgende:
Jups
Hier zit er 3 à 4 uur tussen de voedingen nu met de fles, maar soms slaapt hij daartussenin niet eens
pi_79743633
Och beter beter... hij doet 't toch prima? Hier ook geen vaste tijden hoor. Hoe de slaapjes hier op de rest van de dag gaan hangt af van de nacht en hoe laat Isabeau wakker is 's ochtends.

En toch vind ik dat een prima ritme.

Het enige wat hier eigenlijk elke dat ongeveer hetzelfde gaat is het laatste slaapje rond zessen en de bedtijd tussen 20.00u en 20.30u
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:27:38 #270
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79743697
Evie heeft echt een ritme ontwikkelt... wel een beetje bijzonder ritme
(tijden bij benadering)
0:00 laatste fles/ naar bed
8:30 eerste fles/ naar bed
11:30 uit bed/ spelen
12:00 fles
spelen/ loungen/ de deur uit etc
16:00 fles
soms een klein dutje (kort) en verder spelen/ loungen
20:00 fles
soms in slaap vallen/ soms spelen
en dan pas na de laatste fles weer echt slapen...
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:33:38 #271
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79743941
Hier geen urenritme, de ene keer 3 de andere keer 4 uur tussen voedingen.
maar idd eten-spelen- slapen-eten-spelen-slapen. Echter wil hij dit om 5 uur 's ochtends ook. En wij niet.

Mooi schema heeft Evie.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:37:12 #272
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_79744074
freecell, beterschap!

En wie had er nou ook een ziek propje? In elk geval ook beterschap.

Hier wel een soort van ritme maar geen vaste tijden.
Harry gaat met ons naar bed en daar krijgt ie nog een slokje voeding. Dan leg ik hem in de wieg (meestal rond 23:00u) en dan slaapt hij tot 6:30. Dan krijgt ie eten in bed, dan slapen we samen verder in het grote bed (nou ja, hij slaapt en ik doezel wat want ik blijf wakker door friemelende handjes en/of maaiende armen en benen). Dan sta ik op en kleed me aan. Ik maak ontbijt voor mezelf en dan meldt meneer zich weer voor voeding. En vanaf dan is het gewoon wanneer meneer eten wil, krijgt ie eten. Soms valt hij meteen na een voeding in slaap, soms kletst/speelt hij een tijdje en valt dan in slaap maar er zijn ook tijden bij dat hij klaarwakker blijft tot aan de volgende voeding...
Hij slaapt wel altijd als ik hem in de doek knoop en ga lopen.
Nu heb ik hem net in zijn bedje gelegd om te slapen.
pi_79744238
Ivans schema:

7.00: Wakker worden en even in z'n bed chillen
7.30: Eten
9.00-12.00: Slapen
12.00: Eten
13.30-15.00: Slapen
15.00: Eten
16.30-17.30: Slapen
18.15: Eten
19.00-7.00: Slapen, met een voeding tussendoor om 22.15 uur
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:41:39 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79744274
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik was laatst Fabian aan het verschonen bij de prental, en in de commode lagen allerlei maten luiers, waaronder ook prematuur. De helft kleiner dan maat 1, moest echt even slikken.
Die kun je gewoon bij de prenatal kopen? Das namelijk handig voor de baby van Jen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:44:02 #275
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79744365
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Die kun je gewoon bij de prenatal kopen? Das namelijk handig voor de baby van Jen.
Denk het wel, aangezien ze daar ook in de verschoningsla lagen.
(Wil er best een voor je jatten, maar eigenlijk durf ik dat niet zo , ik word namelijk altijd betrapt.
Durfde al bijna geen gebruik te maken van de luierdoekjes die daar stonden )
pi_79744387
Martine, klinkt goed van die worteltjes!
pi_79744503
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:41 schreef Ticootje het volgende:

[..]

bij het kruitvat ook hoor, maatje 0, tot 2.5kilo
Lotte!
Noah!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:48:29 #278
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_79744554
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:46 schreef Linda2205 het volgende:

[..]

bij het kruitvat ook hoor, maatje 0, tot 2.5kilo
Oh, check. Ga ik die even halen...

