Je doet het wel af als verloren zaak, maar volgens mij is er ook 'n beetje 'n misinterpretatie opgetreden van beide kanten.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:54 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als je een nuttige discussie over obesitas schermvervuiling vindt
prima. ik hoef niet meer met diabox in discussie, verloren zaak...
Ik weet niet hoelang je bent en wat je vetpercentage is, maar als je eventueel misschien nochtans alhoewel zin hebt om je voedings- en eventueel trainingschema te posten, wil ik gerust suggesties doen. Die suggesties mag je gerust ook de wind in slaan als je het niks vindt. En als je nog geen trainingsschema had zou ik dat sowieso aanraden, krachttraining met cardio is óók voor vrouwen een goede combinatie om af te vallen, vaak wordt krachttraining hier in onderschat.quote:dat is niet helemaal waar. ik val nu nog af met 1700 kcal. als ik een kilo of 80 weeg moet ik al naar 1500 en minder dan 1500 ga ik niet eten want dan word ik echt ongelukkig. dat is niet vol te houden, en dus niet haalbaar.
Bij vrouwen ligt dat "omslagpunt" bij een hoger vetpercentage dan bij mannen, weet niet precies hoeveel het was, maar volgens mij zal dit zo rond de 18-20% zijn bij vrouwen, maar pin me er niet op vast.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:55 schreef Sarabi het volgende:
[..]
I wish, dat zou betekenen dat ik op het moment een redelijk laag vetpercentage heb
we zijn allebei in elk geval stronteigenwijs, maar ik praat niet alleen uit eigen ervaring maar baseer mijn argument op wetenschappelijke bronnen. en ik beschouw het als een verloren zaak dat jij de keiharde cijfers niet wil accepteren: voor 95% van de mensen met obesitas is niet meer dan 10-15% gewiochtsverlies op lange termijn haalbaar. punt.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:06 schreef Diabox het volgende:
[..]
Je doet het wel af als verloren zaak, maar volgens mij is er ook 'n beetje 'n misinterpretatie opgetreden van beide kanten.
[..]
ik denk niet dat de therapeuten en dietiste het zien zitten als ik iemand van 18 zonder medische achtergrond en kennis een schema voor me laat opstellenquote:Ik weet niet hoelang je bent en wat je vetpercentage is, maar als je eventueel misschien nochtans alhoewel zin hebt om je voedings- en eventueel trainingschema te posten, wil ik gerust suggesties doen. Die suggesties mag je gerust ook de wind in slaan als je het niks vindt. En als je nog geen trainingsschema had zou ik dat sowieso aanraden, krachttraining met cardio is óók voor vrouwen een goede combinatie om af te vallen, vaak wordt krachttraining hier in onderschat.
[..]
als je weet dat dit topic vol vrouwen zit, waarom geef je dan het vetpercentage van mannen?quote:Bij vrouwen ligt dat "omslagpunt" bij een hoger vetpercentage dan bij mannen, weet niet precies hoeveel het was, maar volgens mij zal dit zo rond de 18-20% zijn bij vrouwen, maar pin me er niet op vast.
Bij mij op de sportschool loopt een jongen rond die een HBO opleiding voeding en diëtiek heeft afgerond en de voedingsschema's die hij uitdeelt aan de sportschoolgangers wijken nauwelijks af van voedingsschema's die ik op stel. We vragen vaak genoeg aan elkaar bepaalde dingen betreffende voeding, dus prima als jij geen suggestie van mijn kant wil horen, maar iemand die een HBO opleiding voeding en dietiek heeft afgerond staat hier wel open voorquote:Op donderdag 1 april 2010 18:16 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
we zijn allebei in elk geval stronteigenwijs, maar ik praat niet alleen uit eigen ervaring maar baseer mijn argument op wetenschappelijke bronnen.
ik vind het gewoon een slechte zaak dat je doet alsof iedereen die t wil een gezond gewicht kan bereiken, terwijl ik je net diverse bronnen heb gegeven die laten zien dat zo'n soort houding schadelijk kan zijn vanwege de voortvloeiende gedachten dat de mensen die het niet lukt (zeker 75%) dus mislukkelingen zijn of het niet graag genoeg willen.dat is stigmatiserend en kwetsend.
[..]
