abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79603108
Het verspreid zich als een inktvlek door een ander deel van FOK dus maar een eigen topic-je gemaakt om ervaringen en tips en trucs uit te wisselen.

Waar gaat het om?

Het Heller Programma
In dit dieet van Rachael en Richard Heller mag je 2 keer per dag vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast mag je 1 keer per dag (een uur lang) onbeperkt koolhydraten eten.

Hoewatwaar?
Je vindt uitleg over het programma in het boek "Het Heller Programma" - ISBN 90-274-6948-2
Alleen nog 2e hands verkrijgbaar, bij oa Bol.
De Engelstalige versie is wel nog gewoon verkrijgbaar.

Ik vond een mooie samenvatting op Gezondheidsnet.nl
quote:
Het Heller-programma
Afvallen zonder hongergevoel

Het Heller-programma is een afslankmethode voor wie verslaafd is aan koolhydraten. Het helpt je een nieuwe levensstijl te vinden. Je eet dagelijks twee koolhydraatarme maaltijden en één koolhydraatrijke maaltijd. Daardoor heb je minder snel een hongergevoel. Ook wordt er minder overtollig vet opgeslagen.

Wat houdt het in?
Overgewicht als gevolg van een koolhydraatverslaving is door het volgen van het Heller-programma goed te behandelen. De verslaving komt voort uit een verstoorde insulineverhouding. Daarom wordt het insulineniveau gereguleerd. Daardoor worden gewichtsschommelingen beperkt. In de Verenigde Staten is de methode al een groot succes gebleken.

Hoe werkt het?
In het Heller-programma mag je dagelijks twee vezelrijke, magere, koolhydraatarme maaltijden eten. Daarnaast krijg je één zogenaamde beloningsmaaltijd. Daarin mag je werkelijk álles – dus ook koolhydraten – eten.

Voorwaarde is wel dat je niet langer dan een uur over de maaltijd doet. Uit onderzoek blijkt namelijk dat als koolhydraten gedurende korte tijd worden gegeten, de overproductie van insuline afneemt. Dit betekent dat het lichaam overtollige calorieën minder als vet opslaat. Bovendien kan het lichaam het opgeslagen vet beter afbreken.

Voor- en nadelen
Het Heller-programma zorgt voor een verminderd hongergevoel. Ook neemt de opslag van overtollig vet af. Nadeel is dat het Heller-programma geen dieet is waarbij je snel afvalt. Het is een programma voor het leven. Om een koolhydraatverslaving succesvol te behandelen, moet je je hele levensstijl veranderen.

Voor wie geschikt?
Het Heller-programma is geschikt voor mensen die verslaafd zijn aan koolhydraten en hun eetgewoonten structureel willen veranderen. Je hebt een koolhydraatverslaving als je regelmatig verlangt naar koolhydraatrijke producten. Dat zijn onder meer brood, rijst, pasta, aardappels, ijs, chocola, koekjes, zoutjes en fruit.

Mensen met een koolhydraatverslaving hebben een verstoorde insulineverhouding. Hun hersenen krijgen bij het innemen van koolhydraten niet het signaal om te stoppen met eten. Het eten van koolhydraatrijke voeding veroorzaakt dus een dwangimpuls om te eten. Door het teveel aan insuline houdt het lichaam energie vast, die als vet wordt opgeslagen.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_79603135
vorige deel: Het Heller Dieet - De oplossing v koolhydraatverslaafden.

er werd geen nieuw deel geopend, vandaar
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:43:05 #3
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79603150
Ik lees weer ff mee
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_79603222
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 11:33 schreef Beautiful__Disaster het volgende:

[..]

Wat voor lijst heb je? Zelf gemaakt ofzo met producten die je eet?
Ik heb ook nog niet gekeken hoe het zit met koolhydraten in soja producten. Alleen weet ik dat er in soja melk minder koolhydraten zitten dan gewone melk, net als in yoghurt. Ik eet namelijk ook geen gewone yoghurt en melk. Maar hoe het met die vleesvervangers en koolhydraten zit weet ik nog niet..
Nee, ik heb de lijst niet zelf gemaakt.
Ik eet zelf niet eens vaak vleesvervangers.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:47:39 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79603329
Ik ben er ook weer!
Had zin in knakworstjes voor de lunch, kind er blij mee gemaakt... zijn ze op!
Witlofsalade it is...
pi_79603384
oh ja, witlofsalade

hoewel ik daar wel graag appel in doe...
  vrijdag 26 maart 2010 @ 11:52:02 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79603525
Ik at het eig. altijd alleen maar uit de oven, maar rauw met wat ham en kaas en een klein beetje slasaus eroverheen is het ook erg lekker.
pi_79604602
Ik ben ook dol op witlof! Op alle mogelijke manieren. Vooral met een kaaskorstje uit de oven. Ik zal eens kijken of het werkt om die knabbelbacon te verkruimelen en dat te gebruiken ipv paneermeel!
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:32:32 #9
24188 Belana
kloon van belana
pi_79616389
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 09:17 schreef lily het volgende:
Ik heb mijn eerste komkommer met huttenkase ontbijt achter mijn kiezen.
Dat viel niet tegen. Lekker en genoeg.

Hoeveel huttenkase gebruiken jullie eigenlijk per ontbijt?
ik een half bakje met een halve komkommer
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:33:38 #10
24188 Belana
kloon van belana
pi_79616428
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:20 schreef conleche het volgende:
Ik ben ook dol op witlof! Op alle mogelijke manieren. Vooral met een kaaskorstje uit de oven. Ik zal eens kijken of het werkt om die knabbelbacon te verkruimelen en dat te gebruiken ipv paneermeel!
of voor door de witlofsalade, dat lijkt me ook heel lekker!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 18:00:52 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79617383
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 17:32 schreef Belana het volgende:

[..]

ik een half bakje met een halve komkommer
Ze hebben het voor dat soort dingen over een 'normale portie'. En later staat er iets over 100gr. bij bijv. kipfilet of hamburger.
Dus dat hou ik ook een beetje aan bij de huttenkase en bijv. bij de ham en kaas door de salade, en 100gr. garnalen bij de lunch etc. etc.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 19:02:35 #12
24188 Belana
kloon van belana
pi_79619600
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 18:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ze hebben het voor dat soort dingen over een 'normale portie'. En later staat er iets over 100gr. bij bijv. kipfilet of hamburger.
Dus dat hou ik ook een beetje aan bij de huttenkase en bijv. bij de ham en kaas door de salade, en 100gr. garnalen bij de lunch etc. etc.
Ah! Dank!
stormy waters...
sailin'
pi_79623056
witlof *ril* warm of koud, rauw of bewerkt, ik hou er echt niet van. Zo jammer vind ik dat want het zou ideaal saladevoer zijn als ik het zo hoor.

nouja, ik doe ook weer mee
zoals gezegd, hier nu een paar dagen stilstand, maar mn spijkerbroek zakt inmiddels van mn kont af en hij was relatief nieuw nog
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_79623130
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:21 schreef huuphuup het volgende:
witlof *ril* warm of koud, rauw of bewerkt, ik hou er echt niet van. Zo jammer vind ik dat want het zou ideaal saladevoer zijn als ik het zo hoor.

nouja, ik doe ook weer mee
zoals gezegd, hier nu een paar dagen stilstand, maar mn spijkerbroek zakt inmiddels van mn kont af en hij was relatief nieuw nog
Boyfriend look. Da's hip.
pi_79623935
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:22 schreef conleche het volgende:

[..]

Boyfriend look. Da's hip.

ben ik ook es hip
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 26 maart 2010 @ 20:40:03 #16
24188 Belana
kloon van belana
pi_79623974
Ik heb daar allemaal nog geen last van, het gaat maar om 5 kilo, waarvan er dan nu 1 af is, maar die laatste 4 zijn hardnekkig blijkbaar! Idioot is dat!
stormy waters...
sailin'
pi_79625162
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 20:21 schreef huuphuup het volgende:
Ik kom nog steeds niet in mijn voor zwangerschaps jeans en dat stoort me vreselijk.
Het gaat dan ook om 8! kilo
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:06:23 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79625210
Je hebt gewoon meteen al een plafonnetje bereikt Belaan, komt goed.

Ik vond een doos met pre-zwangerschapskleding op zolder, vnml zomerkleding en dat is nu al te groot omdat ik toen in de paar maanden tussen zomer en zwangerschap nog net 5 kilo af gevallen was, maar nu hoop ik dat ik van de zomer zo'n 'erpassener2vanmijin' foto kan maken.
pi_79625479
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:05 schreef lily het volgende:

[..]

