Nou dan. Wil je zeggen dat als je alle geloven naast elkaar zet, de Islam niet voor de meeste doden heeft gezorgd de laatste 30 jaar? Lijkt me dan wel logisch dat je niet wilt dat zo'n geloof een grote invloed gaat krijgen in je Christelijk/Joodse land.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volgens mij hadden we het over het moslimextremisme. Dat is daar toch echt geboren.
Het werkt met hooligans ook nietquote:Op zondag 28 maart 2010 23:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, een meldingsplicht is niet zo heel lastig. Vergelijk het met hooligans die zich op het politiebureau moeten melden als hun club speelt. Kleed het iets anders aan en je hebt mogelijk een oplossing.
Tja, maar ik vind de pappen en nat houden methode ook niets. Er worden echt mensen serieus slachtoffer van straatterreur. Het druist tegen elk rechtvaardigheid gevoel in.quote:Maar goed, ik heb ook niet de wijsheid in pacht. Dat beweer ik ook niet. Ik vind mensen uitzetten en knieschijven schieten echter geen wenselijke maatregelen.
De islam heeft niet voor doden gezorgd. Mensen met extreme opvattingen zijn daarvoor verantwoordelijk. Als we jou moeten geloven dan hadden de moslims ons inmiddels uitgeroeid.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:27 schreef Torrio het volgende:
[..]
Nou dan. Wil je zeggen dat als je alle geloven naast elkaar zet, de Islam niet voor de meeste doden heeft gezorgd de laatste 30 jaar? Lijkt me dan wel logisch dat je niet wilt dat zo'n geloof een grote invloed gaat krijgen in je Christelijk/Joodse land.
Het vermoorden van een politieke leider, als bescherming voor de Islam.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, eerlijk gezegd niet. Leg uit.
quote:Het ging daarbij voor de verdachte om de combinatie van de algemene stigmatiserende politieke denkbeelden van Fortuyn, de polariserende wijze waarop Fortuyn die voor het voetlicht bracht en de grote politieke macht die Fortuyn dreigde te krijgen. Hij zag voor zichzelf geen andere mogelijkheid om dat gevaar te stoppen dan door Fortuyn om het leven te brengen.
Laat er eens een criminoloog op los. Ik heb mij eerlijk gezegd niet verdiept in de aanpak van etterbakjes. Makkelijk antwoord, dat weet ik.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Het werkt met hooligans ook niet
[..]
Tja, maar ik vind de pappen en nat houden methode ook niets. Er worden echt mensen serieus slachtoffer van straatterreur. Het druist tegen elk rechtvaardigheid gevoel in.
Goed knieschijven schieten kan niet, en mensen met een dubbel paspoort uitzetten stuit op iets teveel kritiek. Maar wat dan? preventief opsluiten als er sprake is van een gespannen situatie? ook een hellend vlak.
Sorry, ik zie nog steeds geen verband met moslimextremisme. Dus volgens jou is de dood van Fortyun te danken aan de islam?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:30 schreef Torrio het volgende:
[..]
Het vermoorden van een politieke leider, als bescherming voor de Islam.
quote van Volkert;
[..]
Extremistische christenen blazen zichzelf ook niet op.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De islam heeft niet voor doden gezorgd. Mensen met extreme opvattingen zijn daarvoor verantwoordelijk. Als we jou moeten geloven dan hadden de moslims ons inmiddels uitgeroeid.
Nope, aan links.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sorry, ik zie nog steeds geen verband met moslimextremisme. Dus volgens jou is de dood van Fortyun te danken aan de islam?
Nee, die schieten liever een abortusarts dood en leven zelf rustig verder. Je punt is?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:32 schreef Torrio het volgende:
[..]
Extremistische christenen blazen zichzelf ook niet op.
Ik pretendeer nergens een oplossing te hebben. Maar ik stoor me in dit soort topics altijd aan mensen die heel hard roepen dat wilders' oplossingen fascistisch en xenofoob zijn maar zelf geen andere oplossing bieden. Wilders heeft het nergens over in knieschijven schieten, maar wel over een ministerie van veiligeheid (kan efficienter zijn) en het inzetten van andere diensten dan alleen politie om de orde te bewaren.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laat er eens een criminoloog op los. Ik heb mij eerlijk gezegd niet verdiept in de aanpak van etterbakjes. Makkelijk antwoord, dat weet ik.
Ik zie jou overigens ook geen oplossingen aandragen
Aah dus links is in zn geheel verantwoordelijk voor de dood van Fortuyn. Maar goed, dan nog slaat jouw opmerking nergens op. Van Gogh werd aangedragen als voorbeeld voor de gevaren van moslimsextremisme en vervolgens kom jij aanzetten met Fortuyn.quote:
Vind je het heel erg als ik dat niet doe en dat ik zijn islamfobie ook laat meewegen in mijn politieke voorkeur?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:33 schreef Swetsenegger het volgende:
Op zich klinkt het best genuanceerd als je de rest van zijn afspraken over de afgelopen jaren even wegdenkt.
Ik besef ook dat er iets misgaat wanneer elke discussie over Marokkanen uiteindelijk een PVV bash discussie wordt. En dan nog, Fortuyn werd vermoord o.a. om z'n ideeen over de Islam. Grotendeels eigenlijk. Ik zie dus niet in waar het misgaat volgens jou.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Aah dus links is in zn geheel verantwoordelijk voor de dood van Fortuyn. Maar goed, dan nog slaat jouw opmerking nergens op. Van Gogh werd aangedragen als voorbeeld voor de gevaren van moslimsextremisme en vervolgens kom jij aanzetten met Fortuyn.
Je beseft toch wel dat er dan iets misgaat?
Dat komen we weer op het punt... wat dan wel?quote:Op zondag 28 maart 2010 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vind je het heel erg als ik dat niet doe en dat ik zijn islamfobie ook laat meewegen in mijn politieke voorkeur?
Ja, door een autochtoon. Niet door een geflipte moslimextremist. Snap je waar ik heen wil. We hebben het over de gevaren van de islam en jij komt aanzetten met Volkert, die op geen enkele wijze gelieerd is aan de islam.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:37 schreef Torrio het volgende:
[..]
Ik besef ook dat er iets misgaat wanneer elke discussie over Marokkanen uiteindelijk een PVV bash discussie wordt. En dan nog, Fortuyn werd vermoord o.a. om z'n ideeen over de Islam. Grotendeels eigenlijk. Ik zie dus niet in waar het misgaat volgens jou.
Wat fijn zeg. Je hebt last van een paar ettertjes en je stemt op een partij die discriminatie voorstaat. Voor zulk soort mensen kan ik weinig respect opbrengen. Ik vind het heel vervelend dat zij last ondervinden van die etterbakjes maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat komen we weer op het punt... wat dan wel?
Ik kan me voorstellen dat wanneer mijn gezin werd geterroriseerd door een paar van die gasten ik er een aantal om zou leggen uit pure frustratie. Ik vrees ook in dat je dat binnen nu en een jaar of 2 gaat zien.
Je kan praten tot je een ons weegt, het verleden heeft ons geleerd dat de doden op dat gebied zo goed als altijd door linkse of allochtone handen komen. Dat zegt mij al meer dan genoeg.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, door een autochtoon. Niet door een geflipte moslimextremist. Snap je waar ik heen wil. We hebben het over de gevaren van de islam en jij komt aanzetten met Volkert, die op geen enkele wijze gelieerd is aan de islam.
Wie zegt dat ik er op stem? Ik zeg dat je over zijn voorstellen heenvalt (nu ook weer) maar een andere oplossing heb je ook niet, terwijl je wél met me eens ben dat het onacceptabel is.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat fijn zeg. Je hebt last van een paar ettertjes en je stemt op een partij die discriminatie voorstaat.
Tja dat roep je nu wel maar veel verder dan 'langer opsluiten' ,waarvoor serieuze wetswijzigingen nodig zijn die geen enkele partij in hun programma heeft, kom je niet. Daar heb ik dan weer weinig respect voor.quote:Voor zulk soort mensen kan ik weinig respect opbrengen. Ik vind het heel vervelend dat zij last ondervinden van die etterbakjes maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Tja, behalve wat loze kreten over 'een hardere aanpak' heb ik nog weinig concreets gehoord. En DAT doet wilders net wel. En DAT spreekt veel mensen aan.quote:Overigens zet de VVD ook flink in op de aanpak van ettertjes. Alleen ontbreekt het islam-sausje.
Vind jij maar eens een Marokkaan in je huis na inbraak, met een mes in z'n hand. Zie jij je beste vriend maar eens in elkaar gebeukt worden door 7 Marokkanen. Je bent een onwetende mafkees weet je dat. Dankzij mensen als JOU is het zover gekomen dat er trampersoneel wordt mishandeld en ambulancepersoneel. Houd je oogkleppen maar op, blijf in je eigen wereldje leven.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat fijn zeg. Je hebt last van een paar ettertjes en je stemt op een partij die discriminatie voorstaat. Voor zulk soort mensen kan ik weinig respect opbrengen. Ik vind het heel vervelend dat zij last ondervinden van die etterbakjes maar er zijn meer wegen die naar Rome leiden.
Overigens zet de VVD ook flink in op de aanpak van ettertjes. Alleen ontbreekt het islam-sausje.
Natuurlijk is dat onzin. Maar geef nou toch eens toe dat je het mis had. We hadden het over moslimsextremisme en jij begint over Fortyun. Fout. Klaar.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:45 schreef Torrio het volgende:
[..]
Je kan praten tot je een ons weegt, het verleden heeft ons geleerd dat de doden op dat gebied zo goed als altijd door linkse of allochtone handen komen. Dat zegt mij al meer dan genoeg.
En je moet maar respect hebben voor de eerste beste schreeuwerd die met zogenaamde oplossingen komt? Kijk, ik kan ook wel roepen dat we alle crimineeltjes het land uit moeten flikkeren. Is dat een oplossing? Mogelijk. Wenselijk en reeel? Nee.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:46 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik er op stem? Ik zeg dat je over zijn voorstellen heenvalt (nu ook weer) maar een andere oplossing heb je ook niet, terwijl je wél met me eens ben dat het onacceptabel is.
Tja dat roep je nu wel maar veel verder dan 'langer opsluiten' ,waarvoor serieuze wetswijzigingen nodig zijn die geen enkele partij in hun programma heeft, kom je niet. Daar heb ik dan weer weinig respect voor.
Dus wederom... wat nu?
Tja, behalve wat loze kreten over 'een hardere aanpak' heb ik nog weinig concreets gehoord. En DAT doet wilders net wel. En DAT spreekt veel mensen aan.
+1quote:Op zondag 28 maart 2010 23:47 schreef Torrio het volgende:
[..]
Vind jij maar eens een Marokkaan in je huis na inbraak, met een mes in z'n hand. Zie jij je beste vriend maar eens in elkaar gebeukt worden door 7 Marokkanen. Je bent een onwetende mafkees weet je dat. Dankzij mensen als JOU is het zover gekomen dat er trampersoneel wordt mishandeld en ambulancepersoneel. Houd je oogkleppen maar op, blijf in je eigen wereldje leven.
Ja want autochtone Nederlanders plegen geen misdadenquote:Op zondag 28 maart 2010 23:47 schreef Torrio het volgende:
[..]
Vind jij maar eens een Marokkaan in je huis na inbraak, met een mes in z'n hand. Zie jij je beste vriend maar eens in elkaar gebeukt worden door 7 Marokkanen. Je bent een onwetende mafkees weet je dat. Dankzij mensen als JOU is het zover gekomen dat er trampersoneel wordt mishandeld en ambulancepersoneel. Houd je oogkleppen maar op, blijf in je eigen wereldje leven.
Precies. Het staat bijna in zijn geheel los van elkaar.quote:Op zondag 28 maart 2010 23:18 schreef Hukkie het volgende:
Blijf het verbazingwekkend vinden dat die kutmarokkaantjes nog steeds in verband gebracht worden met de Islam.