Ze pikt nu steeds eigen luiers en probeert die de pop aan te doen, die zit dan tot de nek in een luier.

Maar goed OT.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:49:11 #279
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79744588
Ticootje: Bij kruidvat hebben ze ook prematuur luiers en bij etos van pampers. Bij prenatal 7 euro, etos 5 euro en die van kv eigen merk 3 euro
Wij hebben ze de eerste weken ook voor Tessa moeten gebruiken
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:49:35 #280
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79744614
Linda was me voor
pi_79744899
Ik weet het, ik had ze perongeluk gekocht ipv maat 1. Dat paste 3 dagen wel ongeveer... en toen leek hij een bouwvakkertje
pi_79746611
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 12:50 schreef freecell het volgende:
Ik had ergens gelezen (weet niet meer waar, heb zoveel gelezen gisteren) dat het niet zo verstandig is om ze in slaap te voeden. Maar idd, hij is nog geen 4 weken... arme smurf.
(en eigenlijk is het allemaal zo moeilijk omdat je overal tegenstrijdige dingen leest)

Keshet wat goed Zo super dat Teigetje het goed doet maar wat moet ze zo klein zijn Wat voor kleertjes heeft ze nu eigenlijk aan?
pi_79747420
Leonieke: je bent zijn mama, als iets prettig voelt of goed werkt -> gewoon doen
En niet teveel luisteren, behalve naar professionals die je vertrouwt
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:44:54 #284
265732 Keshet
pi_79749028
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:16 schreef amaranta het volgende:

[..]

En daar dan weer de helft van; dat was Teigetje's eerste luier.
Ik zal er binnenkort eens een foto van maken!

Ik ben vandaag even losgegaan in de Prenatal en babydump.
Babykamer, wandelwagen, maxi-cosi+onderstel, kinderstoel, rompertjes zijn binnen!

Ticoo, maatje 38 is er idd ook, zelfs nog wel kleiner, maar dat spul is zooo ontzettend duur!
Ook is het voor die mini's vaak helemaal niet fijn om kleertjes aan te hebben en is het voor de verzorging onpraktisch. Vandaar ook dat ik nauwelijks kleertjes in hele kleine maatjes heb gekocht, ze had er nog weinig aan.
Vanavond gaat het FOK! rompertje mee naar het ziekenhuis. Ik heb het idee dat die echt in de buurt zit te komen!
Het pakje wat ik van Xenia heb gekregen moet ook zo'n beetje passen.

Bizar trouwens, voor de 'micro-preemies' maken ze dan pakjes die passen als je tussen de 600 en 1200 gram weegt. Beseffen die mensen wel wat voor een ontzettend groot verschil er zit tussen een baby van 600 gram en 1 van 1200 gram?
Maar anyways, zo'n beetje de gehele maat 44 collectie van Prenatal is hier, gekocht en gekregen, binnen.
Laat de spekkies maar komen!
pi_79750525
Spekkies!

Kom maar op met die foto's van je mooie meid!
pi_79753287
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 13:44 schreef amaranta het volgende:
Denk het wel, aangezien ze daar ook in de verschoningsla lagen.
Jamaar liggen prematuurtjes niet meestal in een ziekenhuis?
Die ga je toch niet verschonen in een prenatal?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:46:07 #287
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79753901
Lily: Tessa had ook prematuurluiers nodig en die was na 3 dagen ziekenhuis lekker thuis
pi_79754286
Keshet, ik zag jouw post in het geboortekaartjestopic, maar ik vroeg me nu af of je eigenlijk een idee had wanneer teigetje naar huis zou mogen? Doen ze daar in het ziekenhuis al voorspellingen over of weten ze het zelf nog niet? (of heb je het al gepost en heb ik het gemist?)
pi_79755295
Hè meiden, ben wel bijgelezen maar posten op de iPhone is niet heel handig om op iedereen te reageren...
Wel ff voor keshet en teigetje een jompeltje! 1 kilo alweer, wat goed!!!

Lig hier op bed met een zielig hoopje baby op mijn buik dat eidelijk slaapt effe. Meiske heeft behoorlijke diarree al een paar dagen maar vandaag is het toppunt geloof ik bereikt (om het half uur broek vol)... Ha heeft mijnman vanochtend al gebeld maar meer dan tips om uitdroging te voorkomen had ie niet, dus nu goed in de gaten houden... Ze huiltnog met traantjes en de flesjes gaan ook nog op, maar ik vind het zo sneu...
pi_79756062
Leander droeg ook prematuurluiers en maat 44, gewoon thuis geboren en gebleven
pi_79756719
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 17:46 schreef mama_papa het volgende:
Lily: Tessa had ook prematuurluiers nodig en die was na 3 dagen ziekenhuis lekker thuis
De helft kleiner dan maat 1 ?(want daar heeft amaranta het over)
Maat 1 is vanaf 2 kilo?

heftig
pi_79756862
Maar namen jullie ´r toen ook al mee naar de Prénatal om ´r daar te verschonen?
pi_79756981
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:44 schreef Keshet het volgende:

Vanavond gaat het FOK! rompertje mee naar het ziekenhuis. Ik heb het idee dat die echt in de buurt zit te komen!

Leuk!

En hoezee voor de 1 kilo!
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:12:05 #294
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79757284
Lily: Ze had inderdaad echte prematuurluiers, geen maat 1 dus

Serpente: Ik zal eerlijk zeggen dat ik niet eens wist dat ze bij prenatal luiers hebben liggen die je mag pakken, ik had heb altijd mijn eigen luiers bij me voor mn kleine meid
pi_79757451
Wat woog ze dan? mama_papa. Dan moet ze dus erg licht zijn geweest.
Wat fijn dat ze dan niet in een couveuse hoefde!
Ik was echt in de veronderstelling dat maat 0 babietjes lang in het ziekenhuis moesten blijven
pi_79757786
Lijnloos: wat zielig Hopelijk is het vlug over.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 19:46:28 #297
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79758789
Lily: Ze woog bij dr geboorte 2360 gram Ze had ook maatje 44, echt een poppetje was/is het
En zeker fijn dat ze weer lekker met ons mee mocht naar huis
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:06:31 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79759736
Keshet, maak je een foto als ze het rompertje aan heeft?

MamaPapa, ik heb ook altjd zelf luiers bij me. Maar ik zat gewoon nieuwsgierig te neuzen in de commode. Maatje 2 lag er toevallig niet eens tussen. Dus ik heb ook mijn eigen luiers gebruikt.
Heb daar ook even in de voedingsruimte zitten borstvoeden. Lekkere schommelstoel en voedingskussen.
pi_79760509
Leah zit al een tijdje in maat 3 luiers
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 19:46 schreef mama_papa het volgende:
Lily: Ze woog bij dr geboorte 2360 gram Ze had ook maatje 44, echt een poppetje was/is het
En zeker fijn dat ze weer lekker met ons mee mocht naar huis
oh, 2360. Dat valt dan nog mee inderdaad (geen prematuurgewicht bedoel ik)
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:28:46 #300
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79760901
Gaat snel zeg lily. Ach, straks blijven ze best lang steken in 5.
Fabi is maar een mager menneke. 2 past nu lekker, maar heb 3 ook al in huis.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 20:29:33 #301
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79760947
Valt me trouwens op, hoe groter de maat, hoe minder luiers in de verpakking. Ook wel logisch, aangezien ze als het goed steeds minder per dag nodig hebben. Maar ze blijven helaas wel even duur.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')