Ik kom nog steeds niet in mijn voor zwangerschaps jeans en dat stoort me vreselijk.
Het gaat dan ook om 8! kilo
oh dat kan ik me voorstellen dat dat je stoort!
Volhouden hoor, babysteps iedere 100 gram is toch weer 100 gram. zei zij terwijl ze gefrustreerd is over het plateau waarop ze zit

Ik was in het half jaar (okay eerlijk, het jaar) voor ik zwanger raakte flink aangekomen, bijna 10 kilo wel.
zelf gedaan natuurlijk maar nu mag het er wel weer af, vind het wel weer mooi geweest hier ook nog een kilo of 7 à 8 en dan zit ik weer op een gewicht dat goed voor mij is. Dan moet er nog steeds wel wat af zou ik echt 'slank' willen zijn maar dat hoeft niet voor mij, gewoon die buikrichel weg das voldoende.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  vrijdag 26 maart 2010 @ 22:08:30 #20
24188 Belana
kloon van belana
pi_79628245
Ik wil graag in jurkjes er leuk uit zien, daar ben ik nu eigenlijk al aardig, maar ik heb dat doel, die 65 kilo... maar ik zou met 67 (pre stoppen met roken tijdperk) al blij zijn. Moet gewoon kunnen vind ik.
Niet snoepen 's avonds wordt steeds makkelijker trouwens.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 26 maart 2010 @ 23:27:20 #21
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79631356
Ik lees hier ook weer even mee. Vandaag heb ik het voor het eerst uitgeprobeerd. Vanmorgen een omeletje met champignons gegeten en als lunch een zelfgemaakte tonijnsalade met komkommer, uitje, paprika en een gekookt eitje. Vanavond 'normaal' gegeten. Is dat een beetje ok, Heller-wise?

Ik ben ook (pisco)vegetariër dus ik moet nog even wat recepten bedenken. Ik kan niet elke dag tonijnsalade nemen als lunch natuurlijk.

Het is toch zo dat je helemaal geen tussendoortjes mag eten, of niet? Ik heb wel het idee dat ik veel meer moet plassen ineens, terwijl ik niet meer gedronken heb dan anders. Is dit herkenbaar?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  zaterdag 27 maart 2010 @ 09:11:52 #22
24188 Belana
kloon van belana
pi_79636930
Ik heb geen Heller boek, maar het klinkt mij prima in de oren
Meer plassen is mij ook opgevallen ja

Bij gebrek aan beter zit ik aan een bak kwark. nog even eitje koken zo denk ik.
stormy waters...
sailin'
pi_79638316
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 23:27 schreef She-Wolf het volgende:
Ik lees hier ook weer even mee. Vandaag heb ik het voor het eerst uitgeprobeerd. Vanmorgen een omeletje met champignons gegeten en als lunch een zelfgemaakte tonijnsalade met komkommer, uitje, paprika en een gekookt eitje. Vanavond 'normaal' gegeten. Is dat een beetje ok, Heller-wise?

Ik ben ook (pisco)vegetariër dus ik moet nog even wat recepten bedenken. Ik kan niet elke dag tonijnsalade nemen als lunch natuurlijk.

Het is toch zo dat je helemaal geen tussendoortjes mag eten, of niet? Ik heb wel het idee dat ik veel meer moet plassen ineens, terwijl ik niet meer gedronken heb dan anders. Is dit herkenbaar?
klinkt goed Heller-wise

en meer plassen klinkt mij ook bekend in de oren.

Ik eet ook wel eens makreel in pikante tomaat uit blik en dan in zo'n uitgeholde komkommer. Of gerookte makreel-salade met handje veldsla, klein beetje lente-ui, wat stukjes paprika en stukjes komkommer.
Je kunt eventueel 's middags ook geitenkaassalade eten bijvoorbeeld, zelfde als met makreel maar dan met stukjes geitenkaas. Of gewoon salade met een eitje.

Wat BE doet kan ook, groenten roosteren/bakken/grillen en dan met in stukjes gesneden vleesvervanger of eventueel tofu of een gekookt eitje. Gevulde champignon uit de oven kaaslaagje ofzo voor een feestelijke lunch?
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 27 maart 2010 @ 11:37:59 #24
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79639241
Ja kijk, dat zijn ideeen waar ik wat mee kan. Hoewel in die vleesvervangers wel koolhydraten zitten. Niet schrikbarend veel, maar wel meer dan in vlees of vis. En tofu vind ik niet lekker. Maar ik zou ook een salade met stukjes kaas kunnen maken idd, gewone of geiten.

Ik probeer het gewoon een tijdje, kijken of ik wat afval en hoe het mij bevalt.
pi_79640402
Niet om nu gelijk het zoveelste goed bedoelde dieet de grond in te boren maar waarom eten mensen
niet gewoon wat evenwichtiger en gematigd. Dan is toch de kern van terugdringen van overgewicht?
Als je nu elke dag een klein beetje sport( of gewoon een wandeling maakt) en van de schijf van 5 eet,
dan heb je een normaal gewicht en leef je gezond en lang.
75 topics = FIN
  zaterdag 27 maart 2010 @ 12:44:19 #26
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79640919
Die discussie hebben we al gehad in deel 1..
dus ga maar lekker naar De zin en onzin van diëten Dan kunnen we het hier weer over Heller en de tips/trucs/recepten verder..
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79641762
Ik ben nog niet verder gekomn dan de komkommer met huttenkase als ontbijt.
Lunch: salade's met geitenkaas of omelet met allerlei groentes.
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 22:08 schreef Belana het volgende:
Ik wil graag in jurkjes er leuk uit zien, daar ben ik nu eigenlijk al aardig, maar ik heb dat doel, die 65 kilo...
omg 65 kilo
Dat getal heb ik al 10 jaar niet meer gezien (dat woog ik altijd in het pre-kinder tijdperk zeg maar...)

edit:
ook goed nieuws:
mijn 2 nieuwe jeans zitten al losser

[ Bericht 7% gewijzigd door lily op 27-03-2010 13:51:00 ]
pi_79642380
Zooo! Ik weeg me altijd op mijn Wii Balance Board, en het resultaat was -1.7 kilo ten opzichte van 7 dagen geleden Dat is vast allemaal vocht. Maar het geeft wel moed. Ik tel ook tijdelijk de kcal die ik eet en ik zat iedere dag tussen de 1300-1500 kcal. Netjes dus, geen gehonger.
Ik heb het helemaal niet streng gedaan trouwens. 's avonds at ik gewoon rijst en pastagerechten. Niet veel en niet te vet uiteraard.
pi_79642639
super cinnamongirl
  zaterdag 27 maart 2010 @ 15:46:21 #30
24188 Belana
kloon van belana
pi_79645179
lekker cinnamongirl!! Dat zijn de berichten he

Noodgedwongen vanmiddag brood gegeten terwijl ik vanavond ook nog uit eten ga, nou ja, dagje spijbelen dan maar.
stormy waters...
sailin'
pi_79645266
Thanks. En ik ben gister nog wel uit eten geweest! Appetizers waren heel toevallig low-carb: olijven en amandelen en gefrituurde sardientjes. Hoofdgerecht: zeebaars met veel groenten en hier en daar een verdwaald mini-aardappeltje. Toe: kaasplankje en erbij 2 droge witte wijn.

@Belana: skip vanavond dan ook de carbs! Geen brood vooraf en pass on de frietjes. En een kaasplankje ipv de Crème brûlée!
pi_79645480
foutje
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:16:20 #33
24188 Belana
kloon van belana
pi_79645808
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 15:50 schreef cinnamongirl het volgende:
Thanks. En ik ben gister nog wel uit eten geweest! Appetizers waren heel toevallig low-carb: olijven en amandelen en gefrituurde sardientjes. Hoofdgerecht: zeebaars met veel groenten en hier en daar een verdwaald mini-aardappeltje. Toe: kaasplankje en erbij 2 droge witte wijn.

@Belana: skip vanavond dan ook de carbs! Geen brood vooraf en pass on de frietjes. En een kaasplankje ipv de Crème brûlée!
Ja, ik kan het wel een beetje regelen natuurlijk we gaan grieks eten, ik weet niet hoe dat is, maar ik ga gewoon mijn best doen
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 27 maart 2010 @ 16:59:30 #34
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79647006
Daar moet het zeker te doen zijn!
Vooraf iets van garnalen, hoofd is toch vaak vnml vlees en dan eet je bij de salade om de tomaten heen.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 17:54:36 #35
24188 Belana
kloon van belana
pi_79648429
dat klinkt heel goed!
stormy waters...
sailin'
pi_79649935
Ik heb net heerlijk gegeten

Dikke omelet (2 eitjes, plakje salami, plakje kaas, champignons en paprika met een scheutje melk voor de luchtigheid en beetje kruiden) en daarnaast ruccola sla met een klein beetje dressing en pijnboompitjes.
Wel lekker maar niet helemaal Hellerproof was dat ik er wat ananas bij at, en pijnboompitjes (stuk of 20) ben ik ook niet zeker van.

En een werkelijk verrukkelijk toetje, klein bakje vruchtenmousse van Ah, met verse aardbeitjes ernaast

Wat ik trouwens zo grappig vind, is dat ik alles zo goed proef. Als ik een koolhydraatmaaltijd eet schuif ik die veel sneller naar binnen en proef veel minder.
Zolang er was is, is er leven.
  zaterdag 27 maart 2010 @ 19:27:43 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79651102
Dinus, ik snap het niet helemaal, die vruchtenmousse of toch iig de aardbeitjes zijn toch ook niet hellerproef? Als de ananas het ook niet is zeg maar...

Ik raak niet verzadigd vanavond. Maar goed, 60 minuten zijn om, ik moet het er maar me doen.
pi_79654903
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef Brighteyes het volgende:
Dinus, ik snap het niet helemaal, die vruchtenmousse of toch iig de aardbeitjes zijn toch ook niet hellerproef? Als de ananas het ook niet is zeg maar...
Maar ik dacht dat je de derde maaltijd alles mocht eten, als het maar binnen een uur op is?
pi_79655082
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 19:27 schreef Brighteyes het volgende:

Ik raak niet verzadigd vanavond. Maar goed, 60 minuten zijn om, ik moet het er maar me doen.
Ik moet nog maar weer eens even aan de studie denk ik
Maar het was wel erg lekker.

En ik heb net flink bewogen met "Step to the beat" op de Wii. Dat is zo gaaf!

@ Lily, misschien moet ik dit vandaag inderdaad maar even als 3e maaltijd rekenen dan. *kuch*
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:15:28 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79656004
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 21:36 schreef lily het volgende:

[..]

Maar ik dacht dat je de derde maaltijd alles mocht eten, als het maar binnen een uur op is?
Ja dan wel, maar als zij zegt dat de ananas fout was, dan ga ik er vanuit dat dit niet het beloningsuurtje was.
pi_79656185
Ik had bij de vruchtenmousse alleen naar het koolhydraat gehalte gekeken, en dat was laag genoeg dacht ik. (6) en maar 54 kc.

Ik ga nog even nalezen hoe het met fruit zit.

"Fruit zorgt voor een verhoogde insulineproduktie, die je weer doet verlangen naar meer voedsel"

Nu weet ik ook ineens weer waarom ik van m'n dietiste geen appel mocht eten halverwege de ochtend, dna kreeg ik een suikerdip en ging ik vreselijk snaaien.

Ik moet nog leren fruit als koolhydraatrijk te zien, ik denk nog te veel alleen maar aan aardappelen, brood en pasta.

[ Bericht 52% gewijzigd door Dinus op 27-03-2010 22:30:47 ]
  zaterdag 27 maart 2010 @ 22:40:25 #42
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_79656615
Hoe zit het eigenlijk met de avond. Mag je na je avondeten helemaal niks meer eten of wel iets wat alleen uit eiwitten bestaat?

Aan de ene kant heb ik niet echt honger. Het is denk ik meer dat ik wel gewend ben om 's avonds nog iets te eten. Het is wel een beetje mentaal afkicken, merk ik.
pi_79656835
Ik heb even in het boek gespiekt, en tussendoortjes zijn niet toegestaan, je moet als je trek hebt bedenken dat deze trek door dit programma zal afnemen/verdwijnen.
Afkicken inderdaad dus.........
  zaterdag 27 maart 2010 @ 23:10:19 #44
24188 Belana
kloon van belana
pi_79657363
nou, ik heb gewoon een foute dag gehad, maar er heerlijk van genoten
het valt ook nog wel mee, vanavond wat kleine hapjes van voogerechtjes genomen (zo'n gemengde schaal) en als hoofdgerecht gegrilde zalm. Maar wel ook cocosijs toe, ik had er zin in.
En zeker niet binnen een uur. geen brood en aardappelgegeten erbij, alleen salade, dus het valt mee.
Morgen weer "gewoon"
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 01:57:40 #45
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_79661162
Ik heb me vandaag ook niet in kunnen houden. Wegens geen tijd heb ik snel 2 boterhammen gegeten en `s avonds ben ik me te buiten gegaan aan wraps en een handvol paaseieren als toetje
Morgen weer gewoon doen inderdaad
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 28 maart 2010 @ 10:14:18 #46
24188 Belana
kloon van belana
pi_79663744
Vandaag moet ik het noodgedwongen omdraaien, net brood gegeten, vanmiddag zie ik wel (ik ben naar een opening van een tentoonstelling) ik hoop op de mogelijkheid van salade of soep. Vanavond kip met groenten. Dan ga ik wel netjes denk ik.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 12:56:57 #47
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79666942
ik weet dat jullie hier niet zitten te wachten op kritiek, en slik dan ook bijna alles wat ik wilde zeggen in, alleen 1 ding stoort me echt: koolhydraatverslaving bestaat NIET. de gevoelens die je hebt als je vaak suiker eet lijken in veel vormen op verslaving, maar klinisch gezien is het dat niet. het effect van suiker/carbs verzwakt bijvoorbeeld niet als je het vaak eet/langdurig gebruikt, en dat is één van de basisprincipes van een verslaving...

het is misshcien maar een kwestie van terminologie, maar het woord verslaving brengt een soort "hulpeloosheid" met zich mee, die niet gegrond is in dit geval... je hóeft niet af te kicken, het is níet onmogelijk om zonder zwart-wit te hoeven denken af te vallen...

maar goed, dat was het enige wat ik hier ga zeggen, ik hoop dat t voor jullie werkt, maar ik hoop ook dat jullie wel de tijd nemen om na te denken bij waarom je snoepdrang hebt - dat is veel belangrijker om het af te leren dan een methode van uitbannen en losgaan...ik lees heel veel "ik heb me niet in kunnen houden" en dat vind ik een zorgelijke opmerking voor een dieet dat je blijkbaar levenslang moet kunnen volhouden... het zou niet moeten voelen als inhouden... en als je wel over de schreef gat zou je moeten uitzoeken waarom

/zuerpiet verdwijnt weer.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 18:38:57 #48
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79676781
quote:
Op zondag 28 maart 2010 12:56 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet dat jullie hier niet zitten te wachten op kritiek, en slik dan ook bijna alles wat ik wilde zeggen in, alleen 1 ding stoort me echt: koolhydraatverslaving bestaat NIET. de gevoelens die je hebt als je vaak suiker eet lijken in veel vormen op verslaving, maar klinisch gezien is het dat niet. het effect van suiker/carbs verzwakt bijvoorbeeld niet als je het vaak eet/langdurig gebruikt, en dat is één van de basisprincipes van een verslaving...

het is misshcien maar een kwestie van terminologie, maar het woord verslaving brengt een soort "hulpeloosheid" met zich mee, die niet gegrond is in dit geval... je hóeft niet af te kicken, het is níet onmogelijk om zonder zwart-wit te hoeven denken af te vallen...

maar goed, dat was het enige wat ik hier ga zeggen, ik hoop dat t voor jullie werkt, maar ik hoop ook dat jullie wel de tijd nemen om na te denken bij waarom je snoepdrang hebt - dat is veel belangrijker om het af te leren dan een methode van uitbannen en losgaan...ik lees heel veel "ik heb me niet in kunnen houden" en dat vind ik een zorgelijke opmerking voor een dieet dat je blijkbaar levenslang moet kunnen volhouden... het zou niet moeten voelen als inhouden... en als je wel over de schreef gat zou je moeten uitzoeken waarom

/zuerpiet verdwijnt weer.
2e topic en toevallig nu 2 keer dat iemand hier zegt zich niet in te kunnen houden. Heel veel!
Mijn 'ik raak niet verzadigd' van gisteren valt hier overigens niet onder, ik viel keurig binnen de 60 minuten en deed niet eens zo heel erg gek. Vandaag ongesteld geworden trouwens, dus het is enigzins verklaard.

Verder dank voor je post. Je uiteenzetting over waarom het officieel geen verslaving kan zijn klinkt me zinnig in de oren, desondanks ben ik dan toch nog steeds *noemhetmaarietsanders* mbt koolhydraten en voel ik me 10.000 keer fijner op deze manier en heb ik niet eens meer die drang om te snoepen, en dus hoef ik ook niet meer op zoek naar de oorzaak.

Niet iedereen is een frust met een een trauma ergens in het verre of minder verre verleden die eet omdat ze zo vreselijk ongelukkig is.

[ Bericht 3% gewijzigd door BE op 28-03-2010 18:45:16 ]
pi_79677019
Same here. Ik heb geen emotionele band met eten. Ik heb 'alleen maar' de hele dag graashonger als ik de hele dag door koolhydraten eet. Ik weet niet of ik koolhydraatverslaafd ben, en het maakt me ook niet uit of het bestaat of niet, maar het blijft een feit dat het eten van (te veel) koolhydraten de hele dag door me hongerig maakt en houdt.
pi_79677179
En het is wel degelijk iets biochemisch. Ik ben verslaafd geweest aan sigaretten en dat voelde toch wel een beetje hetzelfde. Ik vraag me soms echt af waarom mensen dit ontkennen, alleen maar omdat ze het zelf niet voelen. Als ik geen snelle koolhydraten eet, dan heb ik die behoefte ook niet meer en als ik ze wel eet dan heb ik dat wel. Klaar. Beetje genoeg van mensen die het in twijfel willen trekken.
  zondag 28 maart 2010 @ 18:52:39 #51
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79677184
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:38 schreef Brighteyes het volgende:

Niet iedereen is een frust met een een trauma ergens in het verre of minder verre verleden die eet omdat ze zo vreselijk ongelukkig is.
Even toelichten want ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dit dus echt. Voor zover ik weet zijn er bij mij geen trauma's bekend en eet ik te veel enkel en alleen omdat ik het lekker vind en omdat ik het dus niet kan laten. Net zoals ik me vroeger tig keer voor nam te gaan stoppen met roken had ik vaak de volgende dag al weer een sigaret in mijn mond voor ik me bedacht dat ik me had voorgenomen om...
En zo heb ik nu vaak al weer iets in mijn mond voor ik me bedacht 'oh ja... ik zou niet meer', en dan heb ik dus geen ruggegraat om te stoppen. En nu wel.
Dan weet ik wel waar ik voor kies...

Heel stom gezegd... het enige wat me kan gebeuren is dat, mocht ik ooit terugjojo-en, dat ik nog dikker word, nou geloof me, daar was ik sowieso al hard mee bezig...
  zondag 28 maart 2010 @ 19:04:05 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_79677542
Nou ja, geef het een naam, maakt mij niet uit, ik merk dat ik het beter doe als ik minder koolhydraten eet
Meer energie en minder opgezette buik en ik val ook nog eens een beetje af.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 19:06:26 #53
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_79677619
Nu na een jaar (wéér . ) echt stoppen met roken is mijn stofwisseling/hongergevoel nog steeds hetzelfde als toen ik net gestopt was en de hele dag dwangmatig eten in mijn kanaal moest proppen. Ik dacht dat het "vreet" gevoel alleen van het stoppen met roken was, maar sinds ik volgens dit principe op mijn eten let, heb ik 's avonds na het avondeten gewoon geen trek meer in koek, chocolade, chips, etc.

Zoals het hoort, zegmaar . Kan mij het rotten hoe het heet dan. Het enige wat ik nu anders doe is geen normaal brood meer eten en overdag geen fruit, maar 's avonds.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zondag 28 maart 2010 @ 19:19:19 #54
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79678009
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef conleche het volgende:
En het is wel degelijk iets biochemisch. Ik ben verslaafd geweest aan sigaretten en dat voelde toch wel een beetje hetzelfde. Ik vraag me soms echt af waarom mensen dit ontkennen, alleen maar omdat ze het zelf niet voelen. Als ik geen snelle koolhydraten eet, dan heb ik die behoefte ook niet meer en als ik ze wel eet dan heb ik dat wel. Klaar. Beetje genoeg van mensen die het in twijfel willen trekken.
ik voel heus de verslavingsachtige effecten wel, van witte suiker vooral: snoep eten maakt dat je meer wilt eten. ik ontken dus helemaal niet dat het net zo kan voelen, maar het wordt absoluut niet gedefinieerd als een verslaving omdat ándere basiskenmerken van een verslaving niet aangetoond kunnen worden. en dan moet je het geen verslaving noemen VIND IK. dat mag ik toch best zeggen?

ik wil niet ontkennen dat je last kunt hebben van veel carbs, en dat low carb voor sommige mensen een oplossing is, maar er het kaartje verslaafd aanhangen werkt voor sommigen denk ik (ik zeg niet dat dfat voor jou zo is) als een soort excuus, een manier om ongewenst eetgedrag te externaliseren (ik kan er niks aan doen dat ik de hele dag al snoep, ik ben gewoon verslaafd aan suiker) etc.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:22:38 #55
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79678131
quote:
Op zondag 28 maart 2010 18:52 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Even toelichten want ik wil niemand voor het hoofd stoten, maar ik denk dit dus echt. Voor zover ik weet zijn er bij mij geen trauma's bekend en eet ik te veel enkel en alleen omdat ik het lekker vind en omdat ik het dus niet kan laten. Net zoals ik me vroeger tig keer voor nam te gaan stoppen met roken had ik vaak de volgende dag al weer een sigaret in mijn mond voor ik me bedacht dat ik me had voorgenomen om...
En zo heb ik nu vaak al weer iets in mijn mond voor ik me bedacht 'oh ja... ik zou niet meer', en dan heb ik dus geen ruggegraat om te stoppen. En nu wel.
Dan weet ik wel waar ik voor kies...

Heel stom gezegd... het enige wat me kan gebeuren is dat, mocht ik ooit terugjojo-en, dat ik nog dikker word, nou geloof me, daar was ik sowieso al hard mee bezig...
ik heb het niet alleen over emotioneel eten. overeten door lijngericht eten (overdag te weinig eten of heel streng zijn voor jezelf en veel lijstjes met verboden voedsel waarna je toch maar voor de bijl gaat want als je één ding fout doet is je daglijstje toch al verpest) en overeten door extern eten (nergens vanaf kunnen blijven als het in je buurt is) is evengoed probleemgedrag waar je gewoon wat aan kan doen. ook zonder dieten die het probleemgedrag ingebouwd hebben in een vast eetmoment.

dat bedoelde ik, dus niet alleen trauma's en depressies. maar goed, nu post ik toch weer teveel, en ik wil, ook voor jullie, dit niet een dsicussietopic met niet-volgers maken

succes ermee, en dat meen ik oprecht!
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:22:52 #56
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79678140
Dat zou pas zo zijn als ik vrolijk door zou vreten terwijl ik dat roep, maar dat is dus niet zo, ik ben juist wel bereid het aan te pakken. Vandaar Heller.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:24:41 #57
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79678205
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:22 schreef Brighteyes het volgende:
Dat zou pas zo zijn als ik vrolijk door zou vreten terwijl ik dat roep, maar dat is dus niet zo, ik ben juist wel bereid het aan te pakken. Vandaar Heller.
ontwijken en inbouwen vind ik geen aanpakken, maar daarover verschillen wij dan gewoon van mening.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:26:22 #58
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79678264
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:22 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb het niet alleen over emotioneel eten. overeten door lijngericht eten (overdag te weinig eten of heel streng zijn voor jezelf en veel lijstjes met verboden voedsel waarna je toch maar voor de bijl gaat want als je één ding fout doet is je daglijstje toch al verpest) en overeten door extern eten (nergens vanaf kunnen blijven als het in je buurt is) is evengoed probleemgedrag waar je gewoon wat aan kan doen. ook zonder dieten die het probleemgedrag ingebouwd hebben in een vast eetmoment.

dat bedoelde ik, dus niet alleen trauma's en depressies. maar goed, nu post ik toch weer teveel, en ik wil, ook voor jullie, dit niet een dsicussietopic met niet-volgers maken

succes ermee, en dat meen ik oprecht!
Ik vind dat je wel heel makkelijk strooit met dingen als 'waar je gewoon iets aan kan doen'.
Als ik me niet vergis kamp jij zelf ook met behoorlijk overgewicht en dus zou ik denken dat je beter weet dan dat dat maar 'gewoon' is...
Nee dus.
En als ik er nou in geloof dat door het niet meer eten van koolhydraten de hele dag door mijn oncontroleerbare trek verdwijnt, en dat is dan ook nog eens gestoeld door de ervaring die ik er nu mee heb.
Dan is het toch niet gek dat 'de oorzaak' gevonden lijkt?
Waarom zou dat nou niet zo zijn volgens jou? En beter nog, wat is volgens jou dan DE oplossing? Laat me raden, niet meer (te veel) eten en snoepen?
Dit helpt me hierbij.

Je hebt al antwoord gegeven hierboven zie ik. Never mind dan.