Je hoeft niet boos te worden hoorquote:Op zondag 28 maart 2010 23:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En je moet maar respect hebben voor de eerste beste schreeuwerd die met zogenaamde oplossingen komt? Kijk, ik kan ook wel roepen dat we alle crimineeltjes het land uit moeten flikkeren. Is dat een oplossing? Mogelijk. Wenselijk en reeel? Nee.
En ook ik pretendeer niet de oplossing te hebben voor dit probleem. Maar het staat mij natuurlijk vrij om kritiek te hebben op de harde voorstellen van Wilders. En persoonlijk pleit ik meer voor een preventieve aanpak. Tsja, sue me.
Hard stond heel subtiel tussen haakjes.quote:Op maandag 29 maart 2010 08:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je hoeft niet boos te worden hoor
Maar welke preventieve aanpak dan die de afgelopen 20 jaar nog niet geprobeerd is? En waarom riep je een pagina terug dan nog dat je voor een harde aanpak ben?
Klopt. Niet tegen de islam beginnen. Althans, kritiek uiten, daar is niets mis mee. Echter, aanhangers van deze religie een deel van hun rechten ontnemen is natuurlijk van de gekken. Bovendien wordt het ettertjes-probleem daar niet mee opgelost.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:04 schreef Torrio het volgende:
[..]
En indirect, ja komt zeker door mensen als jij. 'Niet tegen de islam beginnen! Ettertjes op straat.. Maar oplossingen weet ik niet hoor!'
Ik vind dat KoosVogels hele verstandige dingen zegt in dit topic. En inderdaad als Marokkaanse relschoppers binnen een paar uur weer op straat staan, en voor overlast blijven zorgen moeten ze ook anders worden aangepakt dan nu. Maar dat zegt hij ook.quote:Op maandag 29 maart 2010 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt. Niet tegen de islam beginnen. Althans, kritiek uiten, daar is niets mis mee. Echter, aanhangers van deze religie een deel van hun rechten ontnemen is natuurlijk van de gekken. Bovendien wordt het ettertjes-probleem daar niet mee opgelost.
Nou valt wel mee hoor, als ze volwassen worden gaan ze blijkbaar toch presteren. Zodra het mooi weer wordt zie ik namelijk bij mij in de stad altijd veel van hun broers van 18-25 jaar met dure kleding in de duurste en nieuwste BMW of Mercedes cabriolets rondrijden. Zijn ze blijkbaar financieel toch nog goed terecht gekomenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:31 schreef GSP het volgende:
[..]
OMFG!!!De verloren generatie. Hier gaan we nog veeeeeeeeeeeeeel plezier aan beleven de komende jaren
Spijker op zijn kop. Het is de vraag of je deze groep (<18 jaar) Islamiet kan/mag noemen. Ik denk het niet.quote:Op maandag 29 maart 2010 01:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Precies. Het staat bijna in zijn geheel los van elkaar.
Die jochies bidden echt geen 5 keer per dag naar Mekka en kennen de Koran nog minder, dan de gemiddelde atheïst de Bijbel kent.
Het heeft allemaal met opvoeding en cultuur te maken.
quote:Op maandag 29 maart 2010 01:44 schreef erkel het volgende:
[..]
Precies. Het staat bijna in zijn geheel los van elkaar.
Die jochies bidden echt geen 5 keer per dag naar Mekka en kennen de Koran nog minder, dan de gemiddelde atheïst de Bijbel kent.
Het heeft allemaal met opvoeding en cultuur te maken.
Vraag het ze. Wat wij denken is irrelevant. Zij zien zichzelf wel degelijk als moslims.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:14 schreef FTWO het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Het is de vraag of je deze groep (<18 jaar) Islamiet kan/mag noemen. Ik denk het niet.
Dat is zo'n standaard opmerking, natuurlijk plegen autochtone Nederlanders ook misdaden, dat heb ik eerder in dit topic ook al gezegd.quote:Op maandag 29 maart 2010 00:58 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja want autochtone Nederlanders plegen geen misdaden
Nee, komt omdat ze niet zijn opgevoed.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:20 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
En deze jongens zijn niet opgevoed door moslim ouders?
Idd zelf heb ik dat helemaal fout gedaan door een opleiding te volgen en te gaan werken. Op een of andere manier is een BMW X5 prima te betalen met een niet afgemaakte VMBO en wat uurtjes handel per week.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:08 schreef Demophon het volgende:
[..]
Nou valt wel mee hoor, als ze volwassen worden gaan ze blijkbaar toch presteren. Zodra het mooi weer wordt zie ik namelijk bij mij in de stad altijd veel van hun broers van 18-25 jaar met dure kleding in de duurste en nieuwste BMW of Mercedes cabriolets rondrijden. Zijn ze blijkbaar financieel toch nog goed terecht gekomen
Ze komen uit een Islamitische achtergrond. Gezien ze 5 keer vaker crimineel zijn dan andere groepen concludeer ik dan toch dat de Islam(itische culturen) wel degelijk een rol speelt in het probleem. Een voorbeeld dat ik belangrijk vind is het gebrek aan waardering voor scholing in die culturen, het is belangrijker om de Koran na te kunnen blaten. En zo zijn er meer factoren.quote:Op maandag 29 maart 2010 10:14 schreef FTWO het volgende:
[..]
Spijker op zijn kop. Het is de vraag of je deze groep (<18 jaar) Islamiet kan/mag noemen. Ik denk het niet.
quote:Op maandag 29 maart 2010 09:10 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ik vind dat KoosVogels hele verstandige dingen zegt in dit topic. En inderdaad als Marokkaanse relschoppers binnen een paar uur weer op straat staan, en voor overlast blijven zorgen moeten ze ook anders worden aangepakt dan nu. Maar dat zegt hij ook.
Wat stel jij voor dan? Gevangenisstraf voor pubers? Geseling?quote:Op maandag 29 maart 2010 17:48 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Hoeveel andere manieren van aanpak blijven dan over?
quote:Op maandag 29 maart 2010 17:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat stel jij voor dan? Gevangenisstraf voor pubers? Geseling?
Let wel; als zulke regels worden ingevoerd dan hebben die betrekking op iedereen. Althans, zo hoort het te gaan.
Ok, maar het gaat vaak, net als bij voetbalhooligans, om groepsgedrag, en daar werkt al heel veel als je ze een stadionverbod oplegt, omdat de negatieve beinvloeding dan wegvalt. Dus met zoiets zou ik dan beginnen.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Mensen die de maatschappij structureel blijven terroriseren mogen wat mij betreft voor een hele lange tijd uit de maatschappij worden gehaald. Omhein een Waddeneiland flikker ze daar maar neer. En ja, dat geldt dan voor iedereen. Waarom zou je dit niet doen?
quote:Op maandag 29 maart 2010 18:28 schreef OeJ het volgende:
[..]
Ok, maar het gaat vaak, net als bij voetbalhooligans, om groepsgedrag, en daar werkt al heel veel als je ze een stadionverbod oplegt, omdat de negatieve beinvloeding dan wegvalt. Dus met zoiets zou ik dan beginnen.
Meldingsplicht, hangverbod, ik heb er nog niet zo over nagedacht hoe je dat het beste kunt uitvoeren, maar ik stel alleen vast dat je daarmee de angel (wellicht al grotendeels) uit het probleem haalt.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:36 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Wat voor verbod wil je ze dan opleggen?
Dat is niet stelselmatig de maatschappij onderuitschoppen, al snap ik je punt wel.quote:Op maandag 29 maart 2010 18:50 schreef OeJ het volgende:
En voor degene die roepen het zijn alleen en altijd de Marokkanen, ik herinner me ook nog een uit de hand gelopen strandfeestje, en zoals gezegd, hoeveel politie heb je niet elk weekend nodig voor de voetbalhooligans. Dat is dan zeker heel anders, of wat?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |