abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79603108
Het verspreid zich als een inktvlek door een ander deel van FOK dus maar een eigen topic-je gemaakt om ervaringen en tips en trucs uit te wisselen.

Waar gaat het om?

Het Heller Programma
In dit dieet van Rachael en Richard Heller mag je 2 keer per dag vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast mag je 1 keer per dag (een uur lang) onbeperkt koolhydraten eten.

Hoewatwaar?
Je vindt uitleg over het programma in het boek "Het Heller Programma" - ISBN 90-274-6948-2
Alleen nog 2e hands verkrijgbaar, bij oa Bol.
De Engelstalige versie is wel nog gewoon verkrijgbaar.

Ik vond een mooie samenvatting op Gezondheidsnet.nl
quote:
Het Heller-programma
Afvallen zonder hongergevoel

Het Heller-programma is een afslankmethode voor wie verslaafd is aan koolhydraten. Het helpt je een nieuwe levensstijl te vinden. Je eet dagelijks twee koolhydraatarme maaltijden en één koolhydraatrijke maaltijd. Daardoor heb je minder snel een hongergevoel. Ook wordt er minder overtollig vet opgeslagen.

Wat houdt het in?
Overgewicht als gevolg van een koolhydraatverslaving is door het volgen van het Heller-programma goed te behandelen. De verslaving komt voort uit een verstoorde insulineverhouding. Daarom wordt het insulineniveau gereguleerd. Daardoor worden gewichtsschommelingen beperkt. In de Verenigde Staten is de methode al een groot succes gebleken.

Hoe werkt het?
In het Heller-programma mag je dagelijks twee vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast krijg je één zogenaamde beloningsmaaltijd. Daarin mag je werkelijk álles – dus ook koolhydraten – eten.

Voorwaarde is wel dat je niet langer dan een uur over de maaltijd doet. Uit onderzoek blijkt namelijk dat als koolhydraten gedurende korte tijd worden gegeten, de overproductie van insuline afneemt. Dit betekent dat het lichaam overtollige calorieën minder als vet opslaat. Bovendien kan het lichaam het opgeslagen vet beter afbreken.

Voor- en nadelen
Het Heller-programma zorgt voor een verminderd hongergevoel. Ook neemt de opslag van overtollig vet af. Nadeel is dat het Heller-programma geen dieet is waarbij je snel afvalt. Het is een programma voor het leven. Om een koolhydraatverslaving succesvol te behandelen, moet je je hele levensstijl veranderen.

Voor wie geschikt?
Het Heller-programma is geschikt voor mensen die verslaafd zijn aan koolhydraten en hun eetgewoonten structureel willen veranderen. Je hebt een koolhydraatverslaving als je regelmatig verlangt naar koolhydraatrijke producten. Dat zijn onder meer brood, rijst, pasta, aardappels, ijs, chocola, koekjes, zoutjes en fruit.

Mensen met een koolhydraatverslaving hebben een verstoorde insulineverhouding. Hun hersenen krijgen bij het innemen van koolhydraten niet het signaal om te stoppen met eten. Het eten van koolhydraatrijke voeding veroorzaakt dus een dwangimpuls om te eten. Door het teveel aan insuline houdt het lichaam energie vast, die als vet wordt opgeslagen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_79603135
vorige deel: Het Heller Dieet - De oplossing v koolhydraatverslaafden.

er werd geen nieuw deel geopend, vandaar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:43:05 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79603150
Ik lees weer ff mee
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79603222
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:33 schreef Beautiful__Disaster het volgende:

[..]

Wat voor lijst heb je? Zelf gemaakt ofzo met producten die je eet?
Ik heb ook nog niet gekeken hoe het zit met koolhydraten in soja producten. Alleen weet ik dat er in soja melk minder koolhydraten zitten dan gewone melk, net als in yoghurt. Ik eet namelijk ook geen gewone yoghurt en melk. Maar hoe het met die vleesvervangers en koolhydraten zit weet ik nog niet..
Nee, ik heb de lijst niet zelf gemaakt.
Ik eet zelf niet eens vaak vleesvervangers.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:47:39 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79603329
Ik ben er ook weer!
Had zin in knakworstjes voor de lunch, kind er blij mee gemaakt... zijn ze op!
Witlofsalade it is...
pi_79603384
oh ja, witlofsalade

hoewel ik daar wel graag appel in doe...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:52:02 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79603525
Ik at het eig. altijd alleen maar uit de oven, maar rauw met wat ham en kaas en een klein beetje slasaus eroverheen is het ook erg lekker.
pi_79604602
Ik ben ook dol op witlof! Op alle mogelijke manieren. Vooral met een kaaskorstje uit de oven. Ik zal eens kijken of het werkt om die knabbelbacon te verkruimelen en dat te gebruiken ipv paneermeel!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:32:32 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_79616389
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef lily het volgende:
Ik heb mijn eerste komkommer met huttenkase ontbijt achter mijn kiezen.
Dat viel niet tegen. Lekker en genoeg.

Hoeveel huttenkase gebruiken jullie eigenlijk per ontbijt?
ik een half bakje met een halve komkommer
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:33:38 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_79616428
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:20 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook dol op witlof! Op alle mogelijke manieren. Vooral met een kaaskorstje uit de oven. Ik zal eens kijken of het werkt om die knabbelbacon te verkruimelen en dat te gebruiken ipv paneermeel!
of voor door de witlofsalade, dat lijkt me ook heel lekker!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:00:52 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79617383
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:32 schreef Belana het volgende:

[..]

ik een half bakje met een halve komkommer
Ze hebben het voor dat soort dingen over een 'normale portie'. En later staat er iets over 100gr. bij bijv. kipfilet of hamburger.
Dus dat hou ik ook een beetje aan bij de huttenkase en bijv. bij de ham en kaas door de salade, en 100gr. garnalen bij de lunch etc. etc.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:02:35 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_79619600
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze hebben het voor dat soort dingen over een 'normale portie'. En later staat er iets over 100gr. bij bijv. kipfilet of hamburger.
Dus dat hou ik ook een beetje aan bij de huttenkase en bijv. bij de ham en kaas door de salade, en 100gr. garnalen bij de lunch etc. etc.
Ah! Dank!
stormy waters...
sailin'
pi_79623056
witlof *ril* warm of koud, rauw of bewerkt, ik hou er echt niet van. Zo jammer vind ik dat want het zou ideaal saladevoer zijn als ik het zo hoor.

nouja, ik doe ook weer mee
zoals gezegd, hier nu een paar dagen stilstand, maar mn spijkerbroek zakt inmiddels van mn kont af en hij was relatief nieuw nog
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79623130
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:21 schreef huuphuup het volgende:
witlof *ril* warm of koud, rauw of bewerkt, ik hou er echt niet van. Zo jammer vind ik dat want het zou ideaal saladevoer zijn als ik het zo hoor.

nouja, ik doe ook weer mee
zoals gezegd, hier nu een paar dagen stilstand, maar mn spijkerbroek zakt inmiddels van mn kont af en hij was relatief nieuw nog
Boyfriend look. Da's hip.
pi_79623935
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Boyfriend look. Da's hip.

ben ik ook es hip
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:40:03 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_79623974
Ik heb daar allemaal nog geen last van, het gaat maar om 5 kilo, waarvan er dan nu 1 af is, maar die laatste 4 zijn hardnekkig blijkbaar! Idioot is dat!
stormy waters...
sailin'
pi_79625162
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:21 schreef huuphuup het volgende:
Ik kom nog steeds niet in mijn voor zwangerschaps jeans en dat stoort me vreselijk.
Het gaat dan ook om 8! kilo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:06:23 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79625210
Je hebt gewoon meteen al een plafonnetje bereikt Belaan, komt goed.

Ik vond een doos met pre-zwangerschapskleding op zolder, vnml zomerkleding en dat is nu al te groot omdat ik toen in de paar maanden tussen zomer en zwangerschap nog net 5 kilo af gevallen was, maar nu hoop ik dat ik van de zomer zo'n 'erpassener2vanmijin' foto kan maken.
pi_79625479
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:05 schreef lily het volgende:

[..]

Ik kom nog steeds niet in mijn voor zwangerschaps jeans en dat stoort me vreselijk.
Het gaat dan ook om 8! kilo
oh dat kan ik me voorstellen dat dat je stoort!
Volhouden hoor, babysteps iedere 100 gram is toch weer 100 gram. zei zij terwijl ze gefrustreerd is over het plateau waarop ze zit

Ik was in het half jaar (okay eerlijk, het jaar) voor ik zwanger raakte flink aangekomen, bijna 10 kilo wel.
zelf gedaan natuurlijk maar nu mag het er wel weer af, vind het wel weer mooi geweest hier ook nog een kilo of 7 à 8 en dan zit ik weer op een gewicht dat goed voor mij is. Dan moet er nog steeds wel wat af zou ik echt 'slank' willen zijn maar dat hoeft niet voor mij, gewoon die buikrichel weg das voldoende.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:08:30 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_79628245
Ik wil graag in jurkjes er leuk uit zien, daar ben ik nu eigenlijk al aardig, maar ik heb dat doel, die 65 kilo... maar ik zou met 67 (pre stoppen met roken tijdperk) al blij zijn. Moet gewoon kunnen vind ik.
Niet snoepen 's avonds wordt steeds makkelijker trouwens.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:27:20 #21
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79631356
Ik lees hier ook weer even mee. Vandaag heb ik het voor het eerst uitgeprobeerd. Vanmorgen een omeletje met champignons gegeten en als lunch een zelfgemaakte tonijnsalade met komkommer, uitje, paprika en een gekookt eitje. Vanavond 'normaal' gegeten. Is dat een beetje ok, Heller-wise?

Ik ben ook (pisco)vegetariër dus ik moet nog even wat recepten bedenken. Ik kan niet elke dag tonijnsalade nemen als lunch natuurlijk.

Het is toch zo dat je helemaal geen tussendoortjes mag eten, of niet? Ik heb wel het idee dat ik veel meer moet plassen ineens, terwijl ik niet meer gedronken heb dan anders. Is dit herkenbaar?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:11:52 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_79636930
Ik heb geen Heller boek, maar het klinkt mij prima in de oren
Meer plassen is mij ook opgevallen ja

Bij gebrek aan beter zit ik aan een bak kwark. nog even eitje koken zo denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_79638316
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:27 schreef She-Wolf het volgende:
Ik lees hier ook weer even mee. Vandaag heb ik het voor het eerst uitgeprobeerd. Vanmorgen een omeletje met champignons gegeten en als lunch een zelfgemaakte tonijnsalade met komkommer, uitje, paprika en een gekookt eitje. Vanavond 'normaal' gegeten. Is dat een beetje ok, Heller-wise?

Ik ben ook (pisco)vegetariër dus ik moet nog even wat recepten bedenken. Ik kan niet elke dag tonijnsalade nemen als lunch natuurlijk.

Het is toch zo dat je helemaal geen tussendoortjes mag eten, of niet? Ik heb wel het idee dat ik veel meer moet plassen ineens, terwijl ik niet meer gedronken heb dan anders. Is dit herkenbaar?
klinkt goed Heller-wise

en meer plassen klinkt mij ook bekend in de oren.

Ik eet ook wel eens makreel in pikante tomaat uit blik en dan in zo'n uitgeholde komkommer. Of gerookte makreel-salade met handje veldsla, klein beetje lente-ui, wat stukjes paprika en stukjes komkommer.
Je kunt eventueel 's middags ook geitenkaassalade eten bijvoorbeeld, zelfde als met makreel maar dan met stukjes geitenkaas. Of gewoon salade met een eitje.

Wat BE doet kan ook, groenten roosteren/bakken/grillen en dan met in stukjes gesneden vleesvervanger of eventueel tofu of een gekookt eitje. Gevulde champignon uit de oven kaaslaagje ofzo voor een feestelijke lunch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:37:59 #24
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79639241
Ja kijk, dat zijn ideeen waar ik wat mee kan. Hoewel in die vleesvervangers wel koolhydraten zitten. Niet schrikbarend veel, maar wel meer dan in vlees of vis. En tofu vind ik niet lekker. Maar ik zou ook een salade met stukjes kaas kunnen maken idd, gewone of geiten.

Ik probeer het gewoon een tijdje, kijken of ik wat afval en hoe het mij bevalt.
pi_79640402
Niet om nu gelijk het zoveelste goed bedoelde dieet de grond in te boren maar waarom eten mensen
niet gewoon wat evenwichtiger en gematigd. Dan is toch de kern van terugdringen van overgewicht?
Als je nu elke dag een klein beetje sport( of gewoon een wandeling maakt) en van de schijf van 5 eet,
dan heb je een normaal gewicht en leef je gezond en lang.
75 topics = FIN
  zaterdag 27 maart 2010 @ 12:44:19 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79640919
Die discussie hebben we al gehad in deel 1..
dus ga maar lekker naar De zin en onzin van diëten Dan kunnen we het hier weer over Heller en de tips/trucs/recepten verder..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79641762
Ik ben nog niet verder gekomn dan de komkommer met huttenkase als ontbijt.
Lunch: salade's met geitenkaas of omelet met allerlei groentes.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:08 schreef Belana het volgende:
Ik wil graag in jurkjes er leuk uit zien, daar ben ik nu eigenlijk al aardig, maar ik heb dat doel, die 65 kilo...
omg 65 kilo
Dat getal heb ik al 10 jaar niet meer gezien (dat woog ik altijd in het pre-kinder tijdperk zeg maar...)

edit:
ook goed nieuws:
mijn 2 nieuwe jeans zitten al losser

[ Bericht 7% gewijzigd door lily op 27-03-2010 13:51:00 ]
pi_79642380
Zooo! Ik weeg me altijd op mijn Wii Balance Board, en het resultaat was -1.7 kilo ten opzichte van 7 dagen geleden Dat is vast allemaal vocht. Maar het geeft wel moed. Ik tel ook tijdelijk de kcal die ik eet en ik zat iedere dag tussen de 1300-1500 kcal. Netjes dus, geen gehonger.
Ik heb het helemaal niet streng gedaan trouwens. 's avonds at ik gewoon rijst en pastagerechten. Niet veel en niet te vet uiteraard.
pi_79642639
super cinnamongirl
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:46:21 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_79645179
lekker cinnamongirl!! Dat zijn de berichten he

Noodgedwongen vanmiddag brood gegeten terwijl ik vanavond ook nog uit eten ga, nou ja, dagje spijbelen dan maar.
stormy waters...
sailin'
pi_79645266
Thanks. En ik ben gister nog wel uit eten geweest! Appetizers waren heel toevallig low-carb: olijven en amandelen en gefrituurde sardientjes. Hoofdgerecht: zeebaars met veel groenten en hier en daar een verdwaald mini-aardappeltje. Toe: kaasplankje en erbij 2 droge witte wijn.

@Belana: skip vanavond dan ook de carbs! Geen brood vooraf en pass on de frietjes. En een kaasplankje ipv de Crème brûlée!
pi_79645480
foutje
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:16:20 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_79645808
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Thanks. En ik ben gister nog wel uit eten geweest! Appetizers waren heel toevallig low-carb: olijven en amandelen en gefrituurde sardientjes. Hoofdgerecht: zeebaars met veel groenten en hier en daar een verdwaald mini-aardappeltje. Toe: kaasplankje en erbij 2 droge witte wijn.

@Belana: skip vanavond dan ook de carbs! Geen brood vooraf en pass on de frietjes. En een kaasplankje ipv de Crème brûlée!
Ja, ik kan het wel een beetje regelen natuurlijk we gaan grieks eten, ik weet niet hoe dat is, maar ik ga gewoon mijn best doen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:59:30 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79647006
Daar moet het zeker te doen zijn!
Vooraf iets van garnalen, hoofd is toch vaak vnml vlees en dan eet je bij de salade om de tomaten heen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:54:36 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_79648429
dat klinkt heel goed!
stormy waters...
sailin'
pi_79649935
Ik heb net heerlijk gegeten

Dikke omelet (2 eitjes, plakje salami, plakje kaas, champignons en paprika met een scheutje melk voor de luchtigheid en beetje kruiden) en daarnaast ruccola sla met een klein beetje dressing en pijnboompitjes.
Wel lekker maar niet helemaal Hellerproof was dat ik er wat ananas bij at, en pijnboompitjes (stuk of 20) ben ik ook niet zeker van.

En een werkelijk verrukkelijk toetje, klein bakje vruchtenmousse van Ah, met verse aardbeitjes ernaast

Wat ik trouwens zo grappig vind, is dat ik alles zo goed proef. Als ik een koolhydraatmaaltijd eet schuif ik die veel sneller naar binnen en proef veel minder.
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:43 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79651102
Dinus, ik snap het niet helemaal, die vruchtenmousse of toch iig de aardbeitjes zijn toch ook niet hellerproef? Als de ananas het ook niet is zeg maar...

Ik raak niet verzadigd vanavond. Maar goed, 60 minuten zijn om, ik moet het er maar me doen.
pi_79654903
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dinus, ik snap het niet helemaal, die vruchtenmousse of toch iig de aardbeitjes zijn toch ook niet hellerproef? Als de ananas het ook niet is zeg maar...
Maar ik dacht dat je de derde maaltijd alles mocht eten, als het maar binnen een uur op is?
pi_79655082
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef Brighteyes het volgende:

Ik raak niet verzadigd vanavond. Maar goed, 60 minuten zijn om, ik moet het er maar me doen.
Ik moet nog maar weer eens even aan de studie denk ik
Maar het was wel erg lekker.

En ik heb net flink bewogen met "Step to the beat" op de Wii. Dat is zo gaaf!

@ Lily, misschien moet ik dit vandaag inderdaad maar even als 3e maaltijd rekenen dan. *kuch*
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:15:28 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79656004
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:36 schreef lily het volgende:

[..]

Maar ik dacht dat je de derde maaltijd alles mocht eten, als het maar binnen een uur op is?
Ja dan wel, maar als zij zegt dat de ananas fout was, dan ga ik er vanuit dat dit niet het beloningsuurtje was.
pi_79656185
Ik had bij de vruchtenmousse alleen naar het koolhydraat gehalte gekeken, en dat was laag genoeg dacht ik. (6) en maar 54 kc.

Ik ga nog even nalezen hoe het met fruit zit.

"Fruit zorgt voor een verhoogde insulineproduktie, die je weer doet verlangen naar meer voedsel"

Nu weet ik ook ineens weer waarom ik van m'n dietiste geen appel mocht eten halverwege de ochtend, dna kreeg ik een suikerdip en ging ik vreselijk snaaien.

Ik moet nog leren fruit als koolhydraatrijk te zien, ik denk nog te veel alleen maar aan aardappelen, brood en pasta.

[ Bericht 52% gewijzigd door Dinus op 27-03-2010 22:30:47 ]
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:40:25 #42
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79656615
Hoe zit het eigenlijk met de avond. Mag je na je avondeten helemaal niks meer eten of wel iets wat alleen uit eiwitten bestaat?

Aan de ene kant heb ik niet echt honger. Het is denk ik meer dat ik wel gewend ben om 's avonds nog iets te eten. Het is wel een beetje mentaal afkicken, merk ik.
pi_79656835
Ik heb even in het boek gespiekt, en tussendoortjes zijn niet toegestaan, je moet als je trek hebt bedenken dat deze trek door dit programma zal afnemen/verdwijnen.
Afkicken inderdaad dus.........
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:10:19 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_79657363
nou, ik heb gewoon een foute dag gehad, maar er heerlijk van genoten
het valt ook nog wel mee, vanavond wat kleine hapjes van voogerechtjes genomen (zo'n gemengde schaal) en als hoofdgerecht gegrilde zalm. Maar wel ook cocosijs toe, ik had er zin in.
En zeker niet binnen een uur. geen brood en aardappelgegeten erbij, alleen salade, dus het valt mee.
Morgen weer "gewoon"
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 01:57:40 #45
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79661162
Ik heb me vandaag ook niet in kunnen houden. Wegens geen tijd heb ik snel 2 boterhammen gegeten en `s avonds ben ik me te buiten gegaan aan wraps en een handvol paaseieren als toetje
Morgen weer gewoon doen inderdaad
  zondag 28 maart 2010 @ 10:14:18 #46
24188 Belana
kloon van belana
pi_79663744
Vandaag moet ik het noodgedwongen omdraaien, net brood gegeten, vanmiddag zie ik wel (ik ben naar een opening van een tentoonstelling) ik hoop op de mogelijkheid van salade of soep. Vanavond kip met groenten. Dan ga ik wel netjes denk ik.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 12:56:57 #47
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79666942
ik weet dat jullie hier niet zitten te wachten op kritiek, en slik dan ook bijna alles wat ik wilde zeggen in, alleen 1 ding stoort me echt: koolhydraatverslaving bestaat NIET. de gevoelens die je hebt als je vaak suiker eet lijken in veel vormen op verslaving, maar klinisch gezien is het dat niet. het effect van suiker/carbs verzwakt bijvoorbeeld niet als je het vaak eet/langdurig gebruikt, en dat is één van de basisprincipes van een verslaving...

het is misshcien maar een kwestie van terminologie, maar het woord verslaving brengt een soort "hulpeloosheid" met zich mee, die niet gegrond is in dit geval... je hóeft niet af te kicken, het is níet onmogelijk om zonder zwart-wit te hoeven denken af te vallen...

maar goed, dat was het enige wat ik hier ga zeggen, ik hoop dat t voor jullie werkt, maar ik hoop ook dat jullie wel de tijd nemen om na te denken bij waarom je snoepdrang hebt - dat is veel belangrijker om het af te leren dan een methode van uitbannen en losgaan...ik lees heel veel "ik heb me niet in kunnen houden" en dat vind ik een zorgelijke opmerking voor een dieet dat je blijkbaar levenslang moet kunnen volhouden... het zou niet moeten voelen als inhouden... en als je wel over de schreef gat zou je moeten uitzoeken waarom

/zuerpiet verdwijnt weer.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 18:38:57 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79676781
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet dat jullie hier niet zitten te wachten op kritiek, en slik dan ook bijna alles wat ik wilde zeggen in, alleen 1 ding stoort me echt: koolhydraatverslaving bestaat NIET. de gevoelens die je hebt als je vaak suiker eet lijken in veel vormen op verslaving, maar klinisch gezien is het dat niet. het effect van suiker/carbs verzwakt bijvoorbeeld niet als je het vaak eet/langdurig gebruikt, en dat is één van de basisprincipes van een verslaving...

het is misshcien maar een kwestie van terminologie, maar het woord verslaving brengt een soort "hulpeloosheid" met zich mee, die niet gegrond is in dit geval... je hóeft niet af te kicken, het is níet onmogelijk om zonder zwart-wit te hoeven denken af te vallen...

maar goed, dat was het enige wat ik hier ga zeggen, ik hoop dat t voor jullie werkt, maar ik hoop ook dat jullie wel de tijd nemen om na te denken bij waarom je snoepdrang hebt - dat is veel belangrijker om het af te leren dan een methode van uitbannen en losgaan...ik lees heel veel "ik heb me niet in kunnen houden" en dat vind ik een zorgelijke opmerking voor een dieet dat je blijkbaar levenslang moet kunnen volhouden... het zou niet moeten voelen als inhouden... en als je wel over de schreef gat zou je moeten uitzoeken waarom

/zuerpiet verdwijnt weer.
2e topic en toevallig nu 2 keer dat iemand hier zegt zich niet in te kunnen houden. Heel veel!
Mijn 'ik raak niet verzadigd' van gisteren valt hier overigens niet onder, ik viel keurig binnen de 60 minuten en deed niet eens zo heel erg gek. Vandaag ongesteld geworden trouwens, dus het is enigzins verklaard.

Verder dank voor je post. Je uiteenzetting over waarom het officieel geen verslaving kan zijn klinkt me zinnig in de oren, desondanks ben ik dan toch nog steeds *noemhetmaarietsanders* mbt koolhydraten en voel ik me 10.000 keer fijner op deze manier en heb ik niet eens meer die drang om te snoepen, en dus hoef ik ook niet meer op zoek naar de oorzaak.

Niet iedereen is een frust met een een trauma ergens in het verre of minder verre verleden die eet omdat ze zo vreselijk ongelukkig is.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 28-03-2010 18:45:16 ]
pi_79677019
Same here. Ik heb geen emotionele band met eten. Ik heb 'alleen maar' de hele dag graashonger als ik de hele dag door koolhydraten eet. Ik weet niet of ik koolhydraatverslaafd ben, en het maakt me ook niet uit of het bestaat of niet, maar het blijft een feit dat het eten van (te veel) koolhydraten de hele dag door me hongerig maakt en houdt.
pi_79677179
En het is wel degelijk iets biochemisch. Ik ben verslaafd geweest aan sigaretten en dat voelde toch wel een beetje hetzelfde. Ik vraag me soms echt af waarom mensen dit ontkennen, alleen maar omdat ze het zelf niet voelen. Als ik geen snelle koolhydraten eet, dan heb ik die behoefte ook niet meer en als ik ze wel eet dan heb ik dat wel. Klaar. Beetje genoeg van mensen die het in twijfel willen trekken.
  zondag 28 maart 2010 @ 18:52:39 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79677184
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:38 schreef Brighteyes het volgende:

Niet iedereen is een frust met een een trauma ergens in het verre of minder verre verleden die eet omdat ze zo vreselijk ongelukkig is.
Even toelichten want ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dit dus echt. Voor zover ik weet zijn er bij mij geen trauma's bekend en eet ik te veel enkel en alleen omdat ik het lekker vind en omdat ik het dus niet kan laten. Net zoals ik me vroeger tig keer voor nam te gaan stoppen met roken had ik vaak de volgende dag al weer een sigaret in mijn mond voor ik me bedacht dat ik me had voorgenomen om...
En zo heb ik nu vaak al weer iets in mijn mond voor ik me bedacht 'oh ja... ik zou niet meer', en dan heb ik dus geen ruggegraat om te stoppen. En nu wel.
Dan weet ik wel waar ik voor kies...

Heel stom gezegd... het enige wat me kan gebeuren is dat, mocht ik ooit terugjojo-en, dat ik nog dikker word, nou geloof me, daar was ik sowieso al hard mee bezig...
  zondag 28 maart 2010 @ 19:04:05 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_79677542
Nou ja, geef het een naam, maakt mij niet uit, ik merk dat ik het beter doe als ik minder koolhydraten eet
Meer energie en minder opgezette buik en ik val ook nog eens een beetje af.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 19:06:26 #53
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79677619
Nu na een jaar (wéér . ) echt stoppen met roken is mijn stofwisseling/hongergevoel nog steeds hetzelfde als toen ik net gestopt was en de hele dag dwangmatig eten in mijn kanaal moest proppen. Ik dacht dat het "vreet" gevoel alleen van het stoppen met roken was, maar sinds ik volgens dit principe op mijn eten let, heb ik 's avonds na het avondeten gewoon geen trek meer in koek, chocolade, chips, etc.

Zoals het hoort, zegmaar . Kan mij het rotten hoe het heet dan. Het enige wat ik nu anders doe is geen normaal brood meer eten en overdag geen fruit, maar 's avonds.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 28 maart 2010 @ 19:19:19 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79678009
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef conleche het volgende:
En het is wel degelijk iets biochemisch. Ik ben verslaafd geweest aan sigaretten en dat voelde toch wel een beetje hetzelfde. Ik vraag me soms echt af waarom mensen dit ontkennen, alleen maar omdat ze het zelf niet voelen. Als ik geen snelle koolhydraten eet, dan heb ik die behoefte ook niet meer en als ik ze wel eet dan heb ik dat wel. Klaar. Beetje genoeg van mensen die het in twijfel willen trekken.
ik voel heus de verslavingsachtige effecten wel, van witte suiker vooral: snoep eten maakt dat je meer wilt eten. ik ontken dus helemaal niet dat het net zo kan voelen, maar het wordt absoluut niet gedefinieerd als een verslaving omdat ándere basiskenmerken van een verslaving niet aangetoond kunnen worden. en dan moet je het geen verslaving noemen VIND IK. dat mag ik toch best zeggen?

ik wil niet ontkennen dat je last kunt hebben van veel carbs, en dat low carb voor sommige mensen een oplossing is, maar er het kaartje verslaafd aanhangen werkt voor sommigen denk ik (ik zeg niet dat dfat voor jou zo is) als een soort excuus, een manier om ongewenst eetgedrag te externaliseren (ik kan er niks aan doen dat ik de hele dag al snoep, ik ben gewoon verslaafd aan suiker) etc.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:22:38 #55
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79678131
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even toelichten want ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dit dus echt. Voor zover ik weet zijn er bij mij geen trauma's bekend en eet ik te veel enkel en alleen omdat ik het lekker vind en omdat ik het dus niet kan laten. Net zoals ik me vroeger tig keer voor nam te gaan stoppen met roken had ik vaak de volgende dag al weer een sigaret in mijn mond voor ik me bedacht dat ik me had voorgenomen om...
En zo heb ik nu vaak al weer iets in mijn mond voor ik me bedacht 'oh ja... ik zou niet meer', en dan heb ik dus geen ruggegraat om te stoppen. En nu wel.
Dan weet ik wel waar ik voor kies...

Heel stom gezegd... het enige wat me kan gebeuren is dat, mocht ik ooit terugjojo-en, dat ik nog dikker word, nou geloof me, daar was ik sowieso al hard mee bezig...
ik heb het niet alleen over emotioneel eten. overeten door lijngericht eten (overdag te weinig eten of heel streng zijn voor jezelf en veel lijstjes met verboden voedsel waarna je toch maar voor de bijl gaat want als je één ding fout doet is je daglijstje toch al verpest) en overeten door extern eten (nergens vanaf kunnen blijven als het in je buurt is) is evengoed probleemgedrag waar je gewoon wat aan kan doen. ook zonder dieten die het probleemgedrag ingebouwd hebben in een vast eetmoment.

dat bedoelde ik, dus niet alleen trauma's en depressies. maar goed, nu post ik toch weer teveel, en ik wil, ook voor jullie, dit niet een dsicussietopic met niet-volgers maken

succes ermee, en dat meen ik oprecht!
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:22:52 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79678140
Dat zou pas zo zijn als ik vrolijk door zou vreten terwijl ik dat roep, maar dat is dus niet zo, ik ben juist wel bereid het aan te pakken. Vandaar Heller.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:24:41 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79678205
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou pas zo zijn als ik vrolijk door zou vreten terwijl ik dat roep, maar dat is dus niet zo, ik ben juist wel bereid het aan te pakken. Vandaar Heller.
ontwijken en inbouwen vind ik geen aanpakken, maar daarover verschillen wij dan gewoon van mening.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:26:22 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79678264
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb het niet alleen over emotioneel eten. overeten door lijngericht eten (overdag te weinig eten of heel streng zijn voor jezelf en veel lijstjes met verboden voedsel waarna je toch maar voor de bijl gaat want als je één ding fout doet is je daglijstje toch al verpest) en overeten door extern eten (nergens vanaf kunnen blijven als het in je buurt is) is evengoed probleemgedrag waar je gewoon wat aan kan doen. ook zonder dieten die het probleemgedrag ingebouwd hebben in een vast eetmoment.

dat bedoelde ik, dus niet alleen trauma's en depressies. maar goed, nu post ik toch weer teveel, en ik wil, ook voor jullie, dit niet een dsicussietopic met niet-volgers maken

succes ermee, en dat meen ik oprecht!
Ik vind dat je wel heel makkelijk strooit met dingen als 'waar je gewoon iets aan kan doen'.
Als ik me niet vergis kamp jij zelf ook met behoorlijk overgewicht en dus zou ik denken dat je beter weet dan dat dat maar 'gewoon' is...
Nee dus.
En als ik er nou in geloof dat door het niet meer eten van koolhydraten de hele dag door mijn oncontroleerbare trek verdwijnt, en dat is dan ook nog eens gestoeld door de ervaring die ik er nu mee heb.
Dan is het toch niet gek dat 'de oorzaak' gevonden lijkt?
Waarom zou dat nou niet zo zijn volgens jou? En beter nog, wat is volgens jou dan DE oplossing? Laat me raden, niet meer (te veel) eten en snoepen?
Dit helpt me hierbij.

Je hebt al antwoord gegeven hierboven zie ik. Never mind dan.

Idd wat Kim zegt, kan mij het schelen hoe het heet, het was er, en nu niet meer... simple as that.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:34:49 #59
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79678534
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:24 schreef FP128 het volgende:
Niet om nu gelijk het zoveelste goed bedoelde dieet de grond in te boren maar waarom eten mensen
niet gewoon wat evenwichtiger en gematigd. Dan is toch de kern van terugdringen van overgewicht?
Als je nu elke dag een klein beetje sport( of gewoon een wandeling maakt) en van de schijf van 5 eet,
dan heb je een normaal gewicht en leef je gezond en lang.
Nee, dan behóud je een normaal gewicht, en ik denk dat de mensen hier dat laatste eerst maar eens willen bereiken. Dan zul je dus even in de voedingsmatige touwen moeten. En als diëten als dit daarbij helpen, dan valt dat toch alleen maar toe te juichen? De mensen hier slikken geen verboden middelen, snuiven geen coke en leven niet op afgebeten parkietenkopjes. Dus wat is nou precies het probleem. Als ze dik blíjven, is het óók weer niet goed volgens de goegemeente op FOK!, neem ik zo maar aan.

Het is een beetje als tegen mensen met schulden zeggen: Je moet gewoon niet meer uitgeven dan er binnenkomt!!! Ja nogal wiedes - Als je eenmaal úit die schulden bent. Tot die tijd moet je ernstig op bezuiniging.Zoiets geldt ook voor afvallen. Jammer maar helaas, eigen bult, dikke schuld. Volgens geven alle dames hier, dat grif toe.

Van mij dus een ferme aan jullie allemaal. Volhouden hoor!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:42:11 #60
14746 k_i_m
pi_79678811
.
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 19:51:08 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679158
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel heel makkelijk strooit met dingen als 'waar je gewoon iets aan kan doen'.
Als ik me niet vergis kamp jij zelf ook met behoorlijk overgewicht en dus zou ik denken dat je beter weet dan dat dat maar 'gewoon' is...
Nee dus.
En als ik er nou in geloof dat door het niet meer eten van koolhydraten de hele dag door mijn oncontroleerbare trek verdwijnt, en dat is dan ook nog eens gestoeld door de ervaring die ik er nu mee heb.
Dan is het toch niet gek dat 'de oorzaak' gevonden lijkt?
Waarom zou dat nou niet zo zijn volgens jou? En beter nog, wat is volgens jou dan DE oplossing? Laat me raden, niet meer (te veel) eten en snoepen?
Dit helpt me hierbij.

Je hebt al antwoord gegeven hierboven zie ik. Never mind dan.

Idd wat Kim zegt, kan mij het schelen hoe het heet, het was er, en nu niet meer... simple as that.
ik zit in een therapiegroep voor mensen met obesitas en eetstoornissen, dus ik werk eraan door middel van cognitieve therapie, sport en een dietiste. ik weet maar al te goed dat eraan werken niet altijd leuk is, en veel moeite kost (veel meer moeite dan je aan een dieet houden doorgaans) maar ik ben juist daardoor van mening dat een structurele aanpak van verkeerd gedrag de enige manier is (en dan maakt t mij gene fluit uit of je basisvoeding low-carb is of niet, als low-carb je helpt.

ik heb overigens geen eetbuistoornis o.i.d., alleen obesitas en porblematisch overeetgedrag door loijngericht, extern en emotioneel eten

dus ja, ik heb zwaar overgewicht maar ik doe er wel wat aan - en misshcien was het woordje "gewoon" verkeerd gekozen, maar ik bedoel daarmee dat ik PERSOONLIJK vind dat je er beter echt iets aan kan doen dan jezelf op een levenslang dieet zetten - wat het heller dieet wel is.

nogmaals, als je wel vaart bij low carb zal het mij een zorg zijn dat je geen brood en pasta eet, maar een dieet zonder tussendoortjes en een junk-uur is voor mij iets anders dan gewoon low-carb eten. daarom reageerde ik.

en nu wil ik echt stoppen met desze discussie, want ik vind het ook steeds persoonlijker worden, en dat bevalt me niet. nogmaals veel succes allemaal
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:54:01 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_79679306
ja maar we zijn jou niet kwakzor... ik denk dat jij jouw eigen dingen aardig projecteert op mensen hier.
zulke grote problemen hebben de mensen die hier nu posten niet.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 19:56:19 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679421
Wat bedoel je trouwens met extern, ik zag je dat net ook zal zeggen en dat snap ik niet.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:56:35 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679432
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:54 schreef Belana het volgende:
ja maar we zijn jou niet kwakzor... ik denk dat jij jouw eiegn dingen aardig projecteert om mensen hier.
zulke grote problemen hebben de mensen die hier nu posten niet.
dus je hebt nooit dat je een pak koekjes in huis hebt of een zak chips en er niet vanaf kan blijven? of op een feetsje toch teveel eet "want nu mag het wel een keer"? of maar niet van de chocola af kan blijven? of overdag probeert weinig te eten waarna je s avonds teveel eet of toch maar een tweede bord en een toejte neemt? of dat je sochtends iets bij de koffie eet en s middags dan ook maar die traktatie neemt en s avonds een bak chips "omdat je dag nu toch al verpest is"?

ik heb het echt niet over grote levensbedreigende trauma's hoor, die heb ik ook niet...

ik hoopte alleen maar dat jullie zouden gaan nadenken over jezelf...
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:58:33 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679520
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Dat doe ik niet. Nooit. Ik doe dit blind... Denk nergens over na, loop gewoon achter de meute aan en wil alleen maar slank zijn omdat de modebladen dat voorschrijven.

Sorry flauw misschien, maar ik vind dat je er wel heel makkelijk vanuit gaat dat wij hier alleen maar domme schapen zijn en dat jij inmiddels wél het enige juiste licht gezien hebt omdat je nu in therapie zit.
Laat ons lekker in onze waarde, alsjeblieft?
Ik bedoel het niet rot hoor, maar je komt hier echt met zo'n naar opgeheven vingertje binnen zetten alsof wij hardstikke dom zijn.
Dit is ook voor ons heus niet het eerste dieet/eetplan/dinges waar we mee bezig zijn hoor...

Jij doet jouw ding, wij het onze...
  zondag 28 maart 2010 @ 19:58:48 #66
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679529
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef Brighteyes het volgende:
Wat bedoel je trouwens met extern, ik zag je dat net ook zal zeggen en dat snap ik niet.
als je eten ziet of ruikt of in de buurt hebt dat je dan gaat eten. dat is extern eetgedrag.

verder heb ik het gehad over externaliseren - dat is de "schuld" of oorzaak buiten jezelf leggen. daarmee zijn typisch "smoesjes" gemoeid als "ja, maar ik had het gewoon zo druk vandaag" (en toen vloog de patat zomaar vanzelf je mond in?) "het stond voor mn neus" "je kan toch niet weigeren" "ik ben nou eenmaal carbs/chocolade/chipsverslaafd" etc... je ontkent daarmee dat er een keuzemoment is geweest waarop jij er voor koos om t in je mond te steken.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:00:37 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679619
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je eten ziet of ruikt of in de buurt hebt dat je dan gaat eten. dat is extern eetgedrag.

verder heb ik het gehad over externaliseren - dat is de "schuld" of oorzaak buiten jezelf leggen. daarmee zijn typisch "smoesjes" gemoeid als "ja, maar ik had het gewoon zo druk vandaag" (en toen vloog de patat zomaar vanzelf je mond in?) "het stond voor mn neus" "je kan toch niet weigeren" "ik ben nou eenmaal carbs/chocolade/chipsverslaafd" etc... je ontkent daarmee dat er een keuzemoment is geweest waarop jij er voor koos om t in je mond te steken.
Helemaal niet.
Ik weet dondersgoed dat dat keuze moment er is. Ik ben er alleen meestal niet sterk genoeg voor. Dat is nou wat ik verslaafd noem. Net als met die sigaretten ooit.
En nu hiermee wel.
Laat me.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:00:51 #68
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79679630
Wat jij zegt snijdt hout hoor Kwak, volgens mij. Maar niet iedereen wil of kan er zo induiken. En geen mens is hetzelfde. Enorm goed hoe jij ermee bezig bent (ik lurk ook elders).

Maar soms gaat het erom dat er in iemand leven iets in beweging komt en wat dat dan is en hoe ver dat strekt, is persoonsafhankelijk. Voor de één is het ervaren dat er regie is over zijn/haar gewicht al een hele positieve stap en de ander graaft dieper.

Heller zal vast niet voor iedereen langdurig werken. Maar diegenen voor wie dát geldt, hebben dan al wel een eerste stap gezet in bewustwording en die stappen zijn allemaal nodig om terecht te komen waar jij nu zit.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:03:00 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679734
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Duderella het volgende:
Wat jij zegt snijdt hout hoor Kwak, volgens mij. Maar niet iedereen wil of kan er zo induiken. En geen mens is hetzelfde. Enorm goed hoe jij ermee bezig bent (ik lurk ook elders).

Maar soms gaat het erom dat er in iemand leven iets in beweging komt en wat dat dan is en hoe ver dat strekt, is persoonsafhankelijk. Voor de één is het ervaren dat er regie is over zijn/haar gewicht al een hele positieve stap en de ander graaft dieper.

Heller zal vast niet voor iedereen langdurig werken. Maar diegenen voor wie dát geldt, hebben dan al wel een eerste stap gezet in bewustwording en die stappen zijn allemaal nodig om terecht te komen waar jij nu zit.
Is dat zo?
Ik mag toch hopen dat ik nooit zo ver kom dat ik er voor in therapie moet.
En ik vind het ook een beetje vreemd te veronderstellen dat wij allemaal daar moeten komen waar zij zit...

En nu stop ik hiermee, echt totaal geen zin hierin...
  zondag 28 maart 2010 @ 20:03:12 #70
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679743
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Nooit. Ik doe dit blind... Denk nergens over na, loop gewoon achter de meute aan en wil alleen maar slank zijn omdat de modebladen dat voorschrijven.

Sorry flauw misschien, maar ik vind dat je er wel heel makkelijk vanuit gaat dat wij hier alleen maar domme schapen zijn en dat jij inmiddels wél het enige juiste licht gezien hebt omdat je nu in therapie zit.
Laat ons lekker in onze waarde!
zucht. dat bedoel ik helemaal niet. mn allereerste post was wat dat betreft dacht ik vrij duidelijk. ik bedoel toch niet dat je nergens over nadenkt? maar ik las hier allerlei dingen als "ja vanochtend ging t mis, maar morgen ga ik weer netjes doen"(waar is vanavond gebleven?) en "ik kon er toch niet vanaf blijven" etc...

je wilt trouwensniet weten hoeveel mensen er zijn die echt niet doorhebben dat ze altijd koekjes eten zodra de hond in de gang gescheten heeft/hun man niet thuis is/de kinderen vervelend zijn/zodra ze op de bank gaan zitten, etc. vergelijkbaar met achteloos een sigaret opsteken steek je ook weleens achteloos iets in je mond toch? ik bedoelde alleen dat je daar een stapje tussen kan boiuwen voor jezelf, en dat dat ook helpt...en structureel nog wel...

ik vind mezelf heus niet zo verlicht, anders woog ik jaren geleden al geen 100 kilo meer hoor het woord therapie maakt dat mensen meteen denken dat ik zweverig en vaag doe over eten nu... terwijl het doodsimpel nadenken en opschrijven is... ik zit niet in therapie voor onverwerkte trauma's ofzo...
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:04:20 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679797
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is dat zo?
En ik vind het ook een beetje vreemd te veronderstellen dat wij allemaal daar moeten komen waar zij zit...

als je dat denkt kan je niet lezen. en als je dat beledigend vindt dan is dat maar zo, ik heb geporobeerd jouw posts aan mijn adres niet als beledigend te ervaren, maar deze is wel een beetje de druppel.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:05:06 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_79679839
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dus je hebt nooit dat je een pak koekjes in huis hebt of een zak chips en er niet vanaf kan blijven? of op een feetsje toch teveel eet "want nu mag het wel een keer"? of maar niet van de chocola af kan blijven? of overdag probeert weinig te eten waarna je s avonds teveel eet of toch maar een tweede bord en een toejte neemt? of dat je sochtends iets bij de koffie eet en s middags dan ook maar die traktatie neemt en s avonds een bak chips "omdat je dag nu toch al verpest is"?

ik heb het echt niet over grote levensbedreigende trauma's hoor, die heb ik ook niet...

ehm, nee, op die manier niet. tuurlijk, die koekjes en chocola kunnen erg lokken, en vaak te veel, en nu ik enigzins op de heller manier eet heb ik daar een stuk minder last van, en dat vind ik prettig!
Daarnaast voel ik me niet meer zo opgezet en plofferig en heb ik meer energie. om af te vallen doe ik het nu wat streng en als ik tevreden ben zal dat wat minder streng worden.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:06:27 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_79679899
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daar heb ik (en volgens mij ander hier) al helemaal geen last van
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:07:34 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679957
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je dat denkt kan je niet lezen. en als je dat beledigend vindt dan is dat maar zo, ik heb geporobeerd jouw posts aan mijn adres niet als beledigend te ervaren, maar deze is wel een beetje de druppel.
Waarom nou?
Jij mag mij hier, half verkapt wel uitmaken voor slappe doos die niet de hand in eigen boezem durf te steken, maar ik mag niet zeggen dat ik hoop dat ik nooit zover kom dat ik in therapie hoef voor mijn 'eetprobleem' en dat is dan ineens beledigend?

Ik kan nog veel meer verzinnen, maar dat doe ik niet omdat dat dus pas echt beledigend zou zijn. Waarom mag ik mezelf niet verdedigen tegen de dingen die jij hier zegt?

Zoals ik eerder zei, je oorspronkelijke punt over dat het geen echte verslaving is omdat je niet te maken hebt met een vervagend effect waardoor je steeds meer nodig hebt is me echt wel duidelijk hoor. En ik heb ook gezegd ik daar best in mee kan gaan, en ik heb ook gezegd dat ik dondersgoed weet dat ik degene ben die al dat eten in mijn eigen mond gepropt heb, en dat ikzelf degene ben waardoor ik dik ben.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:09:14 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680046
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Ik weet dondersgoed dat dat keuze moment er is. Ik ben er alleen meestal niet sterk genoeg voor. Dat is nou wat ik verslaafd noem. Net als met die sigaretten ooit.
En nu hiermee wel.
Laat me.
1. niet alles wat ik zeg is gericht op JOU persoonlijk, ik heb het over mensen in het algemeen (generiek "je"). ik beantwoordde jouw vraag, het was geen aanval op jou

2. het heeft NIKS met wilskracht te maken. ik ben ook niet sterk, op t moment dat ik chips in huiis heb gaan ze op, ik heb ze dus niet in huis. als ik ze wel in huis moest hebben voor partner o.i.d. zou ik ze nu nog achter slot en grendel moeten hebben omdat ik de rem nog niet genoeg erop heb voor mezelf. maar dat betekent niet dat je persé op een dieet moet om dat gedrag af te leren. en ook niet dat je in therapie hoeft (ik wel toevallig).

3. ik laat je toch ook? ik heb niks tegen low carb (zal vast helpen tegen de honger) maar ik vind dit dieet slecht omdat het verkeerd eetgedrag ingebouwd heeft. je vergelijkt steeds met sigaretten - je houdt jezelf toch ook niet voor dat je gestopt bent op t moment dat je een keer per dag een uur rookt? stoppen is moeilijk, ongewenst eetgedrag afleren is moeilijk. ik zeg alleen maar dat ik een dieet met ingebouwde junkmomenten geen oplossing vind, net zomin als ik 1 uur per dag roken "gestopt met roken" vind.

ik wilde alleen maar inbrengen dat ik denk dat er voor echt stoppen/gezond eetgedrag betere manieren zijn . high carb of lowcarb zal me worst wezen. met of zonder therapie zal me worst wezen.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:10:48 #76
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680123
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:06 schreef Belana het volgende:

[..]

Daar heb ik (en volgens mij ander hier) al helemaal geen last van
dat heb ik ook nooit gezegd, ik legde een term uit die ik gebruikte in mijn redenering waarom ik "
koolhydraat verslaafd" een verkeerde term vind. daar begin de discussie ooit mee en dat was dus puur gebaseerd op terminologie, helemaal niet op inhoud.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:11:43 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680156
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom nou?
Jij mag mij hier, half verkapt wel uitmaken voor slappe doos die niet de hand in eigen boezem durf te steken, maar ik mag niet zeggen dat ik hoop dat ik nooit zover kom dat ik in therapie hoef voor mijn 'eetprobleem' en dat is dan ineens beledigend?

Ik kan nog veel meer verzinnen, maar dat doe ik niet omdat dat dus pas echt beledigend zou zijn. Waarom mag ik mezelf niet verdedigen tegen de dingen die jij hier zegt?
dat heb je er allemaal zelf in gelezen. ik heb t nooit tegen jou persoonlijk gehad (tot zojuist) en ik heb nooit gezegd dat je de hand niet in eigen boezem steekt. ik heb gezegd dat ik vind dat dit dieet niet structureel iets aanpakt.

maar goed, blijkbaar had ik jou al eerder tegen t zere been geschopt dan jij mij.

edit: ik zie nu je edit pas - nou, dan zijn we t daar toch helemaal over eens, en ik heb nooit willen zeggen dat jij ontkent dat je t zelf eraan gegeten heb, net zo min als ik ontken dat ik heus niet alles goed doe met eten - anders woog ik idd. geen 100 kilo... ik snap niet waarom de discussie ineens persoonlijk werd, maar je opmerking dat je wist dat ik ook dik was en dus mn mond eigenlijk maar moest houden deed me echt pijn. en die opmerkign dat je hoopte dat t met jou niet zover heofde te komen dat je in therapie moest deed nog veekl meer pijn. dat zeg ik nu gewoon maar eerlijk. en je bedoelde t vast niet zo, maar je mag t wel weten.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:12:08 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79680178
Zo 1 x in de week (ech met, verjaardagen, dingen op het werk, gewoon op visite) krijg ik gebak aangeboden..
Ik MAG bijna niet weigeren met de reden: Kan toch wel een keer? Jij bent toch niet meer te zwaar? Ach, dat is zo sneu voor je nichtje dat je geen gebak neemt. Enz....

Hoe gaat Heller daar mee om?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 maart 2010 @ 20:13:30 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_79680238
het is een verkeerd beeld dat we ons een uur lang volproppen hoor. Ik eet een hele normale maaltijd, met misschien iets van een toetje erna of wat chocola. het leuke is juist dat die vreselijk behoefte er niet meer is.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:16:05 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_79680394
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo 1 x in de week (echt, verjaardagen, dingen op het werk, gewoon op visite) krijg ik gebak aangeboden..
Ik MAG bijna niet weigeren met de reden: Kan toch wel een keer? Jij bent toch niet meer te zwaar? Ach, dat is zo sneu je nichtje dat je geen gebak neemt. Enz....

ik denk dat je zolang jet het hellerdieet volgt, je dat niet "mag"
Maar als jij op gewicht wilt blijven ipv afvallen, dan kan een gebakje soms best wel lijkt me, maar das meer een persoonlijk beeld.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:16:47 #81
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680440
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:13 schreef Belana het volgende:
het is een verkeerd beeld dat we ons een uur lang volproppen hoor. Ik eet een hele normale maaltijd, met misschien iets van een toetje erna of wat chocola. het leuke is juist dat die vreselijk behoefte er niet meer is.

dat klinkt goed. ik heb het ook echt niet over ioedereen - ik ken niemands persoonlijke situatie. maar t is toch niet zo gek dat ik kritiek heb op de ruimte die het dieet daarvoor geeft (om het wel te doen) en het feit dat weinig eten overdag dat ook nog eens extra uitlokt...

ik bedoel t helemaal niet persoonlijk, sterker nog, daarom wilde ik deze discussie helemaal niet voeren en maakte ik alleen een opmerking over 1 definitie - die tot deze onwijze discussie leidde
Kwak
pi_79680466
quote:
Zo 1 x in de week (ech met, verjaardagen, dingen op het werk, gewoon op visite) krijg ik gebak aangeboden..
Ik MAG bijna niet weigeren met de reden: Kan toch wel een keer? Jij bent toch niet meer te zwaar? Ach, dat is zo sneu voor je nichtje dat je geen gebak neemt. Enz....

Wil je het even in de koelkast zetten voor na de avondmaaltijd, toetje etc
  zondag 28 maart 2010 @ 20:18:16 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680507
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1. niet alles wat ik zeg is gericht op JOU persoonlijk, ik heb het over mensen in het algemeen (generiek "je"). ik beantwoordde jouw vraag, het was geen aanval op jou. jezus.
Enkel en alleen omdat het niet per se alleen op mij gericht is wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren? Als het niet op mij gericht is, moet je dat er even bij zeggen, ik ben in een bijterige bui vandaag.
Smilies zijn niet zuigerig bedoeld, ik ben echt niet op ruzie uit namelijk, sterker nog, verre van.
quote:
2. het heeft NIKS met wilskracht te maken. ik ben ook niet sterk, op t moment dat ik chips in huiis heb gaan ze op, ik heb ze dus niet in huis. als ik ze wel in huis moest hebben voor partner o.i.d. zou ik ze nu nog achter slot en grendel moeten hebben omdat ik de rem nog niet genoeg erop heb voor mezelf. maar dat betekent niet dat je persé op een dieet moet om dat gedrag af te leren. en ook niet dat je in therapie hoeft (ik wel toevallig).
Ben ik niet met je eens, het is wel fout gedrag, maar het heeft toch ook met wilskracht nodig? Waarom stopt de een anders wel haar mond vol en de ander niet... Je begint toch ooit ergens zeg maar.
Ik heb zelfs gezegd 'Als dit niet werkt, dan moet ik maar eens hulp gaan zoeken, want dit gaat echt de verkeerde kant op anders. Dus ik snap je wel hoor... ik moet alleen deze stap nog even door vlgs Ms Duderella
quote:
3. ik laat je toch ook? ik heb niks tegen low carb (zal vast helpen tegen de honger) maar ik vind dit dieet slecht omdat het verkeerd eetgedrag ingebouwd heeft. je vergelijkt steeds met sigaretten - je houdt jezelf toch ook niet voor dat je gestopt bent op t moment dat je een keer per dag een uur rookt? stoppen is moeilijk, ongewenst eetgedrag afleren is moeilijk. ik zeg alleen maar dat ik een dieet met ingebouwde junkmomenten geen oplossing vind, net zomin als ik 1 uur per dag roken "gestopt met roken" vind.
Dat gevoel heb ik dus niet, dat je me laat. Anders was je hier niet komen posten.
En ja, je hebt gelijk dat dit dieet ruimte laat voor verkeerd eetgedrag, maar net als dat je overdag keuzemomenten hebt, heb je die in die 60 minuten ook. EN het komt ook rustig voor dat ik genoeg heb aan mijn avondeten (met carbs) en dan een bakje dubbelvla en een appel. En dan zie ik er dus echt niks verkeerds in. Die keuze heb je dus nog altijd zelf. Je bent er zelf bij. Als ik me 60 minuten lang vol zou stoppen met alles wat los en vast zat, zakken chips en godknowswhat zou ik ook geen gram afvallen.
quote:
ik wilde alleen maar inbrengen dat ik denk dat er voor echt stoppen/gezond eetgedrag betere manieren zijn . high carb of lowcarb zal me worst wezen. met of zonder therapie zal me worst wezen.
En ik ageer tegen het feit dat je lijkt te denken dat we echt nog nooit over eten en dieten hebben nagedacht.
En dat is heel irritant. Sorry, dat ik fel reageer, maar ik vind dat echt.

En ik heb je dus nooit tegen het zere been willen schoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 28-03-2010 20:23:29 ]
pi_79680551
Zonder me verder in de discussie te mengen wil ik alleen even aankaarten dat ik denk dat kwakz0r met haar posts vooral bedoelt dat er meer dingen ten grondslag kunnen liggen aan aankomen / veel eten / niet de "juiste" keuzes kunnen maken etc. dan alleen het "verslavingselement" en/of niet genoeg wilskracht hebben te gebruiken als argument voor de juiste keuzes of niet juiste keuzes kunnen maken op eetgebied.

Hoe ik het dus geïnterpreteerd heb is dat kwakz0r dus zegt dat wanneer je je eetgedrag en je gevoel m.b.t eten meer onder de loep neemt, er dus hele andere oorzaken kunnen zijn aan te veel ongezonde dingen eten dan dat men in eerste instantie denkt en dat het voor jezelf en voor je met je eten om gaat goed kan zijn om je hier bewust van te zijn.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:20:00 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680595
quote:

Heller zegt dan 'vraag of je het mee naar huis mag nemen en dat je het dan 's avonds bij je 60 minuten maaltijd op eet en dan later vertelt hoe lekker het was'.
Dat zie ik mezelf dus echt nooit doen...
  zondag 28 maart 2010 @ 20:20:29 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_79680615
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat klinkt goed. ik heb het ook echt niet over ioedereen - ik ken niemands persoonlijke situatie. maar t is toch niet zo gek dat ik kritiek heb op de ruimte die het dieet daarvoor geeft (om het wel te doen) en het feit dat weinig eten overdag dat ook nog eens extra uitlokt...

ik bedoel t helemaal niet persoonlijk, sterker nog, daarom wilde ik deze discussie helemaal niet voeren en maakte ik alleen een opmerking over 1 definitie - die tot deze onwijze discussie leidde
Ook overdag is het niet weinig eten, alleen low carb. Dat is iets anders vind ik. Ik eet juist heerlijk, EN gezond bovendien. Veel rauwe groenten, kaas, magere kwark, vlees, vis, ei, allemaal heel goed.
Ik vind het juist bijdragen aan een heel gezond eetpatroon, serieus.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:21:03 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680640
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Weinig eten is relatief hoor. Je mag best behoorlijke porties eten, daar is eigenlijk geen echt voorschrift voor behalve 'normale porties' dus dat het weinig is, is niet altijd zo.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:22:46 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680729
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Belana het volgende:

[..]

Ook overdag is het niet weinig eten, alleen low carb. Dat is iets anders vind ik. Ik eet juist heerlijk, EN gezond bovendien. Veel rauwe groenten, kaas, magere kwark, vlees, vis, ei, allemaal heel goed.
Ik vind het juist bijdragen aan een heel gezond eetpatroon, serieus.
Dat heb ik dus ook, ik eet meer groente dan ever, die eet ik normaal echt alleen 's avonds en dan niet eens heel veel.
Het enige dat er nu bij in schiet is fruit, dat at ik vrij veel, daar moet ik 's avonds echt ruimte voor maken.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:22:58 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79680738
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wil je het even in de koelkast zetten voor na de avondmaaltijd, toetje etc

Belana, ik mag van mijzelf 1 gebakje in de maand, dus dat is kiezen...
Als je op je streefgewicht bent dan houdt dat dus juist NIET op, dan is het volhouden om niet alles te eten wat wordt voorgeschoteld (verjaardagen, feestjes, bbq, vakanties, uit eten, weekend).

Het wordt moeilijker als je op je streefgewicht zit want dan vind IEDEREEN dat je MOET eten van gebak, snackjes, toastjes e.d.
Zondra je dat niet doet dan heb je zo een eetstoornis te pakken

[ Bericht 28% gewijzigd door uniekhoorn op 28-03-2010 20:32:22 ]
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 maart 2010 @ 20:23:02 #90
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680741
@BE: ik hou ook helemaal niet van ruzie, en ik reageer ook feller dan anders omdat ik me gekwetst voelde door die paar dingen die je over mij zei.

misshcien ben ik wel een beetje prekerig geworden van de inprent sessies van 9-15 elke maandag die ik onderga, en waardoor ik overigens wel in 8 weken al 6 kilo ben afgevallen, met 1700 kcal gemiddeld per dag. ik ben van 3 zakken chips en een reep chocola in de week minstens, teruggegaan naar een "eetmoment" dat ik moet analyseren omdat het ongepoland was, dat dan bestaat uit een paar bitterballen op een borrel, of een paar ongeplande handjes nootjes, etc. mensen die gestopt zijn met roken worden ook altijd de irritantste anti-rokers, toch?

kan me voorstellen dat dat irritant overkomt, en ik had dit topic ook echt willen mijden (in topic 1 is dat gelukt topic 2 niet ) om juist dit te voorkomen.

nogmaals, ik bedoelde dus niet dat jullie nooit nagedacht zouden hebben.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:24:37 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680819
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
@BE: ik hou ook helemaal niet van ruzie, en ik reageer ook feller dan anders omdat ik me gekwetst voelde door die paar dingen die je over mij zei.

misshcien ben ik wel een beetje prekerig geworden van de inprent sessies van 9-15 elke maandag die ik onderga, en waardoor ik overigens wel in 8 weken al 6 kilo ben afgevallen, met 1700 kcal gemiddeld per dag. ik ben van 3 zakken chips en een reep chocola in de week minstens, teruggegaan naar een "eetmoment" dat ik moet analyseren omdat het ongepoland was, dat dan bestaat uit een paar bitterballen op een borrel, of een paar ongeplande handjes nootjes, etc. mensen die gestopt zijn met roken worden ook altijd de irritantste anti-rokers, toch?

kan me voorstellen dat dat irritant overkomt, en ik had dit topic ook echt willen mijden (in topic 1 is dat gelukt topic 2 niet ) om juist dit te voorkomen.

nogmaals, ik bedoelde dus niet dat jullie nooit nagedacht zouden hebben.
Zo kwam het wel een beetje over.
Sorry voor mijn felle gedrag.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:25:57 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680884
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Weinig eten is relatief hoor. Je mag best behoorlijke porties eten, daar is eigenlijk geen echt voorschrift voor behalve 'normale porties' dus dat het weinig is, is niet altijd zo.
mja, ik hou me aan 6 eetmomenten, dus geen tussendoortjes klinkt voor mij al als te weinig. en veel groenten kan best vullen, maar aan kcal zit je dan toch echt te laag op een dag. maar goed, dat is met low carb wel vaker, en die discussie ga ik niet meer aan

beste van 6 eetmomenten vind ik dat je maag wat krimpt omdat je maaltijden kleiner zijn, en dat je de hele dag door je motortje op gang houdt. sterker nog, als ik een week veel eetmomenten heb overgeslagen val ik in die week minder af met evenveel kcal inname dan als ik t elke dag regelmatig en over 6 momenten verdeel (wel een stevigere avondmaaltijd).
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:26:21 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79680899
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heller zegt dan 'vraag of je het mee naar huis mag nemen en dat je het dan 's avonds bij je 60 minuten maaltijd op eet en dan later vertelt hoe lekker het was'.
Dat zie ik mezelf dus echt nooit doen...
Oeh, dat is nog genanter dan weigeren
  zondag 28 maart 2010 @ 20:30:30 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79681068
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oeh, dat is nog genanter dan weigeren
Uhuh! Zie je het voor je!
  zondag 28 maart 2010 @ 20:30:42 #95
14746 k_i_m
pi_79681077
Oja, wie is er begonnen met dat je geen tussendoortjes mag van Ome Hellert? Dat mag dus wel, afhankelijk van hoeveel je afvalt/wil afvallen/whatever. Vandaar ook de verschillende schema's.

Daarbij vind ik trouwens tussendoortjes ook overrated, als ik op mijn werk zit hoef ik echt niet klokslag half 4 ineens 2 crackers te eten omdat ik zo'n honger heb. En dat is dus in normale niet afvallende dieetvolgende modus he?
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 20:31:21 #96
14746 k_i_m
pi_79681113
En kwak, komen ze de here Jezus ook brengen, tegelijk met je sessie? Hallelujah zeg .
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 20:31:57 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_79681149
uniekhoorn, het is zo persoonlijk he. Ik ben dus vorig jaar 3 kilo aangekoemn na het stoppen met roken (ik heb toen met behulp van het slank topic en veel sporten het kunnen beperken tot die 3 kilo denk ik) en daar is het daarna bij gebleven. Met normaal eten en snoepen. gebakje hier en daar. Aankomen deed ik gelukkig niet meer. Maar ik wil die 3 kilo zo graag kwijt en dat lukt dus niet.
Nou ja, ben nu 1 kilo kwijt... hiermee dus, met Heller. Ik hoop dat als ik weer op 67 zit, het dan weer zo blijft, ook met normaal eten. Maar misschien is dat een illusie....
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:38:41 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79681491
Belana, je bent gestopt met roken en maar 3 kg aangekomen, respect!
En die 3 kg gaan ook lukken

Op ten duur gaat het wel om zelfbeheersing.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:04:01 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_79683071
ja dat is zo, en daar heeft kwak dan gelijk, je doet het zelf

en dank voor de respect
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 21:07:53 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79683399
Nog even over dat foute eetgedrag en die 60 minuten...
Is het niet zo dat dit juist een heel goed programma is omdat je geleerd wordt dat je best eens mag snoepen. Maar dan idd maar 'eens' per dag ipv de hele dag door?

Jaja, duurde even voor ik deze verzonnen had.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:13:16 #101
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79683805
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:07 schreef Brighteyes het volgende:
Nog even over dat foute eetgedrag en die 60 minuten...
Is het niet zo dat dit juist een heel goed programma is omdat je geleerd wordt dat je best eens mag snoepen. Maar dan idd maar 'eens' per dag ipv de hele dag door?

Jaja, duurde even voor ik deze verzonnen had.
ik vind m mooi
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 21:13:32 #102
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79683822
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:31 schreef k_i_m het volgende:
En kwak, komen ze de here Jezus ook brengen, tegelijk met je sessie? Hallelujah zeg .
ik bén de here jezus. jeweettoch.

jajajajajajaja, ik snap dat ik in mijn algehele felheid heb lopen preken en dat dat irritant was, dus de honderd dingen die ik nog wel zou willen zeggen (en echt niet van "ik weet het beter" allemaal, maar gewoon oprecht advies - advies dat ik zelf trouwens ook maar met moeite heb willen aannemen eerst) zeg ik daarom gewoon niet. ik wacht braaf tot ie uit mn active topics verdwijnt...

daaaaaaaaag
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 21:15:28 #103
14746 k_i_m
pi_79683950
Ik kwam erachter dat ik trouwens over het algemeen in 30 minuten mijn avondeten en toetje verwerk. Niks geen 60 minuten .
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 21:25:27 #104
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79684666
quote:
Op zondag 28 maart 2010 21:15 schreef k_i_m het volgende:
Ik kwam erachter dat ik trouwens over het algemeen in 30 minuten mijn avondeten en toetje verwerk. Niks geen 60 minuten .
Same here. Zit ik na 20-30 minuten met mijn vingers op tafel te trommelen 'en nu?'.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:30:45 #105
14746 k_i_m
pi_79685106
Ja, nou. Dán mag je dus nog je gehamsterde taart, of twintig chocoladerepen, of, of of .
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 21:59:30 #106
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79687163
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is dat zo?

quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Duderella het volgende:

Nee juist niet! Verkeerd gelezen (of onduidelijk door mij gesteld). Zie het dikgedrukte deel. Voor degenen die, zoals Kwak, méér nodig hebben, is dit wellicht een eerste stap.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:01:57 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79687330
Ok, verkeerd gelezen.
  zondag 28 maart 2010 @ 22:15:29 #108
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79688228
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 22:22 schreef Dinus het volgende:
Ik had bij de vruchtenmousse alleen naar het koolhydraat gehalte gekeken, en dat was laag genoeg dacht ik. (6) en maar 54 kc.

Ik ga nog even nalezen hoe het met fruit zit.

"Fruit zorgt voor een verhoogde insulineproduktie, die je weer doet verlangen naar meer voedsel"

Nu weet ik ook ineens weer waarom ik van m'n dietiste geen appel mocht eten halverwege de ochtend, dna kreeg ik een suikerdip en ging ik vreselijk snaaien.

Ik moet nog leren fruit als koolhydraatrijk te zien, ik denk nog te veel alleen maar aan aardappelen, brood en pasta.

Euh nee. Het meeste fruit heeft een lage GI. Daarnaast bevat fruit veel vezel, en vezel zorgt ervoor dat de hersenen sneller naar het 'vol' signaal gaan.
Chemische suikers en bijvoorbeeld zaken waar glucose aan toe is gevoegd zorgt wel voor de piek en dus ook voor een disfunctionerend leptine hormoon.

http://www.ucsf.edu/scien(...)fructose-sugar-diet/

en

http://en.wikipedia.org/wiki/Glycemic_index, alles op een rij

Dus als Heller nu ook al gaat prediken dat van fruit je bloedsuikerspiegel ernstig stijgt en je daar honger van krijgt, dan is dit nog gestoorder dan ik dacht.
Er staat volgens mij geen enkel wetenschappelijk gefundeerd advies in dat boek

Er is een verschil tussen pure fructose en suiker en fruit. Je kunt die dingen niet zomaar op 1 hoop gooien, of je moet echt totaal geen idee hebben waar je het over hebt. En dat idee krijg ik massaal bij jullie uitspraken in dit topic.

En vertel je dietiste dan ook meteen dat een appel verbieden nogal stom advies is. In appel zit vezel en wat doet vezel? Vezels vertragen de opname en vertering van voeding, waardoor de voedingsstoffen geleidelijk in je bloed terecht komen. Ergo: je suikerspiegel blijft redelijk constant.

1 snee volkorenbrood levert 3 gr vezel.
1 Appel 2.4 gr vezel
  zondag 28 maart 2010 @ 22:19:09 #109
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79688474
w.b. appels ben ik t eens met de heller dames. proefondervindelijk bij mezelf gemeten krijg ik altijd dikke honger of word ik misselijk na het eten van een appel. ik eet ze nu alleen vlak voor een andere maaltijd, dan gaat het wel
Kwak
pi_79688747
Dalaiblama, een appel is niet verboden binnen dit dieet. Niets is verboden, het gaat om het moment van eten: een appel kun je het beste 's avonds eten, bij de koolhydratenmaaltijd.
pi_79688774
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:15 schreef dalaiblama het volgende:
Dus als Heller nu ook al gaat prediken dat van fruit je bloedsuikerspiegel ernstig stijgt en je daar honger van krijgt, dan is dit nog gestoorder dan ik dacht.
Er staat volgens mij geen enkel wetenschappelijk gefundeerd advies in dat boek

Er is een verschil tussen pure fructose en suiker en fruit. Je kunt die dingen niet zomaar op 1 hoop gooien, of je moet echt totaal geen idee hebben waar je het over hebt. En dat idee krijg ik massaal bij jullie uitspraken in dit topic.

En vertel je dietiste dan ook meteen dat een appel verbieden nogal stom advies is. In appel zit vezel en wat doet vezel? Vezels vertragen de opname en vertering van voeding, waardoor de voedingsstoffen geleidelijk in je bloed terecht komen. Ergo: je suikerspiegel blijft redelijk constant.
ik vind die Heller bullshit, maar een appel geeft bij mij ook een heftige suikerspiegel reactie. Ik combineer een appel altijd met iets 'dempends' zoals beetje pindakaas of yoghurt zonder suiker.

Je generaliseert enorm. In fruit zit over het algemeen een mx van sucrose en fructose, in wisselende samenstelling. Kersen zijn voornamelijk fructose, maar heel veel fruit is voornamelijk sucrose.
pi_79688987
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:19 schreef kwakz0r het volgende:
w.b. appels ben ik t eens met de heller dames. proefondervindelijk bij mezelf gemeten krijg ik altijd dikke honger of word ik misselijk na het eten van een appel. ik eet ze nu alleen vlak voor een andere maaltijd, dan gaat het wel
Ik heb 't idee dat dat meer aan de stuctuur van het vruchtvlees ligt dan aan de suikers! maar ik hou meer van sinaasappels
  zondag 28 maart 2010 @ 22:27:09 #113
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79689045
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:23 schreef cinnamongirl het volgende:
Dalaiblama, een appel is niet verboden binnen dit dieet. Niets is verboden, het gaat om het moment van eten: een appel kun je het beste 's avonds eten, bij de koolhydratenmaaltijd.
Het ging me om de perceptie, waarbij ik had begrepen dat het uit het boek kwam, dat fruit je bloedsuikers doet stijgen en je gierende honger krijgt.
Dat is onjuist.

Maar fruit mag dus ?. Godzijdank.

Heb ik alleen nog geen reden gezien voor het junk uur; wat is de verklaring ervoor, dat je dan ineens niet meer dik wordt van de carbs?
En dan nog een persoonlijke vraag: zijn jullie niet bang dat je op een 'slechte' dag alles wat je carblievend is in je mond stopt tijdens dat junkuur? en dat je dus per saldo veel te veel eet?
  zondag 28 maart 2010 @ 22:34:04 #114
24188 Belana
kloon van belana
pi_79689567
dalaiblama, die behoefte heb ik dus dus simpelweg niet sinds ik enigzins volgens Heller eet
Ik eet gezonder dan ooit. dat is ook wat de "heller dames" hier allemaal zeggen.
stormy waters...
sailin'
  maandag 29 maart 2010 @ 08:16:20 #115
24188 Belana
kloon van belana
pi_79696519
enfin, geen boodschappen kunnen doen dit weekend, een ontbijt van garnalen is best vreemd
stormy waters...
sailin'
  maandag 29 maart 2010 @ 09:11:38 #116
24188 Belana
kloon van belana
pi_79697274
En ook niet voldoende, ik heb alweer honger. Ik mis mijn huttenkase met komkommer, das tot op heden het ideale ontbijt voor mij blijkbaar.
stormy waters...
sailin'
  maandag 29 maart 2010 @ 09:27:00 #117
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79697510
quote:
Op zondag 28 maart 2010 22:27 schreef dalaiblama het volgende:

[..]

Het ging me om de perceptie, waarbij ik had begrepen dat het uit het boek kwam, dat fruit je bloedsuikers doet stijgen en je gierende honger krijgt.
Dat is onjuist.

Maar fruit mag dus ?. Godzijdank.

Heb ik alleen nog geen reden gezien voor het junk uur; wat is de verklaring ervoor, dat je dan ineens niet meer dik wordt van de carbs?
Ik heb nooit beweerd dat je dan niet meer dik wordt van de carbs. De reden om carbs weg te laten bij het ontbijt en de lunch is dan ook simpelweg niet omdat je er dik van zou worden maar omdat het (bij mij dan iig) zorgt voor een niet te stillen snaaitrek.

Zoals ik hierboven ook al eens zei, en zoals er ook in het boek staat, je mag tijdens die 60 minuten eten wat je wil, maar als je af wilt vallen moet je het gewoon binnen de perken houden. Zo simpel is het. Het is echt niet zo dat je ongestraft kan vreten wat je wil en dat je dan 'zomaar' ook nog eens af valt. Natuurlijk niet.
Te veel Kcals op een dag blijft te veel Kcals op een dag.
quote:
En dan nog een persoonlijke vraag: zijn jullie niet bang dat je op een 'slechte' dag alles wat je carblievend is in je mond stopt tijdens dat junkuur? en dat je dus per saldo veel te veel eet?
Ja, maar dat heb je toch ook op elke andere dag tijdens een 'dieet' of normale schijf van 5 dag? Dat risico loop je dus altijd.

Ik kan alleen maar zeggen dat ik nu 2,5 week bezig ben en nog geen een keer zomaar overdag eens een paasei in mijn mik heb gedouwd. Ja, wel een stuk of 3-4 tijdens die 60 minuten, maar bij enig ander dieet zou ik dan dus overdag paaseitjes snoepen én nog eens een stuk of wat 's avonds.

Er staat nu in de kamer naast me cake, en grote stukken speculaas en weetikveel en normaal was dat voor mij echt bijna niet te weerstaan. Nu boeit het me totaal niet.

Al met al krijg ik over de hele dag genomen gewoon een normale voeding tot me, alleen is het wat vreemd verdeeld mss. Maar het werkt voor mij prima.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:41:41 #118
62233 Jelief
ikke lief!
pi_79702551
Dag 4. Ik ben nog enthousiast. Ikheb besloten om mij niet tegaan wegen. Als ik afval dan merk ik dat vanzelf aan mijn kleding. Wel heb ik op de wii van mijn mams gestaan. BMI 35,7
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 29 maart 2010 @ 12:49:50 #119
14746 k_i_m
pi_79702813
quote:
Op maandag 29 maart 2010 09:27 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven ook al eens zei, en zoals er ook in het boek staat, je mag tijdens die 60 minuten eten wat je wil, maar als je af wilt vallen moet je het gewoon binnen de perken houden. Zo simpel is het. Het is echt niet zo dat je ongestraft kan vreten wat je wil en dat je dan 'zomaar' ook nog eens af valt. Natuurlijk niet.
Te veel Kcals op een dag blijft te veel Kcals op een dag.
[..]
Je mag eten wat je wil, máár pas nadat je volgens advies eerst een kom salade en zoveel gram groenten hebt gegeten. Daarna kan je je volproppen met taart, maar zoals meneer Heller ook al heel slim heeft bekeken; vol is gewoon vol.
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 12:55:03 #120
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_79702999
Is dat junkuur niet gewoon een soort psychologisch iets? Als je weet dat je iets 'mag' dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk om te doen.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 29 maart 2010 @ 12:59:47 #121
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79703169
Ik leef de hele dag naar het golden hour toe, en als het dan zover is en ik zit tot de nok toe vol, krijg ik er misschien 5 paaseitjes in. Terwijl ik er normaal over de hele dag 15 a 20 zou eten
  maandag 29 maart 2010 @ 13:02:42 #122
3142 m@x
pi_79703274
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:41 schreef Jelief het volgende:
Dag 4. Ik ben nog enthousiast. Ikheb besloten om mij niet tegaan wegen. Als ik afval dan merk ik dat vanzelf aan mijn kleding. Wel heb ik op de wii van mijn mams gestaan. BMI 35,7

Gingen er bij jouw ook allerlei sirenes loeien? Zo voelde het hier toen ik net even zo'n BMI-calculator invulde
  maandag 29 maart 2010 @ 14:11:48 #123
14746 k_i_m
pi_79705652
quote:
Op maandag 29 maart 2010 12:55 schreef m@x het volgende:
Is dat junkuur niet gewoon een soort psychologisch iets? Als je weet dat je iets 'mag' dan wordt het een stuk minder aantrekkelijk om te doen.
Het junkuur vind ik eigenlijk te negatief klinken. Het "beloningsuur" is eigenlijk je flexibele factor. Zo was ik vergeten (Atkins)brood voor mezelf te bakken, en had mijn vriend net lekker zonnepitbrood bij de bakker gehaald. Dan eet ik dus gewoon lekker brood mee en alvast een stukje fruit, en eet ik vanavond groente/vlees/salade.

Ik vind zelf dat iedereen hier te erg op dat ene uur blijft hangen. Ik heb zelf nog nooit een avondmaaltijd bestaande uit alleen maar pakken koek en friet en chocolade gehad, kan me ook bijna niet voorstellen dat een ander dat in een uur naar binnen zou kunnen en WILLEN krijgen .
In my life
Why do I smile
  Licht Ontvlambaar maandag 29 maart 2010 @ 14:49:38 #124
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_79706998
uniekhoorn, nog even over taart etc... Gewoon zeggen dat je die specifieke taart niet lekker vindt hoor Ik vind het altijd zo zonde als je min of meer verplicht wordt om iets te eten waar je niet van kunt genieten. Soms leg ik uit dat ik liever een glas wijn drink dan de taart te eten, op andere momenten geef ik aan dat ik het niet lekker vind en ik ben zelfs al eens zover gegaan dat ik het gewoon weggegooid heb
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 29 maart 2010 @ 15:30:05 #125
3142 m@x
pi_79708539
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:11 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Het junkuur vind ik eigenlijk te negatief klinken. Het "beloningsuur" is eigenlijk je flexibele factor. Zo was ik vergeten (Atkins)brood voor mezelf te bakken, en had mijn vriend net lekker zonnepitbrood bij de bakker gehaald. Dan eet ik dus gewoon lekker brood mee en alvast een stukje fruit, en eet ik vanavond groente/vlees/salade.

Ik vind zelf dat iedereen hier te erg op dat ene uur blijft hangen. Ik heb zelf nog nooit een avondmaaltijd bestaande uit alleen maar pakken koek en friet en chocolade gehad, kan me ook bijna niet voorstellen dat een ander dat in een uur naar binnen zou kunnen en WILLEN krijgen .
Ik moet er eerlijk gezegd ook niet aan denken. Alleen maar chocola en taartjes eten tijdens dat uur . Ik ben veel te gehecht aan mijn normale avondmaaltijd en daarna zit ik gewoon vol. Als je het over een koolhydraatverslaving hebt is het junkuur natuurlijk wel weer een toepasselijke benaming
pi_79710367
Zo! Maar goed dat ik dit topic geopend heb.
Nu ben ik er waarschijnlijk achter waardoor ik heel de dag hartstikke honger heb terwijl ik normaal eet.
Ik eet ´s ochtends yoghurt met muesli of een boterham
Op school boterhammen en fruit
en ´s avond gewoon warm.

Heeft iemand ideeën wat ik mee naar school zou kunnen nemen ipv brood? Een salade eten daar is niet handig.
  maandag 29 maart 2010 @ 17:04:06 #127
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79712639
quote:
Op maandag 29 maart 2010 16:12 schreef SpaceInvaders het volgende:
Zo! Maar goed dat ik dit topic geopend heb.
Nu ben ik er waarschijnlijk achter waardoor ik heel de dag hartstikke honger heb terwijl ik normaal eet.
Ik eet ´s ochtends yoghurt met muesli of een boterham
Op school boterhammen en fruit
en ´s avond gewoon warm.

Heeft iemand ideeën wat ik mee naar school zou kunnen nemen ipv brood? Een salade eten daar is niet handig.
Low-carb brood? Komkommer? Geroosterde groente?
  maandag 29 maart 2010 @ 17:16:02 #128
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79713103
quote:
Op maandag 29 maart 2010 14:11 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ah shit, dat was nou de eeeenige reden om aan dit dieet te beginnen.

Gisteren had ik een slechte dag, verjaardagen en we bleven bij mijn broer eten. Lekker gegeten maar wel slecht. Vandaag weer met frisse moed begonnen. En tot nu toe, prima. Wel af en toe last van hoofdpijn, maar dat heb ik vaker als ik aan het diëten ben.

Zo meteen lekker zalm met boontjes en aardappeltjes eten. En misschien daarna nog een kilo paaseitjes. not, ik heb ze nieteens in huis
pi_79713238
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Low-carb brood? Komkommer? Geroosterde groente?
Dat bevat toch veel te weinig energie om de dag op door te komen?
  maandag 29 maart 2010 @ 17:52:55 #130
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79714398
quote:
Op maandag 29 maart 2010 17:19 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Dat bevat toch veel te weinig energie om de dag op door te komen?
Niet als je het ene met huttenkase eet en het andere met kipfilet. Sorry, ik had uitgebreider moeten zijn, maar ik ging er eig. niet vanuit dat het uberhaupt nuttige tips waren aangezien salade's ook geen optie waren.

Heerlijk trouwens de wraps van jouw man (okok, Ainsley) maar dan zonder wraps!
En ik moet eens kijken hoe het zit met de carbs in Patak's.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:02:37 #131
14746 k_i_m
pi_79714722
Wraps zonder wraps? . Link, bron!11!!!11!
In my life
Why do I smile
pi_79714910
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:02 schreef k_i_m het volgende:
Wraps zonder wraps? . Link, bron!11!!!11!
Fajitttaaaaas! Echt een foolproof recept, de marinade is echt eenvoudig maar smaakt super.
pi_79715079
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:08 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Fajitttaaaaas! Echt een foolproof recept, de marinade is echt eenvoudig maar smaakt super.
Ja maar die wraps zijn van bloem en dus verboden terrein. Je zou een omelet kunnen maken en dat als wrap kunnen gebruiken........
  maandag 29 maart 2010 @ 18:14:15 #134
14746 k_i_m
pi_79715127
"Mogen" tortila's dan eigenlijk wel? Ik heb nog nooit achterop zo'n pak gekeken .
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 18:15:22 #135
14746 k_i_m
pi_79715160
Maismeel mag wel, want dat heb ik voor een Heller recept speciaal aangeschaft. Kan je daar een tortilla mee maken?
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 18:16:03 #136
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79715189
Alles waar zetmeel in zit is toch sowieso vol koolhydraten, of niet?
  maandag 29 maart 2010 @ 18:16:46 #137
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79715215
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja maar die wraps zijn van bloem en dus verboden terrein. Je zou een omelet kunnen maken en dat als wrap kunnen gebruiken........
Daarom zei ik, wraps zonder wraps.
Dit is echt heel erg lekker. Smaakt erg puur zeg maar. Om er eens een zweefteven-term in te gooien.

En nu uit eten! Woei!
Ga ik voor een starter en main of main en dessert? *twijfel*
  maandag 29 maart 2010 @ 18:18:59 #138
14746 k_i_m
pi_79715270
Tortilla van maismeel en water;

Koolhydr. 51 gram

Is niet goed he? .
In my life
Why do I smile
pi_79715276
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:15 schreef k_i_m het volgende:
Maismeel mag wel, want dat heb ik voor een Heller recept speciaal aangeschaft. Kan je daar een tortilla mee maken?
Da's inderdaad net zo goed koolhydraten, maar BE stelde dus voor om ze zonder wraps te eten Je zou de gegrillde kip en groente op een bedje van sla kunnen eten, ofzo?
Tortilla's maken van maismeel kan wel, maar ik vind ze zelf echt lekkerder en makkelijker met bijvoorbeeld half maismeel, half volkorenmeel. Iets met gluten enzo
pi_79715286
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:15 schreef k_i_m het volgende:
Maïsmeel bevat:
75 gram koolhydraten per 100 gr.
- energie uit koolhydraten: 1275 kJoule (300 kcal) per 100 gr.
- levert totaal 1530 kJoule (365 kcal) aan energie per 100 gr.

Da's gek, dat dat mag van Heller!!

Van Atkins heb je een soor proteinepoeder en dat kan je een beetje als bloem gebruiken. Verwacht er echter niet teveel van.
  maandag 29 maart 2010 @ 18:20:29 #141
3142 m@x
pi_79715321
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:18 schreef k_i_m het volgende:
Tortilla van maismeel en water;

Koolhydr. 51 gram

Is niet goed he? .
Je kan ze toch als beloningsmaal eten ipv een hellerproof diner?
  maandag 29 maart 2010 @ 18:20:48 #142
14746 k_i_m
pi_79715334
Het was een combi hoor, met heel veel eiwit en dan een heeeeeel klein beetje maismeel.

Het was overigens niet te vreten ook, dus nu staat het pak weer in de kast .
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 18:21:58 #143
14746 k_i_m
pi_79715377
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:20 schreef m@x het volgende:

[..]

Je kan ze toch als beloningsmaal eten ipv een hellerproof diner?
Ja, dat kan. Maar koude wrap met ijsbergsla en kipfilet is makkelijk mee te nemen en erg lekker in plaats van wat je 's middags normaal gesproken eet. Vandaar dat ik ineens nieuwsgierig werd .
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 18:23:29 #144
3142 m@x
pi_79715422
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:21 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ja, dat kan. Maar koude wrap met ijsbergsla en kipfilet is makkelijk mee te nemen en erg lekker in plaats van wat je 's middags normaal gesproken eet. Vandaar dat ik ineens nieuwsgierig werd .
Dat is ook wel weer zo. Ik vind de omelet-optie wel erg okay klinken. Als alternatief dan. Er gaat niks boven een 'echte' tortilla
pi_79715507
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:21 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hmmm, die omeletoptie is heul niet zo slecht hoor, dus dat je de vulling in een omelet rolt.

-edit- Anders kijk je nog even wat er gepost is, voordat je op invoeren drukt
pi_79715563
Het lijkt mij echt heel goor, die kipvulling in een omelet. Dan proef je alleen het ei nog maar

Je kunt natuurlijk wel andere dingen doen met omeletten. Oprollen met, zeg, zachte geitenkaas en geroosterde paprika lijkt mij dan wel weer heel smakelijk als lunch. Gesteld dat dat mag van mister Heller
  maandag 29 maart 2010 @ 18:31:08 #147
14746 k_i_m
pi_79715631
Ja, die ken ik ook al inderdaad. Alleen word ik een beetje ei-moe de laatste tijd. Dat is best jammer, aangezien je voor bijna alle namaaksels van ei gebruik moet maken .

Ik ga morgen gewoon weer eens ouderwets met een doos sla naar mijn werk . Hoef ik ook geen brood meer te bakken vandaag. Yay!
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 18:32:32 #148
14746 k_i_m
pi_79715678
Gezellig trouwens, het lijkt slank II wel . .
In my life
Why do I smile
pi_79715862
Ja, ik rot straks weer op hoor, ik vind het dieet namelijk dikke onzin Maar creatief met voedingsmiddelen gaat me dan wel weer aardig af

Anders smeer je je geitenkaas (al dan niet gemengd met wat basilicum) gewoon op de geroosterde paprika en rol je dat op? Of rolletjes van geroosterde aubergine met gehakt of kaas?
  maandag 29 maart 2010 @ 18:40:59 #150
297682 Nurhadi
Hi people
pi_79715980
-edit: spam is niet gewenst

wil je toch aderteren? neem dan contact op met pr@fok.nl

[ Bericht 45% gewijzigd door Mylene op 29-03-2010 19:01:33 ]
  maandag 29 maart 2010 @ 18:41:56 #151
3142 m@x
pi_79716013
Spammerd
pi_79716539
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:28 schreef ColdFeet het volgende:
Het lijkt mij echt heel goor, die kipvulling in een omelet. Dan proef je alleen het ei nog maar

Je kunt natuurlijk wel andere dingen doen met omeletten. Oprollen met, zeg, zachte geitenkaas en geroosterde paprika lijkt mij dan wel weer heel smakelijk als lunch. Gesteld dat dat mag van mister Heller
Neuh, de truc is om een dunne omelet te bakken en je moet er ook vrij veel room of creme fraîche door doen. Dan is het een vrij neutrale 'houder'. Ik vind gewone wraps ook 10x lekkerder hoor, maar het is niet vies.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:24:07 #153
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79717766
Ik vind het wel een idee eigenlijk, een eierwrap. Ga ik een keer maken, lekker gevuld met kaas of gerookte zalm oid. Is wel handig om mee te nemen naar m'n werk. Vandaag had ik tonijnsalade meegenomen. Ook lekker.
pi_79719019
Ik zal hier af en toe mijn eetlijstje plaatsen, ter inspi:

O: -Wasa Original Crisp cracker met dik Huttenkase, zout peper en geraspte kaas
-ei in 4 rolletjes met rookvlees
L: -Pistolet kaas
D: -salade van rucola, biefstuk, peultjes, komkommer met een dressing van Kikkoman
en olijfolie.
-banaan, wat druiven

Vandaag heb ik mijn koolhydratenmaaltijd dus 's middags gegeten.
  maandag 29 maart 2010 @ 19:54:06 #155
3142 m@x
pi_79719168
Die maaltijdtips vind ik wel handig. Ik ben zelf niet zo creatief in de keuken, dus kom maar door

Mijn lijstje:
Ontbijt: hutenkase, komkommer, rookvlees
Lunch: IJsbergsla, lenteuitje, feta, komkommer, paprika, tomaatjes, dressing
Avondeten: Lintpasta met zalm, spinazie en tomaat
pi_79719381
Zijn die Wasa Original Crisp cracker dan koolhydraatarm?
En kaas (20+) mag dat van Heller?
pi_79719751
quote:
Op maandag 29 maart 2010 19:58 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zijn die Wasa Original Crisp cracker dan koolhydraatarm?
En kaas (20+) mag dat van Heller?
Crackers tot 6 khd per stuk kunnen wel. Maar ik eet er niet meer dan 1 per dag.

Magere kaas moet ook kunnen, zo te zien zitten ook daar geen koolhydraten in.
pi_79719950
Ah mooi, ik twijfelde even over dekaas
en ik moet echt iets van crackers ofzo voor s'morgens want ook de huttekase en komkommer krijg ik smorgens niet weg..
  maandag 29 maart 2010 @ 20:17:23 #159
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79720346
In 'gewone' 48+ kaas zitten volgens mij ook geen koolhydraten.
Maar in peultjes wel, toch? Volgens mij zitten in alle peulvruchten koolhydraten.
pi_79720555
ja peulvruchten volgens mij wel inderdaad
  maandag 29 maart 2010 @ 20:32:29 #161
14746 k_i_m
pi_79721203
Ik heb mijn boek er even bijgepakt;

Geschikt;

Brie
Camembert
Cheddar Edammer
Feta
Gepasteuriseerde kaassoorten
Goudse kaas
Gruyere
Hüttenkäse
Kwark
Mozzarella
Parmezaanse kaas
Ricotta (normale variant, niet de afgeroomde)
Roomkaas
Schimmelkaas
Smeerkaas.
In my life
Why do I smile
  maandag 29 maart 2010 @ 20:36:23 #162
14746 k_i_m
pi_79721389
De groenten die niet mogen tijdens de "lichte" maaltijden;

Aardappelen
Artisjokken
Avocado's
Bieten
Boontjes
Broccoli
Doperwtjes
Kikkererwten
Limabonen
Mais
Peulvruchten
Spruitjes
Tomaten (meer dan een halve)
Uien (meer dan twee eetlepels)
Waterkastanjes
Worteltjes.
In my life
Why do I smile
pi_79721602
Oe thnx
Hm, geen broccoli..ik had verwacht dat dat altijd oke zou zijn..En geen bieten?
  maandag 29 maart 2010 @ 20:42:40 #164
14746 k_i_m
pi_79721664
Suiker, gok ik.
In my life
Why do I smile
pi_79722383
Ja, waarschijnlijk. ..en die eet ik meestal met appel en ui...dus ook fout
Maargoed, afvallen is niet mijn doel, op gewicht blijven wel..dus heel streng ben ik niet
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:24:11 #166
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79735402
quote:
Op maandag 29 maart 2010 18:28 schreef ColdFeet het volgende:
Ieuw idd! Die smaken passen totaal niet bij elkaar!
quote:
Dit klinkt wel goed!
  dinsdag 30 maart 2010 @ 08:27:51 #167
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79735454
Oeh, ik zie Ricotta staan, mooi!
Uit de allerhande van deze week:

Courgette met Tijm en Bieslook

Ingrediënten voor 4 personen

* 4 courgettes
* 200 g Bettine chevre frais naturel 55+ (geitenkaas)
* 1 bakje verse tijm (15 g)
* 1 citroen, schoongeboend
* 1 bakje ricotta (verse kaas, 250 g)
* 1 bakje bieslook (25 g), fijngesneden
* 2 tenen knoflook, geperst
* 8 el olijfolie extra vierge
* 1 pak pappardelle (pasta, 250 g, koelvers)
* 1 rode peper, zaadlijsten verwijderd en fijngesneden

Materialen

* ovenschaal ca. 20 x 30 cm

Bereiden

1. Verwarm de oven voor op 190 °C. Snijd in de lengte een plak van 1 cm van elke courgette af en snijd die plakken in kleine blokjes. Verkruimel de geitenkaas. Ris de blaadjes van de takjes tijm. Rasp de gele schil van de citroen.
2. Doe de courgetteblokjes in een kom en meng met de helft van de geitenkaas, de ricotta, de helft van de tijm, de helft van de bieslook, 1 geperste teen knoflook en het citroenrasp. Breng op smaak met peper en zout.
3. Hol de courgettes aan de kant van het snijvlak uit met een lepeltje en vul ze met het kaas-kruidenmengsel. Besprenkel elke gevulde courgette met 1/2 el olie en leg ze in een ovenschaal. Zet de schaal in het midden van de oven en bak de courgettes in 30 min. gaar.
4. Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en schep de rest van de geitenkaas, de bieslook, de tijm, de olie, de knoflook en de rode peper erdoor. Breng op smaak met peper en zout. Serveer de pasta bij de courgette.

Mijn lijstje van gisteren:
Ontbijt: driekwart komkommer met 125g Huttenkase
Lunch: Salade van anderhalve stronk witlof met ham en kaas (samen ong 100g) en een beetje slasaus
Diner: Thais.

Lijstje van vandaag:
Ontbijt: 225g franse kwark met een beetje zoetstof
Lunch: 100g kipfilet kleingesneden in de grilpan met wat rode ui, rode paprika en courgette en provencaalse kruiden
Diner: Rundervinken, aardappels en spinazie a la creme en een appel

En daarna trainen!
pi_79737073
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Dit klinkt wel goed!
Smaken verschillen, mij lijkt geitenkaas met omelet dan weer extreem goor.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:22:35 #169
24188 Belana
kloon van belana
pi_79737674
dat recept ziet er echt heeeeel lekker uit BE en niet moeilijk!!

Ik heb hem gewoon even uitgeprint en in mijn receptenboek gedaan

[ Bericht 57% gewijzigd door Belana op 30-03-2010 10:32:34 ]
stormy waters...
sailin'
pi_79738347
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 08:24 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

[..]

Dit klinkt wel goed!
Met Foe Yong Hai eet je ook ei met kip, en dat vind ik altijd heerlijk!

Ik ben niet van plan dit te gaan doen maar die omeletwrap klinkt erg lekker, mjam..,
pi_79738622
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:45 schreef shinydiscoball het volgende:
daar zit geen kip in, hoogstens garnalen. En ei natuurlijk.
pi_79738695
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 09:59 schreef conleche het volgende:

[..]

Smaken verschillen, mij lijkt geitenkaas met omelet dan weer extreem goor.
Eigenlijk vind ik bijna alles met omelet goor Behalve noedelsoep. Maar ik neem aan dat boekweitnoedels ook niet mogen van Heller?
pi_79738709
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Jawel. In de versie die ik kies zit altijd kip.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 10:57:30 #174
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79738725
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:54 schreef computergirl het volgende:

[..]

Foe Yong Hai met kipfilet, da's wel een bekende menu-optie.
The love you take is equal to the love you make.
pi_79738745
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Jawel. In de versie die ik kies zit altijd kip.
Oh? Serieus nog nooit van gehoord.
sorry hoor
  dinsdag 30 maart 2010 @ 12:46:46 #176
24188 Belana
kloon van belana
pi_79742325
BE, wij gaan vanavond die courgettes eten
ik heb vanmiddag een keer lekker brood gegeten met erwtensoep, dus ik heb mijn uur gehad vandaag, maar die courgettes, daar kan ik al helemaal naar uit kijken!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 maart 2010 @ 13:07:00 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79742973
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 10:45 schreef shinydiscoball het volgende:

[..]

Ik had het dan ook niet over ei met kip in general, maar over ei met het kip/uit/paprika/limoen/chilipoeder/oregano-mengsel.

Ik heb het recept ook al in mijn favo-mapje zitten Belana, nu nog even de boodschappen ervoor halen.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:54:01 #178
3011 E.T.
pi_79749399
Ik heb een 4-uur dipje
Ik moet me zó beheersen om niet dat halve koekje van nienke op te eten of een snoepje uit de kast te pakken..

vanmorgen komkommer met huttenkase, vanmiddag witlof met ham en kaas en een kopje cup-a-soup.. Vanavond worteltjes/aardappelen/gebraadstoomde kip.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:56:45 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_79749497
net begonnen ET? Ik vond het in het begin ook even moeilijk, maar na een paar dagen ging het met gemak
stormy waters...
sailin'
pi_79749522
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:54 schreef E.T. het volgende:
Ik heb een 4-uur dipje
Ik moet me zó beheersen om niet dat halve koekje van nienke op te eten of een snoepje uit de kast te pakken..

vanmorgen komkommer met huttenkase, vanmiddag witlof met ham en kaas en een kopje cup-a-soup.. Vanavond worteltjes/aardappelen/gebraadstoomde kip.
Mogen jullie in geval van trek dan niet iets eten als een gekookt eitje? Of een stukje koude kip of zoiets?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 15:59:48 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_79749621
Ik doe dat wel hoor idd conleche, als ik echt even trek heb, zolang het dan maar lowcarb is
Ik ben niet zo streng Heller
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:02:43 #182
3142 m@x
pi_79749740
Hier ook een 4-uur dipje en geen lowcarb spullen in de buurt. Nog 2 uur en dan kan ik eten
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:04:55 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_79749821
voortaan misschien ff wat meenemen dan, stukjes kip ofzo, kan dat denk je?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:17:27 #184
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79750371
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:57 schreef conleche het volgende:

[..]

Mogen jullie in geval van trek dan niet iets eten als een gekookt eitje? Of een stukje koude kip of zoiets?
Ik heb het nog niet nodig gehad, maar dat zou ik dan idd wel doen.
In de eetschema's is er ook eentje waarbij je wel 1 keer (of 2?) een low carb snack mag.

En dan in het vervolg iets grotere porties maken voor de lunch.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 16:30:03 #185
3142 m@x
pi_79750928
Op zich had ik best een grote lunch. Een flinke bak sla met een gekookt ei, olijven, komkommer, paprika, wat stukjes zongedroogde tomaat en dressing. Maar misschien is het handig om inderdaad een tussendoortje mee te nemen. Ik sleep nu toch al hele tassen vol eten mee naar mijn werk, daar kan een stuk komkommer ofzo ook nog wel bij
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:12:07 #186
3011 E.T.
pi_79752658
gekookt eitje gedaan
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:19:10 #187
14746 k_i_m
pi_79752914
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 15:59 schreef Belana het volgende:
Ik doe dat wel hoor idd conleche, als ik echt even trek heb, zolang het dan maar lowcarb is
Ik ben niet zo streng Heller
Heb ik ook gewoon gedaan. Net zoals dat ik eerst anderhalf bord avondeten at, en nu niet meer. Trekt vanzelf bij, het moet ook geen straf worden toch?
In my life
Why do I smile
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:20:18 #188
14746 k_i_m
pi_79752970
Ik ben trouwens van de knakworsten, voor "even" tussendoor tegen eventuele honger. Kan ook koud uit blik, dus makkelijk mee te nemen. Ik vind die van Unox koud het lekkerst .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:27:50 #189
24188 Belana
kloon van belana
pi_79753273
dat vind ik gewoon het prettige hieraan, je kunt het makkelijk aanpassen aan je eigen behoefte en dan nog blijft het een goed dieet.

ik ben die gevulde courgettes aan het maken, staan nu in de oven en MAN!! die vulling koud is al heerlijk!!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:40:07 #190
14746 k_i_m
pi_79753691
Een hele paprika meenemen naar het werk en dan 's middags aan stukken hakken is ook erg lekker.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 30 maart 2010 @ 17:41:38 #191
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79753748
het is weer radijsjestijd daar eet ik nu echt wel een paar bosjes per week van op
Kwak
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:02:51 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79762801
Die lust ik helaas niet.
Of althans, vroeger, geen idee eig. wat ik er nu van vind.

Belana, vertel eens, hoe was het?
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:04:31 #193
24188 Belana
kloon van belana
pi_79762891
meid, alsof er een engeltje over je tong piest!! echt geweldig goed en lekker!! gewoon dat je zegt: wow!!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:17:51 #194
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79763694
Ik heb voor de momenten dat ik het echt niet meer trek een pak cabanossi worstjes liggen. Neem ik er 2 van en dan red ik het het laatste uurtje wel tot het avondeten
Ik kan geen groot ontbijt en lunch eten door m`n maag dus heb ik tussendoor wel gewoon trek.
Vind het al heel wat van mezelf dat ik écht de snoepkast niet induik
  dinsdag 30 maart 2010 @ 21:31:30 #195
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79764450
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 21:04 schreef Belana het volgende:
meid, alsof er een engeltje over je tong piest!! echt geweldig goed en lekker!! gewoon dat je zegt: wow!!
Ik kan niet wachten eigenlijk. Maar de koelkast is al vol met andere plannen.

Ideale hieraan is wel dat je het met de pasta erbij heel makkelijk aan de rest van het gezin kan serveren.
  woensdag 31 maart 2010 @ 06:59:16 #196
24188 Belana
kloon van belana
pi_79775411
BE, het is wel het beste als avondeten ja, want de kaas smelt volledig en meenemen als lunch is daardoor niet echt een optie. Ik at het gisteravond zonder pasta (had 's middags brood gegeten) en als low carb avondmaaltijd is het echt geweldig!
stormy waters...
sailin'
pi_79775570
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 06:59 schreef Belana het volgende:
de kaas smelt volledig en meenemen als lunch is daardoor niet echt een optie.
Ik loop al 2 maanden met een koeltas met van die koelblokken rond om mijn dieetvoer koel te houden

Wel lastig maar het kan dus wel
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_79775841
Ik heb gister koolhydraatarm brood bij de jumbo gehaald..ben benieuwd of het wat is
  woensdag 31 maart 2010 @ 08:23:56 #199
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79776005
Even stil gestaan wegens menstruatie maar nu gaat het weer naar beneden. Zo fijn om te merken dat je kleren losser gaan zitten.

En dat is dan pas 2,5 kilo!
pi_79776107
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 08:07 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik heb gister koolhydraatarm brood bij de jumbo gehaald..ben benieuwd of het wat is
Dat eet ik ook al een tijdje

Hier gaat het ook wel goed. Wel langzaam denk ik (ik heb nog niet op de weegschaal gestaan) maar ik volg het ook niet helemaal perfect, zeg maar, maar mijn broeken zit ook al losser.
Fijn
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:11:54 #201
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_79790266
Vandaag het Heller boek en kookboek gereserveerd bij de bib. Niet omdat ik denk dat dit een goed programma voor me is maar ik geloof wel in de hoge/lage GI-filosofie en kan best nog een paar tips/ideetjes gebruiken. Zit er niets bij, breng ik ze weer terug, ook geen man (m/v) overboord.

Frank van Berkum - Gezond slank met dr Frank. Niet besteld maar hij is volgens mij Heller aan het nadoen. KH arm, eiwitrijk. Misschien interessant voor iemand die er nog een mening op wil naslaan?
  woensdag 31 maart 2010 @ 15:56:39 #202
3011 E.T.
pi_79792048
Toch mis ik het gevoel van stevige 'vulling' en goed kauwen
prutje van courgette/champs/paprika/ei/mozzarella zorgt iig niet voor langdurige verzadiging, na 1,5 uur al weer echt honger
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:11:20 #203
14746 k_i_m
pi_79792748
Kip erbij? Of een blikje tonijn erdoor?
In my life
Why do I smile
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:22:29 #204
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79793249
* Aventura meldt.

Dit is pas de 4de Hellerdag en de weegschaal geeft nu iets meer dan 69 kilo aan. Dat is prima want ik neigde daar de 71 en dat gaat me echt te ver met mijn 169 cm...Wil erg graag weer naar de 65 toe. Dan pas ik al mijn broeken weer

Lijstje:

O: Wasa vezelfit (o.i.d., die met weinig kh's) met Huttenkase, 150 ml volle kwark
L: 4 plakken komkommer met Bressot, 3 magere knakworstjes, blikje tonijn van 80 gr.
T: 1 mager knakworstje
D: nog geen idee.
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:29:30 #205
3011 E.T.
pi_79793542
quote:
Op woensdag 31 maart 2010 16:11 schreef k_i_m het volgende:
Kip erbij? Of een blikje tonijn erdoor?
zal al aan kaas (gewone, harde kaas) te denken.. Maar kip en/of tonijn kunnne ook prima idd

Vind het nog wel moeilijk om m'n weg hier in te vinden
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:37:14 #206
14746 k_i_m
pi_79793895
Je hoeft in ieder geval niet volkomen vegetarisch te eten. Volgens mij mag je ook gewoon gehakt gebruiken, als er maar geen aardappels/pasta/rijst/brood bij zit.

In het boek staat zelfs als suggestie dat je naar de McD mag voor een hamburger met kaas, die je dan gewoon mag eten als je het broodje maar laat liggen. Niet dat ik me kan voorstellen dat dát vult, maar dat ligt weer aan de McD .
In my life
Why do I smile
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:42:11 #207
3011 E.T.
pi_79794140
Ik moet gewoon uitvinden wat bij mij voor langdurige vulling zorgt Witlofsalade met ham en kaas deed het alvast beter

Heb wel nog een heel erge drang naar carbs en ik hoop wel dat dat snel overgaat
  woensdag 31 maart 2010 @ 16:44:40 #208
14746 k_i_m
pi_79794260
Bij mij duurde het een week ongeveer. En ik heb ook gewoon tussendoor kalorie arme snackmomenten ingebouwd totdat ik me beter voelde, en een paar keer 's avonds veel meer opgeschept dan normaal.
In my life
Why do I smile
pi_79826023
Dat jumbo brood is best oke een beetje droger dan ik gewend ben, maar zeker niet slecht

En ik was gister ineens een kilo kwijt raar, want normaal gaat het per 0.2 gram ofzo per dag maximaal.. Naja prima zolagn dit de enige rare sprong was
pi_79826421
Ik heb de twee topics doorgelezen en dacht een soort poging te wagen, op basis van wat hier stond.. Maar ik ben er nu dus achter dat ik Huttenkase niet te vreten vind
Wat zijn andere ontbijtopties? Als het straks ophoudt met regenen ga ik even naar de Slegte, kijken of dat boek er is.. Maar ben wel benieuwd wat jullie anders eten.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 1 april 2010 @ 13:03:24 #211
24188 Belana
kloon van belana
pi_79827074
vanmorgen 2 eitjes als ontbijt gegeten, maar je kunt altijd sla eten (of witlofsalade) of een omelet met champignons

huttenkase moet je opleuken he, ik doe door de huttenkase met komkommer ook kruiden als bieslook, gember, peper en zout, tijm. Heerlijk vind ik dat!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 1 april 2010 @ 13:32:12 #212
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79828288
over de huttenkase moet echt wel peper en zout vind ik Ik doe er meestal ook nog een kwart komkommer door en wat reepjes kipfilet
pi_79829804
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:47 schreef LastRequest het volgende:
Ik heb de twee topics doorgelezen en dacht een soort poging te wagen, op basis van wat hier stond.. Maar ik ben er nu dus achter dat ik Huttenkase niet te vreten vind
Wat zijn andere ontbijtopties? Als het straks ophoudt met regenen ga ik even naar de Slegte, kijken of dat boek er is.. Maar ben wel benieuwd wat jullie anders eten.
ik vind Huttekase ook niet lekker
ook niet met peper en zout. Of sambal of worcestersaus of rauwkost erdoor of of of ik heb al vrij veel geprobeerd maar ik vind het echt maar blegh dus tsja.

Ik ontbijt met kwark maar daar moet je ook maar van houden natuurlijk.
Ontbijten met gekookte eitjes en een kopje thee ofzo kan ook altijd nog. Of een omelet. Of een kleine salade mocht je dat willen (maar daar heb ik zelf nooit trek in 's morgens )
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79829972
Ik heb er zout en peper en andere meuk bij gegooid maar ik vind de structuur denk ik gewoon heel naar. Sla lust ik niet
Eitjes zijn wel een goed idee, dat doe ik al wel vaker.. vraag me alleen af of ik dan niet binnen een uur weer honger heb
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_79831450
Juist als ik eieren eet heb ik voorlopig geen honger meer
  donderdag 1 april 2010 @ 15:05:14 #216
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79831947
quote:
Op donderdag 1 april 2010 12:38 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Dat jumbo brood is best oke een beetje droger dan ik gewend ben, maar zeker niet slecht

En ik was gister ineens een kilo kwijt raar, want normaal gaat het per 0.2 gram ofzo per dag maximaal.. Naja prima zolagn dit de enige rare sprong was
Dat staat ook in het boek, dat dat best kan gebeuren, maar ook zomaar ineens een kilo omhoog, niet te veel van schrikken, uiteindelijk levelt het zich weer uit als het goed is.
pi_79832313
ow oke maar als ik dan mag kiezen hoeft die kilo omhoog niet perse van mij
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:03:55 #218
24188 Belana
kloon van belana
pi_79859260
richting einde ongesteldheid zit ik op -1,5 kilo (ik zat weer op 70 toen ik ongesteld werd, kan je nagaan wat je dan toch een vocht vast houdt)

Ik voel me helemaal slank, woeiiii!!!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:25:12 #219
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79859626
Ik vind het wel een hoop tijd kosten, voornamelijk bij het ontbijt. Moet eerst medicijnen nemen, dan minimaal een kwartier wachten, dan komkommer slachten en alles en het opeten duurt ook wel ff. Ben gewoon een half uur bezig met ontbijten ipv ratsratsboterhamscrunchscrunch *5 minuten*
Dus ik denk dat ik zo`n Atkinsbrood in de vriezer ga gooien en daar elke ochtend 2 plakken van neem. Lijkt mij handiger
Wel 2 kilo kwijt na 2 weken trouwens én echt wel minder het zuur overdag
  vrijdag 2 april 2010 @ 09:31:29 #220
24188 Belana
kloon van belana
pi_79859761
klinkt goed TF!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:43:57 #221
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79861660
Gaat als een speer hier. Weegschaal ergens tussen 68 en 69 kilo (heb analoge). Deze manier van eten kost me heel weinig moeite. Ik doe overigens niet aan het 'vreetuur'. Vind ik zo'n onzin. Gewoon samen avondeten met vriend
daarna een toetje of fruit. Koek en chocolade en chips en alcohol laat ik achterwege.
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:51:03 #222
24188 Belana
kloon van belana
pi_79861877
ik denk dat we dat allemaal wel zo doen aventura
Soms heb ik enorme chocola behoefte en dan doe ik dat in dat uur, maar het grappige is dat ik na een paar stukjes al genoeg heb gehad
stormy waters...
sailin'
pi_79861969
Ik val nu een ons per dag af, gaat lekker dus. Vraagje over Huttenkase: hoe lang is een geopende verpakking eigenlijk houdbaar?
  vrijdag 2 april 2010 @ 10:55:19 #224
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79862024
Ja, dat is denk ik ook de insteek van dat uur. Het 'mag', en daarom hoef je niet zo nodig. En natuurlijk omdat je de zoetbehoefte niet meer zo hebt na een paar dagen 'afkicken'.

Vraagje: wie weet of meloen (oranje) en avocado overdag mogen?
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:01:28 #225
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79862208
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:53 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik val nu een ons per dag af, gaat lekker dus. Vraagje over Huttenkase: hoe lang is een geopende verpakking eigenlijk houdbaar?
Ik dacht vanmorgen precies hetzelfde. Het is toch wel veel wat in zo'n bak zit. Er stond hier een laagje water bovenop, vond ik er niet zo fijn uitzien. Ruikt nog wel goed.
pi_79862463
Diëtisten mogen van dr. Frank op bijles

HENGELO - Dr. Frank wil met de Universiteit Wageningen bijscholing verzorgen op het gebied van voedingsleer voor diëtisten in Nederland. „Diëtistes lopen hopeloos achter”, zegt de Hengelose internist Frank van Berkum. De arts die inmiddels 150.000 exemplaren heeft verkocht van zijn boek ‘Gezond slank met dr. Frank’ zegt verbijsterd te zijn over het niveau van de diëtist in Nederland.
Zie ook:

* Diëtisten vinden dr. Frank niks

Dinsdag kwam naar buiten dat uit onderzoek onder 803 diëtisten en 87 gewichtsconsulenten blijkt dat de beroepsgroep de afslankmethode van dr. Frank afkeurt. De diëtisten raden gevarieerde voeding aan en hebben weinig op met de koolhydraatarme en eiwitrijke voeding van dr. Frank.

„Ze kennen hun literatuur gewoon niet. Ze zijn jaren geleden van de hogeschool gekomen en weten eenvoudigweg niet wat er speelt. Terwijl al twee jaar bekend is dat de resultaten met koolhydraatarme voeding groot zijn bij overgewicht en mensen met suikerziekte. Dat is voor iedereen na te zoeken op de website van het kwaliteitsinstituut voor de gezondheidszorg. Daar staat het zwart op wit op pagina 73”, zegt dr. Frank.

„Bovendien kunnen ze ook niet luisteren naar patienten. Die zijn wel tevreden met het Dr Frank-dieet, omdat ze bij de diëtiste nooit afvielen.”

http://www.tctubantia.nl/(...)-Frank-op-bijles.ece
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:23:01 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_79862809
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 10:55 schreef Aventura het volgende:
Ja, dat is denk ik ook de insteek van dat uur. Het 'mag', en daarom hoef je niet zo nodig. En natuurlijk omdat je de zoetbehoefte niet meer zo hebt na een paar dagen 'afkicken'.

Vraagje: wie weet of meloen (oranje) en avocado overdag mogen?
nope, die mogen niet in je 2 low carb maaltijden, alhoewel ik nu aan avocado een beeeetje twijfel, maar je mag zeker geen hele.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:30:57 #228
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79863071
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:05 schreef nz1900 het volgende:
Diëtisten mogen van dr. Frank op bijles

HENGELO - Dr. Frank wil met de Universiteit Wageningen bijscholing verzorgen op het gebied van voedingsleer voor diëtisten in Nederland. „Diëtistes lopen hopeloos achter”, zegt de Hengelose internist Frank van Berkum. De arts die inmiddels 150.000 exemplaren heeft verkocht van zijn boek ‘Gezond slank met dr. Frank’ zegt verbijsterd te zijn over het niveau van de diëtist in Nederland.
Zie ook:

* Diëtisten vinden dr. Frank niks

Dinsdag kwam naar buiten dat uit onderzoek onder 803 diëtisten en 87 gewichtsconsulenten blijkt dat de beroepsgroep de afslankmethode van dr. Frank afkeurt. De diëtisten raden gevarieerde voeding aan en hebben weinig op met de koolhydraatarme en eiwitrijke voeding van dr. Frank.

„Ze kennen hun literatuur gewoon niet. Ze zijn jaren geleden van de hogeschool gekomen en weten eenvoudigweg niet wat er speelt. Terwijl al twee jaar bekend is dat de resultaten met koolhydraatarme voeding groot zijn bij overgewicht en mensen met suikerziekte. Dat is voor iedereen na te zoeken op de website van het kwaliteitsinstituut voor de gezondheidszorg. Daar staat het zwart op wit op pagina 73”, zegt dr. Frank.

„Bovendien kunnen ze ook niet luisteren naar patienten. Die zijn wel tevreden met het Dr Frank-dieet, omdat ze bij de diëtiste nooit afvielen.”

http://www.tctubantia.nl/(...)-Frank-op-bijles.ece
ik heb dat onderzoek ook gelezen, maar wat dr frank even overslaat is dat ondanks de effectiviteit bij aanvang, het lange termijn effect van koolhydraatarme dieten is dat mensen niet meer gewichtsverlies behouden dan een gewoon dieet.

ik bedoel dit niet als een aanval op Heller, maar wel als reactie op het misbruiken van wetenschappelijk onderzoek door maar 1 kant van het verhaal te laten zien. ik snap best dat Heller goed kan werken omdat je geen trek meer hebt in zoetigheid enzo maar ik vind het kwalijk dat dit onderzoek aangehaald wordt zonder de andere relevante conclusies te laten zien. ja het werkt beter in eerste instantie, maar is op lange termijn niet beter (en ook niet veel slechter) dan een gewoon dieet.

p. 59
Hoewel de verschillende dieten (bijvoorbeeld hoogeiwit-, laagkoolhydraatdieet) op korte termijn tot meer gewichtsverlies (3,5kg ) leiden dan een energiebeperkt dieet, is dit verschil na 60 maanden verdwenen

(zie ook pagina 57, in vergelijking met de andere groepen zijn de mensen die dit dieet deden dan zelfs iets zwaarder dan de anderen - maar een heel klein beetje).

p. 69
Een hoogeiwitdieet met veel enkelvoudige suikers leidt wellicht tot een stijging van het LDL-cholesterolgehalte. Er zijn aanwijzingen dat de nuchtere glucosespiegel stijgt op het Atkinsdieet.

m.a.w. als je binnen je low-carb dieet regelmatig toch dingen met snelle suikers eet kan het zelfs schadelijk zijn. dus ik denk dat het wel uitmaakt voor je gezondheid wat voor soort carbs je eet in je carb/beloningsmaaltijd. als tip.
Kwak
pi_79863237
Kwak, dat komt omdat mensen er weer mee ophouden en weer hun ongezonde eetpatroon van vroeger aannemen, dan kom je altijd weer aan, welk dieet je ook gedaan hebt. De kunst is om nadat je op streefgewicht bent gekomen te stabiliseren en dat is altijd moeilijk, want je moet daar een evenwicht in zien te vinden.

Maar an sich val je gewoon sneller af en met minder hongergevoel als je een low carb dieet volgt. Wat je er verder ook van vindt, dat is wel een feit.

Verder ben ik geneigd te denken dat een milde vorm van Atkins een beter dieet is dan Heller, omdat het inderdaad veel beter is om gezonde langzame koolhydraten te eten dan snelle suikers, die je bij Heller wel mag. Maar in de praktijk blijkt dus dat maar weinig mensen zich in die ene maaltijd volstoppen met zoetigheid, omdat de behoefte daartoe gewoon veel minder is.
  vrijdag 2 april 2010 @ 11:59:14 #230
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79864028
@ Co: dat mensen ermee stoppen is natuurlijk een reden voor het resultaat, maar juist dát ze ermee stoppen is de reden dat het iets minder goed werkt op lange termijn. omdat het minder goed langdurig vol te houden ís stoppen mensen ermee, en dat is niet iets wat je makkelijk tegen kan gaan.

als vergelijking: als mensen in een honda gemiddeld in 5 jaar meer dodelijke ongelukken maken dan in een golf omdat de auto minder veilig is, kun je wel zeggen "ja dan moet je dus altijd voorzichtiger rijden", maar wat het resultaat al laat zien is dat dat dus niet lukt en er daardoor toch meer dodelijke ongelukken gebeuren. leg ik t enigzins begrijpelijk uit?

maar goed ik bedoel niet dat low-carb slecht is, alleen wel dat triomfantelijk roepen door
Dr Frank dat t zoveel beter werkt ook niet echt eerlijk is.
Kwak
pi_79865099
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 11:59 schreef kwakz0r het volgende:
@ Co: dat mensen ermee stoppen is natuurlijk een reden voor het resultaat, maar juist dát ze ermee stoppen is de reden dat het iets minder goed werkt op lange termijn. omdat het minder goed langdurig vol te houden ís stoppen mensen ermee, en dat is niet iets wat je makkelijk tegen kan gaan.

als vergelijking: als mensen in een honda gemiddeld in 5 jaar meer dodelijke ongelukken maken dan in een golf omdat de auto minder veilig is, kun je wel zeggen "ja dan moet je dus altijd voorzichtiger rijden", maar wat het resultaat al laat zien is dat dat dus niet lukt en er daardoor toch meer dodelijke ongelukken gebeuren. leg ik t enigzins begrijpelijk uit?

maar goed ik bedoel niet dat low-carb slecht is, alleen wel dat triomfantelijk roepen door
Dr Frank dat t zoveel beter werkt ook niet echt eerlijk is.
Je moet het dan zo zien; als het wel lukt om op gewicht te blijven: degenen die dat dan hebben gedaan met een lowcarb dieet, hebben het dan makkelijker gehad.

Eigenlijk is de theorie van op gewicht blijven echt heel makkelijk. Veel beweging en gezond eten is dan echt voldoende en dan mag je heus 1x in de week wel uit de band springen. De praktijk is echter anders, omdat er zoveel externe factoren meespelen. En dat het ongezonde eetpatroon er langzaam weer insluipt. Ik ben ervoor om bij iedere 2 kilo die je aankomt weer direct aan de bel te trekken, jezelf in acht te nemen, die 2 kilo weer af te vallen en dan weer gezond eten. Dan jojo je met 2 kilo, maar dat is te overzien. Het probleem is vaak dat mensen pas weer een dieet gaan volgen als ze weer alle kilo's of nog meer zijn bijgekomen en dat is wel een heel interessant fenomeen. Het is een soort oerdrang van het lichaam om reserves op te bouwen voor magere tijden, I guess. Dat die magere tijden er al een tijd niet zijn geweest bij ons in het westen doet niet ter zake, want in het grote geheel is de tijd waarin we geen schaarste kennen echt te verwaarlozen.
  vrijdag 2 april 2010 @ 12:58:16 #232
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79866115
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 12:28 schreef conleche het volgende:

[..]

Je moet het dan zo zien; als het wel lukt om op gewicht te blijven: degenen die dat dan hebben gedaan met een lowcarb dieet, hebben het dan makkelijker gehad.

Eigenlijk is de theorie van op gewicht blijven echt heel makkelijk. Veel beweging en gezond eten is dan echt voldoende en dan mag je heus 1x in de week wel uit de band springen. De praktijk is echter anders, omdat er zoveel externe factoren meespelen. En dat het ongezonde eetpatroon er langzaam weer insluipt. Ik ben ervoor om bij iedere 2 kilo die je aankomt weer direct aan de bel te trekken, jezelf in acht te nemen, die 2 kilo weer af te vallen en dan weer gezond eten. Dan jojo je met 2 kilo, maar dat is te overzien. Het probleem is vaak dat mensen pas weer een dieet gaan volgen als ze weer alle kilo's of nog meer zijn bijgekomen en dat is wel een heel interessant fenomeen. Het is een soort oerdrang van het lichaam om reserves op te bouwen voor magere tijden, I guess. Dat die magere tijden er al een tijd niet zijn geweest bij ons in het westen doet niet ter zake, want in het grote geheel is de tijd waarin we geen schaarste kennen echt te verwaarlozen.
ja, dat is een goed plan. is ook wat ze bij het obesitascentrum voorstellen als je stabiliseert. heb ik vorige keer niet echt gedaan, vooral omdat ik terwijl ik probeerde nog áf te vallen alweer begon aan te komen...

over het eerste punt blijven we het oneens qua interpretatie, dus ik zal er niet over doorzagen
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:08:28 #233
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79866463
Ik ga hier Conleche bijvallen.
Ondanks dat ik geen voorstander ben van low carb, omdat teveel mensen de voedingswijze verkeerd uitvoeren, vind ik het verstandige aan Atkins dat hij de nadruk legt op het herintroduceren van langzame koolhydraten ( verstandig fruit en volkoren producten ).

Natuurlijk is er niets mis met een aardappel of een lekkere witte pasta, maar dat zou een uitzondering moeten zijn. Of je moet over het algemeen vetarm leven en veel carbs stouwen.

Bij Heller begrijp ik de filosofie gewoon niet. Er wordt geen onderscheid gemaakt in kh's en je mag dus blijkbaar alles in dat uur proppen. Ik zie niet hoe je iemand dan iets leert over evenwichtige en gezonde voeding. Maar misschien ligt dat aan mij.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:09:20 #234
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79866500
En de twee kilo regel is een geweldige. Dat is pas echt goede langetermijn visie. Scheelt veel frustratie en is voor je lichaam een stuk minder belastend!.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:10:38 #235
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_79866540
Volgens mij is het een groot misverstand dat je alles in dat ene uur mag proppen. Ja, je mag in dat ene uur voedingsmiddelen eten met koolhydraten, die je in de andere maaltijden beperkt. Maar uiteindelijk moet je van Heller ook afvallen doordat je het totaal aan calorieën op een dag beperkt houdt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:10:51 #236
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79866551
hier is het niet de plek voor uitgebreide discussie met jou (dalaiblama) over al dan niet low-carb eten, ik ging dan ook helemaal niet tegen Conleche in op dit punt, alleen tegen de onzin van Dr Frank persbericht...

mijn mening heel kort samengevat is dat er niks mis is met koolhydraten, als je er geen last van hebt qua hongergevoel. ik eet volkorenproducten en aardappelen, rijst en volkorenpasta en val prima af. als andere mensen liever low-carb eten is dat ook prima, maar ik ga niet overtuigd worden dat carbs slecht voor je zijn.
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:16:59 #237
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79866802
Volgens mij zegt niemand dat carbs slecht voor je zijn.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:28:28 #238
14746 k_i_m
pi_79867257
Nee, maar anders zou de discussie zo snel klaar zijn he? .
In my life
Why do I smile
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:29:32 #239
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79867313
lamaar

[ Bericht 97% gewijzigd door kwakz0r op 02-04-2010 13:40:14 ]
Kwak
pi_79867511
Volgens mij zegt inderdaad niemand dat

Ow en ik heb 1,5 jaar geleden ook al een tijdje lowcarb gegeten, ben daarmee flink wat kilo's kwijtgeraakt in een maand of 2/3 en heb deze ook nooit meer teruggekregen, zelfs niet wat extra kilo's bij een eetgewoonte die me normaal direct een kilo of 2/3 zou opleveren.

Dus voor mij (lees goed he, ik zeg voor mij!) is dit de manier
en dit is niet perse Heller, maar gewoon minder koolhydraten (en eigenlijk om de 2 uur iets eten)
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:39:47 #241
24188 Belana
kloon van belana
pi_79867732
Het is denk ik gewoon heel persoonlijk, ik heb het afgelopen jaar vanalles geprobeert en dit is de eerste keer dat het me lukt en eigenlijk zonder veel moeite, dus ik ben er blij mee
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:42:52 #242
285351 dalaiblama
too much bla
pi_79867852
quote:
Op vrijdag 2 april 2010 13:29 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

euh... jij zegt net dat aardappel en pasta uitzondering moeten zijn aardappel is écht een onderdeel van mijn basisvoeding hoor, zonder problemen. witte pasta beperk ik wel.
Zeg ik daarmee dat ze slecht zijn?
Waarom beperk je dan witte pasta wel? Het zijn allebei snelle suikers. ( ben gewoon benieuwd naar het antwoord, geen aanval! )
Zolang je je vetinname controleert, is er trouwens niets mis met snelle suiker. Van snelle carbs en matig vetten val je ook af. Op lange termijn schijnt het zelfs duurzamer te zijn.
Alleen is het gevaar hiervan dat insuline-gevoelige mensen daar geen baat bij hebben en je toch echt op je vet inname moet letten. Vetten + suikers is namelijk een vreselijke combi. Ik ga er dus vanuit dat jouw dietist je wel vertelt dat je op je vetten moet letten?
Vandaar mijn opmerking.

Matig carbs en geen restrictie met vet werkt ook, voor sommigen sneller, maar daar is het risico weer dat je teveel onverstandige vetten eet en mensen terugvallen naar carbs.

Linksom of rechtsom, werkt allebei als je je aan de regels houd.
Overigens wel met de kanttekening dat je de discussie voert vanuit de optiek van de 'normale' mens met enig overgewicht, niet vanuit de obese patient.
Daarover zijn zelfs wetenschappers nog niet uitgeruziet. Volgens mij staat low carb voor, maar er komt vast wel weer een onderzoek die zegt dat obese mensen gewoon alles moeten eten.
  vrijdag 2 april 2010 @ 13:56:34 #243
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79868377
er is ge pmd... nu kan ik veilig proberen uit dit topic te blijven en jullie niet te storen verder post m maar gauw vol
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:06:33 #244
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79868744
Nu ben ik nieuwsgierig naar de PM's!
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:08:31 #245
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79868804
het relevante deel van de pm is dat ik geen low carb doe omdat ik veel low-carb voer niet lekker vind (zo hou ik niet van ei en kaas bijvoorbeeld) en het dus niet kan volhouden, en dat ik van witte pasta wel een opgeblazen buik krijg maar van aardappel niet - proefondervindelijk voor gekozen dus
Kwak
  vrijdag 2 april 2010 @ 14:15:45 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79869075
Aha... Ik ben echt te nieuwsgierig voor mijn eigen 'good' hoor.

Maar goed, zo zoekt iedereen zijn eigen weg!
  zondag 4 april 2010 @ 07:18:02 #247
24188 Belana
kloon van belana
pi_79924821
goed...gisteren feestje gegeven aan mijn mannetje en bepaald niet netjes gegeten, maar lekkeer was het wel en ik heb genoten. vandaag weer gewoon door dan, zei ik dat van de week ook niet al?
Maar nu echt weer. Ben alleen op zoek naar iets nieuws om te ontbijten, beetje zat van de komkommer, maar dat vind ik nog lastig. Maar eens kijken naar die site van atkins.
stormy waters...
sailin'
pi_79928314
Ik doe dus wel 2 maaltijden low carb maar niet precies volgens Heller (ik eet ook nog tussendoortjes) en al 2 kilo kwijt in twee weken. Yippie
  zondag 4 april 2010 @ 12:42:28 #249
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_79929061
Hier gisteren ook niet helemaal goed 'gehellerd.' 's Avonds na het eten een stuk of 6 paaseitjes genomen en een restje chips. Ach, moet kunnen. Woog vanmorgen nog steeds 68,5.
Zometeen een paar uur over de hei lopen, is de schade weer beperkt. @belana: is een Wasacracker met Hüttenkäse, of bv. filet americain of een eitje of kipfilet geen idee voor je ontbijt?
  zondag 4 april 2010 @ 12:54:51 #250
24188 Belana
kloon van belana
pi_79929360
lily, als het maar werkt toch! ik doe ook niet zo precies.

aventura, thanks, dat zijn wel weer leuke afwisselingen ja

ik ben ook 68,5 trouwens
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 april 2010 @ 19:34:48 #251
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80196969
Dames, hoe gaat het? Nog vol te houden? En goede resultaten?
  zondag 11 april 2010 @ 20:01:42 #252
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80198257
Gaat prima hier, 68 kilo nu. Zuslief zei dat ze echt kon zien dat er wat af was! In 15 dagen dus ongeveer 3 kilo kwijt!
  zondag 11 april 2010 @ 20:48:20 #253
24188 Belana
kloon van belana
pi_80200772
68 hier ook, ik sta enigzins stil na een weekje ziek en wat minder streng Heller daardoor en ook door de verjaardag ervoor. Vanaf vandaag weer "echt" verder gegaan. ben ondanks niet streng Helleren een pond afgevallen. het motiveert me enorm in ieder geval. Ik zat heel even op de 67 (bij heller wisselt je gewcht nogal eens), hetgeen mijn gewicht was toen ik stopte met roken een jaar geleden (de 15e om exact te zijn) Dat wil ik sowieso halen en daarna het liefst nog 2. het gaat lukken zo en ik merk nu ook dat ik met weer redelijk normaal gaan eten niet meteen weer aankom
stormy waters...
sailin'
pi_80201421
Ik heb sinds pasen ongeveer niet echt meer netjes gegeten. Nu is vriendje ook nog eens voor 1,5 week weg en dan ben ik qua eten toch al wat makkelijker..dus ik laat het maar even en dan vanaf volgende week weer netjes.
Ik blijf toch met "normaal" of een weekje "niet netjes" wel gewoon op gewicht..dus ook hier een stilstand
  zondag 11 april 2010 @ 21:28:00 #255
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80203251
Mooi om te horen! Zet 'm op!
  zondag 11 april 2010 @ 22:08:00 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_80205678
hoest met BE en debuurvrouw? en huup en lily?
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 april 2010 @ 22:13:27 #257
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80205998
Ik ga nog steeds goed! door vakantie ff wat minder streng gehellerd en heb nu ff wat moeite weer in het gareel te komen. Maar niet aangekomen, maar mijn moeder en zus dachten dat ik nog weer afgevallen was (gaat het niet te snel?? als reactie)
Heb met pasen met brood ontbeten en lag gelijk dubbel van de pijn in mijn buik. Echt niet fijn. voel me beter zonder brood.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  zondag 11 april 2010 @ 22:22:49 #258
24188 Belana
kloon van belana
pi_80206505
ow das wel een hele heftige reactie buuf! daar heb ik geen last van gelukkig.
stormy waters...
sailin'
  zondag 11 april 2010 @ 22:24:27 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80206585
Hier gaat het prima.
  zondag 11 april 2010 @ 22:24:40 #260
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80206600
Nou ja, het zal de gist zijn denk ik. Nog eens proberen met zuurdesem als ik weer meer carbs ga eten. Nu eerst weer terug in het gareel. Op zich geen opgave maar gewoon even doen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_80214090
Hier gaat het ook goed (nog steeds niet helemaal volgens Heller trouwens, zie mijn vorige post )
Al een week niet meer op de weegschaal gestaan...zo maar eens doen.
  maandag 12 april 2010 @ 07:16:17 #262
24188 Belana
kloon van belana
pi_80214221
mooi mooi mooi!!

Jij bent er dan wel echt meteen achter waar je niet tegen kunt buuf!
stormy waters...
sailin'
  maandag 12 april 2010 @ 08:25:05 #263
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80214714
Als je mindert in koolhydraten, dan kan brood inderdaad hele nare dingen doen ja! Vooral witbrood, brrr!

Dames, een vraag. Ik ben bezig in het Heller-boek, want ik wil mijn minimaal jaarlijkse low-carb-festijn eens vervangen door Heller. Nu lees ik in het boek dat je per dag zus en zo veel zuivel mag (60 ml geloof ik). Per dag, staat er. Dus ook geel zuivel/yoghurt/room bij de complete maaltijd?

En ik lees dat ontbijt en lunch dienen te bestaan uit 100 gram vlees + twee kopjes groenten. Maar mag je het vlees vervangen door twee eieren bijvoorbeeld? Want elders reppen de Hellertjes weer over groentenomeletten.

Ik lees nog even stug door, en dan binnenkort maar eens beginnen. Ik schat niet in dat ik een carb-verslaafde ben, want low carben is een eitje voor me, maar het is wel zo handig als ik het diner gewoon kan meeëten met gezelschap, in plaats van moeilijk doen.

Ik ben benieuwd!
pi_80216474
quote:
Op zondag 11 april 2010 22:24 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, het zal de gist zijn denk ik. Nog eens proberen met zuurdesem als ik weer meer carbs ga eten. Nu eerst weer terug in het gareel. Op zich geen opgave maar gewoon even doen.
Het hoeft niet eens per se een overgevoeligheid voor gist te zijn; ik weet niet hoelang je al bezig bent, maar sommige dingen ontwen je gewoon snel en dan raak je even van slag als je er weer mee begint!
Ik herken wat je beschrijft; ik heb een tijd heel strikt zonder toegevoegde suikers gegeten, en ook geen pasta/aardappels enzo, en toen ik daarna een week 'normaal' met de pot mee moest eten, heb ik echt dubbelgevouwen van de pijn gezeten. Terwijl ik alles wat ik toen at, nu weer prima verdraag.
  maandag 12 april 2010 @ 14:13:19 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80225179
Ik vind mezelf wel een 'verslaafde' Dude, maar het low carben gaat me ook prima af.

Ja, je mag dat vlees vervangen door eitjes volgens mij, hoewel ik dus vaak wel wat gerookte kalkoen door mijn roer-ei doe bijvoorbeeld.

Vooral het feit dat je gewoon 's avonds met de pot mee mag eten vind ik zo fijn.
  maandag 12 april 2010 @ 15:43:13 #266
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80228861
quote:
Op maandag 12 april 2010 14:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik vind mezelf wel een 'verslaafde' Dude, maar het low carben gaat me ook prima af.

Ja, je mag dat vlees vervangen door eitjes volgens mij, hoewel ik dus vaak wel wat gerookte kalkoen door mijn roer-ei doe bijvoorbeeld.

Vooral het feit dat je gewoon 's avonds met de pot mee mag eten vind ik zo fijn.
Het lijkt me en prima vol te houden dieet.

Met niet verslaafd, bedoel ik dat ik eigenlijk nooit maal om zoetigheid, frisdrank, fruit en dat soort dingen. Uit het boek maak ik op dat dan niet zeker is of het wel voor mij zal werken. Misschien mot mijn lijf nog strikter aan de regel. Dan werkt voor mij alleen maar nóg een tandje terug, en helemaal low carb gaan. Maar dat weet ik dan ook voor een volgende keer. Dus ik ga er binnenkort mee aan de gang.

Ik vind het altijd wel leuk, dat dieet-gedoe 's Avonds een bento (nou, de slordige variant hoor) maken voor op het werk en zo! En ik eet altijd veel lekkerder dan wanneer ik een klef broodje uit de kantine haal.
  maandag 12 april 2010 @ 18:24:16 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80234612
Er gaat weer een wereld aan dingen voor me open nu. De hele dag door groente! Mijn lijf weet niet wat het overkomt!
  maandag 12 april 2010 @ 19:15:07 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80236505
Gisteren verjaardag van opa (90 jaar) en dan ga ik me niet inhouden. Veel droge witte wijn op, en de nodige taart, bitterballen, kaasbroodjes etc. etc.
Vanmorgen dus helaas een pond erbij. Vandaag meteen hersteld.

Wat ik van dit dieet wel vervelend vind, is dat het toch wel opvalt dat je geen brood eet. Elke dag begint er wel een collega tegen me te praten zodra hij of zij mijn dienblad ziet. 'Dat is wel erg karig', 'ben je je brood vergeten'?, dat soort dingen. Heb wel uitgelegd dat dit een dieet is, maar het duurt even voor iedereen dat ook weet (heb veel collega's). En dan nog vinden sommigen het nodig om hun verbazing te uiten. Zucht.
  maandag 12 april 2010 @ 20:51:37 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_80240815
Ach dat zijn dingen waar ik me niet druk om kan maken, het kan me weinig schelen wat anderen denken of zeggen
stormy waters...
sailin'
pi_80241094
quote:
Op maandag 12 april 2010 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
Er gaat weer een wereld aan dingen voor me open nu. De hele dag door groente! Mijn lijf weet niet wat het overkomt!
oh nee, dat ben ik wel gewend, veel groente eten

ik eet al 22 jaar geen vlees en vis meer en wij koken ontzettend gevarieerd met groente (mijn lief kan bijvoorbeeld goed vedisch koken).

alleen het puur minderen van koolhydraten (vooral brood) is mij wel vreemd (en vind ik ook moeilijk)
pi_80241172
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:51 schreef Belana het volgende:
Ach dat zijn dingen waar ik me niet druk om kan maken, het kan me weinig schelen wat anderen denken of zeggen
nee, ik ook niet

wat denk je dat ik al 22 jaar naar mijn hoofd krijg over mijn vegetarisme
pi_80241459
quote:
Op maandag 12 april 2010 19:15 schreef Aventura het volgende:
Wat ik van dit dieet wel vervelend vind, is dat het toch wel opvalt dat je geen brood eet. Elke dag begint er wel een collega tegen me te praten zodra hij of zij mijn dienblad ziet. 'Dat is wel erg karig', 'ben je je brood vergeten'?, dat soort dingen. Heb wel uitgelegd dat dit een dieet is, maar het duurt even voor iedereen dat ook weet (heb veel collega's). En dan nog vinden sommigen het nodig om hun verbazing te uiten. Zucht.
Ach zo heb ik collega's die het zelfs karig vinden als ik "normaal" lunch met 2 sneen brood.
  maandag 12 april 2010 @ 22:42:19 #273
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80246005
Ik heb gelukkig een aantal zeer dieet-minded collega's (eentje is echt de queen of diets zeg maar) en de rest zijn allemaal vage buitenlanders die zelf de meest rare dingen eten. Iedereen neemt wel eens een prutje mee voor in de magnetron enzo.
  maandag 12 april 2010 @ 23:45:03 #274
14746 k_i_m
pi_80248828
Hier vraagt iedereen inmiddels vol spanning wat er in mijn doos zit. En als ik dan terugkom na het lunchen roep ik dat ik nog even weg ben omdat ik mijn doos moet wassen omdat ie nog een beetje naar vis (tonijn) ruikt. Hilariteit alom .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 13 april 2010 @ 07:06:49 #275
24188 Belana
kloon van belana
pi_80251967
quote:
Op maandag 12 april 2010 21:00 schreef lily het volgende:

[..]

wat denk je dat ik al 22 jaar naar mijn hoofd krijg over mijn vegetarisme
ja dat zal wel ja! Ik heb altijd veel vegetariers gekend, ben er zelfs met 1 getrouwd geweest, voor mij is dat zo normaal. Ik snap nooit waar mensen zo moeilijk over doen. alsof al die vlees consumptie nodig is. maarja, dat is een andere discussie
stormy waters...
sailin'
pi_80252029
heheh, k_i_m

Ik val er ook echt niemand mee lastig, Belana. Nooit gedaan ook...maar toch krijg ik voortdurend opmerkingen alsof ik me moet verantwoorden ofzo. Laat me toch zou ik zeggen.

Op mijn werk hebben we geen magnetron, helaas. Wel een groot bedrijfsrestaurant maar niet veel geschiks op koolhydraatarm gebied.
Ik zal dus zelf voor iets moeten zorgen (wat ik niet kan opwarmen dus).

Dit lukt niet altijd trouwens...(een koolhydraatarme lunch). Soms ga ik gewoon overstag tot broodjes.
pi_80252840
Kim
pi_80258137
Ga ook maar weer eens een tijdje low-carb eten...

Geloof dat dit heller gebeuren wel aardig lijkt op hoe ik al behoorlijk kilo's ben afgevallen zo'n 8 jaar geleden..
Daarna ook nooit meer echt zwaar geworden gelukkig

Nu gewoon nog ff een paar kilo kwijt voor de zomer begint
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_80293913
quote:
Op maandag 12 april 2010 20:58 schreef lily het volgende:
oh nee, dat ben ik wel gewend, veel groente eten

ik eet al 22 jaar geen vlees en vis meer en wij koken ontzettend gevarieerd met groente (mijn lief kan bijvoorbeeld goed vedisch koken).

alleen het puur minderen van koolhydraten (vooral brood) is mij wel vreemd (en vind ik ook moeilijk)
koolhydraten uitsluiten bij een vegetarisch dieet lijkt me heel lastig. Dan eet je echt alleen maar sla/groente de hele dag, of niet?
  Licht Ontvlambaar woensdag 14 april 2010 @ 09:31:20 #280
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_80294365
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:11 schreef computergirl het volgende:

[..]

koolhydraten uitsluiten bij een vegetarisch dieet lijkt me heel lastig. Dan eet je echt alleen maar sla/groente de hele dag, of niet?
Nee toch? Ik denk aan eieren, kaas, hüttekäse, kwark enz...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 14 april 2010 @ 09:34:33 #281
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80294433
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

En dan 's avonds mag je wel gewoon je kh's dus behalve dan dat ik af en toe ham of kip of kalkoen in een salade of omelet mik zit er weinig verschil in lijkt me.
Ik weet eig. niet of Tofu mag?
pi_80294540
quote:
Op woensdag 14 april 2010 09:31 schreef Sjeen het volgende:

[..]

ligt idd aan hoe streng je bent. Voor veganisten is dat ook geen optie.
  woensdag 14 april 2010 @ 11:28:00 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_80297908
Ben inmiddels ook zwaar huttenkasemoe
  woensdag 14 april 2010 @ 12:27:18 #284
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80300135
Huttenkase en (magere) kwark zijn toch niet Hellerproof?
Of doen jullie dat wel gewoon?
  woensdag 14 april 2010 @ 14:00:43 #285
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80303467
quote:
Op woensdag 14 april 2010 12:27 schreef Duderella het volgende:
Huttenkase en (magere) kwark zijn toch niet Hellerproof?
Of doen jullie dat wel gewoon?
Ik wel, ik hou 5 gram carb per 100 gram aan als grens. Anders wordt het wel héél karig. en het loont de kwark even goed te kiezen. Er is kwark met 4 gram maar ook met 2,5 gram KHD per 100 ml.
  woensdag 14 april 2010 @ 14:25:09 #286
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80304407
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:00 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Ik wel, ik hou 5 gram carb per 100 gram aan als grens. Anders wordt het wel héél karig. en het loont de kwark even goed te kiezen. Er is kwark met 4 gram maar ook met 2,5 gram KHD per 100 ml.
O mooi, ik ga even in de winkel kijken. In Het Grote Boek staat kwark in de lijst Verboden Producten namelijk, dus ik vond het ook een wat karige boel worden.

Mag ik vragen welke groenten jullie nemen bij de lunch? Sla (met vanalles erop en eraan) of maken jullie ook andere groenten-lunch-dingen?
  woensdag 14 april 2010 @ 14:36:48 #287
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_80304800
quote:
Op woensdag 14 april 2010 14:25 schreef Duderella het volgende:

[..]

O mooi, ik ga even in de winkel kijken. In Het Grote Boek staat kwark in de lijst Verboden Producten namelijk, dus ik vond het ook een wat karige boel worden.

Mag ik vragen welke groenten jullie nemen bij de lunch? Sla (met vanalles erop en eraan) of maken jullie ook andere groenten-lunch-dingen?
Voornamelijk sla, in alle mogelijke variaties. Maar witlof vind ik ook wel lekker (rauw, met ham en kaas blokjes). champignons voor de vulling, want slank, maar niet zo vezelrijk. En Aardbeien hmmmmm. die zocht ik nog even op en blijken 6,5 gram te zijn. Dat zou wel mijn vreetzucht verklaren Vandaag voor het eerst géén aardbei en nu is het weer weg!

oké, dus géén aardbei. Vooral géén aardbei.
pi_80306912
Ik lees hier even mee als het mag.
Ik doe geen Hellerdieet maar volg een beetje de richtlijnen van Atkins/Dr Frank. Al eerder gedaan en goed mee afgevallen, alleen werd ik toen de eieren zat.

Ik ben zelf vegetarier, en behoorlijk streng ook. Eigenlijk eet ik alleen eieren en kaas af en toe. Melk en yoghurt vervang ik voor soja melk en soja yoghurt, daar zitten nog minder carbs in dan echte melk enz. En vlees kan ik vervangen voor tofu/groenteburger/vegazooi. Helaas kan ik niet de eieren en de kaas ook nog laten staan bij dit dieet. Ik wil het wel graag volhouden want ik weet dat ik er van af kan vallen!
"I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday"
  woensdag 14 april 2010 @ 15:37:28 #289
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80307270
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Lotteu het volgende:
Ik lees hier even mee als het mag.
Ik doe geen Hellerdieet maar volg een beetje de richtlijnen van Atkins/Dr Frank. Al eerder gedaan en goed mee afgevallen, alleen werd ik toen de eieren zat.

Ik ben zelf vegetarier, en behoorlijk streng ook. Eigenlijk eet ik alleen eieren en kaas af en toe. Melk en yoghurt vervang ik voor soja melk en soja yoghurt, daar zitten nog minder carbs in dan echte melk enz. En vlees kan ik vervangen voor tofu/groenteburger/vegazooi. Helaas kan ik niet de eieren en de kaas ook nog laten staan bij dit dieet. Ik wil het wel graag volhouden want ik weet dat ik er van af kan vallen!
Je kan ook nog denken aan zelfgemaakte burgertjes (zoek even op Ainsley Harriott, spicey bean burgers), of burgertjes van groentenprut (oké, gebonden door een eitje), als vervanging voor eiergerechten. Ik kan me voorstellen dat je dat wel eens zat wordt ja. Zo'n burgertje op een paar blaadjes knapperige sla, met wat (zelfgemaakte, lichte) tomatensaus en een toef mosterd, is niet te versmaden als lunch hoor!
En er valt misschien ook nog wel iets te verzinnen met gevulde paprika met tofu+biologische geitenkaas od.

Maar ja, dat doe je allemaal niet zo snel als ontbijt natuurlijk. Is lowcarb-brood niet een goede oplossing?
pi_80307313
Spicy bonenburgers en kikkererwtenburgers en aanverwanten zijn veel te koolhydraatrijk, Dude
  woensdag 14 april 2010 @ 15:40:51 #291
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80307401
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:38 schreef ColdFeet het volgende:
Spicy bonenburgers en kikkererwtenburgers en aanverwanten zijn veel te koolhydraatrijk, Dude
O fuck ja?

O wacht, die mochten weer wel bij South Beach, maar daar gaat het niet om strikt lowcarb, maar om snelle/langzame carbs.

Nou, spicey-komkommer-burgers dan maar?
pi_80307476
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:37 schreef Duderella het volgende:

[..]

Je kan ook nog denken aan zelfgemaakte burgertjes (zoek even op Ainsley Harriott, spicey bean burgers), of burgertjes van groentenprut (oké, gebonden door een eitje), als vervanging voor eiergerechten. Ik kan me voorstellen dat je dat wel eens zat wordt ja. Zo'n burgertje op een paar blaadjes knapperige sla, met wat (zelfgemaakte, lichte) tomatensaus en een toef mosterd, is niet te versmaden als lunch hoor!
En er valt misschien ook nog wel iets te verzinnen met gevulde paprika met tofu+biologische geitenkaas od.

Maar ja, dat doe je allemaal niet zo snel als ontbijt natuurlijk. Is lowcarb-brood niet een goede oplossing?
Ja, bonen en kikkererwten bevatten veel te veel koolhydraten idd. Helaas. Maar de groenteburgers die te koop zijn, daar zitten bijna geen koolhydraten in (4 gr per burger) dus dat is als lunch ook lekker met wat sla hoor!

Opzich is er veel veganistisch ook te bedenken maar het lukt me niet om dan elke dag 3 gevarieerde maaltijden te hebben, dus gebruik ik de eieren bij mn ontbijt.
pi_80307515
En ohja, low-carb brood moet ik nog eens uitzoeken, heb ik me nog niet in verdiept. Heb je daar een broodbakmachine voor nodig?
  woensdag 14 april 2010 @ 15:44:09 #294
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80307534
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:43 schreef Lotteu het volgende:
En ohja, low-carb brood moet ik nog eens uitzoeken, heb ik me nog niet in verdiept. Heb je daar een broodbakmachine voor nodig?
Vast niet. Alle brood kun je in de oven bakken, volgens mij.
pi_80307600
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Lotteu het volgende:

Melk en yoghurt vervang ik voor soja melk en soja yoghurt, daar zitten nog minder carbs in dan echte melk enz.
Weet je het zeker? Ik heb wel eens sojamelk geprobeert(gewoon van zonnatura of zo), maar ik vond het afgrijselijk zoet.
pi_80307926
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:45 schreef computergirl het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Ik heb wel eens sojamelk geprobeert(gewoon van zonnatura of zo), maar ik vond het afgrijselijk zoet.
Sojamelk is idd zoeter, maar 100 ml sojamelk bevat 2,8gram KH, en gewone melk bevat per 100 ml 4,9 gram KH
pi_80310971
Lotteu, je krijgt koolhydraatarmbrood bij de Jumbo. Ze hebben het daar in de diepvries op de broodafdeling en kunt het afgebakken of bevroren meenemen.

Ik denk er zelf aan om dit boek te kopen.

Tofu en quorn passen in ieder geval in een Atkins dieet.
pi_80311125
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:07 schreef lily het volgende:
Lotteu, je krijgt koolhydraatarmbrood bij de Jumbo. Ze hebben het daar in de diepvries op de broodafdeling en kunt het afgebakken of bevroren meenemen.

Ik denk er zelf aan om dit boek te kopen.

Tofu en quorn passen in ieder geval in een Atkins dieet.
Echt? Dat zou echt super zijn! Al is hier geen Jumbo in de buurt, maar daar wil ik wel even voor omrijden.
En dan boek ga ik misschien ook wel bestellen binnenkort (heb de laatste tijd al veeeel te veel gekocht!) maar dat lijkt me een heel handig boek aangezien ik zelf vegetarisch en KH arm eet
pi_80311170
Ja, ik eet al 22 jaar geen vlees en vis en eet sinds kort ook koolhydraatarm (althans dat probeer ik) dus dat boek is ook wel wat voor mij

Als ik het gekocht heb dan scan ik wel wat in en stuur het je (mocht het interessant zijn)
pi_80311672
Hier hebben ze ook wel veel handige low-carb dingen..

http://www.dieetwebshop.nl/shop/Low-Carb-Dieet-c-4.html

Ik bestel er zelf altijd de low-carb pasta
Natuurlijk lang niet zo lekker als echte pasta, maar een prima vervanger

[ Bericht 21% gewijzigd door progje op 14-04-2010 19:10:11 (link toegevoegd :P) ]
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
  woensdag 14 april 2010 @ 19:07:54 #301
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_80315044
quote:
Op woensdag 14 april 2010 17:27 schreef progje het volgende:
Hier hebben ze ook wel veel handige low-carb dingen..

Ik bestel er zelf altijd de low-carb pasta
Natuurlijk lang niet zo lekker als echte pasta, maar een prima vervanger
Waar is hier progje?
Oh kut lapo. Nu moet ik een dieettopic openen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')