[quote]
ik denk niet dat de therapeuten en dietiste het zien zitten als ik iemand van 18 zonder medische achtergrond en kennis een schema voor me laat opstellen![]()
Was ook meer in het algemeen bedoeld naar andere mensen die meelezen en niet posten.quote:ik heb een goed eetschema waar ik tevreden over ben, ik sport nu 1 keer ind eweek enheb als doel dat naar 2 keer te brengen (en dan doe ik cardio én krachttraining - je hoeft mij heus het nut van KT niet meer aan te praten. ik ben geen dom dieetmeisje die er allemaal niks van weet)
Dan vind ik het al keurig dat je het tenminste 1x per week doet een dit wilt ophogen naar 2.quote:meer sporten is voor mij praktisch gezien niet haalbaar en dus niet op lange termijn realistisch.
Dan is 1500 kcal geeneens zo'n gek vreemd getal om laag te gaan in vet.quote:ben overigens 1.60 en vetpercentage zal om en nabij de 40% liggen.
Omdat ik een man ben en het toen over mezelf had, dan is dat irrelevant.quote:als je weet dat dit topic vol vrouwen zit, waarom geef je dan het vetpercentage van mannen?
Dat accepteer ik prima, maar dat het onmogelijk is gaat er bij mij niet in. Nuance verschil.quote:en ik beschouw het als een verloren zaak dat jij de keiharde cijfers niet wil accepteren: voor 95% van de mensen met obesitas is niet meer dan 10-15% gewiochtsverlies op lange termijn haalbaar. punt.
Inderdaad. Dan kan ook iemand mijn vraag beantwoorden.quote:Op donderdag 1 april 2010 17:16 schreef Vido het volgende:
Zijn we niet op het punt aangekomen dat de discussie tussen Kwakzor en Diabox zo onvruchtbaar is geworden, dat hij beter in privé kan worden voortgezet zodat anderen niet hoeven te delen in de schermvervuiling?
doorgaans is een pond per week waar je ongeveer op kan rekenen als gezodn afvallen( als je 500 kcal onder je onderhoud gaat zitten zou je ene pond per week moeten afvallen), maar als je spiermassa gaat opbouwen kan het langzamer gaan, omdat je vet voor spier verruiltquote:Op donderdag 1 april 2010 18:30 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Inderdaad. Dan kan ook iemand mijn vraag beantwoorden.
Wat is een goed streefgewicht om eraf te trainen met fitness?
Ik wil 3 x in de week gaan fitnessen. Kracht en Cardio.
Maar te snel teveel afvallen is niet goed. Maar wat is wel goed? 1 kilo in de maand? 10 kilo in de maand?
Geen probleem. Was overigens ook niet m'n bedoeling om je chagrijnig te maken, dus excuses daarvoor.quote:Op donderdag 1 april 2010 18:38 schreef kwakz0r het volgende:
diabox, ik had nog ene hele reply getikt, maar heb m weggehaald. ik word heel erg chagerijnig van deze discussie, en ik merk dat ik me er rot door voel, dus ik ga er geen energie meer in steken. ik wil het er echt niet meer over hebben.
Ik zag het. Waarvoor dankquote:Op donderdag 1 april 2010 19:00 schreef kwakz0r het volgende:
@diabox: ik ben gewoon slecht in discussie en loslaten tegelijkFAAL
@daydinges: ik heb wel netjes je vraag tussendoor beantwoord
Tja tja tja...quote:Op donderdag 1 april 2010 19:15 schreef Sarabi het volgende:
Geen ervaringen want ik vind dieeten onzin
Maar waarom voor Atkins gekozen?
quote:Op donderdag 1 april 2010 17:16 schreef Vido het volgende:
Zijn we niet op het punt aangekomen dat de discussie tussen Kwakzor en Diabox zo onvruchtbaar is geworden, dat hij beter in privé kan worden voortgezet zodat anderen niet hoeven te delen in de schermvervuiling?
In ieder geval succes!quote:Op donderdag 1 april 2010 19:20 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Tja tja tja...
Het was niet bewust. Maar de ervaringen die ik her en der lees wijzen toch uit dat Atkins behoorlijk effectief is.
Nadeel misschien is dat er niet echt "makkelijke" maaltijden in voorkomen. Gezien ik vaak druk ben en weinig tijd heb zal dat moeilijk worden. Maar als ik eenmaal motivatie heb (lees: resultaat heb behaald) dan weet ik zeker dat ik niet meer te stoppen ben met dieeten.
En ja, ik kan wel wat in het wilde weg gaan afvallen. Maar er moet nogal wat af. Dus ik wil wel een richtlijn hebben.
quote:Op donderdag 1 april 2010 19:32 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
je loopt achter spuit elf... we waren al gestopt.
Netjes Sarabiquote:Op vrijdag 2 april 2010 08:07 schreef Sarabi het volgende:
En vanmorgen gewoon 74..........