Idd wat Kim zegt, kan mij het schelen hoe het heet, het was er, en nu niet meer... simple as that.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:34:49 #59
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79678534
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 12:24 schreef FP128 het volgende:
Niet om nu gelijk het zoveelste goed bedoelde dieet de grond in te boren maar waarom eten mensen
niet gewoon wat evenwichtiger en gematigd. Dan is toch de kern van terugdringen van overgewicht?
Als je nu elke dag een klein beetje sport( of gewoon een wandeling maakt) en van de schijf van 5 eet,
dan heb je een normaal gewicht en leef je gezond en lang.
Nee, dan behóud je een normaal gewicht, en ik denk dat de mensen hier dat laatste eerst maar eens willen bereiken. Dan zul je dus even in de voedingsmatige touwen moeten. En als diëten als dit daarbij helpen, dan valt dat toch alleen maar toe te juichen? De mensen hier slikken geen verboden middelen, snuiven geen coke en leven niet op afgebeten parkietenkopjes. Dus wat is nou precies het probleem. Als ze dik blíjven, is het óók weer niet goed volgens de goegemeente op FOK!, neem ik zo maar aan.

Het is een beetje als tegen mensen met schulden zeggen: Je moet gewoon niet meer uitgeven dan er binnenkomt!!! Ja nogal wiedes - Als je eenmaal úit die schulden bent. Tot die tijd moet je ernstig op bezuiniging.Zoiets geldt ook voor afvallen. Jammer maar helaas, eigen bult, dikke schuld. Volgens geven alle dames hier, dat grif toe.

Van mij dus een ferme aan jullie allemaal. Volhouden hoor!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:42:11 #60
14746 k_i_m
pi_79678811
.
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 19:51:08 #61
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679158
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:26 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik vind dat je wel heel makkelijk strooit met dingen als 'waar je gewoon iets aan kan doen'.
Als ik me niet vergis kamp jij zelf ook met behoorlijk overgewicht en dus zou ik denken dat je beter weet dan dat dat maar 'gewoon' is...
Nee dus.
En als ik er nou in geloof dat door het niet meer eten van koolhydraten de hele dag door mijn oncontroleerbare trek verdwijnt, en dat is dan ook nog eens gestoeld door de ervaring die ik er nu mee heb.
Dan is het toch niet gek dat 'de oorzaak' gevonden lijkt?
Waarom zou dat nou niet zo zijn volgens jou? En beter nog, wat is volgens jou dan DE oplossing? Laat me raden, niet meer (te veel) eten en snoepen?
Dit helpt me hierbij.

Je hebt al antwoord gegeven hierboven zie ik. Never mind dan.

Idd wat Kim zegt, kan mij het schelen hoe het heet, het was er, en nu niet meer... simple as that.
ik zit in een therapiegroep voor mensen met obesitas en eetstoornissen, dus ik werk eraan door middel van cognitieve therapie, sport en een dietiste. ik weet maar al te goed dat eraan werken niet altijd leuk is, en veel moeite kost (veel meer moeite dan je aan een dieet houden doorgaans) maar ik ben juist daardoor van mening dat een structurele aanpak van verkeerd gedrag de enige manier is (en dan maakt t mij gene fluit uit of je basisvoeding low-carb is of niet, als low-carb je helpt.

ik heb overigens geen eetbuistoornis o.i.d., alleen obesitas en porblematisch overeetgedrag door loijngericht, extern en emotioneel eten

dus ja, ik heb zwaar overgewicht maar ik doe er wel wat aan - en misshcien was het woordje "gewoon" verkeerd gekozen, maar ik bedoel daarmee dat ik PERSOONLIJK vind dat je er beter echt iets aan kan doen dan jezelf op een levenslang dieet zetten - wat het heller dieet wel is.

nogmaals, als je wel vaart bij low carb zal het mij een zorg zijn dat je geen brood en pasta eet, maar een dieet zonder tussendoortjes en een junk-uur is voor mij iets anders dan gewoon low-carb eten. daarom reageerde ik.

en nu wil ik echt stoppen met desze discussie, want ik vind het ook steeds persoonlijker worden, en dat bevalt me niet. nogmaals veel succes allemaal
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:54:01 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_79679306
ja maar we zijn jou niet kwakzor... ik denk dat jij jouw eigen dingen aardig projecteert op mensen hier.
zulke grote problemen hebben de mensen die hier nu posten niet.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 19:56:19 #63
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679421
Wat bedoel je trouwens met extern, ik zag je dat net ook zal zeggen en dat snap ik niet.
  zondag 28 maart 2010 @ 19:56:35 #64
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679432
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:54 schreef Belana het volgende:
ja maar we zijn jou niet kwakzor... ik denk dat jij jouw eiegn dingen aardig projecteert om mensen hier.
zulke grote problemen hebben de mensen die hier nu posten niet.
dus je hebt nooit dat je een pak koekjes in huis hebt of een zak chips en er niet vanaf kan blijven? of op een feetsje toch teveel eet "want nu mag het wel een keer"? of maar niet van de chocola af kan blijven? of overdag probeert weinig te eten waarna je s avonds teveel eet of toch maar een tweede bord en een toejte neemt? of dat je sochtends iets bij de koffie eet en s middags dan ook maar die traktatie neemt en s avonds een bak chips "omdat je dag nu toch al verpest is"?

ik heb het echt niet over grote levensbedreigende trauma's hoor, die heb ik ook niet...

ik hoopte alleen maar dat jullie zouden gaan nadenken over jezelf...
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 19:58:33 #65
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679520
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef kwakz0r het volgende:
Dat doe ik niet. Nooit. Ik doe dit blind... Denk nergens over na, loop gewoon achter de meute aan en wil alleen maar slank zijn omdat de modebladen dat voorschrijven.

Sorry flauw misschien, maar ik vind dat je er wel heel makkelijk vanuit gaat dat wij hier alleen maar domme schapen zijn en dat jij inmiddels wél het enige juiste licht gezien hebt omdat je nu in therapie zit.
Laat ons lekker in onze waarde, alsjeblieft?
Ik bedoel het niet rot hoor, maar je komt hier echt met zo'n naar opgeheven vingertje binnen zetten alsof wij hardstikke dom zijn.
Dit is ook voor ons heus niet het eerste dieet/eetplan/dinges waar we mee bezig zijn hoor...

Jij doet jouw ding, wij het onze...
  zondag 28 maart 2010 @ 19:58:48 #66
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679529
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef Brighteyes het volgende:
Wat bedoel je trouwens met extern, ik zag je dat net ook zal zeggen en dat snap ik niet.
als je eten ziet of ruikt of in de buurt hebt dat je dan gaat eten. dat is extern eetgedrag.

verder heb ik het gehad over externaliseren - dat is de "schuld" of oorzaak buiten jezelf leggen. daarmee zijn typisch "smoesjes" gemoeid als "ja, maar ik had het gewoon zo druk vandaag" (en toen vloog de patat zomaar vanzelf je mond in?) "het stond voor mn neus" "je kan toch niet weigeren" "ik ben nou eenmaal carbs/chocolade/chipsverslaafd" etc... je ontkent daarmee dat er een keuzemoment is geweest waarop jij er voor koos om t in je mond te steken.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:00:37 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679619
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je eten ziet of ruikt of in de buurt hebt dat je dan gaat eten. dat is extern eetgedrag.

verder heb ik het gehad over externaliseren - dat is de "schuld" of oorzaak buiten jezelf leggen. daarmee zijn typisch "smoesjes" gemoeid als "ja, maar ik had het gewoon zo druk vandaag" (en toen vloog de patat zomaar vanzelf je mond in?) "het stond voor mn neus" "je kan toch niet weigeren" "ik ben nou eenmaal carbs/chocolade/chipsverslaafd" etc... je ontkent daarmee dat er een keuzemoment is geweest waarop jij er voor koos om t in je mond te steken.
Helemaal niet.
Ik weet dondersgoed dat dat keuze moment er is. Ik ben er alleen meestal niet sterk genoeg voor. Dat is nou wat ik verslaafd noem. Net als met die sigaretten ooit.
En nu hiermee wel.
Laat me.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:00:51 #68
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79679630
Wat jij zegt snijdt hout hoor Kwak, volgens mij. Maar niet iedereen wil of kan er zo induiken. En geen mens is hetzelfde. Enorm goed hoe jij ermee bezig bent (ik lurk ook elders).

Maar soms gaat het erom dat er in iemand leven iets in beweging komt en wat dat dan is en hoe ver dat strekt, is persoonsafhankelijk. Voor de één is het ervaren dat er regie is over zijn/haar gewicht al een hele positieve stap en de ander graaft dieper.

Heller zal vast niet voor iedereen langdurig werken. Maar diegenen voor wie dát geldt, hebben dan al wel een eerste stap gezet in bewustwording en die stappen zijn allemaal nodig om terecht te komen waar jij nu zit.
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:03:00 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679734
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Duderella het volgende:
Wat jij zegt snijdt hout hoor Kwak, volgens mij. Maar niet iedereen wil of kan er zo induiken. En geen mens is hetzelfde. Enorm goed hoe jij ermee bezig bent (ik lurk ook elders).

Maar soms gaat het erom dat er in iemand leven iets in beweging komt en wat dat dan is en hoe ver dat strekt, is persoonsafhankelijk. Voor de één is het ervaren dat er regie is over zijn/haar gewicht al een hele positieve stap en de ander graaft dieper.

Heller zal vast niet voor iedereen langdurig werken. Maar diegenen voor wie dát geldt, hebben dan al wel een eerste stap gezet in bewustwording en die stappen zijn allemaal nodig om terecht te komen waar jij nu zit.
Is dat zo?
Ik mag toch hopen dat ik nooit zo ver kom dat ik er voor in therapie moet.
En ik vind het ook een beetje vreemd te veronderstellen dat wij allemaal daar moeten komen waar zij zit...

En nu stop ik hiermee, echt totaal geen zin hierin...
  zondag 28 maart 2010 @ 20:03:12 #70
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679743
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat doe ik niet. Nooit. Ik doe dit blind... Denk nergens over na, loop gewoon achter de meute aan en wil alleen maar slank zijn omdat de modebladen dat voorschrijven.

Sorry flauw misschien, maar ik vind dat je er wel heel makkelijk vanuit gaat dat wij hier alleen maar domme schapen zijn en dat jij inmiddels wél het enige juiste licht gezien hebt omdat je nu in therapie zit.
Laat ons lekker in onze waarde!
zucht. dat bedoel ik helemaal niet. mn allereerste post was wat dat betreft dacht ik vrij duidelijk. ik bedoel toch niet dat je nergens over nadenkt? maar ik las hier allerlei dingen als "ja vanochtend ging t mis, maar morgen ga ik weer netjes doen"(waar is vanavond gebleven?) en "ik kon er toch niet vanaf blijven" etc...

je wilt trouwensniet weten hoeveel mensen er zijn die echt niet doorhebben dat ze altijd koekjes eten zodra de hond in de gang gescheten heeft/hun man niet thuis is/de kinderen vervelend zijn/zodra ze op de bank gaan zitten, etc. vergelijkbaar met achteloos een sigaret opsteken steek je ook weleens achteloos iets in je mond toch? ik bedoelde alleen dat je daar een stapje tussen kan boiuwen voor jezelf, en dat dat ook helpt...en structureel nog wel...

ik vind mezelf heus niet zo verlicht, anders woog ik jaren geleden al geen 100 kilo meer hoor het woord therapie maakt dat mensen meteen denken dat ik zweverig en vaag doe over eten nu... terwijl het doodsimpel nadenken en opschrijven is... ik zit niet in therapie voor onverwerkte trauma's ofzo...
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:04:20 #71
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79679797
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:03 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Is dat zo?
Ik mag toch hopen dat ik nooit zo ver kom dat ik er voor in therapie moet.
En ik vind het ook een beetje vreemd te veronderstellen dat wij allemaal daar moeten komen waar zij zit...

En nu stop ik hiermee, echt totaal geen zin hierin...
als je dat denkt kan je niet lezen. en als je dat beledigend vindt dan is dat maar zo, ik heb geporobeerd jouw posts aan mijn adres niet als beledigend te ervaren, maar deze is wel een beetje de druppel.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:05:06 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_79679839
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:56 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dus je hebt nooit dat je een pak koekjes in huis hebt of een zak chips en er niet vanaf kan blijven? of op een feetsje toch teveel eet "want nu mag het wel een keer"? of maar niet van de chocola af kan blijven? of overdag probeert weinig te eten waarna je s avonds teveel eet of toch maar een tweede bord en een toejte neemt? of dat je sochtends iets bij de koffie eet en s middags dan ook maar die traktatie neemt en s avonds een bak chips "omdat je dag nu toch al verpest is"?

ik heb het echt niet over grote levensbedreigende trauma's hoor, die heb ik ook niet...

ehm, nee, op die manier niet. tuurlijk, die koekjes en chocola kunnen erg lokken, en vaak te veel, en nu ik enigzins op de heller manier eet heb ik daar een stuk minder last van, en dat vind ik prettig!
Daarnaast voel ik me niet meer zo opgezet en plofferig en heb ik meer energie. om af te vallen doe ik het nu wat streng en als ik tevreden ben zal dat wat minder streng worden.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:06:27 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_79679899
quote:
Op zondag 28 maart 2010 19:58 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Daar heb ik (en volgens mij ander hier) al helemaal geen last van
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:07:34 #74
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79679957
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

als je dat denkt kan je niet lezen. en als je dat beledigend vindt dan is dat maar zo, ik heb geporobeerd jouw posts aan mijn adres niet als beledigend te ervaren, maar deze is wel een beetje de druppel.
Waarom nou?
Jij mag mij hier, half verkapt wel uitmaken voor slappe doos die niet de hand in eigen boezem durf te steken, maar ik mag niet zeggen dat ik hoop dat ik nooit zover kom dat ik in therapie hoef voor mijn 'eetprobleem' en dat is dan ineens beledigend?

Ik kan nog veel meer verzinnen, maar dat doe ik niet omdat dat dus pas echt beledigend zou zijn. Waarom mag ik mezelf niet verdedigen tegen de dingen die jij hier zegt?

Zoals ik eerder zei, je oorspronkelijke punt over dat het geen echte verslaving is omdat je niet te maken hebt met een vervagend effect waardoor je steeds meer nodig hebt is me echt wel duidelijk hoor. En ik heb ook gezegd ik daar best in mee kan gaan, en ik heb ook gezegd dat ik dondersgoed weet dat ik degene ben die al dat eten in mijn eigen mond gepropt heb, en dat ikzelf degene ben waardoor ik dik ben.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:09:14 #75
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680046
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:00 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Helemaal niet.
Ik weet dondersgoed dat dat keuze moment er is. Ik ben er alleen meestal niet sterk genoeg voor. Dat is nou wat ik verslaafd noem. Net als met die sigaretten ooit.
En nu hiermee wel.
Laat me.
1. niet alles wat ik zeg is gericht op JOU persoonlijk, ik heb het over mensen in het algemeen (generiek "je"). ik beantwoordde jouw vraag, het was geen aanval op jou

2. het heeft NIKS met wilskracht te maken. ik ben ook niet sterk, op t moment dat ik chips in huiis heb gaan ze op, ik heb ze dus niet in huis. als ik ze wel in huis moest hebben voor partner o.i.d. zou ik ze nu nog achter slot en grendel moeten hebben omdat ik de rem nog niet genoeg erop heb voor mezelf. maar dat betekent niet dat je persé op een dieet moet om dat gedrag af te leren. en ook niet dat je in therapie hoeft (ik wel toevallig).

3. ik laat je toch ook? ik heb niks tegen low carb (zal vast helpen tegen de honger) maar ik vind dit dieet slecht omdat het verkeerd eetgedrag ingebouwd heeft. je vergelijkt steeds met sigaretten - je houdt jezelf toch ook niet voor dat je gestopt bent op t moment dat je een keer per dag een uur rookt? stoppen is moeilijk, ongewenst eetgedrag afleren is moeilijk. ik zeg alleen maar dat ik een dieet met ingebouwde junkmomenten geen oplossing vind, net zomin als ik 1 uur per dag roken "gestopt met roken" vind.

ik wilde alleen maar inbrengen dat ik denk dat er voor echt stoppen/gezond eetgedrag betere manieren zijn . high carb of lowcarb zal me worst wezen. met of zonder therapie zal me worst wezen.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:10:48 #76
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680123
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:06 schreef Belana het volgende:

[..]

Daar heb ik (en volgens mij ander hier) al helemaal geen last van
dat heb ik ook nooit gezegd, ik legde een term uit die ik gebruikte in mijn redenering waarom ik "
koolhydraat verslaafd" een verkeerde term vind. daar begin de discussie ooit mee en dat was dus puur gebaseerd op terminologie, helemaal niet op inhoud.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:11:43 #77
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680156
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:07 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom nou?
Jij mag mij hier, half verkapt wel uitmaken voor slappe doos die niet de hand in eigen boezem durf te steken, maar ik mag niet zeggen dat ik hoop dat ik nooit zover kom dat ik in therapie hoef voor mijn 'eetprobleem' en dat is dan ineens beledigend?

Ik kan nog veel meer verzinnen, maar dat doe ik niet omdat dat dus pas echt beledigend zou zijn. Waarom mag ik mezelf niet verdedigen tegen de dingen die jij hier zegt?
dat heb je er allemaal zelf in gelezen. ik heb t nooit tegen jou persoonlijk gehad (tot zojuist) en ik heb nooit gezegd dat je de hand niet in eigen boezem steekt. ik heb gezegd dat ik vind dat dit dieet niet structureel iets aanpakt.

maar goed, blijkbaar had ik jou al eerder tegen t zere been geschopt dan jij mij.

edit: ik zie nu je edit pas - nou, dan zijn we t daar toch helemaal over eens, en ik heb nooit willen zeggen dat jij ontkent dat je t zelf eraan gegeten heb, net zo min als ik ontken dat ik heus niet alles goed doe met eten - anders woog ik idd. geen 100 kilo... ik snap niet waarom de discussie ineens persoonlijk werd, maar je opmerking dat je wist dat ik ook dik was en dus mn mond eigenlijk maar moest houden deed me echt pijn. en die opmerkign dat je hoopte dat t met jou niet zover heofde te komen dat je in therapie moest deed nog veekl meer pijn. dat zeg ik nu gewoon maar eerlijk. en je bedoelde t vast niet zo, maar je mag t wel weten.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:12:08 #78
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79680178
Zo 1 x in de week (ech met, verjaardagen, dingen op het werk, gewoon op visite) krijg ik gebak aangeboden..
Ik MAG bijna niet weigeren met de reden: Kan toch wel een keer? Jij bent toch niet meer te zwaar? Ach, dat is zo sneu voor je nichtje dat je geen gebak neemt. Enz....

Hoe gaat Heller daar mee om?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 maart 2010 @ 20:13:30 #79
24188 Belana
kloon van belana
pi_79680238
het is een verkeerd beeld dat we ons een uur lang volproppen hoor. Ik eet een hele normale maaltijd, met misschien iets van een toetje erna of wat chocola. het leuke is juist dat die vreselijk behoefte er niet meer is.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:16:05 #80
24188 Belana
kloon van belana
pi_79680394
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:12 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo 1 x in de week (echt, verjaardagen, dingen op het werk, gewoon op visite) krijg ik gebak aangeboden..
Ik MAG bijna niet weigeren met de reden: Kan toch wel een keer? Jij bent toch niet meer te zwaar? Ach, dat is zo sneu je nichtje dat je geen gebak neemt. Enz....

ik denk dat je zolang jet het hellerdieet volgt, je dat niet "mag"
Maar als jij op gewicht wilt blijven ipv afvallen, dan kan een gebakje soms best wel lijkt me, maar das meer een persoonlijk beeld.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:16:47 #81
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680440
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:13 schreef Belana het volgende:
het is een verkeerd beeld dat we ons een uur lang volproppen hoor. Ik eet een hele normale maaltijd, met misschien iets van een toetje erna of wat chocola. het leuke is juist dat die vreselijk behoefte er niet meer is.

dat klinkt goed. ik heb het ook echt niet over ioedereen - ik ken niemands persoonlijke situatie. maar t is toch niet zo gek dat ik kritiek heb op de ruimte die het dieet daarvoor geeft (om het wel te doen) en het feit dat weinig eten overdag dat ook nog eens extra uitlokt...

ik bedoel t helemaal niet persoonlijk, sterker nog, daarom wilde ik deze discussie helemaal niet voeren en maakte ik alleen een opmerking over 1 definitie - die tot deze onwijze discussie leidde
Kwak
pi_79680466
quote:
Zo 1 x in de week (ech met, verjaardagen, dingen op het werk, gewoon op visite) krijg ik gebak aangeboden..
Ik MAG bijna niet weigeren met de reden: Kan toch wel een keer? Jij bent toch niet meer te zwaar? Ach, dat is zo sneu voor je nichtje dat je geen gebak neemt. Enz....

Wil je het even in de koelkast zetten voor na de avondmaaltijd, toetje etc
  zondag 28 maart 2010 @ 20:18:16 #83
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680507
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

1. niet alles wat ik zeg is gericht op JOU persoonlijk, ik heb het over mensen in het algemeen (generiek "je"). ik beantwoordde jouw vraag, het was geen aanval op jou. jezus.
Enkel en alleen omdat het niet per se alleen op mij gericht is wil toch niet zeggen dat ik er niet op mag reageren? Als het niet op mij gericht is, moet je dat er even bij zeggen, ik ben in een bijterige bui vandaag.
Smilies zijn niet zuigerig bedoeld, ik ben echt niet op ruzie uit namelijk, sterker nog, verre van.
quote:
2. het heeft NIKS met wilskracht te maken. ik ben ook niet sterk, op t moment dat ik chips in huiis heb gaan ze op, ik heb ze dus niet in huis. als ik ze wel in huis moest hebben voor partner o.i.d. zou ik ze nu nog achter slot en grendel moeten hebben omdat ik de rem nog niet genoeg erop heb voor mezelf. maar dat betekent niet dat je persé op een dieet moet om dat gedrag af te leren. en ook niet dat je in therapie hoeft (ik wel toevallig).
Ben ik niet met je eens, het is wel fout gedrag, maar het heeft toch ook met wilskracht nodig? Waarom stopt de een anders wel haar mond vol en de ander niet... Je begint toch ooit ergens zeg maar.
Ik heb zelfs gezegd 'Als dit niet werkt, dan moet ik maar eens hulp gaan zoeken, want dit gaat echt de verkeerde kant op anders. Dus ik snap je wel hoor... ik moet alleen deze stap nog even door vlgs Ms Duderella
quote:
3. ik laat je toch ook? ik heb niks tegen low carb (zal vast helpen tegen de honger) maar ik vind dit dieet slecht omdat het verkeerd eetgedrag ingebouwd heeft. je vergelijkt steeds met sigaretten - je houdt jezelf toch ook niet voor dat je gestopt bent op t moment dat je een keer per dag een uur rookt? stoppen is moeilijk, ongewenst eetgedrag afleren is moeilijk. ik zeg alleen maar dat ik een dieet met ingebouwde junkmomenten geen oplossing vind, net zomin als ik 1 uur per dag roken "gestopt met roken" vind.
Dat gevoel heb ik dus niet, dat je me laat. Anders was je hier niet komen posten.
En ja, je hebt gelijk dat dit dieet ruimte laat voor verkeerd eetgedrag, maar net als dat je overdag keuzemomenten hebt, heb je die in die 60 minuten ook. EN het komt ook rustig voor dat ik genoeg heb aan mijn avondeten (met carbs) en dan een bakje dubbelvla en een appel. En dan zie ik er dus echt niks verkeerds in. Die keuze heb je dus nog altijd zelf. Je bent er zelf bij. Als ik me 60 minuten lang vol zou stoppen met alles wat los en vast zat, zakken chips en godknowswhat zou ik ook geen gram afvallen.
quote:
ik wilde alleen maar inbrengen dat ik denk dat er voor echt stoppen/gezond eetgedrag betere manieren zijn . high carb of lowcarb zal me worst wezen. met of zonder therapie zal me worst wezen.
En ik ageer tegen het feit dat je lijkt te denken dat we echt nog nooit over eten en dieten hebben nagedacht.
En dat is heel irritant. Sorry, dat ik fel reageer, maar ik vind dat echt.

En ik heb je dus nooit tegen het zere been willen schoppen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 28-03-2010 20:23:29 ]
pi_79680551
Zonder me verder in de discussie te mengen wil ik alleen even aankaarten dat ik denk dat kwakz0r met haar posts vooral bedoelt dat er meer dingen ten grondslag kunnen liggen aan aankomen / veel eten / niet de "juiste" keuzes kunnen maken etc. dan alleen het "verslavingselement" en/of niet genoeg wilskracht hebben te gebruiken als argument voor de juiste keuzes of niet juiste keuzes kunnen maken op eetgebied.

Hoe ik het dus geïnterpreteerd heb is dat kwakz0r dus zegt dat wanneer je je eetgedrag en je gevoel m.b.t eten meer onder de loep neemt, er dus hele andere oorzaken kunnen zijn aan te veel ongezonde dingen eten dan dat men in eerste instantie denkt en dat het voor jezelf en voor je met je eten om gaat goed kan zijn om je hier bewust van te zijn.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:20:00 #85
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680595
quote:

Heller zegt dan 'vraag of je het mee naar huis mag nemen en dat je het dan 's avonds bij je 60 minuten maaltijd op eet en dan later vertelt hoe lekker het was'.
Dat zie ik mezelf dus echt nooit doen...
  zondag 28 maart 2010 @ 20:20:29 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_79680615
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat klinkt goed. ik heb het ook echt niet over ioedereen - ik ken niemands persoonlijke situatie. maar t is toch niet zo gek dat ik kritiek heb op de ruimte die het dieet daarvoor geeft (om het wel te doen) en het feit dat weinig eten overdag dat ook nog eens extra uitlokt...

ik bedoel t helemaal niet persoonlijk, sterker nog, daarom wilde ik deze discussie helemaal niet voeren en maakte ik alleen een opmerking over 1 definitie - die tot deze onwijze discussie leidde
Ook overdag is het niet weinig eten, alleen low carb. Dat is iets anders vind ik. Ik eet juist heerlijk, EN gezond bovendien. Veel rauwe groenten, kaas, magere kwark, vlees, vis, ei, allemaal heel goed.
Ik vind het juist bijdragen aan een heel gezond eetpatroon, serieus.
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:21:03 #87
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680640
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Weinig eten is relatief hoor. Je mag best behoorlijke porties eten, daar is eigenlijk geen echt voorschrift voor behalve 'normale porties' dus dat het weinig is, is niet altijd zo.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:22:46 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680729
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Belana het volgende:

[..]

Ook overdag is het niet weinig eten, alleen low carb. Dat is iets anders vind ik. Ik eet juist heerlijk, EN gezond bovendien. Veel rauwe groenten, kaas, magere kwark, vlees, vis, ei, allemaal heel goed.
Ik vind het juist bijdragen aan een heel gezond eetpatroon, serieus.
Dat heb ik dus ook, ik eet meer groente dan ever, die eet ik normaal echt alleen 's avonds en dan niet eens heel veel.
Het enige dat er nu bij in schiet is fruit, dat at ik vrij veel, daar moet ik 's avonds echt ruimte voor maken.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:22:58 #89
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79680738
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:17 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Wil je het even in de koelkast zetten voor na de avondmaaltijd, toetje etc

Belana, ik mag van mijzelf 1 gebakje in de maand, dus dat is kiezen...
Als je op je streefgewicht bent dan houdt dat dus juist NIET op, dan is het volhouden om niet alles te eten wat wordt voorgeschoteld (verjaardagen, feestjes, bbq, vakanties, uit eten, weekend).

Het wordt moeilijker als je op je streefgewicht zit want dan vind IEDEREEN dat je MOET eten van gebak, snackjes, toastjes e.d.
Zondra je dat niet doet dan heb je zo een eetstoornis te pakken

[ Bericht 28% gewijzigd door uniekhoorn op 28-03-2010 20:32:22 ]
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  zondag 28 maart 2010 @ 20:23:02 #90
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680741
@BE: ik hou ook helemaal niet van ruzie, en ik reageer ook feller dan anders omdat ik me gekwetst voelde door die paar dingen die je over mij zei.

misshcien ben ik wel een beetje prekerig geworden van de inprent sessies van 9-15 elke maandag die ik onderga, en waardoor ik overigens wel in 8 weken al 6 kilo ben afgevallen, met 1700 kcal gemiddeld per dag. ik ben van 3 zakken chips en een reep chocola in de week minstens, teruggegaan naar een "eetmoment" dat ik moet analyseren omdat het ongepoland was, dat dan bestaat uit een paar bitterballen op een borrel, of een paar ongeplande handjes nootjes, etc. mensen die gestopt zijn met roken worden ook altijd de irritantste anti-rokers, toch?

kan me voorstellen dat dat irritant overkomt, en ik had dit topic ook echt willen mijden (in topic 1 is dat gelukt topic 2 niet ) om juist dit te voorkomen.

nogmaals, ik bedoelde dus niet dat jullie nooit nagedacht zouden hebben.
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:24:37 #91
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79680819
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:23 schreef kwakz0r het volgende:
@BE: ik hou ook helemaal niet van ruzie, en ik reageer ook feller dan anders omdat ik me gekwetst voelde door die paar dingen die je over mij zei.

misshcien ben ik wel een beetje prekerig geworden van de inprent sessies van 9-15 elke maandag die ik onderga, en waardoor ik overigens wel in 8 weken al 6 kilo ben afgevallen, met 1700 kcal gemiddeld per dag. ik ben van 3 zakken chips en een reep chocola in de week minstens, teruggegaan naar een "eetmoment" dat ik moet analyseren omdat het ongepoland was, dat dan bestaat uit een paar bitterballen op een borrel, of een paar ongeplande handjes nootjes, etc. mensen die gestopt zijn met roken worden ook altijd de irritantste anti-rokers, toch?

kan me voorstellen dat dat irritant overkomt, en ik had dit topic ook echt willen mijden (in topic 1 is dat gelukt topic 2 niet ) om juist dit te voorkomen.

nogmaals, ik bedoelde dus niet dat jullie nooit nagedacht zouden hebben.
Zo kwam het wel een beetje over.
Sorry voor mijn felle gedrag.
  zondag 28 maart 2010 @ 20:25:57 #92
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_79680884
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:21 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Weinig eten is relatief hoor. Je mag best behoorlijke porties eten, daar is eigenlijk geen echt voorschrift voor behalve 'normale porties' dus dat het weinig is, is niet altijd zo.
mja, ik hou me aan 6 eetmomenten, dus geen tussendoortjes klinkt voor mij al als te weinig. en veel groenten kan best vullen, maar aan kcal zit je dan toch echt te laag op een dag. maar goed, dat is met low carb wel vaker, en die discussie ga ik niet meer aan

beste van 6 eetmomenten vind ik dat je maag wat krimpt omdat je maaltijden kleiner zijn, en dat je de hele dag door je motortje op gang houdt. sterker nog, als ik een week veel eetmomenten heb overgeslagen val ik in die week minder af met evenveel kcal inname dan als ik t elke dag regelmatig en over 6 momenten verdeel (wel een stevigere avondmaaltijd).
Kwak
  zondag 28 maart 2010 @ 20:26:21 #93
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79680899
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:20 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heller zegt dan 'vraag of je het mee naar huis mag nemen en dat je het dan 's avonds bij je 60 minuten maaltijd op eet en dan later vertelt hoe lekker het was'.
Dat zie ik mezelf dus echt nooit doen...
Oeh, dat is nog genanter dan weigeren
  zondag 28 maart 2010 @ 20:30:30 #94
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79681068
quote:
Op zondag 28 maart 2010 20:26 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Oeh, dat is nog genanter dan weigeren
Uhuh! Zie je het voor je!
  zondag 28 maart 2010 @ 20:30:42 #95
14746 k_i_m
pi_79681077
Oja, wie is er begonnen met dat je geen tussendoortjes mag van Ome Hellert? Dat mag dus wel, afhankelijk van hoeveel je afvalt/wil afvallen/whatever. Vandaar ook de verschillende schema's.

Daarbij vind ik trouwens tussendoortjes ook overrated, als ik op mijn werk zit hoef ik echt niet klokslag half 4 ineens 2 crackers te eten omdat ik zo'n honger heb. En dat is dus in normale niet afvallende dieetvolgende modus he?
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 20:31:21 #96
14746 k_i_m
pi_79681113
En kwak, komen ze de here Jezus ook brengen, tegelijk met je sessie? Hallelujah zeg .
In my life
Why do I smile
  zondag 28 maart 2010 @ 20:31:57 #97
24188 Belana
kloon van belana
pi_79681149
uniekhoorn, het is zo persoonlijk he. Ik ben dus vorig jaar 3 kilo aangekoemn na het stoppen met roken (ik heb toen met behulp van het slank topic en veel sporten het kunnen beperken tot die 3 kilo denk ik) en daar is het daarna bij gebleven. Met normaal eten en snoepen. gebakje hier en daar. Aankomen deed ik gelukkig niet meer. Maar ik wil die 3 kilo zo graag kwijt en dat lukt dus niet.
Nou ja, ben nu 1 kilo kwijt... hiermee dus, met Heller. Ik hoop dat als ik weer op 67 zit, het dan weer zo blijft, ook met normaal eten. Maar misschien is dat een illusie....
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 20:38:41 #98
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_79681491
Belana, je bent gestopt met roken en maar 3 kg aangekomen, respect!
En die 3 kg gaan ook lukken

Op ten duur gaat het wel om zelfbeheersing.
  zondag 28 maart 2010 @ 21:04:01 #99
24188 Belana
kloon van belana
pi_79683071
ja dat is zo, en daar heeft kwak dan gelijk, je doet het zelf

en dank voor de respect
stormy waters...
sailin'
  zondag 28 maart 2010 @ 21:07:53 #100
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_79683399
Nog even over dat foute eetgedrag en die 60 minuten...
Is het niet zo dat dit juist een heel goed programma is omdat je geleerd wordt dat je best eens mag snoepen. Maar dan idd maar 'eens' per dag ipv de hele dag door?

Jaja, duurde even voor ik deze verzonnen had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')