Zometeen maar weer hardlopen
ik heb dat onderzoek ook gelezen, AL mijn quotes in de discussie die iedereen irrelevant vond op eerdere pagina's kwamen daar uit.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:05 schreef nz1900 het volgende:
Diëtisten mogen van dr. Frank op bijles
HENGELO - Dr. Frank wil met de Universiteit Wageningen bijscholing verzorgen op het gebied van voedingsleer voor diëtisten in Nederland. „Diëtistes lopen hopeloos achter”, zegt de Hengelose internist Frank van Berkum. De arts die inmiddels 150.000 exemplaren heeft verkocht van zijn boek ‘Gezond slank met dr. Frank’ zegt verbijsterd te zijn over het niveau van de diëtist in Nederland.
Zie ook:
* Diëtisten vinden dr. Frank niks
Dinsdag kwam naar buiten dat uit onderzoek onder 803 diëtisten en 87 gewichtsconsulenten blijkt dat de beroepsgroep de afslankmethode van dr. Frank afkeurt. De diëtisten raden gevarieerde voeding aan en hebben weinig op met de koolhydraatarme en eiwitrijke voeding van dr. Frank.
„Ze kennen hun literatuur gewoon niet. Ze zijn jaren geleden van de hogeschool gekomen en weten eenvoudigweg niet wat er speelt. Terwijl al twee jaar bekend is dat de resultaten met koolhydraatarme voeding groot zijn bij overgewicht en mensen met suikerziekte. Dat is voor iedereen na te zoeken op de website van het kwaliteitsinstituut voor de gezondheidszorg. Daar staat het zwart op wit op pagina 73”, zegt dr. Frank.
„Bovendien kunnen ze ook niet luisteren naar patienten. Die zijn wel tevreden met het Dr Frank-dieet, omdat ze bij de diëtiste nooit afvielen.”
http://www.tctubantia.nl/(...)-Frank-op-bijles.ece
Ik ben dit overigens vaker tegengekomen en heb ook m'n cholesterol laten meten (samen met nog wat dingen), aangezien ik relatief veel eiwitten binnenkrijg, en (ook al is het redelijk achterhaalt), gemiddeld 4-5 eieren op een dag eet. En m'n LDL-Cholesterol zat op 1.5, geen idee wat het precies inhoudt, maar pas vanaf de 4.4 was het te hoog. Maar sowieso is het aan te raden om je cholesterol te meten wanneer je van voedings"stijl" wisselt.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:23 schreef kwakz0r het volgende:
p. 69
Een hoogeiwitdieet met veel enkelvoudige suikers leidt wellicht tot een stijging van het LDL-cholesterolgehalte.
ik heb een diëtiste gehad, het enigste wat ze deed van calorieën tellen, dat kan iedereen zelf ook.quote:Op vrijdag 2 april 2010 11:05 schreef nz1900 het volgende:
Diëtisten mogen van dr. Frank op bijles
HENGELO - Dr. Frank wil met de Universiteit Wageningen bijscholing verzorgen op het gebied van voedingsleer voor diëtisten in Nederland. „Diëtistes lopen hopeloos achter”, zegt de Hengelose internist Frank van Berkum. De arts die inmiddels 150.000 exemplaren heeft verkocht van zijn boek ‘Gezond slank met dr. Frank’ zegt verbijsterd te zijn over het niveau van de diëtist in Nederland.
Zie ook:
* Diëtisten vinden dr. Frank niks
Dinsdag kwam naar buiten dat uit onderzoek onder 803 diëtisten en 87 gewichtsconsulenten blijkt dat de beroepsgroep de afslankmethode van dr. Frank afkeurt. De diëtisten raden gevarieerde voeding aan en hebben weinig op met de koolhydraatarme en eiwitrijke voeding van dr. Frank.
„Ze kennen hun literatuur gewoon niet. Ze zijn jaren geleden van de hogeschool gekomen en weten eenvoudigweg niet wat er speelt. Terwijl al twee jaar bekend is dat de resultaten met koolhydraatarme voeding groot zijn bij overgewicht en mensen met suikerziekte. Dat is voor iedereen na te zoeken op de website van het kwaliteitsinstituut voor de gezondheidszorg. Daar staat het zwart op wit op pagina 73”, zegt dr. Frank.
„Bovendien kunnen ze ook niet luisteren naar patienten. Die zijn wel tevreden met het Dr Frank-dieet, omdat ze bij de diëtiste nooit afvielen.”
http://www.tctubantia.nl/(...)-Frank-op-bijles.ece
Thanksquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |